abonnement Unibet Coolblue
pi_91213091
Het topic voor (potentiėle) accountants!

7e deel: Accountancy #7

Laatste post:

quote:
Snapte die vraag ook niet helemaal. Je moest er van uit gaan dat ze (die 2 andere) methoden altijd hadden gebruikt bij de beantwoording. Betekende dit dat je nou wel of geen correctie moest maken van de goodwill afschrijvingen? (volgens mij kun je dat dubbel interpreteren) Daarnaast zit in het groepsvermogen toch ook het nieuwe resultaat dat je in vraag b moest berekenen?

Wel raar dat jullie allemaal een hele andere journaalpost hebben. Ik had
deelneming 6
goodwill 74
@ liquide middelen 80

Nogal onrealistisch, maar blijkbaar heb ik iets gemist
pi_91214517
Mag ik hier ook mee praten? Heb ook de OAT gehad gister en was al wat aan het mee lezen! Vond de ochtendzitting wel te doen, alleen de middagzitting vond ik moeilijk! Gehalte EV vond ik ook erg hoog!

Ik heb dezelfde journaalpost als jou Serrano.. Gewoon alles uit de geconsolideerde gehaald..

Wat betreft de voorziening ivm coulance heb ik hetzelfde als _1337_.

Met de voorraadwaardering kwam ik niet verder dan dat waarderen op actuele waarde toegestaan was.

De vraag over de goodwill verwerking vond ook niet duidelijk geformuleerd. Er stond volgens mij, noem 2 methoden om goodwill te verwerken. Terwijl het handboek er 3 noemt, naar mijn idee had er moeten staan, noem nog 2 andere methoden.. Maar goed, dat was mijn interpretatie..

Ik vond de tijd 's cohtends wel te doen, maar 's middags had ik echt te weinig tijd, mede doordat ik te lang bij vraag 2 ben blijven hangen!
pi_91215197
De journaalpost van de deelneming moet zijn:

Deelneming 70
Goodwill 74
a/ Liquide middelen 144

Het bedrag ad 70 komt uit de enkelvoudige toelichting op de jaarrekening. De 6 die jullie hebben gebruikt gaat over de aankoop van dat 15% minderheidsbelang. Het benodigde bedrag kan sowieso nooit uit de geconsolideerde toelichting komen, gezien deze hier niet naar voren komt, het is immers een 100% deelneming en alle 100% deelnemingen waren geconsolideerd.

Ik had voor de coulance garantie ook een voorziening. Voor de fabrieksgarantie niet, dit veroorzaakt m.i. geen uitstroom van middelen bij Autoland (voorwaarde voor vormen vooziening), maar bij de fabrikant waarop de kosten verhaald worden. Ben er echter niet zeker van of dit laatste klopt.

Verder stond er wel degelijk twee alternatieve verwerkingswijzen. Je moest ze zelfs alternatief I en II noemen. Het effect op het eigen vermogen blijft inderdaad hetzelfde bij beide alternatieven. Het effect op het resultaat na belasting is wel verschillend bij beide alternatieven (resultaat is immers niet cumulatief, zoals het EV).

Over de voorraad: waardering mag alleen tegen opbrengstwaarde (zoals bij de 2e hands auto's was toegepast) als deze lager is dan de verkrijgingsprijs. Juiste verwerkingswijze was dus inkoopprijs of lagere opbrengstwaarde geweest, en niet in beginsel al de opbrengstwaarde.

Ik had voor de bedreiging cf. de VGC ook artikel B1-240.6 en .7. Ze zeggen inderdaad dat je een aanbrengprovisie mag betalen of ontvangen aan andere accountants. Maar lijkt mij niet ter zake doen aan wie of wat je die provisie betaald, de situatie van provisie betalen blijft hetzelfde bezwaar hebben.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91215486
Hmz.. Wat balen dat ik dat heb doorgestreept.. Ik had de journaalpost goed.. Hopelijk krijg je nog wel wat punten voor de journaalpost zelf! Bij deze OAT is wel duidelijk geworden bij mij: Ga voor je eerste ingeving!!

Met die voorraadwaardering dacht ik ook wel dat alleen actuele waarde wat te simpel was, maar door tijdgebrek kon ik niet verder zoeken.. En dan moet je toch wat!
pi_91215687
@ vido

Over de deelneming heb je gelijk, maar over de voorraad weet ik het niet zo zeker.
pi_91215816
De voorraad weet ik ook niet zeker, er staat sowieso in de wet dat je met activa en passiva altijd van actuele waarde mag uitgaan. Nu weet ik dat dat het hele antwoord niet was, maar dan nog ga ik mee met de anderen, opbrengstwaarde -/- kosten mag, maar niet de brutomarge.
pi_91220176
Als ik dit weer lees, weet ik echt niet hoe ik het heb gehaald :P.
pi_91221507
Hun manier van voorraden waarderen was sowieso fout.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91221607
Dat is een ding wat zeker is Mirved! En daar werd ook naar gevraagd toch? Dus er zijn iig punten gescoord toch? :P
pi_91221773
Je hebt gelijk, stom van me, natuurlijk mag er wel gewaardeerd worden tegen opbrengstwaarde. Actuele waarde is toegestaan onder Nederlandse wetgeving (niet onder IFRS, maar doet hier niet ter zake).

Maar dan nog was het fout inderdaad. Ik krijg dus waarschijnlijk 1 punt, en de rest hier wat meer :-P
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91221793
Haha ja

Als ik de comments lees van hoe andere de vragen hebben beantwoord dan wordt ik onzeker over mijn eigen antwoorden.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:32:09 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91223105
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:33 schreef mie_at_work het volgende:
Als ik dit weer lees, weet ik echt niet hoe ik het heb gehaald :P.
Ik zit ook met verbazing te lezen, maar vergeet niet dat wij de casus ook niet kennen ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91223500
Als het goed is krijg ik morgen de casus + vragen ochtend/middag sessie van een klasgenoot van me (wij mochten de antwoorden meenemen, alleen ben ik het vergeten :X ). Als er mensen zijn die interesse hebben kan ik het wel online zetten? :) Dit zijn wel alleen de vragen, niet de uitwerkingen :P
pi_91223546
Ik heb de casus en vragen hier ook. Mochten wij ook meenemen.

Jammer dat de uitwerkingen niet verstrekt worden, zou een hoop onzekerheid bij mensen wegnemen en nu boeit het toch niet meer...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91223666
Ja inderdaad.. bij m'n Havo examen stonden de antwoorden van een landelijk examen gelijk online.. Wel grappig dat iedereen zich druk maakt om EV en bijna niemand om AO en CL :P
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:50:24 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91223999
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:41 schreef Vido het volgende:
Ik heb de casus en vragen hier ook. Mochten wij ook meenemen.

Jammer dat de uitwerkingen niet verstrekt worden, zou een hoop onzekerheid bij mensen wegnemen en nu boeit het toch niet meer...
Ze gaan eerst een paar tentamens nakijken en dan maken ze pas 'definitieve' uitwerkingen :) De antwoorden zijn nog concept en worden daarom ook nog niet verstrekt :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91225812
AO en CB zijn veel subjectiever dan EV, daarom wordt daar minder over gesproken :-)

Voor vraag 1 en 2 moet iedereen gewoon circa 80% van de punten halen, anders ben je dom. De overige CB vragen (controleprogramma, VGC bedreiging en verklaringenstelsel) kan iedereen die oude examens heeft doorgelezen en weet hoe hij de HRA moet gebruiken ook wel 60% van de punten halen.

De AO vragen waren makelijk. Randvoorwaarden Automatisering en beveiliging van brandstofpassen. Daar heeft iedereen wel 'feeling' mee. Alleen de procesbeschrijving was lastig, maar noem wat standaard zinsnede, lul wat over receptiefunctie, geef verbandscontroles en je hebt ook wel 50% te pakken.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91228089
Goodwill had ik idd ook 74 70 a 144...
Voor de opbrengstwaarde had ik dat de brutomarge niet in mindering gebracht worden. Brandstof pas en automatiseringsrisico's waren eitje...CB vond ik wel lastig eigenlijk, behalve die verklaringen...
Bij vraag 2b vond ik het ook logisch dat beide antwoorden zelfde zijn, want in het vermogen wordt de correctie alsnog verwerkt via het resultaat.
2c was de vraag na belastig, maar fiscaal is er geen sprake van goodwill dus hoefde je daar geen rekening mee te houden mi.
Bij de voorziening had ik bij de eerste vraag geen voorziening, aangezien het valt onder fabrieksgarantie en niet de dealer aansprakelijk is. (ook al kun je bij de media markt je pc terugbrengen, de schade komt altijd bij de fabrikant, lijkt me.) Tweede vraag, inderdaad, als er sprake is van service kun/moet je een voorziening opnemen. Criteria was wel dat het algemeen bekend zou zijn en er stond dat het alleen voor vaste klanten was. Hierdoor denk ik wederom geen voorziening. Nu hopen dat ik 'm heb gehaald, zit inmiddels al op Nyenrode vanaf september dus zou wel mooi zijn als ik hier vanaf zou zijn.
pi_91229705
Hoelang duurt die OAT wel niet..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:32:37 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91229846
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:29 schreef Jetfly het volgende:
Hoelang duurt die OAT wel niet..
Van 8:30 tot 16:00 meende ik met 1 uur pauze :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91230724
9:00 tot 10:30, ochtendsessie van half 10:30 tot 13:00, 14:00 tot 16.30 middagpauze voor de reguliere, extratijders hadden 2,5 uur extra in totaal ofzo :).
pi_91236198
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef __1337__ het volgende:
9:00 tot 10:30, ochtendsessie van half 10:30 tot 13:00, 14:00 tot 16.30 middagpauze voor de reguliere, extratijders hadden 2,5 uur extra in totaal ofzo :).
Samengevat: 1,5 uur om de casus te bestuderen (nog geen vragen), 2,5 uur voor de vragen van de ochtendzitting, 2,5 uur voor de vragen van de middagzitting. Dus het totale examen duurt 6,5 examen. Tussen de ochtend- en middagzitting vragen zit 1 uur pauze.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91243601
Letterlijk om een trauma ervan te krijgen..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  donderdag 13 januari 2011 @ 09:41:05 #24
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91252818
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:38 schreef Jetfly het volgende:
Letterlijk om een trauma ervan te krijgen..
Was het alleen maar die ene dag. De stress van voor de OAT en na de OAT tot aan de uitslag (mits voldoende) is ook geen pretje -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91279374
Edit: Nevermind..

[ Bericht 90% gewijzigd door __1337__ op 13-01-2011 20:13:27 (werkt niet) ]
pi_91279431
Daarvoor moet je wel een tweakers account hebben blijkbaar.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:08:19 #27
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91279845
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:01 schreef mirved het volgende:
Daarvoor moet je wel een tweakers account hebben blijkbaar.
Niet alleen een tweakers account. Maar ook een account met voldoende karma ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91280124
Ah ja ik zie het, schiet ook niet op.. nouja mocht iemand een FTP hebben dan hoor ik het wel :N.

Of DM even je mail adres, dan mail ik 'm wel even :).
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:14:19 #29
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91280206
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91280332
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:14 schreef Maraca het volgende:
http://rapidshare.com/ misschien?
Je bent geweldig ;). Klikkerdeklik
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:17:13 #31
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91280420
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:16 schreef __1337__ het volgende:

[..]

Je bent geweldig ;). Klikkerdeklik
Weet ik, maar bedankt voor het uploaden
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91280992
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:17 schreef Maraca het volgende:

[..]

Weet ik, maar bedankt voor het uploaden
Ja geen probleem, ik had al een vermoeden dat je geļntresseerd zou zijn :P
pi_91282847
Zie eigenlijk net pas dat het secretariaat van het AC Scholenoverleg bij mij op school is (Avans Breda). Betekent dus dat die examens ergens in het gebouw lagen waar ik m'n lessen heb gehad, haha :-P
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91283146
Hmm en jij hebt geen tips gehad over voorzieningen/voorraden bij EV? Wat een bastards :Y)
pi_91286643
Haha, helaas zijn mijn docenten niet degenen die het examen hebben gemaakt. Zijn elk jaar anderen denk ik :-)

Zijn er trouwens mensen die hun antwoord op vraag 2b (1 en 2) van de middagzitting willen delen, graag met berekening? Ik had volgens mij:
15389 (EV per 31-12)
213 + (corr afschrijving 2009)
(240 + 825) - (waarde goodwill per 31-12 + cum. afschrijvingen = originele aanschafwaarde)

Zit nu alleen te twijfelen. Je moest doen alsof dit alternatief altijd al toegepast werd, dus moet je dan de cum. afschrijvingen er weer bij optellen?

Wat hadden anderen voor berekening?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91287221
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:51 schreef Vido het volgende:
Haha, helaas zijn mijn docenten niet degenen die het examen hebben gemaakt. Zijn elk jaar anderen denk ik :-)

Zijn er trouwens mensen die hun antwoord op vraag 2b (1 en 2) van de middagzitting willen delen, graag met berekening? Ik had volgens mij:
15389 (EV per 31-12)
213 + (corr afschrijving 2009)
(240 + 825) - (waarde goodwill per 31-12 + cum. afschrijvingen = originele aanschafwaarde)

Zit nu alleen te twijfelen. Je moest doen alsof dit alternatief altijd al toegepast werd, dus moet je dan de cum. afschrijvingen er weer bij optellen?

Wat hadden anderen voor berekening?
Hmm ik heb het standpunt ingenomen dat de +213 al in het resultaat zit en dus ookal in het EV per 31-12-2009. Ik ben dus uitgegaan van een balans na winstbestemming. Daarnaast heb ik dus enkel dit gedaan:

EV per 31-12-2009: 15389
Correctie goodwill: -240 (dit is nog het enige afschrijfbare, de rest zit immers al in het groepsvermogen door de directe afschrijvingen in het resultaat, of afboeking van het eigen vermogen). Restant: 240 dat op de balans staat.
pi_91287770
Ik zeg fout wat ik zelf had, haha. Ik had echt:

15389 EV 31-12
825 + Want je moet de cum afschrijvingen eruit halen, je gaat immers niet afschrijven maar rechtstreeks de aankoopprijs op het resultaat of EV in mindering brengen
1070 -/- De cum aanschafprijs (waarde 31-12 + cum afschr)
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91288021
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:04 schreef Vido het volgende:
Ik zeg fout wat ik zelf had, haha. Ik had echt:

15389 EV 31-12
825 + Want je moet de cum afschrijvingen eruit halen, je gaat immers niet afschrijven maar rechtstreeks de aankoopprijs op het resultaat of EV in mindering brengen
1070 -/- De cum aanschafprijs (waarde 31-12 + cum afschr)
per saldo dus hetzelfde als de 240 die nog op de balans stond die ik dus gebruikte ;). We komen allebei op hetzelfde antwoord uit dan toch? Het groepsvermogen daalt met 240, of je nou +825 en -1070 doet, of alleen de 240 van de balans pakt.
pi_91288222
Ik wilde het net zeggen ja, haha.

En vraag C was 1168+213-74 (rechtstreeks op resultaat) en 1168+213 (rechtstreeks op EV).
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91288299
Ik heb daar inderdaad dezelfde antwoorden :). Zijn die punten vast binnen :P

Ik heb echt domme fouten gemaakt bij EV, ben vergeten de voorziening door twee te delen, en bij verloopoverzicht EV had ik 83 verschil, nooit meer eraan gedacht dat ik ook +83 bij de overige reserves moest dom, echt een slordigheid last minute foutje :(..
pi_91289209
Ik heb die voorziening wel x50% gedaan maar volgens sommigen uit mijn klas moet dat uit voorzichtigheid juist niet. Was ik het niet mee eens gezien t n harde afspraak met Toyota (see what i did there?) was. Heb je wel de t hoge uiteinde van de geschatte reparatiekosten genomen uit voorzichtigheid (wel rekening houden met de 3 verschillende)?

Dat verloopoverzicht heb ik zwaar verneukt. Heb alleen punten voor de resultaatbestemming van 2008 en 2009 en voor de inkoop van eigen aandelen. Is als nog wel 50% van de totale punten ofzo. Met dat ene foutje mis jij misschien 2 punten, no biggy, tenzij je n 5,4 haalt...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91289438
Mja ik denk dat 50% wel terecht is, je moet ook niet té voorzichtig zijn i.v.m. winststuring is mijn standpunt daarin. Zoals jij al aangeeft hadden ze gewoon een keiharde afspraak over de 50-50 regeling. Ik heb het gemiddelde genomen van de kosten (dus 800+1400 / 2) en dat voor ieder van de verwachte kosten. De kans heb ik keer dat gemiddelde gedaan. Volg je me nog? O-)
pi_91290060
Jep. Bij die 50% idd geen voorzichtigheid, maar bij die geschatte kosten m.i. wel gezien t daar n pure schatting is. But we will see :-)

Trouwens niet per ongeluk de verkopen van januari 2010 meegenomen (matching opbrengst en kosten) in je voorziening berekening?

Wij hebbe de inzage op 1feb, dus nog maximaal 2,5 week geduld voor t resultaat voor mij. Wij vinden dat wij t zwaar hebbe, moet je je voorstelle 67 (in ons geval) van die examens na te moete kijke met gehaaste handschriften :-D Slagingspercentage bij ons op school bij FC Juno was bijna 90%, ben benieuwd of we daar overheen kunnen!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91290592
Januari er uitgelaten, verkopen waren immers pas in Januari, hooguit opnemen in de overige gegevens als de continuļteit in het geding is, maar daar ging de vraag niet over :P.

Bij ons is het nog onzeker (Hogeschool Utrecht hč..) wanneer de uitslag er is. Slagingspercentage schommelt tussen de 60 en 75%, dus ik denk dat ik daar wel bij hoor :).
pi_91290660
Ben ik nu achterlijk of zit er een fout in de OAT?

Vraag 3d van de ochtend:
Uit de mutatiestaat Materiėle vaste activa blijkt een totale afschrijvingslast van ¤ 10.362.000

Geef gemotiveerd aan in welke posten van de geconsolideerde winst-en-verliesrekening
2009 dit bedrag is verantwoord en met welke bedragen. Betrek in je antwoord de begrip
pen period en product matching.

dan kijken we op de winst en verlies en daar staat: 1.127 aan afschrijvingen erboven staat bedragen keer 1000.

1127 x 1000 = 1.127.000 nu leg mij eens uit waar die 9.235.000(10.362.000 - 1.127.000) aan afschrijvingen zijn gebleven?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91290754
Afschrijvingen van de vervoersmiddelen :). Die zitten verwerkt in de kostprijs van de omzet (actief is immers verhuurd aan derden). Om een goede matching te krijgen zitten ze niet in de bedrijfslasten. 1.127.000 is de afschrijving van de goodwill en de overige activa. Dus alles -/- de vervoersmiddelen.
pi_91290864
De afschrijvingen van vervoermiddelen zitten in kostprijs omzet. Dat is die product matching waar ze t over hebbe: de vervoermiddele op de balans genereren de omzet, dus horen de kosten van die vervoermiddele onder de kostprijs.

De afschrijvingskoste zijn alle afschrijvingen IVA+MVA excl vervoermiddelen.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91291059
pfff ik haat die externe onzin
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91291135
Great minds think alike 1337 ;-)

Nu nog jouw antwoord op 2e middag! Ik had dat de investering in IVA (goodwill) van 74 ook geelimineerd had moete worden uit t gecons kassstroomoverzicht gezien dat bij de aankoop hoort van n deelneming die binnen de consolidatie valt en geelimineerd is.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91291392
Hehe.. euhm, kasstroom is een van mijn zwakste EV punten eigenlijk. Goede opmerking van jou, helemaal niet aan gedacht. Maar nu je het zegt, die 144 is natuurlijk ontvangen door de deelneming die je mee consolideert. Per saldo heb je natuurlijk geen kasstroom dan, want het effect is 0. Je hebt gelijk dat de 74 geėlimineerd moest worden. Helemaal niet overna gedacht tijdens het OAT, maar goed gevonden :)!
pi_91292586
Hoorde trouwens van een van onze docenten dat de normeringsvergadering op 18 januari is. En die is dan weer in Utrecht, op jouw school lijkt me dan :-P Zijn alle OAT docenten van Nederland aanwezig blijkbaar.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91293364
Dat heb ik ook gehoord ja :). Ik denk dat dat op onze school is dan inderdaad.. hopen dat die examens snel zijn nagekeken :).
pi_91303281
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:24 schreef Vido het volgende:
Ik heb die voorziening wel x50% gedaan maar volgens sommigen uit mijn klas moet dat uit voorzichtigheid juist niet. Was ik het niet mee eens gezien t n harde afspraak met Toyota (see what i did there?) was. Heb je wel de t hoge uiteinde van de geschatte reparatiekosten genomen uit voorzichtigheid (wel rekening houden met de 3 verschillende)?

Dat verloopoverzicht heb ik zwaar verneukt. Heb alleen punten voor de resultaatbestemming van 2008 en 2009 en voor de inkoop van eigen aandelen. Is als nog wel 50% van de totale punten ofzo. Met dat ene foutje mis jij misschien 2 punten, no biggy, tenzij je n 5,4 haalt...
In de handleinding externe verslaggeving staat in hoofdstuk 16.3 dat eventuele aandelen van derden in de vergoedingen van de reparaties als actief op moeten worden genomen.

Even duidelijk gezegd: Een voorziening vormen van de totaal te verwachten reparatiekosten. Dan het aandeel van de importeur/fabrikant activeren.

Ik heb bij de berekening van de voorziening ook rekening gehouden met de maximale reparatiekosten ivm voorzichtigheidsbeginsel.
pi_91309647
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:51 schreef Vido het volgende:
Great minds think alike 1337 ;-)

Nu nog jouw antwoord op 2e middag! Ik had dat de investering in IVA (goodwill) van 74 ook geelimineerd had moete worden uit t gecons kassstroomoverzicht gezien dat bij de aankoop hoort van n deelneming die binnen de consolidatie valt en geelimineerd is.
Ik had ergens in de handleiding van deloitte gevonden dat je de goodwill niet apart mocht laten zien, dat dit samen met de verwerving van de deelneming als 1 post in het kasstroomoverzicht gepresenteerd diende te worden. Of dit goed is, ik heb geen flauw idee!

Wij krijgen vanavond het voorlopige punt al te horen :s) :') !
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:24:49 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91309883
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:19 schreef hompie1988 het volgende:

[..]

Ik had ergens in de handleiding van deloitte gevonden dat je de goodwill niet apart mocht laten zien, dat dit samen met de verwerving van de deelneming als 1 post in het kasstroomoverzicht gepresenteerd diende te worden. Of dit goed is, ik heb geen flauw idee!

Wij krijgen vanavond het voorlopige punt al te horen :s) :') !
Laat je weten wat het is geworden? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91317585
Vanavond al? Hebben jullie zo weinig studenten dat de docenten het in 3 dagen hebben nagekeken?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91317827
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:05 schreef Vido het volgende:
Vanavond al? Hebben jullie zo weinig studenten dat de docenten het in 3 dagen hebben nagekeken?
Wij hebben een fanatieke docent!

Dit cijfer is wel voorlopig, zijn uitleg hierbij was dat hij nog nooit gecorrigeerd was door de 2e correctiedocent waardoor het cijfer omlaag was gegaan. Vanavond om 7 uur mogen we hem bellen voor ons punt, ben benieuwd.
Jullie horen het wel indien het voldoende is ;)
pi_91322822
Één docent? Wij hebben er 3, voor elk vak eentje.

Kan me niet voorstellen dat er sowieso veel docenten zijn die gecorrigeerd worden.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91327833
Bijna 7 uur :)
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:32:04 #60
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91327944
Go hompie *O* Nu hopen dat niet iedereen tegelijkertijd belt :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91327996
mevr. Stegeman? Getrouwd ofzo? haha.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:33:40 #62
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91328015
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:33 schreef Jetfly het volgende:
mevr. Stegeman? Getrouwd ofzo? haha.
Oh dat moet je niet al te serieus nemen :P Was een geintje op 1 januari, toen mocht dat van Glowmouse :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91328083
Lijkt me toch raar om nu je cijfer al te weten? Hoe groot is de kans wel niet dat de normering oid nog wordt aangepast.. Wat raar dat ze dat al zo maar doen als het om iets landelijks gaat..
pi_91328161
Misschien dat de docent beter kan zeggen hoeveel procent de leerling goed heeft gemaakt.. Ik vind het maar vaag..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_91328326
Cijfer geven vind ik ook een beetje tricky. Je kan het beter bij iets vaags laten als twijfel of geen twijfel :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:42:37 #66
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91328369
Straks heeft ze een 5,5. Dan is het nog steeds nagelbijten :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91329844
Aanpassing in de normering kan cijfers niet negatief beinvloeden, alleen positief, aldus mijn docenten.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:13:20 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91329916
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:12 schreef Vido het volgende:
Aanpassing in de normering kan cijfers niet negatief beinvloeden, alleen positief, aldus mijn docenten.
Hmm.. mijn docent zei vorig jaar dat mijn cijfer nog een afwijking van 0,1 kon krijgen. Maar ik mocht er wel vanuit gaan dat het een voldoende zou blijven .. en hij had gelijk O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:59:16 #69
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91332807
Het is "al" 8 uur! Waar is de eerste voldoende? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:12:29 #70
167595 mirved
Infobesitas
pi_91337702
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:49 schreef Vido het volgende:
Één docent? Wij hebben er 3, voor elk vak eentje.

Kan me niet voorstellen dat er sowieso veel docenten zijn die gecorrigeerd worden.
Wij ook 3 docenten maar 1 van hun kijkt alles na.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91342675
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:59 schreef Maraca het volgende:
Het is "al" 8 uur! Waar is de eerste voldoende? :P
Hij zei dat als hij een voldoende zou hebben het hier zou posten!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_91345651
Hompie is gewoon in de stad zijn of haar voldoende aan het vieren.. :7
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:24:08 #73
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91357539
Of met een bak ijs en een onvoldoende in bed ;(

Laten we hopen dat hij in de stad was :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91361227
Gisteren om 5 over 7 meteen gebeld, maar ik heb hem wel gehaald *O* , nu jullie nog!

Hij had weinig tijd, hij vroeg mijn naam en verder zei hij alleen dat ik geslaagd was en toen hing hij meteen op. Ik had dus ook geen tijd om verdere vragen te stellen...
Ik heb dus nog geen cijfer gekregen, maar dat interesseert me niet meer zoveel ;)

Ik moest gisteren snel weg naar de sporttraining dus ik had geen tijd meer om te reageren!
pi_91367336
Gefeliciteerd :). Geniet ervan zou ik zeggen!
pi_91367587
Ik zit in het 2e jaar van de opleiding HBO AC/BE. Moet alleen over een paar weken kiezen of ik verder ga met accountancy of bedrijfseconomie. Lastig! Het heeft allebei zijn positieve punten :Y
  zaterdag 15 januari 2011 @ 17:40:36 #77
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91373350
Gefeliciteerd Hompie *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91374311
Lekker hoor!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_91383566
TVP
pi_91385981
Gefeliciteerd Hoompie!
pi_91406656
Gefeliciteerd! Nu afstuderen als toetje? :P
pi_91417668
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:15 schreef Serrano het volgende:
Gefeliciteerd! Nu afstuderen als toetje? :P
Kers op de taart.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_91453207
Hallo!
Ook ik heb de OAT gemaakt.
Was vorige week al aan het zoeken naar een forum, maar kon deze toen niet vinden.
Zie dat iemand de vragen digitaal heeft.
Kan alleen deze niet downloaden, zou je deze misschien willen sturen naar jgbuurman@student.han.nl

Alvast heeeel erg bedankt!
pi_91453669
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:13 schreef __1337__ het volgende:
Ah ja ik zie het, schiet ook niet op.. nouja mocht iemand een FTP hebben dan hoor ik het wel :N.

Of DM even je mail adres, dan mail ik 'm wel even :).
jgbuurman@student.han.nl ;)
pi_91530280
Zo, het is alweer een week later! Zijn er al meer mensen die het verlossende cijfer terug hebben? ik hoor net dat onze inzage op 1 februari is, maar hoop de uitslag toch echt eerder te hebben!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91554512
Op basis van jouw voorgaande posts kan ik je meedelen dat jij zeker geen zorgen hoeft te maken :)
pi_91631016
Denk het ook niet inderdaad, maar ben toch benieuwd :-P

Zat me trouwens af te vragen of je bij die vraag met de 2 alternatieven van goodwill verwerking geen rekening hoefde te houden met latente vpb...?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91650123
Het afschrijven van goodwill is geen tijdelijk verschil, omdat goodwill fiscaal niet afgeschreven wordt. Dit is dus een permanent verschil lijkt me en dan heb je ook niet te maken met latente vpb?
pi_91689550
Afgelopen week tentamens LAC A en LAC B gehad. Nu maar hopen dat ik het een beetje goed heb gemaakt.
pi_91782419
Kreeg net van onze docent (HAN) de cijfers binnen van de OAT. Ik heb een 7,7! De ochtendzitting is door iedereen beduidend beter gemaakt dan de middagzitting!
  maandag 24 januari 2011 @ 09:41:21 #91
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91787322
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:59 schreef o0marisz0o het volgende:
Kreeg net van onze docent (HAN) de cijfers binnen van de OAT. Ik heb een 7,7! De ochtendzitting is door iedereen beduidend beter gemaakt dan de middagzitting!
Netjes! Gefeliciteerd *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91787760
Gefeliciteerd Marisz *O*
  maandag 24 januari 2011 @ 10:02:34 #93
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91787826
De nieuwe directeur van klant X is de schoonvader van een van de leden van het controleteam.
Mag dat?


Nee. Persoonlijke banden tussen de accountant en de gecontroleerde kunnen leiden tot een belangentegenstelling, en dat kan de onafhankelijkheid beļnvloeden.
Ja. Mits beiden elk jaar een verklaring ondertekenen dat er geen zaken zijn die de onafhankelijkheid van de controle bedreigen.
Nee. De verleiding om de jaarrekening af te keuren wordt dan te groot.
Ja. Waarom niet?

Ze hebben wel humor bij het NIVRA :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91788796
^^Vage shit
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_91816219
Netjes 7,7. Dit betekent dus dat de puntentelling bekend is :)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:27:35 #96
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91833301
moet je als accountant in de praktijk nou ook nagaan of iets FIFO is?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 07:29:07 #97
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91835738
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 01:27 schreef Outlined het volgende:
moet je als accountant in de praktijk nou ook nagaan of iets FIFO is?
Hoe bedoel je dit? Als in, moet de accountant in het magazijn controleren of alles FIFO de deur uit gaat, of alleen in de administratie. Ik meende trouwens zelf dat het alleen een administratief iets was en dat het voor de accountant niet zoveel uitmaakt of de fysieke goederen FIFO liggen in het magazijn. Alhoewel het bij bederfelijke goederen wel zo handig is ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:40:52 #98
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91841267
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 07:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Als in, moet de accountant in het magazijn controleren of alles FIFO de deur uit gaat, of alleen in de administratie.
don't know, beide
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:29:02 #99
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_91852982
Zijn er buiten Marisz al meer mensen die de uitslag weten? Ikzelf word nu wel erg benieuwd. had hetzelfde als iedereen, het ochtenddeel was een stuk beter te doen dan het middagdeel. en kan je de OAT nog ergens downloaden? zie hem nog nergens staan..
pi_91869373
Mijn cijfer staat in een PDF op internet, maar t bestand is beschadigd. Dit is echt frustratie ten top!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:46:34 #101
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91869397
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:46 schreef Vido het volgende:
Mijn cijfer staat in een PDF op internet, maar t bestand is beschadigd. Dit is echt frustratie ten top!
Awh dat is gemeen :D Ben je er zo dichtbij!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91871057
En ik heb mn punt!

8,2 motherfuckers!!!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_91871222
:o wat een cijfers allemaal! :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:13:44 #104
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91871389
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:09 schreef Vido het volgende:
En ik heb mn punt!

8,2 motherfuckers!!!
Gefeliciteerd! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91879604
Ik zit ook op avans maar geen punt vooralsnog :S doe je het ook voltijd?
pi_91879732
Afwachten tot morgen dan maar...pff zenuwachtig gek!
pi_91882053
Nee, deeltijd in Breda. Succes met wachten!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:24:45 #108
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91896568
Ik heb ook goed nieuws *O*

Ben aangenomen bij KPMG als trainee O+ I'm back baby!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91896921
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:24 schreef Maraca het volgende:
Ik heb ook goed nieuws *O*

Ben aangenomen bij KPMG als trainee O+ I'm back baby!
:D gefeliciteerd. Welk afdeling en plaats?
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:47:49 #110
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91897679
Bedankt! Afdeling is audit *; plaats zeg ik nog even liever niet :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91901621
Nice!!!!

Gefeliciteerd! En nu aan de slag bij Nyenrode en KPMG:D! NICE!!
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:12:49 #112
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91901751
Bedankt! O+

Nyenrode gaat het inderdaad worden ja *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91906494
Gefeliciteerd, maybe zie ik je volgend jaar tijdens m'n scriptie dan haha
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:03:56 #114
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91906808
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:58 schreef xminator het volgende:
Gefeliciteerd, maybe zie ik je volgend jaar tijdens m'n scriptie dan haha
Dan mag je koffie voor me gaan halen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91907069
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 19:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dan mag je koffie voor me gaan halen
Haha, ooit zullen de rollen omdraaien.

Nee, als ik koffie zou willen rondbrengen was ik wel bij BDO geweest ofzo :')
pi_91910215
5,5... :D Misschien wel paar tiende gematst maarja...
Kreeg vandaag nog een tentamen terug van nyenrode (premaster), dacht echt dat ik een 3 had...maar was een 6 dus dubbel feest vandaag haha...Succes op nyenrode maraca, als je iets nodig hebt moet je maar bellen ;) KPMG is wel een ongelukkige keuze hehe...ik zit nl bij deloitte core audit...is wel ff doorbijten af en toe zeg...

Peaceeeeeeee
pi_91912047
5.6... :+
Wel drama na een een heel semester oefenen, maar ben er niet minder blij om... :@
pi_91913928
Haha gefeliciteerd hoor!
Dat zijn ook de mooiste cijfers :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:28:16 #119
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91914600
Gefeliciteerd Yedemirc en Serrano! *O*

En we zijn nu concurrenten Yede :o We zullen in het geheim af moeten spreken in dit topic :@
Xminator.. ik heb stage gelopen bij BDO. Wat heb ik veel koffie gehaald en kopieėn gemaakt zeg _O- heb nog zelfs met verhuisdozen lopen sjouwen en stellingen op en af zitten breken. :D Hoop dat je tijdens je afstuderen gewoon aan je scriptie kunt werken ;) Wat is het onderwerp?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91915717
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:28 schreef Maraca het volgende:
Gefeliciteerd Yedemirc en Serrano! *O*

En we zijn nu concurrenten Yede :o We zullen in het geheim af moeten spreken in dit topic :@
Xminator.. ik heb stage gelopen bij BDO. Wat heb ik veel koffie gehaald en kopieėn gemaakt zeg _O- heb nog zelfs met verhuisdozen lopen sjouwen en stellingen op en af zitten breken. :D Hoop dat je tijdens je afstuderen gewoon aan je scriptie kunt werken ;) Wat is het onderwerp?
Haha, had al bij BDO zo een gevoel dat je voornamelijk met zulke dingen bezig zou zijn :'). Nu wordt het nogmaals bevestigd. (Wist niet eens dat jij bij BDO had stage gelopen.)

Heb nog een jaar te gaan voordat ik aan mijn scriptie moet beginnen, dus heb nog niet echt nagedacht over het onderwerp.

Waarover had jij je scriptie gedaan?
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:09:19 #121
167595 mirved
Infobesitas
pi_91917327
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:24 schreef Maraca het volgende:
Ik heb ook goed nieuws *O*

Ben aangenomen bij KPMG als trainee O+ I'm back baby!
Gefeliciteerd!
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:10:15 #122
167595 mirved
Infobesitas
pi_91917396
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Haha, had al bij BDO zo een gevoel dat je voornamelijk met zulke dingen bezig zou zijn :'). Nu wordt het nogmaals bevestigd. (Wist niet eens dat jij bij BDO had stage gelopen.)

Heb nog een jaar te gaan voordat ik aan mijn scriptie moet beginnen, dus heb nog niet echt nagedacht over het onderwerp.

Waarover had jij je scriptie gedaan?
Ik heb ook bij BDO stage gelopen en mocht zelfstandig projecten uitvoeren bij klanten.

Bij de Deloitte stage heb ik wel nog moeten sjouwen met dozen voor een verhuizing van het archief.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91917989
haha, ik steun je yedemirc, zit zelf ook bij deloitte :D
per volgende week beginnen als starter bij de samenstelpraktijk!
heb er een stage, bijbaan en een scriptie opzitten bij de samenstel en heb aangegeven dat ik twijfel tussen de audit en samenstel.

nu hebben ze mij bij de samenstelpraktijk een contract aangeboden tot september en zullen ze me in de tussentijd bij zoveel mogelijk auditopdrachten wegzetten :).

Heb vanmiddag nog een gesprek gehad met een director van core audit over de mogelijkheden van een soort meeloopstage en ben gelijk de komende maand volgepland met auditopdrachten :D.

ps: wow ik wist niet dat BDO zo erg was tov van stagiaires :o
pi_91918835
Mie at work, wie was de partner van core audit? Straks zit je nog bij mij op de afdeling? :P

SLAPEN MORGEN AUDITTEN :(
pi_91918949
Uh ik weet niet wie de partner is :P
Had een gesprek met een director van manufacturing in Amsterdam.
pi_91919684
Mirved heb jij de OAT gehaald?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:37:28 #127
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91930533
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Haha, had al bij BDO zo een gevoel dat je voornamelijk met zulke dingen bezig zou zijn :'). Nu wordt het nogmaals bevestigd. (Wist niet eens dat jij bij BDO had stage gelopen.)

Heb nog een jaar te gaan voordat ik aan mijn scriptie moet beginnen, dus heb nog niet echt nagedacht over het onderwerp.

Waarover had jij je scriptie gedaan?
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:18 schreef mie_at_work het volgende:
ps: wow ik wist niet dat BDO zo erg was tov van stagiaires :o
Wacht even.. ik heb ook veel toffe dingen mogen doen bij BDO hoor :D Wil zeker geen toekomstige stagiaires daar wegjagen. Maar dit zijn ook werkzaamheden die ik heb gedaan, waar ik zelf niet zo blij mee was :{

Mijn scriptie ging trouwens over AO/IB (net zoals 99% van de AC-studenten :P)

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:09 schreef mirved het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Bedankt *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91968702
AO/IB is bij ons op school (Avans Breda deeltijd) uitgesloten als scriptie onderwerp, samen met omzetten van eenmanszaak naar BV. Fucked up, nu moet ik echt gaan nadenken over een onderwerp!
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_92002727
Echt veel mensen doen dat...vind ik ook niks aan eigenlijk! Ik heb bij Rabo afgestudeerd, was wel relaxed, heb scriptieprijs gewonnen 1250 E via school hehe, krijg ik met mijn diploma-uitreiking, dubbel feest
pi_92004339
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 19:21 schreef yedemirc het volgende:
Echt veel mensen doen dat...vind ik ook niks aan eigenlijk! Ik heb bij Rabo afgestudeerd, was wel relaxed, heb scriptieprijs gewonnen 1250 E via school hehe, krijg ik met mijn diploma-uitreiking, dubbel feest
:o Dat had je goed gedaan!
Waar ging je scriptie over?
pi_92030138
Ik heb gister uitslag gekregen van de OAT! Heb een 6,2!!!

Bij ons in de klas best goed gemaakt, op 1 na heeft iedereen het gehaald!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 09:29:24 #132
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92030400
Gefeliciteerd! *O*

Volgens mij is deze OAT over het algemeen goed gemaakt als ik dit zo lees :o Nu nog wachten op Mirved :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92055094
Ziet er goed uit qua voldoendes :). Gefeliciteerd voor degene die het gehaald hebben. Wij hebben pas 4 febuari inzage helaas, dus nog even wachten :(. Tot nu toe pas 1 onvoldoende voorbij zien komen, en dat is in die post van Naath, sounds good :).
pi_92057343
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:21 schreef __1337__ het volgende:
Tot nu toe pas 1 onvoldoende voorbij zien komen, en dat is in die post van Naath, sounds good :).
Mijn docent heeft ons de resultaten van al zijn studenten gestuurd.

Om een beetje een beeld te krijgen :
- Duaal 12 personen, waarvan 1 onvoldoende
- Voltijd 15 personen, waarvan 1 onvoldoende
- Herkansers 10 personen, waarvan 9 (!) onvoldoende
pi_92079082
Bij ons zijn de enigen die een onvoldoende hebben de herkansers. Lol.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_92079206
Volgens mij is de oat dit keer over het algemeen wel beter gemaakt, dan de vorige keren :)
  zondag 30 januari 2011 @ 15:24:14 #137
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92079256
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:23 schreef mie_at_work het volgende:
Volgens mij is de oat dit keer over het algemeen wel beter gemaakt, dan de vorige keren :)
Wij hadden dan ook gewoon een pittige die OAT waardig is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92080609
quote:
Op zondag 30 januari 2011 15:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wij hadden dan ook gewoon een pittige die OAT waardig is.
Welk oat heb jij gemaakt? Ik heb zelf die van de voetbalclub gemaakt :P
  zondag 30 januari 2011 @ 16:13:18 #139
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92082008
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:48 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

Welk oat heb jij gemaakt? Ik heb zelf die van de voetbalclub gemaakt :P
Best Dressed en FC Juno :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92086599
Oh, haha. Jij had hem natuurlijk ook vorig keer gemaakt! :P was het helemaal vergeten.
pi_92111997
Vandaag naar mijn eerste audit opdracht! Ben benieuwd :D
  maandag 31 januari 2011 @ 08:18:42 #142
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92112204
*jaloers* :P

Succes :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92113560
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:19 schreef o0marisz0o het volgende:

[..]

Mijn docent heeft ons de resultaten van al zijn studenten gestuurd.

Om een beetje een beeld te krijgen :
- Duaal 12 personen, waarvan 1 onvoldoende
- Voltijd 15 personen, waarvan 1 onvoldoende
- Herkansers 10 personen, waarvan 9 (!) onvoldoende
Dat klinkt alsof je ook op Windesheim zit? Volgens mij heb ik dit lijstje ook bij ons zo voorbij zien komen!
  maandag 31 januari 2011 @ 22:08:43 #144
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_92147688
mag je tijdens tentamens nou je boeken er bij houden ?
"Ik quote graag mezelf."
  maandag 31 januari 2011 @ 22:30:03 #145
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92149119
quote:
5s.gif Op maandag 31 januari 2011 22:08 schreef San_Andreas het volgende:
mag je tijdens tentamens nou je boeken er bij houden ?
Iets specifieker zijn. Welke tentamens en wat voor soort boeken (wettenbundels, studieboeken,??)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92188109
Mijn afstudeeropdracht ging over de levensvatbaarheid van verkoopkantoren voor particulieren van de Rabo. Dus onderzoek gedaan in de regio, we hebben voor alle kantoren een financiele analyse gemaakt (kosten- batenanalyse) en de zichtbaarheid in de regio vastgesteld (''maatschappelijk aspect''), was leuk om te doen, soms lastig maar met een goed gevoel afgesloten en ook wel wat van opgestoken (proces rondom het onderzoek doen naar een probleem voornamelijk)

Ben net weer thuis van de audit, wat ben ik blij als t weer weekend is ;)
pi_92247390
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:54 schreef Naath86 het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je ook op Windesheim zit? Volgens mij heb ik dit lijstje ook bij ons zo voorbij zien komen!
Grappig dat de uitslagen bij jullie ongeveer gelijk zijn. Dit lijstje is echter van de HAN.
pi_92329697
Whaaa! Vandaag mn eerste gesprek gehad bij Ernst&Young.. Ik heb me al ingeschreven bij Nyenrode voor volgend jaar.. Zijn er nog meer mensen hier die dan starten met de bachelor Accountancy aan Nyenrode? Bij welke bedrijven hebben jullie gesolliciteerd?
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:25:21 #149
167595 mirved
Infobesitas
pi_92329769
4,25 van de 17 mensen in de klas hadden het er 2 gehaald.

Heerlijk weer die OAT
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:26:53 #150
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92329841
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:23 schreef MarjoBlabla het volgende:
Whaaa! Vandaag mn eerste gesprek gehad bij Ernst&Young.. Ik heb me al ingeschreven bij Nyenrode voor volgend jaar.. Zijn er nog meer mensen hier die dan starten met de bachelor Accountancy aan Nyenrode? Bij welke bedrijven hebben jullie gesolliciteerd?
Ik ga beginnen met de pre-master vanaf september bij Nyenrode *; Heb gesolliciteerd bij KPMG en ben ook nog eens aangenomen O+ Ga me volgende week aanmelden, moet eerst nog een gewaarmerkte kopie van mijn diploma opvragen :)

Hoe is het gesprek gegaan?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:27:24 #151
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92329868
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:25 schreef mirved het volgende:
4,25 van de 17 mensen in de klas hadden het er 2 gehaald.

Heerlijk weer die OAT
Mirved toch :o Wat zuur -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92330160
@ Maraca

Gefeliciteerd! Ik hoorde dat KMPG enorm formeel is.. Klopt dat?
Ik denk dat het wel goed ging.. Ik heb in ieder geval een inhousedag op 23 februari en een meeloopdag op 14 maart bij EY. De recruiter zei dat het geen zin had om nu al een 2e afspraak te maken, omdat ze eerst wilde weten hoe ik de meeloopdag en zo vond..
Het klonk allemaal nogal alsof het meer aan mij ligt of ik daar kom werken, maar ik weet dan weer niet wat ik moet denken. (Haat aan die onzekerheid)

Als je niet bij het bedrijf past, laten ze je dat dan snel weten na zo'n eerste gesprek?
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:42:40 #153
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92330533
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:33 schreef MarjoBlabla het volgende:
@ Maraca

Gefeliciteerd! Ik hoorde dat KMPG enorm formeel is.. Klopt dat?
Ik denk dat het wel goed ging.. Ik heb in ieder geval een inhousedag op 23 februari en een meeloopdag op 14 maart bij EY. De recruiter zei dat het geen zin had om nu al een 2e afspraak te maken, omdat ze eerst wilde weten hoe ik de meeloopdag en zo vond..
Het klonk allemaal nogal alsof het meer aan mij ligt of ik daar kom werken, maar ik weet dan weer niet wat ik moet denken. (Haat aan die onzekerheid)

Als je niet bij het bedrijf past, laten ze je dat dan snel weten na zo'n eerste gesprek?
Ik vind het wel meevallen bij KPMG :) Maar ik krijg ook wel eens te horen dat ik zelf vrij formeel ben, dus misschien komt het daar wel door ;)

Leuk dat je een inhousedag hebt én een meeloopdag. Krijg je iig een duidelijk beeld van E&Y. Alleen jammer dat ze pas een tweede gesprek willen inplannen nį de meeloopdag. Zeker omdat het nog een anderhalve maand duurt voordat die plaats gaat vinden. Is E&Y trouwens het enige kantoor waar je solliciteert of solliciteer je ook bij de andere Big4 kantoren?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92330773
Ik heb mijn CV wel bij verschillende bedrijven ingeleverd op de open dag en ik ben nog aan het kijken in mijn omgeving voor kantoren, al zijn dat met name kleinere..
E&Y is op dit moment wel het enige kantoor waar het balletje al aan het rollen is. Ik heb er wel een goed gevoel over, maar ik ben dan gewoon nieuwsgierig of ze mij wel willen hebben. Maar aan de andere kant, als ze me niet willen hebben, waarom dan wel die meeloopdag door laten gaan? Ugh, ik hou niet van die twijfels.

Maar in die tijd tot de meeloopdag ga ik gewoon solliciteren bij andere kantoren, aangezien ik niet op 1 paard wil wedden..
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:52:13 #155
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92330964
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:47 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik heb mijn CV wel bij verschillende bedrijven ingeleverd op de open dag en ik ben nog aan het kijken in mijn omgeving voor kantoren, al zijn dat met name kleinere..
E&Y is op dit moment wel het enige kantoor waar het balletje al aan het rollen is. Ik heb er wel een goed gevoel over, maar ik ben dan gewoon nieuwsgierig of ze mij wel willen hebben. Maar aan de andere kant, als ze me niet willen hebben, waarom dan wel die meeloopdag door laten gaan? Ugh, ik hou niet van die twijfels.

Maar in die tijd tot de meeloopdag ga ik gewoon solliciteren bij andere kantoren, aangezien ik niet op 1 paard wil wedden..
Ik wil je geen valse hoop geven want ik ben de recruiter niet :+ Maar als ze zegt dat ze geen 2e gesprek in wil plannen voordat je de meeloopdag hebt gehad.. dan heeft ze het toch over een 2e gesprek? :P Dat lijkt me al positief!

Zou zeker bij meerdere kantoren solliciteren. Vinden ze niet leuk :') maar het is wel realistisch..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92331083
Haha, ja dat is best wel waar xD Had ik nog niet aan gedacht!

Ze raadde me het ook aan hoor, om bij meerdere kantoren te solliciteren. Ik wil gewoon bij een bedrijf werken, waar ik me goed voel.. Dan moet je het wel goed onderzoeken en dat kan alleen door te solliciteren! Als je meerdere bedrijven bezoekt, weet je gewoon beter wat precies bij je past..
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:57:35 #157
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92331214
Precies :Y

Heb je trouwens ook al een assessment gehad?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92335226
7,7 voor de OAT :D
pi_92351246
Ja, die heb ik 2 weken geleden gemaakt en die heb ik gehaald :) Ze wilden dat ik die eerst maakte en haalde, anders had die hele meeloopdag en sowieso het gesprek geen nut.

Hoe was jouw sollicitatietraject eigenlijk bij KPMG? Heb je ook een meeloopdag gedaan ofzo?

@1337, Congrats!
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 23:22:35 #160
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92352147
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:33 schreef __1337__ het volgende:
7,7 voor de OAT :D
Gefeliciteerd *O*

quote:
7s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:06 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ja, die heb ik 2 weken geleden gemaakt en die heb ik gehaald :) Ze wilden dat ik die eerst maakte en haalde, anders had die hele meeloopdag en sowieso het gesprek geen nut.

Hoe was jouw sollicitatietraject eigenlijk bij KPMG? Heb je ook een meeloopdag gedaan ofzo?

@1337, Congrats!
Bij KPMG belden ze eerst voor een afspraak en het maken van de test nav mijn sollicitatie. De test moest ik thuis maken en als het voldeed aan de norm bleef de afspraak staan en anders werd het geannuleerd. Afspraak bleef staan en ik kreeg een eerste gesprek. 3 dagen later (stom weekend }:| ) kreeg ik te horen dat ik een tweede gesprek kreeg. Bij het tweede gesprek kreeg ik aan het einde van het gesprek direct te horen of ik een contract kreeg :)

Heb geen meeloopdag gehad, maar ik ken KPMG al jaren O+ . Heb er ook ooit een presentatie gegeven dus het was niet geheel onbekend terrein ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92361768
Afgelopen week mijn eerste audit week erop zitten :P. Snapte er in begin niet veel van, nu ook nog niet maar begint steeds meer te komen :P.
pi_92408114
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:23 schreef MarjoBlabla het volgende:
Whaaa! Vandaag mn eerste gesprek gehad bij Ernst&Young.. Ik heb me al ingeschreven bij Nyenrode voor volgend jaar.. Zijn er nog meer mensen hier die dan starten met de bachelor Accountancy aan Nyenrode? Bij welke bedrijven hebben jullie gesolliciteerd?
Ik ben dit jaar aan hetzelfde traject begonnen, gesolliciteerd bij BDO en Mazars, en uiteindelijk is het BDO geworden. Succes verder nog met solliciteren!
pi_92419110
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 09:14 schreef mie_at_work het volgende:
Afgelopen week mijn eerste audit week erop zitten :P. Snapte er in begin niet veel van, nu ook nog niet maar begint steeds meer te komen :P.
En de administrateur van de desbetreffende onderneming nog veel lastig moeten vallen..? :P
pi_92427049
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:23 schreef MarjoBlabla het volgende:
Whaaa! Vandaag mn eerste gesprek gehad bij Ernst&Young.. Ik heb me al ingeschreven bij Nyenrode voor volgend jaar.. Zijn er nog meer mensen hier die dan starten met de bachelor Accountancy aan Nyenrode? Bij welke bedrijven hebben jullie gesolliciteerd?
Kom je van het VWO?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_92427779
quote:
Op zondag 6 februari 2011 17:58 schreef Serrano het volgende:

[..]

En de administrateur van de desbetreffende onderneming nog veel lastig moeten vallen..? :P
Haha, jah. Vind het in begin wel echt moeilijk om precies te weten wat ik wil vragen en wat ik echt nodig heb. Maar dat is denk ik ook een kwestie van ervaring :P.
pi_92434821
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:31 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Kom je van het VWO?
Ja, ik ben vorig jaar geslaagd.. Eerst half jaar Accountancy gevolgd aan Hogeschool Utrecht, maar dat was niet uitdagend genoeg, dus toch maar naar de universiteit.
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_92468023
@MarjoBlabla voor welke vestiging van EY heb je gesolliciteerd? En wie is de recruiter?

Ik begin zelf ook in september met de Bachelor of Science in Accountancy (nu 6VWO). Het wordt bij mij denk ik Deloitte. Succes verder!
pi_92482787
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:06 schreef Abeba het volgende:
@MarjoBlabla voor welke vestiging van EY heb je gesolliciteerd? En wie is de recruiter?

Ik begin zelf ook in september met de Bachelor of Science in Accountancy (nu 6VWO). Het wordt bij mij denk ik Deloitte. Succes verder!
Als ik er ga werken, kom ik in Utrecht. Dat is het dichtst bij.. De recruiter is Mirjam Bouthoorn. Super aardig! Ze is 24, dus dat praat ook makkelijker dan iemand van 40 :P

Hoever ben jij bij je sollicitatie dan bij Deloitte? Heb je ook bij andere kantoren gesolliciteerd?
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_92491072
Klopt! Ik heb ook een gesprek met haar gehad, maar dat is em uiteindelijke niet geworden. Bij Deloitte ben ik al aangenomen, en ik heb nog sollicitaties lopen bij 2 andere kantoren. Ik weet nog niet 100% bij welke ik ga tekenen, maar ik vind Deloitte tot nu toe het leukst.
Kom je bij EY op de FSO of op de gewone afdeling?
pi_92491626
@marjoblabla & Abeba:

Dat jullie al weten wat je wil met je leven als je net van het vwo af komt. Ik heb daar toch 5 jaar langer over gedaan om daar achter te komen!

Verder heb ik nog een vraagje,is het mogelijk via Nyemrode alleen RA te doen? Ik kwam namelijk alleen de combi Master-RA tegen.
pi_92495806
@ Abeba
Ik heb geen flauw idee op welke afdeling ik kom.. Dat hoor ik waarschijnlijk allemaal nog wel als ik daar word aangenomen..

@ TypoQ
Ik heb een half jaar AC gevolgd aan de HU, dus ik weet dat ik dit leuk vind.. En dat is dus niet gelijk na het VWO. Daarnaast ben ik erg goed begeleid door mijn docenten en decaan op de middelbare school. Dus vandaar dat ik een goede keuze heb kunnen maken qua studie. Alleen had ik helaas naar hun moeten luisteren over dat ik naar de Universiteit moest gaan en niet naar het HBO. Al was dat half jaar wel een bevestiging voor mezelf. Ik was er namelijk van overtuigd dat ik niet slim genoeg ben voor de universiteit en doordat ik dus HBO heb gedaan, weet ik dat ik het wel kan.

Over RA.. Je kan RA alleen worden met een master. Als je dus RA wil doen, moet je eerst Accountancy volgen, master en dan PostMaster.. En je hebt die 2 masters nodig om ingeschreven te worden bij het NIVRA en dus jezelf RA mag noemen.. RA zonder master is dus niet mogelijk.. Ik hoop dat je daar iets aan hebt?
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_92510549
@ TypoQ Sinds de vierde ben ik eigenlijk al bezig met 'wat ik later wil worden'. Mijn school en decaan stimuleren dat heel erg, omdat ze niet willen dat mensen verkeerde keuzes maken of niet weten wat ze willen. Omdat ik bovendien N&T met economie doe, kan ik alle kanten op, dan moet je al vroeg gaan kijken wat je wel of niet wilt.

Je hebt dus al een Master begrijp ik? Volgens mij kan je wel op Nyenrode beginnen aan alleen de Postmaster en krijg je verder vrijstellingen voor het gewone Master gedeelte. Misschien kun je contact opnemen met de studiebegeleiding van Nyenrode. Overigens bieden de gewone universiteiten wel gewoon alleen de Postdoc RA aan.
pi_92510589
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:51 schreef MarjoBlabla het volgende:

Over RA.. Je kan RA alleen worden met een master. Als je dus RA wil doen, moet je eerst Accountancy volgen, master en dan PostMaster.. En je hebt die 2 masters nodig om ingeschreven te worden bij het NIVRA en dus jezelf RA mag noemen.. RA zonder master is dus niet mogelijk.. Ik hoop dat je daar iets aan hebt?
Jep, I know. Deze zomer klaar met mijn master Accounting&Control. Ik kon op de nyenrode site echter alleen gecombineerde master-post master vinden, geen post-master alleen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 17:54 schreef Abeba het volgende:

Je hebt dus al een Master begrijp ik? Volgens mij kan je wel op Nyenrode beginnen aan alleen de Postmaster en krijg je verder vrijstellingen voor het gewone Master gedeelte. Misschien kun je contact opnemen met de studiebegeleiding van Nyenrode. Overigens bieden de gewone universiteiten wel gewoon alleen de Postdoc RA aan.
Ah, aha.. nou ga ik eens wat meer uitzoeken. Thnx iig!
pi_92527919
@TypoQ: Als je meer wilt weten over de master van Nyenrode zou ik toch maar eens contact gaan nemen met JohnSpek van hier op het forum. Hij heeft er zich best aardig in verdiept.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_92604532
Oke, vandaag gemaild door Crop! Ik ben daar nu ook uitgenodigd voor een gesprek. Ik hoop dat ik daar eventueel ook een meeloopdag kan doen, zodat ik goed kan kiezen tussen Crop en Ernst & Young.. :)
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:20:41 #176
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92604771
Er zit wel een heel groot verschil tussen Crop en E&Y :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92605864
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:20 schreef Maraca het volgende:
Er zit wel een heel groot verschil tussen Crop en E&Y :o
Ja dat weet ik, maar ik wil dan ook me op verschillende bedrijven oriėnteren.. Ik weet namelijk niet of ik bij een groot bedrijf wil werken of bij een kleinere. Vandaar dus het grote verschil tussen de 2..;)
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_92606695
edit: Verkeerde topic }:|
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:55:26 #179
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_92606963
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:38 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar ik wil dan ook me op verschillende bedrijven oriėnteren.. Ik weet namelijk niet of ik bij een groot bedrijf wil werken of bij een kleinere. Vandaar dus het grote verschil tussen de 2..;)
Vergeet ook niet te kijken naar de studiemogelijkheden :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_92608526
Ja die ook.. Ik heb voordat ik naar e&y ging een vragenlijstje gemaakt, met punten die ik graag wilde weten.. Dus dat ga ik ook bij Crop doen:) En dan natuurlijk ook een vraag wat zij mij bieden qua mogelijkheden voor mijn opleiding:)
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_92617158
Hoor voor het eerst in mn leven van
Crop :')

Het is handiger om bij een grotere kantoor te beginnen, meer ervaring undso...Natuurlijk ook grotere klanten / diverser klantenpakket.

Hangt ervanaf wat je zelf wilt.
pi_92625378
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:18 schreef xminator het volgende:
Hoor voor het eerst in mn leven van
Crop :')

Het is handiger om bij een grotere kantoor te beginnen, meer ervaring undso...Natuurlijk ook grotere klanten / diverser klantenpakket.

Hangt ervanaf wat je zelf wilt.
Ik ken Crop toevallig omdat het vlakbij het werk van mijn vader zit:P En ik weet dat voor de start een groter kantoor beter is voor je, maar dat maakt mij niet uit. Ik wil me vooral goed voelen bij een bedrijf, je moet er toch de komende 8 tot 10 jaar werken, of zelfs nog wel langer.. Daarom wil ik ook een meeloopdag bij beiden, dan kan ik wat beter zien wat beter bij me past.
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_92655783
Of je nou start bij een groot of klein kantoor maakt heus niet veel uit hoor. Je moet gewoon een omgeving zoeken waarin je je 'thuis' voelt. :)

Maarja binnen een kantoor kan de cultuur op de werkvloer ook flink verschillen. Zo had je bij het kantoor waar ik stage liep een afdeling die zicht richtte op de controles van (grote-)MKB-ondernemingen en een afdeling die zich richtte op de controles van ondernemingen uit de publieke sector. Ik weet niet of deze scheiding nog steeds is. Maar het verschil in de cultuur op de werkvloer was heel groot.

Op de eerste afdeling heerste een echte macho-cultuur: overwerken, strakke deadlines, sterke verhalen. Ze bleven iedere dag maar weer doorwerken. _O- Dit resulteerde in een afdeling van ongeveer 25 mannen en 3 vrouwen.

Op de andere afdeling was de man/vrouw-verhouding meer gelijk, had men veel meer tijd voor elkaar over en werkte men wel hard, maar op een meer ontspannen manier.

Persoonlijk leerde ik bij de eerste afdeling het meest, maar voelde ik me prettiger bij de tweede afdeling.

Verder zou ik je zelf niet gaan wijs maken dat je de komende 8 a 10 jaar bij het kantoor gaat werken.... Ik zou gewoon als insteek nemen lekker veel leren, ervaring op doen, beetje geld verdienen. :s) Je ziet dan vanzelf wel of het echt iets is.
pi_92660674
Ja, zo denk ik ook. Ik vind alleen nu gewoon het belangrijkste dat ik me goed voel bij een bedrijf ;) En dat was meer onderbouwing..
Maargoed, ik ga gewoon binnenkort bij Crop kijken en ook naar de meeloopdag van E&Y.. :) Dan zie ik zelf wel wat beter bij me past..
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_92672965
Ik zat vorig jaar zelf ook enorm te twijfelen of ik voor één van de Big 4 moest gaan, of toch een kleiner kantoor moest proberen
Kwam uit op Deloitte Middelburg, perfecte tussenweg!
Klein kantoor, maar toch van Deloitte, ideaal voor mij!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_92679968
@KaBuf Op welke afdeling werk je? Ben je als WO'er begonnen?

Kan iemand me iets vertellen over PwC Almaar/Amsterdam? (sfeer, mensen etc.)
  zondag 13 februari 2011 @ 11:26:38 #187
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_92710020
Ik zit op de controle afdeling (:
En nee, ben als VWO'er begonnen ;-)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_92711754
Hoe is het je tot nu toe bevallen als VWO'er? Zit je op de Nationale Markt of op de PS
pi_92715304
Ik denk niet dat het veel invloed heeft waar je begint, vinkwerk is waar je mee zult beginnen.
It's no rocket science.
  zondag 13 februari 2011 @ 19:16:39 #190
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_92729323
Nou zoals ik al zei, zit ik op Middelburg. En we zijn een aardig klein kantoor dus voor de beginnende assistenten is er nog geen onderscheid. Ik zit dus zowel op de Nationale Markt als op APS, dit in tegenstelling tot mijn college-assistenten in bijv. Rotterdam.

Ik heb inderdaad wel veel vinkwerk, maar dat boeit me eigenlijk niet zoveel. Met het vinken heb ik toch wel het idee dat ik de algemene basis van het bedrijf leer kennen, en dat is toch echt waar je moet beginnen. En ik heb het voordeel dat ik dus niet in het hokje Nationale Markt of het hokje APS zit, ik kan van beide dingen proeven zeg maar. Kan ik later altijd nog kijken welke kant ik op wil (:
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_92729937
Dat klinkt wel logisch idd. Het is ook wel fijn dat je niet meteen in een hokje bent geplaats. Zelf ben ik bij een iets groter (denk ik) kantoor van Deloitte aangenomen en ik moest wel meteen kiezen. Dat was trouwens nog een luxe want een klasgenoot solliciteerde iets later en die kon niet eens meer kiezen. Van de managers kreeg ik bovendien de indruk dat het de bedoeling is dat je in je 'hokje' blijft.... ik heb het gevoel dat bij andere kantoren die scherpe scheiding wat minder aanwezig is.
Wat bedoel je trouwens met je collegeassistenten?
  maandag 14 februari 2011 @ 15:25:57 #192
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_92770391
Oh sorry, ik bedoelde collega-assistenten

Dus assistenten op andere locaties :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_93166099
Oke, ik heb morgen de VWOinhousedag van Ernst & Young. Zijn er nog meer mensen hier die daar heen gaan morgen? Of mensen die al eens naar zo'n dag zijn geweest? Ik heb namelijk echt geen flauw idee van wat ik moet verwachten..
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_93204671
Promo-praatje van een recruiter met een paar accountants die vertellen hoe afwisselend en uitdagend hun werk is en dat er bij EY volop mogelijkheden zijn om je te ontwikkelen, vervolgens een casus of opdrachtje waarmee je een beetje kennis maakt met de werkzaamheden van een accountant en tenslotte de gelegenheid tot een borrel
pi_93226136
In 1 keer goed x)
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_93252259
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 19:29 schreef Abeba het volgende:
Dat klinkt wel logisch idd. Het is ook wel fijn dat je niet meteen in een hokje bent geplaats. Zelf ben ik bij een iets groter (denk ik) kantoor van Deloitte aangenomen en ik moest wel meteen kiezen. Dat was trouwens nog een luxe want een klasgenoot solliciteerde iets later en die kon niet eens meer kiezen. Van de managers kreeg ik bovendien de indruk dat het de bedoeling is dat je in je 'hokje' blijft.... ik heb het gevoel dat bij andere kantoren die scherpe scheiding wat minder aanwezig is.
Wat bedoel je trouwens met je collegeassistenten?
Precies dat dus xD.

Weet je al of het E&Y of Crop wordt?
pi_93299708
@ Abeba

Ik heb nog geen keuze gemaakt, maar dat komt vooral doordat ik nog maar net in de procedures zit bij beide bedrijven. Ik wacht eerst nog even af tot zij met een aanbod komen.
Ik heb waarschijnlijk volgende week mijn gesprek bij Crop (Het duurt daar blijkbaar 2 weken tot ze kunnen terug mailen?). Maar ik werd vandaag ook gemaild door de Belastingdienst, waar ik dus mijn CV ook had ingeleverd..

Ik laat het gewoon even allemaal op me af komen en zo..
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_93384783
Hoe zit dat eigenlijk met de auditpraktijk van KPMG. Is het zo dat je geen keuze hoeft te maken in welk branche van de markt je wilt werken?

Ik las op de site namelijk het volgende 'Bij KPMG hoef je niet gelijk een bepaald specialisme te kiezen. Hierdoor kun je je breed oriėnteren en krijg de tijd en ruimte om de basis te leggen voor een mooie carričre. Bovendien is dit nuttig voor je studie: tijdens je post-RA-opleiding wordt er van je gevraagd cases te maken over verschillende typen cliėnten. Doordat je bij ons de kans krijgt om ook daadwerkelijk bij diverse soorten cliėnten mee te werken, sluit je studie goed aan op de praktijk.'

Volgens mij is dit bij de overige big four namelijk wel het geval.
pi_93450513
Oh zie dat ik het in de verkeerde topic heb gepost :*
  maandag 28 februari 2011 @ 18:53:23 #200
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_93452032
Howdy!
Mensen ik heb een vraagje:
Zijn er hier, naast mij, nog meer mensen die de Bachelor Accountancy volgen op Nyenrode en dus tegelijk werken of die dat hebben gedaan?
Ik zit namelijk te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.. Het werk is heel leuk, daar zit ik niet echt mee. Maar ik vraag me af of ik dit wel wil blijven doen. Ik heb het idee dat controlling meer mijn ding is. Hebben jullie ook wel eens zulke twijfels gehad? Zo ja, hoe zit 't nu?

BVD!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_93593481
Tijdens mijn stage heb ik met een heleboel staff-accountants gepraat die hetzelfde zeggen. Je hoeft je in ieder geval niet alleen te voelen met die twijfels :P
pi_93726329
Heb mijn HBO Bedrijfseconomie omgezet naar Accountancy! Na de zomervakantie dus verder in jaar 3 AC *O*
pi_93734343
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:37 schreef GuitarJJ het volgende:
Heb mijn HBO Bedrijfseconomie omgezet naar Accountancy! Na de zomervakantie dus verder in jaar 3 AC *O*
Kon je beter stage lopen bij een accountantskantoor + minor accountancy doen. Dan maakt het ook niks uit :)
  zondag 6 maart 2011 @ 18:14:50 #204
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_93734411
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:12 schreef xminator het volgende:

[..]

Kon je beter stage lopen bij een accountantskantoor + minor accountancy doen. Dan maakt het ook niks uit :)
School waar hij op zit heeft de eerste twee jaar BE en AC gecombineerd dus in het derde jaar begint het pas :) En die school kennende heeft hij een goede keuze gemaakt ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_93749502
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

School waar hij op zit heeft de eerste twee jaar BE en AC gecombineerd dus in het derde jaar begint het pas :) En die school kennende heeft hij een goede keuze gemaakt ;)
Jep. Dus van 2 BE naar 3 AC :)
  maandag 7 maart 2011 @ 01:52:49 #206
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93755969
onderstaande vakken zitten in de RA opleiding aan de VU, ik kan er echter einig info over vinden, zou iemand kort de afkortingen kunnen geven en wat over de vakken kunnen vertellen? Hoe numeriek zijn de vakken? Doe je tentamen door vaardigheden te toetsen of door feitjes op te dreunen? Hoe juridisch zijn de vakken? Draait het om processen?
• ERP-systemen
• Audit Theory
• EV
• BIV
• FA
• Control & Audit
"Ik quote graag mezelf."
pi_93758456
EV is dus externe verslaggeving, volgens welke regels de jaarrekening dus wordt opgemaakt, de wijze van afschrijven etc.

Weet iemand hier wat van statistiek met excel? Moet namelijk een postensteekproef doen op een orderbestand met behulp van cell sampling?:S:S In het boek valt er niks over te vinden en docent weet er ook vrij weinig van.
  maandag 7 maart 2011 @ 19:12:04 #208
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_93780933
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 01:52 schreef San_Andreas het volgende:
onderstaande vakken zitten in de RA opleiding aan de VU, ik kan er echter einig info over vinden, zou iemand kort de afkortingen kunnen geven en wat over de vakken kunnen vertellen? Hoe numeriek zijn de vakken? Doe je tentamen door vaardigheden te toetsen of door feitjes op te dreunen? Hoe juridisch zijn de vakken? Draait het om processen?
• ERP-systemen
• Audit Theory
• EV
• BIV
• FA
• Control & Audit
BIV: Bestuurlijke informatievoorziening:
Dit vak behandelt de beginselen van informatieverzorging in organisaties, de theoretische beginselen van informatietechnologie en de toepassingsmogelijkheden daarvan. De focus ligt daarbij op de bedrijfsprocessen en administratief-organisatorische structuren waarin de informatieverzorging is ingebed. Omdat automatisering steeds meer een integraal onderdeel wordt van die bedrijfsprocessen en de beheersing daarvan, wordt ook aandacht besteed aan de wijze waarop de bedrijfsprocessen door geautomatiseerde systemen worden ondersteund.

(MyNyenrode (C) )
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 7 maart 2011 @ 23:16:16 #209
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93796285
als ik het goed begrijp zitten er aardig wat soft-informatica vakken in informatica de opleiding tot accountant:
ERP-systemen, BIV
"Ik quote graag mezelf."
pi_93859258
ERP is meer een logistiek concept.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_94252323
Ik overweeg van AA over te stappen naar RA.

Kan iemand een indicatie geven van het salaris voor iemand die 3 jaar ervaring heeft in de samenstelpraktijk en zijn post-HBO AA theorie heeft afgerond?

Misschien niet een gebruikelijke stap, maar toch overweeg ik het. Zijn er mensen die de verkorte master hebben gedaan na hun post-HBO AA, zo ja hoe is dit bevallen?
pi_95132474
Nog mensen die lekker aan het afstuderen zijn...?! *)

[ Bericht 4% gewijzigd door Serrano op 07-04-2011 00:05:10 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 19:37:42 #213
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95132817
- wat is OAT?
- moet je voor je RA opleiding nou veel lezen? Hou niet zo van lezen
"Ik quote graag mezelf."
  woensdag 6 april 2011 @ 20:17:17 #214
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_95135271
De vraag wat OAT is, is vaker ter sprake gekomen. Als je even terugleest ( ;) ) dan krijg je een beeld van wat het is en wat voor effect het op mensen heeft. En ja, een RA moet veel lezen. Als ik kijk naar hoeveel ik al moest lezen voor Hbo Accountancy :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 6 april 2011 @ 20:29:29 #215
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95136108
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:17 schreef Maraca het volgende:
En ja, een RA moet veel lezen. Als ik kijk naar hoeveel ik al moest lezen voor Hbo Accountancy :D
dat zegt niks IMO

hoeveel moet je lezen per studiepunt? Mijn inschatting is 100 pagina's. Maar goed, ik volg die opleiding niet. Heb slechts een vakje gedaan.

En tijdens je werk. Moet je dan veel lezen?
"Ik quote graag mezelf."
  woensdag 6 april 2011 @ 21:49:18 #216
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_95141021
Hoe bedoel je, dat zegt niks? En hoeveel je per studiepunt moet lezen? Pfff.. nooit bijgehouden :') Maar waarom heb je zo'n hekel aan lezen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_95141368
quote:
5s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:37 schreef San_Andreas het volgende:
- wat is OAT?
- moet je voor je RA opleiding nou veel lezen? Hou niet zo van lezen
Heb wel eens een RA horen vertellen dat je idd veel moet lezen. Je moet namelijk bij zijn met de huidige wetgeving en ontwikkelingen etc.
  zondag 10 april 2011 @ 13:28:18 #218
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_95297414
Van de week iemand geholpen met bedrijfsadministratie. Goh, wat mis ik dat ;(

Hoe zit het trouwens nu met degene die de OAT moeten herkansen of voor het eerst te maken krijgen met deze traumatische ervaring? Al begonnen? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 10 april 2011 @ 19:44:03 #219
236125 33
the exploding psychology
pi_95312558
Ik heb morgen een mondeling en een vraag die daar zeker in voor zal komen gaat over rubrieken 5, 6 en 7 (bedrijfsadministratie).
Nou is bedrijfsadministratie niet mijn sterkste punt en heb ik mij totaal niet bezig gehouden daarmee.

Is er iemand die mij (kort) duidelijk kan uitleggen hoe het zit met deze rubrieken en wanneer bepaalde kosten van rubriek 5 naar 6 gaan etc etc.
Voorbeeldvragen:
"Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 5. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 5? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?
Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 6. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 6? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?
Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 7. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 7? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?"

Bedankt!
pi_95323879
inderdaad, heb deze semester nog niks langs zien komen over de oat :P
pi_95323927
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:44 schreef 33 het volgende:
Ik heb morgen een mondeling en een vraag die daar zeker in voor zal komen gaat over rubrieken 5, 6 en 7 (bedrijfsadministratie).
Nou is bedrijfsadministratie niet mijn sterkste punt en heb ik mij totaal niet bezig gehouden daarmee.

Is er iemand die mij (kort) duidelijk kan uitleggen hoe het zit met deze rubrieken en wanneer bepaalde kosten van rubriek 5 naar 6 gaan etc etc.
Voorbeeldvragen:
"Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 5. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 5? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?
Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 6. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 6? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?
Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 7. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 7? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?"

Bedankt!
http://www.boekhoudkundige.nl/Grootboek.html
pi_95325320
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:44 schreef 33 het volgende:
Ik heb morgen een mondeling en een vraag die daar zeker in voor zal komen gaat over rubrieken 5, 6 en 7 (bedrijfsadministratie).
Nou is bedrijfsadministratie niet mijn sterkste punt en heb ik mij totaal niet bezig gehouden daarmee.

Is er iemand die mij (kort) duidelijk kan uitleggen hoe het zit met deze rubrieken en wanneer bepaalde kosten van rubriek 5 naar 6 gaan etc etc.
Voorbeeldvragen:
"Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 5. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 5? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?
Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 6. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 6? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?
Ik zie dat u gebruik maakt van diverse grootboekrekeningen in rubriek 7. Wat houdt dat eigenlijk in rubriek 7? Waarvoor gebruikt u deze rubriek?"

Bedankt!
Toevallig een herkansing Bedrijfsanalyse/Strategisch management/Bedrijfsadministratie? ;)

OT:
Rubriek 5: Indirecte kosten
Rubriek 6: Fabricagerekening (direct en indirect)
Rubriek 7: Voorraden. Hier boek je voorraad gereedproduct, halffabrikaten en onderhanden werk op
Rubriek 8: Verkooprekening / omzet

Directe verkoopkosten gaan van rubriek 4 naar 8
Directe fabricagekosten gaan van rubriek 4 naar 6
Indirecte verkoopkosten gaan van rubriek 4 naar 5 en daarna van 5 naar 8
Indirecte fabricagekosten gaan van rubriek 4 naar 5 en daarna van 5 naar 6

(mits het bedrijf gebruik maakt van rubriek 4; kosten)
  maandag 11 april 2011 @ 12:30:46 #223
236125 33
the exploding psychology
pi_95338062
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2011 23:20 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Toevallig een herkansing Bedrijfsanalyse/Strategisch management/Bedrijfsadministratie? ;)

OT:
Rubriek 5: Indirecte kosten
Rubriek 6: Fabricagerekening (direct en indirect)
Rubriek 7: Voorraden. Hier boek je voorraad gereedproduct, halffabrikaten en onderhanden werk op
Rubriek 8: Verkooprekening / omzet

Directe verkoopkosten gaan van rubriek 4 naar 8
Directe fabricagekosten gaan van rubriek 4 naar 6
Indirecte verkoopkosten gaan van rubriek 4 naar 5 en daarna van 5 naar 8
Indirecte fabricagekosten gaan van rubriek 4 naar 5 en daarna van 5 naar 6

(mits het bedrijf gebruik maakt van rubriek 4; kosten)
Herkansing strategisch management en AO-handboek. Gehaald trouwens ;). Er werd niet gevraagd over rubrieken, maar toch bedankt voor de hulp!
pi_95340498
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:30 schreef 33 het volgende:

[..]

Herkansing strategisch management en AO-handboek. Gehaald trouwens ;). Er werd niet gevraagd over rubrieken, maar toch bedankt voor de hulp!
Saxion zeker?
pi_95340572
De vragen kwamen me al bekend voor iig :P (uit de assessmenthandleiding)
  maandag 11 april 2011 @ 14:50:36 #226
236125 33
the exploding psychology
pi_95342999
Saxion inderdaad.
Hehe heb jij hetzelfde achter de rug dan? Ben wel blij dat het er op zit zeg, bohh.
pi_95343084
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 14:50 schreef 33 het volgende:
Saxion inderdaad.
Hehe heb jij hetzelfde achter de rug dan? Ben wel blij dat het er op zit zeg, bohh.
Jep, Saxion Deventer ;)

Gefeliciteerd trouwens!
  maandag 11 april 2011 @ 22:48:46 #228
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95369114
zijn er nou ook werk-leer-trajecten tot RC? Bij accountancy is het zo'n beetje de norm geloof ik maar bij controller heb ik het nog niet gezien
"Ik quote graag mezelf."
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 april 2011 @ 22:57:36 #229
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95369701
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 22:48 schreef San_Andreas het volgende:
zijn er nou ook werk-leer-trajecten tot RC? Bij accountancy is het zo'n beetje de norm geloof ik maar bij controller heb ik het nog niet gezien
Bij de VU is wel een RCopleiding http://www.feweb.vu.nl/nl(...)sopleiding/index.asp
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 11 april 2011 @ 23:00:46 #230
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95369936
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:57 schreef borisz het volgende:

[..]

Bij de VU is wel een RCopleiding http://www.feweb.vu.nl/nl(...)sopleiding/index.asp
ja, maar dan moet je er zelf nog een bedrijf bij zien te vinden. Ik wilde dus weten of er ook bedrijven zijn die standaard een baan aanbieden waarbij dan een RC opleiding aan bijvoorbeeld de VU inbegrepen zit.
"Ik quote graag mezelf."
  maandag 11 april 2011 @ 23:34:50 #231
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95371918
is een masteropleiding accountancy en control eigenlijk iets waard zonder post opleiding tot RC of RA?
"Ik quote graag mezelf."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 april 2011 @ 10:57:45 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_95382566
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 23:34 schreef San_Andreas het volgende:
is een masteropleiding accountancy en control eigenlijk iets waard zonder post opleiding tot RC of RA?
Het is een startkwalificatie waarmee je aan de slag kan. Maar er wordt van je verwacht dat je door gaat, zeker voor RA. RC weet ik niet precies.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_95384438
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:00 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

ja, maar dan moet je er zelf nog een bedrijf bij zien te vinden. Ik wilde dus weten of er ook bedrijven zijn die standaard een baan aanbieden waarbij dan een RC opleiding aan bijvoorbeeld de VU inbegrepen zit.
Ik weet wel dat er bij EY een aantal mensen zitten die een RC opleiding volgen, die zitten niet in de audit maar in de advisory tak.
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:01:34 #234
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_95541137
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 23:34 schreef San_Andreas het volgende:
is een masteropleiding accountancy en control eigenlijk iets waard zonder post opleiding tot RC of RA?
Als je in de accountancy door wilt gaan, dringen de kantoren er wel vaak op aan dat je de titel haalt. Maar als je gewoon op een FA gaat werken hoeft dat niet per se
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:34:07 #235
297887 jostie1990
Tuig van de richel
pi_95593106
Hoi Fokkers,,

Ik volg dit forum al een tijdje en ik zit met een vraag,, op dit moment ben ik bezig aan een voltijd opleiding accountancy aan de Han.
Dit gaat me opzich prima af, maar ik heb het idee dat ik meer zou kunnen leren in de praktijk dan uit de boeken. Nu leek het me misschien een oplossing om mijn opleiding duaal te vervolgen.

Mijn vraag is nu: Wie heeft hier ervaring mee en kan me er iets over vertellen.. Interessant voor mij is bijvoorbeeld:
- waar je werkt?
- wat wordt daar van je verwacht?
- wat krijg je ervoor terug?
- studiebelasting (aantal uren zelfstudie?)

Bedankt ! :)
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg, óf te laat (Johan Cruijf)
  zondag 17 april 2011 @ 00:50:21 #236
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95606690
hebben ziekenhuizen nou ook accountants ?
"Ik quote graag mezelf."
pi_95607860
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:50 schreef San_Andreas het volgende:
hebben ziekenhuizen nou ook accountants ?
ja
  zondag 17 april 2011 @ 02:54:50 #238
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95610119
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 01:18 schreef xminator het volgende:

[..]

ja
dus of je nou accountant of controller bent, je kan eigenlijk overal aan de slag en kan werkelijk waar bij bijna elke onderneming of instelling een kijkje in de keuken krijgen?
"Ik quote graag mezelf."
  zondag 17 april 2011 @ 21:19:03 #239
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95640320
• Is het nou als RA makkelijk om controller te worden?
• Als je alleen master accountancy en /of control hebt gedaan en geen zin meer hebt in een RA opleiding (RC is wel goed), waar en hoe kan je dan zoal terecht komen?
"Ik quote graag mezelf."
pi_95706705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 20:34 schreef jostie1990 het volgende:
Hoi Fokkers,,

Ik volg dit forum al een tijdje en ik zit met een vraag,, op dit moment ben ik bezig aan een voltijd opleiding accountancy aan de Han.
Dit gaat me opzich prima af, maar ik heb het idee dat ik meer zou kunnen leren in de praktijk dan uit de boeken. Nu leek het me misschien een oplossing om mijn opleiding duaal te vervolgen.

Mijn vraag is nu: Wie heeft hier ervaring mee en kan me er iets over vertellen.. Interessant voor mij is bijvoorbeeld:
- waar je werkt?
- wat wordt daar van je verwacht?
- wat krijg je ervoor terug?
- studiebelasting (aantal uren zelfstudie?)

Bedankt ! :)
Ik volg ook de duale opleiding aan de HAN, ik ben momenteel aan het afstuderen.

- waar je werkt?

Ik werk bij een klein accountantskantoor (zo'n 115 medewerkers) ik ben voornamelijk bezig met het samenstellen van jaarrekeningen, boeken van administraties en opstellen van fiscale aangiften.
Bij de grotere kantoren komt het nog wel eens voor dat je bijvoorbeeld alleen bezig bent met samenstellen, of bijv alleen met uitvoeren van controle's.

- wat wordt daar van je verwacht?

Ze verwachten dat je je werkzaamheden naar behoren doet en een stijgende lijn laat zien in kwaliteit van je werk. Je begint met eenvoudige jaarrekeningen en dit niveau wordt langzaam opgebouwd. Daarnaast moet je natuurlijk ook op school bijblijven. Bij mij op het kantoor is het zo dat je met 2 man op een kamer zit, de 2e persoon is een meer ervaren iemand die je kan helpen met je werkzaamheden en antwoord kan geven op je vragen.

- wat krijg je ervoor terug?

Je krijgt loon, je werkt immers 24 uren per week. Uit ervaring kan ik zeggen dat dit rond de ¤1000,- ligt, maar dit kan verschillen per kantoor. Je opleiding wordt vaak helemaal vergoed, vwb de studieboeken wil het ook wel eens verschillen, ik krijg 50% vergoed.
Ook heb je recht op studiefinanciering en het studentenreisproduct (OV).

- studiebelasting (aantal uren zelfstudie?)

Dit is per student verschillend, ik heb de opleiding redelijk makkelijk gehaald (theorie-gedeelte) en had dus minder zelfstudie nodig. Ik denk dat een gemiddelde student zo'n 4 a 5 uur per week met zelfstudie bezig is, dit kan per periode verschillen. Ligt heel erg aan de vakken die je hebt, niveau dat je zelf hebt, evt vooropleiding die je al hebt gehad enz. enz..

Ik volg zelf de duale variant met 3 dagen werken en 2 dagen school. In nijmegen starten ze dit schooljaar ook met een variant van 4 dagen werken en 1 dag school.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
  donderdag 21 april 2011 @ 13:33:44 #241
297887 jostie1990
Tuig van de richel
pi_95803527
Bedankt voor deze duidelijke antwoorden!!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg, óf te laat (Johan Cruijf)
pi_96297760
hey,

Ik ben nu een 2e jaars student accountancy gaat heel goed, ik heb gesolliciteerd voor een stageplaats bij Deloitte. Zij hebben mij een capaciteitentest toegestuurd, die heb ik gehaald. Nu komt er een eerste gesprek. Hoe groot is de kans dat ik word aangenomen na het behalen van die capaciteitentest? en hebben jullie nog tips voor het gesprek?

gr

gk1206
pi_96302007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:37 schreef GK1206 het volgende:
hey,

Ik ben nu een 2e jaars student accountancy gaat heel goed, ik heb gesolliciteerd voor een stageplaats bij Deloitte. Zij hebben mij een capaciteitentest toegestuurd, die heb ik gehaald. Nu komt er een eerste gesprek. Hoe groot is de kans dat ik word aangenomen na het behalen van die capaciteitentest? en hebben jullie nog tips voor het gesprek?

gr

gk1206
Van 0 tot 100%, Naar de capaciteitentest wordt bijna niet naar gekeken.

Als je een beetje normaal kunt communiceren en jezelf goed voorbereid ben je voor 95% binnen.
pi_96302170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 17:20 schreef xminator het volgende:

[..]

Van 0 tot 100%, Naar de capaciteitentest wordt bijna niet naar gekeken.

Als je een beetje normaal kunt communiceren en jezelf goed voorbereid ben je voor 95% binnen.
Ah oke dankjewel kerel, dan moet het wel lukken. Op wat moet ik me precies voorbereiden? welke onderwerpen etc.
pi_96304826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 17:23 schreef GK1206 het volgende:

[..]

Ah oke dankjewel kerel, dan moet het wel lukken. Op wat moet ik me precies voorbereiden? welke onderwerpen etc.
http://www.wikijob.co.uk/wiki/pwc-interview-questions
pi_96333205
quote:
nogmaals dankjewel, heel erg overzichtelijk :)
  maandag 16 mei 2011 @ 19:50:24 #247
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_96901587
Wat is het hier eng stil als je je bedenkt dat de OAT binnenkort alweer is. :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97016875
Juist daarom is het zo stil, iedereen is hard aan het leren!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 10:05:45 #249
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97531012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:48 schreef wibraman het volgende:
Juist daarom is het zo stil, iedereen is hard aan het leren!
OAT is begonnen *O*

Afstudeergenootje gaat hem nu voor de derde keer maken. Hoop dat ze het nu gaat halen. Kan ze eindelijk afstuderen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97532411
Erg stil deze oat. Vorig jaar toen ik hem maakte, waren we toch een stuk of vijf studenten actief op het forum, die hem moesten maken :P
pi_97532518
Hoi, ik volg nu een bachelor opleiding bedrijfskunde, en ik wil hierna een Master Accounting&Control doen, maar moet ook alvast voorbereiden in dat jaar of ik accountancy of Control kant op ga...

Nu vroeg ik me af wat nou precies de grote verschillen zijn? Dan bedoel ik praktisch, in je werk... ?
En welke opleiding is zwaarder? Accountancy of Controller.. Lijkt mij de eerste als ik zo eens bekijk welke vakken ik allemaal moet gaan doen bij Accountancy. Is dit de moeite waard? Is er bijv. meer werk in de accountancy of de control?

Bedankt :).
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:24:10 #252
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97533156
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:01 schreef mie_at_work het volgende:
Erg stil deze oat. Vorig jaar toen ik hem maakte, waren we toch een stuk of vijf studenten actief op het forum, die hem moesten maken :P
Ja, erg jammer ;( Vond dat het enige lichtpuntje in het hele OAT gebeuren :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97538265
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:04 schreef Unknown18 het volgende:
Hoi, ik volg nu een bachelor opleiding bedrijfskunde, en ik wil hierna een Master Accounting&Control doen, maar moet ook alvast voorbereiden in dat jaar of ik accountancy of Control kant op ga...

Nu vroeg ik me af wat nou precies de grote verschillen zijn? Dan bedoel ik praktisch, in je werk... ?
En welke opleiding is zwaarder? Accountancy of Controller.. Lijkt mij de eerste als ik zo eens bekijk welke vakken ik allemaal moet gaan doen bij Accountancy. Is dit de moeite waard? Is er bijv. meer werk in de accountancy of de control?

Bedankt :).
Als je accountant wilt worden moet je een beschermde titel (AA/RA) halen voordat je mag gaan controleren (of je blijft altijd assistent). Voor controller is dat niet nodig. Je kunt wel voor de RC titel gaan, maar met alleen een master of zelfs bachelor kun je ook gewoon aan het werk.
pi_97548519
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, erg jammer ;( Vond dat het enige lichtpuntje in het hele OAT gebeuren :P
heb ook erg veel aan deze forum gehad tijdens de OAT. vlogen me destijds allemaal termen om de oren, waar ik nog nooit van gehoord had :P. ben het nu helaas weer allemaal vergeten.

in september ga ik beginnen met de combitraject aan de VU :)
jij je al ingeschreven Maraca? jij ging aan de Nyenrode studeren toch?
pi_97548616
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:04 schreef Unknown18 het volgende:
Hoi, ik volg nu een bachelor opleiding bedrijfskunde, en ik wil hierna een Master Accounting&Control doen, maar moet ook alvast voorbereiden in dat jaar of ik accountancy of Control kant op ga...

Nu vroeg ik me af wat nou precies de grote verschillen zijn? Dan bedoel ik praktisch, in je werk... ?
En welke opleiding is zwaarder? Accountancy of Controller.. Lijkt mij de eerste als ik zo eens bekijk welke vakken ik allemaal moet gaan doen bij Accountancy. Is dit de moeite waard? Is er bijv. meer werk in de accountancy of de control?

Bedankt :).
Als accountant controleer je de jaarrekeningen die de controllers maken. Als controller kan je werk natuurlijk wel meer inhouden dan enkel het maken van jaarrekeningen.
In feite komt het hier op neer geloof ik.
Een controller werkt dan ook meestal voor een bedrijf, terwijl een accountant werkt bij een accountantskantoor.
pi_97548653
wat is OAT? is dat voor HBO? en waarom heeft iedereen het erover?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:47:25 #257
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97550967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:40 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

heb ook erg veel aan deze forum gehad tijdens de OAT. vlogen me destijds allemaal termen om de oren, waar ik nog nooit van gehoord had :P. ben het nu helaas weer allemaal vergeten.

in september ga ik beginnen met de combitraject aan de VU :)
jij je al ingeschreven Maraca? jij ging aan de Nyenrode studeren toch?
Hier las ik toen iets over quasi goederenbeweging. Toen dacht ik van "oh ja, dat moet ik nog bestuderen" :D Toen het in de OAT kwam had ik zoiets van "dankje Fok!" :+

Ik heb mij ingeschreven bij Nyenrode *O* Voorlopige aanmelding ontvangen en begin juni krijg ik de definitieve inschrijving (als het goed is :P) Nu een lease-auto uitzoeken *;
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:50:57 #258
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97551091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:44 schreef icebeer het volgende:
wat is OAT? is dat voor HBO? en waarom heeft iedereen het erover?
OAT staat voor OverAll Toets (Of Overall Trauma) en dat is een toets voor HBO Accountancy studenten. Als je er meer over wilt weten: in de vorige topics is het uitvoerig besproken en zie je ook wat voor stress het met zich meebrengt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97551989
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:43 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Als accountant controleer je de jaarrekeningen die de controllers maken. Als controller kan je werk natuurlijk wel meer inhouden dan enkel het maken van jaarrekeningen.
In feite komt het hier op neer geloof ik.
Een controller werkt dan ook meestal voor een bedrijf, terwijl een accountant werkt bij een accountantskantoor.
Accountants kunnen ook bij bedrijven als interne accountant werken. Daarnaast zijn er overheidsaccountants en de zogenoemde accountants in business. Die werken in het bedrijfsleven als controller of CFO (bijvoorbeeld). De accountants die jij noemt zijn externe accountants :).
pi_97553224
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:47 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hier las ik toen iets over quasi goederenbeweging. Toen dacht ik van "oh ja, dat moet ik nog bestuderen" :D Toen het in de OAT kwam had ik zoiets van "dankje Fok!" :+

Ik heb mij ingeschreven bij Nyenrode *O* Voorlopige aanmelding ontvangen en begin juni krijg ik de definitieve inschrijving (als het goed is :P) Nu een lease-auto uitzoeken *;
Waarom nyenrode?
pi_97553441
@ Maraca: mag je een eigen auto uitkiezen? Volgens mij krijgen wij bij Deloitte in het eerste jaar gewoon een auto uit de pool aangewezen, of de standaardauto.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:55:03 #262
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97557067
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:37 schreef xminator het volgende:

[..]

Waarom nyenrode?
Vanuit de studievereniging heb ik daar een dagje rondgelopen en had er een goed gevoel bij O+ leuke docenten, mooie school en ook de 'proef'colleges spraken mij aan :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:43 schreef mie_at_work het volgende:
@ Maraca: mag je een eigen auto uitkiezen? Volgens mij krijgen wij bij Deloitte in het eerste jaar gewoon een auto uit de pool aangewezen, of de standaardauto.
Ja, bij KPMG mag je zelf een auto uitkiezen. Wel lastig hoor :') Alhoewel ik er al een tijdje één op het oog heb :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97559174
Bedankt voor de antwoorden, denk dat ik dan toch richting accountant/accountancy ga.. is alleen wel een pittige weg volgens mij tot RA (Bachelor, Master en Postgraduate), dat kan ik bij de VU volgen.. AA is nog iets lager toch? En hoeveel heb je daarvoor nodig? (Bachelor en Master alleen?)
pi_97560741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vanuit de studievereniging heb ik daar een dagje rondgelopen en had er een goed gevoel bij O+ leuke docenten, mooie school en ook de 'proef'colleges spraken mij aan :)

[..]

Ja, bij KPMG mag je zelf een auto uitkiezen. Wel lastig hoor :') Alhoewel ik er al een tijdje één op het oog heb :@
Leuk hoor dat je gelijk al een auto mag uitkiezen :)
Waar in Nyenrode ga je je colleges volgen? Volgens mij hebben ze namelijk verschillende locatiezalen waar ze les geven, waardoor je niet echt het gevoel krijgt dat je op Nyenrode zit.

Alhoewel les op de Breukelen me wel wat lijkt, is het voor mij toch een beetje te ver om daar mijn colleges te volgen.
pi_97563142
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

OAT staat voor OverAll Toets (Of Overall Trauma) en dat is een toets voor HBO Accountancy studenten. Als je er meer over wilt weten: in de vorige topics is het uitvoerig besproken en zie je ook wat voor stress het met zich meebrengt.
oke bedankt, ik doe master accountancy en had nooit echt begrepen wat het was :P
pi_97563190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:32 schreef Unknown18 het volgende:
Bedankt voor de antwoorden, denk dat ik dan toch richting accountant/accountancy ga.. is alleen wel een pittige weg volgens mij tot RA (Bachelor, Master en Postgraduate), dat kan ik bij de VU volgen.. AA is nog iets lager toch? En hoeveel heb je daarvoor nodig? (Bachelor en Master alleen?)
Gewoon de vakken volgen die in de studiegids staan voor de master accountancy en daarnaast nog Accounting information systems, belastingrecht en boekhouden volgen. Dan wordt je rechtstreeks toegelaten aan de postgraduatie registeraccountant opleiding.
Postgraduatie opleiding volg je altijd part-time, want er is een theorie en praktijk gedeelte.

En ja, ik ga ook voor deze richting :P
pi_97565136
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:44 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Gewoon de vakken volgen die in de studiegids staan voor de master accountancy en daarnaast nog Accounting information systems, belastingrecht en boekhouden volgen. Dan wordt je rechtstreeks toegelaten aan de postgraduatie registeraccountant opleiding.
Postgraduatie opleiding volg je altijd part-time, want er is een theorie en praktijk gedeelte.

En ja, ik ga ook voor deze richting :P
Ben ik ook achter, probleem is alleen dat ik belastingrecht en boekhouden volgend jaar niet kan volgen omdat ik dus buitenland dan ben... Acc IS ga ik wel volgen 2e periode volgend jaar. Maar wat ik me dus afvroeg, kan je die vakken als belastingrecht/boekhouden (dus keuzevakken van bachelor) ook nog gewoon doen/volgen in je master jaar? want dat is dan de enige optie voor mij :p. Tenminste, als ik zonder vertraging door wil..

Want is ook mijn plan, Master acc/control spec. accountancy en dan die postgrad.
En staat bij boekhouden/belastingrecht/acc IS... "Om zonder deficiencies in te stromen in PGO accountancy dien je deze te volgen" ... Dat is "tekortkomingen", dus als je dat lees, is het niet verplicht... maar volgens mij is dat het wel :p.
pi_97566342
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:24 schreef Unknown18 het volgende:

[..]

Ben ik ook achter, probleem is alleen dat ik belastingrecht en boekhouden volgend jaar niet kan volgen omdat ik dus buitenland dan ben... Acc IS ga ik wel volgen 2e periode volgend jaar. Maar wat ik me dus afvroeg, kan je die vakken als belastingrecht/boekhouden (dus keuzevakken van bachelor) ook nog gewoon doen/volgen in je master jaar? want dat is dan de enige optie voor mij :p. Tenminste, als ik zonder vertraging door wil..

Want is ook mijn plan, Master acc/control spec. accountancy en dan die postgrad.
En staat bij boekhouden/belastingrecht/acc IS... "Om zonder deficiencies in te stromen in PGO accountancy dien je deze te volgen" ... Dat is "tekortkomingen", dus als je dat lees, is het niet verplicht... maar volgens mij is dat het wel :p.
Ze zijn inderdaad niet verplicht, je kan ze later gewoon bijwerken.
Waar ga je heen in het derde jaar?
pi_97566658
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:53 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ze zijn inderdaad niet verplicht, je kan ze later gewoon bijwerken.
Waar ga je heen in het derde jaar?
Ok das wel mooi dan. :D

Cardiff, 2e semester volgend jaar. Wel best chill, kan uit 8 vakke kieze ofzo en ze zijn daar Accountancy/Finance gericht vooral :p. Dus ga daar sowieso nog wel wat accountancy vakken meepakken.
pi_97566719
Doublepost.. delete:p
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:39:09 #271
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97568322
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:02 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

Leuk hoor dat je gelijk al een auto mag uitkiezen :)
Waar in Nyenrode ga je je colleges volgen? Volgens mij hebben ze namelijk verschillende locatiezalen waar ze les geven, waardoor je niet echt het gevoel krijgt dat je op Nyenrode zit.

Alhoewel les op de Breukelen me wel wat lijkt, is het voor mij toch een beetje te ver om daar mijn colleges te volgen.
Binnenkort maar wat afspraken maken om een proefritje te maken. Best vreemd dat mijn eerste auto gelijk een mooie leasebak is :P

En ik ga in Rotterdam de colleges volgen. Helaas inderdaad niet het Nyenrode gevoel, maar de hoorcolleges en tentamens zijn wel in Breukelen. :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97590836
Ik krijg zojuist van Deloitte en KPMG te horen dat ik uitgenodigd ben voor een tweede gesprek :D.
Hebben jullie nog tips zodat ik me goed kan voorbereiden :D?
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:43:36 #273
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97595311
*O*

Goed beargumenteren waarom Deloitte en waarom KPMG. Zeker als ze gaan vragen of je ook gesprekken hebt bij andere (Big4) kantoren. Houd ook rekening met situatievragen. Denk dus alvast goed na over bijzondere dingen die je hebt meegemaakt. Deadlines, fraude weet ik het. Zorg ervoor dat je een paar verhalen paraat hebt die je sterke punten naar voren brengen. Bij ontwikkelingspunten: geef aan hoe je dat aan gaat pakken.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97598012
dankjewel :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:14:52 #275
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97599825
En vergeet niet de 'STAR' methode toe te passen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97788586
Een vraag: Is het mogelijk om een bijbaan bij een accountantkantoor te hebben zonder al daadwerkelijk een studie in die richting te volgen?
Ik heb namelijk mijn VWO eindexamens er op zitten, zeer waarschijnlijk wel geslaagd en goede cijfers voor Economie en Management & Organisatie (M&O). Daarnaast heb ik een klein (en waarschijnlijk nutteloos) diploma Elementair Boekhouden gehaald.
Mijn plan was om gewoon wat bedrijven op te bellen, maar ik heb toch liever wat informatie waar ik aan begin. Mijn idee was om wat kleine klusjes uit te voeren, maar ik weet dus niet of dat kan/mag.
pi_97815141
Wil je een voltijd studie of een deeltijd studie in die richting volgen?

En niet geschoten is altijd mis ;)
pi_97819696
Waarschijnlijk Economie & Bedrijfseconomie aan de VU te Amsterdam.
Uiteraard, mooi principe, maar wellicht zijn er hier meer mensen die al zo'n bijbaan hebben/iemand weten die zo'n bijbaan heeft. Of de andere kant, zijn er mensen die zeker weten dat zoiets niet mogelijk is...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 07:50:12 #279
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97827898
Deloitte heeft zelfs speciale studentenvacatures op haar website
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97829273
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 07:50 schreef Maraca het volgende:
Deloitte heeft zelfs speciale studentenvacatures op haar website
Maar dit zijn volgens mij vooral vacatures gericht op laatstejaarsstudenten accountancy, bedrijfseconomie en fiscaal economie.
pi_98247036
Al iemand een uitslag van de OAT?

Ik heb hem zelf ook gemaakt, vrij lastig in vergelijking met de vorige 2 OAT's. Heb gehoord dat in Breda en Tilburg slechts 50% geslaagd is.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:13:42 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98247912
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:50 schreef Hoshigake het volgende:
Al iemand een uitslag van de OAT?

Ik heb hem zelf ook gemaakt, vrij lastig in vergelijking met de vorige 2 OAT's. Heb gehoord dat in Breda en Tilburg slechts 50% geslaagd is.
Waar ging de OAT eigenlijk over deze keer?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_98248037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:13 schreef Maraca het volgende:

[..]

Waar ging de OAT eigenlijk over deze keer?
Een productiebedrijf dat houten huizen produceerde. 6 standaard maten en de klant kan daarop zijn specificaties aan toevoegen. Tevens ook onderhoud van de huizen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 14:22:25 #284
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98248194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:17 schreef Hoshigake het volgende:

[..]

Een productiebedrijf dat houten huizen produceerde. 6 standaard maten en de klant kan daarop zijn specificaties aan toevoegen. Tevens ook onderhoud van de huizen.
Dat is nog best een leuke :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_98249071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is nog best een leuke :o
Hij was inderdaad leuker dan b.v. Juno (voetbalvereniging), maar er werden pittige vragen gesteld. In de ochtend hadden veel studenten tijdnood. Veel mensen hebben hierdoor niet elke vraag kunnen invullen. Zeker met de uitslagen in Tilburg en Breda hou ik nog even mijn hart vast! :{
  donderdag 16 juni 2011 @ 15:06:28 #286
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98249980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:44 schreef Hoshigake het volgende:

[..]

Hij was inderdaad leuker dan b.v. Juno (voetbalvereniging), maar er werden pittige vragen gesteld. In de ochtend hadden veel studenten tijdnood. Veel mensen hebben hierdoor niet elke vraag kunnen invullen. Zeker met de uitslagen in Tilburg en Breda hou ik nog even mijn hart vast! :{
Ja, Juno heb ik ook gemaakt. Toen had ik echt zo'n Darth Vader "Nooooooooo!" in mijn hoofd toen ik de casus zag :P Ik duim voor je :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_98251128
Huh had jij ook Juno gemaakt Maraca? :P ik vond die casus echt superleuk als voetbalfan zijnde :D
  donderdag 16 juni 2011 @ 16:22:48 #288
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98253653
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:31 schreef mie_at_work het volgende:
Huh had jij ook Juno gemaakt Maraca? :P ik vond die casus echt superleuk als voetbalfan zijnde :D
Ik heb Best Dressed gemaakt en Juno. Vond het echt een verschrikkelijke casus. Was nu wel ineens blij dat mijn vader en broer het tijdens het eten altijd over voetbal hadden :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_98453027
quote]0s.gif Op vrijdag 25 december 2009 13:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zo mag ik het horen ^O^
Het is zeker een leuke, maar ook een zware opleiding. :) Maar met genoeg motivatie en doorzettingsvermogen moet het je zeker lukken :Y
[/quote]

Beetje een oude quote, maar ik herkende je naam nog toen we het over de opleiding Accountancy hadden.

Ik ben vorig jaar begonnen aan de opleiding en heb nu mijn propedeuse gehaald.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:02:06 #290
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98453752
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:43 schreef tennisboy het volgende:
Beetje een oude quote, maar ik herkende je naam nog toen we het over de opleiding Accountancy hadden.

Ik ben vorig jaar begonnen aan de opleiding en heb nu mijn propedeuse gehaald.
Gefeliciteerd! Bevalt de opleiding? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_98453874
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Bevalt de opleiding? :)
Dankjewel. De opleiding bevalt goed. Leuke vakken en projecten.
pi_98457123
Laat ik mijn eerste post op dit forum maar vrolijk beginnen.

Ik heb de OAT gehaald *O*
pi_98459894
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:05 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Dankjewel. De opleiding bevalt goed. Leuke vakken en projecten.
Klinkt goed zo dan :) . Heb zelf mijn P ook in 1 jaar gehaald en ik doe nu het tweede jaar (AC). Gewoon zorgen dat je alles haalt en dat je niet volgend jaar weer iets hoeft te doen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:31:01 #294
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98470576
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:05 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Dankjewel. De opleiding bevalt goed. Leuke vakken en projecten.
Goed om te horen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:42 schreef Graaf_Kinterslaas het volgende:

[..]

Klinkt goed zo dan :) . Heb zelf mijn P ook in 1 jaar gehaald en ik doe nu het tweede jaar (AC). Gewoon zorgen dat je alles haalt en dat je niet volgend jaar weer iets hoeft te doen.
Klopt. Loop alsjeblieft niet de kantjes er vanaf, want dan kom je jezelf behoorlijk tegen bij de OAT.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:32 schreef witikvil het volgende:
Laat ik mijn eerste post op dit forum maar vrolijk beginnen.

Ik heb de OAT gehaald *O*
Gefeliciteerd! Vond je het een moeilijke casus?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:37:13 #295
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98470832
Ik heb zelf de documenten binnengekregen van Nyenrode en ik zat te kijken naar de cursussen die ik voor mijn pre-master moet volgen. Nu zag ik bij de keuzemodules de module 'fraude en witwassen' staan. Deze hoef ik niet te volgen, maar ik zou het eigenlijk wel heel graag willen :@ Ik ga nog contact opnemen met Nyenrode hierover, maar wat is jullie ervaring met het volgen van extra cursussen?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_98472192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:31 schreef Maraca het volgende:

[..]

Goed om te horen :)

[..]

Klopt. Loop alsjeblieft niet de kantjes er vanaf, want dan kom je jezelf behoorlijk tegen bij de OAT.

[..]

Gefeliciteerd! Vond je het een moeilijke casus?
Weet eigenlijk nog weinig van de casus. We hadden gelukkig 1,5 week eerder de tweede oefen OAT over eenzelfde soort bedrijf. Dat hielp wel wat.
pi_98498374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:37 schreef Maraca het volgende:
Ik heb zelf de documenten binnengekregen van Nyenrode en ik zat te kijken naar de cursussen die ik voor mijn pre-master moet volgen. Nu zag ik bij de keuzemodules de module 'fraude en witwassen' staan. Deze hoef ik niet te volgen, maar ik zou het eigenlijk wel heel graag willen :@ Ik ga nog contact opnemen met Nyenrode hierover, maar wat is jullie ervaring met het volgen van extra cursussen?
Denk dat je werkgever daar niet op zit te wachten. Kost weer knaken en extra uren die je niet kan werken. Zelf zit je er denk ik tegen die tijd ook niet op te wachten. Werken en studeren is zware combi.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:32:33 #298
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98498788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:10 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Denk dat je werkgever daar niet op zit te wachten. Kost weer knaken en extra uren die je niet kan werken. Zelf zit je er denk ik tegen die tijd ook niet op te wachten. Werken en studeren is zware combi.
Extra cursussen zou ik zelf betalen, maar diep in mijn hart weet ik dat je gelijk hebt. Ben wel wat gewend wat betreft de combinatie studie en werken, maar er is een verschil tussen HBO en WO. Soms ben ik iets te enthousiast :+ Heb er gewoon zoveel zin in :@ :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_98508026
Ik moet 2 A4tjes schrijven over het onderstaande:

"de richtlijnen voor consolidatieboekingen bij interne transacties bij minderheidsbelangen" met schematische overzichten.

Is er wellicht iemand die mij een voorzetje kan geven. Ik moet helaas constateren dat er niet meteen bij mij lichtjes gaan branden. Daarnaast moet ik hier wel bij vertellen dat met je mogelijke suggestie meedraagt aan het behalen van mijn diploma! (als ik deze A4tjes inlever ben ik klaar!).
pi_98552189
stageplaats bij KPMG enschede :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:53:20 #301
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_98552337
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:49 schreef GK1206 het volgende:
stageplaats bij KPMG enschede :)
Studeer je aan Saxion?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')