Weltrusten Clan.quote:
Tijd om het recht in eigen handen te nemen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 04:13 schreef Clan het volgende:
Ik zie trouwens dat we jou topic beter aan hadden kunnen houden, even de SC laten veranderen, nu lopen er weer twee, en die moderatoren hier moet eens wat tucht' bijgebracht worden
Mogguhquote:
Goeiemorgen lieve Maitje.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:09 schreef Maitje het volgende:
Goedemorgen!
3 uurtjes werken en dan weekend!
Done.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Morgen!
Aan het werk!: [DEF] SC #121 Met sloggi als faalhaas
Sorry wat? MOGEN ze dat überhaupt wel?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:34 schreef Vronsky het volgende:
De IB-Groep.
Ze bepalen even voor me dat ik niet geschikt ben om te studeren zonder een reden op te geven, ben wel benieuwd wat voor lulverhaal ze straks ophangen als ze me terug bellen
Geweldig, heb ze net aan de telefoon gehad, ik heb zelf een fout gemaakt omdat het op de website van het HKU verkeerd staat aangegeven, kan gebeuren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:48 schreef Vortix het volgende:
[..]
Sorry wat? MOGEN ze dat überhaupt wel?
Kan iemand effe een SF eenheid eropaf sturen en die verrekte mongol omleggen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:23 schreef hcwp het volgende:
Meer onrust in Ivoorkust: http://www.nu.nl/buitenla(...)eweld-ivoorkust.html
Nou, ik had daar een gesprek, sollicitatiegesprek dus. Over de telefoon zei ik dat ik Cambridge niveau had. Werd me gezegd dat het dan wel goed zat.quote:
Ja, maar dat zegt niet zoveel, die zullen daar vast met een beperkt mandaat zitten...quote:
Frankrijk lief aankijkenquote:Hup, vreemdelingenlegioen de blauwe helmen af laten zetten en erop af sturen!
Tja, ze vielen daar dus idd over. Geen uni diploma.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:27 schreef Vronsky het volgende:
Was dit die vacature voor docent engels VWO?
Typisch gelul van ze dat je zonder de "juiste papieren" niet verder kunt, die ervaring lesgeven in het buitenland van jouw kant werd zeker totaal niet meegerekent?
Maar op naar die tweede vacature toch?
Je moet toch ook een "pabo" diploma hebben? (Gewoon om les te mogen geven).quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, ze vielen daar dus idd over. Geen uni diploma.
Maar goed, die andere baan heb ik al in m'n pocket, begin komende dinsdag in Geldermalsen.
Nope,quote:
Pabo is basisschool onderwijs dacht ik?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:38 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je moet toch ook een "pabo" diploma hebben? (Gewoon om les te mogen geven).
[..]
Nope,
Ik ga vanaaf met vriendinnen weg en morgenaaf met mijn nicht.. dus nope
Jep. Om les te mogen geven op een middelbare school moet je een HBO of WO docendendiploma hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:22 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Pabo is basisschool onderwijs dacht ik?
Das echt niet waar.. mijn zus zit op de pabo..... wacht.. voordat ik mijzelf weer is voorbij lul... we vragen het gewoon even...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:30 schreef Vortix het volgende:
[..]
Jep. Om les te mogen geven op een middelbare school moet je een HBO of WO docendendiploma hebben.
Nou idd.. ik was er stellig van overtuigd dat je gewoon overal kon lesgeven.quote:
In Zweden was het -34 maar tenminste droge kou met poedersneeuw. Daar is het natte sneeuw en regen met ijs en drap.quote:
Mietjequote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
In Zweden was het -34 maar tenminste droge kou met poedersneeuw. Daar is het natte sneeuw en regen met ijs en drap.
1 complete fokking slushpuppyzooi..
Muah, het is zeer vervelend, maar nog te doen. Ik ga in okt/nov 7 weken naar Schotland. Dan kun je pas over nat spreken..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:11 schreef Vronsky het volgende:
Kou valt goed te doen.. maar zodra het nat word.
Sterkte Rave!
Ohh, en dit keer niet voor 3 weken dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dit keer gaat LMB mee voor een volwaardige wintertraining.
Nat van de whisky?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, het is zeer vervelend, maar nog te doen. Ik ga in okt/nov 7 weken naar Schotland. Dan kun je pas over nat spreken..
Dat zal mij jeuken..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh, en dit keer niet voor 3 weken dan?
Welke eenheid als ik vragen mag?
Het is zo simpel om te zeggen van "Goed Heren, hier slaapt u"quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:20 schreef Bouke-p het volgende:
Net weer het toppunt van triestheid gehoord mbt de aroogantie van de Klu.
Tegenwoordig vliegt defensie zelf tussen mirage en eindhoven, ten minste als die klote KDC10 het doet.
De piloten van dat apparaat voelen zich te goed voor de legerings kamer die de baas beschikbaar stelt. Deze kamer is al beter, mooier en luxer dan de gemiddelde fab.
nee, de heren wensen liever a tig duizenden euro's in een hotel te slapen.
Noorwegen in maart?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:11 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dit keer gaat LMB mee voor een volwaardige wintertraining.
Welkom bij defensie, daar waar alles anders is en niets zoals t hoort.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:24 schreef Bouke-p het volgende:
Bij de Klu wss niet. Het is toch verdomme niet normaal dat ze in een hotel slapen en de baas t betaald? Ze hebben al een betere fab, dat kan ik nog begrijpen. Piloten moeten goed kunnen slapen, maar een freaking hotel?
Wie is ons?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:30 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Noorwegen in maart?
2 knakkers van ons gaan ook mee, zal ik vast niet bijzitten
quote:AMSTERDAM - De ME heeft vrijdagmiddag in Den Haag een charge uitgevoerd tegen een groep relschoppers en studenten die vanaf het Malieveld waren opgerukt naar het ministerie van Onderwijs.
Er werden flinke klappen uitgedeeld door de politie, die met onder meer honden en paarden aanwezig is. Relschoppers bestookten de ME'ers met onder meer een fiets en met vuurwerk.
De ME treedt op om de groep van enkele honderden personen uiteen te drijven. Op het Plein, naast de Tweede Kamer, is de ME ook in actie gekomen. Agenten vegen het plein leeg van demonstrerende studenten.
Den Haag Centraal
Ook rond station Den Haag Centraal is het sinds vier uur onrustig door actievoerende studenten. Dat heeft een woordvoerder van de NS gemeld.
Medewerkers van de NS laten reguliere reizigers wel toe op het station, maar houden in samenwerking met de politie studenten zo veel mogelijk buiten de centrale hal. De treinen rijden wel allemaal volgens de dienstregeling, aldus de zegsman.
Arrestaties
Arrestaties
Een onbekend aantal personen is gearresteerd, door een speciale arrestatiegroep van de politie. Na de charge, toen de menigte verspreid was, trok de ME zich terug richting het ministerie.
Bij Het Binnenhof heeft zich ook een groep demonstranten verzameld na afloop van de studentenmanifestatie. Een groep van drie- tot vierhonderd mensen wist de Haagse binnenstad te bereiken.
Zitactie
Een deel probeert op Het Binnenhof te komen, wat echter door de mobiele eenheid is afgesloten. Er staan vier busjes van de ME. Ook is politie te paard ingezet. Verder zijn studenten een zitactie begonnen op de Lange Poten. Die straat wordt schoongeveegd door de ME.
De stemming begon rond 4 uur wat grimmiger te worden. Demonstranten gooiden met eieren, fruit en andere rotzooi. Er is tevens een rookbom afgegaan.
Mooi zo. Haal de lange lat er maar overheen.quote:
Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat zoveel studenten alleen demonstreren omdat ze bang zijn hun studiefinanciering kwijt te raken. Ik heb mijn opleiding altijd gezien als een investering in mijn toekomst. Dat ik daarbij een studieschuld op heb gelopen zal me echt jeuken, die betaal ik heus wel terug aangezien je altijd naar inkomen terugbetaalt... Maar toen ik in Amsterdam was tijdens die protesten een aantal weken terug was er welgeteld één (!) spandoek waar ik het mee eens was. De strekking van dat spandoek was dat de boete die de overheid wil gaan opleggen aan onderwijsinstellingen voor elke langstudeerder een nadelig effect heeft op de kwaliteit van het onderwijs en diploma-inflatie alleen maar in de hand zal werken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:33 schreef Cobra4 het volgende:
Die studenten zijn daar toch alleen maar om een dag vrij te zijn van school en rotzooi te trappen. Waar voor/tegen ze demonstreren weet de helft toch niet.
Half 6 alquote:
Mooi, dan zie je mij wel eens verschijnenquote:
Les 1, hoe ontloop je de "drooglegging".quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:24 schreef Bouke-p het volgende:
Bij de Klu wss niet. Het is toch verdomme niet normaal dat ze in een hotel slapen en de baas t betaald? Ze hebben al een betere fab, dat kan ik nog begrijpen. Piloten moeten goed kunnen slapen, maar een freaking hotel?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:17 schreef jankaas020 het volgende:
Ik gooi altijd een boutje met borggaatje bij de vliegploeg als ze bezig zijn.
"waar is dit van?"![]()
En vervolgens trekken ze die hele uiensnijer weer uitmekaar.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:17 schreef jankaas020 het volgende:
Ik gooi altijd een boutje met borggaatje bij de vliegploeg als ze bezig zijn.
"waar is dit van?"![]()
En vervolgens trekken ze die hele uiensnijer weer uitmekaar.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:02 schreef Rave_NL het volgende:
Geblindoekt een mag uit elkaar laten halen en dan een banaan tussen de onderdelen leggen..
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:26 schreef Maitje het volgende:
Nou.. mijn buurvrouw weer gered![]()
Zitten rustig tv te kijke, vaders zijn laatste patat naar binnen te werken, horen we een keiharde "pok". Wij kijken naar de keuken waar het vandaan leek te komen, ik open een kastdeurtje omdat we dachten dat de plank eruit gesodemieterd was... niets..
Ik wil terug lopen.. "pok"Echt wtf!
Mijn zus zegt "kijk is op het dak"
Dus ik loop naar buiten en kijk op de aanbouw vanaf de grond, staat mijn buurvrouw half uit het raam, al snikkend mij iets toe te roepen .... dus ik"buurvrouw, gooide u wat naar beneden"?
Nou, toen kwam het.
Ze was wezen douchen, kinderen boven en toen ze klaar was hoorde ze een muziekje benden. Toen zei ze wat en was het muziekje weg en dood stil. Nu was ze bang dat er iemand beneden zat en ze dorste niet met de kinderen naar beneden.
Ik![]()
Maar.. toch even vaders erbij gehaald hond mee, buurvrouw verteld dat ze naar de voordeur moest komen. Ze wilde niet, maar ze moest wel want anders konden wij niet binnen komen.
Wij komen aan bij de voordeur, dat ding swiept open, buurvrouw schiet aan de kant, hond naar binnen en "zoek" tegen de hond.
Ik erachter aan, vader ook naar binnen.
Niks natuurlijk aan de hand.. buurvrouw bijna een hartinfasie aan een geluidje beneden....
Owja, en als cadeuatje kon ik ook nog 2 scharen van de uitbouw af vissen omdat ze die gooide om ons naar buiten te laten komen![]()
Ik ben naar de kapper geweest.quote:Iemand verder nog wat beleefd vandaag
Heb t vroeger wel eens gehad als klein hoogvliegertje toen ik thuis van de basisschool af kwam. Ik wist zeker dat er niemand thuis zou zijn, en de auto van mn ma was weg, maar de voordeur stond helemaal open. Ik durfde dus niet naar binnen. Paar minuutjes later zag de buuf mij buiten staan, die kwam toch maar even vragen wat er was. Bleek later gewoon dat mn ma de deur niet dicht had gedaan toen ze vertrokken was. Deur had de hele dag opengestaan zonder dat dr iemand thuis wasquote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:26 schreef Maitje het volgende:
Nou.. mijn buurvrouw weer gered![]()
Zitten rustig tv te kijke, vaders zijn laatste patat friet naar binnen te werken, horen we een keiharde "pok". Wij kijken naar de keuken waar het vandaan leek te komen, ik open een kastdeurtje omdat we dachten dat de plank eruit gesodemieterd was... niets..
Ik heb heerlijk geslapen. Maar dat valt natuurlijk in het niets bij jouw heldendaad.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:26 schreef Maitje het volgende:
Nou.. mijn buurvrouw weer gered.
Iemand verder nog wat beleefd vandaag
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb heerlijk geslapen. Maar dat valt natuurlijk in het niets bij jouw heldendaad.
Metropolis?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:39 schreef Erasmo het volgende:
Maandag misschien ff naar Antwerpen, weet iemand nog wat te doen daar?
Ga wel met de auto denk ik. Je moet wat op je jeagerdagquote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:53 schreef jankaas020 het volgende:
Ik ben daar alleen naar de Heineken bar, Ierse pub en andere kroegjes geweest..![]()
Maar volgens mij kan je daar heel goed door de binnenstad heen stengelen.
Whatever. Gefrituurde-aardappelstaven-met-mayo.quote:
Zit je in vlis?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ga wel met de auto denk ik. Je moet wat op je jeagerdag
Jup.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:57 schreef jankaas020 het volgende:
http://thebrigade.com/201(...)convoy-27-hq-photos/
[..]
Zit je in vlis?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:14 schreef jankaas020 het volgende:
Maar 'tis zo'n tering end rijden...
Ik was korter onderweg naar Seedorf (met buitenlandtoelage, belastingvoordeel en belastingvrij shoppen etc...) Nu zit ik in Nederland en ben langer onderweg en al mijn voordeeltjes liggen op de bodem van de zee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:16 schreef Erasmo het volgende:
Persoonlijk ben ik korter onderweg dan naar DH
Waarom moet de Lua nou weer naar die reserve Belgen toe...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:26 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit eerder in Antwerpen dan in Vlissingen. Waarom moet de KM nou altijd perse aan het einde van de wereld zitten
Ik kan met 20 minuten vanaf mijn huis aan boord zijn. Tenzij file bij de zuidpoort, dan duurt het 3 kwartier...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:16 schreef Erasmo het volgende:
Persoonlijk ben ik korter onderweg dan naar DH
Ik ben liever boordplaatser dan dat ik in de kop ga wonen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik kan met 20 minuten vanaf mijn huis aan boord zijn. Tenzij file bij de zuidpoort, dan duurt het 3 kwartier...
Waarom?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben liever boordplaatser dan dat ik in de kop ga wonen...
quote:
Het bevalt me meer dan prima in de Achterhoek. Het is puur dat de KM in Den Helder zit anders zou ik zelden ten westen van Amersfoort komen.quote:
Ah okee, wij hebben het beetje hetzelfde probleem, ik woon in het noorden en ben te belazerd om mezelf te verplaatsen richting een gebied wat onder de Tsjonger ligt. West en oost wil ik nog wel eens over nadenken, maar zuidelijker? Absoluut niet!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het bevalt me meer dan prima in de Achterhoek. Het is puur dat de KM in Den Helder zit anders zou ik zelden ten westen van Amersfoort komen.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:42 schreef EllaN het volgende:
Oja en ik heb een hippie een beuk gegeven, omdat ze bij haar vriendin in de nek wilde gaan zitten en aan de haren van mijn vriendin trok om een opwaartse beweging te maken. Domme kut.
Ze was al heel de middag aan het duwen en kloten pff.
Ik heb het prima naar mijn zin aan boord, dus waarom zou ik in DH gaan wonen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah okee, wij hebben het beetje hetzelfde probleem, ik woon in het noorden en ben te belazerd om mezelf te verplaatsen richting een gebied wat onder de Tsjonger ligt. West en oost wil ik nog wel eens over nadenken, maar zuidelijker? Absoluut niet!
hehehe, die ken ik nog jaquote:
Niet alle studenten zijn hippies.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:42 schreef EllaN het volgende:
Oja en ik heb een hippie een beuk gegeven, omdat ze bij haar vriendin in de nek wilde gaan zitten en aan de haren van mijn vriendin trok om een opwaartse beweging te maken. Domme kut.
Ze was al heel de middag aan het duwen en kloten pff.
tja, ik ben hier geboren en getogen..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben liever boordplaatser dan dat ik in de kop ga wonen...
Blijft een heerlijk nummer!!!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:07 schreef AchJa het volgende:
En dit was ons vaste nummer als we de Route 66 in Meppel binnenkwamen... (Havelte tijd)
We kunnen niet allemaal perfect zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:08 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
tja, ik ben hier geboren en getogen..
Ik heb in de buurt gewoond, een leuke tijd!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:08 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
tja, ik ben hier geboren en getogen..
ook een mooie ja.quote:
Dood aan studenten hippies.quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:42 schreef EllaN het volgende: ik heb een hippie een beuk gegeven
Klopt, maar Kate Ryan...quote:
Ach, klinkt wel lekker:quote:
Doe je vrouw op Franse les!quote:
Nee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:49 schreef hoogvlieger het volgende:
Heb gisteren maar eens "the Hurt Locker" van het web naar mijn hardeschijf geteleporteerd. Eens kijken of het t wachten waard was.
Ja en nee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:49 schreef hoogvlieger het volgende:
Heb gisteren maar eens "the Hurt Locker" van het web naar mijn hardeschijf geteleporteerd. Eens kijken of het t wachten waard was.
Shit, dat had ik net verdrongen.quote:
Zij lult meer Frans dan mij, maar elke keer dat ik op die camping kwam stond daar een franse chick naar mij te loeren...quote:
quote:
heb de keuze tussen Voice of Holland finale of the Hurt Lockerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:52 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ja en nee.
Zitten een paar mooie scenes tussen maar het is allemaal een beetje.. overdreven.
Enigste wat wel mooi is eraan is dat de intro realistisch is en eigenlijk het enigste moment dat echt de moeite waard is om te kijken.
Jij kent het natuurlijk van de verhalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toen al???? Dan was je er vroeg bij
Vrees het ja.....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij kent het natuurlijk van de verhalen.
Die werd bij ons helemaal grijs gedraaid,quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Jullie moeten deze ook nog wel kennen!
idem, deze ook ;Dquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die werd bij ons helemaal grijs gedraaid,
quote:
Hahaha die werd echt helemaal grijsgedraaid bij onsquote:
Vind deze beter:quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:18 schreef Clan het volgende:
Ik zie dat die topictitel nog steeds niet is aangepast, dan maar een liedje ter ere;
Houd niet zo van zijn oude werk, maar de luisterliedjes die hij tegenwoordig maakt vind ik fantastisch, echt chansson, zo ook zijn laatste cd/boek.
Echt wel!quote:
Blijft een verrekt mooi nummer!!!!quote:
En de naam klopt niet, het park heet eigenlijk Kronenburger park, maar het is idd een erg mooi nummer met mooie tekst, ik kom vaak in Nijmegen, dus veel waar Frank Boeijen over schrijft herken ik ook in zijn liederen.quote:
Mooi nummer, heeft sowieso mooie nummers, ik weet niet of jullie de Johnnie Hoes studio's kennen in Weert, tegenover het station ( de naam staat nog steeds op het dak ) en schuin tegenover de ijzeren man aan de Kazernelaan woonde ook Johnnie Hoes, daar kwamen al die bandjes zoals Doe Maar, Toontje lager, Het Goede Doel om hun platen op te nemem, en mijn zoons altijd in de hoop dat ze die bands zagen als ik ze meenam, helaas voor hun nooit gezien.quote:
Die kwam in Eindhoven vaak in een café waar ik kwam in de jaren 70.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:28 schreef Cobra4 het volgende:
En deze Nederlandse top artiest natuurlijk.
Een man met best veel leuke nummers.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:30 schreef Clan het volgende:
[..]
Die kwam in Eindhoven vaak in een café waar ik kwam in de jaren 70.
Ken alleen dit nummer van hem.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een man met best veel leuke nummers.
Krayenhoff of Snijders zijn dezelfde gebouwen, zien er percies zo uit als de Maurits en Willem Friso in Ede, ook in een chevron wijze neergezet met hoofdingang en loodsen erachter.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:40 schreef Cobra4 het volgende:
De LIMOS.
Ik zou best een appartement willen hebben in de Snijders.
LIMOSquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:40 schreef Cobra4 het volgende:
De LIMOS.
Ik zou best een appartement willen hebben in de Snijders.
Ik heb in het topic Kazernes allemaal foto's geplaatst van het terrein, is echt heel mooi geworden, en ze hebben op de loodsen na alles intact gelaten, zelfs de munitiebunkers, bezoeken waard dus.quote:
Hmmm, jammer dat het geen militair terrein meer is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb in het topic Kazernes allemaal foto's geplaatst van het terrein, is echt heel mooi geworden, en ze hebben op de loodsen na alles intact gelaten, zelfs de munitiebunkers, bezoeken waard dus.
Dan zouden wij het wel niet meer kunnen bezoeken, want een kazerne kom ik niet snel meer i, want ik heb daar alleen iets te zoeken als er een reunie is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmm, jammer dat het geen militair terrein meer is.
Ik ben een First Sergeant (1SG / E-8)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:57 schreef Clan het volgende:
Goedenavond ...Sine Pari;
Welke rang heb jij eigenlijk?
Die golloons of hoe die heten, onder de chevrons, waar staan die precies voor, en als je onder de chevrons een T hebt staan, waar staat dat precies voor?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:03 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik ben een First Sergeant (1SG / E-8)
[ afbeelding ]
De dire chevrons en drie rockers zijn gewoon deel van het rang en hebben verder geen eigenstandige betekenis. En de T voor Technical bestaat al sinds jaren niet meer, was geloof ik zo iets als de diverse spec. ranks die men nu nog heeft (en die buiten de spec 4 enkel nog in de Army band gebruikt worden)quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:07 schreef Clan het volgende:
[..]
Die golloons of hoe die heten, onder de chevrons, waar staan die precies voor, en als je onder de chevrons een T hebt staan, waar staat dat precies voor?
Ik moest zolang wachten dat ik het zelf even had opgezocht. Ik heb nog spullen van een Amerikaanse Sergeant die een paar dagen bij ons in huis was in 1944, waaronder een stel Zwarte chevrons met een T eronder, maar ik heb nooit geweten waar dat voor stond.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De dire chevrons en drie rockers zijn gewoon deel van het rang en hebben verder geen eigenstandige betekenis. En de T voor Technical bestaat al sinds jaren niet meer, was geloof ik zo iets als de diverse spec. ranks die men nu nog heeft (en die buiten de spec 4 enkel nog in de Army band gebruikt worden)
Ja sorry de hond stond te bedelen, en toen heb ik ook nog even snel wat rijst opgezet voor de nasi dus moest je even wachten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:33 schreef Clan het volgende:
Ik moest zolang wachten dat ik het zelf even had opgezocht.
Hier hetzelfde met de kat, die staat de hele tijd te janken dat hij naar buiten wil, maar het is nu te donker ( Die ligt overdag aan een lijntje ) en over een uur ligt die boven op bed te pitten, om rond 0400 ons het bed, of achter de computer uit te janken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:35 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja sorry de hond stond te bedelen, en toen heb ik ook nog even snel wat rijst opgezet voor de nasi dus moest je even wachten.
Bedankt voor de internetlinkquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:40 schreef Royyy het volgende:
Clan, bij de Engelse versie van wikipedia staat wat meer info erover:
http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_sergeant
Al die overzichten maken het niet duidelijker. Ik zou dus een E-7, E-8 of E-9 kunnen zijn. Verder wordt mijn rang vergeleken met alles tussen Master Sergeant en Warrent Officer 2.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:40 schreef Royyy het volgende:
Clan, bij de Engelse versie van wikipedia staat wat meer info erover:
http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_sergeant
Hoe wil je zowat voor elkaar krijgen? Wat is jou rang? En wat zou het zijn bij de KL?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Al die overzichten maken het niet duidelijker. Ik zou dus een E-7, E-8 of E-9 kunnen zijn. Verder wordt mijn rang vergeleken met alles tussen Master Sergeant en Warrent Officer 2.
4 Chevrons heb jij?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Al die overzichten maken het niet duidelijker. Ik zou dus een E-7, E-8 of E-9 kunnen zijn. Verder wordt mijn rang vergeleken met alles tussen Master Sergeant en Warrent Officer 2.
Sergeant majoor (KLu) en dat is gelijk bij de KL. Probleem zit 'm bij het vergelijken met buitenlandse rangen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hoe wil je zowat voor elkaar krijgen? Wat is jou rang? En wat zou het zijn bij de KL?
quote:
Het probleem is de titel. In NL ben ik OR-7 maar volgens veel lijsten is een sergeant majoor E-9.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:09 schreef Sine_Pari het volgende:
Niet voor de NATO rangen, kijk je toch even naar de NATO vergelijking. Voor een Sergeant-Majoor zie net dat het bij alle Krijgsmachten hetzelfde is is het OR-7 dus zou je hier een E-7 zijn wat gelijk staat met een Master Sergeant of First Sergeant (paygrade E-7)
Is dat niet gewoon omdat er in de US meer enlisted rangen (en dus meer pay grades) zijn?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het probleem is de titel. In NL ben ik OR-7 maar volgens veel lijsten is een sergeant majoor E-9.
De registratie geeft rare gezichten. Op mijn smartcard staat mijn rang en E-7. Maar als ik mij, in binnen-buitenland, meld hanteren ze mijn rang en de daarbij horende (lokale) gewoontes en niet E-7. Voor mij alleen maar positief, betere legering etc. Maar een buitenlandse sergeant majoor krijgt in NL minder dan ze, als men het vergelijkt, zouden moeten krijgen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:17 schreef Royyy het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon omdat er in de US meer enlisted rangen (en dus meer pay grades) zijn?
NL: ... Korporaal, Korporaal 1e klasse, Sergeant, Sergeant 1e klasse, Sergeant-Majoor...
US: ... Corporal/Specialist, Sergeant, Staff Sergeant, Sergeant First Class, Master Sergeant, First Sergeant, Sergeant Major...
Jij gaat naar naam, maar dan zit je dus verkeerd.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het probleem is de titel. In NL ben ik OR-7 maar volgens veel lijsten is een sergeant majoor E-9.
Kun je die lijsten van de E tonen, ik was OR-6, maar stond in Brunssum als OR-7 gegristreerd.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat is net zo een lul verhaal als dat dat verhaal wat de linkse pers over Boykin heeft lopen verkondigen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:07 schreef Royyy het volgende:
Sine, voer jij ook een kruistocht tegen de Islam?![]()
En zoiets noemt zich journalist
Staat in de link die royyy heeft gepost: http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_sergeantquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Kun je die lijsten van de E tonen, ik was OR-6, maar stond in Brunssum als OR-7 gegristreerd.
Ik ben aan het 'multitasken'; Bellen, internet tv, en een vrouw die zeurtquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Staat in de link die royyy heeft gepost: http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_sergeant
NL schaalt de rangen dus standaard lager in dan de NATO.
Zou voor het eerst zijn dat Nederland zich met zijn grote bek kleiner afgeeft.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Staat in de link die royyy heeft gepost: http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_sergeant
NL schaalt de rangen dus standaard lager in dan de NATO.
Een vrouw die zeurt valt niet meer onder multi-tasking daar moet je nu wel zo langzamerhand aan gewend zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik ben aan het 'multitasken'; Bellen, internet tv, en een vrouw die zeurt
volgens wikipedia ben ik (kpl KM) hetzelfde als een kpl 1e klas en sergeant bij de KL..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:33 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
OR-5 en ^ zijn in NLD samengevoegd net zo als OR-8 en 9 maar niet 4 en 5
Mwa ligt er maar aan hoe je het bekijkt... NATO OR-7, wat in de US overeenkomt met SFC, noemen ze hier Sergeant-Majoorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:38 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Zou voor het eerst zijn dat Nederland zich met zijn grote bek kleiner afgeeft.![]()
Niet als je in het kort je eigen betrekking al Artillerist in de koude oorlog, aan je zoon, staat uit te leggen ( Lang verhaal )quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:39 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Een vrouw die zeurt valt niet meer onder multi-tasking daar moet je nu wel zo langzamerhand aan gewend zijn.
Heb je nog altijd neit geleerd dat je niet altijd op Fuckingpedia moet vertrouwen, zeker als het om militaire aangelegenheden gaat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:42 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
volgens wikipedia ben ik (kpl KM) hetzelfde als een kpl 1e klas en sergeant bij de KL..
En volgens de afspraken komt minder als sgt KL ook mijn verblijf niet binnen (met toestemming van de verblijfoudste en minder dan 15 pax.)
Onze grote vrienden van de KL en KLu valt het echter niet bij te brengen dat een korporaal van hun ons korporaalsverblijf wordt uitgekankerd..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:45 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Heb je nog altijd neit geleerd dat je niet altijd op Fuckingpedia moet vertrouwen, zeker als het om militaire aangelegenheden gaat.
Ja en in Canada heet het Warrant Officer(e)/Adjudant(F), dus wat wil je er nu mee zeggen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:44 schreef Royyy het volgende:
[..]
Mwa ligt er maar aan hoe je het bekijkt... NATO OR-7, wat in de US overeenkomt met SFC, noemen ze hier Sergeant-Majoor
Avond.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Onze grote vrienden van de KL en KLu valt het echter niet bij te brengen dat een korporaal van hun ons korporaalsverblijf wordt uitgekankerd..
'Navond trouwens..
Nu zie ik dat een KM Korporaal een OR-4 is en die van de KL en Klu een OR-3. Maar hoe zit het dan met een Korporaal der 1e Klasse, want die zijn net als bij de KM ook OR-4?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Onze grote vrienden van de KL en KLu valt het echter niet bij te brengen dat een korporaal van hun ons korporaalsverblijf wordt uitgekankerd..
'Navond trouwens..
Daarom ben jij ook niet welkom in 'onze' onderofficiersmessquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
'Navond trouwens..
Dan vraag je je toch af waarvoor hij de in sommige gevallen anderhalf jaar durende onderofficiersopleiding heeft gedaan..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Avond.
En andersom idem. Een KM Kpl staat raar te kijken als hij op een vliegbasis de OO mess niet in mag.
slechte zaak, want wij zijn officieel ooff's en mogen aan boord ook in het ooff verblijf komen en vice versa.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Avond.
En andersom idem. Een KM Kpl staat raar te kijken als hij op een vliegbasis de OO mess niet in mag.
Reageerde eigenlijk op je opmerking at het voor het eerst zou zijn dat NL zich met zijn grote bek kleiner afgeeft. Als je vergelijkt welke rang de VS onder OR-7 stopt, en welke NL, dan is het juist weer een typisch voorbeeld van onze Nederlandse grote bekkenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:49 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja en in Canada heet het Warrant Officer(e)/Adjudant(F), dus wat wil je er nu mee zeggen?
Dat weet ik niet precies, maar de scheiding lijkt mij het meest logisch na het voltooien van de volledige onderofficiersopleiding. Danwel korporaal KM, sergeant KL/KLu of wachtmeester (Kmar).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:52 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nu zie ik dat een KM Korporaal een OR-4 is en die van de KL en Klu een OR-3. Maar hoe zit het dan met een Korporaal der 1e Klasse, want die zijn net als bij de KM ook OR-4?
Nee jij trekt volle zalen..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Daarom ben jij ook niet welkom in 'onze' onderofficiersmess![]()
Landmachters dit, landmachters dat, worden jullie soms niet moe van het zeker stellen van je eigen eer, terwijl het gros of uiteindelijk niets bereikt of verder gaat achter de wacht
Lijkt mij er meer op dat het makelijker is om altijd maar op andere (spreek de U.S.) af te geven dan zelf te moeten incaseren. Of wil je me nu gaan wijsmaken dat Nederland geen grote bek heeft?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:56 schreef Royyy het volgende:
[..]
Reageerde eigenlijk op je opmerking at het voor het eerst zou zijn dat NL zich met zijn grote bek kleiner afgeeft. Als je vergelijkt welke rang de VS onder OR-7 stopt, en welke NL, dan is het juist weer een typisch voorbeeld van onze Nederlandse grote bekken![]()
Maar laat ook maar zitten, het is hier al veels te laat voor discussies over zo'n kleine details
Als een KL(u) Kpl de KM Kpl mess niet in mag is het toch niet raar dat een KM Kpl de KL(u) OO mess niet in mag? Ook bij de KL(u) is er een mess voor Kpl's.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:54 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan vraag je je toch af waarvoor hij de in sommige gevallen anderhalf jaar durende onderofficiersopleiding heeft gedaan..
Muah, ik verdiende vers uit de opleiding als marinier der 1e klasse evenveel als een korporaal KL die dus al bevorderd was na actieve dienst. Dus qua nivellering klopt er al geen kut van..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Als men in Nederland met een "paygrade" zou werken had men al dat gezeik niet, maarja dat brengt met zich mee dat je dan gelijk een grote groep Nederlanders voor de kop stoot. Want de nationale sport in Nederland is toch wel het klagen en zeiken.
Ja, idd, ik trek volle zalen, omdat ik een vak heb leren uitoefenen, jij schreeuwt alleen maar een vak uit, en je bent alleen maar een toekomstige 'sous chef'quote:
komt door jullie toelages enzo. Maar dat is al vaker geroepen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, ik verdiende vers uit de opleiding als marinier der 1e klasse evenveel als een korporaal KL die dus al bevorderd was na actieve dienst. Dus qua nivellering klopt er al geen kut van..
Dus een luitenant der zee 1e klas is hetzelfde als een Lt 1e klas van de KL. En een kapitein der zee als een kapitein KL?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als een KL(u) Kpl de KM Kpl mess niet in mag is het toch niet raar dat een KM Kpl de KL(u) OO mess niet in mag? Ook bij de KL(u) is er een mess voor Kpl's.
En dat heeft niks met de opleiding van die Kpl te maken. Maar met de rang. En wil men dat vershil de wereld uit helpen dan moet elk krijgsmachtonderdeel de Kpl een OO maken. Of niet.
Ik heb het over kaal salaris.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:05 schreef Esses het volgende:
[..]
komt door jullie toelages enzo. Maar dat is al vaker geroepen.
Juist.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Ja, idd, ik trek volle zalen, omdat ik een vak heb leren uitoefenen, jij schreeuwt alleen maar een vak uit, en je bent alleen maar een toekomstige 'sous chef'
Hoe moet ik dat zien je ben in je laagste rang een Wachtmeester maar in je hoogste een Wachtmeester der 1e klasse? Dus je draagt op elke mouw een ander rang?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:05 schreef Esses het volgende:
[..]
komt door jullie toelages enzo. Maar dat is al vaker geroepen.
En Sine, bij mij zit het verschil in op papier en in praktijkIk ben in praktijk de laagste van de twee genoemde waar ik op papier de hoogste ben
Hm klein misverstand volgens mijquote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:00 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Lijkt mij er meer op dat het makelijker is om altijd maar op andere (spreek de U.S.) af te geven dan zelf te moeten incaseren. Of wil je me nu gaan wijsmaken dat Nederland geen grote bek heeft?
Sprankel jij ons eens onder, ik wil naar bedquote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:11 schreef sp3c het volgende:
gaaat het hier nu alweer over?
waarom zijn jullie nog niet dronken?
Ik denk dat ik jou gewoon even in je waarde ga laten..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Dus je stemt in met ontslag of wilt een rang hoger bekleden waar je de wc schoonmaakt?
het is ook nog niet op!quote:
dus dat.quote:
Ik vroeg alleen naar je rang, daarna was ik met de kat bezig, telefoon etcquote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:14 schreef Sine_Pari het volgende:
* Sine_Pari wijst met de vinger naar Clan, en roept Hij is begonne!
Ja natuurlijk, als je zo ongelooflijk bent kan je ook een ongelovelijk grote bek hebben.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:14 schreef sp3c het volgende:
Nederland heeft trouwens terecht een grote bek ... just saying
ja je hoeft het niet uit te leggen, iedereen snapte het alquote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:15 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, als je zo ongelooflijk bent kan je ook een ongelovelijk grote bek hebben.
Valt niet uit te leggen aan die lui.. Daar zijn ze te paars voor..quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:15 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
dus dat.
er staat ook een mooi stukkie tekst over in de alle hens van afgelopen december. (te vinden op defensie.nl)
en als aan boord het gouden bal (ooff verblijf) ook voor KM kpl's is, dan mag ik zeker het ooff verblijf van de KL naar binnen.
Sousschef, vraag maar eens aan die bejaarden in je omgevingquote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat ik jou gewoon even in je waarde ga laten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |