Zwaartekracht wordt ook wel de theorie van de zwaartekracht genoemd. Net zoals de relativiteitstheorie. Heb je daar ook problemen mee?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:46 schreef Kogandozh het volgende:
Ik verbaas me er altijd over dat evolutie als enige mogelijkheid word gezien voor het "ontstaan" van de aarde/mensheid.
De evolutie theorie Geloofd dat het zo is gegaan. Maar het is nog nooit bewezen. Alles is gebaseerd op aannames.. Niet op wetenschap. Zouden we er slechter mee af wezen als we de hele evolutie theorie lieten vallen en ons gewoon op wetenschap zouden richten? Dingen die we kunnen testen e.d.? De Evolutie theorie is naar mijn inzien op dit moment gewoon nog een sprookje wat niet te bewijzen valt..
Kortom, ik word er gek van dat alles maar in het straatje van evolutie moet passen.. Evolutie IS en BLIJFT tot nu toe een THOERIE!
Je bedoelt de THOERIE van de zwaartekracht?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zwaartekracht wordt ook wel de theorie van de zwaartekracht genoemd. Net zoals de relativiteitstheorie. Heb je daar ook problemen mee?
Zwaartekracht valt te testen....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zwaartekracht wordt ook wel de theorie van de zwaartekracht genoemd. Net zoals de relativiteitstheorie. Heb je daar ook problemen mee?
evolutietheorie is te bewijzenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Zwaartekracht valt te testen....
LOL!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bedoelt de THOERIE van de zwaartekracht?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bedoelt de THOERIE van de zwaartekracht?
Misschien wel slim om je eerst ergens in te gaan verdiepen voordat je zomaar poep gaat pratenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:55 schreef Kogandozh het volgende:
Ik blijf er toch problemen mee hebben. Ik probeer er echt open voor te staan maar er zijn te veel moeilijkheden met die hele evolutie theorie om het maar allemaal links te laten liggen.
http://www.notjustatheory.com/
Kga het eens lezen en kijken wat ze daar allemaal melden.
En valt te testen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:54 schreef Ra-z het volgende:
[..]
evolutietheorie is te bewijzen
evolutie door natuurlijke selectie is een feit![]()
je snapt het idd niet met je 2 hersencelletjes
Homo sapiens zijn niet voortgekomen uit uit de homo erectus, maar eerder uit de homo rhodesiensis, antecessor/mauritanicus -> homo ergasterquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Evolutie lijkt me een vrij normale gedachtengang. Als je kijkt naar de veranderingen vanaf de homo erectus tot aan de homo sapiens zul je toch de evolutie bevestigd zien worden?
Zie: http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB902.htmlquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:58 schreef Kogandozh het volgende:
Micro-evolutie is bewezen ja. Maar macro-evolutie naar mijn weten niet... Macro-evolutie is nog nooit waargenomen..
Als jij je er in hebt verdiept weet je donders goed dat dit:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Kogandozh het volgende:
Ik heb me er wel in verdiept. Alleen er zijn zoveel kanten die je moet bekijken voordat je er alles over hebt gelezen.
onzin is.quote:dat evolutie als enige mogelijkheid word gezien voor het "ontstaan" van de aarde/mensheid.
Alles is gebaseerd op aannames.. Niet op wetenschap.
Kortom, ik word er gek van dat alles maar in het straatje van evolutie moet passen.. Evolutie IS en BLIJFT tot nu toe een THOERIE!
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:58 schreef Kogandozh het volgende:
Micro-evolutie is bewezen ja. Maar macro-evolutie naar mijn weten niet... Macro-evolutie is nog nooit waargenomen..
Ga maar lezen http://www.xs4all.nl/~steurh/Evolutie/evonoot.htmlquote:Macro-evolutie is het proces waarbij grote, in het oog lopende veranderingen optreden zoals het ontstaan van ogen, van poten, van vleugels. Men heeft een poos gedacht dat dat op een plotselinge manier via zeer ingrijpende mutaties gebeurde, maar daarvan is men teruggekomen, hoewel er vooral in de plantenwereld wel enkele voorbeelden bekend zijn. Macro-evolutie is meestal het resultaat van een lange opeenvolging van micro-evolutionaire veranderingen. Zo konden viervoetige landdieren ontstaan doordat er vissen bestonden met een botstructuur in de vinnen (kwastvinnigen), waardoor ze zich het land op konden trekken om daar in poeltjes hun eitjes af te zetten.
Macro-evolutie zijn allemaal stappen van micro-evolutie achter elkaar. Micro- en marco evolutie is bedacht om evolutie tegen te bewijzen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:58 schreef Kogandozh het volgende:
Op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat jouw 'verdieping' zich heeft beperkt tot de misinformatie die een boel religieuze sites verspreiden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Kogandozh het volgende:
Ik heb me er wel in verdiept. Alleen er zijn zoveel kanten die je moet bekijken voordat je er alles over hebt gelezen.
Ok dat wist ik niet, ben niet zo thuis in die materie. Maar alsnog staat mijn punt lijkt me, de veranderingen door de tijd heen zijn gewoon zichtbaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:00 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Homo sapiens zijn niet voortgekomen uit uit de homo erectus, maar eerder uit de homo rhodesiensis, antecessor/mauritanicus -> homo ergaster
Snap je dat het etiketje "theorie" juist aangeeft dat jaren van pogingen tot falsificatie het basisidee niet omver hebben geworpen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:46 schreef Kogandozh het volgende:
Eens!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat jouw 'verdieping' zich heeft beperkt tot de misinformatie die een boel religieuze sites verspreiden.
Je snapt uberhaupt niet waar de evolutietheorie om draait, je hebt geen idee van de argumenten en bewijzen ervoor, en je mening lijkt voornamelijk gebaseerd op "ik heb er problemen mee" - oftewel, het verhaal bevalt je niet omdat het misschien niet strookt met het wereldbeeld dat je al hebt / aangeleerd is.
Je hebt gelijk dat zoiets mee speelt in het beeld dat je hebt op de wereld. Andersom geld dat natuurlijk ook. Ik ben helaas geen wetenschapper en ik zal af moeten gaan op wat ik leer of dat anderen mij vertellen. En voor zover ben ik niet overtuigd van het een of ander. Het klinkt allemaal zo fantastisch, zowel evolutie als de andere opties die er zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat jouw 'verdieping' zich heeft beperkt tot de misinformatie die een boel religieuze sites verspreiden.
Je snapt uberhaupt niet waar de evolutietheorie om draait, je hebt geen idee van de argumenten en bewijzen ervoor, en je mening lijkt voornamelijk gebaseerd op "ik heb er problemen mee" - oftewel, het verhaal bevalt je niet omdat het misschien niet strookt met het wereldbeeld dat je al hebt / aangeleerd is.
Ga me niet vertellen dat je een Intelligent Design aanhanger bentquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:05 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat zoiets mee speelt in het beeld dat je hebt op de wereld. Andersom geld dat natuurlijk ook. Ik ben helaas geen wetenschapper en ik zal af moeten gaan op wat ik leer of dat anderen mij vertellen. En voor zover ben ik niet overtuigd van het een of ander. Het klinkt allemaal zo fantastisch, zowel evolutie als de andere opties die er zijn
Als je serieus geinteresseerd bent, is het in elk geval erg belangrijk dat je begrijpt hoe wetenschap in het algemeen geldt. Uit je OP krijg ik het gevoel dat je daar niet zo thuis in bent.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:05 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat zoiets mee speelt in het beeld dat je hebt op de wereld. Andersom geld dat natuurlijk ook. Ik ben helaas geen wetenschapper en ik zal af moeten gaan op wat ik leer of dat anderen mij vertellen. En voor zover ben ik niet overtuigd van het een of ander. Het klinkt allemaal zo fantastisch, zowel evolutie als de andere opties die er zijn.
Ik probeer het op een normale manier te benaderen. Ik weet heel veel af van de hersenen/ogen omdat mijn studie daar over gaat. Als ik kijk hoe dit allemaal werkt en in elkaar steekt kan ik moeilijk geloven dat evolutie hiervoor verantwoordelijk is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je serieus geinteresseerd bent, is het in elk geval erg belangrijk dat je begrijpt hoe wetenschap in het algemeen geldt. Uit je OP krijg ik het gevoel dat je daar niet zo thuis in bent.
Dit soort reacties mogen achterwege blijven. Als TS oprecht geïnteresseerd is, dan mag er een normale manier van reageren verwacht wordenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Kogandozh het volgende:
je snapt het idd niet met je 2 hersencelletjes
Als je twijfels hebt leg die dan eens op de tafel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:09 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Ik probeer het op een normale manier te benaderen. Ik weet heel veel af van de hersenen/ogen omdat mijn studie daar over gaat. Als ik kijk hoe dit allemaal werkt en in elkaar steekt kan ik moeilijk geloven dat evolutie hiervoor verantwoordelijk is.
Het belangrijkste wat ik met dit topic wil bereiken is dat we kritisch blijven, niet alleen t.o.v. evolutie. Ook ten opzichte van religie.
Dat zegt niet dat het een bash-topic moet worden. Ik heb gewoon mijn twijfels of alles wat er geleerd word als zijnde wetenschap dit ook daadwerkelijk is.
Goed punt, ik zal met specifieke vragen komen. Geef me even tijd om ze te formuleren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:11 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Als je twijfels hebt leg die dan eens op de tafel.
Het is geen kwestie van geloven.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:09 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Ik probeer het op een normale manier te benaderen. Ik weet heel veel af van de hersenen/ogen omdat mijn studie daar over gaat. Als ik kijk hoe dit allemaal werkt en in elkaar steekt kan ik moeilijk geloven dat evolutie hiervoor verantwoordelijk is.
De wetenschappelijke methode is de meest kritische methode die we hebben.quote:Het belangrijkste wat ik met dit topic wil bereiken is dat we kritisch blijven, niet alleen t.o.v. evolutie. Ook ten opzichte van religie.
Natuurlijk, en dat is heel erg goed. Maar je moet je beseffen dat argumenten als "ik kan het niet geloven" niks betekenen in de wetenschap. Het is geen kwestie van geloven. De natuur legt aan jouw haar structuur op. Jij kunt alleen proberen een methode te vinden die die structuur zo nauwkeurig en betrouwbaar mogelijk kan ontrafelen. Dat is de wetenschappelijke methodequote:Dat zegt niet dat het een bash-topic moet worden. Ik heb gewoon mijn twijfels of alles wat er geleerd word als zijnde wetenschap dit ook daadwerkelijk is.
Yup, welke uitleg uiteindelijk ook de juiste is, de uiteindelijke uitleg zal altijd fantastisch blijvenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:05 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat zoiets mee speelt in het beeld dat je hebt op de wereld. Andersom geld dat natuurlijk ook. Ik ben helaas geen wetenschapper en ik zal af moeten gaan op wat ik leer of dat anderen mij vertellen. En voor zover ben ik niet overtuigd van het een of ander. Het klinkt allemaal zo fantastisch, zowel evolutie als de andere opties die er zijn
Je hebt het vooral over dat je twijfels hebt en dat het voor je gevoel niet kan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:09 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Het belangrijkste wat ik met dit topic wil bereiken is dat we kritisch blijven, niet alleen t.o.v. evolutie. Ook ten opzichte van religie.
Dat zegt niet dat het een bash-topic moet worden. Ik heb gewoon mijn twijfels of alles wat er geleerd word als zijnde wetenschap dit ook daadwerkelijk is.
Wat wil je nog meer?quote:
De creationistische termen termen "micro- en macroevolutie" doen al een bepaalde richting vermoeden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:15 schreef wijsneus het volgende:
Ik ben vooral geinteresserd wat TS als alternatieven ziet dan.
Omdat je niet uitgaat van een enkele meting.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:17 schreef Kogandozh het volgende:
In heel veel gevallen wordt toch gewerkt met de koostofdatering om te bewijzen dat bepaalde lagen in de aarde ouder zijn dan anderen. Hoe is dat mogelijk als die vervaltijd niet altijd gelijk is?
gelijk gevolgd door :quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:09 schreef Kogandozh het volgende:
Als ik kijk hoe dit allemaal werkt en in elkaar steekt kan ik moeilijk geloven dat evolutie hiervoor verantwoordelijk is.
Dat zijn tegengestelde uitspraken - je wilt kritisch blijven, wat typisch juist de wetenschappelijke instelling is - maar vervolgens baseer je je mening op het punt dat je bepaalde zaken moeilijk te geloven vind, ook al wijzen alle feiten die kant op !quote:Het belangrijkste wat ik met dit topic wil bereiken is dat we kritisch blijven, niet alleen t.o.v. evolutie. Ook ten opzichte van religie.
Het verschil tussen micro- en macro-evolutie is nog nooit waargenomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:58 schreef Kogandozh het volgende:
Hoe kan je daar vanuit gaan?? Waaraan test je dan of een meting goed is of niet?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:18 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Omdat je niet uitgaat van een enkele meting.
Wel eens van standaarddeviatie gehoord?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:19 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Hoe kan je daar vanuit gaan?? Waaraan test je dan of een meting goed is of niet?
Inderdaad. Het doet me altijd wat denken aan het idee dat onze zwaartekrachtstheorieën (Newton, Einstein, ...) wel op aarde gelden, maar dat ze geel stofwolken samen kunnen laten klonteren tot sterren. Je stelt dus dat de theorie alleen op bepaalde lengteschalen voldoet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het verschil tussen micro- en macro-evolutie is nog nooit waargenomen.
Er wordt niet alleen met koolstofdatering gewerkt. Er worden tegelijkertijd ook gekeken met andere methodieken wanneer deze mogelijk zijn. En ik denk dat jij doet op metingen met koolstofdatering onder water. Deze tijden zitten inderdaad anders omdat het water hier iets mee doet. Kan dit zo niet zo snel vinden, maar zal het even onthouden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:17 schreef Kogandozh het volgende:
Okay, laten we beginnen met koostofdatering. Ik las pas een artikel waarin stond dat de radioactieve vervaltijd niet altijd gelijk is. (Helaas kan ik dat artikel niet vinden, stond overigens niet op een site die tegen evolutie was maar op een normale NL nieuws site)
In heel veel gevallen wordt toch gewerkt met de koostofdatering om te bewijzen dat bepaalde lagen in de aarde ouder zijn dan anderen. Hoe is dat mogelijk als die vervaltijd niet altijd gelijk is?
Tuurlijk wel : "Omdat God / Allah ze daar heeft geplaatst."quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Pakspul het volgende:
Zoals TS al aangaf dat we kritisch moeten kijken naar de theorie, maar dan eigenlijk zou je dan ook moeten kijken hoe het geloof het verklaard. Zo verklaar religie niet hoe pinguïns alleen op de zuidpool zijn te vinden en ook geen fossielen er tussen zijn te vinden. En dit verklaard de evolutietheorie wel.
De term wordt dan ook uitsluitend in creationisme/ID-hoekjes gebruikt. Zelfs daar kan men niet meer om het feit dat bacteriën in een paar generaties resistent worden tegen bepaalde antibiotica heen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:24 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het verschil tussen micro- en macro-evolutie, mocht je die termen willen hanteren, is dan ook slechts die van tijdschaal. Doordat evolutie een continu proces is, is het echter een nogal kunstmatige verdeling.
De OP bewijst mij dat dat niet het geval is, verplaatsen naar onzin lijkt me beter op zijn plaats. Waarom serieus reageren op wat overduidelijk een troll poging is?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:09 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dit soort reacties mogen achterwege blijven. Als TS oprecht geïnteresseerd is, dan mag er een normale manier van reageren verwacht worden
Wel een goede link, trouwens.
Ik snap hoe standaarddeviatie werkt, maar op het moment dat het enorm grote verschillen zijn kan je toch niet meer uit gaan dat je metings methode klopt? Op het moment dat ik een totaal irrelevantie rekenmethode ergens op los laat dan krijg ik ook zeker uitkomsten, maar of deze goed zijn is een totaal ander verhaal.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:23 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Wel eens van standaarddeviatie gehoord?
Met alle respect, deze discussie heeft pas zin als je iets meer van wetenschap weet dan wat je tot dusver in dit topic hebt laten zien.
Of zoals Lucy Lawless in de Simpsons: "Uh, yeah, well whenever you notice something like that.. a wizard did it."quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel : "Omdat God / Allah ze daar heeft geplaatst."
Case closed.
Het fijne van veel religies is dat er geen argumenten nodig zijn - het is gewoon het ultieme "omdat ik het zeg, klaar".
Bron graag. Evenals naar dat artikel waar je eerder naar verwees.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:28 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Ik heb daar wel eens een artikel over gelezen.
Nee, want de bijbel zegt dat na de zondevloed de dieren daar naar toe zijn gegaan. Zonder ingrijpen van een God.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel : "Omdat God / Allah ze daar heeft geplaatst."
Case closed.
Het fijne van veel religies is dat er geen argumenten nodig zijn - het is gewoon het ultieme "omdat ik het zeg, klaar".
De term macro-evolutie wordt ook gebruikt in gelovige kringen dat evolutie niet kan verklaren dat een kat nooit ineens een hond kan voortbrengen, maar deze redenering is zo krom dat het al lastig is om uit te leggenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:27 schreef Telecaster het volgende:
[..]
De term wordt dan ook uitsluitend in creationisme/ID-hoekjes gebruikt. Zelfs daar kan men niet meer om het feit dat bacteriën in een paar generaties resistent worden tegen bepaalde antibiotica heen.
Maar ja. Trek triomfantelijk de kreet "micro-evolutie" uit je hoge hoed en je kan nog even vooruit met je bijgeloof-in-een-pseudowetenschappelijk-sausje.
Okay, je hebt gelijk ik heb me niet goed genoeg voorbereid. Zal niet weer gebeuren :-) Ik zal wel een keer een nieuw topic maken waarin ik specifiek 1 onderdeel zal nemen. En zorgen dat ik weet hoe het werkt en dat ik er bronnen voor hebquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:31 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Bron graag. Evenals naar dat artikel waar je eerder naar verwees.
Ik heb wel eens een artikel gelezen dat 'bewees' dat de maanlandingen een hoax waren. Maar dat is natuurlijk geen bewijs.
Ik vrees dat voor een fundamentele discussie over de evolutietheorie eerst een paar basale stappen genomen moeten worden door TS, te beginnen met wat inlees werk. Mag ik 'On the origin of species by means of natural selection' bij ene C. Darwin voorstellen. Daarnaast is voor TS wat wetenschapsfilosofische literatuur interessant. Omdat Haushofer toch al falsificatie benoemde zou ik dhr. Popper boeiende ideeën aanbevelen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:04 schreef Haushofer het volgende:
Topics als "evolutie is een sprookje" verzanden vaak in bagger. Ik laat em voorlopig even open, maar als TS een serieuze discussie wil, dan wordt er wel wat van hem/haar verwacht
[..]
Snap je dat het etiketje "theorie" juist aangeeft dat jaren van pogingen tot falsificatie het basisidee niet omver hebben geworpen?
Een hypothese "theorie" noemen is het één van de grootste complimenten die een hypothese kan krijgen. Veel beter dan dat wordt het niet in de wetenschap; tenzij de hypothese zo vruchtbaar en succesvol blijkt in het verklaren dat het uit kan groeien tot een paradigma. Een kader van waaruit je wetenschap bedrijft, in dit geval de biologie.
Dat is met de evolutietheorie aan de hand![]()
Jij gebruikt hier "theorie" meer in de zin van de dagelijkse spreektaal, als een idee wat je op de vrijdagmiddag borrel kan verzinnen. In de wetenschap heeft het woord een volstrekt andere lading. Ben je je daar van bewust?
Het is dus niet gek dat de evolutietheorie je geleerd wordt als wetenschappelijke consensus. We leren tegenwoordig ook niet meer dat alles uit vuur,water, modder en lucht bestaat, maar we gebruiken het periodieke systeem van Mendelejev. Dit systeem is gestoeld op de [b]theorie[/i] van de kwantummechanica. Heb je daar ook moeite mee?
Best knap, dat al die dieren van over de hele wereld ook net op tijd waren om in te schepen. Ik zou niet graag als ijsbeer de reis naar 't Midden-Oosten willen maken, los nog van het feit dat zo'n beest wegens gebrek aan warmteafdracht allang inwendig kookt zodra 'ie in de buurt komt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:31 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Nee, want de bijbel zegt dat na de zondevloed de dieren daar naar toe zijn gegaan. Zonder ingrijpen van een God.
Dat is hetzelfde als ID / creationisme-kringen.quote:De term macro-evolutie wordt ook gebruikt in gelovige kringen
Tiens. Het blijft inderdaad grappig dat mensen die de evolutietheorie niet accepteren veelal ook in één moeite door publiekelijk demonstreren werkelijk niets van die theorie te begrijpen.quote:dat evolutie niet kan verklaren dat een kat nooit ineens een hond kan voortbrengen, maar deze redenering is zo krom dat het al lastig is om uit te leggen
Bedankt, ga ik doorlezen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:36 schreef wijsneus het volgende:
"Koolstofdatering"
http://www.talkorigins.org/faqs/dalrymple/radiometric_dating.html
Ik heb het wel es vaker aangestipt, maar ik ken persoonlijk ook biologen die de termen hanteren, maar puur om een bepaalde tijdschaal te beschrijven. In hoeverre dat gewoonlijk is weet ik nietquote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:27 schreef Telecaster het volgende:
[..]
De term wordt dan ook uitsluitend in creationisme/ID-hoekjes gebruikt.
Mooi zo.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:32 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Okay, je hebt gelijk ik heb me niet goed genoeg voorbereid. Zal niet weer gebeuren :-) Ik zal wel een keer een nieuw topic maken waarin ik specifiek 1 onderdeel zal nemen. En zorgen dat ik weet hoe het werkt en dat ik er bronnen voor heb
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:15 schreef wijsneus het volgende:
Ik ben vooral geinteresserd wat TS als alternatieven ziet dan.
Ja grappig hoor! Je hebt je conclusies dus al paraat voordat je ueberhaupt aan je bronnenonderzoek begint. Op die manier bedrijf je dus nooit wetenschap.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:32 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Okay, je hebt gelijk ik heb me niet goed genoeg voorbereid. Zal niet weer gebeuren :-) Ik zal wel een keer een nieuw topic maken waarin ik specifiek 1 onderdeel zal nemen. En zorgen dat ik weet hoe het werkt en dat ik er bronnen voor heb
Heb je wel eens gezien hoe langzaam penguins lopen ?En heb je al eens op Google-maps gekeken hoe ver het is van Turkije (het Ararat-gebergte) naar de zuidpool ?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:31 schreef Pakspul het volgende:
Nee, want de bijbel zegt dat na de zondevloed de dieren daar naar toe zijn gegaan. Zonder ingrijpen van een God.
quote:Tuurlijk wel : "Omdat ze daar gewoon even naartoe zijn gelopen / gezwommen."
Case closed.
Ik ben het (zoals ik, meen ik, ook in een vorige discussie met je heb gemeld) alleen maar tegengekomen in de ID/creationismesfeer. Maar ik ben dan ook zelf geen bioloog - ik ken er alleen maar redelijk wat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb het wel es vaker aangestipt, maar ik ken persoonlijk ook biologen die de termen hanteren, maar puur om een bepaalde tijdschaal te beschrijven. In hoeverre dat gewoonlijk is weet ik niet
Ok, ik ben christelijk opgevoed. Dat verklaard waarschijnlijk een hoop :-) Maar, ik probeer wel kritisch te zijn. Daarom zeg ik ook niet gelijk dat ik niet die artikelen wil lezen die niet zijn aangedragen. Juist die ga ik doorlezen. Als er nog meer zijn die ik zeker door moet lezen zie ik die graag.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:39 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Mooi zo.
Verder is deze volgens mij nog niet beantwoord, terwijl ik er inmiddels wel nieuwsgierig naar ben:
[..]
Elke bioloog die ik ken die dergelijke termen gebruikt gebruikt het een om het ander te verklaren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:41 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik ben het (zoals ik, meen ik, ook in een vorige discussie met je heb gemeld) alleen maar tegengekomen in de ID/creationismesfeer. Maar ik ben dan ook zelf geen bioloog - ik ken er alleen maar redelijk wat.
Maar menen "jouw" () biologen dan dat er compleet verschillende mechanismes aan ten grondslag liggen, zoals in de ID?
Zoals ik iemand het ooit eens mooi heb zien omschrijven: creationisme / ID is alsof je een pijl in een muur schiet en er vervolgens triomfantelijk een schietschijf omheentekent. Kijk! In één keer in de roos!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:41 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja grappig hoor! Je hebt je conclusies dus al paraat voordat je ueberhaupt aan je bronnenonderzoek begint. Op die manier bedrijf je dus nooit wetenschap.
de manier waarop je de term "theorie" gebruikt, geeft al dan dat je geen flauw benul hebt van hoe de wetenschappelijke methode eigenlijk werkt. dit "evolutie is ook maar een theorie" is net als zijn nog debielere broertje "atheisme is ook een geloof" semantische bullshit. ik ga niet eens de moeite nemen om voor x 276 de wetenschappelijke methode of de burden of evidence uit te leggen. google is je vriend enzo.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:46 schreef Kogandozh het volgende:
Ik verbaas me er altijd over dat evolutie als enige mogelijkheid word gezien voor het "ontstaan" van de aarde/mensheid.
De evolutie theorie Geloofd dat het zo is gegaan. Maar het is nog nooit bewezen. Alles is gebaseerd op aannames.. Niet op wetenschap. Zouden we er slechter mee af wezen als we de hele evolutie theorie lieten vallen en ons gewoon op wetenschap zouden richten? Dingen die we kunnen testen e.d.? De Evolutie theorie is naar mijn inzien op dit moment gewoon nog een sprookje wat niet te bewijzen valt..
Ik weet dat het een ontzettend stuk is tussen het Ararat gebergte en de zuidpool, maar dat ze er 'even' naar toe zijn gegaan om daar te leven dat is onmogelijk. Zo werkt de natuur niet, nu niet en toen ook niet en als ze daar naar toe zijn gelopen, gefietst of gezwommen dan zou je verwachten dat je fossielen zou vinden en die zijn er niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Heb je wel eens gezien hoe langzaam penguins lopen ?En heb je al eens op Google-maps gekeken hoe ver het is van Turkije (het Ararat-gebergte) naar de zuidpool ?
(Afgezien van het eind wat ze dan nog moeten zwemmen ?)
Ik zal m'n statement voor jou dus even aanpassen :
[..]
Ik denk, dat dit ook een beetje het geval is met evolutie.. Ik hoop van niet, maar ik heb het idee van wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:43 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Zoals ik iemand het ooit eens mooi heb zien omschrijven: creationisme / ID is alsof je een pijl in een muur schiet en er vervolgens triomfantelijk een schietschijf omheentekent. Kijk! In één keer in de roos!
Wetenschap begint met waarnemingen en probeert die waarnemingen zo elegant mogelijk te verklaren, resulterend in een theorie. Daarentegen hebben aanhangers van creationisme / ID hun eindconclusie / theorie al paraat en proberen ze vervolgens waarnemingen te vinden die dat idee ondersteunen.
Alleen daarom is het al geen wetenschap.
Omdat je waarschijnlijk (zoals je zelf al zegt) christelijk bent opgevoed en niet wetenschappelijk onderlegd bent.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:47 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Ik denk, dat dit ook een beetje het geval is met evolutie.. Ik hoop van niet, maar ik heb het idee van wel.
Neem dan The Selfish Gene en/of The Blind Watchmaker van Richard Dawkins, want `On the origin of species´ is toch wel taaie stof, ik weet niet of je de TS daaraan wilt blootstellen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:35 schreef komrad het volgende:
[..]
Ik vrees dat voor een fundamentele discussie over de evolutietheorie eerst een paar basale stappen genomen moeten worden door TS, te beginnen met wat inlees werk. Mag ik 'On the origin of species by means of natural selection' bij ene C. Darwin voorstellen.
Pak dan meteen "The God Delusion" even mee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:42 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Ok, ik ben christelijk opgevoed. Dat verklaard waarschijnlijk een hoop :-) Maar, ik probeer wel kritisch te zijn. Daarom zeg ik ook niet gelijk dat ik niet die artikelen wil lezen die niet zijn aangedragen. Juist die ga ik doorlezen. Als er nog meer zijn die ik zeker door moet lezen zie ik die graag.
Alvast bedankt
Ik denk dat dat nogal taaie kost is. Om een up to date idee te krijgen van de evolutietheorie kan ik persoonlijk heel erg Carl Zimmers "Evolutie: triomf van een idee", of Dawkins "An ancestor's tale" aanraden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:35 schreef komrad het volgende:
[..]
Ik vrees dat voor een fundamentele discussie over de evolutietheorie eerst een paar basale stappen genomen moeten worden door TS, te beginnen met wat inlees werk. Mag ik 'On the origin of species by means of natural selection' bij ene C. Darwin voorstellen.
Nee, zoals ik zei: het wordt gehanteerd om verschillende tijdschalen aan te geven (wel of geen soortvorming). Het is dus een kunstmatige indeling.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:41 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik ben het (zoals ik, meen ik, ook in een vorige discussie met je heb gemeld) alleen maar tegengekomen in de ID/creationismesfeer. Maar ik ben dan ook zelf geen bioloog - ik ken er alleen maar redelijk wat.
Maar menen "jouw" () biologen dan dat er compleet verschillende mechanismes aan ten grondslag liggen, zoals in de ID?
Nee. Daar doe je 150 jaar wetenschap schromelijk mee te kort.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:47 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Ik denk, dat dit ook een beetje het geval is met evolutie.. Ik hoop van niet, maar ik heb het idee van wel.
OK, dank.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, zoals ik zei: het wordt gehanteerd om verschillende tijdschalen aan te geven (wel of geen soortvorming). Het is dus een kunstmatige indeling.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef _Led_ het volgende:
Misschien moeten we de vraag uit de TT eens verduidelijken door de TS eerst te vragen uit te leggen wat in zijn ogen wetenschap precies inhoudt.
Het boek 'The Greatest Show on Earth' gaat verder dan 'The Origin of Species' en is zeker een aanrader te lezen als je dieper op Evolutie wilt in gaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:49 schreef Semisane het volgende:
[..]
Neem dan The Selfish Gene en/of The Blind Watchmaker van Richard Dawkins, want `On the origin of species´ is toch wel taaie stof, ik weet niet of je de TS daaraan wilt blootstellen.![]()
Daarbij is ´On the origin of species´ ook nog een beetje "outdated" het is op zich erg interessant om te lezen, vooral omdat je kan zien hoeveel werk en tijd Darwin heeft gestoken in het ontwikkelen van de theorie, maar de Evolutietheorie bevat tegenwoordig een stuk meer en gaat behoorlijk veel dieper dan toen Darwin "zijn" theorie publiceerde.
Maar dat "idee" baseer je dus enkel op het feit dat het niet klopt met wat je altijd is voorgehouden. Je hebt geen inhoudelijke argumenten waardoor de evolutietheorie incorrect is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:47 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Och, ik denk dat ook 95% van de mensen die wel de evolutietheorie aanhangen eigenlijk niet op de hoogte zijn van welk bewijs er daadwerkelijk is. Die hebben slechts het idee "dat het bewijs er is".quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:58 schreef sc00p het volgende:
Het bewijs voor evolutie is overweldigend, het is een feit.
Alleen onwetenden / mensen die het niet willen geloven denken hierover anders.
Ik denk dat in veel religies een mechanisme zit waarin jongen/nieuwe gelovigen "de wereld" worden ingestuurd om het geloof te verspreiden. TS is een van de vele (waaronder ook vaak moslims) die Fok! kortstondig bezoeken om met iedere keer dezelfde drogredenen en stropoppen evolutie te bekritiseren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:49 schreef komrad het volgende:
@ Ts, wat wil je uit dit topic halen. Ik heb namelijk werkelijk geen idee meer
Wat je eigenlijk zou moeten zeggen is:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:47 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Je moet begrijpen dat evolutie een wetenschappelijk feit is of wel een geverifieerde observatie, zoals al in dit topic is aangegeven wordt evolutie verklaard door de evolutietheorie.quote:"Ik denk, dat dit ook een beetje het geval is van mijn ongefundeerd mening van evolutie en het gebrek aan mijn kennis daarvan. Ik hoop het niet, maar ik heb het idee van wel"
Dat is een ander verhaal, maar evolutie is en blijft een feit.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:59 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Och, ik denk dat ook 95% van de mensen die wel de evolutietheorie aanhangen eigenlijk niet op de hoogte zijn van welk bewijs er daadwerkelijk is. Die hebben slechts het idee "dat het bewijs er is".
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:30 schreef Kogandozh het volgende:
[..]
Whaha Evolutie.... Modern sprookje..
In de VS, waar alles nog net iets gepolariseerder is dan hier, worden scholieren zelfs door religieuze genootschappen geïnstrueerd en getraind in dergelijke tactieken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat niet om de waarheid, het gaat er om de discussie te winnen (of voor de gelovige: om te testen of het geloof in een vijandige omgeving overeind blijft).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |