Belachelijk natuurlijk. Er bestaan regels die uitzonderingen mogelijk maakt. Als dit niet zo'n dergelijk geval is wat dan wel?quote:ALMELO - Abiram is ongeneeslijk ziek. Maar de kans is groot dat hij en zijn moeder toch naar Sri Lanka worden gestuurd. Het is er veilig. Abirams medeleerlingen en zijn schooldirecteur proberen de politiek wakker te maken. 'Dit is zo uitzonderlijk,' zegt directeur Bulters vandaag in het AD.
Abiram was nog maar 1,5 jaar toen hij en zijn moeder Sri Lanka moesten ontvluchten. Zijn vader was vermoord en ze liepen gevaar. Nu, zeven jaar later, heeft Abiram een agressieve hersentumor. Hij ging tot een paar maanden geleden nog naar school in Almelo, maar nu ligt hij in een ziekenhuis in Hoorn.
Het aller-, allerliefst wil Abiram dat hij en zijn moeder in Nederland kunnen blijven, maar hun asielaanvraag is afgewezen. Het hoger beroep tegen die beslissing dient half februari, maar het is de vraag of Abiram dat haalt. ,,Hij weet dat officieel niet, maar hij ziet zijn moeder en vraagt haar waarom ze heeft gehuild. Het is een slim jongetje,'' zegt directeur Inge Bulters van basisschool Het palet.
Abiram heeft ze leren kennen als heel leergierig. Hij leerde in korte tijd goed Nederlands spreken. ,,Hij ging zo graag naar school. Zelfs toen hij ziek werd, kwam hij vrolijk terug de klas in als hij had gespuugd, niet van plan om naar huis te gaan.''
De leerlingen van het Palet leven mee met Abiram. Ze hebben gisteren zelfs een brief geschreven aan koningin Beatrix. In die brief vertellen ze dat Abiram heel ziek is en dat hij snel zal overlijden. 'Wij vinden dat zijn moeder in Nederland moet blijven. Ze heeft alles verloren: man en een kind (haar man is vermoord in Sri Lanka). Dus ze verdient steun, toekomst en hoop.'
De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) kan niet ingaan op individuele gevallen, zo laat woordvoerder Sander van der Eijk weten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)h-het-land-uit.dhtml
Duurt zo'n procedure 7 jaar?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Belachelijk natuurlijk. Er bestaan regels die uitzonderingen mogelijk maakt. Als dit niet zo'n dergelijk geval is wat dan wel?![]()
Ik zie die namen nergens terugkomen, heb je nog een ander artikel waar dat instaat of ben je maar wat aan het trollen en links aan het leggen naar je favoriete partij.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:22 schreef IHVK het volgende:
Bedankt meneer Leers en meneer Geert.
Tevens bedankt meneer Rutte en Verhagens uiteraard voor het mogelijk maken van dit.
+1quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:23 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Het aspect menselijkheid bestaat bij de IND niet? En werkt puur volgens protocol onder het mom van "Regels zijn Regels"? Het begint hier een heel eng landje te worden.
Pak dan eerst de criminele illegalen aan en schop die de grens over in plaats van een ernstig ziek kind van 8 of 9 en zijn moeder..
Agressieve hersentumoren bij 8 jarigen maakt niets uit. Befehl ist befehl.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:26 schreef genakt het volgende:
Ja dan kan je uitzonderingen blijven maken. Regels zijn inderdaad regels. Het land uit
hij gaat toch dood dus hij heeft er toch niks meer aan. Mensen kunnen wel zielig doen maar over een week hoor je er niemand meer over.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Agressieve hersentumoren bij 8 jarigen maakt niets uit. Befehl ist befehl.
Natuurlijk hoor je er niemand meer over, maar zij zitten er nog steeds mee en dat is het punt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:29 schreef genakt het volgende:
[..]
hij gaat toch dood dus hij heeft er toch niks meer aan. Mensen kunnen wel zielig doen maar over een week hoor je er niemand meer over.
Zo gauw er kinderen in het spel zijn in ieder geval. Belang van het kind is het belangrijkste, dat is met internationale verdragen afgesproken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef Viking84 het volgende:
Tja, het is een vervelende situatie, maar waar trek je de grens als je uitzonderingen gaat maken? Iedereen kan wel beargumenteren dat zijn geval schrijnend is.
en waarom moet dat zeven jaar duren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor je er niemand meer over, maar zij zitten er nog steeds mee en dat is het punt.
En wat gaat die ma doen in Sri Lanka ? Haar man is vermoord en haar kind is geveld door kanker en als klap op de vuurpijl sturen wij haar het land uit, met een ziek kind.
Inderdaad, iedereen kan beargumenteren dat dit geval schrijnend is. Dus dit ligt in ieder geval binnen de grens. Toch?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef Viking84 het volgende:
Tja, het is een vervelende situatie, maar waar trek je de grens als je uitzonderingen gaat maken? Iedereen kan wel beargumenteren dat zijn geval schrijnend is.
Wat gaat ze hier doen dan? Of ze nou hier blijft of sri lanka haar man en kind blijven dood.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Natuurlijk hoor je er niemand meer over, maar zij zitten er nog steeds mee en dat is het punt.
En wat gaat die ma doen in Sri Lanka ? Haar man is vermoord en haar kind is geveld door kanker en als klap op de vuurpijl sturen wij haar het land uit, met een ziek kind.
ja dat vraag ik me ook af.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:33 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en waarom moet dat zeven jaar duren.
Hier zijn meer mogelijkheden om uit niets iets te maken. Dat is het minste wat je als land terug kan doen na procedures van 7 jaar en alles wat ze heeft meegemaakt. Er is niets mis met een beetje menselijkheid.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef genakt het volgende:
[..]
Wat gaat ze hier doen dan? Of ze nou hier blijft of sri lanka haar man en kind blijven dood.
Heb je gelijk in. Je moet mensen niet jarenlang in onzekerheid houden over hun status.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook af.
Ik hoop dat ze daar nu inderdaad vaart mee maken en die procedures veel sneller kunnen.
Tyf eens op met dat getrollquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:29 schreef genakt het volgende:
[..]
hij gaat toch dood dus hij heeft er toch niks meer aan. Mensen kunnen wel zielig doen maar over een week hoor je er niemand meer over.
ik trol niet het is gewoon zo die 7 jaar slaat inderdaad nergens op. Mjah Regels zijn Regelsquote:
Eens. Ik snap heus wel dat je niet iedereen met leed naar NL kunt importeren. Maar laat ze dan niet zo lang wachtenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Je moet mensen niet jarenlang in onzekerheid houden over hun status.
Dat kunnen en zijn ze ook. De termijnen staan gewoon wettelijk beschreven en mogen iets meer dan vijf jaar duren, inclusief alle beroepsmogelijkheden. De IND overschrijdt deze termijnen alleen meer wel dan niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me ook af.
Ik hoop dat ze daar nu inderdaad vaart mee maken en die procedures veel sneller kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |