Server word gebruikt als Fileserver en Webserver, tevens maakt die 's avonds automatisch een Back-upje van een aantal belangrijke bestanden op een aantal PC's.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:25 schreef PiRANiA het volgende:
Mag ik vragen wat je met de server doet waarom je windows nodig hebt? Met lunix kan je vaak hetzelfde en heb je geen scanner nodig (lees: je kan je volledige kracht gebruiken).
Ik zal er eens naar kijkenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:24 schreef THEFXR het volgende:
het ligt eraan hoeveel je van security afweet, maar ik raad je comodo aan.
Kom tegen die tijd maar eens in het linuxtopic langsquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:32 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Server word gebruikt als Fileserver en Webserver, tevens maakt die 's avonds automatisch een Back-upje van een aantal belangrijke bestanden op een aantal PC's.
Heb al eens lopen klooien/spelen met een linux server, maar die overstap ga ik nu niet maken. Misschien over een tijd, wanneer de server niet meer nodig is als Fileserver (heb nu zo'n 60 accounts, en om die allemaal over te knallen..)
Sonicwall is ook erg goed inderdaad, en zeker voor de prijs die ze rekenen. Voor dat geld hoef je bij Cisco of Procurve niet aan te komen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:03 schreef Bigs het volgende:
Wij gebruiken zelf een Sonicwall, prima firewall met UTM
Klopt. Het enige wat een beetje jammer is, is dat je zonder support abo geen support of zelfs firmware updates krijgt. Maar zelf met abonnement is de prijs : kwaliteit verhouding nog steeds prima.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:00 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Sonicwall is ook erg goed inderdaad, en zeker voor de prijs die ze rekenen. Voor dat geld hoef je bij Cisco of Procurve niet aan te komen.
Datzelfde geldt ook voor Netscreen. Zonder support contract kan je geen firmware downloaden...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:00 schreef Bigs het volgende:
[..]
Klopt. Het enige wat een beetje jammer is, is dat je zonder support abo geen support of zelfs firmware updates krijgt. Maar zelf met abonnement is de prijs : kwaliteit verhouding nog steeds prima.
Draai zelf ook linux hier thuis, gebruik het alleen zelden. Heb toch iets met windows, de gemakkelijkheid en het relaxe 'alles werkt erop'.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kom tegen die tijd maar eens in het linuxtopic langs. Succes anyhow
.
Voor servers vind ik het een wat vreemde keuze, maar goed, that's mequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:46 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Draai zelf ook linux hier thuis, gebruik het alleen zelden. Heb toch iets met windows, de gemakkelijkheid en het relaxe 'alles werkt erop'.
Keuze komt vooral vanwege het gebruik van het programma Gene6. Aangezien hier toen die 60 users in stonden en ik geen vergelijkbaar programma kon vinden met de zelfde mogelijkheden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:47 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Voor servers vind ik het een wat vreemde keuze, maar goed, that's me.
http://www.pureftpd.org/project/pure-ftpdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:52 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Keuze komt vooral vanwege het gebruik van het programma Gene6. Aangezien hier toen die 60 users in stonden en ik geen vergelijkbaar programma kon vinden met de zelfde mogelijkheden.
Lolwut? Een FTP-server? Daar heb je er duizenden van...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:52 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Keuze komt vooral vanwege het gebruik van het programma Gene6. Aangezien hier toen die 60 users in stonden en ik geen vergelijkbaar programma kon vinden met de zelfde mogelijkheden.
Dat is dan wel minder intensief, omdat ze alleen de bestanden hoeven te scannen, en niet de realtime lopende systeemprocessenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Lolwut? Een FTP-server? Daar heb je er duizenden van...
Overigens ben ik het niet met Pirania eens dat je met een linux-systeem geen virusscanner meer nodig hebt, aangezien je de bestanden die erop staan uiteindelijk wel op windows stations gebruikt. Maar voor die reden bestaan er ook virusscanners voor linux (die dus scannen op windows-virussen)
Wilt niet zeggen dat deze niet nodig is hèquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Lolwut? Een FTP-server? Daar heb je er duizenden van...
Overigens ben ik het niet met Pirania eens dat je met een linux-systeem geen virusscanner meer nodig hebt, aangezien je de bestanden die erop staan uiteindelijk wel op windows stations gebruikt. Maar voor die reden bestaan er ook virusscanners voor linux (die dus scannen op windows-virussen)
Niet echt server-suited materiaalquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:53 schreef THEFXR het volgende:
hier staat nog wat info op.
http://beveilig.uwpc.info/stappenplan.htm
Vroeger altijd Kaspersky gebruikt op m'n eigen PC. Vond het alleen toch niet ontzettend fijn werken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:48 schreef smegmanus het volgende:
Kaspersky AV.
NetASQ firewall.
Kasperksy is relatief licht. Maar het ligt er ook aan hoe je hem configureerd natuurlijk.
NetASQ is een Frans product, dus is soms een beetje vaag maar wel erg goed en stabiel.
Had je daar ook de zakelijke versie op geïnstalleerd dan?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:42 schreef dirkjo het volgende:
[..]
Vroeger altijd Kaspersky gebruikt op m'n eigen PC.
Is alweer dik jaar terug, maar volgens mij was het niet de zakelijke versie.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:27 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Had je daar ook de zakelijke versie op geïnstalleerd dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |