Ohquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het is geen kruìsing, maar een mix. Niet hetzelfde dus en de naam brambozen niet gerechtvaardigd
Had dus een bramboos kunnen wezen, gemiste kans zeg ik!quote:Uit een kruising tussen braam en framboos ontstond in 1962 in Schotland (Instituut voor Fruitteeltonderzoek) de naar de Schotse rivier de Tay genoemde Taybes
Ik was ook niet van plan om programmeur te worden eigenlijkquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:34 schreef V1z0R het volgende:
Vik, jij zult nooit programmeur kunnen worden
En trucjes zijn er niet voor volgens mij, gewoon bekijken welke beweringen elkaar opheffen of tegenspreken...
Oh, en als de bewering met 'sommige' begint terwijl de bewering met alle ook juist is, is deze juist
Meelezer komt uit de kast!quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alle muzikanten zijn lafaards
Kees is muzikant
Conclusie: Kees is een lafaard.
Maar dan krijg je deze:
Geen schoorsteenveger is iemand met schone handen
Sommige schoorsteenvegers zijn mensen met hoeden
Conclusie is één van deze:
a. Sommige mensen met hoeden zijn schoorsteenvegers
b. Sommige schoorsteenvegers hebben geen hoed
c. Sommige mensen met hoeden hebben geen schone handen
d. Sommige mensen met schone handen zijn mensen met hoeden
En nu weet en snap ik de oplossing inmiddels wel, maar ik ben wel de hele tijd de zinnen aan het herschrijven in mijn hoofd en dat hoeft niet denk ik ('Schoorsteenvegers hebben geen schone handen' / 'Schoorsteenvegers hebben vieze handen'). Het kost ook gewoon teveel tijd allemaal.
Ja die cirkels zijn dus de Venn-diagrammenquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Klare het volgende:
[..]
Meelezer komt uit de kast!
Er bestaan wel trucjes voor om het te leren. Ik weet dat ze met cirkels werken en dan kijken waar de overlop zit. Je zou even een boekje over assements moeten lezen, daar staat het zeker in. Bij Volkskrant heeft een hele goede maar googlelen levert ook vast wat op. Succes! (En het was me niet helemaal duidelijk of het echt om een iq-test ging maar daarvan bestaan speciale versies over dove/slechtenhorende mensen.)
Nada, maar het schijnt dat ze een terugkerend onderdeel vormen op analytische tests en aangezien veel bedrijven tegenwoordig potentiële nieuwe werknemers testen, is het nooit een slecht plan om ermee te oefenen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een gezeik zeg, die syllogismen. Wat heb je er aan in het dagelijkse leven?
Haha, moet je eens lezen dan wat ik nog meer heb:quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
En wat zal mij het interesseren of mijn schoorsteenveger een hoed op heeft of niet.
Die laatste opmerking was vriendelijk bedoelt. Ik kwam pas een heel artikel hierover tegen dat ze deze test nu ontwikkeld hebben omdat dove/ slechthorende mensen op een andere manier leren/waarnemen dan horenden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja die cirkels zijn dus de Venn-diagrammen.
En wat bedoel je met die laatste opmerking? Ik heb geen speciale versie van een IQ-tes nodig hoor, omdat ik slechthorend ben.
quote:
Omdat het antwoord iets over beide zinnen moet zeggen en in antwoord b komen de schone handen niet voor. Denk ik.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
shit ik zou voor b zijn gegaan
uitleg graag
Hey, goeie opmerking, die was ik weer even vergeten. Er is inderdaad een zogenaamde middenterm die in beide uitspraken moet voorkomen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Omdat het antwoord iets over beide zinnen moet zeggen en in antwoord b komen de schone handen niet voor. Denk ik.
Neequote:Op donderdag 20 januari 2011 11:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En sommige bukkelpups zijn geen triangels. Ofzo.
Nou, fuck de pukkelbips dan maar!quote:
Ja, maar ik meen het hoor: dat scheelt wel weer enormquote:
Ooooh!quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Omdat het antwoord iets over beide zinnen moet zeggen en in antwoord b komen de schone handen niet voor. Denk ik.
Hihi daar zou ik zò over struikelen!quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.zalando.nl/bro(...)t-ob121i00a-802.html
Meh, niet meer in mijn maat op voorraad. Hopelijk komt ie nog binnen!
Wel even je score posten dan hè?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hai!
Ik denk dat ik die iq test zo eens ga makenNieuwsgierig of ik een hoger iq heb dan de larpers of de oh oh cherso-fans
Dan niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:17 schreef Swietje het volgende:
Het is met medestudenten, docenten en hogere piefen van mijn opleiding
87? Volgens mij klopt er dan iets niet hoor. Misschien was je er net even niet helemaal bij. Als je een hbo opleiding volgt, dan zou je volgens mij sowieso al rond of boven die 100 uit moeten komen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:19 schreef Swietje het volgende:
Nee he.. hmm. Dan maar vlak voor de vergadering naar binnen proppen ofzo.Ik wil geen honger hebben met 'n knorrend maagje.
Mijn IQ is 87. Bedroevend.
Ja, door de antwoordmogelijkheden te bekijken werden er al bepaalde synaptische verbindingen geactiveerdquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik vind t onderdeel anagram maar raar. Dus.
Nou, ik denk dat het wel goed ging, maar dit was niet wat ik me bij het onderdeel anagrammen had voorgesteld ^^quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, door de antwoordmogelijkheden te bekijken werden er al bepaalde synaptische verbindingen geactiveerd.
Wat ik wel mooi vond: Nachtwacht bakte he-le-maal niks van die anagrammen. Zo, ben ik ook een keer beter in iets dan hij. Als ik die syllogismen vanavond aan hem voorleg en hij snapt ze meteen, dan doe ik hem wat
![]()
.
Wat had jij je ervan voorgesteld dan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het wel goed ging, maar dit was niet wat ik me bij het onderdeel anagrammen had voorgesteld ^^
IK vind de BNN test altijd maar raar. Met hun filmpjes enzo ^^quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Kun je ze niet van tevoren pellen en in een zakje meenemen, Swietje?
Zo'n IQ-test via internet zou ik niet al te serieus nemen trouwens, en via de tv al helemaal niet.
Gewoon, letters husselen tot je het juiste woord hebt gevonden. Niet ook nog eens dat ergens aan moeten koppelen. Dat vind ik raar. Waarschijnlijk omdat ik teveel vasthoud aan de betekenis van het woord anagram. Niet dat ik het lastig vond, maar om de opgave dan 'anagrammen' te noemen, klopt voor mij dan niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat had jij je ervan voorgesteld dan?
Ik eet niet zo vaak mandarijn, maar een uurtje ofzo moet toch wel kunnen? Misschien is een Tupperwarebakje beter dan een zakje.quote:
Klopt, slimheid uit zich op heel veel manieren. Wat drukt de iq-score eigenlijk wel precies uit?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik eet niet zo vaak mandarijn, maar een uurtje ofzo moet toch wel kunnen? Misschien is een Tupperwarebakje beter dan een zakje.
IQ is trouwens ook niet per se bedoeld om "slimheid" uit te drukken, dus zelfs bij een echte IQ-test die wel fatsoenlijk afgenomen is zegt de uitslag niet alles.
Als ik het me goed herinner is de test door de jaren heen zo ontwikkeld dat ze de vragen erin hielden die het beste correleerden met succes op school/studie en later op het werk. Er zijn natuurlijk zat mensen die heel slim zijn maar niet gemaakt zijn om door te leren, waar we het laatst al over hadden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Klopt, slimheid uit zich op heel veel manieren. Wat drukt de iq-score eigenlijk wel precies uit?
Hoogbegaafdquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:17 schreef Perruche het volgende:
Is die IQ test van BNN? Ik ga hem ook doen dit weekendvorige keer had ik 132
eens kijken hoevbeel hersencellen ik gemolesteerd heb afgelopen 2 jaar...
Omg, ik ben nu pas bij vraag 28 ^^ Computer is traaaaag.... Zit tussen de vragen door allerlei andere dingen te doen ^^quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:49 schreef V1z0R het volgende:
128 maar
Die geheugen dingetjes hebben mij de das om gedaan.. Hoe moet ik nu weten wat voor kleur jasje ze aan had
Die anagrammen... Was die ene nou Jehova i.c.m. voet? Als dat zo is, mogen we ook generaliseren over moslims op TV vind ik!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |