Helemaal mee eens. Vind ook dat Nederland Palestina moet erkennen erop moet aandringen dat de rest van de EU dat ook doet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:20 schreef TomLievense het volgende:
[..]
De Nederlandse grondwet gebied de regering het bevorderen van de internationale rechtsorde. Het bouwen van nederzettingen op bezet gebied is niet toegestaan volgens het internationale recht, dus volgens onze eigen grondwet mogen we niet stil zitten. We mogen het bouwen van Nederzettingen nooit toestaan in bezette gebieden, want dit sabborteerd de onderhandelingen. Israëli die in nu in die nederzettingen gaan wonen zullen bij een akkoord weer teruggestuurd moeten worden. Daarom geen nederzettingen bouwen op bezet gebied.
Ja, leuk. Zeg ik ook, maar dan ga ik mezelf oplossingen voorleggen die praktisch anders lopen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:25 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Welke onderdeel van het internationale recht hebben de Palestijnse autoriteiten geschonden? Je verwijt mij de keuze te maken voor Palestina, maar ik kies voor het internationale recht, de mensenrechten en het oorlogsrecht. Israël mag van mij ook blijven bestaan, maar ze moeten de bezette gebieden opgeven.
En dan? Israel stopt met de nederzettingen, en een week later is het weer raak, omdat er weer iemand is ontvoert door Israël of Palestina. Deze landen kunnen niet naast elkaar leven, begrijp dat gewoon een keer.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Vind ook dat Nederland Palestina moet erkennen erop moet aandringen dat de rest van de EU dat ook doet.
Maar dat gaat vast niet lukken zolang onze regering gedoogd wordt door een partij die grotendeels gesponsord word door zionisten
Wat heeft dit nu voor verband met het Palestina - Israël conflict? Laat de discussie a.u.b. niet ontsporen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:29 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, leuk. Zeg ik ook, maar dan ga ik mezelf oplossingen voorleggen die praktisch anders lopen.
De Palestijnen schenden zoveel rechten. Je gaat geen mensen de handen afhakken als ze van armoedige ellende gaan stelen. Je gaat geen vrouwen bekogelen met stenen als ze verkracht is. Misschien komt het in Palestina minder vaak voor, dan in Iran, maar het gebeurt.
Meneer, ik weet niet of je het door had, maar ik reageerde naar aanleiding van 'jouw' post.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:32 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu voor verband met het Palestina - Israël conflict? Laat de discussie a.u.b. niet ontsporen.
Ze kunnen niet met elkaar in één natie wonen, maar waarom zouden ze niet naast elkaar kunnen wonen? Wat is jouw oplossing dan, wil je de Palestijnen het land uit trappen? Klink wel heel erg Geerterig.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:31 schreef mlg het volgende:
[..]
En dan? Israel stopt met de nederzettingen, en een week later is het weer raak, omdat er weer iemand is ontvoert door Israël of Palestina. Deze landen kunnen niet naast elkaar leven, begrijp dat gewoon een keer.
Waarom ze niet naast elkaar kunnen wonen? Zet de tv aan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:36 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ze kunnen niet met elkaar in één natie wonen, maar waarom zouden ze niet naast elkaar kunnen wonen? Wat is jouw oplossing dan, wil je de Palestijnen het land uit trappen? Klink wel heel erg Geerterig.
Kortom je wil niets veranderen. Zet zelf je TV eens aan man, dit kan zo niet langer.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:38 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom ze niet naast elkaar kunnen wonen? Zet de tv aan.
Ik wil helemaal geen Palestijnen het land uit schoppen. Ik wil dat ze gewoon onder de Israëlische nationaliteit vallen, met Israëlische rechten. Die rechten zijn in Israël wat beter gesteld. Gewoon een vrije staat, maar zonder een regering van Hamas. Die terroristische organisatie jut het volk alleen maar op.
Inderdaad. Die nederzettingen moeten erdoor gedrukt worden. Zodra het allemaal achter de rug is, dan kunnen we pas echt beginnen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:41 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Kortom je wil niets veranderen. Zet zelf je TV eens aan man, dit kan zo niet langer.
Je had het over handen afhakken en dat had zeker niets met deze discussie te maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Meneer, ik weet niet of je het door had, maar ik reageerde naar aanleiding van 'jouw' post.
Ik bedoel te zeggen dat die 'oplossingen' die jullie voordragen gewoon niet haalbaar zijn. Het is allemaal veel te makkelijk jongens.
Je vroeg me welke rechten geschonden werden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:43 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Je had het over handen afhakken en dat had zeker niets met deze discussie te maken.
Inzake dit conflict natuurlijk, maar ook van het afhakken van handen door de Palestijnse autoriteiten wil ik graag bewijzen zien. Het is gewoon een lulkoek verhaal.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:43 schreef mlg het volgende:
[..]
Je vroeg me welke rechten geschonden werden.
Palestina staat machteloos zonder een grootmacht die zicht volledig achter Palestina schaart. Bovendien moet het dan ook landen als Egypte, Syrië en Iran kunnen confronteren. De buurlanden van Israël vinden één ding erger dan een Joods Israël: een Israël dat door een van de andere buurlanden of een grootmacht wordt bezet. Voor Libanon, Jordanië, Egypte en Syrië is de huidige situatie zo slecht nog niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:45 schreef TomLievense het volgende:
Goed punt. Als Israël zich niet constructief gaat opstellen en nederzettingen blijft bouwen moet Palestina maar eenzijdige stappen zettten tot onafhankelijkheid. Steeds meer landen volgen het voorbeeld van de Sowjet Unie, nu wordt het tijd dat wij ook de juiste beslissing gaan nemen.
Ze hebben mij als vriend.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:44 schreef waht het volgende:
[..]
Palestina staat machteloos zonder een grootmacht die zicht volledig achter Palestina schaart. Bovendien moet het dan ook landen als Egypte, Syrië en Iran kunnen confronteren. De buurlanden van Israël vinden één ding erger dan een Joods Israël: een Israël dat door een van de andere buurlanden of een grootmacht wordt bezet. Voor Libanon, Jordanië, Egypte en Syrië is de huidige situatie zo slecht nog niet.
Dat komt erop neer dat een Palestijnse staat in de handen ligt van Amerika, grootmachten die Amerika willen confronteren en Israël, in die volgorde. Dus nogmaals, in de nabije toekomst zal Palestina machteloos staan, niet zozeer omdat ze sterke vijanden heeft maar eerder omdat ze geen enkele vrienden heeft.
Hoeveel tanks en F16's heb je?quote:
6 Tanks (<5 cm)quote:
Omgquote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:09 schreef Sakura het volgende:
Ach, de mensen die nu voor een israelische staat zijn, zijn ongetwijfeld dezelfde mensen die in 40-45 voor een groot duitsche zouden zijn geweest. Situatie is namelijk identiek, beide zijn/waren bezetters en claim(d)en het land waar ze z(a)it(t)en.
Ik ben blij dat jij in elk geval wel dapper je mening met ons deelt vanuit de loopgraven.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:32 schreef mlg het volgende:
Ik word zo moe van dat gehannes op een forum door volk dat veilig achter een computertje zit.
Is dit dan ironie?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:32 schreef mlg het volgende:
Ik word zo moe van dat gehannes op een forum door volk dat veilig achter een computertje zit.
Dan moeten ze wel het Joodse aspect van Israel loslaten zodat je een seculiere Palestijns/Israelische eenheidsstaat krijgt met een joods-islamitische traditie/cultuur. Ben bang dat dat niet snel gebeurt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:38 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom ze niet naast elkaar kunnen wonen? Zet de tv aan.
Ik wil helemaal geen Palestijnen het land uit schoppen. Ik wil dat ze gewoon onder de Israëlische nationaliteit vallen, met Israëlische rechten. Die rechten zijn in Israël wat beter gesteld. Gewoon een vrije staat, maar zonder een regering van Hamas. Die terroristische organisatie jut het volk alleen maar op.
Want jij hebt vanaf het begin af aan gewoond, alles, maar dan ook alles gedocumenteerd, en daar een conclusie uit getrokken?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat heeft niks met Geert te maken. Ik ga mezelf niet voor de gek houden door één of andere moreel superieure pipo op een forum uit te hangen. Je bent zelf Geert met anderen een stempel geven.
Mijn gewenste doel is dat daar een normale democratie komt, waar elk cultuur, religie, ras of wat dan ook alle nodige vrijheden heeft. Ik schat de kans van slagen met één Israëlische staat groter in, dan dit gezeik of een Palestijnse staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |