abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91758500
quote:
Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:

Ik geloof er niets van dat de PVV gevolg en geen oorzaak is. Er zijn nu eenmaal veel mensen met onderbuikgevoelens die ze ergens kwijt moeten, en wie komt daar nou eerder voor in aanmerking dan de vreemdeling.
Dat heb je in elk land ter wereld. Het punt is dat je deze groep niet moet voeden. Zie mijn post hierboven.
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2011 @ 18:01:03 #277
137949 Disana
pi_91758629
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat heb je in elk land ter wereld. Het punt is dat je deze groep niet moet voeden. Zie mijn post hierboven.
En dat is nou precies wat Geert Wilders aan een stuk door doet.
pi_91759194
Ik ben er helemaal voor dat Sahar in Nederland blijft, ze heeft duidelijk geen enkele toekomst in Afghanistan en van mij mogen alle vluchtelingen die uit Afghanistan komen, hier blijven als ze tenminste deel willen uitmaken van de Nederlandse samenleving.

Maar de SP is tegen militaire missies in Afghanistan. Jagen ze daarmee op de lange duur niet veel meer mensen de Boerka/chador in? Of wil Emile het alleen opnemen voor Afghanen die al in Nederland zitten?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_91759249
quote:
Op zondag 23 januari 2011 17:57 schreef Disana het volgende:

En dat is nou precies wat Geert Wilders aan een stuk door doet.
Nee, je kijkt niet naar de onderliggende oorzaak. Wilders maakt gebruik van de aversie die er tegen immigratie ontstaan is en de mislukking van de integratiepolitiek. Op deze manier is hij groot geworden.

Wilders is een gevolg, niet een oorzaak.
De oorzaak zijn die asocialen, vnl. uit de 4 grootste etnische minderheids roepen, die de crimineel en de werkloze uithangen. Al dan niet gecombineerd met autochtone lieden die deze mensen het hand boven het hoofd houden.

En wellicht wordt Sahar hiervan het slachtofer.
pi_91759444
quote:
Op zondag 23 januari 2011 17:57 schreef Snapcount2 het volgende:

en van mij mogen alle vluchtelingen die uit Afghanistan komen, hier blijven als ze tenminste deel willen uitmaken van de Nederlandse samenleving.
Onhoudbaar en ondoordacht plan, je kan immers niet iedereen hier opvangen. En Sahar is het slachtoffer van het islamitische imperialisme in het voormalig boeddhistische Afghanistan, waardoor Sahar in Afghanistan hoogstwaarschijnlijk een burqa moet aandoen.
Laat rijke (Arabische) islamitische landen eens een keer politieke vluchtelingen opvangen die slachtoffer zijn geworden van (de gevolgen van) islamitisch imperialisme, net zoals Westerse landen immigranten uit verscheidene niet-Westerse landen hebben opgenomen die slachtoffer zijn geworden van Westers imperialisme.
pi_91759570
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
Ik geloof er niets van dat de PVV gevolg en geen oorzaak is. Er zijn nu eenmaal veel mensen met onderbuikgevoelens die ze ergens kwijt moeten, en wie komt daar nou eerder voor in aanmerking dan de vreemdeling.
Zonder crimineel gedrag van bepaalde groepen wat men spuugzat is en politici die het stelselmatig blijven ontkennen / weigeren dit aan te kaarten ook geen Geert Wilders. Hij is puur een gevolg van.
pi_91759585
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onhoudbaar en ondoordacht plan, je kan immers niet iedereen hier opvangen. En Sahar is het slachtoffer van het islamitische imperialisme in het voormalig boeddhistische Afghanistan, waardoor Sahar in Afghanistan hoogstwaarschijnlijk een burqa moet aandoen.
Laat rijke (Arabische) islamitische landen eens een keer politieke vluchtelingen opvangen die slachtoffer zijn geworden van (de gevolgen van) islamitisch imperialisme, net zoals Westerse landen immigranten uit verscheidene niet-Westerse landen hebben opgenomen die slachtoffer zijn geworden van Westers imperialisme.
Tja, liefdadigheid is een van de pilaren van de Islam, maar voor de regeringen van die landen valt het opvangen van vluchtelingen blijkbaar niet onder liefdadigheid. Maar ik heb liever mensen die wat toevoegen aan de Nederlandse samenleving en daar deel van uit willen maken dan de mensen die denken dat ze op dezelfde manier kunnen leven en geloven als ze in hun thuisland doen.

De mensen die namelijk wel een toevoeging zijn gaan meestal naar landen als Canada en de VS die daar wat actiever op letten.

Overigens is er een groot verschil tussen de mensen die er wonen en de regeringen die daar aan de macht zijn.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2011 @ 18:31:13 #283
137949 Disana
pi_91759771
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, je kijkt niet naar de onderliggende oorzaak. Wilders maakt gebruik van de aversie die er tegen immigratie ontstaan is en de mislukking van de integratiepolitiek. Op deze manier is hij groot geworden.

Wilders is een gevolg, niet een oorzaak.
De oorzaak zijn die asocialen, vnl. uit de 4 grootste etnische minderheids roepen, die de crimineel en de werkloze uithangen. Al dan niet gecombineerd met autochtone lieden die deze mensen het hand boven het hoofd houden.

En wellicht wordt Sahar hiervan het slachtofer.
Wil je nu echt ontkennen dat Wilders de angst voedt?
pi_91759930
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Tuurlijk voedt hij de angst, maar wil je nu echt ontkennen dat alles wat hij aankaart nergens op is gebaseerd? Oké ik snap zijn link straatcriminelen / Islam niet, maar dat is deel van zijn politieke spelletje.
  zondag 23 januari 2011 @ 18:36:19 #285
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_91759979
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:
Joden natuurlijk. >:)

(why so serious?)
pi_91759981
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Wilders voedt zeker de angst, maar er zijn een hoop gevestigde partijen, die door hun reacties laten blijken zover van de bevolking en de spelende problemen af te staan, dat je die er ook wel van kan beschuldigen de angst te voeden.
pi_91760027
Overigens ageert Wilders wel tegen een type vreemdeling dat het ook wel erg bont heeft gemaakt. Ik hoor hem nooit negatief over Surinamers, Indiërs, Indonesiërs (doh!), Chinezen of wat dan ook praten.
pi_91760028
quote:
Op zondag 23 januari 2011 17:49 schreef Disana het volgende:

Welke angst voedt hij dan? Linkse lieden zoals jij moeten zich eens afvragen wáárom de PVV zo groot is geworden. :)

Je moet je eens niet zozeer op Wilders focussen, maar op de achterliggende oorzaken daarvan.
pi_91760084
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Welke angst voedt hij dan? Linkse lieden zoals jij moeten zich eens afvragen wáárom de PVV zo groot is geworden. :)

Je moet je eens niet zozeer op Wilders focussen, maar op de achterliggende oorzaken daarvan.
Inderdaad. Wilders is een product van de criminaliteit en wangedrag van bepaalde bevolkingsgroepen wat stelselmatig wordt genegeerd / weggezet door de Paul Rosenmöllers en Femke Halsema's op de wereld. Het begon al toen Fortuyn werd neergezet als racist en werd vermoord. Al dat heeft iemand als Wilders mogelijk gemaakt. Was Fortuyn nog in leven zat Wilders nog bij de VVD.
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2011 @ 18:40:06 #290
137949 Disana
pi_91760107
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:

Je moet je eens niet zozeer op Wilders focussen,
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat dit topic daarover ging.
pi_91760172
quote:
Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef KuyaEd2010 het volgende:

Overigens ageert Wilders wel tegen een type vreemdeling dat het ook wel erg bont heeft gemaakt. Ik hoor hem nooit negatief over Surinamers, Indiërs, Indonesiërs (doh!), Chinezen of wat dan ook praten.
Tsja er zijn ook relatief veel mensen uit bepaalde bevolkingsgroepen die zich asociaal en ronduit schandalig gedragen. Daardoor is er een aversie tegen tegen immigratie ontstaan, en proeft Sahar, een hoogopgeleid en vooruitstrevend meisje, daar nu de wrange vruchten van.

Het is niet eerlijk. En wat mij betreft worden alle criminele Antilianen en Marokkanen het land uitgezet, en mogen in plaats daarvan immigranten, zoals Sahar, hier een rustig en welvarend leven opbouwen.

Maar goed, dat zal wel niet gebeuren, want het immigratiedebat is door- en door vastgeroest en beide partijen (links en rechts) houden vast aan hun eigen dogma's.
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2011 @ 18:42:30 #292
137949 Disana
pi_91760194
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wilders voedt zeker de angst, maar er zijn een hoop gevestigde partijen, die door hun reacties laten blijken zover van de bevolking en de spelende problemen af te staan, dat je die er ook wel van kan beschuldigen de angst te voeden.
Er is onhandig met bepaalde zaken omgegaan, maar dit topic gaat over de PVV en hoe die partij snoeihard vindt dat een verwesterd meisje het land uit moet. Daar is helemaal niemand schuld aan behalve de PVV zelf. Ik noem het doodgewoon stemmingmakerij.
pi_91760223
De PVV heeft hier geen schuld aan. De PVV noch Nederland is toch verantwoordelijk dat Sahar in Afghanistan een burqa aan moet doen?
pi_91760385
quote:
Op zondag 23 januari 2011 18:37 schreef Disana het volgende:

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat dit topic daarover ging.
In de context van onze discussie slimbo..
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2011 @ 18:47:30 #295
137949 Disana
pi_91760395
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
De PVV heeft hier geen schuld aan. De PVV noch Nederland is toch verantwoordelijk dat Sahar in Afghanistan een burqa aan moet doen?
Je raakt helemaal confuus. De vraag was of de PVV oorzaak of gevolg van de stemming tegen buitenlanders is. Ik zeg dat de PVV stemming maakt, jij weet geen antwoord meer en verschuift de schuld naar een ander land. Feit blijft dat de PVV dit meisje keihard uit wil zetten en daar is niemand debet aan behalve de PVV zelf.
pi_91760407
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Er is onhandig met bepaalde zaken omgegaan, maar dit topic gaat over de PVV en hoe die partij snoeihard vindt dat een verwesterd meisje het land uit moet. Daar is helemaal niemand schuld aan behalve de PVV zelf. Ik noem het doodgewoon stemmingmakerij.
Elke partij doet aan stemmingmakerij. Alleen sommige vormen van stemmingmakerij komen wat 'minder humaan' over dan andere vormen van stemmingmakerij. Leers die een uitzonderingspositie bedingt voor Sahar is namelijk ook stemmingmakerij, ondanks het feit dat ik het roerend met hem eens ben.
pi_91760419
Hoewel ik het niet met de PVV eens ben inzake dit meisje, vind ik het geen stemmingmakerij. Nogmaals ze zijn nu eindelijk een keer consequent en zwichten niet. Hadden ze dat wel gedaan dan was het namelijk ook niet goed geweest :'). De PVV kan nooit wat goed doen in de ogen van sommige mensen. Hoezo haat?
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2011 @ 18:48:15 #298
137949 Disana
pi_91760426
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In de context van onze discussie slimbo..
Oké als je gaat denigreren omdat je je punt niet kunt maken zijn we uitgepraat.
pi_91760473
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Oké als je gaat denigreren omdat je je punt niet kunt maken zijn we uitgepraat.
Of is het omdat je het punt niet wil begrijpen? Ik heb dat wel vaker bij jou gezien.
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2011 @ 18:50:11 #300
137949 Disana
pi_91760528
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 18:47 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Elke partij doet aan stemmingmakerij. Alleen sommige vormen van stemmingmakerij komen wat 'minder humaan' over dan andere vormen van stemmingmakerij. Leers die een uitzonderingspositie bedingt voor Sahar is namelijk ook stemmingmakerij, ondanks het feit dat ik het roerend met hem eens ben.
Dan zeg je dus dat Leers uit is op gewin met de beslissing haar te laten blijven. Het kan, maar ik betwijfel het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')