-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.htmlquote:ROTTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker heeft te maken met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura (15) ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot.
Volgens de Volkskrant is het team rond Laura er niet in geslaagd nieuwe sponsors voor de wereldreis van het meisje te vinden. Ook is er nog geen partij gevonden die beelden van de reis wil kopen. Hoe het nu verder moet met Laura's avontuur, is nog niet bekend. Misschien kan ze een vakantiebaantje zoeken om de ergste nood te ledigen.
Bidden
Laura moet 'bidden dat alles heel blijft', laat haar vader weten. De enige inkomsten komen uit de wekelijkse column die Laura schrijft voor het AD en het boek dat haar oma schreef, waarvan tot op heden vijfduizend exemplaren zijn verkocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
Jup, Losbandig!quote:
quote:Ik wil gewoon... ja, de wereld een beetje leren kennen. En ja, gewoon eh... ja... beetje LOSBANDIG LEVEN! hihi!
Och jeetje, en ons bange vermoeden wordt bevestigd: Laura heeft inderdaad op de Stad Amsterdam voor het eerst met een sextant leren werkenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 03:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laura is helemaal niet losbandig! Ze maakt namelijk van tevoren nooit problemen, zegt ze zelf[ afbeelding ]
(maar over achteraf heeft ze het dan niet...)
Ze heeft ook een nieuw fenomeen ontdekt: Ontfurlenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 05:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Sterker nog: ze heeft er voor het eerst eentje gezien lijkt het wel. Goh, best handig zo'n.. hoe heet zo'n ding? ... o ja sextand.
Dat denk ik nietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En dat terwijl ze alleen maar van haar talent zou kunnen dromen. Of zou Jessica nu bij Laura in de leer willen omdat ze al met een sextant kan omgaan?
http://www.jessicawatson.(...)ge=11#comments_68345quote:It also looks like my quota of sunshine is up, which is particularly annoying, as when I was going through some lockers the other day, I came across the sextant (an instrument used for finding your position from the sun or stars) and I'm itching to get the books out and see what I can remember - that would be much easier if I could actually see the sun.
Maidentripquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
http://maidentrip.com/nederlands
Dat moet een grap zijn.. Schrijnende tocht? Emotionele obysee? Twee jaar in de wereld van de open zee? Animatiefilm?
En zo'n slechte site.. En geen link ernaartoe vanuit haar eigen site..
Wel een geniale parodie trouwens, om er een citaat van een filmmaker bij te zetten en daarmee de suggestie te wekken dat hij er ook maar iets mee te maken heeft.Dan kijk je naar de crew, die 'collaborateurs' worden genoemd, en zie je dat ze nog mensen zoeken.. Je kunt je zo aanmelden. Echt geniaal dit
Ze baalde dat ze haar schoolwerk mee moest nemen? Dat was ze dus niet van plan.. Dat zegt ook wel wat over de afgelopen tijd. En ik maar denken dat ze zo gedisciplineerd studeerde. En ze kon dus echt niet met een sextant omgaan, nadat de rechter had bepaald dat ze 'met veiligheidsmaatregelen omgeven' moest zijn? Ongelooflijk... En nog ongelooflijker dat ze daar zomaar mee naar buiten komt.
Nou ja, ze denkt van tevoren nooit na over wat ze doet, volgens het artikel. Dat blijkt maar weer eens.
Dat principe heeft ze ook gebruikt toen ze deze onderneming vanaf haar 10e voorbereidde..
En dan haar arrogante commentaar toen Jessica Watson een aanvaring had..en geen woord van medeleven.
En dat terwijl ze alleen maar van haar talent zou kunnen dromen. Of zou Jessica nu bij Laura in de leer willen omdat ze al met een sextant kan omgaan?
Tja, ik bedoelde het ook sarcastisch..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat denk ik nietJessica Watson had wel degelijk een sextant aan boord, plus boeken met instructies, en ze had ruim voor vertrek met het ding leren werken.
[..]
http://www.jessicawatson.(...)ge=11#comments_68345
Dan kun je iig. je richting bepalen, in het zuiden heb je de pointer sisters en het zuiderkruis.. Alleen daarmee weet je nog niet je positie, natuurlijk..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:42 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Maidentrip
Stelletje jaloerse nerds die hun hele leven nooit van hun zolderkamertje afkomen
Tja, niet echt handig dat ze niet met een sextant kan omgaan. Ik hoop dat zij de sterrenhemel op het zuidelijk halfrond kent. Hier op het noordelijk halfrond kan ik altijd wel de Grote Beer vinden en de Poolster, maar op het zuiden zou ik de weg niet weten.
Spuitje zei dat iemand 25.000 euro had gedoneerd.. Toch zaten ze rond de kerst zonder geld, en dat probleem is nu opgelost, kennelijk. Pappie wil evengoed niet zeggen hoeveel het gebedel heeft opgebracht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat meisje is 15 is niet lelijk en zit in een gebied vol met negers en dan zit je in geldnood ?
No way mamie die hoeft echt niet in geldnood te zitten.
Ze bedoelde dat niet in die zinquote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jup, Losbandig!
Die kreet komt uit Laura haar eerste interview op 13-jarige leeftijd, in het Jeugdjournaal.
[..]
Oh als het zo uitkomt is ze slechts een klein meisje?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ze bedoelde dat niet in die zinZe is een 14 jarige meisje, for Christ's sake. Iedereen zegt weleens wat, een bepaalde woord van haar ergens opzoeken, en vervolgens dat woord een behoorlijke grote betekenis toeschrijven, dat is gewoon alles uit zijn verband rukken.
Get a life, mensen! Of ben je stiekem jaloers op haar? Dat je zelf niet zoiets kan?
Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh als het zo uitkomt is ze slechts een klein meisje?
Welk woord bedoel je? Solo? Zeilen? Record? Niet nadenken? Voorbereiding?
Dit dus. Bovendien is dat interview van het jeugdjournaal al twee jaar oud.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.
Op het eerst kon ik wel de kritiek tolereren maar nu gaan mensen haar losbandig noemen en dat is volgens mij gewoon te overdreven. Laat het voor wat het is. *Zucht
Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.
Op het eerst kon ik wel de kritiek tolereren maar nu gaan mensen haar losbandig noemen en dat is volgens mij gewoon te overdreven. Laat het voor wat het is. *Zucht
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.
Dat moet ze vooral zelf weten, maar noem het dan geen solozeiltocht.
Mijn kritiek bestaat vooral uit de voortdurende valse voorstelling van zaken. Als ze twee jaar op vakantie wil, laat haar dat dan vooral doen, maar bezwendel de boel dan niet en betaal het lekker zelf.
Ik greep die kans meteen aan om nog maar weer eens de verschillen tussen Jessica Watson en Laura te onderstrepenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tja, ik bedoelde het ook sarcastisch..
Jemig, doe niet zo zwaar op de handquote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ze bedoelde dat niet in die zinZe is een 14 jarige meisje, for Christ's sake. Iedereen zegt weleens wat, een bepaalde woord van haar ergens opzoeken, en vervolgens dat woord een behoorlijke grote betekenis toeschrijven, dat is gewoon alles uit zijn verband rukken.
Get a life, mensen! Of ben je stiekem jaloers op haar? Dat je zelf niet zoiets kan?
Dat heeft oma Dekker de wereld ingeslingerd in haar boekje over Laura. Daarin schreef oma dat Laura ieder weekend bij haar vriendje logeerde, en bovendien op straat bier dronk en in beschonken toestand de bierflesjes op straat stuk gooide.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:46 schreef Integreerbeer het volgende:
Wild speculeren over haar seksleven terwijl ze net 15 is... Waar gaat het heen met het internet...
Mis ik iets? Als je het niet eens bent met de manier waarop dit allemaal gaat, ben je jaloers? Bij het begin dacht ik nog: "Goed bezigquote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:
De essentie was dat ze geen valse voorstelling van zaken moet geven. Ze gaat maar lekker vakantie vieren, zuipen, leuke tripjes maken en zich suf neuken.. Maar laat haar dan niet doen alsof ze met recordpoging bezig is, of überhaupt met een zeiltocht, en al helemaal niet solo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:46 schreef Integreerbeer het volgende:
Wild speculeren over haar seksleven terwijl ze net 15 is... Waar gaat het heen met het internet...
Daaruit volgt niet dat ze in elke stad waar ze aanmeert ook met andere mannen het bed induikt. Sowieso kun je niet concluderen dat ze geen maagd is omdat "ze bij haar vriendje logeerde".quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat heeft oma Dekker de wereld ingeslingerd in haar boekje over Laura. Daarin schreef oma dat Laura ieder weekend bij haar vriendje logeerde, en bovendien op straat bier dronk en in beschonken toestand de bierflesjes op straat stuk gooide.
Zelfs de tegenstanders, hadden dit niet kunnen verzinnen
Ze werd ook dronken van de ranja zeker?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:15 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Daaruit volgt niet dat ze in elke stad waar ze aanmeert ook met andere mannen het bed induikt. Sowieso kun je niet concluderen dat ze geen maagd is omdat "ze bij haar vriendje logeerde".
Dus je veronderstelt dat ze wel maagd is ondanks dat ze bij haar vriendje logeerde?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:15 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Daaruit volgt niet dat ze in elke stad waar ze aanmeert ook met andere mannen het bed induikt. Sowieso kun je niet concluderen dat ze geen maagd is omdat "ze bij haar vriendje logeerde".
Nee, er is geen valse voorstelling van zaken. Het enige wat ze met de media wilt delen is dat ze een wereld-soloreisje doet in het kader van een recordpoging om het jongste meisje ooit te zijn. Enkel daarop hebben we inzagerecht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.
Mijn kritiek bestaat vooral uit de voortdurende valse voorstelling van zaken. Als ze twee jaar op vakantie wil, laat haar dat dan vooral doen, maar bezwendel de boel dan niet en betaal het lekker zelf.
Nee ik veronderstel dat ik het niet zeker weet. Tenzij jij kan aantonen dat ik ongelijk heb op basis van een citaat waarin expliciet staat dat ze sexueel actief is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus je veronderstelt dat ze wel maagd is ondanks dat ze bij haar vriendje logeerde?
Maar voor Laura vertrok, was al duidelijk dat een dergelijk record (Youngest Round the World) door geen enkele officiële instantie meer wordt erkend!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:31 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee, er is geen valse voorstelling van zaken. Het enige wat ze met de media wilt delen is dat ze een wereld-soloreisje doet in het kader van een recordpoging om het jongste meisje ooit te zijn. Enkel daarop hebben we inzagerecht.
De rest is bijzaak. Wat ze allemaal wel en niet in haar privé tijd doet - dat gaat ons niet aan. Zolang ze het record haalt waarvoor ze betaald krijgt, moeten we ons niet mee bemoeien of met modder proberen te slingeren. Want het lijkt niets anders dan dat wat sommigen willen doen.
Als ze daar een vakantie van wilt maken, dan mag ze dat lekker doen. Want in dat geval is het een erg slimme tijdsbeheerder, en dat moet ze zelf weten. Zolang ze dat record haalt waarop we met haar in zee gingen. Nogmaals
Kijk, ook over Princess Diana slingerden ze met modder. Als iemand positief in de publiciteit probeert te komen heb je die types die hen meteen onderuit proberen te halenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Nee ik veronderstel dat ik het niet zeker weet. Tenzij jij kan aantonen dat ik ongelijk heb op basis van een citaat waarin expliciet staat dat ze sexueel actief is.
Dit topic lijkt wel bedoelt om Laura te bashen met allerlei aannames, en dat vind ik niet zo netjes. Maar doe je ding.![]()
Ik wil graag weten wat jouw bron isquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar voor Laura vertrok, was al duidelijk dat een dergelijk record (Youngest Round the World) door geen enkele officiële instantie meer wordt erkend!
Er is dus helemaal geen sprake van een recordpoging.
Evenmin is er sprake van solozeilen, wanneer je zowel het Panama Kanaal en het Suez Kanaal in je route opneemt (bij beide etappes moet ze een Canal Pilot plus speciaal opgeleide bemanning voor de lijnen inhuren, bovendien is zeilen verboden(!) in die 2 etappes).
Zeilen deed ze overigens ook niet tijdens haar oversteek van de Atlantische Oceaan. In haar weblog schreef ze zelf, dat ze tenminste en in ieder geval, 2 volle dagen op de motor heeft gejakkerd.
Wat houd je dan over van de hele onderneming?
Juist, een héél lange vakantie op kosten van anderen!
Omdat Laura haar tere kinderzieltje niet tegen kritiek zou kunnen (dat klopt, want anders gaat ze of weglopen of zich in haar polsen snijden), moet ze maar overal haar zin in krijgen? Dat lijkt mij niet erg pedagogischquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kijk, ook over Princess Diana slingerden ze met modder. Als iemand positief in de publiciteit probeert te komen heb je die types die hen meteen onderuit proberen te halen
In het geval van Laura is dat gewoon nodig. Het is enkel een 14 jarige meisje. Ze moet de kans krijgen om wereldkennis op te doen. En kinderen weten niet beter. Kritiek heeft een veel grotere schadelijke effect op ze.
Hoeveel bronnen wil je hebben?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wat jouw bron is
2 zijn genoeg. Ik oordeel zelf het waarheidsgehaltequote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoeveel bronnen wil je hebben?
Hier is er alvast 1:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:43 schreef vergezocht het volgende:
[..]
2 zijn genoeg. Ik oordeel zelf het waarheidsgehalte
http://www.grindtv.com/ou(...)%20jessica%20watson/quote:Watson, who has been dubbed "Australia's Salty Lady" by one publication, is timing her arrival into Sydney Harbor for late Saturday morning local time (Friday evening in the U.S.) and she'll receive a hero's welcome despite the controversy now swirling around any record she set during her voyage.
She will NOT, as she had originally hoped, officially be recognized as the youngest person to sail around the world alone, nonstop and unassisted-- even though she will now be the youngest person to have done precisely that.
The World Sailing Speed Record Council and other record-keeping organizations stopped recognizing "youngest" pursuits recently because they've become so controversial.
Thus, the official record seemingly will forever belong to fellow Australian Jesse Martin, who in 1999, at 18 and after 11 months at sea, completed a more drawn out circumnavigation without stopping or receiving physical assistance.
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.htmlquote:1. Youngest non stop, single-handed Round the World. (Category discontinued)
Jesse Martin AUS
Lionheart
1999
327d 12h 52m
Melbourne to Melbourne 21760 nm
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspxquote:AGE
Record categories which we do not monitor in this area include the following:
* Youngest or oldest to walk, swim, read, count, etc.
* Any record which has a minimum age requirement (youngest scuba diver, licensed pilot, etc.).
* Youngest or oldest variants of existing categories (i.e. longest tongue for a 14 year old), we generally only consider such records when the journeys involved are global in scale (e.g. youngest to climb Mt Everest; youngest to walk to the North/South Pole and claimants are 16 and above).
Je snapt het net niet. Enerzijds zeg je dat we haar moeten beschermen en begeleiden. Anderszijds noem je haar losbandig en zeg je dat ze zware kritiek verdientquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat Laura haar tere kinderzieltje niet tegen kritiek zou kunnen (dat klopt, want anders gaat ze of weglopen of zich in haar polsen snijden), moet ze maar overal haar zin in krijgen? Dat lijkt mij niet erg pedagogisch
Juist omdat het nog een jong kind is, heeft ze bescherming en begeleiding van volwassenen nodig om haar naar het volwassen leven te leiden. Eenmaal daar, ligt de hele wereld voor iedereen open, ook voor Laura.
Kun je mij vertellen waar ik het kind losbandig heb genoemd?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:05 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je snapt het net niet. Enerzijds zeg je dat we haar moeten beschermen en begeleiden. Anderszijds noem je haar losbandig en zeg je dat ze zware kritiek verdient![]()
Ergens stroken jou uitspraken niet met elkaar. Ik ben het eens met je dat kritiek op zich niet altijd een slechte zaak is maar het moet wel de juiste kritiek zijn. Hoe denk je dat het een 14 jarige zou helpen om te horen dat ze losbandig is?
Volgens mij deugt dat voor geen meter.
Je spreekt jezelf nogal tegen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hier is er alvast 1:
[..]
http://www.grindtv.com/ou(...)%20jessica%20watson/
En dit is nummer 2, van de WSSRC zelf:
[..]
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.html
En nummer 3 van het Guiness Book of Records:
[..]
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspx
Dus het is nog altijd een recordpoging.quote:even though she will now be the youngest person to have done precisely that
Leer lezen.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen.
in je eigen quote staat:
[..]
t.
Dus het is nog altijd een recordpoging.
Graag:quote:Op zondag 16 januari 2011 00:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen waar ik het kind losbandig heb genoemd?
Pagina 1 namelijkquote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jup, Losbandig!
Die kreet komt uit Laura haar eerste interview op 13-jarige leeftijd, in het Jeugdjournaal.
[..]
Ik noemde haar niet losbandigquote:
Wat begrijp je niet aan "even though she will now be the youngest person to have done precisely that." Neem een cursus Engels of zo, het betekent dat ze nog steeds de jongste persoon ter wereld zal zijn die de hele wereld om heeft gezeild.quote:
Dus je kan alleen andere mensen hun berichten doorpassen en je hebt enkele hersens/mening van jezelf?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik noemde haar niet losbandig
Ik haalde enkel een quote aan van Laura zelf, waarin ze zegt een beetje "losbandig" te willen leven.
Nu is dat ineens mijn tekst geworden?
Wat begrijp jij niet aan:quote:Op zondag 16 januari 2011 00:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "even though she will now be the youngest person to have done precisely that." Neem een cursus Engels of zo, het betekent dat ze nog steeds de jongste persoon ter wereld zal zijn die de hele wereld om heeft gezeild.
Al is het niet precies het record waarop ze in eerste instantie uit ging, is het toch nog een RECORD
Dus? Zoek anders een andere argument om haar te afkraken, want hetgeen wat je nu gebruikt is gewoon onzin.
Nee simpele, iemand vroeg zich af waar dat "losbandig" in de topictitel vandaan kwam, en ik was zo aardig om de bron van die tekst aan te leveren.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:16 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dus je kan alleen andere mensen hun berichten doorpassen en je hebt enkele hersens/mening van jezelf?
En ik merk inmiddels dat TS het woord losbandig uit de OP heeft weggehaald, dus ik heb geen zin meer in om deze nutteloze discussie voort te zetten. Proost, TS
en wat is the Guinness Book of World Records dan? Schijnheilige kutorganisatie, moeten ze dat eens afschaffen, wat denken ze wel niet ?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan:
She will NOT, as she had originally hoped, officially be recognized as the youngest person to sail around the world alone, nonstop and unassisted-- (Jessica Watson)
The World Sailing Speed Record Council and other record-keeping organizations stopped recognizing "youngest" pursuits
Category discontinued
Record categories which we do not monitor in this area include the following:
* Youngest or oldest
Hoe duidelijk moet het zijn voor jou, voor je wil aannemen dat Laura geen recordpoging aan het ondernemen is om de simpele reden dat het hele record door niemand wordt erkend?
En van de WSSRC heb jij vanzelfsprekend ook nog nooit gehoord, waarschijnlijk omdat je zelf nog nooit hebt gezeild.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:20 schreef vergezocht het volgende:
[..]
en wat is the Guinness Book of World Records dan? Schijnheilige kutorganisatie, moeten ze dat eens afschaffen, wat denken ze wel niet ?Het woord records in zich opnemen maar geen enkele records documenteren
Waar maak jij op uit dat het geen RECORD meer betreft? Wellicht niet een bepaalde soort record, maar nog steeds wél een record.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En van de WSSRC heb jij vanzelfsprekend ook nog nooit gehoord, waarschijnlijk omdat je zelf nog nooit hebt gezeild.
Ga zelf maar even bij google Vertaling langs, om te kijken wat "discontinued" betekend.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:23 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waar maak jij op uit dat het geen RECORD meer betreft? Wellicht niet een bepaalde soort record, maar nog steeds wél een record.
Ik wil eens graag weten wat voor leraars je hebt gehad in de basisschool voor leesvaardigheden. Die verdienen een zware boete.
Dat is wel zo bij de ene organisatie,quote:Op zondag 16 januari 2011 00:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ga zelf maar even bij google Vertaling langs, om te kijken wat "discontinued" betekend.
Btw, het meervoud van leraar, is leraren.
Succes ermee!
Really, taalmeester?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Btw, het meervoud van leraar, is leraren.
Succes ermee!
quote:Taaladvies.net
U bent hier: taalunieversum » taaladvies
Leraars / leraren
Vraag
Wat is het meervoud van leraar: leraars of leraren?
Antwoord
Beide vormen zijn correct. Het gebruik van de meervoudsvorm leraars is standaardtaal in België.
Het GBR, heeft al vlak na Laura haar aankondiging op 13 jarige leeftijd in de media laten weten dat zij dit record niet zouden erkennen. Op Youtube, is daar een filmpje over (misschien dat ik hem nog boven water weet te halen).quote:Op zondag 16 januari 2011 00:27 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is wel zo bij de ene organisatie,
maar antwoordt JIJ mijn vraag over the GBR.
Wat voor leugens zijn dat dan van ze waarin ze beweren deze actie wel als een record te gaan beschouwen?
Je bent een Belg? Dan kan ik je slechte gebruik van de Nederlandse taal niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:30 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Really, taalmeester?
Lees graag:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/498/
[..]
Nogmaals dat heb ik nergens gezegd.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je bent een Belg? Dan kan ik je slechte gebruik van de Nederlandse taal niet kwalijk nemen.
Houd jij je dan maar vooral vast aan de Belgische spelling, het boeit me werkelijk nietquote:Op zondag 16 januari 2011 00:35 schreef vergezocht het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals dat heb ik nergens gezegd.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/498/
Dat is namelijk een site van de Nederlandse taalunie
Voor de Nederlandse variant van NL dus
Nogmaals bron?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het GBR, heeft al vlak na Laura haar aankondiging op 13 jarige leeftijd in de media laten weten dat zij dit record niet zouden erkennen. Op Youtube, is daar een filmpje over (misschien dat ik hem nog boven water weet te halen).
Meteen daarna (na die stellingname van het GBR), was de link naar het GBR vanaf Laura haar site niet meer actief. Maar hij stond er nog wel. Het plaatje van het GBR (met de link die het dus al heel lang niet meer deed), is pas enkele maanden geleden van de website verwijderd. Daardoor werd wel de indruk gewekt, dat het om een werkelijke recordpoging zou gaan, hoewel ook Laura heel goed wist dat dat niet het geval was en is en blijft.
De bron is het GBR, zoals ik al zei. En zoals ik ook al eerder in een quote met bronvermelding heb aangetoond.quote:
Je moet echt meer lezen zeg:quote:Op zondag 16 januari 2011 00:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Houd jij je dan maar vooral vast aan de Belgische spelling, het boeit me werkelijk niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Taaluniequote:De Nederlandse Taalunie is na de ondertekening van het Taalunieverdrag in 1980, opgericht door de overheid van Nederland en van Vlaanderen (België) ten behoeve van een gemeenschappelijk beleid op het gebied van de taal, het onderwijs in het Nederlands en de taalgebonden cultuur. Sinds 12 januari 2005 is Suriname het derde lid van de Unie.
Heeee Dick!quote:
Geef eens de link, ik ga niet op een dolleman's zoektocht uit om jouw meningen te onderbouwen. Dat moet je zelf doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De bron is het GBR, zoals ik al zei. En zoals ik ook al eerder in een quote met bronvermelding heb aangetoond.
Spiegeltje nodig?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je moet echt meer lezen zeg:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Taalunie
Je komt nu als een soort trol over met je simpele vragen waarop het antwoord al duidelijk is. Captain Obvious zoiets.
Pa heeft dat bedrag in een interview genoemd en ook vermeld dat een groot deel van dat bedrag was opgegaan aan "kosten" voor LD vertrok. Het uitblijven van een andere grote sponsor weet hij aan het feit dat LD negatief in de publiciteit kwam. Hierbij vergat hij te vermelden dat LD (=pa) zelf het contact heeft verbroken met een bedrijf dat opnames van de reis wilde maken. Het begint een beetje heel erg op een slechte soap te lijken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Spuitje zei dat iemand 25.000 euro had gedoneerd.. Toch zaten ze rond de kerst zonder geld, en dat probleem is nu opgelost, kennelijk. Pappie wil evengoed niet zeggen hoeveel het gebedel heeft opgebracht.
Dus tja, die geldnood is zeer twijfelachtig, net als de rest van het hele (zeil)verhaal.
Dat stuk tekst staat op de Hyves die anderen voor haar bijhouden, ze zijn het er dus blijkbaar mee eens?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waarom bezwendelt en belazerd Laura de boel dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De bron is het GBR, zoals ik al zei. En zoals ik ook al eerder in een quote met bronvermelding heb aangetoond.
Die gulle sponsor, was overigens Scheepswerf Jongert.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Pa heeft dat bedrag in een interview genoemd en ook vermeld dat een groot deel van dat bedrag was opgegaan aan "kosten" voor LD vertrok. Het uitblijven van een andere grote sponsor weet hij aan het feit dat LD negatief in de publiciteit kwam. Hierbij vergat hij te vermelden dat LD (=pa) zelf het contact heeft verbroken met een bedrijf dat opnames van de reis wilde maken. Het begint een beetje heel erg op een slechte soap te lijken.
En nu staat de tekst op haar Hyves, ze staat dus nog steeds achter die uitspraak neem ik aan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:34 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus. Bovendien is dat interview van het jeugdjournaal al twee jaar oud.
mijn ideequote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Precies. Als de voorstanders die quote aanhalen, is het stoer. Zodra een tegenstander diezelfde quote aanhaalt heeft dat een heel ander effectquote:Op zondag 16 januari 2011 01:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
En nu staat de tekst op haar Hyves, ze staat dus nog steeds achter die uitspraak neem ik aan.
De hyves van d'r vriendjes of d'r eigen?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
En nu staat de tekst op haar Hyves, ze staat dus nog steeds achter die uitspraak neem ik aan.
En dan vergeten we gemakshalve de dagen die ze op de motor vaart?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan "even though she will now be the youngest person to have done precisely that." Neem een cursus Engels of zo, het betekent dat ze nog steeds de jongste persoon ter wereld zal zijn die de hele wereld om heeft gezeild.
Al is het niet precies het record waarop ze in eerste instantie uit ging, is het toch nog een RECORD
Dus? Zoek anders een andere argument om haar te afkraken, want hetgeen wat je nu gebruikt is gewoon onzin.
De foto's van haar langdurige vakantie staan op die Hyves en niet op haar eigen site, wat op zich ook al vreemd is natuurlijk. Dus ik neem aan dat ze achter die Hyves staat. Anders zou ze de foto's niet mailen aan de persoon die ze daar plaatst lijkt me.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:06 schreef vergezocht het volgende:
[..]
De hyves van d'r vriendjes of d'r eigen?
Ja soms sta je als 14 jarige kind ook onder de indruk van je maatjes, en wil je soms bepaalde woorden in de mond hanteren.
En liep een geslachtsziekte op op een smerig toiletquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze werd ook dronken van de ranja zeker?
Nooit eraan gedacht dat er misschien mensen foto's van haar (ongewenst) maken?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
De foto's van haar langdurige vakantie staan op die Hyves en niet op haar eigen site, wat op zich ook al vreemd is natuurlijk. Dus ik neem aan dat ze achter die Hyves staat. Anders zou ze de foto's niet mailen aan de persoon die ze daar plaatst lijkt me.
Kan je ajb een bron geven hiervan?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
En dan vergeten we gemakshalve de dagen die ze op de motor vaart?
Waarom probeer je haar zo krampachtig te verdedigen? Haar reis heeft niets met een record te maken. Dat is niet erg, maar waarom zou je dat ontkennen?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nooit eraan gedacht dat er misschien mensen foto's van haar (ongewenst) maken?
Je bedoelt dit soort overduidelijk heel ongewenste foto"s?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:26 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nooit eraan gedacht dat er misschien mensen foto's van haar (ongewenst) maken?
Man, lees haar weblog gewoon eens. Dat is je bron!quote:Op zondag 16 januari 2011 01:27 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kan je ajb een bron geven hiervan?
http://www.lauradekker.nl(...)Lit=VIEW&STARTPOS=20quote:6-12-2010
Ik heb gisteravond wind gekregen en eindelijk na twee dagen de motor kunnen uitzetten.
Want er staat in de tekst van een van de quotes van Banjerkanjer (waarmee ze juist mij wou weerleggen) dat ze wel degelijk "the youngest person" gaat zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Waarom probeer je haar zo krampachtig te verdedigen? Haar reis heeft niets met een record te maken. Dat is niet erg, maar waarom zou je dat ontkennen?
Maar de helft zijn geen argumenten. Als niemand een record erkent, is niet echt sprake van een record.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:30 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Want er staat in de tekst van een van de quotes van Banjerkanjer (waarmee ze juist mij wou weerleggen) dat ze wel degelijk "the youngest person" gaat zijn.
Dus lijkt het me een recordAl willen bepaalde instanties/bedrijven dat niet toegeven/erkennen.
En het is niet echt een zware verdediging wat ik doe, deze argumenten kan men bedenken heel snel uit het hoofd zelfs. Tenminste doe ik dat
Als een record niet officieel wordt erkend, heb je geen record. Voor Jessica Watson was dat heel zuur, omdat toen zij startte, het record nog wel werd erkend. Tegen de tijd dat ze finishte, hadden alle officiële organisaties echter besloten het record niet meer te erkennen. En Jessica Watson, deed een werkelijke recordpoging! Niet te vergelijken met de vakantie van Laura.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:30 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Want er staat in de tekst van een van de quotes van Banjerkanjer (waarmee ze juist mij wou weerleggen) dat ze wel degelijk "the youngest person" gaat zijn.
Dus lijkt het me een recordAl willen bepaalde instanties/bedrijven dat niet toegeven/erkennen.
En het is niet echt een zware verdediging wat ik doe, deze argumenten kan men bedenken heel snel uit het hoofd zelfs. Tenminste doe ik dat
Het Guiness Book of Records is eigenlijk maar een kleine partij als het om zeilrecords gaat. De WSSRC is daarin veel belangrijker. En ook die, registreren deze recordpogingen niet meer.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:34 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar de helft zijn geen argumenten. Als niemand een record erkent, is niet echt sprake van een record.
Ik kan ook claimen de jongste persoon te zijn die per fiets de mount everest heeft befietst. Zolang er geen instantie is die dat controleerd kan je alles gillen. Misschien is die Jessica wel de jongste, of een ander kind, who knows.
Dat is het hele doel van het Guiness book of Records. Het erkennen en noteren van records, zonder dat kan je weinig met een record.
Maar al de bronnen geven toe dat ze dat wel degelijk gaat zijn, alleen gaan ze het niet documenteren of opnemen.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:34 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar de helft zijn geen argumenten. Als niemand een record erkent, is niet echt sprake van een record.
Ik kan ook claimen de jongste persoon te zijn die per fiets de mount everest heeft befietst. Zolang er geen instantie is die dat controleerd kan je alles gillen. Misschien is die Jessica wel de jongste, of een ander kind, who knows.
Dat is het hele doel van het Guiness book of Records. Het erkennen en noteren van records, zonder dat kan je weinig met een record.
Is het de schuld van Laura dat die instanties opeens hun beleidsregels veranderen?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als een record niet officieel wordt erkend, heb je geen record. Voor Jessica Watson was dat heel zuur, omdat toen zij startte, het record nog wel werd erkend. Tegen de tijd dat ze finishte, hadden alle officiële organisaties echter besloten het record niet meer te erkennen. En Jessica Watson, deed een werkelijke recordpoging! Niet te vergelijken met de vakantie van Laura.
Als het om zeilen gaat, is het GBR helemaal niet belangrijk, dan gaat het vooral om het WSSRC. En nee, die doen ook niet meer mee.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:40 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar al de bronnen geven toe dat ze dat wel degelijk gaat zijn, alleen gaan ze het niet documenteren of opnemen.Ook de bron die banjer(alles behalve kanjer) gequoteerd heeft dus.
Ik zie overigens een poging van het GBR om de uitkomst van bepaalde records zelf te beïnvloeden. Wat overigens niet erg rechtmatig is.
Het mag jou heldin zijn, ik zet mijn geld dan alleen liever op echte helden, niet op 15 jarige meisjes die duidelijk issues hebben.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:43 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Is het de schuld van Laura dat die instanties opeens hun beleidsregels veranderen?Toen Laura met alles begon (op het aller- allereerst dus) waren die records nog wel gehanteerd. Dus zij is in mijn boek nog altijd een heldin
Nou... het was wel juist vanwege Laura, dat deze organisaties tot dit besluit zijn gekomen.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:43 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Is het de schuld van Laura dat die instanties opeens hun beleidsregels veranderen?Toen Laura met alles begon (op het aller- allereerst dus) waren die records nog wel gehanteerd. Dus zij is in mijn boek nog altijd een heldin
Die moet juist een rechtszaak aanspannen, die Laura. Ze is nog altijd te bescheiden daarvoor.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou... het was wel juist vanwege Laura, dat deze organisaties tot dit besluit zijn gekomen.
Ja hoor, Laura en bescheidenquote:Op zondag 16 januari 2011 01:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Die moet juist een rechtszaak aanspannen, die Laura. Ze is nog altijd te bescheiden daarvoor.
Want hoe kan dat? Dat bedrijven regels wijzigen enkel om een enkele individu (om die dusdanig uit te sluiten)Dat is niks anders dan fraude en corruptie.
Wat heeft Laura daarmee te maken?quote:Op zondag 16 januari 2011 01:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja hoor, Laura en bescheiden![]()
Ik denk dat je meer moet huilen om een Jessica Watson. Want die is tot nu toe de enige die niet alleen als jongste, maar ook nog eens solo en vooral unassisted en non-stop de wereld is rondgezeild (zonder motortje op windstille dagen), en wiens record dankzij Laura niet wordt erkend.
Het is de aankondiging van Laura op 13-jarige leeftijd om een gooi te doen naar dit record geweest, die al die organistaties ertoe hebben aangezet het record Youngest Round the World niet meer te registreren.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:54 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat heeft Laura daarmee te maken?Of heeft ze de boot van Jessica gesaboteerd?
Echt wat een soap maken jullie hiervan...
Dat is pure speculatiequote:Op zondag 16 januari 2011 01:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is de aankondiging van Laura op 13-jarige leeftijd om een gooi te doen naar dit record geweest, die al die organistaties ertoe hebben aangezet het record Youngest Round the World niet meer te registreren.
Laura heeft daarmee niet de boot van Jessica Watson gesaboteerd, maar wel de gehele registratie van dit record. Ze heeft daarmee niet enkel haar eigen ruiten ingegooid, maar vooral ook die van anderen. Anderen, die wél een serieuze recordpoging aan het ondernemen waren of die nog zouden willen ondernemen.
Dat is geen speculatie, die organisaties hebben namelijk zelf aangegeven dat dit de reden was waarom ze dit record niet meer registreren.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is pure speculatieVoor hetzelfde geld, hadden die oneerlijke bedrijven ook tegen Jessica vroeg of laat (meestal op een onverwachte moment) gezegd dat zij het record toch niet gaat halen.
Dus?...
___________quote:Op zondag 16 januari 2011 02:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie, die organisaties hebben namelijk zelf aangegeven dat dit de reden was waarom ze dit record niet meer registreren.
Doe niet zo mal joh! Dat besluit is niet genomen om iemand dwars te bomen. Dat besluit is genomen omdat die organisaties niet verantwoordelijk willen zijn voor dodelijke gevolgen van een dergelijke recordpoging op veel te jonge leeftijd. Nu is Laura een mooiweervakantievaarder (zeilen doet ze ook enkel als de wind waait, en anders ronkt de motor), maar anderen die werkelijk voor dit record gaan, doen niet aan mooiweerzeilen. Die zeilen ook door stormen heen, en bij windstilte gaan ze even niet vooruit.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
___________!!!!!!
Je kan ze gewoon niet geloven mens! Diezelfde bedrijven die regels arbitrair wijzigen enkel om een bepaalde persoon dwars te bomen, en dan nog wil je op hun propaganda ingaan.
Volgens mij, (al was het niet voor het feit dat onze overheid zelf ook nogal corrupt is) moest de overheid ingrijpen en deze bedrijven op het matje roepen om deze duidelijke illegale praktijken. En volgens mij zou Laura haar gelijk moeten halen in de rechtbank.
Ik snap alleen niet het verband dat jij wilt trekken tussen Laura en Jessica.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Doe niet zo mal joh! Dat besluit is niet genomen om iemand dwars te bomen. Dat besluit is genomen omdat die organisaties niet verantwoordelijk willen zijn voor dodelijke gevolgen van een dergelijke recordpoging op veel te jonge leeftijd. Nu is Laura een mooiweervakantievaarder (zeilen doet ze ook enkel als de wind waait, en anders ronkt de motor), maar anderen die werkelijk voor dit record gaan, doen niet aan mooiweerzeilen. Die zeilen ook door stormen heen, en bij windstilte gaan ze even niet vooruit.
Zo hebben ook alle serieuze kandidaten voor dit record dat gedaan. En degene die daarbij als beste uit de bus kwam, was dus Jessica Watson. Helaas wordt haar record met dank aan Laura niet erkend. En een volgende die haar daarin zou kunnen verslaan evenmin.
Maar als je de logboeken van Jessica Watson, of Mike Perham, of Jesse Martin, of Zac Sunderland leest... dan lees je toch iets heel anders dan in het vakantieboek van Laura Dekker.
Er is een verschil!
Eigenlijk is er ook geen enkel verband tussen beide dames.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:30 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet het verband dat jij wilt trekken tussen Laura en Jessica.
Als Laura te jong is en daardoor de reis te gevaarlijk wordt, waarom zou dat dan niet bij Jessica moeten gelden? Ook zij was toen nogal minderjarig.
Dus willen de bedrijven een vreemde uitzondering maken bij Laura, maar bij alle andere jonge zeilsters mag het gewoon door? Dat lijkt dan weer om oneerlijke vooroordelen te gaan en dat is ook ten strengste verboden.
Je kan echt niet de schuld geven aan Laura. Want als die niet eens had bestaan of in de media was gekomen, hoe ben jij er zo zeker van dat al deze oneerlijke bedrijven ineens een hele andere beschouwing voor Jessica hadden???
Misschien heeft het met al haar juridische moeilijkheden in NL te maken (dat van Laura) en dat dus heeft haar negatief in de publiciteit gebracht. Maar das dan weer de schuld van de media en niet Laura.
Dus laat die meid met rust. Als je een bepaalde partij de schuld moet geven is dat het GBR of WSSRC (of wat ook) zelf, of de media.
Wat doe je dan hier?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Serieus hoe haal ik dit topic uit myat ? Ik wordt gek van jullie gezeur over een meisje dat aan het zeilen isgaat nergens over het lijkt wel Big Brother
Suggereer je nu dat Laura verstandelijk gehandicapt zou zijn?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:32 schreef vergezocht het volgende:
Straks komen de bedrijven zeggen dat een autist met een beperkte IQ niet mag gewichtheffen want dat is te gevaarlijk voor hem. En zij willen geen aansprakelijkheid.
Dus mogen er geen verstandelijk gehandicapten meer deelnemen in dit soort sporten?
nee, jij welquote:Op zondag 16 januari 2011 02:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat Laura verstandelijk gehandicapt zou zijn?
't Is ook in de verste verte niet te vergelijken met de prestatie van Jessica.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie, die organisaties hebben namelijk zelf aangegeven dat dit de reden was waarom ze dit record niet meer registreren.
En daarbij, Jessica Watson is allang weer thuis johDie heeft het gehaald. Of Laura het ooit gaat afmaken, moet je nog maar afwachten in de komende anderhalf jaar(!).
- Dat het een zeiltocht zou zijn is gelogen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:31 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee, er is geen valse voorstelling van zaken. Het enige wat ze met de media wilt delen is dat ze een wereld-soloreisje doet in het kader van een recordpoging om het jongste meisje ooit te zijn. Enkel daarop hebben we inzagerecht.
De vraag waar het dan wel omgaat is, nu er in geen enkel opzicht sprake is van een recordpoging, is heel legitiem.quote:De rest is bijzaak. Wat ze allemaal wel en niet in haar privé tijd doet - dat gaat ons niet aan. Zolang ze het record haalt waarvoor ze betaald krijgt, moeten we ons niet mee bemoeien of met modder proberen te slingeren. Want het lijkt niets anders dan dat wat sommigen willen doen.
Als ze daar een vakantie van wilt maken, dan mag ze dat lekker doen. Want in dat geval is het een erg slimme tijdsbeheerder, en dat moet ze zelf weten. Zolang ze dat record haalt waarop we met haar in zee gingen. Nogmaals
Ja maar, daar krijg je als 15-jarige niet zomaar vrij van school voor.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als ze gewoon 2 jaar op vakantie wou, en zij en haar vader hadden de zaak niet bezwendeld, was er veel minder kritiek op geweest.
Ik heb juist bevestigd dat Laura het woord 'losbandig' waarschijnlijk niet als zodanig bedoeld heeft.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Nee ik veronderstel dat ik het niet zeker weet. Tenzij jij kan aantonen dat ik ongelijk heb op basis van een citaat waarin expliciet staat dat ze sexueel actief is.
Dit topic lijkt wel bedoelt om Laura te bashen met allerlei aannames, en dat vind ik niet zo netjes. Maar doe je ding.![]()
Wat is het verschil dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:40 schreef vergezocht het volgende:
Maar het is toch anders als het meisje zichzelf losbandig noemt en wanneer buitenstaanders dat doen. Jullie lijken wel haar persoonlijk te willen aanvallen. Omdat ze geld verspilt is ze losbandig?Jullie critici komen ook niet erg betrouwbaar over.
Die uitspraak van haar staat op tenminste twee sites en blijkbaar heeft de familie daar geen problemen mee want anders hadden ze allang ge-eist dat het zou worden verwijderd! Bovendien heeft LD zich in de periode dat ze nog onder toezicht stond van Jeugdzorg nogal losbandig gedragen, helemaal als je nagaat hoe jong ze toen was. Allemaal met goedkeuring van pa en keurig opgeschreven in boek door oma!quote:Op zondag 16 januari 2011 12:40 schreef vergezocht het volgende:
Maar het is toch anders als het meisje zichzelf losbandig noemt en wanneer buitenstaanders dat doen. Jullie lijken wel haar persoonlijk te willen aanvallen. Omdat ze geld verspilt is ze losbandig?Jullie critici komen ook niet erg betrouwbaar over.
Leer lezen. Ik schreef zojuist dat het totaal anders is wanneer een bepaalde persoon of groep personen naar zichzelf op een bepaalde manier refereert en wanneer buitenstaanders dat doen. Het eerste noemen we bescheiden, het tweede onbeleefd. Snap je dat?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die uitspraak van haar staat op tenminste twee sites en blijkbaar heeft de familie daar geen problemen mee want anders hadden ze allang ge-eist dat het zou worden verwijderd! Bovendien heeft LD zich in de periode dat ze nog onder toezicht stond van Jeugdzorg nogal losbandig gedragen, helemaal als je nagaat hoe jong ze toen was. Allemaal met goedkeuring van pa en keurig opgeschreven in boek door oma!
Offtopic! Gaat over Laura, een hele lieve meid. En dit is gewoon een eersteklas bitch.quote:
Het is hier al eerder gezegd: lees haar weglog en de Hyves en je hebt je bronnen! Maar omdat ik de minste ook niet ben wil ik ze hier nog wel een keer voor je neerzetten:quote:Op zondag 16 januari 2011 17:14 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Leer lezen. Ik schreef zojuist dat het totaal anders is wanneer een bepaalde persoon of groep personen naar zichzelf op een bepaalde manier refereert en wanneer buitenstaanders dat doen. Het eerste noemen we bescheiden, het tweede onbeleefd. Snap je dat?
En waar kom je met al die persoonlijke aantijgingen alweer zonder bron?
Ik betwijfel niet dat ze ergens het woord 'losbandig' wel gebruikt hoor. Alleen vraag ik je of dat nou echt zo'n belangrijke gebeurtenis is. Want het komt van haarzelf, en ga je dan de woorden van een 14 jarige zo nobel prijzen of zo?quote:Op zondag 16 januari 2011 17:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het is hier al eerder gezegd: lees haar weglog en de Hyves en je hebt je bronnen! Maar omdat ik de minste ook niet ben wil ik ze hier nog wel een keer voor je neerzetten:
www.lauradekker.nl
http://solozeilster.hyves.nl/
http://maidentrip.com/nederlands
Zet ze even bij je favorieten want ik blijf niet bezig natuurlijk.
Ik zou haar een strontverwend blaag hebben gevonden omdat haar ouders dat nog goed vonden ook. Maar ja, als het goed geregeld wordt, ook met de wereldschool enzo, dan is er op zich niks tegen in te brengen. Wat iets anders is dan het goedvinden, trouwens.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, daar krijg je als 15-jarige niet zomaar vrij van school voor.
Dat jongeren dat op hun 18de doen, soit, maar 2 jaar sabbatical, voor een zeilvakantie rond de wereld, kun je vergeten als je 15 bent.
Goed lezen he, best een probleemquote:Op zondag 16 januari 2011 17:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik betwijfel niet dat ze ergens het woord 'losbandig' wel gebruikt hoor. Alleen vraag ik je of dat nou echt zo'n belangrijke gebeurtenis is. Want het komt van haarzelf, en ga je dan de woorden van een 14 jarige zo nobel prijzen of zo?
En ik zie ook niet op die eerste site dat woord ergens staan. Misschien weggehaald?Maar goed, daar gaat het ook weer niet over, want nogmaals, ik betwijfel niet dat ze het woord bezigt.
![]()
bronquote:Hacker(s)
De computers van Laura en haar vader worden regelmatig gehackt waardoor ze volledig crashen. Dit ondanks het feit dat de laptops beveiligd zijn met alle gangbare beveiligingssystemen. Enkele maanden na het bekent worden van Laura,s reis begon deze ellende, en het gaat maar door. Vooral tijdens vertrek van - en aankomst van Laura op de diverse eilanden is deze hacker heel actief. Soms kan een daardoor gecrashte laptop nog worden opgeknapt door een deskundige, soms is dit niet meer mogelijk en moet er een heel nieuwe laptop worden gekocht! Vanzelfsprekend is dit een aanslag op hun portemonnee.
Maar wat nog belangrijker is dat er dagen lang geen internetverbinding en e-mailverkeer mogelijk is. Laura is voor haar schoolwerk geheel afhankelijk van het internet. Het geeft zoveel problemen dat Laura er moedeloos van wordt omdat ze zo ook geen contact met school kan houden!
Laura is ook voor een deel van het internet afhankelijk voor informatie die haar team doorgeeft, b.v. technische info enz. Dit kan per telefoon, maar dat is dus echt onbetaalbaar. Het samen even praten en skypen kan hierdoor vaak niet.
Uren is Laura soms bezig om een foto op haar website te zetten omdat haar laptop weer kuren vertoont.
Laura heeft met kerstmis in St. Maarten een prachtige nieuwe laptop gekregen. Ze was daar zo blij mee. Na twee dagen is hij alweer gecrasht!!!!!!
De laptop van haar vader (2 maanden oud) is momenteel zo gecrasht dat er weer een nieuwe moet worden aangeschaft. Momenteel kan hij geen overleg hebben met Laura over het weer, vaarklaar maken van Guppy bij vertrek uit St. Maarten. Ook het Wifi netwerk in de omgeving (jachthaven) van de vader van Laura is nu geblokkeerd. Ook is bekend dat er mails vanuit onze mailboxen worden verstuurt, dit met zeer negatieve gevolgen. Evenals dat er belangrijke mails worden gewist! Er wordt nu aangifte gedaan bij de politie!.
Heeft degene die al deze ellende veroorzaakt wel eens gedacht aan de veiligheid van Laura, aan haar schoolwerk, aan het contact met familie en vrienden?
Wat heeft deze vernieling voor zin? Hoe kan iemand zoiets doen. Wie schept er behagen om de reis van Laura zo te bemoeilijken?
VIA DEZE WEG VRAGEN WE DEZE HACKER(s), NAMENS LAURA EN HAAR familie, MET DEZE PERVERSE BEZIGHEDEN TE STOPPEN.
Ook zouden we het heel fijn vinden als er een computerdeskundige wil helpen om de laptops van Laura en haar vader beter te kunnen beveiligen of eventueel de hacker op
te sporen.
Ik kan het maar moeilijk geloven. Een hacker die actief wordt zodra Laura in een haven ligt. Waarom zou hij in vredesnaam? Wel vind ik het een goed excuus om geen huiswerk te maken.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:09 schreef spuitje het volgende:
En het volgende drama...............
[..]
bron
en nog wat meer gebedel, want ze moet minimaal elke 2 maanden een nieuwe laptop.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het maar moeilijk geloven. Een hacker die actief wordt zodra Laura in een haven ligt. Waarom zou hij in vredesnaam? Wel vind ik het een goed excuus om geen huiswerk te maken.
Heb ook zo mijn twijfels bij het hele verhaal. Maar gelukkig hebben ze voorlopig weer geld dus twee nieuwe laptops zijn zo gehaald.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het maar moeilijk geloven. Een hacker die actief wordt zodra Laura in een haven ligt. Waarom zou hij in vredesnaam? Wel vind ik het een goed excuus om geen huiswerk te maken.
Uiteraard. Ze worden zwaar tegen gewerkt. En als het dan straks allemaal niet lukt, hebben ze een zondebok. Dan ligt het allemaal niet aan het feit dat Laura niet ALLEEN rond de wereld kan zeilen, maar aan 't feit dat ze niet via internet konden communiceren.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:37 schreef Disana het volgende:
Ja dat vermoed ik ook, dat ze de virussen zelf binnenhalen. Maar een hacker staat natuurlijk veel interessanter in het grote avontuur dat hun leven is
Dan gebruikten ze goede zeekaarten en byv. een sextantquote:Op maandag 17 januari 2011 16:20 schreef Gia het volgende:
Hoe voeren zeelui in de tijd dat er nog geen laptops en internet bestond?
Ze kan het toch allemaal zelf!!
Haha ja dat geloof ik echt!quote:Op maandag 17 januari 2011 16:09 schreef spuitje het volgende:
En het volgende drama...............
[..]
bron
Volgens mij had ze wel internet aan boord, maar niet altijd. Maar ik kan het mis hebben hoor! En dat hacken geloof ik ook niet zo, al helemaal niet dat er daardoor steeds de laptops van pa en LD crashen en er emails worden gewist! Of doorgestuurd. Maar goed, er zal wel weer gedoneerd moeten worden denk ik.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haha ja dat geloof ik echt!![]()
Elke 2 maanden moeten Pa Dekker en Laura een nieuwe Laptop kopen?
Ze heeft niet eens internet aan boord! Dus hoe kan iemand haar hacken, als ze zelf aangeeft geen internet te hebben? Ze internet vanuit internetcafé's. En ja, dat is inderdaad nogal lastig met contact. Daarom geeft Laura ook zelf al vanaf het begin aan, dat ze iedere dag telefonisch contact heeft met haar vader, want telefoon heeft ze (gelukkig) wel.
Enkele dagen geleden merkte ik al op, dat ik dat hele Wereldschool traject al in twijfel trok. Ik kon me namelijk niet voorstellen, dat Laura iedere dag met haar schoolboeken onder de arm richting internetcafé vertrok om haar huiswerk te maken en in te leveren.
Maar zie daar, er is ineens een excuus!Een tophacker die zelfs laptops zonder internetverbinding weet te hacken! En die van haar vader er meteen maar bij, en dat iedere 2 maanden
In dit radio-interview van 28 december jl, van een Australisch Nederlandstalig programma, vertelt ze dat ze geen internet heeft aan boord. Ze vertelt daar ook dat ze geld genoeg heeft voor eten enzo, maar dat ze graag wat meer geld wil hebben. Oa voor een internetverbinding.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Volgens mij had ze wel internet aan boord, maar niet altijd. Maar ik kan het mis hebben hoor! En dat hacken geloof ik ook niet zo, al helemaal niet dat er daardoor steeds de laptops van pa en LD crashen en er emails worden gewist! Of doorgestuurd. Maar goed, er zal wel weer gedoneerd moeten worden denk ik.
Je hebt geen geld voor een internetabo nodig. Er is een speciale satelliet-internetsysteem dat voor varende mensen beschikbaar is. Het heeft zijn eigen satelliet- zolang je je op internationale wateren bevindt, en niet op land, dan kan je daarop toegang krijgen. Dus waarom aboneert zij niet hierop?? Of kom je dat meisje nogmaals zwartepieten?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
In dit radio-interview van 28 december jl, van een Australisch Nederlandstalig programma, vertelt ze dat ze geen internet heeft aan boord. Ze vertelt daar ook dat ze geld genoeg heeft voor eten enzo, maar dat ze graag wat meer geld wil hebben. Oa voor een internetverbinding.
http://www.sbs.com.au/you(...)ra-Dekker-28-12-2010
En dan was er nog het radio-interview van de Sint Maartense zender Yachtblast, dat 2 weken geleden werd uitgezonden. Ook hierin geeft ze aan geen internet te hebben, en zelfs geen toegang tot weersinformatie (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Voor dat laatste is ze afhankelijk van haar vader, die haar dan moet opbellen om die info door te geven.
Zo goed voorbereid, en zo voorzien van alle nodige(!) middelen (not).
Het radiointerview staat in een playertje helemaal onderaan deze pagina:
http://www.yachtblast.com/
Nee, want ze heeft geen internetverbinding. Communicatie gaat per satelliettelefoon, niet via internet. Zo'n satelliet telefoon ziet er zo ongeveer uit als de mobieltjes van 10 á 15 jaar geleden. Dus daar moet ze het maar mee doen, en ook daar is ze afhankelijk van papa die wel even op ieder moment alle weersomstandigheden doorbelt. Als zijn computer niet ineens is gehackt, of de telefoon afgesloten of welk excuus ze nog meer kunnen verzinnen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mijn god wat een dramatisch gepruts (als het waar is)
Een laptop die besmet is in de meeste gevallen niet kapot en kan in het ergste geval na formatteren opnieuw geïnstalleerd worden. Kost tijd en is vervelend en je moet er een losbandig feestje voor laten schieten, maar je hebt zeker geen nieuwe laptop nodig...![]()
Even een vraagje: doet ze nou ook nog tijdens de reis iets op de laptop voor haar reis? Navigatie of telefoneren of zo? In dat geval is het extra amateuristisch en zelfs gevaarlijk als je niet eens een beetje basiskennis hebt van pc's, maar er wel afhankelijk van bent
http://www.telegraaf.nl/b(...)dische_Oceaan__.htmlquote:Vandaag nog in het nieuws:
Nederlander gered uit Indische Oceaan
door Theo Jongedijk
ROTTERDAM - De 29-jarige Nederlander Sietse Hof is samen met twee Britten op miraculeuze wijze gered van een stuurloos jacht op de Indische Oceaan. De mannen danken hun leven aan een satelliettelefoon waarmee ze alarm sloegen bij de kustwacht van Falmouth in het zuidoosten van Engeland. Het noodsignaal leidde tot een grootscheepse reddingsactie met als resultaat dat het trio aan boord kon worden genomen van het Deense containerschip Maersk Surabaya.
Het benauwde avontuur speelde zich afgelopen dinsdag af op tweehonderd mijl uit de kust van Sri Lanka. Hof, die bezig is met een wereldreis, raakte met zijn twee scheepsgenoten op het veertien meter lange jacht Baccus verzeild in een zware storm. Er stond windkracht elf en het scheepje werd een speelbal van de hoge golven.
Een van de twee Britten, de kapitein van de Baccus, raakte gewond aan een arm.
Met de satelliettelefoon werd contact gelegd met het Queen Alexandra ziekenhuis in Portsmouth, dat altijd een arts standbye heeft om zeelieden van advies te dienen. Kort hierop raakte de Baccus stuurloos en maakte water.
Tot overmaat van ramp bleek dat de pompen aan boord van het schip niet werkten. Een telefonisch verslag van de uiterst penibele situatie aan de kustwacht in Falmouth leidde tot internationale actie. Vanuit de reddingscoördinatiecentra in Colombo op Sri Lanka en Mumbay in India werden schepen in het gebied opgeroepen uit te kijken naar de Baccus.
Hof en de twee Britten hadden geluk. Meer dan tien koopvaardijschepen reageerden op de oproep. Onder zeer moeilijke omstandigheden kon Sietse Hof met de twee Britten uiteindelijk aan boord klauteren van de Maersk Surabaya. Het containerschip is nu met de drie geredde zeilers onderweg naar Port Klang in Maleisië.
Ik denk dat ze bedoelt dat iemand via de internetverbinding de controle over haar compu overneemt. Hierdoor werkt software niet meer en crasht de laptop, waardoor je niets meer kunt doen. Dit is puur een software-probleem, slechts in uitzonderlijke gevallen kan de hardware beschadigd raken. Daarvoor is het dus niet nodig op de laptop fysiek in handen te hebben.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef vergezocht het volgende:
Wat bedoelt ze met gehackte computer? Het is bijna onmogelijk om een computer te hacken, wel iemands website. Om iemands computer te hacken moet je fysiek die laptop in je bezit zien te krijgen.
Lijkt me ook nog eens erg veel geld kosten per sat-foon te bellenquote:Op maandag 17 januari 2011 19:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dus daar moet ze het maar mee doen, en ook daar is ze afhankelijk van papa die wel even op ieder moment alle weersomstandigheden doorbelt.
Dat is ook bijna onmogelijk. Je sluit dan je internetverbinding af, en is het opgelost. Of je beveiligt je verbinding, of stelt een wachtwoord in. Om iemands computer te hacken met Vista, moet je diegene zelfs een speciale code/wachtwoord geven, ik weet dit, want ik had ooit technische support gebeld voor mijn toenmalige Vista-computer en zelfs de technicus aan het andere einde kon niet inloggen na tientallen pogingenquote:Op maandag 17 januari 2011 19:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat iemand via de internetverbinding de controle over haar compu overneemt. Hierdoor werkt software niet meer en crasht de laptop, waardoor je niets meer kunt doen. Dit is puur een software-probleem, slechts in uitzonderlijke gevallen kan de hardware beschadigd raken. Daarvoor is het dus niet nodig op de laptop fysiek in handen te hebben.
En dus is de conclusie dat Laura...?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:54 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is ook bijna onmogelijk. Je sluit dan je internetverbinding af, en is het opgelost. Of je beveiligt je verbinding, of stelt een wachtwoord in.
Dus nu trek je zelf ook het Dekkerhekkerverhaal in twijfel? Ben je aan het zwartepieten, of begint er ergens een lichtje te schijnen?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:54 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is ook bijna onmogelijk. Je sluit dan je internetverbinding af, en is het opgelost. Of je beveiligt je verbinding, of stelt een wachtwoord in. Om iemands computer te hacken met Vista, moet je diegene zelfs een speciale code/wachtwoord geven, ik weet dit, want ik had ooit technische support gebeld voor mijn toenmalige Vista-computer en zelfs de technicus aan het andere einde kon niet inloggen na tientallen pogingen
Ja en het is ook helemaal gratisquote:Op maandag 17 januari 2011 19:36 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je hebt geen geld voor een internetabo nodig. Er is een speciale satelliet-internetsysteem dat voor varende mensen beschikbaar is. Het heeft zijn eigen satelliet- zolang je je op internationale wateren bevindt, en niet op land, dan kan je daarop toegang krijgen. Dus waarom aboneert zij niet hierop?? Of kom je dat meisje nogmaals zwartepieten?
Ai, dat zijn vorstelijke prijzen zeg! Daar schrik ik best van! En om o.a.dat te kunnen bekostigen was dus die donateursactie opgezet. Als ik dan denk dat ze nog tenminste zo'n 18 maanden onderweg zal zijn zit je toch al snel op zo'n 7 tot 8 duizend euro. Tja, dan moeten er nog heel wat tientjes gedoneerd worden.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja en het is ook helemaal gratis![]()
"De kosten van internet via de satelliet hangen af van wat voor service de klant kiest: Een tweewegverbinding, of een éénwegverbinding. Ook kan de dure tweewegapparatuur eventueel gehuurd worden.
Bij Hertzinger krijgen klanten bijvoorbeeld voor 2560 euro een schotel van 89 centimeter en een zend/ontvangst kast. Installatiekosten zitten hier niet bij. Het maandabonnement is 94 euro per maand. Daarvoor levert Hertzinger een downloadsnelheid van 512 kbps, een uploadsnelheid van 64 kbps en onbeperkte downloadoverdracht.
Bij Aramiska kost het goedkoopste abonnement, inclusief huur van de hardware, 299 euro per maand. Klanten krijgen eveneens een downloadsnelheid van 512 kbps. De uploadsnelheid is 128 kbps. Als ze hun apparatuur willen kopen zijn ze daar, inclusief installatiekosten, 4900 euro kwijt. Een maandabonnement kost bij koop 149 euro per maand."
http://webwereld.nl/nieuw(...)tellietinternet.html
Maar haar website was gewoon online, alleen is het gastenboek ongeveer een dag uit de lucht geweest, dat was alles. Ook de Hyvespagina is volgens mij steeds online geweest.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef vergezocht het volgende:
Wat bedoelt ze met gehackte computer? Het is bijna onmogelijk om een computer te hacken, wel iemands website. Om iemands computer te hacken moet je fysiek die laptop in je bezit zien te krijgen. Beweert ze dus dat er iemand haar laptop steelt of zo? Dan lijkt me de oplossing simpel: je draagt dat ding altijd met je mee, of je laat hem achter met een of andere bewaker - gewoon nooit onopgepast dus. Wat is er dan het probleem?
Mocht dit verhaal van je kloppen. Het kan ook de zoveelste smeerpoging zijn, als je snapt wat ik bedoel...
Van dat geld is ze gaan varen op de Stad Amsterdamquote:Op maandag 17 januari 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ai, dat zijn vorstelijke prijzen zeg! Daar schrik ik best van! En om o.a.dat te kunnen bekostigen was dus die donateursactie opgezet. Als ik dan denk dat ze nog tenminste zo'n 18 maanden onderweg zal zijn zit je toch al snel op zo'n 7 tot 8 duizend euro. Tja, dan moeten er nog heel wat tientjes gedoneerd worden.
De bron was toch haar eigen fanhyves?quote:Op maandag 17 januari 2011 20:38 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar haar website was gewoon online, alleen is het gastenboek ongeveer een dag uit de lucht geweest, dat was alles. Ook de Hyvespagina is volgens mij steeds online geweest.
En het is btw niet mijn verhaal hoor.
Ja, dat klopt, daar staat het hele verhaal.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De bron was toch haar eigen fanhyves?
Plezier met bier moet je nooit onderschatten!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:05 schreef roomba het volgende:
en daar zie ik ook foto's van de zware solo tocht
http://solozeilster.hyves(...)y_PhotoBox_HUB_Photo
plezier met bier....ach wie zijn wij om te oordelen...niet alleen is ze AL 15...maar volgens eigen zeggen meer ontwikkeld...quote:Op maandag 17 januari 2011 21:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Plezier met bier moet je nooit onderschatten!
(de kater komt later)
[ afbeelding ]
Daarom, Laura had al op wel jongere leeftijd veel plezier met bier (volgens het boekje van haar Oma).quote:Op maandag 17 januari 2011 21:12 schreef roomba het volgende:
[..]
plezier met bier....ach wie zijn wij om te oordelen...niet alleen is ze AL 15...maar volgens eigen zeggen meer ontwikkeld...
Dus...proost !!!
Zij is niet degene die het bier drinkt.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Plezier met bier moet je nooit onderschatten!
(de kater komt later)
[ afbeelding ]
Het kind is zogenaamd bezig met een heel goed voorbereide en vooral sportieve recordpoging zeilen, solo nog wel.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Zij is niet degene die het bier drinkt.Ze zit daar gewoon.
Waarom lijk je altijd het zeilmeisje voor alles en nog wat onder de zon te willen hekelen.Je smeercampagne backfiret.
Vergeet niet dat het nog steeds een record is, al wordt het toch niet erkend door een paar wereldberoemde instanties.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het kind is zogenaamd bezig met een heel goed voorbereide en vooral sportieve recordpoging zeilen, solo nog wel.
Hoe kun jij haar eigen verhalen in dat plaatje passen?
Als zij voor een record gaat ben ik de paus. Ze gaat trager dan een afrikaanse asielzoeker die op een vlot richting europa drijft.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het nog steeds een record is, al wordt het toch niet erkend door een paar wereldberoemde instanties.
En bovendien is het wel solo al volgen er een paar bootjes haar achterna. Ze zit in haar eentje in de boot (vandaar) en daarom kan ze nog altijd omkantelen in de niet vergevende oceaan.
De verhalen over haar plezierige stapavondjes slaan nergens op. Dat doet ze in haar vrije tijd, en ze hoeft niet 24 uur in een hokje aan boord te slapen. Dus?
Iets wat niet geregistreerd wordt, is geen record. Heb je zelf wel eens iets aan sport gedaan op wedstrijdniveau? Of wel eens (al is het maar voor de fun) een stukje gezeild? Ik heb het idee dat je geen benul hebt waar je over spreekt, je vergelijkt eventuele sponsors van Laura zelfs met eigen "sponsors" die je had voor een sponsorloopje op de basisschool!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het nog steeds een record is, al wordt het toch niet erkend door een paar wereldberoemde instanties.
En bovendien is het wel solo al volgen er een paar bootjes haar achterna. Ze zit in haar eentje in de boot (vandaar) en daarom kan ze nog altijd omkantelen in de niet vergevende oceaan.
De verhalen over haar plezierige stapavondjes slaan nergens op. Dat doet ze in haar vrije tijd, en ze hoeft niet 24 uur in een hokje aan boord te slapen. Dus?
Ik dacht werkelijk dat de mensen die zo'n reis om de wereld maakten niet zomaar even naar huis konden gaan voor een bezoekje, of überhaupt langer dan hoognodig is aan land zouden blijven. Had ik het goed fout.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Foutje: ze heeft een aantal dagen op de motor gevaren, dus van een solo-zeiltocht is ook al geen sprake meer.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
De mijne ook, maar wees dan wel eerlijk naar die mensen!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik dacht werkelijk dat de mensen die zo'n reis om de wereld maakten niet zomaar even naar huis konden gaan voor een bezoekje, of überhaupt langer dan hoognodig is aan land zouden blijven. Had ik het goed fout.
Het is gewoon een enorme lange vakantie. Denk dat wel meer kinderen een reis rond de wereld willen onder begeleiding. Nou ja, wanneer mensen de kosten van een vakantie van een puber willen bekostigen? Mijn zegen hebben ze hoor.
Op een schip komen er nog extra kosten bij, omdat de schotel in een waterdichte beschermingsbol moet worden geplaatst (tegen het zeewater), en ook is aangesloten op extra apparatuur die automatisch de juiste stand van de schotel kiest.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ai, dat zijn vorstelijke prijzen zeg! Daar schrik ik best van! En om o.a.dat te kunnen bekostigen was dus die donateursactie opgezet. Als ik dan denk dat ze nog tenminste zo'n 18 maanden onderweg zal zijn zit je toch al snel op zo'n 7 tot 8 duizend euro. Tja, dan moeten er nog heel wat tientjes gedoneerd worden.
Klopt, voor het record waar zij voor ging staat namelijk geen tijdslimiet, waar het op aan komt is je leeftijd op het moment van aankomst. Als je bvb kijkt op de wiki van Jessica Watson, dan zie je in de lijst van haar voorgangers (helemaal onderaan) dat er over het eerste record bijna 5 jaar is gedaan, die gast blijkt de reis af te hebben gelegd in twee verschillende boten, en is onderweg getrouwd. Dus dat het allemaal niet kan en niet zou mogen voor dat GBR-record (dat inmiddels niet meer bestaat) is erbij bedacht door sommigen hier. Laura's reisplannen, de route en de duur, waren al voor de rechtszaak bekend en zijn sindsdien niet verandert. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de rechter haar toestemming zou hebben gegeven voor nonstop (un)assisted, dat is wat jij op doelt en waar Banjerkanjer constant mee loopt te schermen met dat gehamer op Jessica Watson, maar dat is dus een wedstrijdelement dat bij dat record volkomen irrelevant is, je moet solo zijn en de jongste bij aankomst, en that's it. Mike Perham bvb, de laatste die nog geregistreerd werd en dus het GBR record van youngest round in handen heeft, solo, with stops and assistence ..quote:Op maandag 17 januari 2011 21:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik dacht werkelijk dat de mensen die zo'n reis om de wereld maakten niet zomaar even naar huis konden gaan voor een bezoekje, of überhaupt langer dan hoognodig is aan land zouden blijven. Had ik het goed fout.
Mwah, zo'n reis langs tropische eilanden ziet iedereen wel zitten, vandaar ook de associatie met vakantie, maar is het dat echt?Ben jij nou echt op vakantie als je iedere dag je huishouden moet voeren en je schoolwerk moet maken? Of lijkt het alleen maar zo omdat jij bij al die tropische tropische oorden aan vakantie denkt?quote:Het is gewoon een enorme lange vakantie. Denk dat wel meer kinderen een reis rond de wereld willen onder begeleiding. Nou ja, wanneer mensen de kosten van een vakantie van een puber willen bekostigen? Mijn zegen hebben ze hoor.
Wat een bekrompen geest ben je toch? Nooit gedacht aan financiering/afbetalingen voor dat mooie satelliet van je?quote:Op maandag 17 januari 2011 22:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Op een schip komen er nog extra kosten bij, omdat de schotel in een waterdichte beschermingsbol moet worden geplaatst (tegen het zeewater), en ook is aangesloten op extra apparatuur die automatisch de juiste stand van de schotel kiest.
[ afbeelding ]
Dus jij gaat nu beweren dat Laura een leugenaar is als ze in haar blog schrijft dat ze 2 dagen op de motor heeft gevaren? Zover was ikzelf nog niet eens. Ik geloof haar namelijk wel, als ze dat in haar blog schrijft.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:11 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat een bekrompen geest ben je toch? Nooit gedacht aan financiering/afbetalingen voor dat mooie satelliet van je?
Waarom gun je het meisje dit niet? En dat ze 2 dagen op de motor gevaren zou hebben, dat kan jij niet bewijzen. Ik ben er zeker van dat Laura beelden heeft gemaakt van het hele reisje (vooral tijdens het varen) als we die terugkijken dan kan ze laten zien dat ze nooit de motor heeft gebruikt. Trouwens dat zei ze toen in het begin ook al dat ze alles ging opnemen.
Of jij komt met een aanvaardbare bron of jij kapt met het persoonlijke aanvallen op Laura Dekker.
Proost !
http://www.lauradekker.nl(...)Lit=VIEW&STARTPOS=25quote:6-12-2010
Ik heb gisteravond wind gekregen en eindelijk na twee dagen de motor kunnen uitzetten.
En ook jij gaat voor het gemak maar weer even voorbij aan het feit dat ze tenminste twee dagen op de motor heeft gevaren.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, voor het record waar zij voor ging staat namelijk geen tijdslimiet, waar het op aan komt is je leeftijd op het moment van aankomst. Als je bvb kijkt op de wiki van Jessica Watson, dan zie je in de lijst van haar voorgangers (helemaal onderaan) dat er over het eerste record bijna 5 jaar is gedaan, die gast blijkt de reis af te hebben gelegd in twee verschillende boten, en is onderweg getrouwd. Dus dat het allemaal niet kan en niet zou mogen voor dat GBR-record (dat inmiddels niet meer bestaat) is erbij bedacht door sommigen hier. Laura's reisplannen, de route en de duur, waren al voor de rechtszaak bekend en zijn sindsdien niet verandert. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de rechter haar toestemming zou hebben gegeven voor nonstop (un)assisted, dat is wat jij op doelt en waar Banjerkanjer constant mee loopt te schermen met dat gehamer op Jessica Watson, maar dat is dus een wedstrijdelement dat bij dat record volkomen irrelevant is, je moet solo zijn en de jongste bij aankomst, en that's it. Mike Perham bvb, de laatste die nog geregistreerd werd en dus het GBR record van youngest round in handen heeft, solo, with stops and assistence ..
[..]
Mwah, zo'n reis langs tropische eilanden ziet iedereen wel zitten, vandaar ook de associatie met vakantie, maar is het dat echt?Ben jij nou echt op vakantie als je iedere dag je huishouden moet voeren en je schoolwerk moet maken? Of lijkt het alleen maar zo omdat jij bij al die tropische tropische oorden aan vakantie denkt?
Niet kunnen bewijzen dat ze op de motor heeft gevaren?? het kind schrijft het zelf op haar weblog!!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:11 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wat een bekrompen geest ben je toch? Nooit gedacht aan financiering/afbetalingen voor dat mooie satelliet van je?
Waarom gun je het meisje dit niet? En dat ze 2 dagen op de motor gevaren zou hebben, dat kan jij niet bewijzen. Ik ben er zeker van dat Laura beelden heeft gemaakt van het hele reisje (vooral tijdens het varen) als we die terugkijken dan kan ze laten zien dat ze nooit de motor heeft gebruikt. Trouwens dat zei ze toen in het begin ook al dat ze alles ging opnemen.
Of jij komt met een aanvaardbare bron of jij kapt met het persoonlijke aanvallen op Laura Dekker.
Proost !
bronquote:6-12-2010
Waarom blijven bedrijven haar sponsoren en particulieren aan haar doneren?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Niet kunnen bewijzen dat ze op de motor heeft gevaren?? het kind schrijft het zelf op haar weblog!!
[..]
bron
Dat was hier overigens al meerdere keren geplaatst, maar daar lees jij gemakshalve overheen denk ik?
Nee, ze zal vast niet gefilmd hebben terwijl ze op de motor voer. Dus zijn daar geen beelden van. Dus heeft ze dat niet gedaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:11 schreef vergezocht het volgende:
En dat ze 2 dagen op de motor gevaren zou hebben, dat kan jij niet bewijzen. Ik ben er zeker van dat Laura beelden heeft gemaakt van het hele reisje (vooral tijdens het varen) als we die terugkijken dan kan ze laten zien dat ze nooit de motor heeft gebruikt.
Omdat ze .........eh, een beetje dom zijn?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:30 schreef vergezocht het volgende:
Waarom blijven bedrijven haar sponsoren en particulieren aan haar doneren?
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ze zal vast niet gefilmd hebben terwijl ze op de motor voer. Dus zijn daar geen beelden van. Dus heeft ze dat niet gedaan.
Eigenlijk allemaal heel logisch. Hips!
Wie ben je, Babs of oma. Of toch golddicker himself?
Dat was het probleem juist. Scheepswerf Jongert heeft haar met 25.000 ¤ cash gesponsord, en de andere financiiële sponsoren (Eyeworks en MasMedia) hebben niet heel vriendelijk bedankt en het zinkende schip verlaten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:30 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Waarom blijven bedrijven haar sponsoren en particulieren aan haar doneren?
Ik heb geen geld gedoneerd en dat ben ik ook niet van plan. Voordat ik zoiets doe, zou er eerst een degelijke uitgestippelde agenda moeten staan van het hoe waar en wanneer.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 02:17 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat was het probleem juist. Scheepswerf Jongert heeft haar met 25.000 ¤ cash gesponsord, en de andere financiiële sponsoren (Eyeworks en MasMedia) hebben niet heel vriendelijk bedankt en het zinkende schip verlaten.
Toen bleef nog slechts een bedelactie over bij particulieren, nadat in amper 3 maanden tijd die 25.000 ¤ van scheepswerf Jongert er doorheen gejast waren. Meteen na de bedelactie, ging Laura een cruiseje doen van 1000 ¤ op de Stad Amsterdam. En nu ze weer platzak op haar Guppy zit, worden ineens alle laptops gehackt, van haar, en van pa, nee zelfs de hele haven ligt plat! Heus! Echt waar!
Stort snel geld, want anders kan ze geen huiswerk maken!![]()
Alleen mensen als jij, die in haar een droom willen zien, in plaats van de werkelijkheid, laten zich nog overhalen tot het storten van ten minste 10,00 ¤
Dit is werkelijk de grootste kulredenering die ik ooit heb gezien. Mensen zijn pissig omdat ze vakantie zit te vieren en dat hele solozeilverhaal bullshit gebleken is. NIET andersom.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 03:51 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar er is geen behoefte aan al die op de man spelende vuile kritiek. Het meisje heeft het zwaar genoeg en misschien is dat de reden dat ze al dat geld verkwanselt (uit paniek). Niet doen dus.
Tuurlijk kunnen mensen snel geld kwijt als ze in paniek geraken. Kijk eens naar de film "Godfather"quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit is werkelijk de grootste kulredenering die ik ooit heb gezien. Mensen zijn pissig omdat ze vakantie zit te vieren en dat hele solozeilverhaal bullshit gebleken is. NIET andersom.
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen die in paniek zijn geld gaan verspillen.
Goeie bronquote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:14 schreef vergezocht het volgende:
[..]
[quote]
Tuurlijk kunnen mensen snel geld kwijt als ze in paniek geraken. Kijk eens naar de film "Godfather"
Uh.... welke argumentenquote:Maar goed, je noemt het kulredenering omdat je het niet mee eens bent. En ook een beetje frustratie van jouw kant misschien omdat je na al die tijd mijn argumenten nog niet onderuit hebt kunnen halen.
Waarom speel je zo op de vrouw? Dat verdient Enneacanthus_Obesus helemaal niet, ze heeft het al zo moeilijk. Lekker makkelijk hoorquote:Ik begrijp je positie zo wel een beetje.
Probeer het nog eens.. Maar dan inhoudelijk en zonder op de man te spelen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:14 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen mensen snel geld kwijt als ze in paniek geraken. Kijk eens naar de film "Godfather"
Maar goed, je noemt het kulredenering omdat je het niet mee eens bent. En ook een beetje frustratie van jouw kant misschien omdat je na al die tijd mijn argumenten nog niet onderuit hebt kunnen halen. Ik begrijp je positie zo wel een beetje.
Maar niemand heeft er baat bij slechte kritiek. Vooral niet een 14 jarige meisje. Die moet je goed opvoeden door haar te laten zien hoe je om moet gaan met geld. Niet haar een losbandige trut noemen, en dat ze nergens voor deugt, en dat ze geen vakantie verdient, en dat ze niet mag stappen etc etc. Dan kom je enkel nijdig over, en je lijkt haar persoonlijk te willen aanvallen.
Echt zo lief dat je voor me opkomtquote:Op dinsdag 18 januari 2011 06:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom speel je zo op de vrouw? Dat verdient Enneacanthus_Obesus helemaal niet, ze heeft het al zo moeilijk. Lekker makkelijk hoor![]()
Mjaquote:Op maandag 17 januari 2011 23:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, voor het record waar zij voor ging staat namelijk geen tijdslimiet, waar het op aan komt is je leeftijd op het moment van aankomst. Als je bvb kijkt op de wiki van Jessica Watson, dan zie je in de lijst van haar voorgangers (helemaal onderaan) dat er over het eerste record bijna 5 jaar is gedaan, die gast blijkt de reis af te hebben gelegd in twee verschillende boten, en is onderweg getrouwd. Dus dat het allemaal niet kan en niet zou mogen voor dat GBR-record (dat inmiddels niet meer bestaat) is erbij bedacht door sommigen hier. Laura's reisplannen, de route en de duur, waren al voor de rechtszaak bekend en zijn sindsdien niet verandert. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de rechter haar toestemming zou hebben gegeven voor nonstop (un)assisted, dat is wat jij op doelt en waar Banjerkanjer constant mee loopt te schermen met dat gehamer op Jessica Watson, maar dat is dus een wedstrijdelement dat bij dat record volkomen irrelevant is, je moet solo zijn en de jongste bij aankomst, en that's it. Mike Perham bvb, de laatste die nog geregistreerd werd en dus het GBR record van youngest round in handen heeft, solo, with stops and assistence ..
Sorry, maar ik zie het niet anders dan een hele lange vakantie. Dit laat ze zelf ook zien. Het is trouwens niet zonder begeleiding en voorwaarden. Jij ziet dat echt anders? En nogmaals, het boeit me niet hoor. Ik snap alleen niet dat niet veel meer jeugd op het idee gekomen is om een wereldreis te gaan maken en dit te laten sponsoren door over te laten komen alsof het bijzonder is wat ze doen. Ik had het ook gedaan vroeger wanneer ik door had gehad hoe dom geldschieters eigenlijk zijn. Helamaal slim was ze ook niet, want ik had gewacht tot ik zoveel sponsors had dat ik zeker genoeg had om mijn reis te kunnen bekostigen voor ik weg zou gaan.quote:Mwah, zo'n reis langs tropische eilanden ziet iedereen wel zitten, vandaar ook de associatie met vakantie, maar is het dat echt?Ben jij nou echt op vakantie als je iedere dag je huishouden moet voeren en je schoolwerk moet maken? Of lijkt het alleen maar zo omdat jij bij al die tropische tropische oorden aan vakantie denkt?
Ze is 15!!! Al bijna een half jaar lang!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:14 schreef vergezocht het volgende:
Maar niemand heeft er baat bij slechte kritiek. Vooral niet een 14 jarige meisje.
Daar heb je ouders voor, toch? Geen fokkers!!quote:Die moet je goed opvoeden door haar te laten zien hoe je om moet gaan met geld.
Dat zegt helemaal niemand!! Iedereen gunt haar die vakantie, maar doe niet net alsof het een giga prestatie is die alle lof verdient. Want het is niet meer dan een lange vakantie.quote:Niet haar een losbandige trut noemen, en dat ze nergens voor deugt, en dat ze geen vakantie verdient, en dat ze niet mag stappen etc etc.
De meeste aanvallen zijn op Dickie gericht, die enkel voor eigen geldelijk gewin gaat. HIJ is het die een boot af willen bouwen en rond de wereld wil zeilen. Laura is enkel de melkkoe.quote:Dan kom je enkel nijdig over, en je lijkt haar persoonlijk te willen aanvallen.
De WSSRC heeft nog nooit records herkent op leeftijd, bij hun gaat het om het tempo, zoals hun naam ook al aangeeft, het GBR heeft hun regels aangaande de route gebruikt, wat is wel of niet 'de bol rond'.quote:Op maandag 17 januari 2011 23:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
Moussie, in dat wiki lijstje staan inderdaad allerlei namen genoemd, maar lang niet allemaal hebben zij een werkelijk record weten te vestigen.
Dat geldt iig al voor Zac Sunderland, maar zelfs voor Mike Perham, en ja, zelfs ook voor Jessica Watson!
het WSSRC ( en lekker boeiend, ook het GBR) erkennen namelijk geen records meer op basis van leeftijd.
Daarom blijft Jesse Martin recordhouder, en kan zijn record niet meer gebroken worden.
quote:Perham's official homecoming reception and press conference was at Gunwharf Quays in Portsmouth on 29th August 2009,[14] where he was met by friends, family and Vendee Globe yachtsman Tony Bullimore. Shortly after landing back on shore, Perham was handed his framed Guinness World Record certificate.
Gezien het feit dat het hele record toch niet meer bestaat nogal irrelevant, niet waar?quote:Maar afgezien daarvan, zijn er na de wereldomzeiling van Robin Lee Graham wel degelijk regels en eisen gesteld aan het behalen van dit record. Waaronder op de eerste plaats, dat het niet toegestaan is je motor te gebruiken wanneer je aan een zeilrecordpoging deelneemt.
Het WSSRC erkende en registreerde wel degelijk het zeilrecord Youngest.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:30 schreef moussie het volgende:
[..]
De WSSRC heeft nog nooit records herkent op leeftijd, bij hun gaat het om het tempo, zoals hun naam ook al aangeeft, het GBR heeft hun regels aangaande de route gebruikt, wat is wel of niet 'de bol rond'.
Overigens, van de wiki van Mike Perham
Kijk maar eens op deze ranglijst van de WSSRC:quote:Youngest non stop, singlehanded, circumnavigation
Category discontinued
Jesse Martin, AUS (Aged 18) Lionheart 1999-327 days Melbourne to Melbourne
Je blijft dit verhaal maar volhouden hé, terwijl het op niets anders berust dan jouw 'intuïtie'.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:44 schreef Gia het volgende:
De meeste aanvallen zijn op Dickie gericht, die enkel voor eigen geldelijk gewin gaat. HIJ is het die een boot af willen bouwen en rond de wereld wil zeilen. Laura is enkel de melkkoe.
Het staat vandaag in het AD:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 05:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat ze door meerdere mensen in de maling wordt genomen. Dat hackersverhaal is gewoon een krabbel van ene Henk op haar hyves. Overduidelijk een onzinverhaal.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:30 schreef moussie het volgende:
[..]
De WSSRC heeft nog nooit records herkent erkent op leeftijd,
http://www.sail-world.com(...)-rescue---why?/70701quote:Mike Perham was just about to arrive back in Britain to eclipse Zac's performance, but Jesse Martin still held the record (ratified by the WSSRC, which Perham's and Sunderland were not) as the youngest sailor to circumnavigate the world non-stop and unassisted.
Nee hoor, pa geeft dit ook rustig toe in interviews.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:42 schreef moussie het volgende:
Je blijft dit verhaal maar volhouden hé, terwijl het op niets anders berust dan jouw 'intuïtie'.
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekkerquote:Dick Dekker heeft zelf dus ook een Grote Droom. De wereld rond met zijn unieke Noorse Neokotter. En nu lanceert zijn dochter Laura het plan om solo rond de wereld te gaan zeilen, als jongste zeiler ooit. Als zoiets lukt en je pakt het zakelijk slim aan, valt er erg veel geld mee te verdienen. Een boekdeal, filmrechten, de documentaire, het internationale lezingen- en talkshowcircuit. Kassa. Dan schiet er vast wel wat over om eindelijk die kotter af te maken. Zodat ook de droom van Dick Dekker in vervulling kan gaan. Dat zou een prettige bijkomstigheid zijn.
Hoe kom je aan het idee dat dat een lijst van WSSCR recorden is?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het WSSRC erkende en registreerde wel degelijk het zeilrecord Youngest.
Op hun lijst blijft Jesse Martin recordhouder van dit record, omdat ze de categorie Youngest daarna hebben gesloten.
[..]
Kijk maar eens op deze ranglijst van de WSSRC:
http://www.sailspeedrecor(...)sailing-records.html
Other, betekent hier andere categoriën dan die op snelheid zijn gebaseerd.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe kom je aan het idee dat dat een lijst van WSSCR recorden is?
Google anders eens op wat namen uit die lijst, Kay Kottee heeft helemaal niets ontvangen, Jon Saunders is meervoudig GBR houder, het is gewoon een lijst met 'other kinds of sailing records' .. other than WSSCR records that is ..
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe kom je aan het idee dat dat een lijst van WSSCR recorden is?
Google anders eens op wat namen uit die lijst, Kay Kottee heeft helemaal niets ontvangen, Jon Saunders is meervoudig GBR houder, het is gewoon een lijst met 'other kinds of sailing records' .. other than WSSCR records that is ..
quote:"Because the World Speed Sailing Racing Council (WSSRC) don't recognise records for under-18s, technically Jesse Martin's record will never be beaten," Fraser told commercial radio.
http://www.whatsonxiamen.com/news11993.htmlquote:"As a result of the WSSRC decision to discontinue recognition of age-related journeys, there is no official body to recognise Jessica's feat and therefore no official body's rules that need to be adhered to," Fraser said.
Huh, waar geeft Pa wat toe? Hij is een boot aan het bouwen, ja, dat geeft hij toe. En daarmee is die iets van 11 jaar geleden (toen Laura 4 was) begonnen blijkt uit het artikel, en pa had in 2005 (toen Laura 10 was) gehoopt dat die ergens tegen nu af zou zijn ..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, pa geeft dit ook rustig toe in interviews.
[..]
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
Das apart! Ze blijven roepen dat ze dat jongste wereldomzeiler ter wereld is, maar zodra het op voorwaarden aankomt is het niet meer relevant, want het het hele record bestaat niet meer.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:30 schreef moussie het volgende:
Gezien het feit dat het hele record toch niet meer bestaat nogal irrelevant, niet waar?
Vreemd! Dus die hacker kan inbreken op een goed beveiligde, nieuwe pc. Het systeem zodanig naar de knoppen helpen dat het vervangen moet worden, en vervolgens kan hij het steeds weer doen.. Dan moet ze dus steeds een bestand binnenhalen, of die hacker moet alleen adv. het ip-adres, waar ie kennelijk achter is gekomen, de computer kunnen binnendringen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het staat vandaag in het AD:
http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)rd-door-hacker.dhtml
Ze heeft geen internetprovider. Dat maakt het verhaal des te ongeloofwaardiger. Ze internet vanuit internetcafé's, en wellicht logt ze ook wel eens ergens in als ze bij iemand op bezoek is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vreemd! Dus die hacker kan inbreken op een goed beveiligde, nieuwe pc. Het systeem zodanig naar de knoppen helpen dat het vervangen moet worden, en vervolgens kan hij het steeds weer doen.. Dan moet ze dus steeds een bestand binnenhalen, of die hacker moet alleen adv. het ip-adres, waar ie kennelijk achter is gekomen, de computer kunnen binnendringen.
Dat zou ook opgelost kunnen worden door een nieuwe provider te kiezen..
Kortom weer een raar Dekker-verhaal. Dat het in de krant staat waar onze Laura een column schijnt te hebben, maakt het nog niet waar, natuurlijk.
Het zou ook wel eens sterk overdreven kunnen zijn. En anders kan deze hacker zijn kapitaal maken door systemen te beveiligen..
Dan heeft pappie zijn spulletjes niet goed beveiligd..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze heeft geen internetprovider. Dat maakt het verhaal des te ongeloofwaardiger. Ze internet vanuit internetcafé's, en wellicht logt ze ook wel eens ergens in als ze bij iemand op bezoek is.
Dat zou kunnnen...maar knappe hackers hoor die hardware kapotmaken !!!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan heeft pappie zijn spulletjes niet goed beveiligd..
Nou, maar weer onze zuurverdiende centjes doneren, maar weer he?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:39 schreef roomba het volgende:
[..]
Dat zou kunnnen...maar knappe hackers hoor die hardware kapotmaken !!!
Als LD iedere keer in een internetcafe gehackt word is de hacker helemaal knappe kop.
En om weer terug te komen over het geld waar het bij de Dekkers allemaal omdraait.
Vader zegt volgens het AD dat dit een flinke aanslag is op de portemonnee.
Huh? Ik meen dat je meerdere keren hebt gezegd dat dit haar droom was, vanaf haar tiende.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, waar geeft Pa wat toe? Hij is een boot aan het bouwen, ja, dat geeft hij toe. En daarmee is die iets van 11 jaar geleden (toen Laura 4 was) begonnen blijkt uit het artikel, en pa had in 2005 (toen Laura 10 was) gehoopt dat die ergens tegen nu af zou zijn ..
De rest, dat Pa Laura zou (kunnen) gebruiken om de bouw van zijn boot te financieren, is smerige insinuatie van die Kuitenbrouwer. Dus waar je dat 'rustig toegeven' vandaan haalt is mij een raadsel, er worden alleen maar wat woorden uit 2005, toen Laura dus 10 was en nog geen aspiraties had om de wereld rond te zeilen, totaal uit hun verband gerukt en met een achterbaks suggestief toontje gepresenteerd als nieuwe 'feiten' ..
Waaruit maak jij op dat die Kuitenbrouwer dit allemaal zelf verzonnen heeft? Er staan allerlei geldbronnen genoemd die aangeboord zouden kunnen worden na Laura's reis. Die zijn door Kuitenbrouwer erbij verzonnen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, waar geeft Pa wat toe? Hij is een boot aan het bouwen, ja, dat geeft hij toe. En daarmee is die iets van 11 jaar geleden (toen Laura 4 was) begonnen blijkt uit het artikel, en pa had in 2005 (toen Laura 10 was) gehoopt dat die ergens tegen nu af zou zijn ..
De rest, dat Pa Laura zou (kunnen) gebruiken om de bouw van zijn boot te financieren, is smerige insinuatie van die Kuitenbrouwer. Dus waar je dat 'rustig toegeven' vandaan haalt is mij een raadsel, er worden alleen maar wat woorden uit 2005, toen Laura dus 10 was en nog geen aspiraties had om de wereld rond te zeilen, totaal uit hun verband gerukt en met een achterbaks suggestief toontje gepresenteerd als nieuwe 'feiten' ..
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Echt zo lief dat je voor me opkomt![]()
Als je dacht dat er wat te versieren was, heb je het mis, thoughProbeer het maar bij Babbels of LD..
Op de hyves is het ene Henk die dat verhaal komt vertellen en een dag later vertelt pa bijna woordelijk hetzelfde verhaal in het AD?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het staat vandaag in het AD:
http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)rd-door-hacker.dhtml
Het verhaal staat ook op haar eigen website, dus die Henk zal het gisteren wel vanaf daar naar hyves hebben gekopieerd?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:38 schreef spuitje het volgende:
[..]
Op de hyves is het ene Henk die dat verhaal komt vertellen en een dag later vertelt pa bijna woordelijk hetzelfde verhaal in het AD?
Heeft pa dit verhaal eerst aan ene Henk verteld en pas toen aan het AD?
Ja, jij ook?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wel eens van sarcasme gehoord?
Nee hoor, dat heb ik nooit beweerd. Dat 'ik wil de wereld rond' was toch echt zo ongeveer vanaf haar twaalfde. Op haar tiende is zij voor het eerst alleen naar Friesland gezeild, en de zomer daarop ook, pas daarna begint het verhaal van 'ik wil alleen de wereld rond als jongste ooit'. Dat staat zo van begin af aan op haar site.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Huh? Ik meen dat je meerdere keren hebt gezegd dat dit haar droom was, vanaf haar tiende.
Het doen van veronderstellingen is jou anders ook niet vreemd.
Ik meen me ook te herinneren dat deze veronderstelling wel op feiten is gebaseerd.
Riet Dekker (Die namen, echt geniaal!) zegt dat ze dat vanaf haar 10e van plan was, in een radio-interview.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik nooit beweerd. Dat 'ik wil de wereld rond' was toch echt zo ongeveer vanaf haar twaalfde. Op haar tiende is zij voor het eerst alleen naar Friesland gezeild, en de zomer daarop ook, pas daarna begint het verhaal van 'ik wil alleen de wereld rond als jongste ooit'. Dat staat zo van begin af aan op haar site.
Uit: Vragen en antwoorden aan Laura Dekker:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik nooit beweerd. Dat 'ik wil de wereld rond' was toch echt zo ongeveer vanaf haar twaalfde. Op haar tiende is zij voor het eerst alleen naar Friesland gezeild, en de zomer daarop ook, pas daarna begint het verhaal van 'ik wil alleen de wereld rond als jongste ooit'. Dat staat zo van begin af aan op haar site.
http://docs.google.com/vi(...)-_xDk7UstCsu1tEJK9Qgquote:Sinds wanneer droom je van een tocht rond de wereld?
Sinds mijn tiende.
Tja, ik ga uit van wat er op haar site staat, en daar heeft zij het dus over na de tweede vakantie naar Friesland, na haar elfde dus. Maar ja, een echte droom ontstaat dan ook geleidelijk, misschien droom je er wel van vanaf je zesde, maar neem je als beginpunt van DE droom (later in een interview of zo) het moment waarop het voor het eerst reëel werd?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Riet Dekker (Die namen, echt geniaal!) zegt dat ze dat vanaf haar 10e van plan was, in een radio-interview.
De zoveelste leugen, dus.
http://www.radio1.nl/cont(...)lde-zelfmoord-plegenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Uit: Vragen en antwoorden aan Laura Dekker:
[..]
http://docs.google.com/vi(...)-_xDk7UstCsu1tEJK9Qg
Je wilt volgens mij echt niet verder kijken dan je neus lang is. Een laptop hacken die geen vaste verbinding met internet heeft ¿¿¿quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:47 schreef BabeWatcher het volgende:
wie is die hufter die haar laptop gehackt heeft? Kan Fok! misschien alle gegevens van alle posters hier doorgeven aan de AIVD? Stelletje helden ( * not * ) de laptop van een meisje hacken.
Hoe ze in haar computer zijn gekomen weet ik niet, maar ik kan je verzekeren dat je met software hardware kapot kan maken. Ik heb in de jaren 90 al zulke programmaatjes geschreven. Door direct de hardware aan te sturen ipv via drivers.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:06 schreef roomba het volgende:
[..]
Je wilt volgens mij echt niet verder kijken dan je neus lang is. Een laptop hacken die geen vaste verbinding met internet heeft ¿¿¿
Of een laptop hacken zodanig dat de hardware het niet meer doet???
Laat me niet lachen. Je mag dan nog zo idolaat / verliefd zijn...maar hier zie je toch zeker wel de belachelijkheid van in
Een klas(of school)genootje schreef eens dat ze zich ook op school had gesneden, met een geleende schaar. Of dat waar is, geen idee. De schoolleiding heeft in die tijd iig wel aangegeven dat ze zich ook op school in de polsen had gesneden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
http://www.radio1.nl/cont(...)lde-zelfmoord-plegen
Interview met de oma...in het begin van de 11e minuut zegt ze dat ze vanaf haar tiende dat plan sinds haar 10e gehad heeft;
Waarom is dat nu opeens haar 12e?
Er is wel meer met dat interview.. Ze sneed zich in haar polsen en het bloed spatte op de muren en het plafond... Een half uur later komt vader thuis. Daarna zitten ze urenlang naast elkaar. Kennelijk is er niet eens een arts geraadpleegd. Eigenaardig, toch?
http://forum.girlscene.nl(...)6e6791fabe734b4ce038quote:Ik zit toevallig bij Laura Dekkers op school (egt waar, op het Revius Lyceum te Wijk bij Duurstede) en bij ons is het allemaal geschreik om aandacht trekkerij! Laura snijdt zichzelf ook, ze zat op de DvB, een dependans van school zichzelf te snijden met een geleende schaar! Ze vraagt egt gigantisch om aandacht. Nou wuist ik niet veel van de verdwijning totdat ik het op het nieuws hoorde. ZE IS GEK! Aandacht te kort zullen we maar zeggen.....
Waar staat dat op haar site dan? Ik lees enkel dat ze op haar 10e naar Friesland zeilt omdat het meer niet meer groot genoeg is en dat dergelijke vakanties naar meer smaken en dat ze vindt dat ze op haar 13e er wel klaar voor is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, ik ga uit van wat er op haar site staat, en daar heeft zij het dus over na de tweede vakantie naar Friesland, na haar elfde dus. Maar ja, een echte droom ontstaat dan ook geleidelijk, misschien droom je er wel van vanaf je zesde, maar neem je als beginpunt van DE droom (later in een interview of zo) het moment waarop het voor het eerst reëel werd?
Het hele verhaal staat wel degelijk op haar site. Bij nieuws:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:13 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Hoe ze in haar computer zijn gekomen weet ik niet, maar ik kan je verzekeren dat je met software hardware kapot kan maken. Ik heb in de jaren 90 al zulke programmaatjes geschreven. Door direct de hardware aan te sturen ipv via drivers.
Of het echt zo is... ik kijk elke dag haar weblog en nog nooit heeft het op zwart gestaan. Op haar eigen log wordt er met geen woord over gerept behalve in het gastenboek. Uitsluiten dat het zo is kan ik ook niet.
En dan? Als de hardware daarna door andere software wordt aangestuurd, werkt het toch gewoon weer?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:13 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Hoe ze in haar computer zijn gekomen weet ik niet, maar ik kan je verzekeren dat je met software hardware kapot kan maken. Ik heb in de jaren 90 al zulke programmaatjes geschreven. Door direct de hardware aan te sturen ipv via drivers.
Of het echt zo is... ik kijk elke dag haar weblog en nog nooit heeft het op zwart gestaan. Op haar eigen log wordt er met geen woord over gerept behalve in het gastenboek. Uitsluiten dat het zo is kan ik ook niet.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het hele verhaal staat wel degelijk op haar site. Bij nieuws:
http://www.lauradekker.nl/Journaal.html
Volgens mij kan het tegenwoordig ook niet meer. Vroeger kon je de kop van een diskdrive over de rand laten gaan, maar tegenwoordig geeft de harddisk gewoon een foutmelding terug.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En dan? Als de hardware daarna door andere software wordt aangestuurd, werkt het toch gewoon weer?
Ja dat kon iddquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Volgens mij kan het tegenwoordig ook niet meer. Vroeger kon je de kop van een diskdrive over de rand laten gaan, maar tegenwoordig geeft de harddisk gewoon een foutmelding terug.
Als het echt waar zou zijn. Maar ik betwijfel dat ten zeerste.quote:
Zij verzint dan verhaal toch niet? Misschien op Cabo waar geen stroom is, maar verder overal ter wereld zijn er genoeg vrijwilligers die haar laptop wel weer aan de praat krijgen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:21 schreef Scorpie het volgende:
Het eerste virus dat laptops besmet zonder verbinding en hardware kapot maakt moet nog gemaakt worde.
Ik voel meer voor de versie dat haar laptops kapot gaan door blootstelling aan zout en vocht, en onvoldoende voorzorgsmaatregelen daartegen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zij verzint dan verhaal toch niet? Misschien op Cabo waar geen stroom is, maar verder overal ter wereld zijn er genoeg vrijwilligers die haar laptop wel weer aan de praat krijgen.
duhhhhh....nee hoor zo iets verzint lieve lieve Laura niet. Zo een lief meisje werkt toch niet in op het gevoel van de goed gelovende. En haar pappie verzint het ook niet.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zij verzint dan verhaal toch niet? Misschien op Cabo waar geen stroom is, maar verder overal ter wereld zijn er genoeg vrijwilligers die haar laptop wel weer aan de praat krijgen.
Ja of gejat is. Het is zo makkelijk verhalen te verzinnen over hackers. Veel mensen, zeker die doneren zullen niet al te veel over computers weten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik voel meer voor de versie dat haar laptops kapot gaan door blootstelling aan zout, en onvoldoende voorzorgsmaatregelen daartegen.![]()
Ze kan toch niet openlijk toegeven dat ze een dom wicht is?
Tja, daar zit wat in. Het kan best zijn dat aerosolen schade hebben veroorzaakt. Dat kan zelfs als de laptop in de kajuit ligt. Vraag is waarom papa's computer dan ook stuk is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik voel meer voor de versie dat haar laptops kapot gaan door blootstelling aan zout, en onvoldoende voorzorgsmaatregelen daartegen.![]()
Ze kan toch niet openlijk toegeven dat ze een dom wicht is?
Tuurlijk is het verzonnen. Zielige verhaaltjes leveren geld op. Trust me, hackers die een laptop op afstand kunnen mollen hebben wel wat beters te doen dan Laura lastig vallenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het is een speculaasjequote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:29 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Tja, daar zit wat in. Het kan best zijn dat aerosolen schade hebben veroorzaakt. Dat kan zelfs als de laptop in de kajuit ligt. Vraag is waarom papa's computer dan ook stuk is.
Maar toch raar dat zowel haar site als die Hyves gewoon online blijven. Als je iemand wilt pesten zorg je er toch voor dat deze als eerste "down" gaan?? Maar dat gebeurt dan dus weer niet. Alles gaat gewoon door en LD heeft nu zelfs, ondanks alle moelijkheden en slechte verbindingen en hackers kans gezien een fotoweblog op haar site te plaatsen. Dit ondanks het feit dat werd gezegd dat het haar soms uren kost om 1 enkele foto te plaatsen..........quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is een speculaasje![]()
Maar ja, je kunt er ook weinig zinnigs over zeggen. Tenslotte weet je niet wat er waar is.
Ik zou best het PV willen zien als bewijs
Wel potverdorie, jij zit hier te beweren dat pa dat rustig toegeeft in interviews en komt aan met dat verhaal van Kuitenbrouwer als 'bewijs'.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat die Kuitenbrouwer dit allemaal zelf verzonnen heeft? Er staan allerlei geldbronnen genoemd die aangeboord zouden kunnen worden na Laura's reis. Die zijn door Kuitenbrouwer erbij verzonnen?
(Overigens verwacht ik daar nu niet veel meer van. )
Gewoon rekenen? Als zij op haar tiende voor het eerst na Friesland zeilt, en de daarop volgende zomer nog een keer, en daarna begint te zaniken over een wereldreis is zij tegen die tijd bijna 12? Maar ja, zoals ik al zei, het zou me niet verbazen als dat over een paar jaar 6 jaar is, want waar begint een droom nou echt? In eerste instantie toch op het moment dat je het voor het eerst uitspreekt? Pas later bedenk je dat je die droom eigenlijk al langer koestert, vanaf het moment dat je X deed, en nog wat jaren later besef je dat je eigenlijk als klein kind al ervan droomde, met je imaginaire peddel in je ledikant annex bootje, midden in een storm, of zoietsquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waar staat dat op haar site dan? Ik lees enkel dat ze op haar 10e naar Friesland zeilt omdat het meer niet meer groot genoeg is en dat dergelijke vakanties naar meer smaken en dat ze vindt dat ze op haar 13e er wel klaar voor is.
Er staat nergens dat ze pas op haar 12e op het idee kwam een wereldreis te gaan maken. Althans ik kon het niet vinden.
Wat knap dat jij beter weet wanneer het startpunt van die droom (of het moment waarop ze dat heeft uitgesproken) was, dan Laura dat zelf weet, of haar eigen familie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Gewoon rekenen? Als zij op haar tiende voor het eerst na Friesland zeilt, en de daarop volgende zomer nog een keer, en daarna begint te zaniken over een wereldreis is zij tegen die tijd bijna 12? Maar ja, zoals ik al zei, het zou me niet verbazen als dat over een paar jaar 6 jaar is, want waar begint een droom nou echt? In eerste instantie toch op het moment dat je het voor het eerst uitspreekt? Pas later bedenk je dat je die droom eigenlijk al langer koestert, vanaf het moment dat je X deed, en nog wat jaren later besef je dat je eigenlijk als klein kind al ervan droomde, met je imaginaire peddel in je ledikant annex bootje, midden in een storm, of zoiets
Je beweerde glashard dat op haar site stond dat ze die wereldreis vanaf haar 12e van plan was. Dat staat er gewoon niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Gewoon rekenen? Als zij op haar tiende voor het eerst na Friesland zeilt, en de daarop volgende zomer nog een keer, en daarna begint te zaniken over een wereldreis is zij tegen die tijd bijna 12? Maar ja, zoals ik al zei, het zou me niet verbazen als dat over een paar jaar 6 jaar is, want waar begint een droom nou echt? In eerste instantie toch op het moment dat je het voor het eerst uitspreekt? Pas later bedenk je dat je die droom eigenlijk al langer koestert, vanaf het moment dat je X deed, en nog wat jaren later besef je dat je eigenlijk als klein kind al ervan droomde, met je imaginaire peddel in je ledikant annex bootje, midden in een storm, of zoiets
bronquote:Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden. Geboren op een boot in Nieuw-Zeeland, droomt ze van jongs af aan van zeilen. Laura is alleen meer een doener dan een dromer, dus die dromen duren niet lang. Op haar zesde zeilt ze dan ook al alleen in haar optimist over het meer waaraan ze woont. Dan is het meer nog groot genoeg, zo groot als de zee lijkt het, maar op haar tiende allang niet meer.
Met haar boot Guppy zeilt ze naar Friesland, waar ze zes weken vakantie viert. Niet iedereen is het daar mee eens, ze heeft meer last van onwillige sluiswachters dan van slecht weer. Zoals alle vakanties smaakt ook deze, vooral deze, naar meer. De volgende zomer gaat ze dan ook snel weer op pad. Ze belandt weer in Friesland en beleeft avonturen op het Wad.
hebben ze dan helemaal geen ict'er in de buurt..quote:Computers Laura Dekker gehackt
Uitgegeven: 19 januari 2011 11:56
Laatst gewijzigd: 19 januari 2011 12:02
RIJSWIJK - De computers van zeilster Laura Dekker en haar vader worden regelmatig gehackt, waardoor ze volledig crashen. Het tweetal heeft aangifte gedaan bij de politie.
© ANPDat staat op de weblog van Laura. Zeilmeisje Laura wil de jongste solozeiler worden die een trip om de wereld maakt. Begin augustus vertrok ze voor reis vanuit Nederland.
Zeilmeisje Laura wil de jongste solozeiler worden die een trip om de wereld maakt. Begin augustus vertrok ze voor een wereldreis vanuit Nederland.
Het kraken gebeurt ondanks beveiliging van hun computers met alle gangbare beveiligingsprogramma's.
Nieuwe computer
Het hacken heeft vooral plaats tijdens vertrek en aankomst van Laura op de diverse eilanden. Soms is herstel niet meer mogelijk en moet er een nieuwe computer worden gekocht. Daar zijn flinke kosten mee gemoeid.
Ze is voor haar schoolwerk afhankelijk van een goede internetverbinding en goed e-mailverkeer. Ook heeft ze internet nodig voor de informatie die ze doorkrijgt van haar begeleidingsteam.
Op haar weblog vraagt ze dan ook de hacker met zijn ' perverse bezigheden' te stoppen. ''Want wat heeft deze vernieling voor zin? Wie schept er behagen in om de reis van Laura zo te bemoeilijken?"
Klopt, uit de diverse interviews is af te leiden dat ze al vanaf haar tiende de wereld rond wil zeilen, maar wanneer dat verandert is in 'youngest round' is niet helemaal duidelijk. Wat wel duidelijk is is dat zij dat dus rond haar twaalfde, na de tweede vakantie in Friesland tegen haar ouders/vader gezegd. En dat kan je dus terug vinden op zowel haar site alsook in de uitspraak van de rechter, dat pa al langer wist dat ze de wereld rond wou maar niet op zo jonge leeftijd. Vanaf dat moment heeft hij dan ook barrières opgeworpen, hoe noemt ze het ook alweer op haar site 'ho, nu ga je wel erg ver, zei haar vader.'quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je beweerde glashard dat op haar site stond dat ze die wereldreis vanaf haar 12e van plan was. Dat staat er gewoon niet.
Er is zelfs op geen enkele manier af te leiden dat ze op haar 12e die droom 'voor het eerst uitspreekt'.
Want wanneer die droom om als jongste in het GBR te komen precies begon is zo verschrikkelijk belangrijk? Of moet die perse ergens rond die tijd begonnen zijn want anders slaat de suggestie dat pa dat algeheel aanstuurt om op termijn de bouw van zijn boot te kunnen bekostigen nergens meer op?quote:En je zei iets over Kluitenbrouwer? Ga je schamen, zeg!
Onderuit lullen? Je zegt het zelf, op haar site staat dat ze op haar tiende vond dat het meer niet meer groot genoeg was, en dat ze na 2 vakanties in Friesland de wereld rond wou maar 'ho, nu ga je wel er ver' van d'r vader te horen kreeg. Nou sorry dan dat ik de uitspraak van Oma heb gemist, dat ze het al vanaf haar tiende wil als jongste ooit de wereld rond wil .. of had Oma het alleen over 'de wereld rond'? Want dat ze dat wou, ja dat was inderdaad al langer duidelijk, waar het om gaat is wanneer de droom ontstond om dat als jongste ooit te doen.quote:Ik vind het bijzonder kinderachtig dat je je er op deze manier uit probeert te lullen. Of ga je me nou vertellen dat je al die tijd aan het trollen was? Het zou een hoop verklaren omdat je een fietstocht in de stad te vergeleek met zeilen op de oceaan, enzo..
Leg eens ditquote:Op de site staat alleen dat vanaf haar 10e het meer niet groot genoeg meer was, dat ze naar Friesland zeilde en dat ze op haar 13e vond dat ze voldoende was toegerust om rond de wereld te zeilen. Er wordt geen uitspraak gedaan over wanneer het plan geboren was om als jongste bakvis rond de wereld te zeilen.
Waar je wél wat uit af kunt leiden is de uitspraak dat 'dat soort vakanties naar meer smaken'.
http://www.vkblog.nl/beri(...)de_zaak_Laura_Dekkerquote:Het was al langer duidelijk dat [kind] een solozeiltocht rond de wereld wilde maken, maar toen zij te kennen gaf de reis reeds op deze leeftijd te willen ondernemen, stond hij er aanvankelijk niet positief tegenover. Om die reden, zo stelt hij, heeft hij barrières opgeworpen, maar die heeft zij één voor één geslecht.
Samenvattend, zij wil inderdaad al sinds haar tiende de wereld rond, maar dat zij dat als jongste ooit wou gaan doen is pas bekend sinds de twee vakanties op de Friese meren, zo tegen de tijd dat ze 12 was dus.quote:Achter het Wad ligt de zee en daar wachten haar echte dromen. Een wereldreis, als jongste ooit. “Ho”, zegt haar vader, “nu ga je wel erg ver.” Dat begrijpt Laura best, maar niet van harte.
Wat knap dat je het verschil niet kan zien tussen 'ik wil de wereld rond' en 'ik wil als jongste ooit de wereld rond'. Heb jij zoveel ruzie met je man hierover dat je hier op het forum je gram moet gaan halen of zo?quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat knap dat jij beter weet wanneer het startpunt van die droom (of het moment waarop ze dat heeft uitgesproken) was, dan Laura dat zelf weet, of haar eigen familie.
"Nee hoor, jij droomde daar helemaal niet van toen je al 10 was! Want je was 12! Je zegt wel dat dat zo is, maar ik weet het beter! "
Jij ligt werkelijk dwars tegen iedereen. Is het niet tegen de mensen die niet meegaan in je hersenspinsels, dan ga je wel dwars tegen de mensen in waar je het eigenlijk mee eens zou moeten zijn.
Jij ligt vast ook dikwijls met jezelf in de clinch?
Je kunt draaien wat je wilt, maar het ging erom wanneer ze voor het eerst het idee kreeg. Dat was op haar tiende.quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, uit de diverse interviews is af te leiden dat ze al vanaf haar tiende de wereld rond wil zeilen, maar wanneer dat verandert is in 'youngest round' is niet helemaal duidelijk. Wat wel duidelijk is is dat zij dat dus rond haar twaalfde, na de tweede vakantie in Friesland tegen haar ouders/vader gezegd. En dat kan je dus terug vinden op zowel haar site alsook in de uitspraak van de rechter, dat pa al langer wist dat ze de wereld rond wou maar niet op zo jonge leeftijd. Vanaf dat moment heeft hij dan ook barrières opgeworpen, hoe noemt ze het ook alweer op haar site 'ho, nu ga je wel erg ver, zei haar vader.'
[..]
Want wanneer die droom om als jongste in het GBR te komen precies begon is zo verschrikkelijk belangrijk? Of moet die perse ergens rond die tijd begonnen zijn want anders slaat de suggestie dat pa dat algeheel aanstuurt om op termijn de bouw van zijn boot te kunnen bekostigen nergens meer op?
[..]
Onderuit lullen? Je zegt het zelf, op haar site staat dat ze op haar tiende vond dat het meer niet meer groot genoeg was, en dat ze na 2 vakanties in Friesland de wereld rond wou maar 'ho, nu ga je wel er ver' van d'r vader te horen kreeg. Nou sorry dan dat ik de uitspraak van Oma heb gemist, dat ze het al vanaf haar tiende wil als jongste ooit de wereld rond wil .. of had Oma het alleen over 'de wereld rond'? Want dat ze dat wou, ja dat was inderdaad al langer duidelijk, waar het om gaat is wanneer de droom ontstond om dat als jongste ooit te doen.
En als je de vergelijking niet snapt tussen scheepvaartroutes en wegverkeer, dat het op zee even geregeld is als op de weg, 'fiets'paden voor de kleinere schepen en brede routes voor de grote schepen en dat de enige plekken waarop het echt gevaarlijk is de kruispunten zijn, tja ..
[..]
Leg eens dit
[..]
http://www.vkblog.nl/beri(...)de_zaak_Laura_Dekker
naast dit, van haar site, en dat is dus na die twee vakanties in Friesland
[..]
Samenvattend, zij wil inderdaad al sinds haar tiende de wereld rond, maar dat zij dat als jongste ooit wou gaan doen is pas bekend sinds de twee vakanties op de Friese meren, zo tegen de tijd dat ze 12 was dus.
http://docs.google.com/vi(...)-_xDk7UstCsu1tEJK9Qgquote:Sinds wanneer droom je van een tocht rond de wereld?
Sinds mijn tiende.
De kritiek is vaak wel gefundeerd hoor. Maar inderdaad, het is wat eenzijdig en daarom niet echt een discussietopic meer.quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:44 schreef Disana het volgende:
Ja het is hier een tijdje goed pozen geweest omdat iedereen gezamenlijk ongegeneerd op Laura zat te dumpen, maar nu er een ander geluid de kop opsteekt is het opeens tijd voor verontwaardiging en beledigingen.
Maar ik vond het al die tijd al niet meer leuk om te lezen. Kritiek oké, maar volwassen mannen en vrouwen die alles uit de kast halen om een kind zwart te maken, dat ziet er wat onaangenaam uit.
Ik ben het er helemaal mee eens dat Laura niet zo'n leuk meisje is en dat die recordpoging nergens op slaat. Maar dan vind ik het leuker echte nieuwtjes of ontdekkingen te lezen dan de moddergooierij die hier nu plaatsvindt naar elkaar en dat kind.
Alles voor aandacht he?quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:21 schreef Pino112 het volgende:
Ik hoorde het op 3FM, maar ik moest toch wel even lachen![]()
Wat een bazenactie
Oprotten met dat wijfquote:Op donderdag 20 januari 2011 07:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Alles voor aandacht he?
Wat lul je nou man, ik heb alleen maar beweerd dat haar droom om als jongste ooit de wereld rond te zeilen zo rond haar twaalfde is ontstaan, en dat wordt bevestigd in zowel de uitspraak van de rechter alsook op haar site ..quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:46 schreef Scorpie het volgende:
En moussie laat zich weer eens ontzettend kennen. Ongelooflijk, kan je niet gewoon uit dit topic blijven als je het niet meer kan winnen? Je gedraai lijkt wel op je grote voorbeeld Wouter Bos, die was daar ook zo goed in.
Niks 'klein' meisje van 15, gewoon een meisje van 15 .. tegenover mensen die wel 2 of 3 keer zo oud zijn als zij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:32 schreef Gia het volgende:
Tja, als ze zielig is, is het een klein meisje van 15.
Maar als je commentaar hebt dat ze te jong is voor zo'n reis, dan is het ineens een heel volwassen vrouw.
Maar je mag er niks over zeggen, hoor!
Sorry Moussie, maar volgens mij moest vader van de Lunenberg weg toen Laura 10 was, dus nu ongeveer 5 jaar geleden?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, ik heb alleen maar beweerd dat haar droom om als jongste ooit de wereld rond te zeilen zo rond haar twaalfde is ontstaan, en dat wordt bevestigd in zowel de uitspraak van de rechter alsook op haar site ..
so what als het kind jaren eerder al droomde om ooit eens een keer een wereldreis te maken? Als die reis het geld zou moeten opbrengen voor de bouw van pa z'n boot, zoals Kuitenbrouwer suggereert, dan had pa dus in 2005/2007 al moeten weten dat hij in 2009 onenigheid zou krijgen met De Lunenburg waardoor hij moest verkassen en cq de bouw aan zijn schip stagneert .. of is die naast een smeerlap die zijn kind aanstuurt en misbruikt om zijn eigen droom te realiseren ook nog eens helderziend of zo?
Je liegt gewoon, mensquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, ik heb alleen maar beweerd dat haar droom om als jongste ooit de wereld rond te zeilen zo rond haar twaalfde is ontstaan, en dat wordt bevestigd in zowel de uitspraak van de rechter alsook op haar site ..
so what als het kind jaren eerder al droomde om ooit eens een keer een wereldreis te maken? Als die reis het geld zou moeten opbrengen voor de bouw van pa z'n boot, zoals Kuitenbrouwer suggereert, dan had pa dus in 2005/2007 al moeten weten dat hij in 2009 onenigheid zou krijgen met De Lunenburg waardoor hij moest verkassen en cq de bouw aan zijn schip stagneert .. of is die naast een smeerlap die zijn kind aanstuurt en misbruikt om zijn eigen droom te realiseren ook nog eens helderziend of zo?
Visie? Die is geniaal!quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:35 schreef dean82 het volgende:
Weetje... het is wel een bikkel die meid. Weet niet of het goed is, of dat ze veel te jong is, maar doorzettingsvermogen en visie heeft ze wel... en lef....
Zolang er maar wel iemand een oogje in het zeil houdt....
Is het echt belangrijk om te weten wanneer ze haar "droom" voor het eerst kreeg? Denk dat het belangrijkste is of je die droom kunt laten uitkomen. En dat kan niet meer. Al was het alleen al vanwege het feit dat ze een aantal dagen op de motor heeft gevaren. Officieel kon ze al geen record meer vestigen, onofficieel daardoor ook niet meer. Ze heeft het gewoon zelf verprutst!quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je liegt gewoon, mensDat staat helemaal niet op haar site.
Je bent al eerder onderuit gegaan omdat het gewoon bullshit is wat je riep. Je doet het gewoon weer. Ben je een troll of heb je een plaat voor je kop ?
Maar ga vooral door. Ik vind je steeds komischer worden.:D
in feite niet.. maar het kwam ter sprake. Uit verschillende bronnen blijkt dat ze zelf zei dat ze die droom al vijf jaar koestert. Moussie beweerde opeens dat het anders was en ook op haar website stond. Twee dingen die expliciet niet juist zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:14 schreef spuitje het volgende:
[..]
Is het echt belangrijk om te weten wanneer ze haar "droom" voor het eerst kreeg? Denk dat het belangrijkste is of je die droom kunt laten uitkomen. En dat kan niet meer. Al was het alleen al vanwege het feit dat ze een aantal dagen op de motor heeft gevaren. Officieel kon ze al geen record meer vestigen, onofficieel daardoor ook niet meer. Ze heeft het gewoon zelf verprutst!
Stuxnet pakt naast centrifuges blijkbaar ook pc's van onschuldige zeilmeisjes aan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:47 schreef Scorpie het volgende:
Owja, en wat al eerder is gezegd; de eerste hacker die een pc dermate kan beschadigen op afstand dat je een nieuwe moet kopen moet zich nog meldenTegenwoordig kan dat allemaal niet meer.
Dat laatste dus.quote:in feite niet.. maar het kwam ter sprake. Uit verschillende bronnen blijkt dat ze zelf zei dat ze die droom al vijf jaar koestert. Moussie beweerde opeens dat het anders was en ook op haar website stond. Twee dingen die expliciet niet juist zijn.
Maar je hebt gelijk. Het is de discussie niet waard
Al was het alleen maar omdat ze het record zelf totaal niet belangrijk lijkt te vinden. (Dus had ze rustig eerst haar school kunnen afmaken, ook. )
Lees haar gastenboek, er zijn nog steeds hordes mensen die echt geloven dat ze met een recordpoging bezig is. Er is er zelfs eentje die denkt dat er hele volksstammen op de kade zullen staan wanneer LD terug komt in Nederland. Compleet met oranje petjes en sjaals etc.quote:
oh nee? Er staat niet dat ze na haar tweede vakantie op de Friese Meren na haar vader toe stapte en dat die het te ver vond gaan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je liegt gewoon, mensDat staat helemaal niet op haar site.
Wat nu? Je dacht dat ik 'onderuit ben gegaan' omdat ik op gegeven moment geen antwoord meer gaf? Het feit dat ik geen tijd had om antwoord te geven zie jij als bevestiging van jouw gelijk of zo?quote:Je bent al eerder onderuit gegaan omdat het gewoon bullshit is wat je riep. Je doet het gewoon weer. Ben je een troll of heb je een plaat voor je kop ?
Maar ga vooral door. Ik vind je steeds komischer worden.:D
ach wat, ze hebben gewoon een of ander virus te pakken denk ik, zo eentje die je tijdens het opstarten in een loop gooit oid .. en omdat die mensen dus iets anders doen dan dag en nacht achter hun PC hangen hebben ze geen idee wat hun overkomt. Je wil niet weten hoe vaak ik mensen heb moeten vertellen dat ze niet gehackt zijn maar een virus te pakken hebben, en dat je AV je alleen kan beschermen tegen een bekende virus.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:26 schreef trustychords het volgende:
[..]
Stuxnet pakt naast centrifuges blijkbaar ook pc's van onschuldige zeilmeisjes aan.
Waar staat dat ze op haar 12e pas dat idee kreeg? En hoe is dat anders af te leiden uit te tekst?quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
oh nee? Er staat niet dat ze na haar tweede vakantie op de Friese Meren na haar vader toe stapte en dat die het te ver vond gaan?
Nee, het feit dat blijkt dat je feitelijke onjuistheden hier neerkwakt noem ik onderuit gaan.quote:Wat nu? Je dacht dat ik 'onderuit ben gegaan' omdat ik op gegeven moment geen antwoord meer gaf? Het feit dat ik geen tijd had om antwoord te geven zie jij als bevestiging van jouw gelijk of zo?
Maar ja, van dit soort absurde logica stikt het hier in dit topic, dus het verbaasd me niets.
euhm, nee. 5 jaar geleden werd die er juist te water gelaten, daar gaat dat artikel in Truckstar waar Kuitenbrouwer aan refereert overquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:28 schreef spuitje het volgende:
Sorry Moussie, maar volgens mij moest vader van de Lunenberg weg toen Laura 10 was, dus nu ongeveer 5 jaar geleden?
Nou lijkt het me sterk dat je iets dat jaren geleden is gebeurt 'onlangs' noemt als journalist zijnde, dus het is aan te nemen dat die boot er nog geen jaar weg was op dat moment, september 2009.quote:Over vijf jaar moet hij klaar zijn, vertelt Dekker (dat was in 2005 dus, dat die dat zei). Op dat moment was hij part-time werkzaam op de werf van watersportcentrum De Lunenburg maar, zoals NRC Handelsblad vorige week berichtte, onlangs kreeg hij onenigheid met de eigenaar, en sindsdien ligt zijn schip in de jachthaven van Maurik, aan de overkant van de Lek. Op Google Earth ligt het nog bij De Lunenburg, iets ten oosten van de laatste steiger, aan de wal.
Chronologische volgorde? Op haar tiende wordt het meertje te klein en vertrekt ze richting Friesland, en na 2 zomervakanties daar geeft zij aan haar vader te kennen dat zij nu al de wereld rond wil, en dat vindt die te ver gaan. Zelfde verhaal vindt je terug in het oordeel, pa wist wel dat ze wereld rond wou, ooit, maar niet op die jonge leeftijd. Op welk moment zij precies bedacht heeft dat ze niet over 10 jaar of ooit maar nu de wereld rondwil, ik zou het niet weten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar staat dat ze op haar 12e pas dat idee kreeg? En hoe is dat anders af te leiden uit te tekst?
Niet omdat ze na haar vakantie naar paps ging, die het te ver vond gaan.
Zoals?quote:Nee, het feit dat blijkt dat je feitelijke onjuistheden hier neerkwakt noem ik onderuit gaan.
Wat lul je dan? Er staat alleen dat ze is teruggefloten door haar vader. En waar staat dat ie niet wist dat ze dat al op die leeftijd wou?quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:12 schreef moussie het volgende:
Chronologische volgorde? Op haar tiende wordt het meertje te klein en vertrekt ze richting Friesland, en na 2 zomervakanties daar geeft zij aan haar vader te kennen dat zij nu al de wereld rond wil, en dat vindt die te ver gaan. Zelfde verhaal vindt je terug in het oordeel, pa wist wel dat ze wereld rond wou, ooit, maar niet op die jonge leeftijd. Op welk moment zij precies bedacht heeft dat ze niet over 10 jaar of ooit maar nu de wereld rondwil, ik zou het niet weten.
Je bewering dat ze op haar tiende nog helemaal geen aspiraties had om de wereld rond te zeilen.quote:Zoals?
Hoe nadrukkelijk de uitspraken van haar vader to. de rechter ook waren, Laura heeft zelf verklaard niet zeker te zijn van haar technische zeilkwaliteiten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Niks 'klein' meisje van 15, gewoon een meisje van 15 .. tegenover mensen die wel 2 of 3 keer zo oud zijn als zij.
Toevallig een meisje van 15 met aardig wat zeilervaring, eentje die die reis wel aankan .. of weet jij het beter dan de rechter, Jeugdzorg etc etc? Zit jij dat meisje van 15 maar een schop na te geven omdat de rechter anders geoordeeld heeft, alsnog je gelijk halen, zo van 'zie je wel' dat het maar een dom kind is dat thuis had moeten blijven?
Fyi, dat er geoordeeld wordt dat zij ondanks haar jeugdige leeftijd die reis aankan betekent niet automatisch dat het een volwassen vrouw is .. ze is nog steeds 15.
In de uitspraak van de rechter van augustus 2009.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat lul je dan? Er staat alleen dat ze is teruggefloten door haar vader. En waar staat dat ie niet wist dat ze dat al op die leeftijd wou?
En wat klopt daaraan niet? De aspiratie om het al op zo jeugdige leeftijd te doen is toch pas rond haar twaalfde, dat blijkt uit hetgeen er staat op haar site, en het blijkt uit de uitspraak van de rechter.quote:Je bewering dat ze op haar tiende nog helemaal geen aspiraties had om de wereld rond te zeilen.
Dat staat nergens en is in tegenspraak met haar eigen woorden en die van haar familie.
En dat pleit alleen maar voor haar, dat zij twijfelt of ze het wel goed genoeg kan. Alleen een idioot is zo overtuigd van zijn eigen kunnen dat die beweerd dat die alles weet en alles kan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 05:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoe nadrukkelijk de uitspraken van haar vader to. de rechter ook waren, Laura heeft zelf verklaard niet zeker te zijn van haar technische zeilkwaliteiten.
Naar mijn idee toch ook weer een aanwijzing dat hij belang had bij de recordpoging, maar dat Laura zelf hele andere ideeën had over haar wereldreis.
Dus de ene keer roep je dat het rond haar 12e was. De de andere keer roep je dat je niet weet wanneer ze die ambitie kreeg, als blijkt dat dat rond haar tiende was.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:26 schreef moussie het volgende:
[..]
In de uitspraak van de rechter van augustus 2009.
[..]
En wat klopt daaraan niet? De aspiratie om het al op zo jeugdige leeftijd te doen is toch pas rond haar twaalfde, dat blijkt uit hetgeen er staat op haar site, en het blijkt uit de uitspraak van de rechter.
[..]
En dat pleit alleen maar voor haar, dat zij twijfelt of ze het wel goed genoeg kan. Alleen een idioot is zo overtuigd van zijn eigen kunnen dat die beweerd dat die alles weet en alles kan.
Godsallememaggies, dat slapen, had ik nieteens over nagedacht.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:23 schreef spuitje het volgende:
Maar ondertussen vaart ze weer een stukkie. Iets van 160 zeemijlen deze keer. Dan komt ze aan bij een eiland waar ze verder vakantie gaat houden. Best een moeilijk tripje volgens LD want ze zal tijdens deze ongeveer 24 uur durende trip weinig kunnen slapen. Tja, het leven is hard, vooral voor iemand die een record probeert te vestigen.
Van de droom om het nu te doen en niet ooit eens is sprake vanaf die twee vakanties, vanaf haar twaalfde dus zo ongeveer, en dat heb ik altijd al gezegd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus de ene keer roep je dat het rond haar 12e was. De de andere keer roep je dat je niet weet wanneer ze die ambitie kreeg, als blijkt dat dat rond haar tiende was.
En nu roep je weer dat ze dat streven toch pas rond haar 12e kreeg?
En haar eigen verklaring dat ze mss. toch niet zo goed is, daar geef je ook maar een eigen draai aan?
Oh Moussie, je bent kostelijk.![]()
Blijf vooral drammen
Je zei dat ze op haar tiende nog geen aspiraties hab mbt. een wereldreis.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Van de droom om het nu te doen en niet ooit eens is sprake vanaf die twee vakanties, vanaf haar twaalfde dus zo ongeveer, en dat heb ik altijd al gezegd.
Ach Muisje, hou toch op met je kromme vergelijkingen en absurde veronderstellingenquote:En eigen draai? Wil jij soms beweren dat het verstandig is om bvb net na het behalen van je rijbewijs te denken dat je nu alles weet?
Hou nou gewoon op.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Van de droom om het nu te doen en niet ooit eens is sprake vanaf die twee vakanties, vanaf haar twaalfde dus zo ongeveer, en dat heb ik altijd al gezegd.
En eigen draai? Wil jij soms beweren dat het verstandig is om bvb net na het behalen van je rijbewijs te denken dat je nu alles weet?
Er zijn kinderen die hun hele vakantie dronken in de kroeg hangen of de hele vakantie achter de Playstation doorbrengen. Laura houdt van zeilen en brengt haar hele vakantie door op een boot.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Naast zeilen, houdt Laura (volgens haar oma) ook wel van een pilsje. Al dan niet in beschonken toestand. Bij Laura is het dus niet een of/of, maar meer een en/en situatie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:08 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Er zijn kinderen die hun hele vakantie dronken in de kroeg hangen of de hele vakantie achter de Playstation doorbrengen. Laura houdt van zeilen en brengt haar hele vakantie door op een boot.
Als ik een dochter zou hebben zou ik er niet bepaald vrolijk van worden als mijn dochter zes weken lang weg is met een boot, laat staan twee jaar, maar ieder zijn ding.
bron?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Naast zeilen, houdt Laura (volgens haar oma) ook wel van een pilsje. Al dan niet in beschonken toestand. Bij Laura is het dus niet een of/of, maar meer een en/en situatie.
Haar eigen boek.quote:
Kap er gewoon mee. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk, voor zover je dat nog niet gedaan hebt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:35 schreef moussie het volgende:
[..]
En eigen draai? Wil jij soms beweren dat het verstandig is om bvb net na het behalen van je rijbewijs te denken dat je nu alles weet?
Bij mij niet, ik vind haar argumenten niet erger dan de rest die ik hier lees. Volwassen mensen die een dom pubermeisje niet aflatend af lopen te kraken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kap er gewoon mee. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk, voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
Dat komt omdat er in het begin nog discussie mogelijk was over of de onderneming en het hele verhaal van Laura wel of niet klopte.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik vind haar argumenten niet erger dan de rest die ik hier lees. Volwassen mensen die een dom pubermeisje niet aflatend af lopen te kraken.
En haar als een "dom pubermeisje" betitelen is als een compliment bedoeld?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik vind haar argumenten niet erger dan de rest die ik hier lees. Volwassen mensen die een dom pubermeisje niet aflatend af lopen te kraken.
Nee, maar die domheid is allang duidelijk en sommigen hier gaan maar door en door met een fanatisme waar ik een beetje naar van word.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En haar als een "dom pubermeisje" betitelen is als een compliment bedoeld?
Ok, dat moet ik toegeven.. Het wordt wel een beetje ranzig.. Maar ja, ik moet wel zeggen dat er steeds meer stupiditeiten bijkomen, en dat er ook steeds meer dingen gaan opvallen die in het verhaal niet kloppen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, maar die domheid is allang duidelijk en sommigen hier gaan maar door en door met een fanatisme waar ik een beetje naar van word.
Het is alsof je ervan geniet en dat vind ik gewoon niet in verhouding tot wat het nou helemaal is: een meisje dat er niets van bakt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, dat moet ik toegeven.. Het wordt wel een beetje ranzig.. Maar ja, ik moet wel zeggen dat er steeds meer stupiditeiten bijkomen, en dat er ook steeds meer dingen gaan opvallen die in het verhaal niet kloppen.
Zo onderhand vraag ik me af wat een vreemde familie het moet zijn, en hoe de verhoudingen onderling zijn, van al die typische karakters.
Daar zou je pas een interessant boek over kunnen schrijvenen een film over kunnen maken..
Dat idee van een boek is geen leedvermaak. Het zou werkelijk een goed idee zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is alsof je ervan geniet en dat vind ik gewoon niet in verhouding tot wat het nou helemaal is: een meisje dat er niets van bakt.
Dat is één van de dingen die blijft fascineren.. Wat speelt er in de hoofden van die mensen en wat gaat er om in die toch wel heel aparte familie?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:46 schreef spuitje het volgende:
Soms krijg ik het idee dat veel van de reacties die hier geplaatst worden zijn geschreven door mensen die zelf geen kinderen hebben. Nou, wij hebben ze wel, 4 in totaal en inmiddels allemaal meerderjarig. Ik kan jullie verzekeren dat wij geen van deze kinderen ooit toestemming zouden hebben gegeven om op 10-jarige leeftijd wekenlang alleen op vakantie te gaan!
En ook zouden wij een 12/13 jarige nooit toestemming hebben gegeven alleen naar Engeland te zeilen. En mocht dat kind het toch stiekem zijn gelukt dan zouden wij het onmiddelijk hebben teruggehaald en niet zoals pa Dekker heeft gedaan eerst flink protesteren en daarna alsnog het kind tegen alle regels in alleen terug laten zeilen!
En nu is dat zelfde kind dus alleen op een twee jaar durende vakantie, als iets anders kan ik het niet zien. En nog steeds zegt papa niet "meid, jammer, je poging een record te breken is mislukt, kom terug, maak je opleiding af en ga daarna weer de zee op".
Wij hebben ook kinderen, één al volwassenen en ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:46 schreef spuitje het volgende:
Soms krijg ik het idee dat veel van de reacties die hier geplaatst worden zijn geschreven door mensen die zelf geen kinderen hebben. Nou, wij hebben ze wel, 4 in totaal en inmiddels allemaal meerderjarig. Ik kan jullie verzekeren dat wij geen van deze kinderen ooit toestemming zouden hebben gegeven om op 10-jarige leeftijd wekenlang alleen op vakantie te gaan!
En ook zouden wij een 12/13 jarige nooit toestemming hebben gegeven alleen naar Engeland te zeilen. En mocht dat kind het toch stiekem zijn gelukt dan zouden wij het onmiddelijk hebben teruggehaald en niet zoals pa Dekker heeft gedaan eerst flink protesteren en daarna alsnog het kind tegen alle regels in alleen terug laten zeilen!
En nu is dat zelfde kind dus alleen op een twee jaar durende vakantie, als iets anders kan ik het niet zien. En nog steeds zegt papa niet "meid, jammer, je poging een record te breken is mislukt, kom terug, maak je opleiding af en ga daarna weer de zee op".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |