Met Synaptic is het mogelijk een versie te forceren. Dit gaat via menu-optie 'pakket'.quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:28 schreef Joooo-pi het volgende:
Gloeiende
Na mijn succesvolle herinstallatie van ubuntu had ik vandaag eindelijk tijd om even de boel te updaten en na reboot heb ik hetzelfde probleem weer
Hoe is dit nou mogelijk... De fout moet in de update van de xorg-server zitten...
Iemand die tips heeft?
En nu heb ik de updates met apt-get gedraaid. Kan ik die update "terugdraaien"?
mwoa, de herinstallatie ging supersnel en alles was weer normaal. Maar ik kan dus gewoon die update van de xorg-server niet draaien, want er zit een bug in!quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:40 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Met Synaptic is het mogelijk een versie te forceren. Dit gaat via menu-optie 'pakket'.
Met google vond ik dit
misschien heb je er wat aan
Volgende keer toch maar een kopie van / met CloneZilla
Ik heb updates gehad voor:quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:57 schreef ouderejongere het volgende:
zoals in de vorige link staat, een = achter een pakketnaam en dan de gewenste versie
en dan heb ik geen x meer?quote:Op woensdag 26 januari 2011 20:19 schreef ouderejongere het volgende:
Er zit weinig anders op dan bij het update-beheer alle pakketten handmatig door de lopen en alle xorg-pakketten weg te vinken.
Bij synaptic kan ik trouwens niet bij alle pakketten een versie instellen.
Lukt het wel met aptitude ?(niet meer standaard meegeleverdquote:Op woensdag 26 januari 2011 20:29 schreef Joooo-pi het volgende:
Heb de 2 xorg pakketten gereinstalled, maar dat heeft ook niks geholpen
Ik heb nu geen tijd om verder te zoeken.
Bedankt Ouderejongere voor het meedenken.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:50 schreef Joooo-pi het volgende:
Het was veel makkelijker om op te lossen![]()
Ik heb gewoon de ati driver opnieuw geinstalleerd (installer script opnieuw gedraaid)![]()
Dankzij een tip op ubuntuforums.org.
Da's best raar ja...quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had net iets stomsIk heb de Opera-ppa geinstalleerd, maar deze is blijkbaar "niet gecontroleerd". Zegt de update-manager als ik op updaten klik: "deze actie kan niet worden uitgevoerd blabala bevat niet gecontroleerde gegevensbron". En dan doet hij dus de HELE update niet uitvoeren! Ook de andere pakketten niet.
Maargoed synaptic deed 't wel gewoon
/apps/nautilus/preferences/default_folder_viewerquote:Op zaterdag 29 januari 2011 21:35 schreef Dale. het volgende:
Vraagje... Ik wil graag via de gconf tool de weergave van Nautilus van icon naar list veranderen... Iemand enig idee welke parameter ik moet hebben?
1 | gconftool --set /apps/nautilus/preferences/default_folder_viewer --type string list_view |
Thanks!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:25 schreef Chartreux het volgende:
[..]
/apps/nautilus/preferences/default_folder_viewer
Deze moet je op list_view zetten.
Complete commando ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Heb je de key wel toegevoegd?quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had net iets stomsIk heb de Opera-ppa geinstalleerd, maar deze is blijkbaar "niet gecontroleerd". Zegt de update-manager als ik op updaten klik: "deze actie kan niet worden uitgevoerd blabala bevat niet gecontroleerde gegevensbron". En dan doet hij dus de HELE update niet uitvoeren! Ook de andere pakketten niet.
Maargoed synaptic deed 't wel gewoon
1 | sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys <key van ppa> |
Nee ik denk het niet, maar het punt is dat de update-manager dan gelijk *alle* updates weigert, omdat er ééntje onvertrouwd is. Je zal het maar niet weten en al een jaar achter lopen met je auto-updates...quote:Op zondag 30 januari 2011 09:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Heb je de key wel toegevoegd?
[ code verwijderd ]
Niemand?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:40 schreef Dale. het volgende:
Ander bijbehorend vraagje... Ik heb bij bepaalde folders ooit handmatig folder view aangepast, hoe zorg ik dat dit weer aangepast wordt? Wanneer ik nu via die commando de folder view aanpas past hij ze niet aan in die folders waarvan ik ooit de view handmatig heb veranderd...
Ik heb trouwens al geprobeerd via "reset view to defaults" geprobeerd maar dat doet niks.
Ik vermoed dat het in /home/<naam>/.gconf/apps/nautilus/desktop-metadata zitquote:
Je kan het zo "ontdekken":quote:
1 | ubuntu@ubuntu:~$ find .??* -mmin -1 |
1 | .local/share/gvfs-metadata/home-10ad969c.log |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ubuntu@ubuntu:~/.local/share/gvfs-metadata$ strings home | grep -i view nautilus-icon-view-sort-by nautilus-list-view-zoom-level nautilus-default-view nautilus-list-view-sort-reversed nautilus-icon-view-tighter-layout nautilus-icon-view-zoom-level nautilus-icon-view-sort-reversed nautilus-icon-view-auto-layout nautilus-list-view-sort-column nautilus-desktop-icon-view-ui.xml nautilus-directory-view-ui.xml OAFIID:Nautilus_File_Manager_Icon_View OAFIID:Nautilus_File_Manager_List_View |
hier loopt het bij mij verkeerd, ik krijg de melding "klaar als u dat bent", maar krijg verder geen optie om verder te gaan, de "volgende"-knop is greyed out. daarna reset ik de pc, en nu wil de pc helemaal niet meer opstarten, ik krijg een dosbox met het volgende:quote:Installatie
De installatie is bijzonder simpel. Na het beantwoorden van een aantal vragen (tijdzone, toetsenbord, disk, naam) wordt het systeem geinstalleerd.
Na installatie is het klaar voor gebruik. Allerlei basissoftware is standaard geinstalleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |