Helemaal eens met je post. Het is belacheljk ook eigenlijk dat er totaal geen belangstelling voor is, behalve zo nu een dan een berichtje op nu.nl.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:45 schreef Muridae het volgende:
Het valt mij op dat de Nederlandse media weinig aandacht schenkt aan de belangrijke ontwikkelingen in deze landen. Ik meen mij te herinneren dat de demonstraties in Venezuela tegen Chavez destijds veel aandacht kregen, hetzelfde geldt voor de rozen revolutie in Georgië.
Ik denk dat wij binnen dit topic meer informatie hebben verzameld dan alle Nederlandse MSM bij elkaar.
Je kan nu 2 keer demonstrerenquote:Op donderdag 27 januari 2011 20:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Edit: ik weet het al. A.s. Vrijdag voor Egyptische ambassade heb ik begrepen, morgen dus!
En Zaterdag van Tunesiers voor Tunesische ambassade. Deze twee liggen letterlijk bij elkaar om de hoek.... hadden wij (die de Tunesische manifestatie organiseren) dit van tevoren ingezien hadden we dezelfde dag vergunning aangevraagd en tijdstip om zodoende elkaar te steunen.
Dat dus.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Opstand in gevangenissen?
[..]
Ik denk dat we nu duidelijk de kloof tussen nieuwe en oude media kunnen zien. We volgen het bijna live (alleen al via Twitter) en dan hoor je 's avonds een verbaasde nieuwspresentator roepen dat Egypte "onrustig" is.
Zou Khadaffi hem nu knijpen al? Eerst aan de ene grens (Tunesie) en nu aan de andere kant hahaha... ik denk dat hij een extra medicijntje slikt vannacht om wat meer tot rust te komen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:39 schreef rakotto het volgende:
http://egyptianchronicles(...)tests-in-sallum.html
In Sallum gaat het er ook hevig aan toe. State Security HQ en Politiebureau is al in de fik gestoken en de snelwegen zijn geblokkeerd met brandende banden. Dit is een goede strategie, de mensen daar lijden al een hele lang tijd. En Sallum is ook de grens stad met Libie, dus zo snel zullen mensen niet kunnen vluchten naar Libie![]()
![]()
Zeker! ook ff mijn ei kwijt enzoquote:Op donderdag 27 januari 2011 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan nu 2 keer demonstreren
Ik zie Tweets voorbij komen van Engelse en Brazilliaanse journalisten die "dringend!" iemand uit de brandhaarden willen spreken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:51 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dat dus.
De eindredacteuren moeten Social Media meenemen in hun informatievergaring i.p.v. alles in te kopen via ANP of Reuters.
Check andere Tunesie topic, ik ben sowieso bij die en probeer - als ik kan verzetten - morgen ook bij Egyptische aanwezig te zijn... als ik meer details nog kan vergaren zoals exact tijdstip en mijn schoolzaken het toelaat.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:51 schreef Ludacriss het volgende:
Laat mijn aangetrouwde oom toevallig Tunesier zijn. Denk dat ik op beide demonstraties aanwezig zal zijn!
quote:Anonymous flyers provide practical and tactical advice for confronting riot police, and besieging government offices
quote:Egyptians have been urged to come out after Friday prayers tomorrow and demand the overthrow of Hosni Mubarak's government, along with freedom, justice and a democratic regime.
Ja erg triest inderdaad.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:45 schreef Muridae het volgende:
Het valt mij op dat de Nederlandse media weinig aandacht schenkt aan de belangrijke ontwikkelingen in deze landen. Ik meen mij te herinneren dat de demonstraties in Venezuela tegen Chavez destijds veel aandacht kregen, hetzelfde geldt voor de rozen revolutie in Georgië.
Ik denk dat wij binnen dit topic meer informatie hebben verzameld dan alle Nederlandse MSM bij elkaar.
Wow wat een handleiding zeg! Super!quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.mediafire.com/?5orztib5pkuici9
De route en ontmoetingspunten voor morgen.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:08 schreef Drifter__ het volgende:
Er komen meldingen over demonstraties in: Talbiya(dat ligt volgens mij vlakbij de piramides?) en in Port Said.
Met Sallum erbij zijn er nu dus officieel demonstraties in West-,Noord-,Oost-,Zuid- Egypte
Oorlog in de woestijn? Zuid Egypte, vlak bij de luxe badplaats Sharm El-Sheikh.quote:jan25live clashes between civilians and police in Al sheihk Zweid, civilians using RPG and Hawn against police, injuries on both sides. #jan25 #egypt
dit type bestand kan schadelijk zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn scanner hoor ik niet klagen tot nu toe.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
dit type bestand kan schadelijk zijn.
Zit er ook spyware bij ofzo, zodat ze je in de gaten houden?
Clean volgens mij scannersquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
dit type bestand kan schadelijk zijn.
Zit er ook spyware bij ofzo, zodat ze je in de gaten houden?
Ik zie overal waarschuwingen over nep-berichten op Twitter en social media. Gewoon zelf blijven nadenken, dus.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:17 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Clean volgens mij scanners
En volgens mij hebben "ze" andere dingen aan hun hoofd nu
De politie klaagt over het gedrag van de demonstranten.quote:BuJabal Police in #Suez accuse protestors of using weapons and claim that at least one officer has been killed on #AlJazeera #Jan25 2 minutes ago via Twitter for Mac
Een paar screenshots.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een video waarin een groep demonstranten een gewonde politieagent verzorgen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De politie klaagt over het gedrag van de demonstranten.
Ze knuppelen je finaal in puin, maar zodra je de knuppel afpakt en 1 keer terugslaat dan janken ze als kleine meisjes. Zo typischquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De politie klaagt over het gedrag van de demonstranten.
Het is ook een tactiek om ervoor te zorgen dat de politie niet gaat samenwerken met de burgers. Het zou mij niet verbazen als er door overheidsmilities met scherp op de politie wordt geschoten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ze knuppelen je finaal in puin, maar zodra je de knuppel afpakt en 1 keer terugslaat dan janken ze als kleine meisjes. Zo typisch
Zijn de routes voor morgen alleen voor Caïro of voor heel Egypte?quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:22 schreef Muridae het volgende:
[..]
Een paar screenshots.
Mooie handleiding voor de Egy's.
Alleen Cairo.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn de routes voor morgen alleen voor Caïro of voor heel Egypte?
Leugenaar.quote:8.15pm Italy has voiced its support for Mubarak's government, contending that regime change would lead to chaos in the Middle East and the Mediterranean.
Italian foreign minister Franco Frattini said the situation in Egypt was completely different from that in Tunisia, where a wave of street protests toppled the president earlier this month.
The minister claimed there were civil liberties in Egypt and the regime should be encouraged to expand them, Reuters reported. He warned that if the government fell it could provoke chaos throughout the region.
"The situation in Egypt is different. There are civil liberties. It is not a copy of the European model but we are not colonisers of any country, we must not impose our model."
"The stability of Egypt is fundamental for the entire Mediterranean. The biggest mistake would be to think of a change of leadership without having a solution, a proposal, a proper development of the situation. This certainly would lead to chaos.
"We must help the Egyptian leadership to gradually expand the enjoyment of civil liberties, the authorisation of peaceful demonstrations at the same time as guaranteeing stability."
Frattini said he would propose an EU delegation to Egypt, Tunisia and Algeria, to help their governments strengthen democracy, at a meeting of foreign ministers on Monday.
Vooruitgang in Tunesiëquote:PARIJS - Tunesië krijgt op zeer korte termijn een nieuwe interimregering onder leiding van de zittende premier Mohamed Ghannouchi. Dat meldde de premier donderdag.
Ghannouchi is het enige lid van de partij die Tunesië decennialang regeerde dat terugkeert in de vernieuwde interimregering. Twee ministers die wel onder de verdreven president Zine al-Abidine Ben Ali dienden maar geen partijlid waren, keren ook terug. Alle andere oudgedienden uit het Ben Ali-tijdperk vertrekken.
De machtige vakbondsbeweging in Tunesië geeft goedkeuring aan de nieuwe regeringsploeg.
quote:realrissa RT @Geeee: GUYS If they CUT the Internet, will be NO MORE ONLINE COMMUNICATIONS. WE'LL BE IN STREETS ALL OF US! Let The Hell Begin then #jan25 #Egypt
quote:MagedButter RT @FourYawkeyWay: Security forces begin siege of major mosques in #Alexandria. armored vehicles there in preparation for the protests tmrw. #egypt #jan25
quote:Amman - Jordan's King Abdullah II on Thursday urged the government and parliament to speed up "comprehensive" political, economic and social reforms.
The monarch's remarks came 24 hours before a coalition of opposition parties, trade unions and activists said they planned to stage demonstrations after Friday prayers to press their demand for genuine reform.
"All officials concerned should shoulder their responsibilities and take their decisions in a daring, transparent and clear manner," the king told leading lawmakers from the lower house of parliament, whom he had summoned to discuss the latest spate of protests.
Earlier in the week, the king held a similar meeting with leading figures from the upper house of parliament.
On Thursday he warned against attempts to hide behind him, referring to complaints by some parliamentarians and newspaper columnists that ministers resorted to the king's protection to justify their bad performance.
"I don't want to hear someone saying he has directions from the head," he said.
All cases of alleged corruption and favouritism should be addressed in a satisfactory manner, he said. "All files should be opened to the public, doubts should be cleared and mistakes corrected," the monarch continued.
King Abdullah in particular called for changes to election law. The Islamic-led opposition boycotted November elections claiming that the current law was unfair.
Thousands of Jordanians have demonstrated across the country on the past two Fridays, despite attempts by the government to pacify the population, namely by subsidizing basic goods and cancelling taxes on certain types of fuel.
Had jij anders verwacht dan?quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:35 schreef Zith het volgende:
Al die superieure westerse landen die deze dictatuur steunen![]()
quote:AzureMoak RT @ZeeRules: Witnesses saying that some units setting cars on fire and accusing protesters to justify using violence #jan25 #egypt #alexandria #cairo half a minute ago via Twitter for BlackBerry®
quote:WMPost CoveritLive Event - electricity and water are reportedly cut from #Suez http://tinyurl.com/4kg5org #jan25 #egypt #Ismailia
quote:jjarichardson RT @jan25live: RNN: Urgent Confirmed: #Alexandria huge demonstration at El Raml station and forces attack with tear gas #Jan25 #Egypt 16 minutes ago via jan25live
Die is er:quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:11 schreef BeSimple het volgende:
Ja de grote vraag is, is het technisch haalbaar om een radio piraten station op te bouwen? Met de middelen in Egypt.
als iedereen zijn WiFi open zet, heb je een alternatief netwerk in de grote steden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:11 schreef BeSimple het volgende:
Ja de grote vraag is, is het technisch haalbaar om een radio piraten station op te bouwen? Met de middelen in Egypt.
quote:Parade_Time RT @NoMoreDictators: from presidential palace: amn markazy and palace guard will not resist if ppl decide to take over presidential palace #jan25 #egypt Retweet! less than 20 seconds ago via web
Ik zie liever vredige protesten, maar de tuig daar kan niet zonder geweld. Zo wil ik het zien!quote:
quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zoekt er iemand nog woonruimte?
[..]
quote:markrturton RT @Azza__moghazy: Suez is under heavy bombing with grenades and tear grenades. people are being shot to death in the streets. we need help #Egypt #jan25
quote:WaleedEG RT @eacusa: #Jan25 #Egypt Shiekh Hafez Salama, the leader of the resistance movement in Suez, is leading Friday prayer... http://fb.me/Oao8462Q less than 20 seconds ago via Facebook
Nou, dat gaat wel erg ver.quote:Op donderdag 27 januari 2011 21:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Had jij anders verwacht dan?
Onze regeringen zijn geen haar beter!
Mooi, jammer dat ik geen 20 meer ben (en vrijgezel).quote:
Walgelijk! Hoe meer ik van dit soort filmpjes zie hoe ik hoop dat die mubarak een koekje van eigen deeg krijgt!quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:29 schreef deleriouz het volgende:
Man wordt neergeschoten terwijl hij weg probeert te komen:
http://video.ap.org/?f=None&pid=oT7qj_wiVHTbYae3scwok4_irYjJ2R8Z
Ik hoop het ook, maar na dit artikel ben ik er niet zeker van.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:35 schreef Aloulou het volgende:
Voor mij is het duidelijk dat Moebarak echt gaat vallen.
Ik dacht al, m'n vriendin reageert niet meerquote:RT @bencnn: Confirm internet down in central Cairo something odd. Twitting on UK blackberry #Jan25 #Egypt
Het artikel is niet helemaal correct.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:44 schreef druide het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar na dit artikel ben ik er niet zeker van.
Als het leger keihard ingrijpt, wat in de lijn der verwachting ligt, is het zo over met de protesten.
Gaat ze Mubarak aanvallen?quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik dacht al, m'n vriendin reageert niet meer. Heb haar 30 minuten geleden nog de handleiding voor morgen gestuurd gelukkig.
quote:An Egyptian citizen is trying to protest against the Mubarak regime, therefore he throws leaflets, papers around on the Red Square in Cairo. Security agents arrest him and question him, then they observe that there was nothing on the papers, they were all plain white.
The Security agents ask him why the papers are white, then the prisoner replies: "It's obvious anyway, why should I write it down?"
Ze wil wel meedoen maar tot nu toe houdt haar familie haar nog tegen (lees: binnen). Maar wie weet hoe het morgen loopt...quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gaat ze Mubarak aanvallen?
Verhaal was onjuist. Ben Wedeman heeft 'm vandaag nog gespot bij het NDP (Mubarak's partij) hoofdkantoor in Cairoquote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand bevestigen dat de opvolger en zoon van Mubarak daadwerkelijk de benen naar London heeft genomen?
Ik denk dat het voornamelijk is omdat als Mubarak afstapt het hele Midden-Oosten anders zal gaan worden. Ten eerste wie zal de macht over de 1000 M1A2 tanks en 250 F-16's overnemen en wat zal er gebeuren met Gaza en Israel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:08 schreef KoosVogels het volgende:
Amerikanen kiezen geen partij. Klootzakken zijn het ook. Toen men in Iran de straten op ging riep het westen uit een mond dat de gewelddadigheden jegens de protesteerders moest worden gestopt. Maar nu is het doodstil. Enkel omdat Mubarak een billenmaatje is van het westen. En je dan afvragen waarom men in het M-O de schurft heeft aan de VS.
Het zou best het fimpje kunnen zijn (remember Neda?) wat voor meer agressiviteit bij de protesten kan zorgen, maar zelf denk ik dat de overheid het plannen van protesten tegen wil gaan omdat ze een heftige dag verwachten morgen vooral omdat de moslim-broederschap heeft aangekondigt aanwezig te zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:13 schreef rakotto het volgende:
Heel Egypte zit nu officieel zonder internet. Men zegt dat het gebeurd is wanneer er een video online kwam waar iemand neergeschoten werd. Wat hierboven gepost werd. Alhoewel, ik denk dat het morgen er hard aan toe zal gaan, en dat ze aan het voorbereiden zijn.
Doe eens normaal, achterlijke. Je oefent geen druk uit op een regering door de mailbox van de ambassade van een ander land plat te leggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:29 schreef Ulpianus het volgende:
Stuur mails naar onze ambassade in Caïro om druk uit te oefenen op de Egyptische regering totdat de persvrijheid herstelt is!
kai@minbuza.nl
Ik ben geen anon, en nok is met die met haat gevulde taal. Doet je niet echt intelligent overkomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:33 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Doe eens normaal, achterlijke. Je oefent geen druk uit op een regering door de mailbox van de ambassade van een ander land plat te leggen.
Hoe zie je dat voor je?
Dat de mailbox van de ambassade in Kaïro straks volzit met idiote mailtjes van personen zoals jij, waarop de diplomaten gaan klagen bij de Egyptische regering?
Anonfalertjes
Als mijn afgunst nou voortkomt uit intelligentie?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:36 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik ben geen anon, en nok is met die met haat gevulde taal. Doet je niet echt intelligent overkomen.
En ik zeg niet dat we de mailbox moeten volspammen, maar om verzoeken te sturen naar onze ambassade zodat er misschien actie wordt ondernomen door onze diplomaten.
Maar even serieus, dit gaat niet veel uithalen natuurlijk.quote:Lieve Ambassade,
Zouden jullie alstublieft alstublieft tegen de gemene Egyptische meneren willen zeggen dat de persvrijheid hersteld moet worden?
Groetjes,
Ulpianus
http://agonist.org/sean_p(...)t_turns_off_internetquote:Joe Biden says Mubarak is not a dictator:
http://hosted2.ap.org/APDefault/*/Article_2011-01-27-Egypt%20Protest/id-97ceb801cfe9448d9371e7e9583c27cbquote:[CAIRO (AP) Egypt's government has disrupted Internet service and deployed an elite special operations counterterrorism force hours before anti-government protesters expect a new wave of mass rallies to begin.
The police counterterrorism force is rarely seen on the streets. Its officers took up positions early Friday in strategic locations in Cairo, including central Tahrir Square, site of the biggest demonstrations earlier this week.
This week's grass-roots protest movement in Egypt has been fueled by traffic on social networking sites, but Internet outages have become widespread. A major service provider for Egypt, Italy-based Seabone, reported early Friday that there was no Internet traffic going into or out of the country after 12:30 a.m. local time.
quote:To the pepole of the world: We "the Egyptians" got isolated from the world by our government, which completely cut down internet, blocked SMS & may cut down electricity as well, in order 2 do whatever it wants with the protesters who planned 2 go out in a demo fri 28th Jan For the sake of human rights & freedom, tell the world we're f......ighiting & we'll never stop even in front of the live ammo they use to kill us
quote:I am not exagerating: A massacre in Egypt is about to take place if the world doesn't interfere. Talk to the media. Talk to your representatives. Egyptians will be slaughtered like sheep in few hours.
Share this video: http://apne.ws/eEC1I5
quote:Please contact your government officials and representatives. Egyptians will be slaughtered tomorrow morning. Call the Egyptian embassy in your country. Protest. TALK TO THE MEDIA. Your actions whatever they are WILL SAVE LIVES. Your actions will save lives. Take an action now please.
quote:It's now 3 am in the morning in Egypt. Hundreds of political activists are being arrested from their homes at this moment in a very large scale operation. Almost all leaders of Muslim brotherhood are confirmed arrested. More reports that Police agents are pouring petrol in the streets of main squares to set them on fire during protest. Please act.
De 'overtuigingskracht' van een soldaat is groter dan die van een politieagent met zijn gummi-knuppeltje.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het artikel is niet helemaal correct.
Het zegt dat Ben Ali hoorde van het leger dat ze niet zouden schieten maar vergeet te melden dat het leger nooit de rechterhand van Ben Ali was en maar 1.7% van het budget in werd geinvesteerd. Ben Ali zette alles op de politiemacht en veiligheidsdiensten en dat was uberloyaal tot de laatste snik. Zelfs erna waren de hardcore lieden bereid alles te proberen om anarchie te laten ontstaan en men heeft in burger burgers afgemaakt, met messen bewerkt, vanaf daken op geschoten etc.
Daarnaast klopt het dat Tunesie de vakbond als grote pilaar had en heeft blijkt nu en Egypte niet. Maar het klopt volgens mij niet dat de middenklasse in Egypte met het regime is van Moebarak....overal hoor je dat de afkeer en tegenstand nu door alle klassen heen gaat en dat hij het heeft gepresteerd om dus ook de welgestelden tegen zich te keren - en dat is altijd dom.
Ieder zijn eigen mening en ik verwacht dat het leger nog keihard gaat ingrijpen maar dat het telaat is. De geest is helemaal uit de fles en elke hardere stoot van het leger zal tot meer woede en meer mensen op de straten leiden vermoed ik en is wellicht al te zien. Morgen wordt een grote dag en zou beslissend kunnen zijn voor het verloop en of het rechtsom of linksom wordt. Zo'n punt had Tunesie ook en dat was na de laatste speech van Ben Ali en toen men verwachtte dat de politie massaal terug zou slaan maar de volgende dag waren er rond 13:00 al tienduizenden mensen in Tunis centrum op de grote straten en pleinen, stond rood van de mensen en iedereen wist het is over... hier kan je niets meer tegen doen. Ze zijn niet geintimideerd door de speech maar juist moediger geworden en dan is het over als je zoveel mensen bereid ziet om naar buiten te gaan. Twee uur later was heel Tunesie - na Tunis te hebben gezien - op de been en vluchtte Ben Ali.
Maar ok, time will tell. Het mag duidelijk zijn dat ik Moebarak veracht maar ik snap ook dat er altijd veel leed bij komt kijken. De Egyptenaren beslissen het hoe het afloopt en niet hoe hard Moebarak terugslaat echter.
Ughquote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:03 schreef Drifter__ het volgende:
Nop niets daarover op TV gezien.
Weer een nieuw bericht op FB:
[..]
http://www.anp.nl/index.htmlquote:22:48 Betogers Egypte schieten op politiebureaus
Ik snap het gewoon niet.quote:from *********************************
to nieuwsdienst@anp.nl
date Fri, Jan 28, 2011 at 2:39 AM
subject Berichtgeving over Egypte
mailed-by gmail.com
hide details 2:39 AM (0 minutes ago)
L.S,
Op dit moment is er een totale communicatieblokkade gaande in Egypte.
De overheid heeft daar inmiddels het internet + telefonie afgesloten.
Men gaat er dus ook vanuit dat er morgen mogelijk een bloedbad zal plaatsvinden.
http://www.huffingtonpost(...)-down-_n_815156.html
http://www.guardian.co.uk(...)ests-biggest-day-yet
http://www.lemonde.fr/tun(...).html#ens_id=1470465
Twitter: #25jan (hash tag voor de actuele gebeurtenissen)
http://twitter.com/search?q=%23Jan25
Misschien iets voor de headlines ?
Vandaag, 28 jan 2011, is een dag die positief of helaas negatief de geschiedenis zal ingaan.
Gr,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |