Wat een dwaze onzin.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:59 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ohja. De standaardoplossing van links: "meer nuance".![]()
Links herkent rechtse oplossingen vaak gewoon niet, omdat het last heeft van een extreme vorm van tunnelvisie. Dat is geen probleem van rechts, maar van links.
Uitzetten is bijvoorbeeld ook een oplossing. Maar omdat links dat zelf niet acceptabel vindt, ziet het de oplossingen van rechts simpelweg niet. Het is zelfs nog erger: volgens links kan iets dat door een rechtse gezegd wordt per definitie al geen oplossing zijn. Zo eng is dat linkse tunneltje zolangzamerhand geworden.
Probeer het eens met tegenargumenten in plaats van dat links/rechts geneuzelquote:Op zondag 23 januari 2011 12:59 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Ohja. De standaardoplossing van links: "meer nuance".![]()
Links herkent rechtse oplossingen vaak gewoon niet, omdat het last heeft van een extreme vorm van tunnelvisie. Dat is geen probleem van rechts, maar van links.
Uitzetten is bijvoorbeeld ook een oplossing. Maar omdat links dat zelf niet acceptabel vindt, ziet het de oplossingen van rechts simpelweg niet. Het is zelfs nog erger: volgens links kan iets dat door een rechtse gezegd wordt per definitie al geen oplossing zijn. Zo eng is dat linkse tunneltje zolangzamerhand geworden.
En dan beweren dat PietVerdriet "vervelend" discussieert en niet met alternatieven komt.quote:
Kijk naar de index. Hij is moderator van POL en niet van NWS. Is gewoon user en zal net zo worden genote of gemod als iedere user hier.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef WillemBier het volgende:
[..]
En dan beweren dat PietVerdriet "vervelend" discussieert en niet met alternatieven komt.
En dat mag zich dan moderator noemen hier.![]()
Heb je niet gedaan ? Vertelquote:Op zondag 23 januari 2011 13:15 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Die heb ik al aangegeven. Dat jij het ontkent, tsja... ik had niet anders verwacht eigenlijk.
Ik zie het ook niet. Vertelquote:Op zondag 23 januari 2011 13:15 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Die heb ik al aangegeven. Dat jij het ontkent, tsja... ik had niet anders verwacht eigenlijk.
quote:
Nee.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:14 schreef WillemBier het volgende:
-edit- Zullen we daar in de volgende link verder over kissebissen?
[NWS VVSC #24] discussieer hier Ferdo zijn roze bril
Dan moet je nog eens goed lezen wat ik typtequote:Op zondag 23 januari 2011 12:21 schreef WillemBier het volgende:
[..]
Hierboven werd door één van je vrinden beweerd van niet.
Afijn, als ze moslima is dan het natuurlijk duidelijk wat er moet gebeuren en geef ik de PVV helemaal gelijk.
Ik weet het, lezen is soms moeilijk, maar zoals je ziet zeg ik nergens dat ze geen moslima is, ik zeg dat ze geen hoofddoek draagt. Alsof een moslima gelijk staat aan iemand die een hoofddoek draagt. Als je dat denkt leef je wel in een bekrompen wereldje.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Een meisje zonder hoofddoek of wat dan ook en een negen voor Fries op haar rapport van het gymnasium.
Ja, natuurlijk word ik daar moe van. Alleen: de wereld zit echt zo simpel in elkaar. Mensen die links denken, daar valt als rechtse niet normaal mee te praten. Je bent altijd ongenuanceerd, je bent een onmens, je bent een racist, je hebt niks voor je medemens over, je bent een harteloze egoist. Het is allemaal weinig vleiend. En ondertussen draaien de linksen de boel met veel belastinggeld in de soep, en wat is dan de oplossing? Meer geld van de asociale rechtsen afpakken uiteraard, en daar nog genuanceerder mee omspringen. Gewoon even een rechtse koele rationele centenbewuste oplossing aanhoren, dat kan natuurlijk niet. Want he: alle ellende in de wereld is eenvoudig op te lossen als we maar genoeg geld afpakken en dat eerlijk verdelen...quote:Op zondag 23 januari 2011 12:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
ik vind dat dit verder gaat dan links/rechts. Wat is jouw oplossing ?
Sachertote even serieus hč , word je zelf ook niet moe van dat links rechts gedoe?
Hm ja maar andersom is het evenmin vleiend?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk word ik daar moe van. Alleen: de wereld zit echt zo simpel in elkaar. Mensen die links denken, daar valt als rechtse niet normaal mee te praten. Je bent altijd ongenuanceerd, je bent een onmens, je bent een racist, je hebt niks voor je medemens over, je bent een harteloze egoist. Het is allemaal weinig vleiend. En ondertussen draaien de linksen de boel met veel belastinggeld in de soep, en wat is dan de oplossing? Meer geld van de asociale rechtsen afpakken uiteraard, en daar nog genuanceerder mee omspringen. Gewoon even een rechtse koele rationele centenbewuste oplossing aanhoren, dat kan natuurlijk niet. Want he: alle ellende in de wereld is eenvoudig op te lossen als we maar genoeg geld afpakken en dat eerlijk verdelen...
Is onzin. Je kan ook gewoon met argumenten komen. En ja die gaat voor alle kanten op. Ik kan en wil mijzelf niet in hokjes laten plaatsen omdat ik aan de ene kant (volgens users) weer links ben en in een ander topic weer rechts. Je wil niet weten hoe vaak ikhoor dat ik zowel een PVV-stemmer ben als ook een extreem linkse ben. Het slaat werkelijk nergens op. Je hebt over het ene nieuwsbericht een hele andere mening dan weer een ander nieuws bericht.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:34 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk word ik daar moe van. Alleen: de wereld zit echt zo simpel in elkaar. Mensen die links denken, daar valt als rechtse niet normaal mee te praten. Je bent altijd ongenuanceerd, je bent een onmens, je bent een racist, je hebt niks voor je medemens over, je bent een harteloze egoist. Het is allemaal weinig vleiend. En ondertussen draaien de linksen de boel met veel belastinggeld in de soep, en wat is dan de oplossing? Meer geld van de asociale rechtsen afpakken uiteraard, en daar nog genuanceerder mee omspringen. Gewoon even een rechtse koele rationele centenbewuste oplossing aanhoren, dat kan natuurlijk niet. Want he: alle ellende in de wereld is eenvoudig op te lossen als we maar genoeg geld afpakken en dat eerlijk verdelen...
Geen Godwin deze keer?quote:Op zondag 23 januari 2011 12:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die mores heb je dan niet goed begrepen. Snap ook niet dat je keer op keer deze suggestie blijft doen terwijl je weet dat het niet klopt.
Ik zie dat hier in NWS wel evenredig opgaan tegenover elkaar. Dus ben het niet met je eensquote:Op zondag 23 januari 2011 13:45 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm ja maar andersom is het evenmin vleiend?
En ik vind het nog allezins meevallen. Als ik zie wat voor taal sommige 'rechtse' mensen bezigen op het inet richting linksen of 'allochtonen' ooit op Geenstijl geweest ?
Rechts zijn is geaccepteerd, rechts heeft zelfs de meerderheid in Nederland. Je moet tegenwoordig in een grote groep eens zeggen dat je PvdA stemt. Krijgt meteen 'rotpartij' naar je hoofd geslingert.
Lijkt me meer een kwestie van polarisatie.
Je weet al hoe ik over jouw mentaliteit denk en je doet keer op keer zelf goed je best om dat weer te bewijzenquote:
Ze kan schijnbaar wel zonder haar familie. Dat is het punt.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:48 schreef IHVK het volgende:
"Zie dat andere wicht een paar jaar terug."
Jaloezie is een bitch.
Zullen we nu niet weer opnieuw beginnen? Ook voor jou dus Hoppah SC met dat persoonlijke over een persoon.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weet al hoe ik over jouw mentaliteit denk en je doet keer op keer zelf goed je best om dat weer te bewijzen.
Een meisje van 14 bij haar ouders weghalen lijkt jou een goed idee?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kan schijnbaar wel zonder haar familie. Dat is het punt.
Waarom niet Sahar hier laten en de rest terug?
Nee, dat weet je niet. Ik heb de consequenties van een rechtstaat gepost in dat andere topic en dat was voor jou al genoeg om hysterisch te gaan gillen en mij met een nazi te vergelijken. Dat, beste du_ke, is te triest voor woorden.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weet al hoe ik over jouw mentaliteit denk en je doet keer op keer zelf goed je best om dat weer te bewijzen.
Wat mij betreft mogen ze blijven. Had Nederland hun taken maar moeten vervullen. Mensen er na jaren nog uittrappen omdat ze zelf te lui zijn actie te ondernemen? Nee, hier blijven. Gaan ze toch terug voor een vakantie? Prima, dan daar maar blijven, want dan bleek dat vluchten toch niet zo nodig.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kan schijnbaar wel zonder haar familie. Dat is het punt.
Waarom niet Sahar hier laten en de rest terug?
Klets niet.quote:Op zondag 23 januari 2011 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt. Een van de schijnheilige stukjes van de asielzoekersknuffelaars: het gaat ze alleen om de paar zeilepoten die Nederland per vliegtuig hebben kunnen bereiken, de miljarden die dat niet kunnen hoor je ze niet over...
Ja whatever hoor. Waarom denk je eigenlijk dat er links en rechts bestaat? Is dat toeval, een kwestie van het kan vriezen, het kan dooien? Ik denk dat het veel basaler is, dat er een bepaalde hersenstructuur aan ten grondslag ligt, die bepaalde denklijnen dwingend opdringt. Daarom verstaat links rechts niet. Zoiets als het verschil tussen man en vrouw. Rechtsen komen van Mercurius, linksen van Eris.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Is onzin. Je kan ook gewoon met argumenten komen. En ja die gaat voor alle kanten op. Ik kan en wil mijzelf niet in hokjes laten plaatsen omdat ik aan de ene kant (volgens users) weer links ben en in een ander topic weer rechts. Je wil niet weten hoe vaak ikhoor dat ik zowel een PVV-stemmer ben als ook een extreem linkse ben. Het slaat werkelijk nergens op. Je hebt over het ene nieuwsbericht een hele andere mening dan weer een ander nieuws bericht.
Wanneer iedereen maar zegt; je bent dom want je ziet het niet zoals ik. Is er geen discussie meer wat mij betreft, maar een explosie van puberale hormonen. Veel lurkers ergeren zich daaraan.
Iedereen heeft recht op zijn/haar mening. En ben je het er niet mee eens? Kom je gewoon met tegenargumenten. Dat links/rechts geneuzel is gewoon ergerlijk
Als het gezin terug gaat naar Afghanistan en de mogelijkheid heeft dit kind weer naar Nederland te sturen, zullen ze dat niet nalaten.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een meisje van 14 bij haar ouders weghalen lijkt jou een goed idee?
Het gaat niet om dat Nederland haar taken niet vervulde. Moeder weigerde te vertrekken.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze blijven. Had Nederland hun taken maar moeten vervullen. Mensen er na jaren nog uittrappen omdat ze zelf te lui zijn actie te ondernemen? Nee, hier blijven. Gaan ze toch terug voor een vakantie? Prima, dan daar maar blijven, want dan bleek dat vluchten toch niet zo nodig.
Ik zie alleen dit gezin niet terug gaan nu het niet veilig is daar.
Dat hele links/rechts gedoe zonder ook maar een ontopic reactie te geven is gewoon ergerlijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja whatever hoor. Waarom denk je eigenlijk dat er links en rechts bestaat? Is dat toeval, een kwestie van het kan vriezen, het kan dooien? Ik denk dat het veel basaler is, dat er een bepaalde hersenstructuur aan ten grondslag ligt, die bepaalde denklijnen dwingend opdringt. Daarom verstaat links rechts niet. Zoiets als het verschil tussen man en vrouw. Rechtsen komen van Mercurius, linksen van Eris.
Als jij je niet continu in denigrerende termen zou uitlaten over jouw politieke tegenpolen dan zou je waarschijnlijk al lang antwoord hebben gekregen.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
ik zou nog steeds eens willen weten hoe de bleeding hearts het beleid zouden willen vormgeven.
Nee, dat is het niet. Ze hoeven niet jouw mening aan te nemen voor waarheid of alwetendheid. Probeer je het gewoon over een andere boeg, of probeer je andere users te overtuigen.Jij blijft tenslotte ook bij je mening en dat recht heeft een ander ook.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef IHVK het volgende:
Lol dezelfde personen herhalen al een week lang dezelfde argumenten keer op keer.
Ik ga leren dit is nutteloos
Nee, want men wil helemaal geen beleid, dat betekend namelijk dat je consequent moet zijn.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als jij je niet continu in denigrerende termen zou uitlaten over jouw politieke tegenpolen dan zou je waarschijnlijk al lang antwoord hebben gekregen.
Ik lever een heel zinvolle bijdrage: ik verklaar waarom de discussies lopen zoals ze lopen, en waarom links en rechts zo'n verschillende maatschappijvisie hebben. Het heeft echt geen reet met argumenten te maken. Ik moet de eerste linkse nog tegenkomen die op basis van argumenten opeens rechts gaat denken, en vice versa.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat hele links/rechts gedoe zonder ook maar een ontopic reactie te geven is gewoon ergerlijk.
Dat er verschillende meningen zijn is alleen maar fijn in een discussie. Voor monologen liever niet in NWS. Goede tegenargumenten helpen mij ook wel met mijn mening bijstellen. Kan iedereen gebeuren.
Ik heb in dit geval een zowel rechts als links gedachtegoed. Heb al meerdere keren argumenten gegeven wat er misschien veranderd zou moeten worden en meerdere users met mij. Maar wat voor beleid zou jijzelf willen zien?quote:Op zondag 23 januari 2011 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
ik zou nog steeds eens willen weten hoe de bleeding hearts het beleid zouden willen vormgeven.
In bepaalde opzichten was ik volgens mij erg links en tevens erg rechts. Ik heb dus veel geleerd door deze discussies. En ja, ook bepaalde meningen over dingen herzien. (als in veranderd van mening)quote:Op zondag 23 januari 2011 14:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik lever een heel zinvolle bijdrage: ik verklaar waarom de discussies lopen zoals ze lopen, en waarom links en rechts zo'n verschillende maatschappijvisie hebben. Het heeft echt geen reet met argumenten te maken. Ik moet de eerste linkse nog tegenkomen die op basis van argumenten opeens rechts gaat denken, en vice versa.
Waarom beantwoord je mijn vraag met een vraag? Two can play at that game.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb in dit geval een zowel rechts als links gedachtegoed. Heb al meerdere keren argumenten gegeven wat er misschien veranderd zou moeten worden en meerdere users met mij. Maar wat voor beleid zou jijzelf willen zien?
Mooi toch? Weet je beide kanten van het verhaal. Mijn mening en hoe het veranderd kan worden, staat in vele herhalingen al in FOK! Nu jouw mening nog. Dus het verschuilen achter links of rechts gaat dan niet meer, want mijn vraag is persoonlijk gericht.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom beantwoord je mijn vraag met een vraag? Two can play at that game.
Dan ben je de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:10 schreef paddy het volgende:
[..]
In bepaalde opzichten was ik volgens mij erg links en tevens erg rechts. Ik heb dus veel geleerd door deze discussies. En ja, ook bepaalde meningen over dingen herzien. (als in veranderd van mening)
Valt wel mee hoor. Zie het bij meerdere users. Zie helaas ook sommige users juist minder milder worden. Zelfs extreem veranderd.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dan ben je de uitzondering die de regel bevestigt.
Ja maar dit gebeurt nu nog lang niet. Mensen die nog steeds niets weten over hun status worden in een rijtjeshuis in een wijk gepropt. Ik zie het hier in de straat bij twee huizen. Een gezin woonde al negen jaar in Nederland, vader met kinderen, de moeder zat in Egypte en mocht niet komen. Waarom zijn we nooit achter gekomen, die mensen zijn volgens mij zo getraumatiseerd/gewend om te zwijgen ivm gevaar voor oppakken of wat dan ook dat ze hier ook niemand vertrouwen.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:14 schreef Gia het volgende:
Ik zou graag een beleid willen zien dat asielzoekers al bij de luchthaven worden opgevangen en binnen een week te horen krijgen of ze mogen blijven of niet. Zo niet, dan op het vliegtuig terug zetten. Geef ze niet de mogelijkheid te weigeren te vertrekken.
Verder, indien de vlucht terecht blijkt, dan opvang in een azc, waarbij de kinderen les krijgen in de eigen taal en cultuur en in Nederlandse taal. Ook ouders moeten de mogelijkheid krijgen Nederlands te leren.
Als de situatie in het land van herkomst langer dan 8 jaar onveilig is en er zijn dan kinderen van 12 jaar of ouder, die hier dus na hun 4de zijn gekomen, dan mogen ze wmb blijven.
Maar niet als er jarenlang bezwaar op bezwaar is geweest tegen een afwijzing van een asielverzoek. De datum van de eerste afwijzing is dan m.i. bepalend.
De overheid kan dat wel snel beslissen, maar dan zijn er een heel leger mensen die er een dikke boterham aan verdienen daar beroepsprocedures tegen aan te spannen en de zaak eindeloos te rekken, net als bij de aanleg van infrastructurele zaken als wegen.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:29 schreef megamandy het volgende:
Probeer die mensen zo snel mogelijk een status te geven, blijven of weg, maar niet jaren laten bungelen. Maja de overheid is sowieso belachelijk traag met dingen regelen.
Ja, maar hoevaak mogen ze het nu aanvechten, drie keer dacht ik?quote:Op zondag 23 januari 2011 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De overheid kan dat wel snel beslissen, maar dan zijn er een heel leger mensen die er een dikke boterham aan verdienen daar beroepsprocedures tegen aan te spannen en de zaak eindeloos te rekken, net als bij de aanleg van infrastructurele zaken als wegen.
Juridisch gezien klopt dat allemaal, maar het eindeloos duren van de zaak is niet alleen de fout van de overheid.
Punt is......mensen vertrekken niet als hun asielverzoek is afgewezen. Al zou de overheid binnen een half jaar een beslissing nemen, ze gaan niet. En dan kun je als overheid niks meer.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:29 schreef megamandy het volgende:
Probeer die mensen zo snel mogelijk een status te geven, blijven of weg, maar niet jaren laten bungelen. Maja de overheid is sowieso belachelijk traag met dingen regelen.
In dit geval zijn ze een tijd naar Zweden verhuisd. Daar asiel aangevraagd en daarna weer terug naar Nederland en weer opnieuw asiel aangevraagd. Op die manier zijn ze dus al 10 jaar weg uit Afghanistan, terwijl ze al 5 maal zijn afgewezen.quote:Op zondag 23 januari 2011 15:44 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja, maar hoevaak mogen ze het nu aanvechten, drie keer dacht ik?
Wat zou in die tussentijd dan veranderen dat ze dan opeens weer niet terug kunnen. Dat ze dat dan veranderen naar een keer aanvechten, dan weet iedereen waar we aan toe zijn.
We moeten dus maar blind varen op berichten van Wikileaks?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:17 schreef moussie het volgende:
Zucht, nog een keer dan maar: er bestaat ook nog zoiets als een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, en die wordt dus niet meer verlengd vanaf het moment dat het land van herkomst weer veilig wordt geacht .. en sinds wanneer is dat voor Afghanistan?
Waar slaat dit op, ken je dit gezin ofzo? Volgens mij heb je geen enkele onderbouwing voor de dingen die je ze nu in de schoenen schuift.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:25 schreef Gia het volgende:
't Is verdomme van de zotte. Men wil zich niet aanpassen aan de Westerse cultuur, maar vasthouden aan de eigen cultuur, behalve als er risico is voor uitzetting, dan zijn ze ineens te verwesters.
Geef dit gezin een permanente verblijfsvergunning en ze zijn binnen de kortste keren weer helemaal Afghaan in gedrag en kleding. Want dan kan dat ineens wel en willen ze vasthouden aan de cultuur van 'thuis'.
Dit is ook weer zwaar overdreven!quote:Op zondag 23 januari 2011 16:25 schreef Gia het volgende:
't Is verdomme van de zotte. Men wil zich niet aanpassen aan de Westerse cultuur, maar vasthouden aan de eigen cultuur, behalve als er risico is voor uitzetting, dan zijn ze ineens te verwesters.
Geef dit gezin een permanente verblijfsvergunning en ze zijn binnen de kortste keren weer helemaal Afghaan in gedrag en kleding. Want dan kan dat ineens wel en willen ze vasthouden aan de cultuur van 'thuis'.
Ja, Miss Innuendo. Je creërt je eigen waarheid door iets te insinueren.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:45 schreef IHVK het volgende:
Natuurlijk niet. Maar goed je weet tegen wie je praat toch
Dus dat meisje moet maar een burqa aandoen, omdat ze zich van jou moet aanpassen aan dat land?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:25 schreef Gia het volgende:
Ja, Afghanistan is onveilig als je je daar niet aan de wetten, normen en waarden houdt die daar gangbaar zijn. Als je je gedraagt als een vrijgevochten Westerse meid, kun je het moeilijk krijgen.
Dus.....moet je je aanpassen aan de cultuur van dat land.
Ik neem dat je zelf geen kinderen hebt?quote:Op zondag 23 januari 2011 16:25 schreef Gia het volgende:
[..]
We moeten dus maar blind varen op berichten van Wikileaks?
http://www.joop.nl/politi(...)_asielzoekers_tegen/
Ja, Afghanistan is onveilig als je je daar niet aan de wetten, normen en waarden houdt die daar gangbaar zijn. Als je je gedraagt als een vrijgevochten Westerse meid, kun je het moeilijk krijgen.
Dus.....moet je je aanpassen aan de cultuur van dat land.
Nee, ze is het slachtoffer van de onfatsoenlijke redenatie van de PVV. Niet de schuld wegschuiven.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:20 schreef Zienswijze het volgende:
Tja het immigratiedebat in Nederland zit muurvast. Men heeft een algemene aversie tegen immigratie (laag- en hoogopgeleide immigranten) gekregen door de slechte ervaring met vroegere immigranten (Antilianen, Marokkanen, Surinamers. Turken) waar een deel daarvan de boel hier op stelten zet. In feite is dit meisje het slachtoffer geworden van de vroegere onwil om de immigratie- en integratieproblematiek aan te pakken.
Niks mee te maken. Het gaat om irrationeel beleid waar de PVV voor staat. OOK in individuele gevallen zoals deze. Sterker nog, het laat eens te meer zien dat de PVV in groepen denkt (oftewel, terug gaat naar het tribalisme).quote:Op zondag 23 januari 2011 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
Nee. Men kan hier niet iedereen opvangen. Op een gegeven moment raakt het land vol. En de aversie tegen immigratie wordt versterkt doordat een deel van de 4 grootste niet-westerse etnische groepen er een puinhoop van maakt.
Diegene die meent aversie te moeten hebben tegen alle immigranten is de hoofdschuldige. Diegene die meent te moeten denken in groepen, culturen en op grond daarvan onderscheid te moeten maken is de hoofdschuldige. Diegene die meent misdragingen van anderen te moeten generaliseren is de hoofdschuldige. Oftewel ook JIJ bent de schuldige, want ook JIJ (zoals wij hier allen kunnen zien aan je post) meent het nodig te vinden om tribaal te gaan denken in zogenaamd "4 minderheidsgroeperingen", die kennelijk zichzelf verantwoordelijk moeten gaan voelen voor de achterlijke denkwijzen van in dit geval de PVV. Je redenatie is mank en niet zo'n beetje ook.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
Je belicht de onderliggende oorzaak niet.
De PVV wordt door het volk gekozen. Waarom is de PVV o.a. zo groot geworden? Door de toenemende aversie die tegen immigratie ontstaat, wat weer een oorzaak is van de grote puinhoop die een gedeelte van de 4 grootste etnische minderheden in Nederland veroorzaakt.
Met andere woorden: als er geen grote aversie tegen immigratie in het algemeen was, was de PVV niet eens groot geworden en had het misschien nooit bestaan. En dat hadden we dit geval niet gehad.
Met andere woorden: dit meisje wordt wellicht het slactoffer ervan.
Er was geen reet aan schuldgevoel, kan ik je vertellen. Het waren simpelweg goedkope krachten destijds die niet zaten te zeuren als ze eens 18 uur op een dag moesten werken. Verder hang aversie tegen immigranten echt niet samen met het fenomeen immigratie an sich. Er is ook gewoon simpel buitenlanderhaat die irrationeel van aard is en denkt in termen van complotten. Duitsland is zelfs een voorbeeld waarbij het niet eens immigranten betrof, maar simpelweg mensen die anders waren. Tribalisme.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:38 schreef Zienswijze het volgende:
De "massale" immigratie uit niet-Westerse landen richting het Westen is 1 van de opmerkelijkste "volksverhuizingen" in de recente geschiedenis. Goed, de immigranten worden hier opgevangen, maar dat komt/kwam alleen omdat het Westen nogal imperialistisch en destructief in veel niet-Westerse landen in het nabije verleden te werk ging.
Men neemt hier echt niet voor de lol zoveel immigranten op; dat kwam voort uit schuldgevoel. ALs de groep immigranten er in het algemeen een puinhoop van maken, dan neemt al snel een aversie tegen immigratie toe. Waar de partijen, en equivalenten elders in W-Europa, erop inspringen en groot worden. En deze partijen kennen dus inderdaad geen genade tegenover verscheidene politieke vluchtelingen, waardoor men zulke situaties verkrijgt.
Je denkt toch niet dat in de reeele wereld iedereen lief en aardig voor elkaar is? Landen en samenlevingen denken puur in eigenbelang. Zonder uitgebreid Westers imperialisme had men nooit zoveel niet-Westerse immigranten in Europa toegelaten. De "acceptatie" van deze immigratiestroom kwam puur voort uit het schuldgevoel.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
Diegene die meent aversie te moeten hebben tegen alle immigranten is de hoofdschuldige. Diegene die meent te moeten denken in groepen, culturen en op grond daarvan onderscheid te moeten maken is de hoofdschuldige. Diegene die meent misdragingen van anderen te moeten generaliseren is de hoofdschuldige. Oftewel ook JIJ bent de schuldige, want ook JIJ (zoals wij hier allen kunnen zien aan je post) meent het nodig te vinden om tribaal te gaan denken in zogenaamd "4 minderheidsgroeperingen", die kennelijk zichzelf verantwoordelijk moeten gaan voelen voor de achterlijke denkwijzen van in dit geval de PVV. Je redenatie is mank en niet zo'n beetje ook.
Men had goedkope arbeidskrachten nodig (uit Turkije en Marokko), maar de gezinsmigratie had niets de maken met goede arbeidskrachten, maar met gezinshereniging die deels uit schuldgevoel over het verleden voortkwam. In immigratielanden zoals Dubai is men veel strenger en daar wordt een "goedekope arbeidskracht" meteen het land uitgeschopt als hij zich niet gedraagt; laat staan dat ze daar gezinsmigratie hebben en gezinsleden daar met een uitkering opvangen.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
Er was geen reet aan schuldgevoel, kan ik je vertellen. Het waren simpelweg goedkope krachten destijds die niet zaten te zeuren als ze eens 18 uur op een dag moesten werken.
In elk land woont een groep mensen die vreemdelingenhaat koesteren of aversie tegen andere etnische groepen. Ook landen buiten het Westen kennen dit. Dat is niet uit te bannen. Het punt is dat je deze groep niet "groot" moet maken en hen geen prikkels moet geven dat ze uberhaupt groot kunnen worden. Dit doe je dus niet door de crimineel en de werkloze te gaan uithangen, zoals relatief veel lieden uit de 4 grootste etnische groepen voor elkaar hebben gekregen. Op deze manier voedt je aversie tegen immigratie en kunnen partijen als de PVV opstaan die genadeloos zijn.quote:Verder hang aversie tegen immigranten echt niet samen met het fenomeen immigratie an sich. Er is ook gewoon simpel buitenlanderhaat die irrationeel van aard is en denkt in termen van complotten. Duitsland is zelfs een voorbeeld waarbij het niet eens immigranten betrof, maar simpelweg mensen die anders waren. Tribalisme.
Dat heb je in elk land ter wereld. Het punt is dat je deze groep niet moet voeden. Zie mijn post hierboven.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
Ik geloof er niets van dat de PVV gevolg en geen oorzaak is. Er zijn nu eenmaal veel mensen met onderbuikgevoelens die ze ergens kwijt moeten, en wie komt daar nou eerder voor in aanmerking dan de vreemdeling.
En dat is nou precies wat Geert Wilders aan een stuk door doet.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat heb je in elk land ter wereld. Het punt is dat je deze groep niet moet voeden. Zie mijn post hierboven.
Nee, je kijkt niet naar de onderliggende oorzaak. Wilders maakt gebruik van de aversie die er tegen immigratie ontstaan is en de mislukking van de integratiepolitiek. Op deze manier is hij groot geworden.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:57 schreef Disana het volgende:
En dat is nou precies wat Geert Wilders aan een stuk door doet.
Onhoudbaar en ondoordacht plan, je kan immers niet iedereen hier opvangen. En Sahar is het slachtoffer van het islamitische imperialisme in het voormalig boeddhistische Afghanistan, waardoor Sahar in Afghanistan hoogstwaarschijnlijk een burqa moet aandoen.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:57 schreef Snapcount2 het volgende:
en van mij mogen alle vluchtelingen die uit Afghanistan komen, hier blijven als ze tenminste deel willen uitmaken van de Nederlandse samenleving.
Zonder crimineel gedrag van bepaalde groepen wat men spuugzat is en politici die het stelselmatig blijven ontkennen / weigeren dit aan te kaarten ook geen Geert Wilders. Hij is puur een gevolg van.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
Ik geloof er niets van dat de PVV gevolg en geen oorzaak is. Er zijn nu eenmaal veel mensen met onderbuikgevoelens die ze ergens kwijt moeten, en wie komt daar nou eerder voor in aanmerking dan de vreemdeling.
Tja, liefdadigheid is een van de pilaren van de Islam, maar voor de regeringen van die landen valt het opvangen van vluchtelingen blijkbaar niet onder liefdadigheid. Maar ik heb liever mensen die wat toevoegen aan de Nederlandse samenleving en daar deel van uit willen maken dan de mensen die denken dat ze op dezelfde manier kunnen leven en geloven als ze in hun thuisland doen.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onhoudbaar en ondoordacht plan, je kan immers niet iedereen hier opvangen. En Sahar is het slachtoffer van het islamitische imperialisme in het voormalig boeddhistische Afghanistan, waardoor Sahar in Afghanistan hoogstwaarschijnlijk een burqa moet aandoen.
Laat rijke (Arabische) islamitische landen eens een keer politieke vluchtelingen opvangen die slachtoffer zijn geworden van (de gevolgen van) islamitisch imperialisme, net zoals Westerse landen immigranten uit verscheidene niet-Westerse landen hebben opgenomen die slachtoffer zijn geworden van Westers imperialisme.
Wil je nu echt ontkennen dat Wilders de angst voedt?quote:Op zondag 23 januari 2011 18:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, je kijkt niet naar de onderliggende oorzaak. Wilders maakt gebruik van de aversie die er tegen immigratie ontstaan is en de mislukking van de integratiepolitiek. Op deze manier is hij groot geworden.
Wilders is een gevolg, niet een oorzaak.
De oorzaak zijn die asocialen, vnl. uit de 4 grootste etnische minderheids roepen, die de crimineel en de werkloze uithangen. Al dan niet gecombineerd met autochtone lieden die deze mensen het hand boven het hoofd houden.
En wellicht wordt Sahar hiervan het slachtofer.
Tuurlijk voedt hij de angst, maar wil je nu echt ontkennen dat alles wat hij aankaart nergens op is gebaseerd? Oké ik snap zijn link straatcriminelen / Islam niet, maar dat is deel van zijn politieke spelletje.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Wil je nu echt ontkennen dat Wilders de angst voedt?
Joden natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
Wilders voedt zeker de angst, maar er zijn een hoop gevestigde partijen, die door hun reacties laten blijken zover van de bevolking en de spelende problemen af te staan, dat je die er ook wel van kan beschuldigen de angst te voeden.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Welke angst voedt hij dan? Linkse lieden zoals jij moeten zich eens afvragen wáárom de PVV zo groot is geworden.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
Inderdaad. Wilders is een product van de criminaliteit en wangedrag van bepaalde bevolkingsgroepen wat stelselmatig wordt genegeerd / weggezet door de Paul Rosenmöllers en Femke Halsema's op de wereld. Het begon al toen Fortuyn werd neergezet als racist en werd vermoord. Al dat heeft iemand als Wilders mogelijk gemaakt. Was Fortuyn nog in leven zat Wilders nog bij de VVD.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke angst voedt hij dan? Linkse lieden zoals jij moeten zich eens afvragen wáárom de PVV zo groot is geworden.
Je moet je eens niet zozeer op Wilders focussen, maar op de achterliggende oorzaken daarvan.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat dit topic daarover ging.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:
Je moet je eens niet zozeer op Wilders focussen,
Tsja er zijn ook relatief veel mensen uit bepaalde bevolkingsgroepen die zich asociaal en ronduit schandalig gedragen. Daardoor is er een aversie tegen tegen immigratie ontstaan, en proeft Sahar, een hoogopgeleid en vooruitstrevend meisje, daar nu de wrange vruchten van.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Overigens ageert Wilders wel tegen een type vreemdeling dat het ook wel erg bont heeft gemaakt. Ik hoor hem nooit negatief over Surinamers, Indiërs, Indonesiërs (doh!), Chinezen of wat dan ook praten.
Er is onhandig met bepaalde zaken omgegaan, maar dit topic gaat over de PVV en hoe die partij snoeihard vindt dat een verwesterd meisje het land uit moet. Daar is helemaal niemand schuld aan behalve de PVV zelf. Ik noem het doodgewoon stemmingmakerij.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wilders voedt zeker de angst, maar er zijn een hoop gevestigde partijen, die door hun reacties laten blijken zover van de bevolking en de spelende problemen af te staan, dat je die er ook wel van kan beschuldigen de angst te voeden.
In de context van onze discussie slimbo..quote:Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef Disana het volgende:
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat dit topic daarover ging.
Je raakt helemaal confuus. De vraag was of de PVV oorzaak of gevolg van de stemming tegen buitenlanders is. Ik zeg dat de PVV stemming maakt, jij weet geen antwoord meer en verschuift de schuld naar een ander land. Feit blijft dat de PVV dit meisje keihard uit wil zetten en daar is niemand debet aan behalve de PVV zelf.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
De PVV heeft hier geen schuld aan. De PVV noch Nederland is toch verantwoordelijk dat Sahar in Afghanistan een burqa aan moet doen?
Elke partij doet aan stemmingmakerij. Alleen sommige vormen van stemmingmakerij komen wat 'minder humaan' over dan andere vormen van stemmingmakerij. Leers die een uitzonderingspositie bedingt voor Sahar is namelijk ook stemmingmakerij, ondanks het feit dat ik het roerend met hem eens ben.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is onhandig met bepaalde zaken omgegaan, maar dit topic gaat over de PVV en hoe die partij snoeihard vindt dat een verwesterd meisje het land uit moet. Daar is helemaal niemand schuld aan behalve de PVV zelf. Ik noem het doodgewoon stemmingmakerij.
Oké als je gaat denigreren omdat je je punt niet kunt maken zijn we uitgepraat.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de context van onze discussie slimbo..
Of is het omdat je het punt niet wil begrijpen? Ik heb dat wel vaker bij jou gezien.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké als je gaat denigreren omdat je je punt niet kunt maken zijn we uitgepraat.
Dan zeg je dus dat Leers uit is op gewin met de beslissing haar te laten blijven. Het kan, maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Elke partij doet aan stemmingmakerij. Alleen sommige vormen van stemmingmakerij komen wat 'minder humaan' over dan andere vormen van stemmingmakerij. Leers die een uitzonderingspositie bedingt voor Sahar is namelijk ook stemmingmakerij, ondanks het feit dat ik het roerend met hem eens ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |