Mag ik vragen hoe jij het kaartje interpreteerd?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 02:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hahaha ja sweet dreamsdit zijn geen grond winden, als dat wel zo was dan had Belgie de volle treffer gehad
Ijzel vanaf 4 uur. Gaat een leuke avondspits worden als dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Oppassen allemaal dusquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:48 schreef Robi82 het volgende:
Vanmiddag minder leuk saai weer. Code oranje bij het KNMI. Ijsregen en ijzel in de avondspits. Kijken wat dat oplevert.
quote:KNMI waarschuwt voor ijzel
DE BILT - Het KNMI heeft een waarschuwing doen uitgaan voor ijzel. In de tweede helft van dinsdagmiddag en op dinsdagavond kan het verraderlijk glad worden, vooral in het noordoosten, oosten en zuidoosten van het land, aldus een woordvoerder.
Ook elders kan het lokaal glad worden door ijzel en/of bevriezing van natte weggedeelten, meldde het weerinstituut verder.
Alleen in het westen wordt het niet glad, omdat de temperatuur daar inmiddels boven nul is.
Regen komt net pas Nederland binnen dus dat duurt nog wel ff..quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:00 schreef Frutsel het volgende:
Is het al ergens aan het ijzelen of wat?
Kan je ijzel eigenlijk zien op de radar? of moet je gewoon op regen letten en de temperatuur?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Regen komt net pas Nederland binnen dus dat duurt nog wel ff..
Hier is het nog steeds onder 0 dus als het gaat regenen over een paar uur....
Ik heb even het weer in Amerika gevolgd gister & vandaag en daar heb je Interactive ESP radars die sneeuw/ijzel/regen onderscheiden. Volgens mij doet de buienradar/knmi dat niet en moet je inderdaad letten op regen/temperatuur.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je ijzel eigenlijk zien op de radar? of moet je gewoon op regen letten en de temperatuur?
Klopt, en tel het Noorden daar nu maar bij op, wordt glibberig hier.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:44 schreef maniack28 het volgende:
Luchttemperatuur is niet bepalend he!
Voor meteorologische ijzel wel: de druppel raakt in onderste laag zo ver onderkoeld dat bij iedere aanraking hij bevriest. Daarvoor moet er een laag van pak hem beet 100m zijn met Tlucht < 0.
Voor "volksmond" ijzel is het van belang dat het wegdek beneden nul ligt. Dat is nu in het oosten zeker het geval en met deze neerslagintensiteiten (zeer laag) is de kans op bevriezing van die motregen dus erg groot.
Kan hier thuis even niet inloggen op het Gladheids Meld Systeem van RWS, dus kan geen temperaturen van het wegdek zien. Straks wel, want dan ga ik gezellig weer een nachtdienst draaien (lees: half Nederland van een strooiadvies voorzienquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, en tel het Noorden daar nu maar bij op, wordt glibberig hier.
Lol, dan krijg je het idd vast wel druk...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kan hier thuis even niet inloggen op het Gladheids Meld Systeem van RWS, dus kan geen temperaturen van het wegdek zien. Straks wel, want dan ga ik gezellig weer een nachtdienst draaien (lees: half Nederland van een strooiadvies voorzien)
Ben blij dat ik de deur niet meer uit hoefquote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:05 schreef wobbel het volgende:
Hier in Enschede is het SPEKGLAD! Er ligt gewoon een laag ijs op straat
quote:Verkeer in Overijssel moet rekening houden met ijzel.
Inmiddels zijn er al meldingen van aanrijdingen uit de hele provincie. De A1 en de A35 zijn spekglad. Bij de aanrijdingen zijn ook mensen gewond geraakt maar over de ernst van de verwondingen is nog niets bekend. De verschillende wegbeheerders zijn in de middag al begonnen met preventief strooien om gladheid op doorgaande wegen te voorkomen.
quote:dinsdag 1 februari 2011 | 20:48 uur
Na verschillende aanrijdingen door de ijzel is de A1 van Hengelo in de richting Apeldoorn dicht tussen Rijssen tot Deventer. Op de A35 is van knooppunt Buren tot Azelo een rijbaan dicht. Op de andere rijdt de politie langzaam om de snelheid uit het verkeer te halen.
Alle wegen in Overijssel zijn spekglad door de ijzel. Er zijn inmiddels tientallen ongelukken gebeurd, een aantal daarvan met letsel waaronder rug- en nekletsel. Bergingsbedrijven kunnen het werk niet aan en er zijn te weinig politieagenten om alle schade op te nemen. In Haaksbergen is een auto met paardentrailer van de weg geraakt, de trailer staat zo scheef dat de paarden er niet uitkunnen.
Zelfde hier in Maastricht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:40 schreef TheKC het volgende:
Het is ook flink glad hier in de Achterhoek, je kunt een laag ijs op de straat zien liggen.
en daar zat ik dus middenin...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:05 schreef wobbel het volgende:
Hier in Enschede is het SPEKGLAD! Er ligt gewoon een laag ijs op straat
Wil je mijn rug hebben? Genadeloos onderuit gegaan gisteravondquote:
Ok we zullen zien wat het wordt. Als het mee zit ga ik even kijken op Noordpolderzijl als het hard waait.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
We krijgen zeker een harde wind, vooral zaterdag lijkt het een onstuimige dag te worden met aan zee 7 a 8bft, misschien dat Vlieland / Texel een 9bft kan pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |