Belachelijk natuurlijk. Er bestaan regels die uitzonderingen mogelijk maakt. Als dit niet zo'n dergelijk geval is wat dan wel?quote:ALMELO - Abiram is ongeneeslijk ziek. Maar de kans is groot dat hij en zijn moeder toch naar Sri Lanka worden gestuurd. Het is er veilig. Abirams medeleerlingen en zijn schooldirecteur proberen de politiek wakker te maken. 'Dit is zo uitzonderlijk,' zegt directeur Bulters vandaag in het AD.
Abiram was nog maar 1,5 jaar toen hij en zijn moeder Sri Lanka moesten ontvluchten. Zijn vader was vermoord en ze liepen gevaar. Nu, zeven jaar later, heeft Abiram een agressieve hersentumor. Hij ging tot een paar maanden geleden nog naar school in Almelo, maar nu ligt hij in een ziekenhuis in Hoorn.
Het aller-, allerliefst wil Abiram dat hij en zijn moeder in Nederland kunnen blijven, maar hun asielaanvraag is afgewezen. Het hoger beroep tegen die beslissing dient half februari, maar het is de vraag of Abiram dat haalt. ,,Hij weet dat officieel niet, maar hij ziet zijn moeder en vraagt haar waarom ze heeft gehuild. Het is een slim jongetje,'' zegt directeur Inge Bulters van basisschool Het palet.
Abiram heeft ze leren kennen als heel leergierig. Hij leerde in korte tijd goed Nederlands spreken. ,,Hij ging zo graag naar school. Zelfs toen hij ziek werd, kwam hij vrolijk terug de klas in als hij had gespuugd, niet van plan om naar huis te gaan.''
De leerlingen van het Palet leven mee met Abiram. Ze hebben gisteren zelfs een brief geschreven aan koningin Beatrix. In die brief vertellen ze dat Abiram heel ziek is en dat hij snel zal overlijden. 'Wij vinden dat zijn moeder in Nederland moet blijven. Ze heeft alles verloren: man en een kind (haar man is vermoord in Sri Lanka). Dus ze verdient steun, toekomst en hoop.'
De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) kan niet ingaan op individuele gevallen, zo laat woordvoerder Sander van der Eijk weten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)h-het-land-uit.dhtml
Duurt zo'n procedure 7 jaar?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Belachelijk natuurlijk. Er bestaan regels die uitzonderingen mogelijk maakt. Als dit niet zo'n dergelijk geval is wat dan wel?![]()
Ik zie die namen nergens terugkomen, heb je nog een ander artikel waar dat instaat of ben je maar wat aan het trollen en links aan het leggen naar je favoriete partij.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:22 schreef IHVK het volgende:
Bedankt meneer Leers en meneer Geert.
Tevens bedankt meneer Rutte en Verhagens uiteraard voor het mogelijk maken van dit.
+1quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:23 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Het aspect menselijkheid bestaat bij de IND niet? En werkt puur volgens protocol onder het mom van "Regels zijn Regels"? Het begint hier een heel eng landje te worden.
Pak dan eerst de criminele illegalen aan en schop die de grens over in plaats van een ernstig ziek kind van 8 of 9 en zijn moeder..
Agressieve hersentumoren bij 8 jarigen maakt niets uit. Befehl ist befehl.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:26 schreef genakt het volgende:
Ja dan kan je uitzonderingen blijven maken. Regels zijn inderdaad regels. Het land uit
hij gaat toch dood dus hij heeft er toch niks meer aan. Mensen kunnen wel zielig doen maar over een week hoor je er niemand meer over.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Agressieve hersentumoren bij 8 jarigen maakt niets uit. Befehl ist befehl.
Natuurlijk hoor je er niemand meer over, maar zij zitten er nog steeds mee en dat is het punt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:29 schreef genakt het volgende:
[..]
hij gaat toch dood dus hij heeft er toch niks meer aan. Mensen kunnen wel zielig doen maar over een week hoor je er niemand meer over.
Zo gauw er kinderen in het spel zijn in ieder geval. Belang van het kind is het belangrijkste, dat is met internationale verdragen afgesproken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef Viking84 het volgende:
Tja, het is een vervelende situatie, maar waar trek je de grens als je uitzonderingen gaat maken? Iedereen kan wel beargumenteren dat zijn geval schrijnend is.
en waarom moet dat zeven jaar duren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor je er niemand meer over, maar zij zitten er nog steeds mee en dat is het punt.
En wat gaat die ma doen in Sri Lanka ? Haar man is vermoord en haar kind is geveld door kanker en als klap op de vuurpijl sturen wij haar het land uit, met een ziek kind.
Inderdaad, iedereen kan beargumenteren dat dit geval schrijnend is. Dus dit ligt in ieder geval binnen de grens. Toch?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef Viking84 het volgende:
Tja, het is een vervelende situatie, maar waar trek je de grens als je uitzonderingen gaat maken? Iedereen kan wel beargumenteren dat zijn geval schrijnend is.
Wat gaat ze hier doen dan? Of ze nou hier blijft of sri lanka haar man en kind blijven dood.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor je er niemand meer over, maar zij zitten er nog steeds mee en dat is het punt.
En wat gaat die ma doen in Sri Lanka ? Haar man is vermoord en haar kind is geveld door kanker en als klap op de vuurpijl sturen wij haar het land uit, met een ziek kind.
ja dat vraag ik me ook af.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en waarom moet dat zeven jaar duren.
Hier zijn meer mogelijkheden om uit niets iets te maken. Dat is het minste wat je als land terug kan doen na procedures van 7 jaar en alles wat ze heeft meegemaakt. Er is niets mis met een beetje menselijkheid.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef genakt het volgende:
[..]
Wat gaat ze hier doen dan? Of ze nou hier blijft of sri lanka haar man en kind blijven dood.
Heb je gelijk in. Je moet mensen niet jarenlang in onzekerheid houden over hun status.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook af.
Ik hoop dat ze daar nu inderdaad vaart mee maken en die procedures veel sneller kunnen.
Tyf eens op met dat getrollquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:29 schreef genakt het volgende:
[..]
hij gaat toch dood dus hij heeft er toch niks meer aan. Mensen kunnen wel zielig doen maar over een week hoor je er niemand meer over.
ik trol niet het is gewoon zo die 7 jaar slaat inderdaad nergens op. Mjah Regels zijn Regelsquote:
Eens. Ik snap heus wel dat je niet iedereen met leed naar NL kunt importeren. Maar laat ze dan niet zo lang wachtenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Je moet mensen niet jarenlang in onzekerheid houden over hun status.
Dat kunnen en zijn ze ook. De termijnen staan gewoon wettelijk beschreven en mogen iets meer dan vijf jaar duren, inclusief alle beroepsmogelijkheden. De IND overschrijdt deze termijnen alleen meer wel dan niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze daar nu inderdaad vaart mee maken en die procedures veel sneller kunnen.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:26 schreef genakt het volgende:
Ja dan kan je uitzonderingen blijven maken. Regels zijn inderdaad regels. Het land uit
Eens, hij kan beter zo snel mogelijk naar zijn vaderland terug, om daar zo snel mogelijk te kunnen aarden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:41 schreef Morendo het volgende:
Tja, je zou ook kunnen betogen dat die jongen hier toch geen toekomst heeft. We kunnen nu eenmaal niet, gelijk Atlas, de last van de hele wereld op ons nemen.
aardenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eens, hij kan beter zo snel mogelijk naar zijn vaderland terug, om daar zo snel mogelijk te kunnen aarden.
In deze context mits bewust gedaan een leuke woordgrapquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eens, hij kan beter zo snel mogelijk naar zijn vaderland terug, om daar zo snel mogelijk te kunnen aarden.
Gek he, als ze keer op keer bezwaar blijven indienen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Inderdaad, het systeem moet echt een keer fundamenteel op de schop. En illegaliteit moet strafbaar worden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:07 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Gek he, als ze keer op keer bezwaar blijven indienen.
Het was idd een 'bewussie', kon de verleiding niet weerstaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
In deze context mits bewust gedaan een leuke woordgrap
Blablabla.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:07 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Gek he, als ze keer op keer bezwaar blijven indienen.
Ach meneertje heeft de wijsheid in pacht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
Blablabla.
Ik ga niet elk weekend alles opnieuw uitleggen hier, Godallejezus zeg.
Maar de moeder wil zo graag in Nederland blijven.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:22 schreef CasB het volgende:
Als hij ongeneeslijk ziek is dan gaat hij toch dood, of dat nou in Nederland is of niet.
en ondertussen gaan hele volksstammen op vakantie naar Sri Lanka.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Belachelijk natuurlijk. Er bestaan regels die uitzonderingen mogelijk maakt. Als dit niet zo'n dergelijk geval is wat dan wel?![]()
Hij zal hier ongetwijfeld zijn vriendjes hebben. Daarnaast is de zorg hier nu eenmaal een stuk beter geregeld.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:22 schreef CasB het volgende:
Als hij ongeneeslijk ziek is dan gaat hij toch dood, of dat nou in Nederland is of niet.
Inderdaad, Somalië schijnt ook zéér gevaarlijk te zijn, maar ik ga volgend jaar mee op een 'piraten-cruise'. Het is allemaal gelul.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:28 schreef kawotski het volgende:
[..]
en ondertussen gaan hele volksstammen op vakantie naar Sri Lanka.
Neem jij die mensen dan op, trouw met die moeder , probleem opgelost.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:38 schreef Athlon64x het volgende:
kunnen we Geert Wilders niet het land uitschoppenSamen met VVD
Dat is jouw keuze, er zijn tenminste geen reizen naar Somalie dus daar zou ik nog kunnen inkomen dat men daar niet iedereen naar terugstuurt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad, Somalië schijnt ook zéér gevaarlijk te zijn, maar ik ga volgend jaar mee op een 'piraten-cruise'. Het is allemaal gelul.
nee ruilen met Adolf Wilders die voelt zich toch meer Israëlietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:39 schreef kawotski het volgende:
[..]
Neem jij die mensen dan op, trouw met die moeder , probleem opgelost.
Het hebben van vriendjes lijkt me niet echt een argument om mensen maar in Nederland te houden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hij zal hier ongetwijfeld zijn vriendjes hebben. Daarnaast is de zorg hier nu eenmaal een stuk beter geregeld.
Ook goed, dan kan hij daar de problemen aanpakken zodat die mensen daar weer veilig kunnen wonen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:41 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
nee ruilen met Adolf Wilders die voelt zich toch meer Israëliet
Wel als hij hier praktisch vanaf zijn geboorte is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het hebben van vriendjes lijkt me niet echt een argument om mensen maar in Nederland te houden.
Waar haal je vandaan dat vader pedofiel is of was?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:47 schreef OEM het volgende:
Vader wordt vermoord in Sri Lanka omdat ie pedofiel is. Moeder en zoon moeten vluchten. Moeder weet dat zoon ziek is. Moeder vlucht met zoon naar Nederland, want gratis zorg.
Dan kllinkt het ineens eens stuk realistischer om ze terug te sturen.
Waar staat dat het niet zo is? Misschien was het wel een misdadiger of moordernaar.. Het artikel is nogal tendentieus..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat vader pedofiel is of was?
Nergens vandaan. Maar we weten niet wat de reden is dat ze hier zitten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat vader pedofiel is of was?
Insinuaties ....quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:49 schreef kawotski het volgende:
W
[..]
Waar staat dat het niet zo is? Misschien was het wel een misdadiger of moordernaar.. Het artikel is nogal tendentieus..
Nee, er zijn regels..quote:
Nog maar een keertje dan: inclusief alle (2...) beroepsmogelijkheden mag een aanvraag tot asiel niet langer duren dan 5 jaar. Staat in de asielwet. Wordt dit overschreden, wat bijna altijd het geval is omdat de IND zijn zaakjes niet op orde heeft, dan krijg je dus dat mensen een nieuwe wettelijke mogelijkheid krijgen, namelijk het indienen van een verzoek op humanitaire gronden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:21 schreef karr-1 het volgende:
En je kunt in Sri Lanka niet behandeld worden voor een tumor, voor zover behandeling al mogelijk is? Ik snap dat het triest is, maar zoals anderen ook zeggen, waar leg je dan de grens als je dit toestaat?
Verder vind ik ook dat het hele systeem grondig anders moet. Keer op keer bezwaar indienen en daarmee het eindeloos oprekken om uiteindelijk toch nog weg te moeten. Maar ja dan zitten de kinderen al op school en passen ze zo leuk in de buurt, dus die kun je niet meer wegsturen natuurlijk.
Goh, ik dacht dat er in het artikel staat dat er half februari nog een beroep komt en dat hij dat naar alle waarschijnlijkheid niet gaat halen. Dus ik ben erg benieuwd hoe jij denkt dat de 'helden in Den Haag' een lijk uit willen gaan zetten?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
Hulde voor onze politieke leiders. Een ongeneeslijk ziek jochie na zeven jaar terugsturen. Wat een helden daar in Den Haag.
En wanneer Leers een uitzondering maakt voor die knul, dan gaat Wilders waarschijnlijk nog Kamervragen stellen ook. Wat een kutland zijn we geworden.
De prognose schijnt heel slecht te zijn. Men verwacht dat hij het hoger beroep in februari al niet gaat halen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:21 schreef karr-1 het volgende:
En je kunt in Sri Lanka niet behandeld worden voor een tumor, voor zover behandeling al mogelijk is? Ik snap dat het triest is, maar zoals anderen ook zeggen, waar leg je dan de grens als je dit toestaat?
Je laatste zin.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
De prognose schijnt heel slecht te zijn. Men verwacht dat hij het hoger beroep in februari al niet gaat halen.
Ik zou zeggen, laat ze in godsnaam hier blijven totdat het joch is overleden. Dan kan zij daarna terug naar Sri Lanka en daar haar zoon begraven. Dan is ze bij haar overleden man en haar overleden zoon.
Ik zie niet in waarom die moeder hier zou moeten mogen blijven.
Waarom zou de keuze aan haar moeten zijn? Andere uitgeprocedeerde asielzoekers hebben die keuze toch ook niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je laatste zin.
De keuze zou aan haar MOETEN zijn. Als ze wil kan ze alsnog terug. Jezus..
Er zijn nog een paar duizend asielzoekers meer die hier willen blijven. Ook maar allemaal laten blijven, want menselijkheid?quote:
zullen we jouw uitkering maar ook stopzetten er zijn duizend mensen die ook uitkering willen hebben.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn nog een paar duizend asielzoekers meer die hier willen blijven. Ook maar allemaal laten blijven, want menselijkheid?
Je bedoelt die eindeloze inspraakprocedures die jij zo humaan vindt?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:22 schreef IHVK het volgende:
Bedankt meneer Leers en meneer Geert.
Tevens bedankt meneer Rutte en Verhagens uiteraard voor het mogelijk maken van dit.
Die vergelijking klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:34 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
zullen we jouw uitkering maar ook stopzetten er zijn duizend mensen die ook uitkering willen hebben.
Moeten ze arbeidsongeschikt raken, dan krijgen ze dat ook. Tenminste, als ze nu wel werk hebben.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:34 schreef Athlon64x het volgende:
zullen we jouw uitkering maar ook stopzetten er zijn duizend mensen die ook uitkering willen hebben.
Onze Godwin-expert. Ik snap het ook wel, rationele argumenten ontbreken. Dan maar weer het keuzemenu hé:quote:
Uiteraard, heb ik geleerd van de PVV'ers. En Sachertote.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:45 schreef eriksd het volgende:
Enige onderbouwing: ho maar. Klinkt uiteraard wel lekker.
Precies. Geen onderbouwing met feiten, maar lekker ongenuanceerd tegen de VVD schoppen. Wat een kutleven moet je dan hebbenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Onze Godwin-expert. Ik snap het ook wel, rationele argumenten ontbreken. Dan maar weer het keuzemenu hé:
- Denk aan 1933!
- De VVD is allang niet meer liberaal!
- De allerzwaksten!
Enige onderbouwing: ho maar. Klinkt uiteraard wel lekker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |