Ik vraag me af hoeveel stroom je wel niet zou kunnen opwekken met die sluizen die nu het hoge water in de Rijn en Maas proberen tegen te houden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:25 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ja, maar dat levert goedkope stroom op voor Duitsland. Zelf profiteren we er nauwelijks van omdat onze energie productie al heel hoog is.
Wil je nou één Europa maken of niet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:25 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Ja, maar dat levert goedkope stroom op voor Duitsland. Zelf profiteren we er nauwelijks van omdat onze energie productie al heel hoog is.
Er zijn al wel wat experimentele centrales maar het hoogteverschil valt nogal tegen hier.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel stroom je wel niet zou kunnen opwekken met die sluizen die nu het hoge water in de Rijn en Maas proberen tegen te houden.
We leven in een rivierdelta en we hebben geen waterkrachtcentrales?
Dat is wel een voordeel van kerncentrales, dat subsidiëren de Franse belastingbetalers voor een deel voor onsquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:28 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wil je nou één Europa maken of niet.
Ons nadeel is een beetje dat we weinig reliëf hebben. Onze kansen liggen vooral bij getijden energie en osmotische energie.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel stroom je wel niet zou kunnen opwekken met die sluizen die nu het hoge water in de Rijn en Maas proberen tegen te houden.
We leven in een rivierdelta en we hebben geen waterkrachtcentrales?
Das een goeie.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:28 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wil je nou één Europa maken of niet.
Ah yep, ik zie . Wij moeten het doen met maximaal 14Mw in Alphen terwijl ze in Brazilië een centrale van 10.500 Mw hebbenquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn al wel wat experimentele centrales maar het hoogteverschil valt nogal tegen hier.
http://www.microhydropower.net/nl/artikel.php
Wow, ook daar.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:03 schreef remlof het volgende:
Hey, je wordt genoemd op de frontpage Tom: Rutte beantwoordt vragen via YouTube
Andersom, maar de huidige structuren en geplaatste windmolens werken niet goed genoeg.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:18 schreef GSbrder het volgende:
Kerncentrales zorgen wel voor een besparing, windenergie lijkt me een dood spoor..
Besparing, hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:18 schreef GSbrder het volgende:
Kerncentrales zorgen wel voor een besparing, windenergie lijkt me een dood spoor..
Ik denk dat we dan kernfusiecentrales hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Besparing, hoe bedoel je dat?
Ik zie ons over 100 jaar nog wel voor een deel gebruik maken van windenergie maar met kernenergie zijn we dan al lang en breed weer gestopt.
Laten de huid niet verkopen voor de beer geschoten is.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan kernfusiecentrales hebben.
Ik hoop het maar die schaar ik niet onder de noemer kernenergiequote:Op donderdag 13 januari 2011 21:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan kernfusiecentrales hebben.
Leg uit.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik hoop het maar die schaar ik niet onder de noemer kernenergie.
Duurzame kernenergiequote:Op donderdag 13 januari 2011 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben voor kernenergie. Wel als tijdelijke voorziening. Uiteindelijk wil ik duurzame energie.
Oh je bent matig geïnformeerd, dat kan natuurlijk gebeuren. Met een maand of drie is de molen energetisch overigens al terugverdiend.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:22 schreef GSbrder het volgende:
CO2 besparing. De huidige windmolens leveren amper een bijdrage aan het net en de productie van windmolens kost veel (fossiele) energie.
Omdat het nogal wat anders is dan nu toegepast (kan) worden onder de noemer kernenergie.quote:
Duurzaam voor de Franse en Kazachse portemonnee bedoel jequote:
Met die verkapte neerbuigende toon overtuig je natuurlijk nooit iemand maar gaan de hakken in het zand. Veelvoorkomend probleempje in POL.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh je bent matig geïnformeerd, dat kan natuurlijk gebeuren. Met een maand of drie is de molen energetisch overigens al terugverdiend.
Beide zijn nucleaire technologie natuurlijk. De ene splits kernen, de andere fuseert ze.quote:[..]
Omdat het nogal wat anders is dan nu toegepast (kan) worden onder de noemer kernenergie.
Al was het maar het verschil tussen een kettingreactie en een reactie die actief aan de gang gehouden moet worden.
Het is gewoon een andere categorie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |