Gewoon je ding doen alsof het een rijles is zoals ieder andere. Goed laten zien dat je kijkt en de situatie ook gezien hebt cq. overziet en er naar handelen. Dode hoek nooit vergeten bij het wisselen van baan, achterrem gebruiken, de ruimte zoeken, zorg dat je wat bijzondere details over je lesmotor weet, zoals het aantal PK's bijvoorbeeld, dat is al een goede binnenkomer als het BRAVOK verhaal ter sprake komt. Uiteindelijk is het belangrijk dat je alle situaties zo veilig mogelijk oplost en dat hoeft niet te zijn door als een opa te rijden. Even naar de ruimte toe speren wordt meer gewaardeerd dan je twijfelend in een klein gaatje proberen te proppen. Succes in ieder geval! Ben benieuwdquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef daantje1044 het volgende:
donderdag heb ik examen avd, ging de laatste lessen best wel goed, paar kleine puntjes alleen.
iemand nog tips voor mijn examen?
Succesquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:43 schreef daantje1044 het volgende:
Bedankt voor je tips! Zal ze in mijn achterhppfd houden.
Op zich heb ik een gunstige tijd om examen te doen, 9.45 uur, dan is er hier in zeeland niet zo heel veel meer te beleven op de weg. En voor het examen heb ik nog een les.
dank je wel!quote:
Hoeveel lessen heb jij gehad als ik vragen mag ?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:13 schreef daantje1044 het volgende:
donderdag heb ik examen avd, ging de laatste lessen best wel goed, paar kleine puntjes alleen.
iemand nog tips voor mijn examen?
pardon?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:02 schreef beantsje het volgende:
Ik ben gewoon geen talent en heb veel lessen nodig gehad voor mijn AVB, stuk of 15. Ben de tel kwijtgeraakt...maar goed, in 2 pogingen toch gehaald. En ach, ik ben 45 én vrouw
Haha, ik zat ook al te kijken. Zoveel zal dat toch niet uitmaken, eerder met je leeftijd. Als je ouder bent, schijn je nou eenmaal minder snel te lerenquote:
ik snap de gevolgtrekking uit deze zin niet?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:21 schreef ArnosL het volgende:
De auto gaat altijd naar de garage, dit is alleen voor de motoren denk ik.
Tja, ik kan het niet ontkennen; gemiddeld hebben vrouwen meer lessen nodig dan mannen. Maar ze slagen wel vaker in 1 x.quote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:18 schreef Yreal het volgende:
AVB gehaald na 12 lessen !
En nog foutloos ook
gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:18 schreef Yreal het volgende:
AVB gehaald na 12 lessen !
En nog foutloos ook
Congratzquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!
Feli Daantje Goed gedaan. Nu maar een mooie fiets halenquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
gefeliciteerd!!!
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
gefeliciteerd!!!
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!
Zodan, zijn de wachttijden zo langquote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:59 schreef Anne het volgende:
Ik had extra het examen nog niet in laten plannen want "het was toch niet druk".
Vanmiddag toch maar wel gedaan.. kan ik pas in maart terecht!
Boe Ik had gehoopt het aankomende maand te gaan halen..
Nu heb ik voortaan ook maar één les in de week ingepland, want anders wordt het imho te duur.
heb jij trouwens licht of zwaar gedaan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:42 schreef daantje1044 het volgende:
ff snel een verslagje van mijn examen.
na een kort gesprekje met de examinator, gaan we naar de motor, en de enige vraag die ik kreeg was hoeveel cilinders heeft de motor. dus daar kwam ik al makkelijk vanaf.
Daarna zijn we gaan rijden eerst richting de snelweg, dat ging goed, een paar vrachtwagens ingehaald, en ik kon de volgende afslag er weer af. Daarna een stuk 80 weg en toen een klein dorpje in. Daar een stukje door heen gereden en toen waren we alweer op weg naar Goes.
Door de stad heen terug naar het CBR en dat was mijn examen al.
al met al nog geen 20 minuten gereden!
ik heb licht gereden hoezo?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:01 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
heb jij trouwens licht of zwaar gedaan?
valt nog mee, mijn CBF250 hield het voor gezien bij 115quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:42 schreef densmee het volgende:
vanmorgen voor het eerst de snelweg op, zonder ruitje.
ik had vandaag de 25kw motor en die gaf het bij 135kmh op.
die heeft echt niks over ook bij het invoegen is het volle gas
ik had met lessen een cb250 gereden, die kreeg ik met heel veel moeite op de 120 haha.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
valt nog mee, mijn CBF250 hield het voor gezien bij 115
Is het ook niet, vind het wel een beetje twijfel maatregel, want als je veel tweewieler ervaring hebt zoals ik toen beroepsmatig, vind ik het niet echt nodig, maar goed toon dat maar aan. Voor iemand die niet weet wat een brommer of motor is, is het prima, eerst maar eens flink ervaring op doen. Eigenlijk zou de regeling 125 cc rijbewijs (ultra light) vanaf 16 moeten gaan gelden als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:23 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
ik had met lessen een cb250 gereden, die kreeg ik met heel veel moeite op de 120 haha.
maar ja klopt eerst 2 jaar op een lichte, maar vind het niet zo erg!
ik ben wel oud genoeg om gelijk een zware te mogen rijden, maar aangezien het zo ontzettend slecht ging op de zware, heb ik het een lesje op de lichte geprobeerd, en dat voelde zo veel beter dat ik besloten heb om daarop examen te doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Is het ook niet, vind het wel een beetje twijfel maatregel, want als je veel tweewieler ervaring hebt zoals ik toen beroepsmatig, vind ik het niet echt nodig, maar goed toon dat maar aan. Voor iemand die niet weet wat een brommer of motor is, is het prima, eerst maar eens flink ervaring op doen. Eigenlijk zou de regeling 125 cc rijbewijs (ultra light) vanaf 16 moeten gaan gelden als je het mij vraagt.
ben je zelf toevallig niet handig(genoeg)? 450euro is een normale prijs, maar blijft een hoop geld! enigste waarvoor je langs motorzaak moet is nieuwe band om je wiel te laten zettenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:11 schreef HeetBoven het volgende:
mijn eerste banden en oliewissel gaan een feit worden. Nu 6000 km zelf gereden binnen 4 maanden . Achterband was redelijk toen ik de broem kocht, maar nu is hij echt kaler en gladder dan de schedel van Pim Fortuyn. Voor komende vrijdag een afspraak gemaakt voor een beurtje. Vervangen worden: achterband, bougies, olie, oliefilter, luchtfilter, en mogelijk de remblokjes. Totaal bijna ¤450
Ik zou misschien best handig genoeg zijn, alleen moet je de faciliteiten ook hebben. Om het allemaal op straat te gaan doen gaat me een beetje te ver. Bovendien moet je er ook nog zin in hebben. En als er nu iets aan mankeert kan ik nog terug...quote:Op zondag 23 januari 2011 08:49 schreef Spro het volgende:
[..]
ben je zelf toevallig niet handig(genoeg)? 450euro is een normale prijs, maar blijft een hoop geld! enigste waarvoor je langs motorzaak moet is nieuwe band om je wiel te laten zetten
Ik heb les op een Yamaha Fazer naked, alleen die kapt er met wind tegen ook mee bij de 120 / 130quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:46 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
valt nog mee, mijn CBF250 hield het voor gezien bij 115
Priveberichtje gestuurdquote:Op zondag 23 januari 2011 11:49 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik zou misschien best handig genoeg zijn, alleen moet je de faciliteiten ook hebben. Om het allemaal op straat te gaan doen gaat me een beetje te ver. Bovendien moet je er ook nog zin in hebben. En als er nu iets aan mankeert kan ik nog terug...
Dat is ongeveer zo hard als dat ik hem krijg met het gas vol open in zijn 6quote:Op zondag 23 januari 2011 15:02 schreef ArnosL het volgende:
Weet iemand hoe hard een CB500 gaat op de snelweg? Volgens 25kilowatt.nl moet ie rond de 150 gaan, maar als ik deze verhalen zo lees zal dat ook wel flink toeren maken worden op de snelweg.
Heb jij hem op 25kw of vol vermogen?quote:Op zondag 23 januari 2011 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is ongeveer zo hard als dat ik hem krijg met het gas vol open in zijn 6
quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:18 schreef Yreal het volgende:
AVB gehaald na 12 lessen !
En nog foutloos ook
Allebei gefeliciteerd!quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:15 schreef daantje1044 het volgende:
ik heb ook goed nieuws! kom net van het gemeentehuis om mijn A bij te laten schrijven!!
met andere woorden, ben geslaagd vanmorgen!!!
Op 25kw , maar 150 is opzich nog hard zat hoor. Je gaat er geen Audi's mee boeken op de snelweg maar bijblijven lukt prima en buiten de snelweg is het heerlijk rijdenquote:Op zondag 23 januari 2011 21:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Heb jij hem op 25kw of vol vermogen?
Dan hoop ik dat de lesmotor dat ook haalt, dan hoef ik tenminste niet hele tijd hoog in toeren te rijden op de snelwegquote:Op zondag 23 januari 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op 25kw , maar 150 is opzich nog hard zat hoor. Je gaat er geen Audi's mee boeken op de snelweg maar bijblijven lukt prima en buiten de snelweg is het heerlijk rijden
Reken maar op een bak ellende. Snelweg op een cb250, dat was pas leukquote:Op zondag 23 januari 2011 22:42 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de lesmotor dat ook haalt, dan hoef ik tenminste niet hele tijd hoog in toeren te rijden op de snelweg
Ik rij 50> altijd met vizier dicht, anders vind ik het te irritant. Eronder vind ik het juist lekker om 'm open te hebben, dan hebbie de wind een beetje in je kopquote:Op maandag 24 januari 2011 16:49 schreef Usert het volgende:
verder voor het eerst met vizier dicht gereden (leek me noodzakelijk op de snelweg) vooral vervelend dat hij als je voor een stoplicht staat weer beslaat... verder lekker rustig aan je hoofd
En ik schijnbaar aan .quote:Op maandag 24 januari 2011 20:09 schreef beantsje het volgende:
Had 'm altijd op een kier, want ik draag een bril en die beslaat. Alleen heb ik nu op de motorbeurs Groningen een goedje voor mijn bril gekocht dat heet Klar-Pilot en het werkt fantastisch! Voor het eerst mijn vizier helemaal kunnen sluiten, ook voor het verkeerslicht. Zelfs als ik door mijn mond uitadem, beslaat hij niet! Je kunt het ook op je vizier doen trouwens.
Vandaag weer wegles gehad; ging goed. Alleen vergeet ik nog weleens mijn richtingaanwijzer weer uit te zetten, blijf ik maar hardnekkig voorsorteren bij linksaf en maak ik soms de bochten naar rechts nog te ruim, als ik er niet om denk. En ik rijd te 'stevig'. is op zich goed, maar ik mag het niet te gek maken.
als ik ping hoor dan weet ik dat ik weer op het knopje moet drukken.quote:
Ping ? Wut?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:28 schreef densmee het volgende:
[..]
als ik ping hoor dan weet ik dat ik weer op het knopje moet drukken.
dus als je je rijbewijs hebt, kijk je nooit meer in je spiegels?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:33 schreef 12345r het volgende:
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die het rijlessen stiekum een beetje saai beginnen te vinden ?
Ik vind motorrijden echt geweldig, maar ik vind dat telkens spiegelen en zo geconcentreerd op de motor zitten wel een beetje vervelend worden eigenlijk...
de instructeur zegt dan een keer ping door de headsetquote:
het tegenovergestelde is juist het geval meestal, als het goed is, aangezien je zonder oortje niet meer dat extra paar ogen hebt om je voor gevaren te waarschuwen, maar je leven echt alleen maar van jou zelf af hangtquote:Op maandag 24 januari 2011 21:40 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
dus als je je rijbewijs hebt, kijk je nooit meer in je spiegels?
ik heb nog niet gereden sinds ik mijn rijbewijs heb, bij gebrek aan een motor. ( morgen mijn rijbewijs ophalen trouwens!)quote:Op maandag 24 januari 2011 22:13 schreef Spro het volgende:
mm, mijn instructeur had de "nare" gewoonte om meerdere keren te zeggen "Controleer je richting aanwijzer nog een keer jongens." ook als hij keurig uitstond, tsja, na een keer of tien controleer je hem standaard, en denk je zodra hij het zegt "Das niet voor mij, die staat al uit!"
@daantje ik weet niet hoe het met jou zit, maar op een lange rechte weg, zonder zijwegen en al kilometers lang geen andere verkeersdeelnemer te zien, controleer ik (in de auto in ieder geval niet meer) niet zo heel grondig(zoals je geleerd wordt) mijn spiegels meer... binnen de bebouwde kom, of zijwegen, of als ik simpelweg twijfel weer consequent wél...
Je bent nu gewoon nog veel te bewust met dingen bezig omdat je bezig bent om het jezelf aan te leren, over een tijdje denk je niet eens meer na bij wat je handen en voeten doen, je kijkt vanzelf in je spiegels, knipperen gaat als vanzelf; dan zit je heel anders op die motor, dan heb je tijd voor ontspanningquote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:09 schreef 12345r het volgende:
Nee, zo bedoel ik dat niet...
Ik heb alleen het idee dat je tijdens het lessen een beetje 'geforceerd' aan het rijden ben.
Je zit de hele tijd na te denken wat je allemaal moet doen waardoor je andere dingen misschien weer over het hoofd ziet.
Maarja, ik verlang er gewoon naar dat ik het roze pasje binnen heb en lekker kan gaan toeren
Jammer dat je niet terug kan praten.. "Pong!". Wheheheh.quote:Op maandag 24 januari 2011 21:47 schreef densmee het volgende:
[..]
de instructeur zegt dan een keer ping door de headset
Ping pong Hahahaquote:Op dinsdag 25 januari 2011 07:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Jammer dat je niet terug kan praten.. "Pong!". Wheheheh.
af en toe is het ook maar goed dat hij niet alles kan horen wat ik in mijn helm roepquote:Op dinsdag 25 januari 2011 07:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Jammer dat je niet terug kan praten.. "Pong!". Wheheheh.
Bij mij ook ja heb me al wat afgescholden zeg, niet normaalquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:45 schreef densmee het volgende:
af en toe is het ook maar goed dat hij niet alles kan horen wat ik in mijn helm roep
woonwijk rijden is inderdaad zwaaaaar klote.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:23 schreef beantsje het volgende:
Haha, ik ook, ik spreek hem soms ook grondig tegen of ik geef het commentaar dat ik van hem verwacht, vast zelf maar....'t is maar goed dat hij me niet kan horen!
Ik ben rijles op zich nog niet zat maar kan langzamerhand geen woonwijk meer zien...
Tegenvaller...nog steeds geen examendatum, CBR-systeem ligt weer 'ns dwars.
Als ik de diverse fora moet geloven, is dat nogal eens het geval bij het CBR. Prutsers!
balen van die examendatum! wel vreemd en regioverschillend dan volgens mij.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:23 schreef beantsje het volgende:
Haha, ik ook, ik spreek hem soms ook grondig tegen of ik geef het commentaar dat ik van hem verwacht, vast zelf maar....'t is maar goed dat hij me niet kan horen!
Ik ben rijles op zich nog niet zat maar kan langzamerhand geen woonwijk meer zien...
Tegenvaller...nog steeds geen examendatum, CBR-systeem ligt weer 'ns dwars.
Als ik de diverse fora moet geloven, is dat nogal eens het geval bij het CBR. Prutsers!
Sommige rijscholen kopen vast meerdere data in, waarop ze zeker weten dat er wel iemand kan afrijden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 22:35 schreef daantje1044 het volgende:
[..]
balen van die examendatum! wel vreemd en regioverschillend dan volgens mij.
Mijn vader heeft afgelopen donderdag ook examen gedaan en was gezakt, maar hij kan 10 februari al weer op.
Stadsverkeer kan leuk zijn, vooral stoplichtsprintjes tegen opgevoerde scooters die denken dat ze snel zijn enzoquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
woonwijk rijden is inderdaad zwaaaaar klote.
quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:38 schreef James-Hetfield het volgende:
Sommige rijscholen kopen vast meerdere data in, waarop ze zeker weten dat er wel iemand kan afrijden.
Sommige rijscholen doen dit niet en dus zit je dan vast aan een wachttijd.
quote:CBR schrijft het volgende:
Op zich kan dat niet echt meer omdat ze ingekochte data voor over minder dan 7 weken echt aan een persoon moeten koppelen. Examens binnen 7 weken voor de examendatum kunnen alleen nog maar op naam van de kandidaat kunnen worden gereserveerd. Mocht de leerling plotseling toch niet kunnen, mag er maximaal één keer gewisseld worden. Hierbij wordt een andere leerling aan het examen gekoppeld. Boven de 7 weken kunnen rijscholen nog maximaal 10 procent van hun jaarlijkse aantal eerste examens blanco kopen, bijvoorbeeld voor spoedopleidingen in de zomer.
Op zich kan dat niet echt meer omdat ze ingekochte data voor over minder dan 7 weken echt aan een persoon moeten koppelen. Maar ach, mijn wachttijd is 4 1/2 week, dus ik zeur niet.quote:Op woensdag 26 januari 2011 07:38 schreef James-Hetfield het volgende:
Sommige rijscholen kopen vast meerdere data in, waarop ze zeker weten dat er wel iemand kan afrijden.
Sommige rijscholen doen dit niet en dus zit je dan vast aan een wachttijd.
quote:CBR schrijft het volgende:
Examens binnen 7 weken voor de examendatum kunnen alleen nog maar op naam van de kandidaat kunnen worden gereserveerd. Mocht de leerling plotseling toch niet kunnen, mag er maximaal één keer gewisseld worden. Hierbij wordt een andere leerling aan het examen gekoppeld. Boven de 7 weken kunnen rijscholen nog maximaal 10 procent van hun jaarlijkse aantal eerste examens blanco kopen, bijvoorbeeld voor spoedopleidingen in de zomer.
Ik zag eens zo'n scootersjonnie aan de kant worden gezet door een motoragent op een Transalp. Probeerde te ontkomen, werd meteen klemgezetquote:Op woensdag 26 januari 2011 17:51 schreef HeetBoven het volgende:
Stadsverkeer kan leuk zijn, vooral stoplichtsprintjes tegen opgevoerde scooters die denken dat ze snel zijn enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |