quote:Op zondag 23 januari 2011 02:05 schreef john-x het volgende:
[..]
De verdediging Gio - Bahia - Vlaar - De Cler
Dat was vorig seizoen en dat was De Cler - Bahia - Vlaar - Fernandez. En het minste aantal tegengoals hadden ze niet, wel het minste aantal van de afgelopen seizoenen.quote:Op zondag 23 januari 2011 02:05 schreef john-x het volgende:
[..]
Misschien was het dieptepunt een stuk minder diep als hij gebleven was. De verdediging Gio - Bahia - Vlaar - De Cler had geloof ik 2 seizoenen geleden toen de minste tegendoelpunten van de eredivisie.
Me 2 vanaf Squote:Op zondag 23 januari 2011 02:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, wel een hele minuut genoten vanavond. Vanaf mijn plek op CC.
Deze selectie is niet super, en de wedstrijden tegen de subtop en top zal je grotendeels verliezen (Grunn, PSV, 020, Twente) maar van de Graafschap thuis met 0-1 verliezen? Dan heb je toch wel een grens bereikt. Als het midden in een druk schema is met veel Europees en Beker dan begrijp ik het nog, maar dit is onvoorstelbaar.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:37 schreef Jorwol het volgende:
Is natuurlijk een self fulfilling prophecy met deze selectie Tha_Duck..
Ja kom op manquote:Op zondag 23 januari 2011 10:38 schreef Ruud het volgende:
Mooi eerbetoon aan Coen![]()
Het is onbegrijpelijk dat Been totaal geen oog heeft voor wissels. Waarom Beukering er uit? Had gewoon samen met Luc kunnen spelen. Haal dan Bruins er uit ofzo. Ik vond sowieso dat Luc en Mokotjo hadden moeten spelen. De wissel Bahia - De Vrij pakte goed uit, hij speelde erg goed.
Ik vond de reactie van sommige supporters erg jammer. Wat moet zo'n Simon nou denken? 'Oh gezellig hier, laat ik aan het eind van het seizoen maar een contract tekenen'. Om over Fer, Wijnaldum en Vlaar nog maar te zwijgen. Sowieso gaat niemand beter spelen als je door je eigen supporters uitgejouwd wordt. Ik begrijp dat je pissed off bent, dat ben ik zelf ook zeker. En ik weet dat de emotie hoog kan oplopen. Maar reageer dat niet af op de spelers, ook al hebben sommigen dat verdiend.
heeft die bewezen wat te kunnen met een jonge groep (1 titel 2 bekers al gehaald bij Feyenoord) en is bovendien een persoonlijkheid waar zelfs De Cler tegenop kijkt lijkt me.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:53 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
Maar komop, willem van hanegem?
Heb hem echt totaal niet hoog zitten als trainer, is goed voor de sfeer in een praatprogramma maar verder....
De instelling van sommige spelers is echt waardeloos. Dat kun je Been zeker aanrekenen, hij lijkt ze niet te kunnen motiveren.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:43 schreef Cornerman het volgende:
[..]
Ja kom op man
Was echt een slechte wedstrijd. Wat ook frapant was na de 1-0 van de graafschap liep iedereen ook opeens 1,5 keer sneller. Dat kan rond de 70e minuut niet? Als het dan nog 0-0 staat tegen de graafschap, kom op man
Klopt, de selectie is veel te smal.quote:Veel talenten die elke wedstrijd eigenlijk +/- half uur moeten spelen, die staan elke wedstrijd standaard in de basis en ontwikkelen zich te weinig daardoor (bv; wijnaldum). Wel jammer.
Ze durven nu al geen bal in te spelen, laat staan de volgende thuiswedstrijdquote:Op zondag 23 januari 2011 10:40 schreef Gert het volgende:
Er had van mij nog veel keiharder uitgefloten mogen worden.
De grens is totaal bereikt.
Als er keihard geknokt wordt, is ook een thuisnederlaag nog wel een keer aanvaardbaar. Er hoeft ook maar iéts van vuur op het veld getoond te worden en het publiek gaat massaal achter de ploeg staan. Zo veeleisend is het publiek helemaal niet. Maar er lopen er een stel op het veld rond die er niet wakker van liggen als Feyenoord degradeert. Dan gaan ze wel gewoon bij een andere club spelen. Wat een shit mentaliteitquote:Op zondag 23 januari 2011 10:46 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ze durven nu al geen bal in te spelen, laat staan de volgende thuiswedstrijd
Ze hebben ook gewoon niet door hoe erg dit is. Snel naar de kleedkamer rennen met de gedachte: "dat kutpubliek fluit ons onterecht uit".quote:Op zondag 23 januari 2011 10:40 schreef Gert het volgende:
Er had van mij nog veel keiharder uitgefloten mogen worden.
De grens is totaal bereikt.
Na de 0--1 zie je ineens wél dat spelers heel fanatiek op de bal jagen en alles geven. Waarom kan dat GODVERDOMME niet de hele wedstrijd.
Maar bied Bruins maar lekker contractverlenging aan joh.
Ja, maar komt dat alleen door Been?quote:Op zondag 23 januari 2011 10:45 schreef Ruud het volgende:
[..]
De instelling van sommige spelers is echt waardeloos. Dat kun je Been zeker aanrekenen, hij lijkt ze niet te kunnen motiveren.
[..]
Klopt, de selectie is veel te smal.
Misschien had ie zich sterker moeten maken voor het laten blijven van 1 of 2 oudere spelers.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:55 schreef Cornerman het volgende:
[..]
Ja, maar komt dat alleen door Been?
Denk niet dat er veel andere coaches zijn die naast bereid te zijn ook beter zijn dan Been om dit huidig feyenoord momenteel te leiden (komt uit een niet feyenoord supporter). Denk niet dat alles aan Been af te rekenen is.
Je kunt van spelers in de leeftijd 18 t/m 22 niet verwachten dat zij t schip voort trekken, en oudere spelers als de Cler (ondanks dat hij best aardig speelde voor zijn doen) pakken ze niet bij hun oren.
Geef je wel gelijk dat Been soms erg mat overkomt. Ja, we hebben genoeg kansen gecreëerd, daar ligt het niet aan. Joh, graafschap speelde met 10 man achter de middenlijn, gek eh. Desondanks heeft Been te weinig keuze in zijn spelersmateriaal, maar wie stelt het legioen dan voor? Willem van Hanegem?
Is het niet een idee om te kijken richting de top? (Gudde?)
Alleen al met Tomasson erbij waren er nu minstens 10 punten meer gehaald.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:59 schreef john-x het volgende:
[..]
Misschien had ie zich sterker moeten maken voor het laten blijven van 1 of 2 oudere spelers.
Op Tomasson rekenen is natuurlijk wel een enorme inschattingsfout. Voor de rest ben ik het met je eens, Been krijgt dit niet meer aan het draaien.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Alleen al met Tomasson erbij waren er nu minstens 10 punten meer gehaald.
Maar die is er niet bij. En het mínste wat je als ploeg kan doen als het niet loopt, is je het snot uit je lijf bikkelen. Waarom gebeurt dat niet? Waarom zie je dat slechts drie minuten, namelijk nadat de graafschap 0-1 maakt? Dan zit er dus gewoon mentaal iets compleet mis.
Het is niet ondenkbaar hoor, dat Feyenoord play offs moet spelen en het daarin niet redt.
Er moet echt iets rigoreus gebeuren.
Andere trainer. En die flikkert er maar een paar lapzwanzen uit. Wie niet werken wil die flikkert maar op.
Blijkbaar heeft Been niet de autoriteit over de selectie om af te dwingen dat er in ieder geval voor elke meter geknokt wordt.
Een of andere Spaanse promodenvus ofzo. Kan ie daar lekker op de bank zitten voor 2 miljoen per jaar.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik snap echt niet op basis waarvan sommige spelers lopen te twijfelen over hun contract. Alsof er ook maar 1 club interesse heeft in bijvoorbeeld een Wijnaldum
Heeft ook met de mentaliteit van Willem te maken, hij gaat liever golfen.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:46 schreef Jorwol het volgende:
Met alle respect, maar Willem heeft bij FC Utrecht bewezen dat hij te oud is om trainer te zijn
en wie golft er altijd ook ? Juist Marioquote:Op zondag 23 januari 2011 11:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Heeft ook met de mentaliteit van Willem te maken, hij gaat liever golfen.
Willem moet je hoogstens een vrije rol geven, dat hij gewoon af en toe effe op de training komt om de jochies wat aanwijzingen te geven.
Keihard knokken hebben deze mooi weer voetballers nooit van gehoord. Feit is wel dat je ze op deze manier nog onzekerder maakt, hoe begrijpelijk ook.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Als er keihard geknokt wordt, is ook een thuisnederlaag nog wel een keer aanvaardbaar. Er hoeft ook maar iéts van vuur op het veld getoond te worden en het publiek gaat massaal achter de ploeg staan. Zo veeleisend is het publiek helemaal niet. Maar er lopen er een stel op het veld rond die er niet wakker van liggen als Feyenoord degradeert. Dan gaan ze wel gewoon bij een andere club spelen. Wat een shit mentaliteit
Niet alleen door Been, het moet ook uit de spelers zelf komen. Zou ook heel anders zijn als er een speler met charisma in het veld zou lopen.quote:Op zondag 23 januari 2011 10:55 schreef Cornerman het volgende:
[..]
Ja, maar komt dat alleen door Been?
Denk niet dat er veel andere coaches zijn die naast bereid te zijn ook beter zijn dan Been om dit huidig feyenoord momenteel te leiden (komt uit een niet feyenoord supporter). Denk niet dat alles aan Been af te rekenen is.
Je kunt van spelers in de leeftijd 18 t/m 22 niet verwachten dat zij t schip voort trekken, en oudere spelers als de Cler (ondanks dat hij best aardig speelde voor zijn doen) pakken ze niet bij hun oren.
Geef je wel gelijk dat Been soms erg mat overkomt. Ja, we hebben genoeg kansen gecreëerd, daar ligt het niet aan. Joh, graafschap speelde met 10 man achter de middenlijn, gek eh. Desondanks heeft Been te weinig keuze in zijn spelersmateriaal, maar wie stelt het legioen dan voor? Willem van Hanegem?
Is het niet een idee om te kijken richting de top? (Gudde?)
En dan? De hele A1 opstellen?quote:Op zondag 23 januari 2011 11:04 schreef Gert het volgende:
Andere trainer. En die flikkert er maar een paar lapzwanzen uit. Wie niet werken wil die flikkert maar op.
nee eerst een half jaar interim trainer.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:29 schreef Ruud het volgende:
Als er een andere trainer komt, zou ik graag zien dat het een buitenlander is. Even iemand die niets met de club heeft, ik denk dat dat wel voor een frisse wind zorgt.
Ja, lijkt mij logisch.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee eerst een half jaar interim trainer.
Feyenoord.nlquote:23-01-2011 Nachtelijk gesprek na nieuwe nederlaag
Zaterdag (gisteren) verloor Feyenoord tegen De Graafschap in de slotfase van de tweede helft, tot grote frustratie en verdriet van alle aanwezigen in De Kuip. Direct na afloop verzamelden een paar honderd supporters zich voor het Maasgebouw om uiting te geven aan hun teleurstelling. Ondanks de gespannen sfeer wisten de supporters de rust wederom te bewaren.
Tegen het eind van de avond vond er vervolgens een gesprek plaats tussen vertegenwoordigers uit de diverse supporters geledingen, de FSV, het bestuur van de club, de Vrienden van Feyenoord (VvF) en politieagenten van de voetbaleenheid. Alle aanwezigen spraken elkaar tot diep in de nacht waarbij de emoties hoog opliepen.
Pim Blokland heeft namens de VvF en Raad van Commissarissen (RvC) na afloop van het gesprek aangegeven dat de frustraties worden gedeeld en dat hij de mening van de supporters komende week zal overbrengen aan de VvF, de RvC en de voltallige directie. Daarbij heeft hij ook aangegeven dat hij binnen een week een terugkoppeling zal geven aan de supporters.
Nee laten we gewoon doorgaan zoal het nu gaat. Het komt vast vanzelf wel weer een keer goed.quote:
Die acceptatie is er niet. Probleem is dat we in een proces zitten waarbij de club niet is gebaat bij onrust. Waarom denk je dat er stelselmatig overleg plaatsvindt tussen alle partijen.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:44 schreef john-x het volgende:
Wat er niet moet gebeuren is dat er straks een soort acceptatie komt dat het niet meer beter wordt. Een soort Nottingham Forest. Helaas zie je dat die acceptatie er wel komt, dat moet stoppen.
Nou wat liep die weer lekker te bikkelen en met geniale passes te strooien.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:53 schreef Paul-89 het volgende:
En elke post zeiken op Bruins terwijl die een prima wedstrijd speelde. De enige die het spel verdeelde waardoor de zijkanten bereikt werden.
mooi filmpje wowquote:Op zondag 23 januari 2011 02:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mja, wel een hele minuut genoten vanavond. Vanaf mijn plek op CC.
Was vroeger wel een baas.quote:After the 2010 MLS season Colorado declined Lopez's contract option and Lopez elected to participate in the 2010 MLS Re-Entry Draft. Lopez became a free agent in Major League Soccer when he was not selected in the Re-Entry draft.
Ben ik niet eens met je , er zit zeker wel voetbal in..quote:Op zondag 23 januari 2011 12:18 schreef Denninho het volgende:
Tegen gebrek aan kwaliteit kan je niet knokken. Er zit gewoon geen voetbal in dat team.
Om nog maar te zwijgen over schotkracht, veelzeggend dat nota bene Tim de Cler over 90 minuten the gevaarlijkst is geweest met een volley.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:20 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
Ben ik niet eens met je , er zit zeker wel voetbal in..
het is alleen niet effectief genoeg.
het spel was gisteren echt niet zo dramatisch , het houd alleen een metertje voor de zestien.
er is geen daadkracht genoeg.
Dat vind ik onzin. Het is een kwestie van gebrek aan kwaliteit en ervaring. Niet van 'ze willen niet en ze werken niet hard genoeg'.quote:
En onzekerheid.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Het is een kwestie van gebrek aan kwaliteit en ervaring. Niet van 'ze willen niet en ze werken niet hard genoeg'.
Ook, maar dat komt voornamelijk door de leeftijd en het gebrek aan ervaring, bij velen dan.quote:
Klopt, samen met de verdediging.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:25 schreef H.M.Murdock het volgende:
Wijnaldum en Bruins hadden de wedstrijd gisteren toch nooit af mogen maken, nee dan gaat van Beukering naar de kant, triest genoeg één van de betere gisteravond.
De vraag is of de Beuk wel 90 min. aankan.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:25 schreef H.M.Murdock het volgende:
Wijnaldum en Bruins hadden de wedstrijd gisteren toch nooit af mogen maken, nee dan gaat van Beukering naar de kant, triest genoeg één van de betere gisteravond.
Ik vind het geen voetbal hoor dat gepruts wat ze doen. Af en toe een voorzetje en maar hopen dat iemand m erin kan prikken. Geen combinaties, steekpassjes, positiespel, uitgespeelde kansen, creativiteit, tempo, overzicht, doelgerichtheid enz....kortom, voetbal. Niemand gaat dat erin krijgen door te knokken. Het enige wat er kan gebeuren is via huurovereenkomsten of iets dergelijks meer kwaliteit in het team krijgen of een hele brute tactiek neerzetten waardoor het absolute maximale rendement uit dit team word gehaald.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:20 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
Ben ik niet eens met je , er zit zeker wel voetbal in..
het is alleen niet effectief genoeg.
het spel was gisteren echt niet zo dramatisch , het houd alleen een metertje voor de zestien.
er is geen daadkracht genoeg.
Ik denk dat als wij een type mark van bommel op het middenveld zouden hebben het al een hoop verschil maakt. Maar ik denk dat Mokotjo daar op dit moment nog het meest van in de buurt komt. Maar die is ook nog hartstikke onervaren.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:30 schreef H.M.Murdock het volgende:
Volgens mij weet Been het zelf ook niet meer. De berusting gisteren hoe hij op de bank zat, hij maakt zich niet eens meer druk. Maar dan nog vind ik het raar dat veelal dezelfde jongens worden geslachtofferd terwijl Wijnaldum en Bruins onaantastbaar lijken.
Feyenoord is altijd een ploeg van knokkers geweest. Als ik dat gisteren Jordy Buijs, Danny Buijs bij Ado zie en je ziet dan Bruins en co met een bal hannesen, dan had ik toch liever die kuitenbijters gehad.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:34 schreef dakraam het volgende:
[..]
Ik denk dat als wij een type mark van bommel op het middenveld zouden hebben het al een hoop verschil maakt. Maar ik denk dat Mokotjo daar op dit moment nog het meest van in de buurt komt. Maar die is ook nog hartstikke onervaren.
Grootste kans was toch echt voor WIjnaldum. Maar die pakt op zo'n moment ook de drie punten niet voor z'n ploeg. Nee, die intikker moest wild over worden gerost. En daarin mis je dan echt een Tomasson. Die had 'm gemaakt en dat was een typische Tomasson-goal geweest. De wedstrijd was gekanteld en de punten binnen. Maar ja, als-dan..quote:Op zondag 23 januari 2011 12:21 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over schotkracht, veelzeggend dat nota bene Tim de Cler over 90 minuten the gevaarlijkst is geweest met een volley.![]()
Eens. Heel klein lichtpuntje op een inktzwarte avond.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:26 schreef Calciumdude het volgende:
Vond zelf persoonlijk de Vrij de beste feyenoorder
wat een verademing tov Bahia
Ik had gehoopt na het Leroy Fer moment in Gent dat ze dat onbesuisd knallen van 3 meter wel achterwege zouden laten maar tevergeefs. Van 18 meter schieten ze als een oud-wijf maar een paar meter van het doel gaan ze ongestuurde kanonskogels afvuren.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Grootste kans was toch echt voor WIjnaldum. Maar die pakt op zo'n moment ook de drie punten niet voor z'n ploeg. Nee, die intikker moest wild over worden gerost. En daarin mis je dan echt een Tomasson. Die had 'm gemaakt en dat was een typische Tomasson-goal geweest. De wedstrijd was gekanteld en de punten binnen. Maar ja, als-dan..
Nee hoor, die heeft al meerdere malen aangegeven niets liever te willen dan bij Feyenoord te blijven en zijn contract verlengen. Die heeft tenminste niet zijn verstand verloren en zegt ook dat hij nog heel erg veel te leren heeft en kan bij Feyenoord.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:03 schreef Euribob het volgende:
Als de Vrij dit seizoen afsluit als beste Feyenoorder is die na dit seizoen ook weg, reken maar.
Nou hopen dat het bewijs dat God niet bestaat nog even twintig jaar op zich laat wachten..quote:Op zondag 23 januari 2011 13:05 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Nee hoor, die heeft al meerdere malen aangegeven niets liever te willen dan bij Feyenoord te blijven en zijn contract verlengen. Die heeft tenminste niet zijn verstand verloren en zegt ook dat hij nog heel erg veel te leren heeft en kan bij Feyenoord.
Tel mijn aantal keren 'als' in mijn post over De Vrij even.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:08 schreef Merkie het volgende:
Daarnaast moeten we ook niet overdreven positief doen over De Vrij, hij heeft dit seizoen ook een hoop slechte wedstrijden gespeeld...
Maar hij staat nu pas op zijn gewenste positie. En oogt heel wat degelijker dan Bahia die al 7 jaar staat te schutteren.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:08 schreef Merkie het volgende:
Daarnaast moeten we ook niet overdreven positief doen over De Vrij, hij heeft dit seizoen ook een hoop slechte wedstrijden gespeeld...
En daar komt bij dat het toch niet veel slechter kan, dan maar (weer) een jonge jongen erin. Kan die mooi nog wat leren van de captain, die volgend seizoen denk ik weg is, om het dan samen met Schenkeveld/Indi uit te zoeken in het centrum.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar hij staat nu pas op zijn gewenste positie. En oogt heel wat degelijker dan Bahia die al 7 jaar staat te schutteren.
Zeker.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar hij staat nu pas op zijn gewenste positie. En oogt heel wat degelijker dan Bahia die al 7 jaar staat te schutteren.
En per wedstrijd maximaal 1tje uit de basis halen, niet in één keer drie mensen wisselen..quote:Op zondag 23 januari 2011 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Zeker.
En daarbij zou het leuk zijn als Been eens gaat werken met een vaste basis.
Mulder
Swerts - Vlaar - De Vrij - De Cler
Mokotjo - El Ahmadi - Fer
Simon - Castaignos - Wijnaldum
Gewoon deze spelers 10 wedstrijden laten staan, zodat er op zn minst automatismen ontstaan.
Jij staat graag met 10 man op het veld i.p.v. 11?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Zeker.
Mulder
Mokotjo - El Ahmadi - FerSimon - Castaignos - Wijnaldum
Gewoon deze spelers 10 wedstrijden laten staan, zodat er op zn minst automatismen ontstaan.
Deze spelers zouden toch makkelijk linkerrijtje moeten kunnen spelen... Maarja.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Zeker.
Mulder
Mokotjo - El Ahmadi - Fer
Simon - Castaignos - Wijnaldum
quote:Het was overweldigend in De Kuip. Ik hoop dat Coen het heeft gezien. Ik heb het heel bewust meegemaakt. De warmte doet me goed.
quote:De nacht na de crematie heb ik niet geslapen. De rit door de stad was geweldig. Ik wist niet dat Coen zo geliefd was.
optimistquote:Op zondag 23 januari 2011 13:23 schreef Alxander het volgende:
30-01-2011 FC TWENTE UIT 14:30 Verlies
06-02-2011 VITESSE UIT 12:30 Winst
12-02-2011 HERACLES ALMELO THUIS 19:45 Verlies
20-02-2011 ADO DEN HAAG UIT 12:30 Verlies
27-02-2011 FC GRONINGEN THUIS 14:30 Verlies
06-03-2011 SC HEERENVEEN UIT 14:30 Gelijk
Wat denken jullie?
Lekker nuttig.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:23 schreef Alxander het volgende:
30-01-2011 FC TWENTE UIT 14:30 Verlies
06-02-2011 VITESSE UIT 12:30 Winst
12-02-2011 HERACLES ALMELO THUIS 19:45 Verlies
20-02-2011 ADO DEN HAAG UIT 12:30 Verlies
27-02-2011 FC GRONINGEN THUIS 14:30 Verlies
06-03-2011 SC HEERENVEEN UIT 14:30 Gelijk
Wat denken jullie?
formeel wel ja, maar hij bepaalt het beleid.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:37 schreef PIETR het volgende:
Blokland behoort nu toch gewoon tot de RvC?
Jep, en hij zal wel veel naar buiten treden omdat hij goed ligt bij de supporters.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:37 schreef PIETR het volgende:
Blokland behoort nu toch gewoon tot de RvC?
Best een goede column.quote:We zijn allen suf geluld, omver geleuterd door Leo
Heel erg in het belang van Feyenoord is het natuurlijk allemaal niet, zo’n vernietigend betoog. Allesbehalve.
COLUMN Veertig minuten en 46 seconden. Het geniale aan de persconferentie van Leo Beenhakker zat hem deze keer toch vooral in de lengte, vind ik. In die lijzige, kabbelende woordenstroom, vol diepe stiltes en trage bijzinnen en ellenlange zijpaden.
Zo oneindig langzaam trokken de woorden van Leo voorbij, dat zelfs het brutale braniemeisje met de roze microfoon langzaam leek weg te dommelen in de perskamer, leunend op haar linkerbeen, en dan weer op haar rechter. Verveeld beet het meisje op haar nagels. Maar Leo was nog niet eens halverwege.
Ted van Leeuwen, de technisch directeur van Vitesse, versloeg de roze microfoon pasgeleden met spot en cynisme. Glansrijk zelfs. Beenhakker deed het dinsdag heel anders, maar zeker zo effectief. Hij ouwehoerde gewoon net zolang tot ze geen pap meer kon zeggen, het mooie meisje van Pownews. Suf geluld. In slaap gekeuveld. Omver geleuterd.
Ik keek steeds even naar Eric Gudde, links achterin de hoek, haast ongrijpbaar voor de camera's. Als de megamonoloog van Beenhakker bedoeld was om zijn vijand te tarten, dan lukte dat met verve. Veertig minuten en 46 seconden aandachtig luisteren hoe Don Leo je via allerlei omwegen voor prutser uitmaakt, het is toch een soort lijdensweg, lijkt me.
Gudde stond eerst met zijn armen over elkaar. Daarna met één hand onder zijn kin. Toen met twee handen in zijn zakken. Daarna met nog maar één hand. Hij kriebelde aan zijn neus. Keek even vlug op zijn telefoon. Krabde aan zijn achterhoofd. Zette een stap naar links. Checkte zijn horloge. Staarde in het luchtledige. Keek naar zijn schoenen. Veegde een stofje van zijn mouw.
En Leo maar doorbabbelen. ,,Poel van jolijt. Om mij moverende redenen. Respectloos. Zes jaar mavo. Laat daar geen misverstand over bestaan. Ik onderken. Ik realiseer mij terdege. Laat ik gezegd hebben dat. Enerzijds. In wezen dus. In ieder geval. Kan ik u verklaren.''
En toen, na een korte stilte en een diepe zucht, was daar eindelijk die ene Beenhakkeriaanse oneliner waar iedereen op zat te wachten. ,,Ik voelde me als een jongetje op de laatste schooldag dat, als alle kinderen al naar huis zijn, van de meester hoort of hij over mag of niet.''
Mooi, die beeldspraak. Persoonlijk kreeg ik vooral het gevoel dat het Gudde was die als een klein kind in de hoek werd gezet, publiekelijk nog wel, maar het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt.
In die meeslepende veertig minuten en 46 seconden viel Beenhakker slechts een paar keer in herhaling. Het vaakst (vier keer) zei hij dat het allemaal niet om hem ging, maar om Feyenoord. Het draaide allemaal om het belang van Feyenoord, zei Leo. Dat stond voorop. Niet zijn belang, of dat van de anderen, nee. Het belang van Feyenoord. Daar ging het om.
Best wel cynisch eigenlijk, nu ik er zo over nadenk.
Ik bedoel, in je eentje een zwaarbeladen persconferentie beleggen omdat je contract niet wordt verlengd, één dag voor Ajax-Feyenoord, de allereerste wedstrijd na de winterstop. Vervolgens je complete mededirectie in ellenlange volzinnen met de grond gelijk maken, traag en langzaam, maar dodelijk efficiënt. En daarna doodleuk nog een half jaar doorwerken, in staat van oorlog, met behoud van salaris, wachtend op het moment dat de bom barst.
Je kunt praten wat je wilt, veertig minuten en 46 seconden desnoods, maar heel erg in het belang van Feyenoord is het natuurlijk allemaal niet, zo'n vernietigend betoog. Je doet dat misschien een heel klein beetje in het belang van de media, of dat van Mario Been, of dat van je familie. Maar je doet zoiets toch vooral heel erg in het belang van jezelf. Niet in dat van Feyenoord, in elk geval. Allesbehalve.
We hadden er allemaal een vraag over kunnen stellen, ik ook, of het meisje met de roze microfoon, maar het kwam er niet van. Het was ons dinsdagmiddag gewoon nog niet opgevallen, die overduidelijke tegenstrijdigheid in het hele betoog van Don Leo.
Suf geluld waren we, hoogstwaarschijnlijk. (SJOERD MOSSOU)
22/01/11 09u11
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:44 schreef macca728 het volgende:
El Ahmadi wilde zo snel weg, dat hij door de politie werd aangehouden wegens roekeloos rijgedrag.
Zsm wegdoen samen met Bruins en Mulder, die ook snel wegwaren.
Denk eens even na.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:50 schreef PIETR het volgende:
Kan Kuyt niet gehuurd worden voor de rest van het seizoen? Alsie zon Feyenoorder is als ie beweert dan kan hij nu echt van waarde zijn voor Feyenoord. Om ons te behoeden voor degradatie.
De directie.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
formeel wel ja, maar hij bepaalt het beleid.
Hij heeft Beenhakker er uit gegooid, hij praat met de supporters gisteren.
Dat is zijn taak niet en dat moet hij overlaten aan de directie.
`quote:Op zondag 23 januari 2011 13:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
formeel wel ja, maar hij bepaalt het beleid.
dus bij jou kunnen alle TD's weg, want wie betaalt bepaalt.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:04 schreef Gert het volgende:
[..]
`
Als het gaat om het aanstellen of ontslaan van leden van de technische staf, heeft de RvC daar ook gewoon een rol in. Dus gesprekken met Van Geel en Van Hanegem zijn legitiem.
Daarnaast zou ik het ook helemaal niet erg vinden als ze nog wat meer beleid gaan bepalen met een zak geld. Wie betaalt, bepaalt. Het lijkt me trouwens niet dat Van Geel of welke TD met enige allure dan ook, bereid is naar De Kuip te komen als er helemaal geen geld te besteden is aan een kwaliteitsinjectie.
Het voetbaltechnisch beleid moet worden uitgevoerd door een TD en de trainersstaf.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus bij jou kunnen alle TD's weg, want wie betaalt bepaalt.
Dan zou iedere sponsor beleid moeten maken en geloof me, dat wil jij echt niet hoor.
ach die stel lamgeslagen doen hun best en hebben het door het gezeik van alles en iedereen (inclusief ons als supporters) de moeilijkste baan die je maar kunt hebben.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:00 schreef Happel het volgende:
[..]
De directie.
Dat zijn een stel lamgeslagen debielen waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.
Investeerders zullen wel het vertrouwen in Leo zijn verloren en willen het geld misschien wel uitgeven maar wel aan iemand waar ze vertrouwen in hebben.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:16 schreef macca728 het volgende:
maar als Martin van Geel komt, zou hij ook geld willen investeren.
Wat kan hij anders doen dan Beenhakker ?
Feyenoord kan niet eens geld uitgeven want ze zitten in categorie 1quote:Op zondag 23 januari 2011 14:19 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Investeerders zullen wel het vertrouwen in Leo zijn verloren en willen het geld misschien wel uitgeven maar wel aan iemand waar ze vertrouwen in hebben.
Het zou me niks verbazen als dat voor 90% de reden is van het niet verlengen van Leo's contract. De TD moet hun geld uitgeven, als ze daar niet 100% achter staan is het exit voor de TD. Simpel.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:19 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Investeerders zullen wel het vertrouwen in Leo zijn verloren en willen het geld misschien wel uitgeven maar wel aan iemand waar ze vertrouwen in hebben.
Vermoedelijk mogen ze deze zomer naar categorie 2.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
Feyenoord kan niet eens geld uitgeven want ze zitten in categorie 1
nee en dat stoort me mateloos, eerst Beenhakker schofferen en nu ook Been door hem niet te steunen en met Van Hanegem te praten.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:17 schreef Merkie het volgende:
Blokland en co. steunen Been totaal niet volgens mij. Ze spreken het in ieder geval niet uit.
En daarbij doen ze veel extern.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Vermoedelijk mogen ze deze zomer naar categorie 2.
Wat voor regels dan precies? Leg eens uit?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
vandaar dat ze 3 ton van de SC lenen.
Ook daar zijn regels voor, de KNVB is niet gek.
Begin van de wederopbouw.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik lul niet, maar praat. Beetje fatsoen is heel normaal.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat voor regels dan precies? Leg eens uit?
Of lul je zomaar wat?
maar dat betekent nog als je Van Geel nu aanstelt, dat je geen geld kan uitgeven.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als investeerders zeggen: hier Feyenoord / Van Geel (of een andere TD), hier heb je een zak geld voor een routinier en we betalen ook zijn salaris, dan mag dat.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar dat betekent nog als je Van Geel nu aanstelt, dat je geen geld kan uitgeven.
Niet per se, maar het mág wel van de KNVB. Daarnaast stel je een TD aan voor de lange termijn, dat er in 2011-12 geen geld is wil niet zeggen dat dat ook geldt voor 2012-13.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar dat betekent nog als je Van Geel nu aanstelt, dat je geen geld kan uitgeven.
tuurlijk, maar dan had je Beenhakker per 1/1 moeten bedanken en Van Geel moeten aanstellen (of iemand anders). Nu 1 week voor de tranfersluiting heeft het weinig zin meer, al moet het liefst wel.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet per se, maar het mág wel van de KNVB. Daarnaast stel je een TD aan voor de lange termijn, dat er in 2011-12 geen geld is wil niet zeggen dat dat ook geldt voor 2012-13.
Natuurlijk, maar dan nog kunnen er dingen gedaan worden, toch?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
tuurlijk, maar dan had je Beenhakker per 1/1 moeten bedanken en Van Geel moeten aanstellen (of iemand anders). Nu 1 week voor de tranfersluiting heeft het weinig zin meer, al moet het liefst wel.
Je moet wel toestemming vragen aan de KNVB als het meer dan 100.000 euro kost.
Wat weten we daar nu over? We lezen iets in de media (De snor kwam ermee) over Van Hanegem dat met Feijenoord praat. Is dat ook daadwerkelijk gebeurd?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee en dat stoort me mateloos, eerst Beenhakker schofferen en nu ook Been door hem niet te steunen en met Van Hanegem te praten.
volgens alle media wel, maar dat weten we niet zeker natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat weten we daar nu over? We lezen iets in de media (De snor kwam ermee) over Van Hanegem dat met Feijenoord praat. Is dat ook daadwerkelijk gebeurd?
Iedereen trekt veel te voorbarig conclusies over zaken waar we helemaal niks over weten.
ja mee eens, van mij mag Van Geel ook morgen beginnen. Maar hij zal geen miljoenen krijgen om te investeren vrees ik.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dan nog kunnen er dingen gedaan worden, toch?
Verder:
- Beenhakker heeft een contract tot het einde van dit seizoen, niet tot 1/1.
- Externe financiering mag altijd zonder goedkeuring van KNVB, ongeacht de categorie waarin de club verkeert.
. Een TD moet niet alleen maar spelers kopen, maar geeft ook leiding aan de scouting en de jeugdopleiding en gaat over contractverlengingen en het verkopen van spelers. Genoeg te doen dus.
Snapt er inderdaad helemaal niets van die jongen. Moeten we tevreden zijn met een 0-0 tegen de Graafschap, thuis?quote:Op zondag 23 januari 2011 14:51 schreef Benigoi het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)apt_er_niks_van.html
Wijnaldum snapt er niks vanTerwijl het einde van Feyenoord De Graafschap naderde, geloofde Georginio Wijnaldum zijn oren niet. Hij hoorde de supporters zaterdagavond in De Kuip zingen dat de spelers in het rood-witte shirt zich moesten schamen en dat ze moesten werken voor hun geld.
Ze hebben ons zó goed gesteund dit seizoen, zelfs na de 10-0 nederlaag bij PSV bleven ze achter ons staan. En dan gaan ze zulke dingen roepen, terwijl we op 0-0 staan tegen De Graafschap. Dat snap ik echt niet. Ik denk dan: steun je ploeg. Kijk, als ze daarmee waren begonnen nadat we met 1-0 achter kwamen, had ik het wel begrepen.
Twee minuten na de treffer van Superboer Leon Broekhof, toen de nederlaag een feit was, barstte Wijnaldum in tranen uit. Na elke tegenslag zoek je als speler naar oplossingen, maar nu hebben we zo veel tegenslagen dat ik even geen oplossing meer weet. Die emotie kwam er na het laatste fluitsignaal uit.
Hij snapt er inderdaad niks van.
Zegt toch genoeg dit over de belevingswereld van die jochies.
Hebben wij het weer gedaan.
Dat die Georgino zo snel mogelijk IN zijn schoenen loopt in plaats van NAAST zijn schoenen...quote:
Nachttrainingen, Euribob, nachttrainingen...quote:Op zondag 23 januari 2011 15:20 schreef Euribob het volgende:
Als mijn team en ik verliezen doordat onze inzet zo laag was, moeten we alle trainingen tot de volgende wedstrijd lopen, lopen en nog meer lopen. Misschien ook een goede methode voor Feyenoord?
Feyenoord oefent altijd na zo'n wedstrijd die verloren werd door lage inzet verbale communicatie, misschien dat ze voortaan gewoon na de wedstrijd rondjes om het veld gaan hollen to ze erbij neervallen?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nachttrainingen, Euribob, nachttrainingen...
Dat heeft Been in Oman al een keer gedaan. Toen hadden we gelijk weer geblesseerdenquote:Op zondag 23 januari 2011 15:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Feyenoord oefent altijd na zo'n wedstrijd die verloren werd door lage inzet verbale communicatie, misschien dat ze voortaan gewoon na de wedstrijd rondjes om het veld gaan hollen to ze erbij neervallen?
Wat in Guddesnaam is de bedoeling van dat snoepreisje?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:41 schreef Paul-89 het volgende:
Er zit een Feyenoord delegatie op de tribune in Kerkrade niet ver van van Geel af.
Waarschijnlijk gewoon een informeel praatje maken met van Geel.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat in Guddesnaam is de bedoeling van dat snoepreisje?
Geweldig.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Ach, de positieve kant is dat je ook geen spelers kwijt bent aan internationale wedstrijden. Dat is ook wel lekker toch?
quote:Op zondag 23 januari 2011 15:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Ach, de positieve kant is dat je ook geen spelers kwijt bent aan internationale wedstrijden. Dat is ook wel lekker toch?
Dat komt omdat de spelers van Feyenoord niet kunnen voetballen, ze kunnen hun longen uit hun lijf lopen of niet, beter worden ze er niet van, als er geen voetbal in je ploeg zit gaat het gewoon niet, kijk maar naar Willem II precies hetzelfde. Ik vind ook dat Been veel foute keuzes maakt, Beukering e.d. zijn eigen salaris, maar wie zou het dan moeten doen? Mourinho krijgt deze ploeg ook niet aan het voetballen. Het is geen kwestie van beste spelers opstellen, het is een kwestie van minst slechte spelers neerzetten. Veel Feyenoordsupporters zijn verblind door clubliefde om te zien dat die 11 gasten op het veld er niks van kunnen.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Nee laten we gewoon doorgaan zoal het nu gaat. Het komt vast vanzelf wel weer een keer goed.
Ik denk niet dat je er vijf man uit hoeft te kieperen. Zet er een trainer neer die in ieder geval één ding eist: knokken. Voor elke meter. Maak ook maar een keer een forse overtreding als het niet loopt. En als er dan iemand loopt te lapzwanzen, zoals die kut bruins met z'n nonchalante kutballetjes, flikker die maar uit de selectie. Laat zien dat het menens is.
Volgens mij is het ook echt de enige manier om uit deze mailaise te komen: zo hard mogelijk werken, je compleet leegspelen. Het klinkt misschien cliché maar het is wél zo. Maar het gebeurt gewoon niet. "De graafschap meteen bij de strot pakken" beloofde Been hoopvol. Waarom gebéurt dat dan niet? Waarom wordt niet eens geprobéérd om ze vast te zetten? "Ja ze zijn zo onzeker en durven geen bal meer te raken" heeft daar toch niets mee te maken? Dat is toch gewoon een kwestie van zo hard mogelijk werken voor je geld?
Waarom kan het wél na de 0-1? Dan is het toch simpelweg iets mentaals? Iets wat aangewakkerd kan worden door de juiste trainer?
Of ben ik nou naïef?
Gelul.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:59 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat komt omdat de spelers van Feyenoord niet kunnen voetballen, ze kunnen hun longen uit hun lijf lopen of niet, beter worden ze er niet van, als er geen voetbal in je ploeg zit gaat het gewoon niet, kijk maar naar Willem II precies hetzelfde.
Heb jij de hele wedstrijd Ajax - Feyenoord zitten kijken? Die gasten kunnen nog geen pass over 6 meter over de grond naar elkaar spelen. Dan kun je mentaal er bij gaan halen, maar dat vind ik gewoon onzin. Als je dit elke week laat zien kun je gewoon niet voetballen. Noem dan eens 5 spelers van Feyenoord op die goed kunnen voetballen, waar genoeg kwaliteit inzit om bij de eerste 8 te komen.quote:
onzin, tegen Twente ging het wel goed, tegen Utrecht ookquote:Op zondag 23 januari 2011 16:24 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Heb jij de hele wedstrijd Ajax - Feyenoord zitten kijken? Die gasten kunnen nog geen pass over 6 meter over de grond naar elkaar spelen. Dan kun je mentaal er bij gaan halen, maar dat vind ik gewoon onzin. Als je dit elke week laat zien kun je gewoon niet voetballen. Noem dan eens 5 spelers van Feyenoord op die goed kunnen voetballen, waar genoeg kwaliteit inzit om bij de eerste 8 te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |