Nou, dan zijn er weinig opklaringen. Is dat nou zo moeilijk?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:37 schreef wobbel het volgende:
Wat is nou een "spaarzame opklaring"?
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Niet zeuren! Volgend jaar hebben we er twee.quote:
Twee zonnen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Niet zeuren! Volgend jaar hebben we er twee.
Lekker he? 's Nachts naar het strand lijkt me hartstikke leuk!quote:
Daar sluit ik mij bij aan....quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:36 schreef horned_reaper het volgende:
tvp !
Mocht er eindelijk eens iets gaan gebeuren in het weer.... dan reageer ik hier wel weer![]()
vanaf donderdag weer echt winterweer. IJsdagen zelfs...quote:Op zondag 23 januari 2011 17:58 schreef Frutsel het volgende:
eind van de week zitten we gewoon weer in de winter
Nog meer balen wordt als die em dan ook nog eens gelijk in de prak rijdquote:Op zondag 23 januari 2011 19:23 schreef garnage-patrick het volgende:
mijn broer zal balen, vrijdag halen we zijn cabrio op
He, waar heb ik dat meer gehoord? Oh, ja, afgelopen week geloof ik :pquote:Op zondag 23 januari 2011 17:58 schreef Frutsel het volgende:
eind van de week zitten we gewoon weer in de winter
Ik houd het op regenquote:
quote:Als het aan de grond stevig vriest kan het zelfs met bovenlucht temperaturen van boven nul nog sneeuwen
Er zijn veel meer parameters betrokken bij een dergelijke vaststelling dan enkel de bovenlucht temperaturen.
quote:Op zondag 23 januari 2011 21:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Belangrijkste punt is wel de dauwpunt. Als je die kaarten erbij pakt dan kom je al een heel eind. Dauwpunten +0.5 kan natte sneeuw geven, maar dat hangt ook vanaf: daalt het verder of stijgt de temps![]()
Bij dalend = droog sneeuw![]()
Bij stijgend = natte sneeuw![]()
Bij dauwtemps van +3 kun je gewoon regen verwachten![]()
Ach en er is nog zoveel meer waar je rekening mee moet houden.
Ergens in 1990/1995 viel er zelfs midden in de zomer op de avond sneeuw, ja gewoon echt bizar. Dauwpunten waren zo laag dat alles wat op de auto viel gewoon zichtbaar was, daar sta je dan in je korte broek en t-shirt, dat is tot nu toe het vreemdste wat me is overkomen
Da's idd nice, en dat het dan de hele dag aan de bomen blijft hangen, prachtig.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat die sneeuw indd eerst maar even weg blijven, doe gewoon lekkere vrieskou met in de nachten dichte mist zodat de volgende dag alles mooi berijpt isDaar heb je geen sneeuw voor nodig
o oh... dan moet ik de volgende keer toch verder kijken dan mijn neus lang is xDquote:Op maandag 24 januari 2011 18:59 schreef horned_reaper het volgende:
Dat valt nog wel mee hoor![]()
[ afbeelding ]
LOL, die had ik dus niet gezien dat je hier al was geweestquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Precies 21 jaar geleden na http://www.knmi.nl/cms/co(...)orm_laatste_decennia
Kan 't me nog precies herinneren. Was een donderdag. Toen waaide ook een boom op het Capitool (van het gelijknamige tv-programma).
dweilen dusquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:20 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, net regen in de ene kant van het huis en zon in de andere kant, leuk effect.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
LOL, die had ik dus niet gezien dat je hier al was geweest
Boh, dat was me de storm wel ja. Weet nog dat m'n pa de volgende dag z'n nieuwe auto op kon halen en we daar slingerend tussen de omgevallen bomen naartoe moestenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
Precies 21 jaar geleden na http://www.knmi.nl/cms/co(...)orm_laatste_decennia
Kan 't me nog precies herinneren. Was een donderdag. Toen waaide ook een boom op het Capitool (van het gelijknamige tv-programma).
ik kan me daar niets meer van herinnerenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
De zeer zware storm van 25 januari 1990
Ik wel. Ik sliep toen nog op zolderquote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik kan me daar niets meer van herinneren
Hoe al dat water daar toch maar kan blijven drijven hehquote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lekkere wolken hier boven Maastricht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is idd genieten!quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:52 schreef appelsientje het volgende:
Wat een heerlijke winterdagen... Zon en droog weer
Ik denk persoonlijk dat als februari ook weer zacht ingezet word, de winter voorbij is.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:52 schreef Xenorium het volgende:
Volgende week weer temps richting de 8 a 10 c. Winter can bite my ass. Spring is coming!
Vertel eens Speedy....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag is mijn weerstation naar thuis locatie verplaatstjammer dat het zo moet lopen maar goed.
Nu ben ik wel mijn weerpc kwijtblij maken met een dooie mus
Voor nu blijft alles gewoon draaien, weerstation-holwerd.nl laat ik links liggen en laat ik ook verlopen, dan kan ik deze domein aan de bestaande webhost toevoegen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:02 schreef horned_reaper het volgende:
ai.... wat een vreemde en vervelende situatie allemaal.
Blijft je website nu wel draaien? En ga je binnenkort misschien een alternatief zoeken?
Moet je maar in de buurt van Vlissingen gaan zitten, daar was het voor het gevoel wel koudquote:Op zondag 30 januari 2011 14:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Koud? 3.8°C in de plus zonder effect! Ik noem dat niet koud
In Vlissingen kan het al rap koud zijn, zo dicht bij zee.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef Resistor het volgende:
[..]
Moet je maar in de buurt van Vlissingen gaan zitten, daar was het voor het gevoel wel koud
De laatste keer dat ik in Holwerd was lag dat ook aan een grote modderpoelquote:Op zondag 30 januari 2011 22:00 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In Vlissingen kan het al rap koud zijn, zo dicht bij zee.
Toen ik er was, was het mooiste in Holwerd de boot naar Amelandquote:Op zondag 30 januari 2011 23:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Holwerd ligt inderdaad niet helemaal tegen de waddenzee aan.
Vooral in de zomer krijg ik vaak van mensen te horen dat achter de dijk allemaal water was, maar niks is minder waarje moet dan eerst nog eens 1.6km fietsen voor je een keer bij het water komt
![]()
Echter zijn er nogal wat plannen als ik de beelden op youtube mag geloven.
Die hele weiland zou weg gaan en er zou achter de dijk een boulevard komen maar daarin ook het restaurant e.d. We krijgen dus Holwerd aan de waddenzee. Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien.
Maar goed dat is nog 10 jaren plan denk ik
Hahaha ja sweet dreamsquote:Op maandag 31 januari 2011 19:54 schreef horned_reaper het volgende:
Zaterdag verwacht ik stiekem toch wel een 10bft aan de Friese kust!
Leuk voor Speedy! ^^
[ afbeelding ]
Mag ik vragen hoe jij het kaartje interpreteerd?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 02:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hahaha ja sweet dreamsdit zijn geen grond winden, als dat wel zo was dan had Belgie de volle treffer gehad
Ijzel vanaf 4 uur. Gaat een leuke avondspits worden als dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Oppassen allemaal dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:48 schreef Robi82 het volgende:
Vanmiddag minder leuk saai weer. Code oranje bij het KNMI. Ijsregen en ijzel in de avondspits. Kijken wat dat oplevert.
quote:KNMI waarschuwt voor ijzel
DE BILT - Het KNMI heeft een waarschuwing doen uitgaan voor ijzel. In de tweede helft van dinsdagmiddag en op dinsdagavond kan het verraderlijk glad worden, vooral in het noordoosten, oosten en zuidoosten van het land, aldus een woordvoerder.
Ook elders kan het lokaal glad worden door ijzel en/of bevriezing van natte weggedeelten, meldde het weerinstituut verder.
Alleen in het westen wordt het niet glad, omdat de temperatuur daar inmiddels boven nul is.
Regen komt net pas Nederland binnen dus dat duurt nog wel ff..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:00 schreef Frutsel het volgende:
Is het al ergens aan het ijzelen of wat?
Kan je ijzel eigenlijk zien op de radar? of moet je gewoon op regen letten en de temperatuur?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Regen komt net pas Nederland binnen dus dat duurt nog wel ff..
Hier is het nog steeds onder 0 dus als het gaat regenen over een paar uur....
Ik heb even het weer in Amerika gevolgd gister & vandaag en daar heb je Interactive ESP radars die sneeuw/ijzel/regen onderscheiden. Volgens mij doet de buienradar/knmi dat niet en moet je inderdaad letten op regen/temperatuur.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je ijzel eigenlijk zien op de radar? of moet je gewoon op regen letten en de temperatuur?
Klopt, en tel het Noorden daar nu maar bij op, wordt glibberig hier.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:44 schreef maniack28 het volgende:
Luchttemperatuur is niet bepalend he!
Voor meteorologische ijzel wel: de druppel raakt in onderste laag zo ver onderkoeld dat bij iedere aanraking hij bevriest. Daarvoor moet er een laag van pak hem beet 100m zijn met Tlucht < 0.
Voor "volksmond" ijzel is het van belang dat het wegdek beneden nul ligt. Dat is nu in het oosten zeker het geval en met deze neerslagintensiteiten (zeer laag) is de kans op bevriezing van die motregen dus erg groot.
Kan hier thuis even niet inloggen op het Gladheids Meld Systeem van RWS, dus kan geen temperaturen van het wegdek zien. Straks wel, want dan ga ik gezellig weer een nachtdienst draaien (lees: half Nederland van een strooiadvies voorzienquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, en tel het Noorden daar nu maar bij op, wordt glibberig hier.
Lol, dan krijg je het idd vast wel druk...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kan hier thuis even niet inloggen op het Gladheids Meld Systeem van RWS, dus kan geen temperaturen van het wegdek zien. Straks wel, want dan ga ik gezellig weer een nachtdienst draaien (lees: half Nederland van een strooiadvies voorzien)
Ben blij dat ik de deur niet meer uit hoefquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:05 schreef wobbel het volgende:
Hier in Enschede is het SPEKGLAD! Er ligt gewoon een laag ijs op straat
quote:Verkeer in Overijssel moet rekening houden met ijzel.
Inmiddels zijn er al meldingen van aanrijdingen uit de hele provincie. De A1 en de A35 zijn spekglad. Bij de aanrijdingen zijn ook mensen gewond geraakt maar over de ernst van de verwondingen is nog niets bekend. De verschillende wegbeheerders zijn in de middag al begonnen met preventief strooien om gladheid op doorgaande wegen te voorkomen.
quote:dinsdag 1 februari 2011 | 20:48 uur
Na verschillende aanrijdingen door de ijzel is de A1 van Hengelo in de richting Apeldoorn dicht tussen Rijssen tot Deventer. Op de A35 is van knooppunt Buren tot Azelo een rijbaan dicht. Op de andere rijdt de politie langzaam om de snelheid uit het verkeer te halen.
Alle wegen in Overijssel zijn spekglad door de ijzel. Er zijn inmiddels tientallen ongelukken gebeurd, een aantal daarvan met letsel waaronder rug- en nekletsel. Bergingsbedrijven kunnen het werk niet aan en er zijn te weinig politieagenten om alle schade op te nemen. In Haaksbergen is een auto met paardentrailer van de weg geraakt, de trailer staat zo scheef dat de paarden er niet uitkunnen.
Zelfde hier in Maastricht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:40 schreef TheKC het volgende:
Het is ook flink glad hier in de Achterhoek, je kunt een laag ijs op de straat zien liggen.
en daar zat ik dus middenin...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:05 schreef wobbel het volgende:
Hier in Enschede is het SPEKGLAD! Er ligt gewoon een laag ijs op straat
Wil je mijn rug hebben? Genadeloos onderuit gegaan gisteravondquote:
Ok we zullen zien wat het wordt. Als het mee zit ga ik even kijken op Noordpolderzijl als het hard waait.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
We krijgen zeker een harde wind, vooral zaterdag lijkt het een onstuimige dag te worden met aan zee 7 a 8bft, misschien dat Vlieland / Texel een 9bft kan pakken.
Das nog een kleine 10 dagen weg, kan maandag maar zo weer anders zijn ben ik bangquote:Op donderdag 3 februari 2011 15:26 schreef aloa het volgende:
Als het aan gfs ligt keert de winter op lange termijn weer terug. Vanaf 12 Februari weer temperaturen onder de nul.
Het is nu alweer anders. Lange termijn is niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Das nog een kleine 10 dagen weg, kan maandag maar zo weer anders zijn ben ik bang
Jan Visserquote:Hangt er toch nog een sprokkelwinter(tje) in de lucht? Midden volgende week gaat de westcirculatie sterk meanderen: een zich boven West-Europa opbouwende hoogterug slaat daardoor sterk naar het noorden uit. In het grondpatroon komt in snel tempo een Scandinavisch hogedrukgebied tot ontwikkeling dat zich (volgens de oper van het ECMWF) op donderdag 10 februari boven Svealand (Midden-Zweden) tot 1040 hPa versterkt. Ook andere weermodellen komen met deze ontwikkeling.
Mocht deze virtuele ontwikkeling de komende dagen terug blijven komen op de verwachtingskaarten dan moet vanaf het tweede weekeinde van februari met invallende vorst rekening worden gehouden. Het brongebied van de kou lijkt deze keer het noorden van Rusland te zijn. Daar pot zich nu al veel kou op: vanochtend om 9 uur lokale tijd wees de thermometer in Hoseda-Hard -39,0ş aan, Vorkuta rapporteerde een minimumtemperatuur van -37,8ş.
Een week... dat moet gewoon tot halverwege maart duren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:50 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zag het ook al ja. Ik stem er alleen mee in als dat ook minstens nog een week doorzet met van mijn part sneeuw erbij. Mocht dat maar 2/3 dagen duren dan liever helemaal niet
Toch halverwege maart sneeuw?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Een week... dat moet gewoon tot halverwege maart duren.
Maar dan gaan de sneeuwklokjes heel dapper hun kopjes boven de sneeuw steken, da's toch ook wel mooi?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:31 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Toch halverwege maart sneeuw?![]()
Ik snak naar het voorjaar, warmte, zonlicht, alles wat weer tot bloei komt..
Ik heb de krokussen al gezien en de knopjes komen al langzaam aan de takken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar dan gaan de sneeuwklokjes heel dapper hun kopjes boven de sneeuw steken, da's toch ook wel mooi?
Ze zijn bang dat de rails/wissels wegwaaienquote:Op donderdag 3 februari 2011 21:12 schreef Schuifpui het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ertraging-storm.html
_!
Volgens mij is de storm, harde wind eigenlijk, voornamelijk tweede deel van vrijdag en zaterdag.
Ik denk dat ze bang zijn dat bij rugwind de treinen op tijd zijn, straks verwachten de treinreizigers dat altijd...quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:53 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de rails/wissels wegwaaien
Of dat de seinen omwaaien.
Hey pssst, morgen/later vandaag gaat het pas echt stormen: http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GRquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:06 schreef Tommeke het volgende:
Hier in Groningen waait het al de hele dag lekker, met af en toe flinke windvlagen.
Maar om nou van storm te spreken...
Vertel mij wat, normaal zou ik al 6/7bft op de teller hebben, nu kom ik aan met net een 5bftquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:08 schreef garnage-patrick het volgende:
tis jammer dat ik hier precies in bebouwde kom zit, daar haal je veel minder hoge snelheden dan op't land oid..
Ik geloof er heulegaar niets vanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey pssst, morgen/later vandaag gaat het pas echt stormen: http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GR
![]()
Dat hoeft ook niet hoor, maar dat het vandaag niet stormt kan kloppen.quote:
Was maar 'n grapjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet hoor, maar dat het vandaag niet stormt kan kloppen.
@Speedy, is er nog kans op weer een plekje bij de pier?
Dat wordt nog leuk als het echt hard gaat waaien danquote:Op vrijdag 4 februari 2011 05:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Huis staat te schudden bij pieken van 70.8km/h
Zekersquote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat wordt nog leuk als het echt hard gaat waaien dan.
Die 183 is een foutjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:39 schreef meteo-online het volgende:
Mmmm volgens mij is Schotland wel een plaats voor Speedy, zijn daar windstoten gemeten van 183 kilometer per uur:
[ afbeelding ]
Nee is geen foutje, zijn ook al windstoten gemeten van 168 en 148. Is op 2150 meter hoogtequote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zekers
[..]
Die 183 is een foutje![]()
Voor de rest klopt alles wel, maar indd laat mij daar maar wonen
Zijn de windstoten van 10 uur die gemeten zijn. Lauwersoog meet 76 km/u. Klopt dat een beetje? Max vandaag gemeten tot nu toe (hoogste) Vlieland met 98 km/u. Lauwersoog 90 km/uquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zijn dat de max windstoten? Lijkt me niet.
Klopt, ook vandaag blijft de wind door staan, later in de nacht zelfs toenemend, Ameland komt tussen 6:00 en 12:00 uur met een gemiddelde van 68km/h volgens meteogram, om een indicatie te geven: Vannacht stond deze op 63km/hquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:49 schreef garnage-patrick het volgende:
dit was nacht 1 van de reeks?!
die wind klapte lekker op het huis hier, en ik slaap 3meter van de paal vandaan dus die hoor je dan best wel goed!
vanmiddag gaat het weer/nog harder waaien?! hoop dat het vannacht wat minder word.. mijn vriendin was not amused van de wind en van mij die constant uit bed ging
Jan Visserquote:ECMWF (Europees weermodel) en GFS (Amerikaans model) zinspelen op een mogelijke terugkeer van de winter. In een sterk meridionale luchtdrukverdeling (assen van hoge en lagedrukgebieden situeren zich langs de lengtegraden) krijgt tijdens het tweede weekeinde van februari boven Noord-Europa een krachtig hogedrukgebied gestalte. Boven Zuid-Noorwegen loopt het weerglas mogelijk op tot 1050 hPa. Deze ontwikkeling kan aanleiding kunnen geven tot een doortastende oost- tot noordoostelijke stroming waarmee continentale vrieslucht uit Noord-Rusland naar onze streken wordt getransporteerd. Kortom wellicht komt het tot een Valentijnswinter: februari is immers een echte wintermaand.
Het depressieverkeer wordt na maandag trouwens al aan banden gelegd. Er bouwt zich boven West-Europa een hoogterug op. De rust keert dan ook snel terug en de neerslagkansen worden klein.
Eind dit jaar ergens in novemberquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Best een aardig briesje. Maar het is de zoveelste windkracht 8/9. Wanneer gaat het weer eens echt zwaar stormen?
Wel op een zaterdag het liefst. Wat mij betreft mag het trouwens wel 11 Bft zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Eind dit jaar ergens in novemberwaarschijnlijk 10bft met stoten tot 140km/h
wtf?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:05 schreef -CRASH- het volgende:
Jammer dat het niet helder is in het uiterste noorden van nederland...
Want dan hadden ze daar aan de horizon Heeeel Misschien poollicht kunnen waarnemen.
Tja dat kan ik niet schattenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel op een zaterdag het liefst. Wat mij betreft mag het trouwens wel 11 Bft zijn.
De verwachting van febr 4, 2011 23:45 UTCquote:
Waar haal je dat wegquote:
Volgens mij staan in het windkracht kaartje 10 minuten gemiddelden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:39 schreef marcel-o het volgende:
Miss. windstoten tot over 90Km/h, dat wordt nog wel eens fout in "Bft" aangegewven toch?
Leg mij dan eens uit wat dat gele is bij Terschellingquote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik zie dus geen 9bft staan..ook niet op het KNMI kaartje qua kleur. 9bft is pas een 9bft als die erin komt te staan
Ik zie daar toch echt een '8' staan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:48 schreef Schuifpui het volgende:
http://weerplaza.nl/data/gmt/GMT_FFFX_05022011.png
9 bft op Terschelling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:58 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik zie daar toch echt een '8' staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.idd
Maar er staat in ieder geval een 9 op het kaartje, officieel storm in Nederland dus.![]()
Dat was Februari 2011: Storm der stormen?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:08 schreef mazaru het volgende:
Ik had toch pas iets gelezen over een "superstorm" die in Februari over ons landje zou razen?
Zou dit hem nou zijn? Dit is nou niet echt een 'superstorm'
Een fikse stormdepressie, als dat uitkomt kan je helemaal gaan lachen... Maar zoals gewoonlijk zal het flink af gaan zwakken eer dat het bij ons is. Hieronder de windstoten die erbij horen en de windquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:08 schreef mazaru het volgende:
Ik had toch pas iets gelezen over een "superstorm" die in Februari over ons landje zou razen?
Zou dit hem nou zijn? Dit is nou niet echt een 'superstorm'
Nee, dan moet het een uurgemiddelde zijn. Het kaartje laat 10 minuten gemiddelden zien.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:00 schreef Schuifpui het volgende:
Maar er staat in ieder geval een 9 op het kaartje, officieel storm in Nederland dus.
Oh, ik faal vandaag.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dan moet het een uurgemiddelde zijn. Het kaartje laat 10 minuten gemiddelden zien.
Och kom op, jij als website beheerder zou dit moeten weten dat het gewoon tussen de 8-9bft moet zitten, officieel is er geen storm op Terschelling, Vlieland daartegen wel, maar dat zag ik voor gister en vandaag ook wel zitten, vooral met een ZW'ster.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:45 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit wat dat gele is bij Terschelling
Ow beheer ik een website dan? Dan weet je meer dan mijquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Och kom op, jij als website beheerder zou dit moeten weten
Ik zie idd ook zo'n plaatje op wetterzentrale.de:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:21 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Een fikse stormdepressie, als dat uitkomt kan je helemaal gaan lachen... Maar zoals gewoonlijk zal het flink af gaan zwakken eer dat het bij ons is. Hieronder de windstoten die erbij horen en de wind
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt er niet op dat de kou nog terug komt binnenkort.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:42 schreef Adelante het volgende:
Komt die kou nog terug volgende week?
Lijkt mij wel toch? Je gaat toch niet zomaar een nickname van een site pakken, tenminste ik zou dat niet doenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:18 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Ow beheer ik een website dan? Dan weet je meer dan mijMaar kan er niets aan doen dat zowel KNMI en Weerplaza er mee aankomen. Staat er duidelijk op en wie ben ik dan om te zeggen dat het niet waar is?
Als die nou gewoon in tact blijft en gewoon ten noorden van Nederland (noordzee) voorbij gaat dan teken ik! Al moet ik mijn station tijdelijk op de dijk plaatsen met de console in mijn handenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 17:25 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zie idd ook zo'n plaatje op wetterzentrale.de:
[ afbeelding ]
Een kerndruk van 940 hPa is wel laag... maar als ik de plaatjes daarna kijk, dan verdwijnt dat ding wel weer heel snel. En bovendien is het nog ver weg.
Ik slaap als een roos erdoor. Net zo als het hard regent. Dan slaap ik zo vast als een rots.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:32 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik kan nooit slapen door harde wind, dus ik hoop dat het hier snel ophoud.
Dat is juist genieten! Lekker warm en comfortabel in bed liggen terwijl het buiten los gaat. Ik kan er iig van genieten als ik nog niet slaap.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik slaap als een roos erdoor. Net zo als het hard regent. Dan slaap ik zo vast als een rots.
Kunnen mijn ouders ook, maar ik kan dat totaal niet hé. Werd vannacht om 3 uur wakker en viel iets voor 5 uur weer in slaap.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik slaap als een roos erdoor. Net zo als het hard regent. Dan slaap ik zo vast als een rots.
Ik hoop dat je het over de run van +300 uur hebt.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:42 schreef aloa het volgende:
De nieuwe run van GFS is zeer koud... die mag van mij wel uitkomen
Vanaf 14 februariquote:Op zondag 6 februari 2011 11:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het over de run van +300 uur hebt.
Dan is er nog veel hoop dat die kutkou wegblijft.
quote:Op zondag 6 februari 2011 14:36 schreef aloa het volgende:
Ben benieuwd hoe de pluim (ECMWF) eruit ziet vanavond.
GFS
[ afbeelding ]
Het heeft hier ook een typisch kleurtje. Betekent dat dat er regen in de lucht hangt?quote:Op zondag 6 februari 2011 17:49 schreef Pino112 het volgende:
Cool, de lucht kleurt een beetje paars nu
Van de Twitter:
[ afbeelding ]
Daar roze zelfs
Hier ook rozequote:Op zondag 6 februari 2011 17:53 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het heeft hier ook een typisch kleurtje. Betekent dat dat er regen in de lucht hangt?
Ochtendrood, water in de slootquote:Op zondag 6 februari 2011 18:46 schreef appelsientje het volgende:
Het was toch avondrood brengt water in de sloot.. of was het morgenrood...
Ofquote:Op zondag 6 februari 2011 18:50 schreef Hobbymaker het volgende:
[..]
Ochtendrood, water in de sloot
Avondrood, mooi weer aan boot
Voor geinteresseerden een film: Deze avond 20.00uur rtl7 --> Twister (1996)
http://www.moviemeter.nl/film/613
20 graden is nog ver wegquote:Op zondag 6 februari 2011 17:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]Het mag nu toch wel weer richting de 20 graden heur.
Piet Paulusmaquote:Gisteren meldde ik dat de winter tegen het einde van de nieuwe week wel heel dichtbij zou komen. Dit is wat mij betreft nog niet anders geworden. Het ziet er zelfs naar uit dat wij vrijdag van een echte kou-inval kunnen spreken. Een doorbrekende noordoost- tot oostelijke stroming moet hiervoor zorgen. Hoewel het nog niet zeker is heb ik in mijn verwachting voorlopig gekozen voor de komst van winterweer en de kans op sneeuw.
Hoewel ik veel mensen heb gesproken die nu voor het voorjaar gaan en geen winter meer willen, is de tijd van het jaar anders. Het is immers nog maar begin februari en dan kan er in zon maand nog van alles gebeuren.
Ik zal deze week elke dag kort ingaan op de actuele ontwikkelingen van de lange termijn.
thxquote:Op zondag 6 februari 2011 18:56 schreef Hobbymaker het volgende:
[..]
Of
21.00 uur NGC --> Lightning reloaded
Ik ga voor de laatste
quote:Op zondag 6 februari 2011 20:03 schreef pinine het volgende:
in Moskou gaat het pas koud worden tot -34 graden zelfs, hier kunnen we er ook wat van krijgen halverwege de maand http://www.weeronline.nl/Europa/Rusland/Moskou/2891098
Wow! Dat is pas koudquote:Op zondag 6 februari 2011 20:03 schreef pinine het volgende:
in Moskou gaat het pas koud worden tot -34 graden zelfs, hier kunnen we er ook wat van krijgen halverwege de maand http://www.weeronline.nl/Europa/Rusland/Moskou/2891098
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |