Ik kreeg al last van ontwenning jaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:12 schreef Daniel1976 het volgende:
sow dat duurde lang voor dit topic er was
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:12 schreef remlof het volgende:
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Wou net zeggen, duurde me te lang af...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:12 schreef Daniel1976 het volgende:
sow dat duurde lang voor dit topic er was
Japan, Zuid-Korea, Oost-Timor, Joegoslavie (over die laatsten kun je twisten).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hitler is nooit democratisch door de meerderheid gekozen, die heeft zich heel handig aan de macht geholpen.
En hypothetische gevallen is leuk om over te redeneren, maar laten we het over praktijk voorbeelden hebben. Noem mij eens een paar succesverhalen waarbij door gewelddadig ingrijpen van buitenaf democratie is afgedwongen?
Is al 13 minuten aan de gang maar lijkt averechts te werken, het lijkt wel alsof de hele brug nu vol staat met protesters.quote:
Ik betwist meer van je voorbeelden, maar ik denk dat dat een heel andere discussie wordquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Japan, Zuid-Korea, Oost-Timor, Joegoslavie (over die laatsten kun je twisten).
Maar volgens mij ging het daar ook niet om, het ging erom dat mensenrechten een integraal onderdeel van een democratie zijn.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:14 schreef AryaMehr het volgende:
Het is pas januari en het is nu al een jaar om nooit te vergeten. Laten we hopen dat 2011 een soort 1848 wordt voor de landen in het Midden-Oosten.
Zit er dik in. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:14 schreef Daniel1976 het volgende:
iemand zei hier dat mubarak gaat zeggen dat er met scherp geschoten gaat worden.
Ik zie dat best nog weleens gebeuren
Daar ben ik wel bang voor ja, hij gaat echt geen toespraak houden waarin hij zijn aftreden aankondigt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:14 schreef Daniel1976 het volgende:
iemand zei hier dat mubarak gaat zeggen dat er met scherp geschoten gaat worden.
Ik zie dat best nog weleens gebeuren
Ik hoop het wel, ook voor Iran en SA. Dat zou ik helemaal toejuichenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:14 schreef AryaMehr het volgende:
Het is pas januari en het is nu al een jaar om nooit te vergeten. Laten we hopen dat 2011 een soort 1848 wordt voor de landen in het Midden-Oosten.
Nee, dat zijn of rubber kogels of gas..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:15 schreef TJV het volgende:
WTF, loopt gewoon zo'n gozer met een AK rond daar.
Ik voorspel een soort sjah-toespraak. Waar allerlei hervormingen worden aangekondigd en de Mubarak stelt dat hij 'het volk heeft gehoord'.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:15 schreef no1uknow het volgende:
Daar ben ik wel bang voor ja, hij gaat echt geen toespraak houden waarin hij zijn aftreden aankondigt.
Gvd, ook via Facebook alleen geluidquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Mijn vriendin meldt dat je zelfs op facebook kan kijken http://www.facebook.com/aljazeera#!/aljazeera?v=app_7146470109
Via http://english.aljazeera.net/watch_now/ heb ik gewoon geluid!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:17 schreef Brawler het volgende:
[..]
Gvd, ook via Facebook alleen geluid
Ja ik ook. Alleen geen beeldquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:17 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Via http://english.aljazeera.net/watch_now/ heb ik gewoon geluid!
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dus eigenlijk moesten de mensen nu allemaal in huis zijn? Avondklok?
Inderdaad paradoxaal. Dit soort 'revoluties' zorgen in het begin vaak voor een schrikeffect voor buitenlandse toeristen, terwijl daarna blijkt dat geen enkele marketing beter is als deze.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:17 schreef meneer_valk het volgende:
Cairo is echt prachtig in het donker. Hopen dat het tegen de zomer weer rustig is, zodat ik het allemaal van dichtbij kan gaan bekijken.
Ja, ging in om 5 uur nederlandse tijd, 6 uur egyptische tijd, ongeveer om half 6 aangekondigd.quote:
Nu welquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:18 schreef BluesRebel het volgende:
Geen bedankje voor Al Jazeera in de TT?
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:19 schreef no1uknow het volgende:
Godver ik moet zo naar m'n werk, ik kan daar wel verder kijken maar ik mis waarschijnlijk net de toespraak van Mubarak. Kan iemand die samenvatten als 'ie klaar is?
VOORquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:20 schreef Oorlogsheld het volgende:
Is het leger VOOR of TEGEN de regering???
kan het me niet voorstellen daar is hij niet de persoon voor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:19 schreef JimmyJames het volgende:
Ik mag hopen dat het leger niet hard gaat optreden![]()
Hopelijk is de president zo verstandig een heus compromis voor te stellen.
Dat is nog onbekend, de nationale TV zegt dat ze de politie helpen maar het leger heeft nog niet duidelijk gemaakt wat ze doen of aan welke kant ze staan voor zover ik begrijp.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:20 schreef Oorlogsheld het volgende:
Dat weet niemand nog geloof ik, maar de top van het leger schijnt in Washington te zitten: http://www.politico.com/b(...)_annual_meeting.htmlquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:20 schreef Oorlogsheld het volgende:
Zie, dus toch misschien geplanned?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet niemand nog geloof ik, maar de top van het leger schijnt in Washington te zitten: http://www.politico.com/b(...)_annual_meeting.html
grote fik! je ziet het gewoon met de minuut groter worden.quote:
TOEVALLIG zeg..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat weet niemand nog geloof ik, maar de top van het leger schijnt in Washington te zitten: http://www.politico.com/b(...)_annual_meeting.html
Bent u voor ? Stem dan tegen. Bent u tegen ? Stem dan voor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:20 schreef Oorlogsheld het volgende:
Ja dat komt wel goed uit denk ik zo.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een jaarlijks overleg met de amerikanen, dus men wist wel dat ze daar zouden zitten denk ik.quote:
Hahaha, na 30 jaar is daar nog een idioot die daar in gelooft?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik voorspel een soort sjah-toespraak. Waar allerlei hervormingen worden aangekondigd en de Mubarak stelt dat hij 'het volk heeft gehoord'.
Ja maar wie cairo heeft heeft egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:22 schreef rakotto het volgende:
Fik maar lekker door NDP!
De army in Suez is aan de kant van de mensen. Iedereen heeft ze verwelkomt met bloemen en de leger reed gewoon binnen.
Bron arabische rapportage gever op Al jazeera
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:23 schreef -jos- het volgende:
Hoofdgebouw van de regeringspartij staat in de fik, ANARCHISM FTW
8 mln.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar wie cairo heeft heeft egypte.
Daar wonen uhh 20 miljoen mensen ofzo (kan een miljoentje meer of minder zijn)
en de meest ontwikkelden
False flag eerder, de mensen denken dat ze aan hun kant staan en dan ineens niet meer.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar wie cairo heeft heeft egypte.
Daar wonen uhh 20 miljoen mensen ofzo (kan een miljoentje meer of minder zijn)
en de meest ontwikkelden
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hahaha, na 30 jaar is daar nog een idioot die daar in gelooft?
Van The Guardianquote:4.22pm: Army tanks are rolling into the centre of Cairo and Suez, al-Jazeera reports. Mubarak has supposedly ordered them in to restore order but people have been cheering the army hoping it will side with them against the police.
aardig brandjequote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Gebouw van de regerende partij:
[ afbeelding ]
verslaggever zei eerder dat ie wel bang was dat de zendmast er aan ging ergens dich bij dat gebouw moet ook een zender staanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:24 schreef Oorlogsheld het volgende:
Ik heb het idee dat de livestream elk moment weg kan zijn
Ik weet het niet, ik noemde al eerder het salaris van een soldaat tussen de 300 en 1000 pondquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
False flag eerder, de mensen denken dat ze aan hun kant staan en dan ineens niet meer.
Over het aankondigen van eventuele veranderingen. De man heeft 30 jaar de tijd gehad.quote:
Ik ook niet, spannend als een motherfucker dit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:25 schreef KoosVogels het volgende:
Gekkenhuis. Geen idee hoe dit af gaat lopen.
Maar misschien willen ze liever dat ze hun baan behouden dan aan de mensen z'n kant staan en hun baan verliezen? Daarbij zijn die tanks ook wat waard..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik noemde al eerder het salaris van een soldaat tussen de 300 en 1000 pond
dat is dus tussen de 40 en 125 euro per maand!
De mensen zijn niet zo trouw
lolwut, een jaar later was de sjah dood.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Over het aankondigen van eventuele veranderingen. De man heeft 30 jaar de tijd gehad.
Een soort Bastille?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:24 schreef Daniel1976 het volgende:
kunnen ze paleis niet eens bestormen ofzo?
Zeg, ga eens deaud.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom heeft de US zo'n macht.. ik zeg een wereld revolutie voor de val van Amerika en die hele kutzooi daar. Tevens massale revolutie in Europa tegen de EU, dat zou de wereld enorm helpen.
Egypte is behoorlijk neutraal op het wereldtoneel. De luchmacht vliegt bijvoorbeeld met, amerikaanse, russische, chinese en franse vliegtuigenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:27 schreef no1uknow het volgende:
Vergeet niet hoeveel invloed de US heeft overal, helemaal niet als je kijkt naar de hoeveelheid geld die ze in Egypte hebben gepompt.
Wat is er mis met de eu?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom heeft de US zo'n macht.. ik zeg een wereld revolutie voor de val van Amerika en die hele kutzooi daar. Tevens massale revolutie in Europa tegen de EU, dat zou de wereld enorm helpen.
quote:I have seen riot police inside our building, unsure if they will enter our office. Al Jazeera English broadcasting live #egypt
Wat niet kun je beter zeggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:29 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Wat is er mis met de eu?
Maar dat is een andere discussie
Ze hebben al gevraagd camera weg te draaien, deden ze 2 minuten, toen weer terug.quote:
ik vind er weinigquote:
Opvallend dat ze (regering) daar zo soepel mee omgaan...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:30 schreef Mr.DD het volgende:
[..]
Ze hebben al gevraagd camera weg te draaien, deden ze 2 minuten, toen weer terug.
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
heeft iemand een linkje voor de stream?
Nee daar zijn de mensen te soft voor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:32 schreef Oorlogsheld het volgende:
Zou dit in Nederland ooit mogelijk zijn?
Tweets van Philip J Crowley, die namens de US spreekt.quote:# Reform is vital to #Egypt's long-term well-being. The Egyptian government should view its people as a partner and not as a threat. 31 minutes ago via web
# Events unfolding in #Egypt are of deep concern. Fundamental rights must be respected, violence avoided and open communications allowed. 38 minutes ago via web
Nee.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:32 schreef Oorlogsheld het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk. Ik ben wel voor de EU maar de VS vertrouw ik absoluut niet. Die lui denken alleen aan zichzelf. Als een dictator in hun voordeel is zullen ze hem steunen, als hij kritiek uit zijn ze tegen hem. Saddam, Mubarak, Saoedie-Arabië. Zeuren om mensenrechten en democratie maar eigenlijk gewoon geen flikker daarom geven, ook in Israël.quote:
jammer genoeg niet. mensen zijn net tevreden hier. das genoegquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:32 schreef Oorlogsheld het volgende:
hoop het nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:32 schreef Oorlogsheld het volgende:
holy fuckquote:
Wij hebben hier weinig te klagen, vergeleken met de situatie van mensen in veel andere landen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
jammer genoeg niet. mensen zijn net tevreden hier. das genoeg
Mocht er sprake zijn van soortgelijke corruptie, onderdrukking, armoede, etc. Absoluut dat dit dan ook in Nederland kan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:32 schreef Oorlogsheld het volgende:
Eens. Bijvoorbeeld die studentenrellen in G-B en Frankrijk vergeleken met hier.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee daar zijn de mensen te soft voor.
Vooral omdat het hier niet nodig is, Moeten we het halve land in de fik steken omdat het collegegeld wordt verhoogd of de cultuursubsidies verlaagd?quote:
Ik hoor steeds dat men dat van de Egyptenaren ook altijd dacht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee daar zijn de mensen te soft voor.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
jammer genoeg niet. mensen zijn net tevreden hier. das genoeg
Overdrijven is ook een vak..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooral omdat het hier niet nodig is, Moeten we het halve land in de fik steken omdat het collegegeld wordt verhoogd of de cultuursubsidies verlaagd?
De VS zijn gewoon onze bondgenoten, en we hebben ontzettend veel aan ze gehad. Nog steeds, het is onze vierde grootste handelspartner. Daarnaast heeft AryaMehr net gepost dat bleek dat Amerika al jaren vele honderden miljoenen in de democratische oppositie van Egypte heeft gepompt. Dat ze voor de buitenwereld vriendelijk doen omdat ze ze nodig hebben is logisch.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:33 schreef BluesRebel het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk. Ik ben wel voor de EU maar de VS vertrouw ik absoluut niet. Die lui denken alleen aan zichzelf. Als een dictator in hun voordeel is zullen ze hem steunen, als hij kritiek uit zijn ze tegen hem. Saddam, Mubarak, Saoedie-Arabië. Zeuren om mensenrechten en democratie maar eigenlijk gewoon geen flikker daarom geven, ook in Israël.
Nee, ik zie Nederlanders echt niet zo massaal tegen de politie ingaan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik hoor steeds dat men dat van de Egyptenaren ook altijd dacht.
als je maar zorgt dat je je volk genoeg uitperst.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik hoor steeds dat men dat van de Egyptenaren ook altijd dacht.
En dat begint zoals maxima ooit zei met het feit dat de nederlander niet bestaat, verdeel en heerschquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, ik zie Nederlanders echt niet zo massaal tegen de politie ingaan.
Misschien de jongeren zoals ik, maar de wat oudere niet Hier zijn zelfs ouderen aan het rellen.
jij bent echt gek, sorry hoor, vallen alleen maar gewonden of dooien welke kant je ook staat.quote:
Ja zoals ik al eerder aangaf, hoe meer geweld er wordt gebruikt tegen de burger, hoe erger je het eigenlijk maakt. Vooral sinds er nu doden zijn gevallen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:36 schreef AryaMehr het volgende:
De Nederlanders weten hier niet waar ze het over hebben. Elk mens is in staat tot dergelijke 'geweld'.
Men is kennelijk Johan de Witt vergeten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:36 schreef AryaMehr het volgende:
De Nederlanders weten hier niet waar ze het over hebben. Elk mens is in staat tot dergelijke 'geweld'.
Dit is zeker geen reden om hun grote fouten te negeren.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:35 schreef speknek het volgende:
[..]
De VS zijn gewoon onze bondgenoten, en we hebben ontzettend veel aan ze gehad. Nog steeds, het is onze vierde grootste handelspartner.
Dan moeten ze het gewoon in het openbaar doen zodat het volk het weet want nu haat het Midden-Oosten Amerika omdat ze geloven dat Amerika hun tegenstanders steunt. Dit is uiteindelijk schadelijker.quote:Daarnaast heeft AryaMehr net gepost dat bleek dat Amerika al jaren vele honderden miljoenen in de democratische oppositie van Egypte heeft gepompt. Dat ze voor de buitenwereld vriendelijk doen omdat ze ze nodig hebben is logisch.
Neuh, gaza is totaal iets anders dan dit.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Dit wordt Gazastrook 2.
Of de WIII is uitgebroken
Oh jij bent een vrouw ik zie het al.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:37 schreef Toverheks het volgende:
[..]
jij bent echt gek, sorry hoor, vallen alleen maar gewonden of dooien welke kant je ook staat.
Inderdaad of andere verscheidene opstanden. Het is enkel dat de generaties van nu totaal niet het besef hebben hoe het is om in een omgeving van corruptie, onderdrukking en armoede te zitten.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:37 schreef Doler12 het volgende:
Men is kennelijk Johan de Witt vergeten.
Niet alleen Rutte maar het merendeel van het volk bang in huis opgesloten in plaats van de straat op.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar even serieus, Dit soort uit de hand lopende dingen zouden bij ons in extreme gevallen gebeuren, Ik zie Mark Rutte bang in zijn torentje zitten.
Dat zeker.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien ziek om te zeggen, maar ik had daar wel rond willen lopen als verslaggever.
Maar ik denk dat er wel een erg groot aantal gewonden valt..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet alleen Rutte maar het merendeel van het volk bang in huis opgesloten in plaats van de straat op.
Rot op man, je weet niet waar je het over hebt met je praatjes op het internet over revoluties en opstand.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Niet alleen Rutte maar het merendeel van het volk bang in huis opgesloten in plaats van de straat op.
Ik ben voorzien. Nog bedankt voor de link mensen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef Daniel1976 het volgende:
heeft iedereen nu al beeld enzo of moeten we blijven cappen?
Ik ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef Oorlogsheld het volgende:
ik zit gewoon te shaken hier... iemand nog meer last van?
Ook wel als mede-demonstrant.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien ziek om te zeggen, maar ik had daar wel rond willen lopen als verslaggever.
Jepquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef Oorlogsheld het volgende:
Past wel bij je username.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef Oorlogsheld het volgende:
waarom ziek, als dat je roeping is, vind het juist heldhaftig dat een verslaggever de wereld wil laten delen met al de ellende die er op deze wereldbol rond waard.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Nope, ik geniet hiervan omdat ik weet dat dit goed is. Het is het waard.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef Oorlogsheld het volgende:
Kerel, ik weet niet of je je nou op je teentjes getrapt voelt of wat dan ook, maar ik zie het gewoon niet voor me hier in Nederland vergelijkbaar met in Egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Rot op man, je weet niet waar je het over hebt met je praatjes op het internet over revoluties en opstand.
Haha ja echt,.. ik zou niet goed scoren in een echte oorlogquote:
Dat hoop ik toch ook.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:42 schreef Daniel1976 het volgende:
als het egyptisch museum maar niets overkomt.
Dat lijkt er wel op. En echt veel mensen op straat in Cairo, de camerabeelden laten maar een klein stukje zien. Tahir-plein zou in handen zijn van demonstranten.,quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:39 schreef Corkscrew het volgende:
Ik ben pas net thuis, heb al wat in de andere topics gelezen. Zijn Suez en Alexandrië nu al/nog in handen van de bevolking of niet?
graag zit in de treinquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:40 schreef Daniel1976 het volgende:
heeft iedereen nu al beeld enzo of moeten we blijven cappen?
Dan heb je totaal geen historische kennis of uberhaupt kennis van waar de mens toe in staat is. Lees eens wat werken van sociologen bijvoorbeeld. Je vergelijkt appels met peren, Nederland met Egypte.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kerel, ik weet niet of je je nou op je teentjes getrapt voelt of wat dan ook, maar ik zie het gewoon niet voor me hier in Nederland vergelijkbaar met in Egypte.
verslaggever hoorde explosie`s dus misschien steken ze alle belangrijke gebouwen in cairo in de hens, maar hoop dat ze die laten staanquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:42 schreef Daniel1976 het volgende:
En dan gaan ze op dat schotgat zittenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef Corkscrew het volgende:
Schijnt dat de tanks nu Suez binnenrollen en door de bevolking beklommen worden.
Tsja, klinkt misschien een beetje ramptoerist-achtig. Maar het is natuurlijk geweldig om verslag te doen van historisch moment en om de demonstranten een stem te geven. Ook props voor Al-Jazeera.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:41 schreef Toverheks het volgende:
[..]
waarom ziek, als dat je roeping is, vind het juist heldhaftig dat een verslaggever de wereld wil laten delen met al de ellende die er op deze wereldbol rond waard.
leger is dus toch tegen regering? Ik snap het echt niet meer nu. Ik zag ze net ook al zwaaien naar tanksquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef Corkscrew het volgende:
Schijnt dat de tanks nu Suez binnenrollen en door de bevolking beklommen worden.
Inderdaad. Gelukkig al een keer bezocht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:42 schreef Daniel1976 het volgende:
de camera staat weer op het balkon ( al mag het niet) daarom zie je steeds maar klein stukje hij draait er af en toe aan dat je een ander stukje kan zien)quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat lijkt er wel op. En echt veel mensen op straat in Cairo, de camerabeelden laten maar een klein stukje zien. Tahir-plein zou in handen zijn van demonstranten.,
Nope, het leger probeert de demonstranten af te houden, maar of dat lukt is me niet duidelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
leger is dus toch tegen regering? Ik snap het echt niet meer nu. Ik zag ze net ook al zwaaien naar tanks
ja best maar dat zijn onvervangbare wereldschatten en het is echt op een steenworp (misschien verkeerde uitdrukking nu) van die brugquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig al een keer bezocht.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Mrsvanderlinden
De vrouw van Mubarak is aan de grens aangehouden met een paar piramides.
Helemaal waar. Vorig jaar nog over die brug gewandeld.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
ja best maar dat zijn onvervangbare wereldschatten en het is echt op een steenworp (misschien verkeerde uitdrukking nu) van die brug
juist en niks rampig aan hoor, je kiest een beroep wat het beste bij je past, en vind oorlogverslagmensen of die dit bv doen heel moedig, ik zou het niet durfen, sommige lopen er zo mer camera en al tussen te filmen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, klinkt misschien een beetje ramptoerist-achtig. Maar het is natuurlijk geweldig om verslag te doen van historisch moment en om de demonstranten een stem te geven. Ook props voor Al-Jazeera.
De mens kan veel tuurlijk, maar ieder werelddeel heeft z'n aparte agressie niveau natuurlijk, in het Nederland is dat gewoon laag en dat zou je moeten weten als Iranier.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dan heb je totaal geen historische kennis of uberhaupt kennis van waar de mens toe in staat is. Lees eens wat werken van sociologen bijvoorbeeld. Je vergelijkt appels met peren, Nederland met Egypte.
Wil het leger in deze chaos wel vechten tegen het volk? Ik denk het nietquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Zouden jullie in deze chaos wel willen vechten tegen het leger?
Nee dat doen ze niet, daar ken ik ze goed genoeg voor.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:48 schreef rakotto het volgende:
Men hoeft zich geen zorgen te maken over de musea. Dat is veilig en de mensen zijn niet achterlijk om alles te gaan plunderen.
Godver.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:48 schreef rakotto het volgende:
Men hoeft zich geen zorgen te maken over de musea. Dat is veilig en de mensen zijn niet achterlijk om alles te gaan plunderen.
Momenteel is het een slagveld in Damyetta. Heel veel doden daar, iemand kwam net op telefoon op arabische jazeera en was HYSTERISCH. Hij vraagt gewoon om hulp omdat iedereen daar wordt afgeslacht.
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:48 schreef rakotto het volgende:
Momenteel is het een slagveld in Damyetta. Heel veel doden daar, iemand kwam net op telefoon op arabische jazeera en was HYSTERISCH. Hij vraagt gewoon om hulp omdat iedereen daar wordt afgeslacht.
In Irak dachten ze daar anders over.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:48 schreef rakotto het volgende:
Op tv, en ik heb ziggo digitaal kan ik het zien op kanaal 511quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:48 schreef Daniel1976 het volgende:
voor de streamlozen. Nog steeds beelden van brandend gebouw
schiet niet op dat te cappen
Wat een fascistische klootzakken bij die overheidquote:
2011 babyquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:51 schreef Nibb-it het volgende:
Wel uniek, een revolutie live op televisie
doe eens F5quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:51 schreef Doler12 het volgende:
Hmmm is die uitgevallen?
http://english.aljazeera.net/watch_now/
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:51 schreef Ludacriss het volgende:
Iemand linkje van Al Jazeera. Met mijn Oma in Alexandrie gaat alles nog goed, mijn neef zit tussen de demonstranten. Nog niks van hem gehoord, hoop dat het goed gaat!
mooi dat het goed gaat met je oma. Hoop dat hetzelfde zal geleden voor je neef. sterktequote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:51 schreef Ludacriss het volgende:
Iemand linkje van Al Jazeera. Met mijn Oma in Alexandrie gaat alles nog goed, mijn neef zit tussen de demonstranten. Nog niks van hem gehoord, hoop dat het goed gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |