Sneu hoor, als je het van dat soort valse retoriek moet hebben. Met mensen die alleen goed kunnen afzeiken komt de wereld niet vooruit.quote:
Ohjee, een moraalridder. De PvdA ziet de bijstand als een soort eeuwig lokkertje.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sneu hoor, als je het van dat soort valse retoriek moet hebben. Met mensen die alleen goed kunnen afzeiken komt de wereld niet vooruit.
Nee.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohjee, een moraalridder. De PvdA ziet de bijstand als een soort eeuwig lokkertje.
Exact. Daarom is de PvdA ook zo'n smerige partij. Ze zeggen het geld eerlijker te gaan verdelen, maar ze dienen slechts het eigenbelang, en daarvoor moet de gewone hardwerkende burger bloeden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als dat Robin Hood altijd vals geclaimd wordt door te zeggen dat hij stal van de rijken en gaf aan de armen, dat is niet waar, hij nam het op voor de mensen die het geld moeizaam verdient hadden en het afgenomen zagen door een corrupte overheid en kerk.
Robin Hood haalde belastinggeld terug en gaf het aan de mensen die het afgetroggeld was.
Ja, Cohen ter discussie stellen is echt taboe op dit forum. Gaat goddomme geen dag voorbij of een van jullie steekt een tirade af tegen Job. Is verder niet erg, maar jank toch niet zo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik in de AT kijk zie ik momenteel geen topics over Cohen zelf. Die man is fractievoorzitter, me dunkt dat er dan gewoon over hem gepraat kan worden.
Ah, de goedkope retoriek wordt weer van stal gehaald. Net of het gros van de Bijstandstrekkers graag werkeloos is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohjee, een moraalridder. De PvdA ziet de bijstand als een soort eeuwig lokkertje.
Dat zeg ik niet. Ik constateer dat zelfs bij een geleidelijke afbouw over 5 jaar, om de vangnetfunctie te versterken, de PvdA mordicus tegen is. Men komt erin en niet meer eruit. Dat is mijn kritiekpunt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, de goedkope retoriek wordt weer van stal gehaald. Net of het gros van de Bijstandstrekkers graag werkeloos is.
Ze zijn meestal niet werkloos, ze willen gratis geld.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, de goedkope retoriek wordt weer van stal gehaald. Net of het gros van de Bijstandstrekkers graag werkeloos is.
De Bijstand afbouwen is mijns inzien een vreemde motivator. En absoluut niet wenselijk. Je moet de Bijstandstrekkers meer achter de reet aan zitten. Wanneer zij baantjes weigeren die zij eenvoudig kunnen doen, dan mag je overwegen de Bijstand langzaam af te bouwen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik constateer dat zelfs bij een geleidelijke afbouw over 5 jaar, om de vangnetfunctie te versterken, de PvdA mordicus tegen is. Men komt erin en niet meer eruit. Dat is mijn kritiekpunt.
Oh, dus pas als ze weigeren. En als mensen zich gewoon door hun gedrag onmogelijk maken, hoe los je dat op?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Bijstand afbouwen is mijns inzien een vreemde motivator. En absoluut niet wenselijk. Je moet de Bijstandstrekkers meer achter de reet aan zitten. Wanneer zij baantjes weigeren die zij eenvoudig kunnen doen, dan mag je overwegen de Bijstand langzaam af te bouwen.
Ik vind het een mooie allitteratie. Als ik Martin Bosma was, had ik hem stiekem gejat en tot campagneterm gepromoveerd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sneu hoor, als je het van dat soort valse retoriek moet hebben. Met mensen die alleen goed kunnen afzeiken komt de wereld niet vooruit.
*proest* De aanhang begrijpt moeilijke woorden als retoriek niet, dat is voor de elite.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie allitteratie. Als ik Martin Bosma was, had ik hem stiekem gejat en tot campagneterm gepromoveerd.
Politiek is retoriek, retoriek is vals. De allergrootste leugenaars zijn zij die het tegendeel beweren.
Ik ga altijd uit van de goeden. Wanneer je de Bijstand omlaag schroeft na vijf jaar zijn het altijd de goeden die eronder lijden. Maar dan ben jij het ongetwijfeld niet mee eens, aangezien rechts werkelozen ziet als non-mensen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dus pas als ze weigeren. En als mensen zich gewoon door hun gedrag onmogelijk maken, hoe los je dat op?
Bijvoorbeeld die moeder uit de netwerkreportage. Geen idee waarom zij niet werkt.
Ook dat is strategie om de PvdA voor electorale winst te behoeden. Wilders is feller anti-missie dan onze roderozenbroeders. Althans in de media. Zo wil hij het nee-kamp inpalmen, de principiële tegenstanders die met de val van het kabinet in het achterhoofd, wellicht op de PvdA hadden gestemd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
Zeg, rechtse usertjes, nemen jullie WIlders ook zo serieus als hij zijn 'vrienden' neersabelt over Afghanistan of is dat een ander verhaal?
Psst, de landelijke politiek heeft weinig in te brengen op dit vlak, de Bijstand wordt door gemeentes uitgevoerd en PvdA wethouders zijn bepaald niet lamlendig of zwak met het nemen van maatregelen:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dus pas als ze weigeren. En als mensen zich gewoon door hun gedrag onmogelijk maken, hoe los je dat op?
Bijvoorbeeld die moeder uit de netwerkreportage. Geen idee waarom zij niet werkt.
Dat ik werklozen als non-mensen zou zien is lulkoek, weet jij ook en eigenlijk gewoon een leugen. Daarnaast totaal geen antwoord. "Ik ga uit van de goeden" Vind je dat nou steekhoudend voor beleidquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van de goeden. Wanneer je de Bijstand omlaag schroeft na vijf jaar zijn het altijd de goeden die eronder lijden. Maar dan ben jij het ongetwijfeld niet mee eens, aangezien rechts werkelozen ziet als non-mensen.
Dus jij gaat PvdA stemmen?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ik werklozen als non-mensen zou zien is lulkoek, weet jij ook en eigenlijk gewoon een leugen. Daarnaast totaal geen antwoord. "Ik ga uit van de goeden" Vind je dat nou steekhoudend voor beleid![]()
De bijstand is een vangnet, moet prikkelend werken en niet als een gespreid bedje. Ben je ziek, zit je in de WAO, heb je geen werk: WW. Uitzondering: bijstand.
quote:Het is niet sociaal om mensen in de bijstand te laten, onderstreept wethouder Piet van den Kieboom (PvdA) van Bergen op Zoom
Ten dele met je eens. Echter, onder welk niveau wil je de Bijstand verlagen? Moet iemand die in de Bijstand zit niet meer kunnen rondkomen zodat diegene zn huur en boodschappen niet langer kan betalen en op straat belandt?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ik werklozen als non-mensen zou zien is lulkoek, weet jij ook en eigenlijk gewoon een leugen. Daarnaast totaal geen antwoord. "Ik ga uit van de goeden" Vind je dat nou steekhoudend voor beleid![]()
De bijstand is een vangnet, moet prikkelend werken en niet als een gespreid bedje. Ben je ziek, zit je in de WAO, heb je geen werk: WW. Uitzondering: bijstand.
Waarom is de landelijke PvdA dan tegen een geleidelijke afbouw?quote:
Zijn ze dat?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de landelijke PvdA dan tegen een geleidelijke afbouw?
Wat heb jij tegen op het bovenstaande?quote:Iedereen doet mee
Voor wie regulier werk (nog) niet is weggelegd vormt de sociale werkvoorziening of vrijwilligerswerk een zinvolle vorm van participatie. Veel mensen zullen niet (meteen)
een volledige betaalde baan kunnen vinden. Hen helpen we actief hun positie te verbeteren. Zo nodig krijgen ze een opleiding of een leer- werkbaan aangeboden.
De Wet werk en bijstand wordt uitgevoerd door gemeenten. Zij proberen te voorkomen dat mensen onnodig lang afhankelijk zijn van de bijstand. In de Wet werk en bijstand staat werk centraal. Vooral voor mensen met een lage opleiding is het lastig om werk te vinden. Nog lastiger wordt het als iemand ook niet goed Nederlands spreekt. Dan is er veel hulp nodig. Soms is scholing het belangrijkst, soms inburgering, soms hulp bij het vinden van werk. Vaak zijn alle drie tegelijk nodig. Gemeenten krijgen nu van de rijksoverheid één pot met geld voor deze hulp, in plaats van drie verschillende potjes. Dat maakt het makkelijker om mensen goed te begeleiden.
Ook dit topic gaat niet over Cohen zelf. Als jullie nou eens in staat bleken om bij een onderwerp te blijven dan was het heel wat anders.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik in de AT kijk zie ik momenteel geen topics over Cohen zelf. Die man is fractievoorzitter, me dunkt dat er dan gewoon over hem gepraat kan worden.
Ik heb er niets tegen. Prachtig stukje proza. Laat onverlet dat er met geen woord gerept wordt over recalcitrante personen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn ze dat?
[..]
Wat heb jij tegen op het bovenstaande?
En dan hebben we hier een trollquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hier, de link, kan je het zelf nalezen:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb er niets tegen. Prachtig stukje proza. Laat onverlet dat er met geen woord gerept wordt over recalcitrante personen.
Rutte werd door links, met name GL zeer fors aangevallen op zijn plan voor bijstandskorting, verspreid over 5 jaar. Ik heb nog geen argumenten tegen gezien.
Terwijl juist de PvdA aanjager is van allerlei projecten om bijstandstrekkers te activeren. Met een streven om over een paar jaar in Rotterdam niemand meer thuis te hebben zitten die ook maar een beetje in staat is om iets te doen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik constateer dat zelfs bij een geleidelijke afbouw over 5 jaar, om de vangnetfunctie te versterken, de PvdA mordicus tegen is. Men komt erin en niet meer eruit. Dat is mijn kritiekpunt.
Maar je blijft erbij dat de PvdA de Bijstand als een mooi lokkertje ziet of kunnen we die onzin achterwege laten voortaan?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb er niets tegen. Prachtig stukje proza. Laat onverlet dat er met geen woord gerept wordt over recalcitrante personen.
Rutte werd door links, met name GL zeer fors aangevallen op zijn plan voor bijstandskorting, verspreid over 5 jaar. Ik heb nog geen argumenten tegen gezien.
Dat argument is vrij eenvoudig. Je moet mensen aan het werk helpen ze financieel dan verder uitknijpen voegt daar niets aan toe. dat is gewoon bijstandstrekkertjes pesten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de PvdA dan tegen een korting op de lange termijn bij een vangnet dat specifiek bedoeld is voor de korte termijn. Ik vind het best hoor, prachtige verhalen over reintegratie en weet ik veel: een dergelijke korting is veel efficienter en eerlijker.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar je blijft erbij dat de PvdA de Bijstand als een mooi lokkertje ziet of kunnen we die onzin achterwege laten voortaan?
Kijk, achterhaalde blaat blijven poneren is allemaal hardstikke leuk en polariserend maar als je enige integriteit en intelligentie hebt dan laat je dat achterwege.
Eerlijker zelfsquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de PvdA dan tegen een korting op de lange termijn bij een vangnet dat specifiek bedoeld is voor de korte termijn. Ik vind het best hoor, prachtige verhalen over reintegratie en weet ik veel: een dergelijke korting is veel efficienter en eerlijker.
Praten over korten is onzin. Het is namelijk niet de bedoeling dat mensen zo'n lange tijd in de Bijstand zitten. Je moet de nadruk leggen op reintegratie van werklozen, niet op een vaag repressiebeleid.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom is de PvdA dan tegen een korting op de lange termijn bij een vangnet dat specifiek bedoeld is voor de korte termijn. Ik vind het best hoor, prachtige verhalen over reintegratie en weet ik veel: een dergelijke korting is veel efficienter en eerlijker.
De plannen cq uitvoering van de PvdA zijn lang en breed gefalsifieerd.quote:
Hoe werkt jou verhaal exact bij mensen die er de kantjes vanaf lopen en door hun houding niet aan werk komen? Mogen wij die wel korten?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerlijker zelfs? Kijk werken moet lonender worden maar of het korten op uitkeringen daar de manier voor is of het juist het lonender maken van laag betaalde arbeid? Ik weet het dan wel. Positief stimuleren werkt veel beter dan bestraffen.
En-en Koos.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Praten over korten is onzin. Het is namelijk niet de bedoeling dat mensen zo'n lange tijd in de Bijstand zitten. Je moet de nadruk leggen op reintegratie van werklozen, niet op een vaag repressiebeleid.
Ja natuurlijk. Dat gebeurt ook al sinds jaar en dag.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe werkt jou verhaal exact bij mensen die er de kantjes vanaf lopen en door hun houding niet aan werk komen? Mogen wij die wel korten?
Dat geloof je toch niet zelf. Die groep wordt door de PvdA juist in de watten gelegd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Dat gebeurt ook al sinds jaar en dag.
Whatever, je bent dus gewoon intellectueel oneerlijk en weigert de realiteit te accepteren of er zelfs maar kennis van te nemen, dan houdt de discussie op wat mij betreft.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
En ja, ik blijf erbij dat de PvdA nog steeds veel te veel fluwelen handschoenen omheeft als het gaat om mensen die afhankelijk zijn van de overheid. Het eeuwige mantra "de allerzwaksten", inmiddels een enorme groep, is daar een goed voorbeeld van.
Ohjee, iemand heeft een andere mening. Wat nu!?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Whatever, je bent dus gewoon intellectueel oneerlijk en weigert de realiteit te accepteren of er zelfs maar kennis van te nemen, dan houdt de discussie op wat mij betreft.
Dat vind ik dus niet.quote:
Dan verschillen we van mening.quote:
Dat mag geen verrassing heten.quote:
Dat is links voor 'ik heb geen argumenten behalve dat ik een goed gevoel krijg van het afpakken van je centjes, en daarom ben ik een goed en jij een slecht mens'.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |