abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:07:17 #226
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_92317358
Wat een ongelooflijk faalding is het toch ook hè... :|W |:( Hacken is niet eens nodig.

vrijdag 4 februari 2011 @ 12:15:25 #227
40566 Ericr
Livewrong
pi_92317777
Mijn vriendin reist al 2 weken op een 3 jaar verlopen strippenkaart (45 strippen), dat krijg je als er geen strippenkaarten meer te koop zijn. Geen buschauffeur die er naar kraait overigens, ze stempelen allemaal gewoon af.
pi_92317882
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:07 schreef SKa_BoSS het volgende:
Wat een ongelooflijk faalding is het toch ook hè... :|W |:( Hacken is niet eens nodig.

:') OMG
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92318977
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:07 schreef SKa_BoSS het volgende:

en later krijg je de rekening thuisgestuurd ?
pi_92328757
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 01:14 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Yup. Niks aan de hand.
_O-
pi_92415940
Ik heb een vraag nav de TT en wel of je niet strafrechterlijk vervolgd kan worden als je duidelijk laat zien een gehackte OV chipkaart te gebruiken om gratis door heel NL te reizen. :?
Je zag dus in de laatste PowNed uitzending een oude vent die thuis mbh die internetjournalist duidelijk zij OV chipkaart hacken en een lekker saldo erop zetten om gratis te kunnen reizen. :Y :{

ps:[sub] betekent het dat je met een gehackte OV chipkaart ook in andere steden kan reizen met het OV dan alleen in je eigen stad of dorp? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92426253
Dat kun je met een niet-gehackte toch ook gewoon? :')
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2011 @ 21:10:01 #233
230491 Zith
pls tip
pi_92430092
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:39 schreef rubje het volgende:
Ik heb een vraag nav de TT en wel of je niet strafrechterlijk vervolgd kan worden als je duidelijk laat zien een gehackte OV chipkaart te gebruiken om gratis door heel NL te reizen. :?
Je zag dus in de laatste PowNed uitzending een oude vent die thuis mbh die internetjournalist duidelijk zij OV chipkaart hacken en een lekker saldo erop zetten om gratis te kunnen reizen. :Y :{

ps:[sub] betekent het dat je met een gehackte OV chipkaart ook in andere steden kan reizen met het OV dan alleen in je eigen stad of dorp? :?
Hoe zeker ben je dat ze daarnaast niet een echt kaartje hadden?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_92432363
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:10 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je dat ze daarnaast niet een echt kaartje hadden?
Maakt dat uit ? Je hebt sowieso fraude gepleegd. Er is geld dat niet bestaat van je kaartje afgeschreven.
pi_92671869
And the story continues.

quote:
Fout in OV-chipkaart legt NS-kaartverkoop plat
Uitgegeven: 11 februari 2011 20:06
Laatst gewijzigd: 11 februari 2011 19:53
UTRECHT – Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.

© ANP
Wie een OV-chipkaart zo aanpast dat de inhoud op slechts één karakter niet klopt, kan een kaartjesautomaat platleggen. Bij het lezen van de kaart slaat de software vast, zodat er helemaal niets gebeurt.
Door de eenvoud is het mogelijk de hele papieren kaartverkoop plat te leggen, terwijl het voor reizigers ook niet meer mogelijk is hun OV-chipkaart op te laden. Het probleem is wel te verhelpen, maar wordt niet automatisch gedetecteerd. Pas na melding wordt de programmatuur in de automaat herstart.

Strafbaar
De NS reageert getergd op de onthulling en roept reizigers op vooral geen aanval te doen. "Met het platleggen van een kaartautomaat hebt je vooral je medereizigers die een papieren kaartje willen kopen. Met gewone ov-chipkaarten werkt de kaartautomaat wel naar behoren. Je kaart hacken mag niet”, reageert Rob Hageman. “Ga niet zitten hobbyen, het is strafbaar. Hou er mee op. Betaal voor je reis, zoals het hoort."
Hans van de Looy, oprichter van het beveiligingsbedrijf Madison Ghurkha, deelt de mening van de spoorwegen niet. Hij benadrukt dat een dergelijk probleem ook kan optreden met goede OV-chipkaarten. “Dit kan ook zonder manipulatie gebeuren. Een zogenaamde bitfout, waarbij gegevens op de kaart staan veranderen, komen wel eens voor. Het kan best zijn dat een kaart zelf defect raakt.”
Meer mogelijk
Van de Looy zijn dit soort fouten vaak een voorbode van meer ellende in de programmatuur. “Dan zijn er heel andere aanvallen denkbaar. Hier moet goed naar worden gekeken”, stelt hij ook. Over de reactie van de NS is hij verder kort: “Zorg er nou eens voor dat dit soort zaken veilig zijn."
Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu wil niet op de stroom aan recente problemen met de chipkaart reageren. Het departement komt over twee à drie weken met de resultaten van een onderzoek naar de recente kraak en reageert tot die tijd niet op “ieder incident.”
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92671954
Ik had al een bit niet zo lekker zitten vandaag :P
pi_92672706
quote:
Op zaterdag 12 februari 2011 10:57 schreef OVchipkaart het volgende:
Ik had al een bit niet zo lekker zitten vandaag :P
Met het verkeerde bit uit bed gestapt?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92674917
Ha ha ik las dat bericht ook, en had daarna meteen zoiets, dat is een leuk idee voor een flashmob.
pi_92674940
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Met het verkeerde bit uit bed gestapt?
_O-
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:43:00 #240
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_92675318
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:54 schreef stavromulabeta het volgende:
And the story continues.

[..]

Dat is voor mij dus bijna een reden om zo'n kaart aan te schaffen terwijl ik geen gebruik maak van het OV.

_O-

Als ze over 150 jaar geschiedenisles krijgen op school zouden ze deze OV faal dan ook bespreken? :')
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_92676186
quote:
De NS reageert getergd op de onthulling en roept reizigers op vooral geen aanval te doen. "Met het platleggen van een kaartautomaat hebt je vooral je medereizigers die een papieren kaartje willen kopen.
Als je ALLE automaten platlegt niet natuurlijk. Dan mogen ze gewoon gratis, want ze wilden wel een kaartje kopen maar konden het niet - en de conducteur kon geen 350 mensen tegelijk bedienen.
pi_92676896
het wordt steeds lachwekkender in welke bochten vervoerders en ministers zich gaan wringen om deze kaarte te verdedigen, terwijl het in andere landen wel werkt.

In Singapore binnen 3 maanden probleemloos ingevoerd.
pi_92677097
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:28 schreef macca728 het volgende:
het wordt steeds lachwekkender in welke bochten vervoerders en ministers zich gaan wringen om deze kaarte te verdedigen, terwijl het in andere landen wel werkt.

Maar dit is Nederland. Waar het bouwen van een dak boven de bushalte achter Amsterdam CS nog 5 jaar en ettelijke miljoenen gaat kosten.
Hoezo ligt de toekomst van kwalitatief hoogwaardig werk in het westen ;) ?
pi_92678450
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:28 schreef macca728 het volgende:

In Singapore is er één belanghebbende, namelijk de vervoerder daar en die is hetzelfde als de overheid daar. In Nederland zijn er ruim 15 vervoerders plus regionale overheden bij betrokken. Als alleen het GVB zo'n kaart zou invoeren, zou het zo gepiept zijn. Maar dan is het niet meer één kaart voor al het ov.
pi_92680123
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:24 schreef twaalf het volgende:

[..]

In Singapore is er één belanghebbende, namelijk de vervoerder daar en die is hetzelfde als de overheid daar. In Nederland zijn er ruim 15 vervoerders plus regionale overheden bij betrokken. Als alleen het GVB zo'n kaart zou invoeren, zou het zo gepiept zijn. Maar dan is het niet meer één kaart voor al het ov.
onzin, want Translink is een bedrijf opgezet door de vervoerders juist daarvoor. En alle vervoerders kunnen gebruik maken van dezelfde kaart en dezelfde lezers, dat ze dat niet doen is hun eigen keus.

Los van het feit dat NS, HTM, GVB en RET allemaal 100% overheidsbedrijven zijn.

Het heeft ook niets te maken met de veiligheid, want daarvoor had je gewoon een veilige chip meten gebruiken, zoals 5 jaar geleden al is gewaarschuwd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 februari 2011 @ 12:10:53 #246
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_92861175
quote:
TLS overweegt stappen tegen Webwereld.nl
Uitgegeven: 16 februari 2011 11:52
Laatst gewijzigd: 16 februari 2011 12:02

AMSTERDAM – Trans Link Systems (TLS), het bedrijf achter de ov-chipkaart, onderzoekt nog of er stappen zullen worden ondernomen tegen Webwereld.nl. De nieuwssite biedt onder het mom van een lezersactie tien gratis RFID-lezers aan.
© ANPMet deze lezers kan een gehackte ov-chipkaart voorzien worden van tegoed zonder daarvoor te betalen.

TLS laat aan NU.nl weten dat het nog onderzoekt of het aanbieden van de lezers strafbaar is en welke stappen er ondernomen kunnen worden. “Het is strafbaar om met het apparaat aan de slag te gaan, maar over het aanbieden ervan is nog geen duidelijkheid”, aldus een woordvoerder.

‘Belachelijk’

In het artikel schrijft Webwereld dat TLS het fundamentele probleem niet onder ogen wil zien en de site noemt de oproepen van het bedrijf ‘belachelijk’. TLS laat weten: “De beveiliging van de ov-chipkaart is een continu proces. We hebben maatregelen genomen in de afgelopen jaren en zullen de ontwikkeling van een nieuw soort chip voortzetten.”

Internetexpert en –jurist Danny Mekic meent dat Webwereld inderdaad strafbaar bezig is. “In Nederland geldt een verbod op het uitlokken van een misdrijf. Het probleem is dat dit in dit geval moeilijk te bewijzen is.”

Aangifte

“Webwereld lokt met de actie mensen uit de ov-chipkaart te hacken en dat mag niet. Ik kan me dus voorstellen dat TLS stappen onderneemt tegen Webwereld, maar mocht het tot aangifte komen hoop ik dat de politie de zaak seponeert”, aldus Mekic. Volgens de deskundige is het belang van de aangifte namelijk te klein.

“Maar TLS moet op een gegeven moment wel in actie komen om geloofwaardig te blijven richting haar aandeelhouders. Het strafrecht is in mijn beleving alleen niet bedoeld voor het uitvechten van een beveiligingsprobleem dat de bevolking wordt opgedrongen door de overheid. Ik vermoed dus dat de kans erg klein is dat het tot een rechtszaak en laat staan een veroordeling komt.”

NS

Naast TLS krijgen ook de Nederlandse Spoorwegen (NS) er in het stuk flink van langs. In een reactie laat de vervoerder weten de actie niet als strafbaar te zien. “De morele beslissing om de kaart te hacken is aan de mensen zelf. Ik zou zeggen doe het niet”, aldus een woordvoerder.

“Iedereen kan zeggen dat de ov-chipkaart zo lek is als een mandje - en misschien is dat ook wel zo – maar in een mandje kan je nog steeds dingen vervoeren. Er zijn genoeg reizigers die geen hinder ondervinden van het lek.”

Webwereld wil met de actie ‘de mislukkingen van de ov-chipkaart onder de aandacht brengen’. De website roept minister Melanie Schultz op om het project onmiddellijk stop te zetten. Het ministerie van Infastructuur en Milieu beraadt zich nog op een reactie.

aldus nu.nl

ondanks dat het wat dubieus is van Webwereld (al vind ik het wel een leuke actie) slaat het nergens op wat TLS nu probeert. Je kan met zo'n apparaat natuurlijk ook andere dingen doen die wel legaal zijn, waar ze namelijk gewoon voor gemaakt zijn.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_92861631
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

aldus nu.nl

ondanks dat het wat dubieus is van Webwereld (al vind ik het wel een leuke actie) slaat het nergens op wat TLS nu probeert. Je kan met zo'n apparaat natuurlijk ook andere dingen doen die wel legaal zijn, waar ze namelijk gewoon voor gemaakt zijn.
TLS moet niet zeuren webwereld heeft 3 jaar geleden al een stuk gepubliceerd dat TLS beter meteen naar een andere classe mifare moet overstappen.

http://webwereld.nl/nieuw(...)kaart-vervangen.html

Dat TLS er toen geen notie van genomen heeft en nu hun fouten willen verbloemen met rechtzaken. Stelletje oppertunistische geldharkende bureaucraten aan de top daar.
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 12:24:42 #248
230491 Zith
pls tip
pi_92861683
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

aldus nu.nl

Je mag toch ook geen computers verkopen/kopen/weggeven omdat je daarmee bedrijven kan hacken :Y
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 16 februari 2011 @ 12:27:01 #249
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92861764
Vraag me af of het wel zin heeft voor TLS om stappen te ondernemen, er staat een mooie disclaimer bij de actie van Webwereld.

quote:
Disclaimer: Deze actie is bedoeld om op ludieke wijze de problemen rond de OV-chipkaart onder de aandacht te brengen. Wie de OV-chipkaart hackt, handelt in strijd met de gebruikersovereenkomst en overtreedt de wet en kan daarom strafrechtelijk vervolgd worden. Webwereld raadt het kraken van de OV-chipkaart ten stelligste af.
.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92861949
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:27 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me af of het wel zin heeft voor TLS om stappen te ondernemen, er staat een mooie disclaimer bij de actie van Webwereld.

[..]

.
ken ik ze al kopen via Marktplaats ? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')