Is dat niet het venster waar je gebruikersnaam, password, enz. moet invullen? Zo ja dan bestaat de kans dat je iets niet goed ingevuld hebt. Daar had een paar topics terug iemand last van althans.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:51 schreef Incolumis het volgende:
[..]
hier loopt het bij mij verkeerd, ik krijg de melding "klaar als u dat bent", maar krijg verder geen optie om verder te gaan, de "volgende"-knop is greyed out. daarna reset ik de pc, en nu wil de pc helemaal niet meer opstarten, ik krijg een dosbox met het volgende:
error: file not found
[rub rescue]
wat nu?
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is dat niet het venster waar je gebruikersnaam, password, enz. moet invullen? Zo ja dan bestaat de kans dat je iets niet goed ingevuld hebt. Daar had een paar topics terug iemand last van althans.
Post anders even een printscreen.
ubuntu herkent mijn wifi adapter niet standaard dus werk nu vanuit de pc die er naast staatquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je je username zonder hoofdletters doet, krijg je daar ook een vinkje achter en kun je verder. Volgens mij.
-edit-
Als je installeert vanuit de live-omgeving kun je gewoon printscreen doen
In de film the Social network zie je Mark door de jaren heen op verschillende KDE desktops werken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:23 schreef Joooo-pi het volgende:
Zonet in De Wereld Draait Door iemand die een analyse deed van imitatiestemmen met ubuntu op zijn laptop
Prominent in beeld![]()
Hoezo? wat is er mis met ubuntu?quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:20 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ga binnenkort Ubuntu van m'n systeem afgooien en Debian stable erop knallen. Dan dual boot Debian stable en testing/unstable/experimental draaien. Draai nu al in geen tijden meer Ubuntu, dus dat gaat de deur uit..
Op zich helemaal niks, maar ik draai eigenlijk alleen maar Debian... Al zijn er een paar kleine dingen waar ik dan bij Ubuntu niet helemaal blij mee ben zoals hun licencing policy bij bijv. update-manager en wat andere tools van hun.. En aangezien ik toch Debian draai (op m'n servers en laptop) ga ik volledig over op Debian, want die heeft dat soort license-gezeik nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Hoezo? wat is er mis met ubuntu?
in synaptic even zoeken naar "linux-image-2.6" en "linux-headers-2.6", en er dan een paar verwijderen. Natuurlijk wel oppassen dat je niet die van je huidige kernel verwijdert!quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:58 schreef Dale. het volgende:
Vraagje... maar hoe verwijder ik die oude kernels? Wanneer ik sudo apt-get autoremove doe worden ze niet verwijderd... terwijl dat vroeger wel zo was.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | _rmkernel() { local cur_kernel=$1 local kernel_pkg=$2 local meta_pkg=$3 sudo aptitude remove $(dpkg -l | egrep $kernel_pkg | egrep -v "${cur_kernel}|${meta_pkg}" | awk '{print $2}') } rmkernel() { local cur_kernel=$(uname -r|sed 's/-*[a-z]//g'|sed 's/-386//g') local kernel_pkg="linux-(image|headers|ubuntu-modules|restricted-modules)" local meta_pkg="${kernel_pkg}-(generic|i386|server|common|rt|xen|ec2)" _rmkernel $cur_kernel $kernel_pkg $meta_pkg } |
\Beetje jammer dat zulke nerds het over ubuntu hebben. Kom dan met Gentoo ofzoquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die mag nog wel in de OP trouwens!
Jaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:11 schreef KomtTijd... het volgende:
Draait'ie nou Ubuntu in een VM op zijn macbook?
Dat doe de aptitude automagischquote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:56 schreef Joooo-pi het volgende:
als ze weg zijn een update-grub draaien...
Dan start hij in singleuser op toch? Dat lijkt mij niet de meest nette manier...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:15 schreef KomtTijd... het volgende:
In grub voor recovery mode kiezen, dan krijg je daar een optie voor
Fuck zeg, VM op een apple en daarin ubuntu...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:01 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoezo niet 10.10 ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Fuck zeg, VM op een apple en daarin ubuntu...
echt:
edit: waarschijnlijk een apple omdat dat "mooi staat" op de tv
edit: en ook nog 9.10...
doe dan 10.04 LTS
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=443093 ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:05 schreef PiRANiA het volgende:
Hoe kan ik mijn desktop-installatie gewoon netjes in alleen commandline opstarten. Lijkt mij wel handig voor mijn laptop, scheelt stroom als ik alleen maar wat wil typen...
Will try. Zoiets dacht ik ook al inderdaadquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:45 schreef Markster het volgende:
[..]
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=443093 ?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:05 schreef PiRANiA het volgende:
Hoe kan ik mijn desktop-installatie gewoon netjes in alleen commandline opstarten. Lijkt mij wel handig voor mijn laptop, scheelt stroom als ik alleen maar wat wil typen...
1 2 | sudo /etc/init.d/$(cat /etc/X11/default-display-manager | \ awk -F/ '{print $NF}') stop |
smbpasswd ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:09 schreef Markster het volgende:
Ik niet, zit momenteel zelf te klooien met fedora als server. Remote desktop werkt eindelijk, maar ik krijg Samba maar niet aan de praat.
Hij blijft vragen om een wachtwoord op de client (linux mint in mijn geval) terwijl ik via webmin aangegeven heb dat er g een wachtwoord nodig is, volgens mij
Ik heb zelf geen iPhone maar volgens mij wordt zo'n ding grotendeels wel ondersteund, qua muziek en bestandsoverdracht enzo. Maar echte synchronisatie (nog) niet. Maar ik heb hier geen verstand van, praat alleen maar na wat ik zo her en der wel eens lees...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:08 schreef SKa_BoSS het volgende:
Ik zit er ook sterk over te denken om (weer) terug te gaan naar Ubuntu. Hele tijd gedraaid op m'n eigen PCtje, maar ja... Als je dan toch wat fanatieker als .NET-ontwikkelaar aan de slag wil... However, dat heb ik nu ook wel weer een beetje gehad (ik heb er amper tijd voor moet ik eigenlijk zeggen) en dat Windhoos Fietstas hangt me echt de keel uit.
Alleen nog even het volgende: ik heb een iPhone. En om die iPhone enigszins normaal te kunnen beheren (apps, muziek, filmpjes, etc.) heb je toch wel iTunes nodig volgens mij. Is er nu al een soort van alternatief voor iTunes (waarmee je dus ook apps kan beheren enzo), of is VirtualBox i.c.m. iTunes nog steeds het beste alternatief?
En hoe zit het met DLNA? Werkt dat een beetje?
Kun je beter even in het linux-topic vragen danquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:09 schreef Markster het volgende:
Ik niet, zit momenteel zelf te klooien met fedora als server. Remote desktop werkt eindelijk, maar ik krijg Samba maar niet aan de praat.
Hij blijft vragen om een wachtwoord op de client (linux mint in mijn geval) terwijl ik via webmin aangegeven heb dat er g een wachtwoord nodig is, volgens mij
Dit schoot me trouwens te binnen..quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo? wat is er mis met ubuntu?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $ ssh slakkie uptime 15:31:13 up 690 days, 2:24, 17 users, load average: 0.07, 0.06, 0.01 $ ssh slakkie lsb_release -a No LSB modules are available. Distributor ID: Ubuntu Description: Ubuntu 8.04.4 LTS Release: 8.04 Codename: hardy |
9 van de 10 keer hoef je in zo'n geval alleen je sessie te herstarten. En sowieso krijg je met de desktopversie veel meer updates dan strikt noodzakelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:08 schreef Visitor.Q het volgende:
Ja dat krijg ik dus nooit voor elkaar, ik moet elke 2 weken zowat rebooten door updates!
Kernelupdates vereisen reboots, die heb ik dus al 2 jaar niet gedaan..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:33 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
9 van de 10 keer hoef je in zo'n geval alleen je sessie te herstarten. En sowieso krijg je met de desktopversie veel meer updates dan strikt noodzakelijk.
Ik probeer het werkende te krijgen met zowel webmin als samba config, maar als ik nu op zowel een windowsmachine als mijn eigen systeem probeer, krijg ik dat er geen verbinding gemaakt kan worden.quote:
Kernelupdates zijn dan ook vrijwel nooit noodzakelijk als je systeem stabiel draait.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Kernelupdates vereisen reboots, die heb ik dus al 2 jaar niet gedaan..
Een verklaring is makkelijk te vinden in dat het om een closed-source, proprietary windows protocol gaat wat gereverse-engineerd is. Maar mijn ervaring is juist dat bestanden delen met Samba ongelooflijk veel makkelijker is dan onder windows!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:58 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik probeer het werkende te krijgen met zowel webmin als samba config, maar als ik nu op zowel een windowsmachine als mijn eigen systeem probeer, krijg ik dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Heb de permissions van de desbetreffende map ook even aangepast zodat elke user toegang zou moeten kunnen krijgen.
Waarom kan dit in windows toch zo makkelijk en moet het onder linux zo een probleem zijn
waarom krijg ik het dan niet werkend ><quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:04 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Kernelupdates zijn dan ook vrijwel nooit noodzakelijk als je systeem stabiel draait.
[..]
Een verklaring is makkelijk te vinden in dat het om een closed-source, proprietary windows protocol gaat wat gereverse-engineerd is. Maar mijn ervaring is juist dat bestanden delen met Samba ongelooflijk veel makkelijker is dan onder windows!Althans, met Ubuntu heb ik er nooit problemen mee gehad. Met windows moet je altijd eerst die network setup wizard doen en je computer herstarten en weet ik veel
Ik ben steeds aan het testen met DLNA.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:08 schreef SKa_BoSS het volgende:
....
En hoe zit het met DLNA? Werkt dat een beetje?
Hmmm bashrcquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:51 schreef slacker_nl het volgende:
Dit in je bashrc zetten en dan je bashrc sourcen (en/of bash intikken) en dan rmkernel doen
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |