De opstand is sinds vandaag een gewapende opstand, iig in Suez.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:58 schreef rakotto het volgende:
En de politie wordt aangevallen door RPG's door de bedoinen
http://liveword.ca/egypt/(...)e-to-the-revolution/
Dat is juist het frapante dat zowel in Egypte als Tunesie er helemaal geen Islamisten achter zitten maar het volk zelf is opgestaan, vrij snel en spontaan. De beelden die je ziet van de mensen op straat getuigen helemaal niet van een Islamitische revolutie noch heb ik daar van hen zelf kreten over gehoord maar een volksrevolutie door alle rangen en standen heen. En toch hoor je dan weer bepaalde (bijna zelfislamiserende geluiden) die opzoek gaan naar signalen om een bevestiging te zien van het doembeeld dat "de Moslims zijn opgestaan en de boel op hebben gejut om alles te Islamiseren" in deze landen haha. Alsof de 80% van de jongeren vooral die bereid zijn veel op het spel te zetten dag en nacht Koran luisteren en het niet meer kunnen verdragen dat hun leiders zo ver van Islam zijn afgeweken en dit nu de beslissende motivatie is om het niet langer meer te pikkenquote:Op donderdag 27 januari 2011 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het belangrijk dat de Moslimbroeders deze protesten niet gestart zijn en ze dat ook niet claimen. Het lijkt er niet op dat er nu 1 oppositieleider voor de macht gaat. Dat geeft een democratisch proces een eerlijke start.
Iedereen lijkt het er over eens dat het volk als geheel is opgestaan, behalve Mubarak misschien.
Viel mij ook op ja, wie the fuck zijn dat?!?! Lijken mij geen agenten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:08 schreef deleriouz het volgende:
Opvallend veel normaal gekleede dikzakken die de demonstranten met matrakken in elkaar beuken. Net als de Basiji in Iran
Het is groter dan dat, het gaat over landsgrenzen heen. Eerst zijn bedrijven en overheden gaan globaliseren, nu doen burgers en actiegroepen dat. Moderne technologie, internet, onderwijs, Wikileaks.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:08 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat is juist het frapante dat zowel in Egypte als Tunesie er helemaal geen Islamisten achter zitten maar het volk zelf is opgestaan, vrij snel en spontaan. De beelden die je ziet van de mensen op straat getuigen helemaal niet van een Islamitische revolutie noch heb ik daar van hen zelf kreten over gehoord maar een volksrevolutie door alle rangen en standen heen.
"Thugs" Politie in burger doen meer dan alleen maar arresteren.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:09 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Viel mij ook op ja, wie the fuck zijn dat?!?! Lijken mij geen agenten.
+100! Zo vaak dat zitten roepen, maar toch blijven de Westerlingen het tegenovergestelde denken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:48 schreef rakotto het volgende:
In Egypte zelf zijn de moslimbroederschap niet populair zoals men denkt.Dus zo gauw gebeurt het niet.
Een belangrijke gebeurtenis gaat straks gebeuren:
[..]
En dit zijn beelden van Suez, in videoformaat.
http://egyptianchronicles(...)suez-siege-2011.html
Gatver, wat een trieste gevallen zijn dat zeg. Straks als het regime valt moeten die als eerst opgehangen worden...quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Thugs" Politie in burger doen meer dan alleen maar arresteren.
Ik zie de huidige jongeren ook niet echt een baard laten staan.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:08 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat is juist het frapante dat zowel in Egypte als Tunesie er helemaal geen Islamisten achter zitten maar het volk zelf is opgestaan, vrij snel en spontaan. De beelden die je ziet van de mensen op straat getuigen helemaal niet van een Islamitische revolutie noch heb ik daar van hen zelf kreten over gehoord maar een volksrevolutie door alle rangen en standen heen. En toch hoor je dan weer bepaalde (bijna zelfislamiserende geluiden) die opzoek gaan naar signalen om een bevestiging te zien van het doembeeld dat "de Moslims zijn opgestaan en de boel op hebben gejut om alles te Islamiseren" in deze landen haha. Alsof de 80% van de jongeren vooral die bereid zijn veel op het spel te zetten dag en nacht Koran luisteren en het niet meer kunnen verdragen dat hun leiders zo ver van Islam zijn afgeweken en dit nu de beslissende motivatie is om het niet langer meer te pikken![]()
Maar ok. El Baradei lijkt wel een duidelijke gooi te doen om zich als leider op te werpen als je zijn recente uitspraken ziet: " 30 jaar is genoeg geweest Hosni nu moeten anderen het overnemen" en dat soort zaken. Ik weet niet wat Egyptenaren van hem denken.
Ik weet het, in Tunesie net zo. Internet generatie, rap luisteren, Akon, facebook, chatten, contacten met buitenland, Prison Break kijken via schotel op qanat Rotana, net als hier mooie kleding kopen, willen studeren en wat van de wereld zien als net ff kan of ook keertje in je leven een reis naar buitenland maken, gewoon doodgewoon als het kan eigenlijk...er is wel een Islamitisch bewustzijn maar niet eentje waarbij men omhuld in een groene Islamitische vlag erop uit trekt om een staat uit te roepen zoals men weleens voordoet. De jaren 80 was inderdaad meer de hoogtijdagen van de 'broeders' en 'de strijd'. Nu is het de tijd van vrijheid, grenzenloos dmv internet, bewustzijn wat er in de wereld speelt en te halen valt en eigen grenzen verkennen in de eigen kleine wereldje.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:13 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ik zie de huidige jongeren ook niet echt een baard laten staan.
Dit is de internet generatie, niet de "broeders" tijdens de jaren tachtig die graag tegen de russen hadden willen vechten in Afghanistan.
quote:Islamists in Jordan have promised more nationwide protests for Friday as they call for economic and political reform. Observers say years of economic and political stagnation have raised tensions to the boiling point.
Ik snap echt niet wat die agenten denken.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:16 schreef Drifter__ het volgende:
Deze al langs gekomen? Suez vandaag:
Politie moet door eigen traangas.....
Na die bom bij een koptische kerk stonden moslims de volgende dag op wacht.quote:annalenadg RT @AlaaShaker: Egyptian Christians are protecting the Muslims tomorrow during Friday prayer - that's national unity, that's the REAL #Egypt! #Jan25
+1000quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Na die bom bij een koptische kerk stonden moslims de volgende dag op wacht.
Alexandrië is rustig, Suez is oorlog.quote:Hishamsbirthday08_normal CaireneGirl RT @marmite_news: We call for peace in #Suez .. We beg Activist and policemen to stop fighting. The city is burning.. #Jan25 via @salmaeldaly #Egypt ☮
quote:7.13pm: White House spokesman Robert Gibbs has called Mubarak a close and important US partner, Reuters reports. He also stressed that the United States was not taking sides on the unrest in Egypt.
Je hebt toch wel gemerkt dat het vrij lastig is om aan informatie te komen(via de officiele kanalen). Zelfs Al Jazeera komt steeds met de zelfde beelden van gisteren.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:45 schreef Muridae het volgende:
Het valt mij op dat de Nederlandse media weinig aandacht schenkt aan de belangrijke ontwikkelingen in deze landen. Ik meen mij te herinneren dat de demonstraties in Venezuela tegen Chavez destijds veel aandacht kregen, hetzelfde geldt voor de rozen revolutie in Georgië.
Ik denk dat wij binnen dit topic meer informatie hebben verzameld dan alle Nederlandse MSM bij elkaar.
Geen idee. Ik zal mijn vader straks wel bellen. Zoja dan zal ik aanwezig zijn!quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:27 schreef Aloulou het volgende:
Klopt het dat er a.s. zaterdag een demonstratie staat geplanned bij Egyptische ambassade in Den Haag?
Opstand in gevangenissen?quote:MagedButter RT @mar3e: A strike for the Egyptian prisoners inside the Egyptian Jails http://www.alnadeem.org/ar/node/345 #Egypt #Jan25 #GoEgypt #Suez
Ik denk dat we nu duidelijk de kloof tussen nieuwe en oude media kunnen zien. We volgen het bijna live (alleen al via Twitter) en dan hoor je 's avonds een verbaasde nieuwspresentator roepen dat Egypte "onrustig" is.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:45 schreef Muridae het volgende:
Het valt mij op dat de Nederlandse media weinig aandacht schenkt aan de belangrijke ontwikkelingen in deze landen. Ik meen mij te herinneren dat de demonstraties in Venezuela tegen Chavez destijds veel aandacht kregen, hetzelfde geldt voor de rozen revolutie in Georgië.
Ik denk dat wij binnen dit topic meer informatie hebben verzameld dan alle Nederlandse MSM bij elkaar.
Edit: ik weet het al. A.s. Vrijdag voor Egyptische ambassade heb ik begrepen, morgen dus!quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:47 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zal mijn vader straks wel bellen. Zoja dan zal ik aanwezig zijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |