Tel mijn aantal keren 'als' in mijn post over De Vrij even.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:08 schreef Merkie het volgende:
Daarnaast moeten we ook niet overdreven positief doen over De Vrij, hij heeft dit seizoen ook een hoop slechte wedstrijden gespeeld...
Maar hij staat nu pas op zijn gewenste positie. En oogt heel wat degelijker dan Bahia die al 7 jaar staat te schutteren.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:08 schreef Merkie het volgende:
Daarnaast moeten we ook niet overdreven positief doen over De Vrij, hij heeft dit seizoen ook een hoop slechte wedstrijden gespeeld...
En daar komt bij dat het toch niet veel slechter kan, dan maar (weer) een jonge jongen erin. Kan die mooi nog wat leren van de captain, die volgend seizoen denk ik weg is, om het dan samen met Schenkeveld/Indi uit te zoeken in het centrum.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar hij staat nu pas op zijn gewenste positie. En oogt heel wat degelijker dan Bahia die al 7 jaar staat te schutteren.
Zeker.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar hij staat nu pas op zijn gewenste positie. En oogt heel wat degelijker dan Bahia die al 7 jaar staat te schutteren.
En per wedstrijd maximaal 1tje uit de basis halen, niet in één keer drie mensen wisselen..quote:Op zondag 23 januari 2011 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Zeker.
En daarbij zou het leuk zijn als Been eens gaat werken met een vaste basis.
Mulder
Swerts - Vlaar - De Vrij - De Cler
Mokotjo - El Ahmadi - Fer
Simon - Castaignos - Wijnaldum
Gewoon deze spelers 10 wedstrijden laten staan, zodat er op zn minst automatismen ontstaan.
Jij staat graag met 10 man op het veld i.p.v. 11?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Zeker.
Mulder
Mokotjo - El Ahmadi - FerSimon - Castaignos - Wijnaldum
Gewoon deze spelers 10 wedstrijden laten staan, zodat er op zn minst automatismen ontstaan.
Deze spelers zouden toch makkelijk linkerrijtje moeten kunnen spelen... Maarja.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Zeker.
Mulder
Mokotjo - El Ahmadi - Fer
Simon - Castaignos - Wijnaldum
quote:Het was overweldigend in De Kuip. Ik hoop dat Coen het heeft gezien. Ik heb het heel bewust meegemaakt. De warmte doet me goed.
quote:De nacht na de crematie heb ik niet geslapen. De rit door de stad was geweldig. Ik wist niet dat Coen zo geliefd was.
optimistquote:Op zondag 23 januari 2011 13:23 schreef Alxander het volgende:
30-01-2011 FC TWENTE UIT 14:30 Verlies
06-02-2011 VITESSE UIT 12:30 Winst
12-02-2011 HERACLES ALMELO THUIS 19:45 Verlies
20-02-2011 ADO DEN HAAG UIT 12:30 Verlies
27-02-2011 FC GRONINGEN THUIS 14:30 Verlies
06-03-2011 SC HEERENVEEN UIT 14:30 Gelijk
Wat denken jullie?
Lekker nuttig.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:23 schreef Alxander het volgende:
30-01-2011 FC TWENTE UIT 14:30 Verlies
06-02-2011 VITESSE UIT 12:30 Winst
12-02-2011 HERACLES ALMELO THUIS 19:45 Verlies
20-02-2011 ADO DEN HAAG UIT 12:30 Verlies
27-02-2011 FC GRONINGEN THUIS 14:30 Verlies
06-03-2011 SC HEERENVEEN UIT 14:30 Gelijk
Wat denken jullie?
formeel wel ja, maar hij bepaalt het beleid.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:37 schreef PIETR het volgende:
Blokland behoort nu toch gewoon tot de RvC?
Jep, en hij zal wel veel naar buiten treden omdat hij goed ligt bij de supporters.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:37 schreef PIETR het volgende:
Blokland behoort nu toch gewoon tot de RvC?
Best een goede column.quote:We zijn allen suf geluld, omver geleuterd door Leo
Heel erg in het belang van Feyenoord is het natuurlijk allemaal niet, zo’n vernietigend betoog. Allesbehalve.
COLUMN Veertig minuten en 46 seconden. Het geniale aan de persconferentie van Leo Beenhakker zat hem deze keer toch vooral in de lengte, vind ik. In die lijzige, kabbelende woordenstroom, vol diepe stiltes en trage bijzinnen en ellenlange zijpaden.
Zo oneindig langzaam trokken de woorden van Leo voorbij, dat zelfs het brutale braniemeisje met de roze microfoon langzaam leek weg te dommelen in de perskamer, leunend op haar linkerbeen, en dan weer op haar rechter. Verveeld beet het meisje op haar nagels. Maar Leo was nog niet eens halverwege.
Ted van Leeuwen, de technisch directeur van Vitesse, versloeg de roze microfoon pasgeleden met spot en cynisme. Glansrijk zelfs. Beenhakker deed het dinsdag heel anders, maar zeker zo effectief. Hij ouwehoerde gewoon net zolang tot ze geen pap meer kon zeggen, het mooie meisje van Pownews. Suf geluld. In slaap gekeuveld. Omver geleuterd.
Ik keek steeds even naar Eric Gudde, links achterin de hoek, haast ongrijpbaar voor de camera's. Als de megamonoloog van Beenhakker bedoeld was om zijn vijand te tarten, dan lukte dat met verve. Veertig minuten en 46 seconden aandachtig luisteren hoe Don Leo je via allerlei omwegen voor prutser uitmaakt, het is toch een soort lijdensweg, lijkt me.
Gudde stond eerst met zijn armen over elkaar. Daarna met één hand onder zijn kin. Toen met twee handen in zijn zakken. Daarna met nog maar één hand. Hij kriebelde aan zijn neus. Keek even vlug op zijn telefoon. Krabde aan zijn achterhoofd. Zette een stap naar links. Checkte zijn horloge. Staarde in het luchtledige. Keek naar zijn schoenen. Veegde een stofje van zijn mouw.
En Leo maar doorbabbelen. ,,Poel van jolijt. Om mij moverende redenen. Respectloos. Zes jaar mavo. Laat daar geen misverstand over bestaan. Ik onderken. Ik realiseer mij terdege. Laat ik gezegd hebben dat. Enerzijds. In wezen dus. In ieder geval. Kan ik u verklaren.''
En toen, na een korte stilte en een diepe zucht, was daar eindelijk die ene Beenhakkeriaanse oneliner waar iedereen op zat te wachten. ,,Ik voelde me als een jongetje op de laatste schooldag dat, als alle kinderen al naar huis zijn, van de meester hoort of hij over mag of niet.''
Mooi, die beeldspraak. Persoonlijk kreeg ik vooral het gevoel dat het Gudde was die als een klein kind in de hoek werd gezet, publiekelijk nog wel, maar het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt.
In die meeslepende veertig minuten en 46 seconden viel Beenhakker slechts een paar keer in herhaling. Het vaakst (vier keer) zei hij dat het allemaal niet om hem ging, maar om Feyenoord. Het draaide allemaal om het belang van Feyenoord, zei Leo. Dat stond voorop. Niet zijn belang, of dat van de anderen, nee. Het belang van Feyenoord. Daar ging het om.
Best wel cynisch eigenlijk, nu ik er zo over nadenk.
Ik bedoel, in je eentje een zwaarbeladen persconferentie beleggen omdat je contract niet wordt verlengd, één dag voor Ajax-Feyenoord, de allereerste wedstrijd na de winterstop. Vervolgens je complete mededirectie in ellenlange volzinnen met de grond gelijk maken, traag en langzaam, maar dodelijk efficiënt. En daarna doodleuk nog een half jaar doorwerken, in staat van oorlog, met behoud van salaris, wachtend op het moment dat de bom barst.
Je kunt praten wat je wilt, veertig minuten en 46 seconden desnoods, maar heel erg in het belang van Feyenoord is het natuurlijk allemaal niet, zo'n vernietigend betoog. Je doet dat misschien een heel klein beetje in het belang van de media, of dat van Mario Been, of dat van je familie. Maar je doet zoiets toch vooral heel erg in het belang van jezelf. Niet in dat van Feyenoord, in elk geval. Allesbehalve.
We hadden er allemaal een vraag over kunnen stellen, ik ook, of het meisje met de roze microfoon, maar het kwam er niet van. Het was ons dinsdagmiddag gewoon nog niet opgevallen, die overduidelijke tegenstrijdigheid in het hele betoog van Don Leo.
Suf geluld waren we, hoogstwaarschijnlijk. (SJOERD MOSSOU)
22/01/11 09u11
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:44 schreef macca728 het volgende:
El Ahmadi wilde zo snel weg, dat hij door de politie werd aangehouden wegens roekeloos rijgedrag.
Zsm wegdoen samen met Bruins en Mulder, die ook snel wegwaren.
Denk eens even na.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:50 schreef PIETR het volgende:
Kan Kuyt niet gehuurd worden voor de rest van het seizoen? Alsie zon Feyenoorder is als ie beweert dan kan hij nu echt van waarde zijn voor Feyenoord. Om ons te behoeden voor degradatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |