Ga gewoon naar een elektronicazaak. Het bezit van zo'n apparaat is volkomen legaal, net zoals het bezit van een computer zoals Zith al stelde.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
ken ik ze al kopen via Marktplaats ?
Is dat zo, het lijkt me dat je pas strafbaar bent als je de gehackt ov_chip kaart ook daadwerkelijk gaat gebruiken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:35 schreef MisterSqueaky het volgende:
Pas als je er stoute dingen mee gaat doen ben je strafbaar
Interessante. Is valsemunterij strafbaar als je het valse geld niet in circulatie brengt ?quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat zo, het lijkt me dat je pas strafbaar bent als je de gehackt ov_chip kaart ook daadwerkelijk gaat gebruiken.
Er mag zoveel niet, als ik mijn paspoort in de magnetron stop is die chip ook kapot laat de overheid dan maar eens bewijzen dat het komt omdat ik deze in een magnetron heb gestopt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef Zith het volgende:
Hangt ervan af of de pasjes eigendom blijven van het transportbedrijf. ik mag mijn paspoortchip ook niet cracken (zonder ermee te reizen) omdat het eigendom van de staat is.
Tja, dat heeft er niet veel mee te maken hequote:Op woensdag 16 februari 2011 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er mag zoveel niet, als ik mijn paspoort in de magnetron stop is die chip ook kapot laat de overheid dan maar eens bewijzen dat het komt omdat ik deze in een magnetron heb gestopt.
Ja en dan ga je op vakantie en kom je neit weg omdat je paspoort kapot is.. Dag vakantie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er mag zoveel niet, als ik mijn paspoort in de magnetron stop is die chip ook kapot laat de overheid dan maar eens bewijzen dat het komt omdat ik deze in een magnetron heb gestopt.
quote:Het hack is van de dam. De studenten OV-chipkaart is ook aan te passen. Binnen twee seconden klik je die kaart van weekkaart naar weekendkaart en weer terug. LOL, een gratis OV-chipkaart nog gratisser maken, kan gewoon. Dit faalproject is nu toch echt wel volledig kapotdood gemaakt. Een zombie in de vorm van een plastic kaartje, meer is het niet. Iedereen plus je seniele overgrootmoeder met alzheimer kan nu een OV-chipkaart customizen naar eigen behoeften. Toolbouwer OVKipje heeft misschien wel sorry gezegd, het kunstwerkje voor de thuisinchecker is uiteraard nog steeds te vinden. En dat zal met de studentenhack ook wel gebeuren. Het kostte de twee studenten een maand om het software tooltje te fabriceren, hoewel het meeste werk uiteraard pas in de laatste nacht plaats vond. Maar dan heb je ook wat. What's next? Een hack waardoor je de OV-chipkaart kan gebruiken in parkeermeters? Een progje waarmee je de OV-chipkaart als pinpas kunt gebruiken? Een software tooltje waarmee je de OV-chipkaart zo kan instellen dat hij flitsapparatuur op afstand laat crashen? Een hack die de OV-chipkaart verandert in een lekker wijf zonder hoofdpijn? De mogelijkheden zijn grenzeloos. Het kost een miljoenmiljard euro aan belastinggeld, maar op deze manier hebben we er wel allemaal veel profijt en lol van. 2008, iemand?
UPDATE: Nu wordt het leuk. TLS overweegt Webwereld te slopen. En GeenStijl dan? We kunnen niet wachten op de dagvaarding.
Ze kunnen dit dus ook niet detecteren, tenzij alle conducteurs met de hand gaan bijhouden welke student een weekend-kaart heeft.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:13 schreef macca728 het volgende:
en dan staat er op NU.nl
De producent van de ov-chipkaart, Trans Link Systems, liet weten dat ook deze vorm van fraude bekend is. De gehackte kaarten worden meteen getraceerd, zodra ermee wordt gereisd. ''De kaart komt meteen op de fraudelijst te staan en is daarmee onbruikbaar, aldus een woordvoerster
EN
De Nederlandse Spoorwegen noemen het ''oerdom'' als studenten ertoe overgaan om hun kaart te kraken. ''Op de kaart staan pasfoto en naam. Na een tijdje loop je tegen de lamp. Dan ben je je reisrecht kwijt, misschien wel je beurs en mogelijk je carrière als je een strafblad krijgt. Ga niet lopen rommelen. Het risico is enorm'', waarschuwt de NS.
Maar niemand is blijkbaar vervolgd, terwijl ze wel weten wie het zijn ?? jaja
RELLUUUUUUH!!!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:14 schreef SKa_BoSS het volgende:
Hoppaaaaaaaaa! http://www.geenstijl.nl/m(...)pkaart_ook_geha.html
[..]
Kansloos,quote:De nieuwssite biedt onder het mom van een lezersactie tien gratis RFID-lezers aan.
[...]
TLS laat aan NU.nl weten dat het nog onderzoekt of het aanbieden van de lezers strafbaar is en welke stappen er ondernomen kunnen worden.
Net zoals 'vroeger' soms met de papieren ovkaart werd gedaan kunnen ze eenvoudig in de centrale administratie controleren wat voor kaart iemand heeft.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze kunnen dit dus ook niet detecteren, tenzij alle conducteurs met de hand gaan bijhouden welke student een weekend-kaart heeft.
Of ze installeren een dataverbinding in de terminals van de conducteur die alle kaarten meteen (of met kleine vertraging) controleert.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:49 schreef trancethrust het volgende:
Kan ja. Doen ze meestal niet. Op gegeven moment gaan ze vast een dagje hard controleren, om dan 1 persoon te pakken die ze dan met veel heisa gaan aanklagen; in de hoop dat de rest van de studenten daardoor afgeschrokken wordt.
Als ze desondanks gewoon doorgaan met massale fraude, en m.i. terecht met dit baggersysteem en de kansloze ontkenningen, dan kunnen ze niets anders dan het werkbaar maken van de chipkaart (en hopelijk ook het ontslaan van wat incompetente lutsers betrokken bij deze invoering).
Kost weer 1,5 miljard.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:58 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Of ze installeren een dataverbinding in de terminals van de conducteur die alle kaarten meteen (of met kleine vertraging) controleert.
Ik zeg: doen!quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kost weer 1,5 miljard.
quote:UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen pakt mensen die de ov-chipkaart kraken om gratis te kunnen reizen, hard aan. Inmiddels worden al tientallen fraudeurs vervolgd.
© ANPDat heeft NS-topman Bert Meerstadt donderdag gezegd tijdens de presentatie van de jaarcijfers van het vervoersbedrijf.
''We nemen alle maatregelen tegen mensen die het systeem bedriegen en oneerlijk zijn. Bij iedereen bij wie we het ontdekken wordt automatisch vervolging ingesteld'', waarschuwde Meerstadt.
Zodra er is gefraudeerd en de NS dit ziet, wordt de kaart onbruikbaar gemaakt. Meerstadt wilde niet zeggen hoe zij kunnen ontdekken dat er is geknoeid met het digitale vervoersbewijs.
Vervangen
De NS-directeur acht het goed mogelijk dat de chipkaart op de langere termijn vervangen zal worden door een verbeterde versie. ''Maar een chip maken die niet te kraken is, dat is een illusie'', stelde Meerstadt.
Hij wijst erop dat met de papieren kaartjes in het verleden ook werd gefraudeerd en op veel grotere schaal.
De chipkaart kwam onlangs onder vuur te liggen in Den Haag toen opnieuw bleek dat de kaart vrij gemakkelijk is te kraken.
Veel fracties in de Tweede Kamer plaatsten stevige vraagtekens bij de veiligheid van de kaart. Maar Meerstadt benadrukte donderdag dat de kaart volstrekt veilig is en dat reizigers er geen geld mee kunnen kwijtraken.
Inmiddels gebruikt volgens hem al meer 20 procent van de treinreizigers de ov-chipkaart.
Veel geschreeuw maar weinig wol.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:29 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-chipkaart-hard.html
[..]
quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Veel geschreeuw maar weinig wol.
Standaard bedreiging: we kunnen het zien maar jullie weten niet hoe muhahahaha.quote:Meerstadt wilde niet zeggen hoe zij kunnen ontdekken dat er is geknoeid met het digitale vervoersbewijs.
"Om onze methoden niet te verraden zullen we niemand laten vervolgen door justitie."quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Standaard bedreiging: we kunnen het zien maar jullie weten niet hoe muhahahaha.
100 euro dat ze 't niet kunnen zien
Heerlijk toch? Zelfde als met poker weten dat je tegenstander een royal flush heeft en hem er dan uit proberen te bluffen met je ace highquote:Op donderdag 17 februari 2011 20:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Om onze methoden niet te verraden zullen we niemand laten vervolgen door justitie."
Op het station zeker? Dat is een proef van Trans Link Systems, een select gezelschap testers kan daar inderdaad met de OV-chipkaart betalen. Bij de Kiosk op het station kan het ook bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:13 schreef Fireblast het volgende:
Bij de burger king in amersfoort staan ov-chipkaart kastjes. Iemand die weet of je daar met je chipkaart kan betalen?
Hebben die tester dan speciale kaarten dan of staat op die kaarten dan een betaalproduct wat de "hackers" nog niet hebben gekopieerd.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:55 schreef freako het volgende:
[..]
Op het station zeker? Dat is een proef van Trans Link Systems, een select gezelschap testers kan daar inderdaad met de OV-chipkaart betalen. Bij de Kiosk op het station kan het ook bijvoorbeeld.
Geen idee. Beide zou kunnen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben die tester dan speciale kaarten dan of staat op die kaarten dan een betaalproduct wat de "hackers" nog niet hebben gekopieerd.
zullen ook veel mensen gaan gebruiken, het is zo lekker betrouwbaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:55 schreef freako het volgende:
[..]
Op het station zeker? Dat is een proef van Trans Link Systems, een select gezelschap testers kan daar inderdaad met de OV-chipkaart betalen. Bij de Kiosk op het station kan het ook bijvoorbeeld.
Ben bezig met Brenno en Pownews, Komt goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:40 schreef GizartFRL het volgende:
Ben ik heel nieuwsgierig als ik de volgende vraag stel:
Hoe en wat en foto's/filmpjes?
Dat mens is zo gek als een deur.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoorde op het journaal dat de fraude beheersbaar is.![]()
Dus iedereen mag lekker hacken van die blonde minister-doos.
gewoon een prestigeproject dat er door moet komen, net als de volledig mislukte Fyra treinen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:57 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat mens is zo gek als een deur.
Volgens mij is het een media-stunt om het gezicht van de OV-chip te redden. Er is al zoveel geld tegeneaan gesmeten. En de New-World-Order van Cecil Rhodes heeft toch haar Ausweis/RFID poortjes nodig in de toekomst.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoorde op het journaal dat de fraude beheersbaar is.![]()
Dus iedereen mag lekker hacken van die blonde minister-doos.
Maar wellicht is dit ook goed nieuws. Als hackers nu al gaten vinden in dat hele poortjes/rf-id systeem is het alleen maar toetejuichen. We need leverage and power to the people!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:57 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat mens is zo gek als een deur.
En en en?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:38 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ben bezig met Brenno en Pownews, Komt goed.
quote:AMSTERDAM - Politie en justitie zitten ov-chipkaartfraudeurs op de hielen. Er lopen elf onderzoeken tegen fraudeurs, terwijl er volgens de spoorwegpolitie nog tientallen zaken op stapel staan.
Dit meldt het AD maandag. Sinds begin dit jaar op internet software en apparatuur werd aangeboden waarmee ov-chipkaarten gemakkelijk te manipuleren zijn, heeft de fraude een grote vlucht genomen.
Volgens een woordvoerder van Trans Links Systems (TLS), het bedrijf achter de ov-chipkaart, worden wekelijks enkele tientallen kaarten ontdekt waarmee wordt gefraudeerd. Die worden in de meeste gevallen direct geblokkeerd.
Anoniem
Volgens TLS lukt het steeds vaker de fraudeurs te achterhalen. Dit is niet eenvoudig, omdat het merendeel van de fraudeurs gebruik maakt van anonieme ov-chipkaarten.
Wanneer een fraudeur deze kaart met een eigen bankpas heeft aangeschaft is de fraudeur aan de hand van transactiegegevens echter wel te op te sporen. “Het net lijkt zich langzaam te sluiten”, aldus een woordvoerder van TLS.
Ik ook, werkt ook beter met korting voor het geval je voor 9 uur 's-morgens vertrekt maar erna aankomt. Het deel van de reis na 9 uur heb ik dan gewoon m'n korting. En met declareren is het ook makkelijker al kan er van een OV-chipkaart wel een uitdraai worden gemaakt op het station.quote:Op maandag 4 april 2011 11:04 schreef summer2bird het volgende:
Gelukkig koop ik altijd gewoon kaartjes. Kan je volgens mij niet mee frauderen.
Wat willen ze hiermee bewijzen dan? Die kaart kan verloren of uitgeleend zijn.quote:Wanneer een fraudeur deze kaart met een eigen bankpas heeft aangeschaft is de fraudeur aan de hand van transactiegegevens echter wel te op te sporen. “Het net lijkt zich langzaam te sluiten”, aldus een woordvoerder van TLS.
Dat vanaf heden fraudeurs gaan opletten en alleen nog maar kaarten cash aanschaffen.quote:Op maandag 4 april 2011 11:42 schreef Wokkel het volgende:
Wat willen ze hiermee bewijzen dan? Die kaart kan verloren of uitgeleend zijn.
Dat kan dus niet. Een anonieme chipkaart kan alleen met pin betaald worden en is daarom nooit volledig anoniem.quote:Op maandag 4 april 2011 11:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat vanaf heden fraudeurs gaan opletten en alleen nog maar kaarten cash aanschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |