quote:Wilders valt PvdA aan: Afscheid Cohen op 2 maart
vrijdag 14 januari 2011 17:07
PVV-leider Geert Wilders speculeert openlijk over het aftreden van Job
Cohen als voorman van de PvdA. In een toespraak bij de presentaite van
de PVV-kandidatenlijst voor de verkiezingen in Friesland, voorspelde
Wilders vanmiddag dat Cohen in maart zal opstappen.
PVV-voorman Geert Wilders valt PvdA-leider Job cohen ongekend hard
aan
Bekijk ook Wynia's Week: Het was niet het jaar van Job Cohen
Het was een aanval van ongewone scherpte. Het is ongebruikelijk dat
politici expliciet ingaan op het ongenoegen dat in een andere partij
leeft over de leider.
Onfatsoenlijk
Het geldt als onfatsoenlijk de problemen in een partij nog eens extra
aan te blazen. Bovendien is de methode doorgaans contraproductief:
indien een concurrent zich rechtstreeks met de leiderschapsproblemen
in een partij bemoeit, scharen zelfs de scherpste critici zich om hun
omstreden leider.
Wilders trekt zich daar niks van aan en ging vandaag fel in de aanval
op Cohen. Wel verpakte hij zijn aanval in een grap. Hij zei
letterlijk: 'Deze week namen wij in Den Haag afscheid van GroenLinks-
leider Femke Halsema. Een sympathieke collega die we zullen missen.
Net zoals Job Cohen een sympathieke collega is die we zullen missen
als hij op 2 maart opnieuw de verkiezingen verliest en afscheid
neemt.'
De Job
Wilders ging tot vermaak van zijn partijleden nog verder in het
beschimpen van Cohen. Hij haalde Kamervoorzitter Gerdi Verbeet (PvdA)
aan, die dinsdag in een afscheidsrede over Halsema zei dat er een
prijs moet komen voor het parlementslid met de meeste interrupties in
de Kamer. Deze prijs zou dan de 'Femke' moeten heten.
Wilders: 'Ik zal binnenkort met een voorstel komen dat de Kamer ook
een prijs instelt voor de politicus die zijn partij tot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
Ach 'de term'quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wilders vreest natuurlijk dat er straks in de Eerste Kamer geen meerderheid komt voor Bruin I,
Als ie maar niet te vroeg piekt dan.quote:dus begint hij al vroeg met de smeercampagne.
Hij had dit van mij niet hoeven doen (beter gezegd: Hij had dit beter niet kunnen doen), maar in essentie heeft hij wel gelijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:02 schreef Compatibel het volgende:
Hoe triest is het wanneer je dit soort praktijken bezigt. Zijn er nu echt mensen die dit wel tof vinden en daarom denken 'goed programma heb je Geert, ik ga daar op stemmen'. Waarom is het tegenwoordig vrij succesvol om anti-campagne te voeren?
Dit is eerder een sneercampagnequote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wilders vreest natuurlijk dat er straks in de Eerste Kamer geen meerderheid komt voor Bruin I, dus begint hij al vroeg met de smeercampagne.
Je mag trouwens wel iets meer moeite doen als je een topic maakt, dit is duidelijk werk van ''even met de muis over het hele beeldscherm, control + V en gaan met die banaan''.
Ach. Het is in ieder geval een aanval gericht op je politieke tegenstander. Voor de verandering niet op moslims, niet op een journalist, niet op gewone burgers die zich niet kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:02 schreef Compatibel het volgende:
Hoe triest is het wanneer je dit soort praktijken bezigt. Zijn er nu echt mensen die dit wel tof vinden en daarom denken 'goed programma heb je Geert, ik ga daar op stemmen'. Waarom is het tegenwoordig vrij succesvol om anti-campagne te voeren?
Het is idd briljant. En bij de PvdA lopen ze er met open ogen in... Het wordt bijna sneu.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Maquiavelismo !!
Heerlijk dit, doordat Wilders Cohen schopt gaan de gestaalde kaders om Cohen staan en vormen een eenheid, de kiezer blijft Cohen zien prutsen en de PvdA zakt in eenheid steeds verder af.
PvdA is bang geworden omdat ze ontevredenen stemmen verloren aan de SP en PVV. Ze schoven meer op richting SP en verliezen daarom nog meer stemmen. Cohen is niet in staat mensen achter zich te krijgen, hem ontbreekt ieder charisma. De PvdA heeft de kans daardoor gemist de grote middenpartij te worden en gebruik te maken van de problemen van het CDA.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:53 schreef skrn het volgende:
De PvdA moet meegaan met de tijd. Politieke partijen zijn geen bolwerken van visies en ideeen, politieke partijen zijn merken. Die metamorfose stoort mij ook, maar het is even niet anders. Je moet als politiek leider vooral merken dat je sterkt bent. Je doelgroep moet je infantiel behandelen want twijfels horen niet bij een merk. De PVV heeft dat prima door.
Het moet altijd zo eerlijk mogelijk anders krijg je situaties als in Tunesië en communistische revoluties.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik de PvdA campagne zie:
[ afbeelding ]
Dan denk ik
[ afbeelding ]
Ik heb wat kamerleden leren kennen en het verbaasd me niets, intellectuele lichtgewichten. De ware macht in NL ligt niet voor niets bij de Ambtenaren en in Brussel. De kamer is er alleen nog voor de vormquote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:38 schreef PhalanX het volgende:
Wilders heeft een goede strategie, door dit in het openbaar te doen zal hij de PvdA dwingen om Job Cohen aan te houden, omdat de PvdA zo anti-PVV is zullen ze dus JUIST Job Cohen een nieuwe kans geven.
Ja de Nederlandse politiek is zover afgegleden.
Als Job Cohen blijft zitten zal dat de populariteit van de PvdA niet veel goed doen, als hij aftreed zal de PVV weer iets winnen. met hun geraaskal.
Je kan veel zeggen, maar de politieke spelletjes die Wilders speelt zijn overduidelijk, ze zijn ook vrij basaal, bijna kinderlijk simpel, ik snap alleen niet dat de rest van de Nederlandse politiek overal met zo gruwelijk veel gemak intuint.
De PVV heeft een vrij eenvoudige boodschap om over te brengen. Andere partijen, waaronder de PvdA missen op dit moment een goede boodschap in mijn ogen. Voor een groot deel van de kiezers moet het nu eenmaal eenvoudig gesteld worden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:53 schreef skrn het volgende:
De PvdA moet meegaan met de tijd. Politieke partijen zijn geen bolwerken van visies en ideeen, politieke partijen zijn merken. Die metamorfose stoort mij ook, maar het is even niet anders. Je moet als politiek leider vooral merken dat je sterkt bent. Je doelgroep moet je infantiel behandelen want twijfels horen niet bij een merk. De PVV heeft dat prima door.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Maquiavelismo !!
Heerlijk dit, doordat Wilders Cohen schopt gaan de gestaalde kaders om Cohen staan en vormen een eenheid, de kiezer blijft Cohen zien prutsen en de PvdA zakt in eenheid steeds verder af.
Persoonlijk heb ik het niet zo op "tegenstemmers" ik heb liever dat mensen op een partij stemmen omdat ze voor een bepaalde partij zijn. Het is bijna omgekeerde politiek waarbij tegenstemmen uitgebracht worden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Prutser. Wilders moet vooral zo doorgaan. Dan raken zijn tegenstanders alleen maar meer gemotiveerd om PvdA te stemmen. Ik zou al bijna op onze rode vrienden stemmen enkel omdat die blonde klootzak dwars te zitten.
Dat blijkt toch iedere keer anders te zijn. We zullen zien.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Prutser. Wilders moet vooral zo doorgaan. Dan raken zijn tegenstanders alleen maar meer gemotiveerd om PvdA te stemmen. Ik zou al bijna op onze rode vrienden stemmen enkel omdat die blonde klootzak dwars te zitten.
Voor een groot deel wel, bij bijvoorbeeld de SP is dat in het verleden ook zo het geval geweest.quote:
Neem het niet zo serieusquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik het niet zo op "tegenstemmers" ik heb liever dat mensen op een partij stemmen omdat ze voor een bepaalde partij zijn. Het is bijna omgekeerde politiek waarbij tegenstemmen uitgebracht worden.
Wat moet eerlijker? Voor wie? Ten koste van welke anderen die het nu te goed hebben?quote:
Nog steeds is dat bij de SP het geval.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Voor een groot deel wel, bij bijvoorbeeld de SP is dat in het verleden ook zo het geval geweest.
Ik richt me niet persoonlijk op jouquote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem het niet zo serieusIk probeerde enkel duidelijk te maken dat Wilders' antistrategie makkelijk averechts kan werken. Misschien wel als een van de weinige weet ik wel waar de PS-verkiezingen over gaan.
Terecht, de beslissingen van deze regering zijn funest.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:09 schreef Ringo het volgende:
De PvdA is op dit moment één grote tegenpartij die maar geen stem wil krijgen.
De provincie is dan ook een vage bestuurslaag. Het is vooral een controlerende tak. Hoewel die bevoegdheid ook langzaam maar zeker wordt teruggedrongen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik richt me niet persoonlijk op jou
Een dergelijke strategie kan in mijn ogen ook niet voor eeuwig standhouden.
Daarnaast geef je ook aan dat de interesse in de politiek over het algemeen genomen erg laag is. Ik zie maar weinig mensen zich verdiepen in de PS-verkiezingen.
Terecht dat ze hun ozobelangrijkeboodschap maar niet voor het voetlicht weten te brengen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Terecht, de beslissingen van deze regering zijn funest.
Je weet toch dat FTS een veronrustende obsessie heeft voor de PvdA?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:17 schreef du_ke het volgende:
FTS, je weet onderhand dat we topics hebben voor de provinciale statenverkiezingen, de PvdA en de PVV. Wat is de reden dat je dan toch over iedere scheet in de campagne een nieuw topic wilt openen?
Juist, de mensen die het geld verdienen moet het ook daadwerkelijk krijgen en niet afgepakt worden om een miljoen ambtenaren en biggende bijstandszeugen te voorzien van pegelsquote:
Hulde. Vanaf nu is 'het moet eerlijker' een rechtse campagneslogan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist, de mensen die het geld verdienen moet het ook daadwerkelijk krijgen en niet afgepakt worden om een miljoen ambtenaren en biggende bijstandszeugen te voorzien van pegels
Zeker maar ik wacht toch even zijn reactie af voor ik dit op slot gooi.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet toch dat FTS een veronrustende obsessie heeft voor de PvdA?
Net als dat Robin Hood altijd vals geclaimd wordt door te zeggen dat hij stal van de rijken en gaf aan de armen, dat is niet waar, hij nam het op voor de mensen die het geld moeizaam verdient hadden en het afgenomen zagen door een corrupte overheid en kerk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hulde. Vanaf nu is 'het moet eerlijker' een rechtse campagneslogan.
Waarom zou je het op slot gooien? Het is een goed topic waar inhoudelijk gesproken wordt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker maar ik wacht toch even zijn reactie af voor ik dit op slot gooi.
Omdat het topic niets toevoegt aan de vele topics die al over dit onderwerp lopen. Daarnaast is de openingspost een nieuwsdump zonder bron of stelling.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je het op slot gooien? Het is een goed topic waar inhoudelijk gesproken wordt.
Een win-win situatie voor Wilders.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:38 schreef PhalanX het volgende:
Wilders heeft een goede strategie, door dit in het openbaar te doen zal hij de PvdA dwingen om Job Cohen aan te houden, omdat de PvdA zo anti-PVV is zullen ze dus JUIST Job Cohen een nieuwe kans geven.
Ja de Nederlandse politiek is zover afgegleden.
Als Job Cohen blijft zitten zal dat de populariteit van de PvdA niet veel goed doen, als hij aftreed zal de PVV weer iets winnen. met hun geraaskal.
Het niveau van "onze bestuurders" is dermate laag dat de kop van elke politicus die iets boven het maaiveld uitsteekt eraf moet.quote:Je kan veel zeggen, maar de politieke spelletjes die Wilders speelt zijn overduidelijk, ze zijn ook vrij basaal, bijna kinderlijk simpel, ik snap alleen niet dat de rest van de Nederlandse politiek overal met zo gruwelijk veel gemak intuint.
Ah, het gaat je om de politieke lading die je niet bevalt, als ik precies zeg wat de Campagne leus van de PvdA is dan bevalt je dat helemaal niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat het topic niets toevoegt aan de vele topics die al over dit onderwerp lopen. Daarnaast is de openingspost een nieuwsdump zonder bron of stelling.
overigens draag je zelf ook flink bij aan de kwaliteit van dit topic met posts als Wilders haalt Cohen als PvdA moller door de molen
Het gaat mij niet om de politieke inhoud maar om het voorkomen van 300 topics met elk dezelfde inhoud. En wanneer jij niet verder komt dan het plaatsen van tekeningen als argumenten dan houdt het op natuurlijk. Dat heeft niets te maken met het 'precies zeggen wat de Campagne leus van de PvdA is'....quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, het gaat je om de politieke lading die je niet bevalt, als ik precies zeg wat de Campagne leus van de PvdA is dan bevalt je dat helemaal niet.
Begint een beetje op censuur te lijken.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je het op slot gooien? Het is een goed topic waar inhoudelijk gesproken wordt.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Begint een beetje op censuur te lijken.
Ja, kut, je zou eens ontopic moeten blijven, dat dit kan in Nederland!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Begint een beetje op censuur te lijken.
Als ik in de AT kijk zie ik momenteel geen topics over Cohen zelf. Die man is fractievoorzitter, me dunkt dat er dan gewoon over hem gepraat kan worden.quote:
Sneu hoor, als je het van dat soort valse retoriek moet hebben. Met mensen die alleen goed kunnen afzeiken komt de wereld niet vooruit.quote:
Ohjee, een moraalridder. De PvdA ziet de bijstand als een soort eeuwig lokkertje.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sneu hoor, als je het van dat soort valse retoriek moet hebben. Met mensen die alleen goed kunnen afzeiken komt de wereld niet vooruit.
Nee.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohjee, een moraalridder. De PvdA ziet de bijstand als een soort eeuwig lokkertje.
Exact. Daarom is de PvdA ook zo'n smerige partij. Ze zeggen het geld eerlijker te gaan verdelen, maar ze dienen slechts het eigenbelang, en daarvoor moet de gewone hardwerkende burger bloeden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als dat Robin Hood altijd vals geclaimd wordt door te zeggen dat hij stal van de rijken en gaf aan de armen, dat is niet waar, hij nam het op voor de mensen die het geld moeizaam verdient hadden en het afgenomen zagen door een corrupte overheid en kerk.
Robin Hood haalde belastinggeld terug en gaf het aan de mensen die het afgetroggeld was.
Ja, Cohen ter discussie stellen is echt taboe op dit forum. Gaat goddomme geen dag voorbij of een van jullie steekt een tirade af tegen Job. Is verder niet erg, maar jank toch niet zo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik in de AT kijk zie ik momenteel geen topics over Cohen zelf. Die man is fractievoorzitter, me dunkt dat er dan gewoon over hem gepraat kan worden.
Ah, de goedkope retoriek wordt weer van stal gehaald. Net of het gros van de Bijstandstrekkers graag werkeloos is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohjee, een moraalridder. De PvdA ziet de bijstand als een soort eeuwig lokkertje.
Dat zeg ik niet. Ik constateer dat zelfs bij een geleidelijke afbouw over 5 jaar, om de vangnetfunctie te versterken, de PvdA mordicus tegen is. Men komt erin en niet meer eruit. Dat is mijn kritiekpunt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, de goedkope retoriek wordt weer van stal gehaald. Net of het gros van de Bijstandstrekkers graag werkeloos is.
Ze zijn meestal niet werkloos, ze willen gratis geld.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, de goedkope retoriek wordt weer van stal gehaald. Net of het gros van de Bijstandstrekkers graag werkeloos is.
De Bijstand afbouwen is mijns inzien een vreemde motivator. En absoluut niet wenselijk. Je moet de Bijstandstrekkers meer achter de reet aan zitten. Wanneer zij baantjes weigeren die zij eenvoudig kunnen doen, dan mag je overwegen de Bijstand langzaam af te bouwen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik constateer dat zelfs bij een geleidelijke afbouw over 5 jaar, om de vangnetfunctie te versterken, de PvdA mordicus tegen is. Men komt erin en niet meer eruit. Dat is mijn kritiekpunt.
Oh, dus pas als ze weigeren. En als mensen zich gewoon door hun gedrag onmogelijk maken, hoe los je dat op?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Bijstand afbouwen is mijns inzien een vreemde motivator. En absoluut niet wenselijk. Je moet de Bijstandstrekkers meer achter de reet aan zitten. Wanneer zij baantjes weigeren die zij eenvoudig kunnen doen, dan mag je overwegen de Bijstand langzaam af te bouwen.
Ik vind het een mooie allitteratie. Als ik Martin Bosma was, had ik hem stiekem gejat en tot campagneterm gepromoveerd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sneu hoor, als je het van dat soort valse retoriek moet hebben. Met mensen die alleen goed kunnen afzeiken komt de wereld niet vooruit.
*proest* De aanhang begrijpt moeilijke woorden als retoriek niet, dat is voor de elite.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie allitteratie. Als ik Martin Bosma was, had ik hem stiekem gejat en tot campagneterm gepromoveerd.
Politiek is retoriek, retoriek is vals. De allergrootste leugenaars zijn zij die het tegendeel beweren.
Ik ga altijd uit van de goeden. Wanneer je de Bijstand omlaag schroeft na vijf jaar zijn het altijd de goeden die eronder lijden. Maar dan ben jij het ongetwijfeld niet mee eens, aangezien rechts werkelozen ziet als non-mensen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dus pas als ze weigeren. En als mensen zich gewoon door hun gedrag onmogelijk maken, hoe los je dat op?
Bijvoorbeeld die moeder uit de netwerkreportage. Geen idee waarom zij niet werkt.
Ook dat is strategie om de PvdA voor electorale winst te behoeden. Wilders is feller anti-missie dan onze roderozenbroeders. Althans in de media. Zo wil hij het nee-kamp inpalmen, de principiële tegenstanders die met de val van het kabinet in het achterhoofd, wellicht op de PvdA hadden gestemd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
Zeg, rechtse usertjes, nemen jullie WIlders ook zo serieus als hij zijn 'vrienden' neersabelt over Afghanistan of is dat een ander verhaal?
Psst, de landelijke politiek heeft weinig in te brengen op dit vlak, de Bijstand wordt door gemeentes uitgevoerd en PvdA wethouders zijn bepaald niet lamlendig of zwak met het nemen van maatregelen:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dus pas als ze weigeren. En als mensen zich gewoon door hun gedrag onmogelijk maken, hoe los je dat op?
Bijvoorbeeld die moeder uit de netwerkreportage. Geen idee waarom zij niet werkt.
Dat ik werklozen als non-mensen zou zien is lulkoek, weet jij ook en eigenlijk gewoon een leugen. Daarnaast totaal geen antwoord. "Ik ga uit van de goeden" Vind je dat nou steekhoudend voor beleidquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van de goeden. Wanneer je de Bijstand omlaag schroeft na vijf jaar zijn het altijd de goeden die eronder lijden. Maar dan ben jij het ongetwijfeld niet mee eens, aangezien rechts werkelozen ziet als non-mensen.
Dus jij gaat PvdA stemmen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ik werklozen als non-mensen zou zien is lulkoek, weet jij ook en eigenlijk gewoon een leugen. Daarnaast totaal geen antwoord. "Ik ga uit van de goeden" Vind je dat nou steekhoudend voor beleid![]()
De bijstand is een vangnet, moet prikkelend werken en niet als een gespreid bedje. Ben je ziek, zit je in de WAO, heb je geen werk: WW. Uitzondering: bijstand.
quote:Het is niet sociaal om mensen in de bijstand te laten, onderstreept wethouder Piet van den Kieboom (PvdA) van Bergen op Zoom
Ten dele met je eens. Echter, onder welk niveau wil je de Bijstand verlagen? Moet iemand die in de Bijstand zit niet meer kunnen rondkomen zodat diegene zn huur en boodschappen niet langer kan betalen en op straat belandt?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ik werklozen als non-mensen zou zien is lulkoek, weet jij ook en eigenlijk gewoon een leugen. Daarnaast totaal geen antwoord. "Ik ga uit van de goeden" Vind je dat nou steekhoudend voor beleid![]()
De bijstand is een vangnet, moet prikkelend werken en niet als een gespreid bedje. Ben je ziek, zit je in de WAO, heb je geen werk: WW. Uitzondering: bijstand.
Waarom is de landelijke PvdA dan tegen een geleidelijke afbouw?quote:
Zijn ze dat?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de landelijke PvdA dan tegen een geleidelijke afbouw?
Wat heb jij tegen op het bovenstaande?quote:Iedereen doet mee
Voor wie regulier werk (nog) niet is weggelegd vormt de sociale werkvoorziening of vrijwilligerswerk een zinvolle vorm van participatie. Veel mensen zullen niet (meteen)
een volledige betaalde baan kunnen vinden. Hen helpen we actief hun positie te verbeteren. Zo nodig krijgen ze een opleiding of een leer- werkbaan aangeboden.
De Wet werk en bijstand wordt uitgevoerd door gemeenten. Zij proberen te voorkomen dat mensen onnodig lang afhankelijk zijn van de bijstand. In de Wet werk en bijstand staat werk centraal. Vooral voor mensen met een lage opleiding is het lastig om werk te vinden. Nog lastiger wordt het als iemand ook niet goed Nederlands spreekt. Dan is er veel hulp nodig. Soms is scholing het belangrijkst, soms inburgering, soms hulp bij het vinden van werk. Vaak zijn alle drie tegelijk nodig. Gemeenten krijgen nu van de rijksoverheid één pot met geld voor deze hulp, in plaats van drie verschillende potjes. Dat maakt het makkelijker om mensen goed te begeleiden.
Ook dit topic gaat niet over Cohen zelf. Als jullie nou eens in staat bleken om bij een onderwerp te blijven dan was het heel wat anders.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik in de AT kijk zie ik momenteel geen topics over Cohen zelf. Die man is fractievoorzitter, me dunkt dat er dan gewoon over hem gepraat kan worden.
Ik heb er niets tegen. Prachtig stukje proza. Laat onverlet dat er met geen woord gerept wordt over recalcitrante personen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn ze dat?
[..]
Wat heb jij tegen op het bovenstaande?
En dan hebben we hier een trollquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hier, de link, kan je het zelf nalezen:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb er niets tegen. Prachtig stukje proza. Laat onverlet dat er met geen woord gerept wordt over recalcitrante personen.
Rutte werd door links, met name GL zeer fors aangevallen op zijn plan voor bijstandskorting, verspreid over 5 jaar. Ik heb nog geen argumenten tegen gezien.
Terwijl juist de PvdA aanjager is van allerlei projecten om bijstandstrekkers te activeren. Met een streven om over een paar jaar in Rotterdam niemand meer thuis te hebben zitten die ook maar een beetje in staat is om iets te doen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik constateer dat zelfs bij een geleidelijke afbouw over 5 jaar, om de vangnetfunctie te versterken, de PvdA mordicus tegen is. Men komt erin en niet meer eruit. Dat is mijn kritiekpunt.
Maar je blijft erbij dat de PvdA de Bijstand als een mooi lokkertje ziet of kunnen we die onzin achterwege laten voortaan?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb er niets tegen. Prachtig stukje proza. Laat onverlet dat er met geen woord gerept wordt over recalcitrante personen.
Rutte werd door links, met name GL zeer fors aangevallen op zijn plan voor bijstandskorting, verspreid over 5 jaar. Ik heb nog geen argumenten tegen gezien.
Dat argument is vrij eenvoudig. Je moet mensen aan het werk helpen ze financieel dan verder uitknijpen voegt daar niets aan toe. dat is gewoon bijstandstrekkertjes pesten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de PvdA dan tegen een korting op de lange termijn bij een vangnet dat specifiek bedoeld is voor de korte termijn. Ik vind het best hoor, prachtige verhalen over reintegratie en weet ik veel: een dergelijke korting is veel efficienter en eerlijker.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar je blijft erbij dat de PvdA de Bijstand als een mooi lokkertje ziet of kunnen we die onzin achterwege laten voortaan?
Kijk, achterhaalde blaat blijven poneren is allemaal hardstikke leuk en polariserend maar als je enige integriteit en intelligentie hebt dan laat je dat achterwege.
Eerlijker zelfsquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de PvdA dan tegen een korting op de lange termijn bij een vangnet dat specifiek bedoeld is voor de korte termijn. Ik vind het best hoor, prachtige verhalen over reintegratie en weet ik veel: een dergelijke korting is veel efficienter en eerlijker.
Praten over korten is onzin. Het is namelijk niet de bedoeling dat mensen zo'n lange tijd in de Bijstand zitten. Je moet de nadruk leggen op reintegratie van werklozen, niet op een vaag repressiebeleid.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de PvdA dan tegen een korting op de lange termijn bij een vangnet dat specifiek bedoeld is voor de korte termijn. Ik vind het best hoor, prachtige verhalen over reintegratie en weet ik veel: een dergelijke korting is veel efficienter en eerlijker.
De plannen cq uitvoering van de PvdA zijn lang en breed gefalsifieerd.quote:
Hoe werkt jou verhaal exact bij mensen die er de kantjes vanaf lopen en door hun houding niet aan werk komen? Mogen wij die wel korten?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerlijker zelfs? Kijk werken moet lonender worden maar of het korten op uitkeringen daar de manier voor is of het juist het lonender maken van laag betaalde arbeid? Ik weet het dan wel. Positief stimuleren werkt veel beter dan bestraffen.
En-en Koos.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Praten over korten is onzin. Het is namelijk niet de bedoeling dat mensen zo'n lange tijd in de Bijstand zitten. Je moet de nadruk leggen op reintegratie van werklozen, niet op een vaag repressiebeleid.
Ja natuurlijk. Dat gebeurt ook al sinds jaar en dag.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe werkt jou verhaal exact bij mensen die er de kantjes vanaf lopen en door hun houding niet aan werk komen? Mogen wij die wel korten?
Dat geloof je toch niet zelf. Die groep wordt door de PvdA juist in de watten gelegd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dat gebeurt ook al sinds jaar en dag.
Whatever, je bent dus gewoon intellectueel oneerlijk en weigert de realiteit te accepteren of er zelfs maar kennis van te nemen, dan houdt de discussie op wat mij betreft.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
En ja, ik blijf erbij dat de PvdA nog steeds veel te veel fluwelen handschoenen omheeft als het gaat om mensen die afhankelijk zijn van de overheid. Het eeuwige mantra "de allerzwaksten", inmiddels een enorme groep, is daar een goed voorbeeld van.
Ohjee, iemand heeft een andere mening. Wat nu!?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Whatever, je bent dus gewoon intellectueel oneerlijk en weigert de realiteit te accepteren of er zelfs maar kennis van te nemen, dan houdt de discussie op wat mij betreft.
Dat vind ik dus niet.quote:
Dan verschillen we van mening.quote:
Dat mag geen verrassing heten.quote:
Dat is links voor 'ik heb geen argumenten behalve dat ik een goed gevoel krijg van het afpakken van je centjes, en daarom ben ik een goed en jij een slecht mens'.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |