abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:40:45 #26
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91907811
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:28 schreef Joooo-pi het volgende:
Gloeiende :(

Na mijn succesvolle herinstallatie van ubuntu had ik vandaag eindelijk tijd om even de boel te updaten en na reboot heb ik hetzelfde probleem weer :{

Hoe is dit nou mogelijk... De fout moet in de update van de xorg-server zitten...

Iemand die tips heeft?

En nu heb ik de updates met apt-get gedraaid. Kan ik die update "terugdraaien"?
Met Synaptic is het mogelijk een versie te forceren. Dit gaat via menu-optie 'pakket'.

Met google vond ik dit
misschien heb je er wat aan

Volgende keer toch maar een kopie van / met CloneZilla
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:44:13 #27
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91907952
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:40 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Met Synaptic is het mogelijk een versie te forceren. Dit gaat via menu-optie 'pakket'.

Met google vond ik dit
misschien heb je er wat aan

Volgende keer toch maar een kopie van / met CloneZilla
mwoa, de herinstallatie ging supersnel en alles was weer normaal. Maar ik kan dus gewoon die update van de xorg-server niet draaien, want er zit een bug in!

Ik zit nu in windows :o
heitieh
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:55:47 #28
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91908522
Probeer in de herstelmodus

apt-get install xserver-xorg-video-radeon=1:6.13.1-1ubuntu4
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:57:03 #29
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91908601
zoals in de vorige link staat, een = achter een pakketnaam en dan de gewenste versie
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:11:59 #30
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91909457
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:57 schreef ouderejongere het volgende:
zoals in de vorige link staat, een = achter een pakketnaam en dan de gewenste versie
Ik heb updates gehad voor:
xserver-xorg-core:i386(1.9.0-0ubuntu7 1.9.0-0ubuntu7.3)
xserver-common:i386(1.9.0-0ubuntu7 1.9.0-0ubuntu7.3)

Dit staat blijkbaar los van de ati drivers...

De bug die ik een paar dagen geleden in de logs vond, kan ik nu niet letterlijk vinden, maar de symptomen zijn precies hetzelfde... Deze was gereport voor alle videokaarten (nvidia, intel en ati)

edit:
ook nog deze update gehad:
xserver-xorg-input-evdev:i386 (2.3.2-6ubuntu3, 2.3.2-6ubuntu3.1)
heitieh
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:19:53 #31
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91909952
:(
Er zit weinig anders op dan bij het update-beheer alle pakketten handmatig door de lopen en alle xorg-pakketten weg te vinken.

Bij synaptic kan ik trouwens niet bij alle pakketten een versie instellen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:26:18 #32
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91910278
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:19 schreef ouderejongere het volgende:
:(
Er zit weinig anders op dan bij het update-beheer alle pakketten handmatig door de lopen en alle xorg-pakketten weg te vinken.

Bij synaptic kan ik trouwens niet bij alle pakketten een versie instellen.
en dan heb ik geen x meer?

Ik kan wel in de update-manager kiezen om een force version, maar dan zegt ie dat ik diverse pakketten ook met verwijderen, waaronder ubuntu-desktop en xorg.

Lijkt me dus ook geen goed idee...
heitieh
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:29:37 #33
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91910441
Heb de 2 xorg pakketten gereinstalled, maar dat heeft ook niks geholpen :')

Ik heb nu geen tijd om verder te zoeken.

Bedankt Ouderejongere voor het meedenken. :)
heitieh
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:31:34 #34
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91910571
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:29 schreef Joooo-pi het volgende:
Heb de 2 xorg pakketten gereinstalled, maar dat heeft ook niks geholpen :')

Ik heb nu geen tijd om verder te zoeken.

Bedankt Ouderejongere voor het meedenken. :)
Lukt het wel met aptitude ?(niet meer standaard meegeleverd ;( ) ik heb die momenteel zelf niet erop staan om te testen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:50:52 #35
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91916002
Het was veel makkelijker om op te lossen |:(

Ik heb gewoon de ati driver opnieuw geinstalleerd (installer script opnieuw gedraaid) _O_

Dankzij een tip op ubuntuforums.org. ^O^
heitieh
pi_91955313
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:50 schreef Joooo-pi het volgende:
Het was veel makkelijker om op te lossen |:(

Ik heb gewoon de ati driver opnieuw geinstalleerd (installer script opnieuw gedraaid) _O_

Dankzij een tip op ubuntuforums.org. ^O^
*O*
Soms is de oplossing echt zo eenvoudig. |:( Dank om dit met ons te delen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_91955501
Vind het jammer dat de support voor een extern scherm op je laptop nog niet helemaal je-van-het is. Moet elke keer handmatig instellen dat hij mijn externe scherm moet gebruiken ipv mijn laptopscherm. Behalve als ik de laptop net aanzet met het externe scherm aangesloten gebruikt hij die meteen.
pi_91963251
Ik had net iets stoms :') Ik heb de Opera-ppa geinstalleerd, maar deze is blijkbaar "niet gecontroleerd". Zegt de update-manager als ik op updaten klik: "deze actie kan niet worden uitgevoerd blabala bevat niet gecontroleerde gegevensbron". En dan doet hij dus de HELE update niet uitvoeren! Ook de andere pakketten niet.

Maargoed synaptic deed 't wel gewoon :Y)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:22:07 #39
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_91997090
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik had net iets stoms :') Ik heb de Opera-ppa geinstalleerd, maar deze is blijkbaar "niet gecontroleerd". Zegt de update-manager als ik op updaten klik: "deze actie kan niet worden uitgevoerd blabala bevat niet gecontroleerde gegevensbron". En dan doet hij dus de HELE update niet uitvoeren! Ook de andere pakketten niet.

Da's best raar ja...
heitieh
pi_92055552
Vraagje... Ik wil graag via de gconf tool de weergave van Nautilus van icon naar list veranderen... Iemand enig idee welke parameter ik moet hebben?
pi_92059747
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:35 schreef Dale. het volgende:
Vraagje... Ik wil graag via de gconf tool de weergave van Nautilus van icon naar list veranderen... Iemand enig idee welke parameter ik moet hebben?
/apps/nautilus/preferences/default_folder_viewer

Deze moet je op list_view zetten.

Complete commando ziet er zo uit:
1gconftool --set /apps/nautilus/preferences/default_folder_viewer --type string list_view

[ Bericht 4% gewijzigd door Chartreux op 29-01-2011 23:31:32 ]
pi_92060328
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:25 schreef Chartreux het volgende:

[..]

/apps/nautilus/preferences/default_folder_viewer

Deze moet je op list_view zetten.

Complete commando ziet er zo uit:

[ code verwijderd ]

Thanks!

Ander bijbehorend vraagje... Ik heb bij bepaalde folders ooit handmatig folder view aangepast, hoe zorg ik dat dit weer aangepast wordt? Wanneer ik nu via die commando de folder view aanpas past hij ze niet aan in die folders waarvan ik ooit de view handmatig heb veranderd...

Ik heb trouwens al geprobeerd via "reset view to defaults" geprobeerd maar dat doet niks.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dale. op 30-01-2011 00:10:33 ]
  zondag 30 januari 2011 @ 09:07:09 #43
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_92068025
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:04 schreef KomtTijd... het volgende:

Heb je de key wel toegevoegd?

1sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys <key van ppa>
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_92136509
Ik gebruik nu een Live CD en wil graag via de LVM mijn partities indelen, zoals hier wordt beschreven:

https://help.ubuntu.com/1(...)ls.html#di-partition

Ik zie deze optie echter nergens staan in de installer (GUI, via de CD)?
pi_92137008
Ik zie het al, dat kan niet met de normale Live CD.
pi_92138876
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 09:07 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Heb je de key wel toegevoegd?

[ code verwijderd ]

Nee ik denk het niet, maar het punt is dat de update-manager dan gelijk *alle* updates weigert, omdat er ééntje onvertrouwd is. Je zal het maar niet weten en al een jaar achter lopen met je auto-updates...
pi_92139883
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:40 schreef Dale. het volgende:
Ander bijbehorend vraagje... Ik heb bij bepaalde folders ooit handmatig folder view aangepast, hoe zorg ik dat dit weer aangepast wordt? Wanneer ik nu via die commando de folder view aanpas past hij ze niet aan in die folders waarvan ik ooit de view handmatig heb veranderd...

Ik heb trouwens al geprobeerd via "reset view to defaults" geprobeerd maar dat doet niks.
Niemand?
  maandag 31 januari 2011 @ 21:38:56 #48
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_92145381
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:20 schreef Dale. het volgende:

[..]

Niemand?
Ik vermoed dat het in /home/<naam>/.gconf/apps/nautilus/desktop-metadata zit
dit is niet aan te passen / verwijderen in gconf-editor
probeer voor alle zekerheid eerst een andere gebruiker aan te maken, dan kan je daar veilig in testen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_92158466
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:20 schreef Dale. het volgende:

[..]

Niemand?
Je kan het zo "ontdekken":
- Verander een folder (met de button, naast het vergrootglas) van "Icon View" naar "List View" (of andersom natuurlijk - als ie maar verandert.
- Tik het volgende in (in je home-directory):
1ubuntu@ubuntu:~$ find .??* -mmin -1
Meaning: toon alles in de hidden directories wat binnen de laatste minuut is veranderd.

Let op: niet .*, want dan pakt ie ook de "gewone" directories (namelijk in ".", de current directory, dat matcht ook met .* + de bovenliggende (..) Doe maar eens "ls .*", dan zie je wat ik bedoel). Kan je wel doen natuurlijk, maar dan kan het zoeken lang duren als je veel gewone data hebt in je Documents, Downloads enzovoorts. En daar staat het antwoord echt niet, dat zit hem in een van de .gnome, .gconf, .local of whatever.

Dan krijg je zoiets als antwoord:
1.local/share/gvfs-metadata/home-10ad969c.log
Dat blijkt dan ook de file te zijn waar de Icon/List View wijziging in wordt opgeslagen. Tenminste, de naam begint met home en eindigt met .log, maar het deel ertussen wijzigt voortdurend. Verder heb je er niet veel aan, want het is een binary file. Je kan er hooguit "strings" op loslaten om te kijken of er wat herkenbaars in staat. Dat levert bij mij alleen het woord "jour" op (journal?)

Ook heeft ie nog een broertje dat gewoon "home" heet en gelijktijdig wijzigt - ook een binary en dus niet normaal leesbaar. strings + grep op view laat hier wel wat meer zien:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ubuntu@ubuntu:~/.local/share/gvfs-metadata$ strings home | grep -i view
nautilus-icon-view-sort-by
nautilus-list-view-zoom-level
nautilus-default-view
nautilus-list-view-sort-reversed
nautilus-icon-view-tighter-layout
nautilus-icon-view-zoom-level
nautilus-icon-view-sort-reversed
nautilus-icon-view-auto-layout
nautilus-list-view-sort-column
nautilus-desktop-icon-view-ui.xml
nautilus-directory-view-ui.xml
OAFIID:Nautilus_File_Manager_Icon_View
OAFIID:Nautilus_File_Manager_List_View
De vraag is natuurlijk wat je hier aan hebt en hoe je alle View-settings kan resetten. In ieder geval niet met Nautilus zelf (de optie daar in het menu geldt alleen voor de directory in het scherm) en ook niet met gconf.
Misschien de metadata weggooien? Maak een testuser aan en probeer het eens zou ik zeggen :)
Daarvoor moet je waarschijnlijk wel uitgelogd zijn, want zolang Nautilus draait schrijft ie denk ik alleen naar z'n metadata file en bewaart de huidige configuratie in memory - als je de file weggooit schrijft ie er meteen een nieuwe. Pas als Nautilus opnieuw opstart zal ie de metadata uitlezen. Ja, je kan Nautilus herstarten met "nautilus -q", maar dan schrijft ie de sessie weg en leest hem bij het herstarten meteen weer in; daartussen zou je hem moeten weggooien en dat lukt niet.

Dus je moet de View-settings (als testuser) wijzigen, uitloggen, als gewone user met sudo de metadata (home en home-*.log) van de testuser wegknikkeren en dan opnieuw inloggen als de testuser. Ben benieuwd of de View-settings dan bewaard zijn gebleven.
pi_92163988
quote:
Installatie
De installatie is bijzonder simpel. Na het beantwoorden van een aantal vragen (tijdzone, toetsenbord, disk, naam) wordt het systeem geinstalleerd.
Na installatie is het klaar voor gebruik. Allerlei basissoftware is standaard geinstalleerd.
hier loopt het bij mij verkeerd, ik krijg de melding "klaar als u dat bent", maar krijg verder geen optie om verder te gaan, de "volgende"-knop is greyed out. daarna reset ik de pc, en nu wil de pc helemaal niet meer opstarten, ik krijg een dosbox met het volgende:

error: file not found
[rub rescue]

wat nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')