Aandelenkapitaal gaat altijd tegen de nominale waarde. Dus tegen ¤ 160.000 (8.000 * ¤ 20,-). Meerwaarde is agioquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:30 schreef richbitch het volgende:
Ik heb hier enkele vraagjes mbt verslaggeving, iemand die me even de weg kan wijzen?
Ik heb hier op de saldibalans oa: aandelenvermogen, aandelen in portefeuille, aandeelhouders nog te storten. Nominale waarde aandeel: E 20.
Totaal aandelenvermogen: 10.000.000
Nu worden 8.000 aandelen (zijn al ingekocht) ingetrokken. Ze zijn ingekocht voor 180.000 twee jaar geleden (met behulp van winstreserve). De onttrekking wordt dan toch als volgt gejournaliseerd?:
0.. Aandelenvermogen 180.000
Aan 0.. Winstreserve 180.000
Maar hoe moet je dit toelichten bij de balans in het jaarverslag?
Super bedankt!
quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:22 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hoe hebben je eerste paar weken eruit gezien?
Vinken![]()
Bij de reactie zou ik graag willen lezen bij welk kantoor je werkt.
Werk er niet meer
De voorgeschreven literatuur verschilt volgens mij per Hogeschool. Ik had zelf in het 2e jaar twee vakken in het Engels. De boeken die wij hiervoor gebruikten waren Corporate Finance en Cost Accounting (Hongren).quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:34 schreef tennisboy het volgende:
Ik zit in mijn laatste jaar op het MBO opleiding Administrateur. Na dit jaar wil ik de opleiding Accountancy gaan doen. Allleen is mijn Engels slecht. Kan dit problemen geven voor het halen van de opleiding? Kortom krijg je Engelse vakken waarbij je verplicht een voldoende moet halen?
Zitten er Engelse vakken in je P?
BEdankt voor je Snelle antwoord.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
De voorgeschreven literatuur verschilt volgens mij per Hogeschool. Ik had zelf in het 2e jaar twee vakken in het Engels. De boeken die wij hiervoor gebruikten waren Corporate Finance en Cost Accounting (Hongren).
Ik denk dat als je de lessen serieus volgt dat het wel te doen isBij ons was het wel zo dat de boeken in het Engels waren en de tentamens in het Nederlands. Als je in het eerste jaar begint dan krijg je deze vakken eerst in het Nederlands waardoor je al een beetje een basis hebt. Als je in het 2e jaar begint zou ik je aanraden om de boeken van het eerste jaar hieromtrent (Nederlandse versie) ook aan te schaffen om dan naast het Engelse boek te houden.
Voor de rest krijg je bij Accountancy niet veel in het Engels. Alleen wat termen eigenlijk..
Vertrouw me.. dat dacht ik ook toen ik dat boek zagquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:52 schreef tennisboy het volgende:
[..]
BEdankt voor je Snelle antwoord.
oke het scheelt dan wel weer dan de tentamens in het Nederlands zijn. Toevallig heb ik een keer het boek Cost accounting gezien dat telt wel ruim 800 bladzijdes. Daar ga ik nooit een voldoende voor halen.
Maar Engels zit niet in je 1ste jaar in je Populeuse?
Binnenkort gaan we er met school naar de Hoge school in Den Haag, daar kan ik dan ook wat informeren.
Eventeel zit ik ook te denken aan SPD Bedrijfsadministratie( daar krijg je geen Engels)
Oke, Maar was je wel goed in Engels wat dat speelt natuurlijk ook wel mee. Toen ik dat boek las wist ik niet wat de vertaling in het Nederlands isquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Vertrouw me.. dat dacht ik ook toen ik dat boek zagMaar het valt uiteindelijk allemaal wel mee.. Je moet er gewoon tijd in stoppen en zoals ik al zei. In het eerste jaar leer je de basis waardoor het allemaal niet meer zo eng en vreemd is in het 2e jaar. Alleen de termen zijn even anders, maar daar worstel je wel doorheen! Zeker omdat je al een gedeelte op het MBO hebt gehad.
Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of er geen Engels in het eerste jaar zit. Sowieso ga je naar een andere Hogeschool dan ik op zit en ik ben zelf in de 2e begonnen.
Mijn Engels is wel goed ja. Maar er is een verschil tussen "dagelijks" Engels en "bedrijfs" Engels. Mijn vader is nu zo'n 30 jaar docent Engels (bovenbouw havo/vwo) en die heeft er ook moeite mee, puur omdat het met name vakjargon is. Dus dat is een kwestie van leren en indien nodig er een Nederlands boek bij houden.. En je bent echt niet de enige die het moet leren! In de colleges wordt echt wel uitleg gegeven.. Als ik ze kan halen terwijl ik dat boek in de 2e kreeg zonder basiskennis vooraf dan kan jij het zeker halenquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:06 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Oke, Maar was je wel goed in Engels wat dat speelt natuurlijk ook wel mee. Toen ik dat boek las wist ik niet wat de vertaling in het Nederlands is. Dan zal het ook wel moeilijk zijn om het te leren.
Wel een voordeel is dat je op de Haagse school een toets per hoofstuk krijgt en is ook meerkeuze. Dat zou me eventueel nog net kunnen gaan redden.
oke bedankt, dat boek Costing Accoutant is er dus ook in het Nederlands?quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mijn Engels is wel goed ja. Maar er is een verschil tussen "dagelijks" Engels en "bedrijfs" Engels. Mijn vader is nu zo'n 30 jaar docent Engels (bovenbouw havo/vwo) en die heeft er ook moeite mee, puur omdat het met name vakjargon is. Dus dat is een kwestie van leren en indien nodig er een Nederlands boek bij houden.. En je bent echt niet de enige die het moet leren! In de colleges wordt echt wel uitleg gegeven.. Als ik ze kan halen terwijl ik dat boek in de 2e kreeg zonder basiskennis vooraf dan kan jij het zeker halen
En een toets per hoofdstuk en meerkeuze..Pfff.. wat zeur je
![]()
Denk dat je je meer zorgen moet maken over de OAT
Volgens mij zijn beide boeken in het Nederlands .. Niet exact een kopie maar dan in het Nederlands maar wel boeken die dezelfde onderwerpen behandelenquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:25 schreef tennisboy het volgende:
[..]
oke bedankt, dat boek Costing Accoutant is er dus ook in het Nederlands?. Dan zal het wel een stuk fijner zijn.
In het hoeveelste jaar zit je nu? of ben je al afgestudeerd?
Oke dat scheelt dan weer. Ik ga het denk ik dan toch maar proberenquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:29 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mij zijn beide boeken in het Nederlands .. Niet exact een kopie maar dan in het Nederlands maar wel boeken die dezelfde onderwerpen behandelen
Ben momenteel een 4e jaars
Zo mag ik het horenquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:32 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Oke dat scheelt dan weer. Ik ga het denk ik dan toch maar proberen.
Het is zeker wel een leuke opleiding?
Hoi Lizz3lizz,quote:Op woensdag 16 december 2009 04:12 schreef Lizz3Lizz het volgende:
[..]
@DarkerThanBlack.
Deze reactie is al bijna van een jaar geleden maar toch![]()
Ik heb heeeeeeeeel veeel topics gelezen, dus ook die van #2, dus al een aantal jaar geleden.
Wat ik heel erg waardeer is je eerlijkheid, dat je ook het negatieve laat zien van het vak.
![]()
Maar wat mij nog het meeste afvraag is waarom je nou bij je vorige kantoor weg bent gegaan en wat voor je werk je nu dan doet.
Geld vind ik niet belangrijk, maar ik ben wel benieuwd aangezien je na 6 jaar ong bent gestopt of je nou een schuld hebt lopen bij je vorige werkgever. Je zat dan toch ook bij één van de big four.
Voor AO heb ik ook wat oude tentamens gepakt en de docent heeft ze vervolgens nagekeken en aangegeven waar het eventueel fout is gegaanquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:41 schreef DesiR0ck het volgende:
Ooho spannend spannend.
Ik heb opzich wel e.e.a aan EV en Controlebeginselen gedaan....maar AO![]()
Hoe pak jij AO aan?![]()
Op welke school zit je btw?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |