quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[code]
#!/bin/bash
sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc #XBMC repo toevoegen
sudo add-apt-repository ppa:openftd/ppa #OpenFTD repo toevoegen
sudo add-apt-repository ppa:gilir/updates #Gilir repo toevoegen (om notify-osd in de hoek te krijgen)
sudo add-apt-repository ppa:am-monkeyd/nautilus-elementary-ppa # nautilus elementary repo toevoegen
sudo apt-get install aptitude #vanaf Maverick is aptitude niet gebundeld, maar dit schijnt nog steeds wel beter te zijn...
sudo aptitude update #pakketlijst updaten
sudo aptitude safe-upgrade #noodzakelijk om gilir's notify-osd te installeren
# hieronder de lijst met overige pakketten die geinstalleerd gaan worden
sudo aptitude install wakeonlan geany pidgin wine computertemp chromium-browser ubuntu-restricted-extras gimp inkscape vlc cheese hddtemp sabnzbdplus xbmc openftd nvidia-current miredo brother-cups-wrapper-extra
sudo rm /etc/fonts/conf.d/10*
sudo dpkg-reconfigure fontconfig
[/code]
Dit doe ik na een installatie altijd ff, en klaar is kees.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:22 schreef wiebelstront het volgende:
hoi, ik heb een vraagje. ik wil graag een splash screen instellen voor ubuntu. ik heb een ingesteld via plymouth alleen als ik opstart dan zie ik die splash niet, alleen bij het afsluiten. ik denk dat het iets met de grub heeft te maken, want er staat quit splash ofzoiets in.
ik heb een apple thema met splash, en ik zou graag die splash willen zien bij het opstarten.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:33 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Wat zo klote is, is dat ik geen tijd heb voor deze onzin
Ik ga later deze week nog wel even kijken.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:34 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Dat ik daar zelf niet aan denk om zoiets te maken..
En we gaan hier verder.
Het is niet echt nodig. De nieuwe pakketten overschrijven de oude. Je kan eventueel 'sudo apt-get autoclean' periodiek uitvoeren om meer ruimte vrij te krijgen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:10 schreef slacker_nl het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb geen enkele nieuwe install gedaan op m'n laptop sinds like forevah. Wat doen jullie dan dat zo speciaal is dat je opnieuw moet installen?
Daar heb ik ooit nog eens over geschreven: http://blog.opperschaap.n(...)pgrade-vs-reinstall/quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:21 schreef ouderejongere het volgende:
Het is niet echt nodig. De nieuwe pakketten overschrijven de oude. Je kan eventueel 'sudo apt-get autoclean' periodiek uitvoeren om meer ruimte vrij te krijgen.
Bij een distro-upgrade worden de oude pakketten overschreven. Vervallen pakketten blijven staan, maar er wordt door de packet-manager niet meer naar verwezen.
Met een nieuwe installatie heb je een 'schoon' systeem, waarbij geen overbodige zaken meer staan.
Ik heb nu '/' en '/home' op aparte partities staan, maar om echt goed op te ruimen kan je beter ook nog een partitie hebben met data+downloads, zodat in /home alleen maar persoonlijke instellingen staan.
Euh, dat ik het iedere maand wel een keer op mijn heupen krijg en ineens een andere distro wil proberen, of een alpha-release, of wil wisselen tussen 32- en 64-bit, enz.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:10 schreef slacker_nl het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb geen enkele nieuwe install gedaan op m'n laptop sinds like forevah. Wat doen jullie dan dat zo speciaal is dat je opnieuw moet installen?
Aha, ja, dan kloon je je disk en restore je 'm toch weer (dat doe ik dan weer wel).quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Euh, dat ik het iedere maand wel een keer op mijn heupen krijg en ineens een andere distro wil proberen, of een alpha-release, of wil wisselen tussen 32- en 64-bit, enz.Maar geen rationele redenen.
Ik wil wel eens de eerste 7 topics doorlezen en daarvan een lijst maken met de meest voorkomende onderwerpen en daaruit een FAQ samenstellen. Uiteraard staat iemand die beter is in schrijven dan ik vrij om die tekst aan te passen. Wat willen we er eigenlijk inhebben, gezien de recente discussie over (grote) OP's.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:53 schreef JoshuaL het volgende:
Misschien moet de OP eens aangepast worden, wat geupdated hier en daar.
Nieuwe handige links toevoegen etc. Is er iemand die zich geroepen voelt om dat te doen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | #OpenFTD repo toevoegen sudo add-apt-repository ppa:openftd/ppa #updaten sudo apt-get update #programma's installeren sudo apt-get install openssh-server miredo samba system-config-samba wine1.2 virtualbox-ose vlc chromium-browser openftd sabnzbdplus gimp vpnc network-manager-vpnc --fix-missing #Samba instellingen sudo mv /etc/samba/smb.conf /etc/samba/smb.conf.backup sudo cp ~/smb.conf /etc/samba/ sudo /etc/init.d/smbd restart |
Dat is Unity inderdaad. Unity is gewoon een soort "uitbreiding" op gnome.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:40 schreef Joooo-pi het volgende:
Is dit nu unity? Ik heb een gnome-window geopend in de screenshot
Stelt niet veel voor.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:40 schreef Joooo-pi het volgende:
Is dit nu unity? Ik heb een gnome-window geopend in de screenshot
Hij bevat nog wel wat bugs. Zo zag ik in het panel staan: "unknown window". Voor elk window wat open is staat in het panel "file", e.d. Onder file staat dan close. Ik klikte close bij dat unknown window en heel m'n unity was wegquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is Unity inderdaad. Unity is gewoon een soort "uitbreiding" op gnome.
Ik ging 'm trouwens ook proberen vanaf de USB-stick, maar kwam mooi bedrogen uit met mijn Nvidia-kaart die geen fatsoenlijke OS-drivers heeft
Jahey wat wil je, Alfa1 en ze zijn Unity zo ongeveer compleet aan het herschrijven!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:38 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Hij bevat nog wel wat bugs. Zo zag ik in het panel staan: "unknown window". Voor elk window wat open is staat in het panel "file", e.d. Onder file staat dan close. Ik klikte close bij dat unknown window en heel m'n unity was weg. Moest vanuit een andere tty rebooten
Ik miste wel de menu indeling (applications, places, system).
Verder zeer veelbelovend
Ja natuurlijk. Dat weet ik! Respectquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jahey wat wil je, Alfa1 en ze zijn Unity zo ongeveer compleet aan het herschrijven!
Met Synaptic is het mogelijk een versie te forceren. Dit gaat via menu-optie 'pakket'.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:28 schreef Joooo-pi het volgende:
Gloeiende
Na mijn succesvolle herinstallatie van ubuntu had ik vandaag eindelijk tijd om even de boel te updaten en na reboot heb ik hetzelfde probleem weer
Hoe is dit nou mogelijk... De fout moet in de update van de xorg-server zitten...
Iemand die tips heeft?
En nu heb ik de updates met apt-get gedraaid. Kan ik die update "terugdraaien"?
mwoa, de herinstallatie ging supersnel en alles was weer normaal. Maar ik kan dus gewoon die update van de xorg-server niet draaien, want er zit een bug in!quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:40 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Met Synaptic is het mogelijk een versie te forceren. Dit gaat via menu-optie 'pakket'.
Met google vond ik dit
misschien heb je er wat aan
Volgende keer toch maar een kopie van / met CloneZilla
Ik heb updates gehad voor:quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:57 schreef ouderejongere het volgende:
zoals in de vorige link staat, een = achter een pakketnaam en dan de gewenste versie
en dan heb ik geen x meer?quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:19 schreef ouderejongere het volgende:
Er zit weinig anders op dan bij het update-beheer alle pakketten handmatig door de lopen en alle xorg-pakketten weg te vinken.
Bij synaptic kan ik trouwens niet bij alle pakketten een versie instellen.
Lukt het wel met aptitude ?(niet meer standaard meegeleverdquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:29 schreef Joooo-pi het volgende:
Heb de 2 xorg pakketten gereinstalled, maar dat heeft ook niks geholpen
Ik heb nu geen tijd om verder te zoeken.
Bedankt Ouderejongere voor het meedenken.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:50 schreef Joooo-pi het volgende:
Het was veel makkelijker om op te lossen![]()
Ik heb gewoon de ati driver opnieuw geinstalleerd (installer script opnieuw gedraaid)![]()
Dankzij een tip op ubuntuforums.org.
Da's best raar ja...quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had net iets stomsIk heb de Opera-ppa geinstalleerd, maar deze is blijkbaar "niet gecontroleerd". Zegt de update-manager als ik op updaten klik: "deze actie kan niet worden uitgevoerd blabala bevat niet gecontroleerde gegevensbron". En dan doet hij dus de HELE update niet uitvoeren! Ook de andere pakketten niet.
Maargoed synaptic deed 't wel gewoon
/apps/nautilus/preferences/default_folder_viewerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:35 schreef Dale. het volgende:
Vraagje... Ik wil graag via de gconf tool de weergave van Nautilus van icon naar list veranderen... Iemand enig idee welke parameter ik moet hebben?
1 | gconftool --set /apps/nautilus/preferences/default_folder_viewer --type string list_view |
Thanks!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:25 schreef Chartreux het volgende:
[..]
/apps/nautilus/preferences/default_folder_viewer
Deze moet je op list_view zetten.
Complete commando ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Heb je de key wel toegevoegd?quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had net iets stomsIk heb de Opera-ppa geinstalleerd, maar deze is blijkbaar "niet gecontroleerd". Zegt de update-manager als ik op updaten klik: "deze actie kan niet worden uitgevoerd blabala bevat niet gecontroleerde gegevensbron". En dan doet hij dus de HELE update niet uitvoeren! Ook de andere pakketten niet.
Maargoed synaptic deed 't wel gewoon
1 | sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys <key van ppa> |
Nee ik denk het niet, maar het punt is dat de update-manager dan gelijk *alle* updates weigert, omdat er ééntje onvertrouwd is. Je zal het maar niet weten en al een jaar achter lopen met je auto-updates...quote:Op zondag 30 januari 2011 09:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heb je de key wel toegevoegd?
[ code verwijderd ]
Niemand?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:40 schreef Dale. het volgende:
Ander bijbehorend vraagje... Ik heb bij bepaalde folders ooit handmatig folder view aangepast, hoe zorg ik dat dit weer aangepast wordt? Wanneer ik nu via die commando de folder view aanpas past hij ze niet aan in die folders waarvan ik ooit de view handmatig heb veranderd...
Ik heb trouwens al geprobeerd via "reset view to defaults" geprobeerd maar dat doet niks.
Ik vermoed dat het in /home/<naam>/.gconf/apps/nautilus/desktop-metadata zitquote:
Je kan het zo "ontdekken":quote:
1 | ubuntu@ubuntu:~$ find .??* -mmin -1 |
1 | .local/share/gvfs-metadata/home-10ad969c.log |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ubuntu@ubuntu:~/.local/share/gvfs-metadata$ strings home | grep -i view nautilus-icon-view-sort-by nautilus-list-view-zoom-level nautilus-default-view nautilus-list-view-sort-reversed nautilus-icon-view-tighter-layout nautilus-icon-view-zoom-level nautilus-icon-view-sort-reversed nautilus-icon-view-auto-layout nautilus-list-view-sort-column nautilus-desktop-icon-view-ui.xml nautilus-directory-view-ui.xml OAFIID:Nautilus_File_Manager_Icon_View OAFIID:Nautilus_File_Manager_List_View |
hier loopt het bij mij verkeerd, ik krijg de melding "klaar als u dat bent", maar krijg verder geen optie om verder te gaan, de "volgende"-knop is greyed out. daarna reset ik de pc, en nu wil de pc helemaal niet meer opstarten, ik krijg een dosbox met het volgende:quote:Installatie
De installatie is bijzonder simpel. Na het beantwoorden van een aantal vragen (tijdzone, toetsenbord, disk, naam) wordt het systeem geinstalleerd.
Na installatie is het klaar voor gebruik. Allerlei basissoftware is standaard geinstalleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |