Ik denk dat het voornamelijk is omdat als Mubarak afstapt het hele Midden-Oosten anders zal gaan worden. Ten eerste wie zal de macht over de 1000 M1A2 tanks en 250 F-16's overnemen en wat zal er gebeuren met Gaza en Israel.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:08 schreef KoosVogels het volgende:
Amerikanen kiezen geen partij. Klootzakken zijn het ook. Toen men in Iran de straten op ging riep het westen uit een mond dat de gewelddadigheden jegens de protesteerders moest worden gestopt. Maar nu is het doodstil. Enkel omdat Mubarak een billenmaatje is van het westen. En je dan afvragen waarom men in het M-O de schurft heeft aan de VS.
Het zou best het fimpje kunnen zijn (remember Neda?) wat voor meer agressiviteit bij de protesten kan zorgen, maar zelf denk ik dat de overheid het plannen van protesten tegen wil gaan omdat ze een heftige dag verwachten morgen vooral omdat de moslim-broederschap heeft aangekondigt aanwezig te zijn.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:13 schreef rakotto het volgende:
Heel Egypte zit nu officieel zonder internet. Men zegt dat het gebeurd is wanneer er een video online kwam waar iemand neergeschoten werd. Wat hierboven gepost werd. Alhoewel, ik denk dat het morgen er hard aan toe zal gaan, en dat ze aan het voorbereiden zijn.
Doe eens normaal, achterlijke. Je oefent geen druk uit op een regering door de mailbox van de ambassade van een ander land plat te leggen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:29 schreef Ulpianus het volgende:
Stuur mails naar onze ambassade in Caïro om druk uit te oefenen op de Egyptische regering totdat de persvrijheid herstelt is!
kai@minbuza.nl
Ik ben geen anon, en nok is met die met haat gevulde taal. Doet je niet echt intelligent overkomen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:33 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Doe eens normaal, achterlijke. Je oefent geen druk uit op een regering door de mailbox van de ambassade van een ander land plat te leggen.
Hoe zie je dat voor je?
Dat de mailbox van de ambassade in Kaïro straks volzit met idiote mailtjes van personen zoals jij, waarop de diplomaten gaan klagen bij de Egyptische regering?
Anonfalertjes
Als mijn afgunst nou voortkomt uit intelligentie?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:36 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
Ik ben geen anon, en nok is met die met haat gevulde taal. Doet je niet echt intelligent overkomen.
En ik zeg niet dat we de mailbox moeten volspammen, maar om verzoeken te sturen naar onze ambassade zodat er misschien actie wordt ondernomen door onze diplomaten.
Maar even serieus, dit gaat niet veel uithalen natuurlijk.quote:Lieve Ambassade,
Zouden jullie alstublieft alstublieft tegen de gemene Egyptische meneren willen zeggen dat de persvrijheid hersteld moet worden?
Groetjes,
Ulpianus
http://agonist.org/sean_p(...)t_turns_off_internetquote:Joe Biden says Mubarak is not a dictator:
http://hosted2.ap.org/APDefault/*/Article_2011-01-27-Egypt%20Protest/id-97ceb801cfe9448d9371e7e9583c27cbquote:[CAIRO (AP) Egypt's government has disrupted Internet service and deployed an elite special operations counterterrorism force hours before anti-government protesters expect a new wave of mass rallies to begin.
The police counterterrorism force is rarely seen on the streets. Its officers took up positions early Friday in strategic locations in Cairo, including central Tahrir Square, site of the biggest demonstrations earlier this week.
This week's grass-roots protest movement in Egypt has been fueled by traffic on social networking sites, but Internet outages have become widespread. A major service provider for Egypt, Italy-based Seabone, reported early Friday that there was no Internet traffic going into or out of the country after 12:30 a.m. local time.
quote:To the pepole of the world: We "the Egyptians" got isolated from the world by our government, which completely cut down internet, blocked SMS & may cut down electricity as well, in order 2 do whatever it wants with the protesters who planned 2 go out in a demo fri 28th Jan For the sake of human rights & freedom, tell the world we're f......ighiting & we'll never stop even in front of the live ammo they use to kill us
quote:I am not exagerating: A massacre in Egypt is about to take place if the world doesn't interfere. Talk to the media. Talk to your representatives. Egyptians will be slaughtered like sheep in few hours.
Share this video: http://apne.ws/eEC1I5
quote:Please contact your government officials and representatives. Egyptians will be slaughtered tomorrow morning. Call the Egyptian embassy in your country. Protest. TALK TO THE MEDIA. Your actions whatever they are WILL SAVE LIVES. Your actions will save lives. Take an action now please.
quote:It's now 3 am in the morning in Egypt. Hundreds of political activists are being arrested from their homes at this moment in a very large scale operation. Almost all leaders of Muslim brotherhood are confirmed arrested. More reports that Police agents are pouring petrol in the streets of main squares to set them on fire during protest. Please act.
De 'overtuigingskracht' van een soldaat is groter dan die van een politieagent met zijn gummi-knuppeltje.quote:Op donderdag 27 januari 2011 23:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het artikel is niet helemaal correct.
Het zegt dat Ben Ali hoorde van het leger dat ze niet zouden schieten maar vergeet te melden dat het leger nooit de rechterhand van Ben Ali was en maar 1.7% van het budget in werd geinvesteerd. Ben Ali zette alles op de politiemacht en veiligheidsdiensten en dat was uberloyaal tot de laatste snik. Zelfs erna waren de hardcore lieden bereid alles te proberen om anarchie te laten ontstaan en men heeft in burger burgers afgemaakt, met messen bewerkt, vanaf daken op geschoten etc.
Daarnaast klopt het dat Tunesie de vakbond als grote pilaar had en heeft blijkt nu en Egypte niet. Maar het klopt volgens mij niet dat de middenklasse in Egypte met het regime is van Moebarak....overal hoor je dat de afkeer en tegenstand nu door alle klassen heen gaat en dat hij het heeft gepresteerd om dus ook de welgestelden tegen zich te keren - en dat is altijd dom.
Ieder zijn eigen mening en ik verwacht dat het leger nog keihard gaat ingrijpen maar dat het telaat is. De geest is helemaal uit de fles en elke hardere stoot van het leger zal tot meer woede en meer mensen op de straten leiden vermoed ik en is wellicht al te zien. Morgen wordt een grote dag en zou beslissend kunnen zijn voor het verloop en of het rechtsom of linksom wordt. Zo'n punt had Tunesie ook en dat was na de laatste speech van Ben Ali en toen men verwachtte dat de politie massaal terug zou slaan maar de volgende dag waren er rond 13:00 al tienduizenden mensen in Tunis centrum op de grote straten en pleinen, stond rood van de mensen en iedereen wist het is over... hier kan je niets meer tegen doen. Ze zijn niet geintimideerd door de speech maar juist moediger geworden en dan is het over als je zoveel mensen bereid ziet om naar buiten te gaan. Twee uur later was heel Tunesie - na Tunis te hebben gezien - op de been en vluchtte Ben Ali.
Maar ok, time will tell. Het mag duidelijk zijn dat ik Moebarak veracht maar ik snap ook dat er altijd veel leed bij komt kijken. De Egyptenaren beslissen het hoe het afloopt en niet hoe hard Moebarak terugslaat echter.
Ughquote:Op vrijdag 28 januari 2011 02:03 schreef Drifter__ het volgende:
Nop niets daarover op TV gezien.
Weer een nieuw bericht op FB:
[..]
http://www.anp.nl/index.htmlquote:22:48 Betogers Egypte schieten op politiebureaus
Ik snap het gewoon niet.quote:from *********************************
to nieuwsdienst@anp.nl
date Fri, Jan 28, 2011 at 2:39 AM
subject Berichtgeving over Egypte
mailed-by gmail.com
hide details 2:39 AM (0 minutes ago)
L.S,
Op dit moment is er een totale communicatieblokkade gaande in Egypte.
De overheid heeft daar inmiddels het internet + telefonie afgesloten.
Men gaat er dus ook vanuit dat er morgen mogelijk een bloedbad zal plaatsvinden.
http://www.huffingtonpost(...)-down-_n_815156.html
http://www.guardian.co.uk(...)ests-biggest-day-yet
http://www.lemonde.fr/tun(...).html#ens_id=1470465
Twitter: #25jan (hash tag voor de actuele gebeurtenissen)
http://twitter.com/search?q=%23Jan25
Misschien iets voor de headlines ?
Vandaag, 28 jan 2011, is een dag die positief of helaas negatief de geschiedenis zal ingaan.
Gr,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |