-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Laura heeft een droom. Ze wil de jongste solozeiler zijn die rond de wereld zeilt. Als ze dit plan in augustus 2009 openbaar maakt, in een interview in het AD, komt er een stortvloed aan reacties los. Niet alleen van sympathisanten, ook van Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming. Met dramatische gevolgen. Laura moet gestopt worden. Rechtszaken volgen. Er is zelfs sprake van uithuisplaatsing en Bureau Jeugdzorg laat haar onder toezicht stellen. Dat betekent dat ze haar wereldreis voorlopig kan vergeten. Haar teleurstelling is immens. Naarmate het bureaucratisch net zich om haar sluit, verliest Laura bijna haar levenslust. In een wanhoopspoging haar vrijheid te herwinnen, vlucht ze in december 2009 naar Sint Maarten. Ze wordt ontdekt en onder politiebegeleiding naar Nederland teruggebracht. Bureau Jeugdzorg eist opnieuw uithuisplaatsing, maar die wijst de rechter gelukkig af. Dan gaat er bij Laura een knop om. Er moet een uitweg zijn! Ze vindt haar vechtlust terug. Ze zorgt voor een nieuwe boot, een flinke tweemaster. Ze volgt allerlei cursussen en zeilt in juni 2010 in een weekend op en neer naar de Engelse oostkust om te bewijzen wat ze kan. Op 27 juli 2010 doet de Rechtbank in Middelburg uitspraak over de door Bureau Jeugdzorg geëiste ondertoezichtstelling. Zal ze haar vrijheid terugkrijgen en op wereldreis kunnen gaan?
http://nos.nl/artikel/208(...)kan-weer-verder.htmlquote:ROTTERDAM - Zeilmeisje Laura Dekker heeft te maken met geldtekort. Haar reis rond de wereld verloopt voorspoedig, maar het team dat Laura (15) ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of om grote reparaties uit te voeren aan de boot.
Volgens de Volkskrant is het team rond Laura er niet in geslaagd nieuwe sponsors voor de wereldreis van het meisje te vinden. Ook is er nog geen partij gevonden die beelden van de reis wil kopen. Hoe het nu verder moet met Laura's avontuur, is nog niet bekend. Misschien kan ze een vakantiebaantje zoeken om de ergste nood te ledigen.
Bidden
Laura moet 'bidden dat alles heel blijft', laat haar vader weten. De enige inkomsten komen uit de wekelijkse column die Laura schrijft voor het AD en het boek dat haar oma schreef, waarvan tot op heden vijfduizend exemplaren zijn verkocht.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Zeilmeisje Laura Dekker kan voorlopig weer even verder met haar tocht rond de wereld. Na een oproep in de Volkskrant hebben tientallen mensen een bijdrage gestort, zegt haar vader. Hoeveel geld er is binnengekomen wil hij niet zeggen.
Jup, Losbandig!quote:
quote:Ik wil gewoon... ja, de wereld een beetje leren kennen. En ja, gewoon eh... ja... beetje LOSBANDIG LEVEN! hihi!
Och jeetje, en ons bange vermoeden wordt bevestigd: Laura heeft inderdaad op de Stad Amsterdam voor het eerst met een sextant leren werkenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 03:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Laura is helemaal niet losbandig! Ze maakt namelijk van tevoren nooit problemen, zegt ze zelf[ afbeelding ]
(maar over achteraf heeft ze het dan niet...)
Ze heeft ook een nieuw fenomeen ontdekt: Ontfurlenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 05:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Sterker nog: ze heeft er voor het eerst eentje gezien lijkt het wel. Goh, best handig zo'n.. hoe heet zo'n ding? ... o ja sextand.
Dat denk ik nietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En dat terwijl ze alleen maar van haar talent zou kunnen dromen. Of zou Jessica nu bij Laura in de leer willen omdat ze al met een sextant kan omgaan?
http://www.jessicawatson.(...)ge=11#comments_68345quote:It also looks like my quota of sunshine is up, which is particularly annoying, as when I was going through some lockers the other day, I came across the sextant (an instrument used for finding your position from the sun or stars) and I'm itching to get the books out and see what I can remember - that would be much easier if I could actually see the sun.
Maidentripquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
http://maidentrip.com/nederlands
Dat moet een grap zijn.. Schrijnende tocht? Emotionele obysee? Twee jaar in de wereld van de open zee? Animatiefilm?
En zo'n slechte site.. En geen link ernaartoe vanuit haar eigen site..
Wel een geniale parodie trouwens, om er een citaat van een filmmaker bij te zetten en daarmee de suggestie te wekken dat hij er ook maar iets mee te maken heeft.Dan kijk je naar de crew, die 'collaborateurs' worden genoemd, en zie je dat ze nog mensen zoeken.. Je kunt je zo aanmelden. Echt geniaal dit
Ze baalde dat ze haar schoolwerk mee moest nemen? Dat was ze dus niet van plan.. Dat zegt ook wel wat over de afgelopen tijd. En ik maar denken dat ze zo gedisciplineerd studeerde. En ze kon dus echt niet met een sextant omgaan, nadat de rechter had bepaald dat ze 'met veiligheidsmaatregelen omgeven' moest zijn? Ongelooflijk... En nog ongelooflijker dat ze daar zomaar mee naar buiten komt.
Nou ja, ze denkt van tevoren nooit na over wat ze doet, volgens het artikel. Dat blijkt maar weer eens.
Dat principe heeft ze ook gebruikt toen ze deze onderneming vanaf haar 10e voorbereidde..
En dan haar arrogante commentaar toen Jessica Watson een aanvaring had..en geen woord van medeleven.
En dat terwijl ze alleen maar van haar talent zou kunnen dromen. Of zou Jessica nu bij Laura in de leer willen omdat ze al met een sextant kan omgaan?
Tja, ik bedoelde het ook sarcastisch..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat denk ik nietJessica Watson had wel degelijk een sextant aan boord, plus boeken met instructies, en ze had ruim voor vertrek met het ding leren werken.
[..]
http://www.jessicawatson.(...)ge=11#comments_68345
Dan kun je iig. je richting bepalen, in het zuiden heb je de pointer sisters en het zuiderkruis.. Alleen daarmee weet je nog niet je positie, natuurlijk..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:42 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Maidentrip
Stelletje jaloerse nerds die hun hele leven nooit van hun zolderkamertje afkomen
Tja, niet echt handig dat ze niet met een sextant kan omgaan. Ik hoop dat zij de sterrenhemel op het zuidelijk halfrond kent. Hier op het noordelijk halfrond kan ik altijd wel de Grote Beer vinden en de Poolster, maar op het zuiden zou ik de weg niet weten.
Spuitje zei dat iemand 25.000 euro had gedoneerd.. Toch zaten ze rond de kerst zonder geld, en dat probleem is nu opgelost, kennelijk. Pappie wil evengoed niet zeggen hoeveel het gebedel heeft opgebracht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat meisje is 15 is niet lelijk en zit in een gebied vol met negers en dan zit je in geldnood ?
No way mamie die hoeft echt niet in geldnood te zitten.
Ze bedoelde dat niet in die zinquote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jup, Losbandig!
Die kreet komt uit Laura haar eerste interview op 13-jarige leeftijd, in het Jeugdjournaal.
[..]
Oh als het zo uitkomt is ze slechts een klein meisje?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ze bedoelde dat niet in die zinZe is een 14 jarige meisje, for Christ's sake. Iedereen zegt weleens wat, een bepaalde woord van haar ergens opzoeken, en vervolgens dat woord een behoorlijke grote betekenis toeschrijven, dat is gewoon alles uit zijn verband rukken.
Get a life, mensen! Of ben je stiekem jaloers op haar? Dat je zelf niet zoiets kan?
Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh als het zo uitkomt is ze slechts een klein meisje?
Welk woord bedoel je? Solo? Zeilen? Record? Niet nadenken? Voorbereiding?
Dit dus. Bovendien is dat interview van het jeugdjournaal al twee jaar oud.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.
Op het eerst kon ik wel de kritiek tolereren maar nu gaan mensen haar losbandig noemen en dat is volgens mij gewoon te overdreven. Laat het voor wat het is. *Zucht
Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:24 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Losbandig is het woord dat ik hiermee bedoel. Kijk, ze doet wel dingen fout soms, maar dat doen we allen trouwens. Maar sommigen maken ervan een hele levensbezigheid om dat meisje voor alles en nog wat af te kraken - het gewoon te ver.
Op het eerst kon ik wel de kritiek tolereren maar nu gaan mensen haar losbandig noemen en dat is volgens mij gewoon te overdreven. Laat het voor wat het is. *Zucht
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.
Dat moet ze vooral zelf weten, maar noem het dan geen solozeiltocht.
Mijn kritiek bestaat vooral uit de voortdurende valse voorstelling van zaken. Als ze twee jaar op vakantie wil, laat haar dat dan vooral doen, maar bezwendel de boel dan niet en betaal het lekker zelf.
Ik greep die kans meteen aan om nog maar weer eens de verschillen tussen Jessica Watson en Laura te onderstrepenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tja, ik bedoelde het ook sarcastisch..
Jemig, doe niet zo zwaar op de handquote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ze bedoelde dat niet in die zinZe is een 14 jarige meisje, for Christ's sake. Iedereen zegt weleens wat, een bepaalde woord van haar ergens opzoeken, en vervolgens dat woord een behoorlijke grote betekenis toeschrijven, dat is gewoon alles uit zijn verband rukken.
Get a life, mensen! Of ben je stiekem jaloers op haar? Dat je zelf niet zoiets kan?
Dat heeft oma Dekker de wereld ingeslingerd in haar boekje over Laura. Daarin schreef oma dat Laura ieder weekend bij haar vriendje logeerde, en bovendien op straat bier dronk en in beschonken toestand de bierflesjes op straat stuk gooide.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:46 schreef Integreerbeer het volgende:
Wild speculeren over haar seksleven terwijl ze net 15 is... Waar gaat het heen met het internet...
Mis ik iets? Als je het niet eens bent met de manier waarop dit allemaal gaat, ben je jaloers? Bij het begin dacht ik nog: "Goed bezigquote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:00 schreef vergezocht het volgende:
De essentie was dat ze geen valse voorstelling van zaken moet geven. Ze gaat maar lekker vakantie vieren, zuipen, leuke tripjes maken en zich suf neuken.. Maar laat haar dan niet doen alsof ze met recordpoging bezig is, of überhaupt met een zeiltocht, en al helemaal niet solo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:46 schreef Integreerbeer het volgende:
Wild speculeren over haar seksleven terwijl ze net 15 is... Waar gaat het heen met het internet...
Daaruit volgt niet dat ze in elke stad waar ze aanmeert ook met andere mannen het bed induikt. Sowieso kun je niet concluderen dat ze geen maagd is omdat "ze bij haar vriendje logeerde".quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat heeft oma Dekker de wereld ingeslingerd in haar boekje over Laura. Daarin schreef oma dat Laura ieder weekend bij haar vriendje logeerde, en bovendien op straat bier dronk en in beschonken toestand de bierflesjes op straat stuk gooide.
Zelfs de tegenstanders, hadden dit niet kunnen verzinnen
Ze werd ook dronken van de ranja zeker?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:15 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Daaruit volgt niet dat ze in elke stad waar ze aanmeert ook met andere mannen het bed induikt. Sowieso kun je niet concluderen dat ze geen maagd is omdat "ze bij haar vriendje logeerde".
Dus je veronderstelt dat ze wel maagd is ondanks dat ze bij haar vriendje logeerde?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:15 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Daaruit volgt niet dat ze in elke stad waar ze aanmeert ook met andere mannen het bed induikt. Sowieso kun je niet concluderen dat ze geen maagd is omdat "ze bij haar vriendje logeerde".
Nee, er is geen valse voorstelling van zaken. Het enige wat ze met de media wilt delen is dat ze een wereld-soloreisje doet in het kader van een recordpoging om het jongste meisje ooit te zijn. Enkel daarop hebben we inzagerecht.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik geloof best dat ze dat niet zo bedoeld had, hoewel het evengoed wel waar zou kunnen zijn. Ze had een vriendje waar ze ook bleef slapen voordat ze vertrok. Aangezien ze graag precies doet wat ze wil, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze flink in de rondte neukt, aangezien ze 3/4 van de tijd toch aan land is.
Dat moet ze vooral zelf weten, maar noem het dan geen solozeiltocht.
Mijn kritiek bestaat vooral uit de voortdurende valse voorstelling van zaken. Als ze twee jaar op vakantie wil, laat haar dat dan vooral doen, maar bezwendel de boel dan niet en betaal het lekker zelf.
Nee ik veronderstel dat ik het niet zeker weet. Tenzij jij kan aantonen dat ik ongelijk heb op basis van een citaat waarin expliciet staat dat ze sexueel actief is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus je veronderstelt dat ze wel maagd is ondanks dat ze bij haar vriendje logeerde?
Maar voor Laura vertrok, was al duidelijk dat een dergelijk record (Youngest Round the World) door geen enkele officiële instantie meer wordt erkend!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:31 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nee, er is geen valse voorstelling van zaken. Het enige wat ze met de media wilt delen is dat ze een wereld-soloreisje doet in het kader van een recordpoging om het jongste meisje ooit te zijn. Enkel daarop hebben we inzagerecht.
De rest is bijzaak. Wat ze allemaal wel en niet in haar privé tijd doet - dat gaat ons niet aan. Zolang ze het record haalt waarvoor ze betaald krijgt, moeten we ons niet mee bemoeien of met modder proberen te slingeren. Want het lijkt niets anders dan dat wat sommigen willen doen.
Als ze daar een vakantie van wilt maken, dan mag ze dat lekker doen. Want in dat geval is het een erg slimme tijdsbeheerder, en dat moet ze zelf weten. Zolang ze dat record haalt waarop we met haar in zee gingen. Nogmaals
Kijk, ook over Princess Diana slingerden ze met modder. Als iemand positief in de publiciteit probeert te komen heb je die types die hen meteen onderuit proberen te halenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:33 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Nee ik veronderstel dat ik het niet zeker weet. Tenzij jij kan aantonen dat ik ongelijk heb op basis van een citaat waarin expliciet staat dat ze sexueel actief is.
Dit topic lijkt wel bedoelt om Laura te bashen met allerlei aannames, en dat vind ik niet zo netjes. Maar doe je ding.![]()
Ik wil graag weten wat jouw bron isquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar voor Laura vertrok, was al duidelijk dat een dergelijk record (Youngest Round the World) door geen enkele officiële instantie meer wordt erkend!
Er is dus helemaal geen sprake van een recordpoging.
Evenmin is er sprake van solozeilen, wanneer je zowel het Panama Kanaal en het Suez Kanaal in je route opneemt (bij beide etappes moet ze een Canal Pilot plus speciaal opgeleide bemanning voor de lijnen inhuren, bovendien is zeilen verboden(!) in die 2 etappes).
Zeilen deed ze overigens ook niet tijdens haar oversteek van de Atlantische Oceaan. In haar weblog schreef ze zelf, dat ze tenminste en in ieder geval, 2 volle dagen op de motor heeft gejakkerd.
Wat houd je dan over van de hele onderneming?
Juist, een héél lange vakantie op kosten van anderen!
Omdat Laura haar tere kinderzieltje niet tegen kritiek zou kunnen (dat klopt, want anders gaat ze of weglopen of zich in haar polsen snijden), moet ze maar overal haar zin in krijgen? Dat lijkt mij niet erg pedagogischquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kijk, ook over Princess Diana slingerden ze met modder. Als iemand positief in de publiciteit probeert te komen heb je die types die hen meteen onderuit proberen te halen
In het geval van Laura is dat gewoon nodig. Het is enkel een 14 jarige meisje. Ze moet de kans krijgen om wereldkennis op te doen. En kinderen weten niet beter. Kritiek heeft een veel grotere schadelijke effect op ze.
Hoeveel bronnen wil je hebben?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:39 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ik wil graag weten wat jouw bron is
2 zijn genoeg. Ik oordeel zelf het waarheidsgehaltequote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoeveel bronnen wil je hebben?
Hier is er alvast 1:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:43 schreef vergezocht het volgende:
[..]
2 zijn genoeg. Ik oordeel zelf het waarheidsgehalte
http://www.grindtv.com/ou(...)%20jessica%20watson/quote:Watson, who has been dubbed "Australia's Salty Lady" by one publication, is timing her arrival into Sydney Harbor for late Saturday morning local time (Friday evening in the U.S.) and she'll receive a hero's welcome despite the controversy now swirling around any record she set during her voyage.
She will NOT, as she had originally hoped, officially be recognized as the youngest person to sail around the world alone, nonstop and unassisted-- even though she will now be the youngest person to have done precisely that.
The World Sailing Speed Record Council and other record-keeping organizations stopped recognizing "youngest" pursuits recently because they've become so controversial.
Thus, the official record seemingly will forever belong to fellow Australian Jesse Martin, who in 1999, at 18 and after 11 months at sea, completed a more drawn out circumnavigation without stopping or receiving physical assistance.
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.htmlquote:1. Youngest non stop, single-handed Round the World. (Category discontinued)
Jesse Martin AUS
Lionheart
1999
327d 12h 52m
Melbourne to Melbourne 21760 nm
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspxquote:AGE
Record categories which we do not monitor in this area include the following:
* Youngest or oldest to walk, swim, read, count, etc.
* Any record which has a minimum age requirement (youngest scuba diver, licensed pilot, etc.).
* Youngest or oldest variants of existing categories (i.e. longest tongue for a 14 year old), we generally only consider such records when the journeys involved are global in scale (e.g. youngest to climb Mt Everest; youngest to walk to the North/South Pole and claimants are 16 and above).
Je snapt het net niet. Enerzijds zeg je dat we haar moeten beschermen en begeleiden. Anderszijds noem je haar losbandig en zeg je dat ze zware kritiek verdientquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat Laura haar tere kinderzieltje niet tegen kritiek zou kunnen (dat klopt, want anders gaat ze of weglopen of zich in haar polsen snijden), moet ze maar overal haar zin in krijgen? Dat lijkt mij niet erg pedagogisch
Juist omdat het nog een jong kind is, heeft ze bescherming en begeleiding van volwassenen nodig om haar naar het volwassen leven te leiden. Eenmaal daar, ligt de hele wereld voor iedereen open, ook voor Laura.
Kun je mij vertellen waar ik het kind losbandig heb genoemd?quote:Op zondag 16 januari 2011 00:05 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je snapt het net niet. Enerzijds zeg je dat we haar moeten beschermen en begeleiden. Anderszijds noem je haar losbandig en zeg je dat ze zware kritiek verdient![]()
Ergens stroken jou uitspraken niet met elkaar. Ik ben het eens met je dat kritiek op zich niet altijd een slechte zaak is maar het moet wel de juiste kritiek zijn. Hoe denk je dat het een 14 jarige zou helpen om te horen dat ze losbandig is?
Volgens mij deugt dat voor geen meter.
Je spreekt jezelf nogal tegen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hier is er alvast 1:
[..]
http://www.grindtv.com/ou(...)%20jessica%20watson/
En dit is nummer 2, van de WSSRC zelf:
[..]
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.html
En nummer 3 van het Guiness Book of Records:
[..]
http://www.guinnessworldrecords.com/member/is_it_a_record.aspx
Dus het is nog altijd een recordpoging.quote:even though she will now be the youngest person to have done precisely that
Leer lezen.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen.
in je eigen quote staat:
[..]
t.
Dus het is nog altijd een recordpoging.
Graag:quote:Op zondag 16 januari 2011 00:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen waar ik het kind losbandig heb genoemd?
Pagina 1 namelijkquote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jup, Losbandig!
Die kreet komt uit Laura haar eerste interview op 13-jarige leeftijd, in het Jeugdjournaal.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |