Dat is geen speculatie, die organisaties hebben namelijk zelf aangegeven dat dit de reden was waarom ze dit record niet meer registreren.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is pure speculatieVoor hetzelfde geld, hadden die oneerlijke bedrijven ook tegen Jessica vroeg of laat (meestal op een onverwachte moment) gezegd dat zij het record toch niet gaat halen.
Dus?...
 Die heeft het gehaald. Of Laura het ooit gaat afmaken, moet je nog maar afwachten in de komende anderhalf jaar(!).
 Die heeft het gehaald. Of Laura het ooit gaat afmaken, moet je nog maar afwachten in de komende anderhalf jaar(!).

___________quote:Op zondag 16 januari 2011 02:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie, die organisaties hebben namelijk zelf aangegeven dat dit de reden was waarom ze dit record niet meer registreren.
 !!!!!!
 !!!!!! 

Doe niet zo mal joh! Dat besluit is niet genomen om iemand dwars te bomen. Dat besluit is genomen omdat die organisaties niet verantwoordelijk willen zijn voor dodelijke gevolgen van een dergelijke recordpoging op veel te jonge leeftijd. Nu is Laura een mooiweervakantievaarder (zeilen doet ze ook enkel als de wind waait, en anders ronkt de motor), maar anderen die werkelijk voor dit record gaan, doen niet aan mooiweerzeilen. Die zeilen ook door stormen heen, en bij windstilte gaan ze even niet vooruit.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:13 schreef vergezocht het volgende:
[..]
___________!!!!!!
Je kan ze gewoon niet geloven mens! Diezelfde bedrijven die regels arbitrair wijzigen enkel om een bepaalde persoon dwars te bomen, en dan nog wil je op hun propaganda ingaan.
Volgens mij, (al was het niet voor het feit dat onze overheid zelf ook nogal corrupt is) moest de overheid ingrijpen en deze bedrijven op het matje roepen om deze duidelijke illegale praktijken. En volgens mij zou Laura haar gelijk moeten halen in de rechtbank.

Ik snap alleen niet het verband dat jij wilt trekken tussen Laura en Jessica.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Doe niet zo mal joh! Dat besluit is niet genomen om iemand dwars te bomen. Dat besluit is genomen omdat die organisaties niet verantwoordelijk willen zijn voor dodelijke gevolgen van een dergelijke recordpoging op veel te jonge leeftijd. Nu is Laura een mooiweervakantievaarder (zeilen doet ze ook enkel als de wind waait, en anders ronkt de motor), maar anderen die werkelijk voor dit record gaan, doen niet aan mooiweerzeilen. Die zeilen ook door stormen heen, en bij windstilte gaan ze even niet vooruit.
Zo hebben ook alle serieuze kandidaten voor dit record dat gedaan. En degene die daarbij als beste uit de bus kwam, was dus Jessica Watson. Helaas wordt haar record met dank aan Laura niet erkend. En een volgende die haar daarin zou kunnen verslaan evenmin.
Maar als je de logboeken van Jessica Watson, of Mike Perham, of Jesse Martin, of Zac Sunderland leest... dan lees je toch iets heel anders dan in het vakantieboek van Laura Dekker.
Er is een verschil!

gaat nergens over het lijkt wel Big Brother
 gaat nergens over het lijkt wel Big Brother

Eigenlijk is er ook geen enkel verband tussen beide dames.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:30 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet het verband dat jij wilt trekken tussen Laura en Jessica.
Als Laura te jong is en daardoor de reis te gevaarlijk wordt, waarom zou dat dan niet bij Jessica moeten gelden? Ook zij was toen nogal minderjarig.
Dus willen de bedrijven een vreemde uitzondering maken bij Laura, maar bij alle andere jonge zeilsters mag het gewoon door? Dat lijkt dan weer om oneerlijke vooroordelen te gaan en dat is ook ten strengste verboden.
Je kan echt niet de schuld geven aan Laura. Want als die niet eens had bestaan of in de media was gekomen, hoe ben jij er zo zeker van dat al deze oneerlijke bedrijven ineens een hele andere beschouwing voor Jessica hadden???
Misschien heeft het met al haar juridische moeilijkheden in NL te maken (dat van Laura) en dat dus heeft haar negatief in de publiciteit gebracht. Maar das dan weer de schuld van de media en niet Laura.
Dus laat die meid met rust. Als je een bepaalde partij de schuld moet geven is dat het GBR of WSSRC (of wat ook) zelf, of de media.
 Voor de tegenstanders, is Laura immers maar een kind van amper 15. De voorstanders, willen in haar graag een volwassen en stabiele vrouw zien.
 Voor de tegenstanders, is Laura immers maar een kind van amper 15. De voorstanders, willen in haar graag een volwassen en stabiele vrouw zien.

Wat doe je dan hier?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Serieus hoe haal ik dit topic uit myat ? Ik wordt gek van jullie gezeur over een meisje dat aan het zeilen isgaat nergens over het lijkt wel Big Brother

Suggereer je nu dat Laura verstandelijk gehandicapt zou zijn?quote:Op zondag 16 januari 2011 02:32 schreef vergezocht het volgende:
Straks komen de bedrijven zeggen dat een autist met een beperkte IQ niet mag gewichtheffen want dat is te gevaarlijk voor hem. En zij willen geen aansprakelijkheid.
Dus mogen er geen verstandelijk gehandicapten meer deelnemen in dit soort sporten?

nee, jij welquote:Op zondag 16 januari 2011 02:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat Laura verstandelijk gehandicapt zou zijn?

't Is ook in de verste verte niet te vergelijken met de prestatie van Jessica.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie, die organisaties hebben namelijk zelf aangegeven dat dit de reden was waarom ze dit record niet meer registreren.
En daarbij, Jessica Watson is allang weer thuis johDie heeft het gehaald. Of Laura het ooit gaat afmaken, moet je nog maar afwachten in de komende anderhalf jaar(!).

- Dat het een zeiltocht zou zijn is gelogen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:31 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee, er is geen valse voorstelling van zaken. Het enige wat ze met de media wilt delen is dat ze een wereld-soloreisje doet in het kader van een recordpoging om het jongste meisje ooit te zijn. Enkel daarop hebben we inzagerecht.
De vraag waar het dan wel omgaat is, nu er in geen enkel opzicht sprake is van een recordpoging, is heel legitiem.quote:De rest is bijzaak. Wat ze allemaal wel en niet in haar privé tijd doet - dat gaat ons niet aan. Zolang ze het record haalt waarvoor ze betaald krijgt, moeten we ons niet mee bemoeien of met modder proberen te slingeren. Want het lijkt niets anders dan dat wat sommigen willen doen.
Als ze daar een vakantie van wilt maken, dan mag ze dat lekker doen. Want in dat geval is het een erg slimme tijdsbeheerder, en dat moet ze zelf weten. Zolang ze dat record haalt waarop we met haar in zee gingen. Nogmaals

Ja maar, daar krijg je als 15-jarige niet zomaar vrij van school voor.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als ze gewoon 2 jaar op vakantie wou, en zij en haar vader hadden de zaak niet bezwendeld, was er veel minder kritiek op geweest.

Ik heb juist bevestigd dat Laura het woord 'losbandig' waarschijnlijk niet als zodanig bedoeld heeft.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Nee ik veronderstel dat ik het niet zeker weet. Tenzij jij kan aantonen dat ik ongelijk heb op basis van een citaat waarin expliciet staat dat ze sexueel actief is.
Dit topic lijkt wel bedoelt om Laura te bashen met allerlei aannames, en dat vind ik niet zo netjes. Maar doe je ding.

Jullie critici komen ook niet erg betrouwbaar over.
 Jullie critici komen ook niet erg betrouwbaar over.  

Wat is het verschil dan?quote:Op zondag 16 januari 2011 12:40 schreef vergezocht het volgende:
Maar het is toch anders als het meisje zichzelf losbandig noemt en wanneer buitenstaanders dat doen. Jullie lijken wel haar persoonlijk te willen aanvallen. Omdat ze geld verspilt is ze losbandig?Jullie critici komen ook niet erg betrouwbaar over.

Die uitspraak van haar staat op tenminste twee sites en blijkbaar heeft de familie daar geen problemen mee want anders hadden ze allang ge-eist dat het zou worden verwijderd! Bovendien heeft LD zich in de periode dat ze nog onder toezicht stond van Jeugdzorg nogal losbandig gedragen, helemaal als je nagaat hoe jong ze toen was. Allemaal met goedkeuring van pa en keurig opgeschreven in boek door oma!quote:Op zondag 16 januari 2011 12:40 schreef vergezocht het volgende:
Maar het is toch anders als het meisje zichzelf losbandig noemt en wanneer buitenstaanders dat doen. Jullie lijken wel haar persoonlijk te willen aanvallen. Omdat ze geld verspilt is ze losbandig?Jullie critici komen ook niet erg betrouwbaar over.

Leer lezen. Ik schreef zojuist dat het totaal anders is wanneer een bepaalde persoon of groep personen naar zichzelf op een bepaalde manier refereert en wanneer buitenstaanders dat doen. Het eerste noemen we bescheiden, het tweede onbeleefd. Snap je dat?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die uitspraak van haar staat op tenminste twee sites en blijkbaar heeft de familie daar geen problemen mee want anders hadden ze allang ge-eist dat het zou worden verwijderd! Bovendien heeft LD zich in de periode dat ze nog onder toezicht stond van Jeugdzorg nogal losbandig gedragen, helemaal als je nagaat hoe jong ze toen was. Allemaal met goedkeuring van pa en keurig opgeschreven in boek door oma!

Offtopic! Gaat over Laura, een hele lieve meid. En dit is gewoon een eersteklas bitch.quote:

Het is hier al eerder gezegd: lees haar weglog en de Hyves en je hebt je bronnen! Maar omdat ik de minste ook niet ben wil ik ze hier nog wel een keer voor je neerzetten:quote:Op zondag 16 januari 2011 17:14 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Leer lezen. Ik schreef zojuist dat het totaal anders is wanneer een bepaalde persoon of groep personen naar zichzelf op een bepaalde manier refereert en wanneer buitenstaanders dat doen. Het eerste noemen we bescheiden, het tweede onbeleefd. Snap je dat?
En waar kom je met al die persoonlijke aantijgingen alweer zonder bron?

Ik betwijfel niet dat ze ergens het woord 'losbandig' wel gebruikt hoor. Alleen vraag ik je of dat nou echt zo'n belangrijke gebeurtenis is. Want het komt van haarzelf, en ga je dan de woorden van een 14 jarige zo nobel prijzen of zo?quote:Op zondag 16 januari 2011 17:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het is hier al eerder gezegd: lees haar weglog en de Hyves en je hebt je bronnen! Maar omdat ik de minste ook niet ben wil ik ze hier nog wel een keer voor je neerzetten:
www.lauradekker.nl
http://solozeilster.hyves.nl/
http://maidentrip.com/nederlands
Zet ze even bij je favorieten want ik blijf niet bezig natuurlijk.

Maar goed, daar gaat het ook weer niet over, want nogmaals, ik betwijfel niet dat ze het woord bezigt.
 Maar goed, daar gaat het ook weer niet over, want nogmaals, ik betwijfel niet dat ze het woord bezigt.   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |