abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91761768
Een tijdje geleden heb ik op het laboratorium met de elektronenmicroscoop kunnen spelen. In naam van een onderzoek dat door enkele biologisch research analisten werd verricht moesten er een aantal foto's worden geschoten van planten pollen.

Nu weet ik dat jullie allemaal graag in de Lente sfeer willen komen. Dus in plaats van het posten van mooie natuur plaatjes leek het me leuker om mooie lente plaatjes te posten van de dingen die voor ons te klein zijn om te zien!

Hieronder daarom 4 foto's voor jullie van 4 verschillende plantenpollen:

Op deze eerste foto zien jullie het polletje van een Acanthus plant. De grote van deze pol hebben we niet gemeten, maar zal rond de 0.008mm liggen.

Op deze tweede afbeelding zien jullie de pol van een Magnolia

Op deze derde afbeelding zijn meerdere pollen te zien uit de mond van de venus vliegenvanger

En deze laatste is mijn persoonlijke favoriet! En eentje die ook in Nederland rond zal zweven. Dit zijn twee pollen van een vergeet-mij-nietje. Deze pollen zijn tevens de kleinste van de serie met een doorsnee van ongeveer 0.006mm.

LET OP:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  zondag 23 januari 2011 @ 19:19:45 #2
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_91761829
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Ik haat pollen! :'( hooikoorts, niesen, snot overal.
pi_91761852
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:19 schreef Beardy het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Ik haat pollen! :'( hooikoorts, niesen, snot overal.
En nu weet je tenminste hoe mooi die vervelende krengen er uit kunnen zien ;)
pi_91762152
Zijn dit geen artist impression-tekeningen?
  zondag 23 januari 2011 @ 19:29:18 #5
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_91762218
Swine, spoilertje lezen ..... FALSE COLOUR is natuurlijk in zekere zin een artistieke keuze, qua kleur toewijzing. Op zich zie ik net zo lief de originele afbeelding (grijstinten dus) maar liever nog zou ik 3D plaatjes zien.....
pi_91762321
Klopt.....de foto is voor 100% realistisch. Een nauwkeuriger beeld van de werkelijkheid kun je vrijwel niet krijgen op dit niveau. Echter de kleuren zijn voor commerciėle en educatieve doeleinden toegevoegd.
  zondag 23 januari 2011 @ 19:33:57 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_91762439
vet! echt indrukwekkend, die microscopische structuren!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_91805439
Binnenkort ga ik trouwens een aantal van deze foto schieten van bloed lichaampjes :)
pi_91805742
Tof, hoor. Confronteert je meteen weer met het grote-wezens-chauvinisme, waardoor het lijkt alsof "wij" in de echte, grote wereld wonen en dat microscopisch gebeuren, och, dat is minimaal, niet erg belangrijk. Nee, zoals je kunt zien, het is een hele wereld. Dezelfde wereld, natuurlijk.
pi_91810567
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:56 schreef horned_reaper het volgende:
Binnenkort ga ik trouwens een aantal van deze foto schieten van bloed lichaampjes :)
Ga je die ook hier laten zien?

Mooie foto's ^O^
pi_91810684
Als ze een beetje mooi worden post ik zie hier wel aloa! :)
pi_91810718
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:40 schreef horned_reaper het volgende:
Als ze een beetje mooi worden post ik zie hier wel aloa! :)
Ik ben benieuwd....
  Moderator dinsdag 25 januari 2011 @ 10:01:12 #13
8781 crew  Frutsel
pi_91837997
cool zeg... bizarre foto's worden dat van zo dichtbij :Y *O*
pi_91853960
Maak van een Arachnoidiscus Japonicus geraamte (Kiezelwier(en))....

...een autovelg

[ Bericht 16% gewijzigd door -CRASH- op 25-01-2011 17:31:29 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_91854182
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:00 schreef Monidique het volgende:
Tof, hoor. Confronteert je meteen weer met het grote-wezens-chauvinisme, waardoor het lijkt alsof "wij" in de echte, grote wereld wonen en dat microscopisch gebeuren, och, dat is minimaal, niet erg belangrijk. Nee, zoals je kunt zien, het is een hele wereld. Dezelfde wereld, natuurlijk.
Mooi verwoord :)
pi_91856599
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:29 schreef Beardy het volgende:
Swine, spoilertje lezen ..... FALSE COLOUR is natuurlijk in zekere zin een artistieke keuze, qua kleur toewijzing. Op zich zie ik net zo lief de originele afbeelding (grijstinten dus) maar liever nog zou ik 3D plaatjes zien.....
Waarom 3d als je het kan filmen (al is het van een Volvox (groene alg type)).....

Maar een 3D filmpje van een stilligende pol electronenmicroscoop maken... lijkt mij moeilijk/niet mogelijk.

Of je moet een 3D animatie maken op de computer.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')