De sfeer was idd al verpest, dus zwijgzaam toekijken om de sfeer te redden had geen zin. Dan kan je imho beter je 'tegenstander' van repliek dienen, ook om zelf wat beter uit de verf te komen. Frank was natuurlijk lomp bezig, maar toch.... als Berber wat meer argumenten had gehad (behalve "toen ik 6 was, vond ik 't zielig" en "ik heb ook documentaires gezien hoor") had Frank misschien ook niet zolang door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op zich heb je daar wel gelijk in, maar dit was ook niet echt een discussie te noemen, meer een betoog van Frank. Ik kan me voorstellen dat Berber er geen zin in had om de sfeer nog meer te verpesten, zeker na het verhaal over de antibiotica.
Daar gaat het eigenlijk niet om. In een normale situatie had Berber hem helemaal kunnen (als ze argumenten had gehadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:37 schreef Loohcs het volgende:
[..]
De sfeer was idd al verpest, dus zwijgzaam toekijken om de sfeer te redden had geen zin. Dan kan je imho beter je 'tegenstander' van repliek dienen, ook om zelf wat beter uit de verf te komen. Frank was natuurlijk lomp bezig, maar toch.... als Berber wat meer argumenten had gehad (behalve "toen ik 6 was, vond ik 't zielig" en "ik heb ook documentaires gezien hoor") had Frank misschien ook niet zolang door kunnen gaan.
Idd, maar misschien wilde ze dat ook helemaal niet en is ze ondertussen afgeknapt op Frank. Daarnaast richtte de discussie zich niet specifiek tegen Berber maar meer tegen alle vegetariërs/quasi-vegetariërs in het algemeen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Daar gaat het eigenlijk niet om. In een normale situatie had Berber hem helemaal kunnen (als ze argumenten had gehad) slopen, maar nu was ze er te gast. Er waren teveel 'aspecten' die het niet tot een gelijkwaardige discussie maakten.
* Frank was de man die 'veroverd' moest worden, Berber is één van de drie kanshebbers.
* Frank is de boer en heeft er dagelijks mee te maken, Berber is een consument.
* Frank stond en had dus een 'natuurlijk overwicht', Berber zat in haar eentje aan één kant van de tafel.
* Frank wist dat die twee andere schaapjes toch wel partij voor hem zouden kiezen, ze willen immers een wit voetje bij hem halen en hebben bovendien een boerenachtergrond.
Je kunt niet van een burgermeisje uit Groningen, die zo aangevallen wordt, verwachten dat zij daar in zo'n koude kutkeuken even haar 'droomman' verbaal kapot gaat maken terwijl ze min of meer drie tegenstanders heeft. Ik zou het briljant vinden als ze het zou doen en het zou haar voor mij veel aantrekkelijker maken, maar het is niet reëel om dat te verwachten.
Hé een insider, wat leuk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:36 schreef Silenus het volgende:
Gijsbert valt echt niet op een vrouw die andere vrouwen beticht van 'geen inhouden hebben', terwijl inhouden enkelvoud is. Dus 'inhoud'.
Bovendien wil hij een slim meisje, dus niet iemand die controlschoonmaakfreak (voor zover dat een woord is) met een spatie schrijft en geen verbindingsstreepje gebruikt tussen 'hihihihihi' en 'meisje'.
Maar maakt verder niet uit. We kunnen niet allemaal inhouden hebben.
Ben ik nu heel raar als ik vind dat jij er wel iets te dik inzit, voor alleen maar een programma? Ken jij de boeren en meiden persoonlijk? Til er niet zo zwaar aan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Daar gaat het eigenlijk niet om. In een normale situatie had Berber hem helemaal kunnen (als ze argumenten had gehad) slopen, maar nu was ze er te gast. Er waren teveel 'aspecten' die het niet tot een gelijkwaardige discussie maakten.
* Frank was de man die 'veroverd' moest worden, Berber is één van de drie kanshebbers.
* Frank stond en had dus een 'natuurlijk overwicht', Berber zat in haar eentje aan één kant van de tafel.
* Frank wist dat die twee andere schaapjes toch wel partij voor hem zouden kiezen, ze willen immers een wit voetje bij hem halen en hebben bovendien een boerenachtergrond.
Je kunt niet van een burgermeisje uit Groningen, die zo aangevallen wordt, verwachten dat zij daar in zo'n koude kutkeuken even haar 'droomman' verbaal kapot gaat maken terwijl ze min of meer drie tegenstanders heeft. Ik zou het briljant vinden als ze het zou doen en het zou haar voor mij veel aantrekkelijker maken, maar het is niet reëel om dat te verwachten.
Ja.quote:
Waar precies til ik er zwaar aan? Omdat ik een bericht van meer dan vier regels post? Ik leg gewoon uit waarom ik denk dat Berber niet zwaar tegen Frank in ging, dat is alles.quote:als ik vind dat jij er wel iets te dik inzit, voor alleen maar een programma? Ken jij de boeren en meiden persoonlijk? Til er niet zo zwaar aan.
Ik vond de discussie helemaal niet overtrokken of gemeen. Een discussie onstaat altijd door een geschil, en de ene keer is dat heftiger dan de andere keer. Hij is fel in discussieren, zij misschien minder. Misschien maakt dat meteen duidelijk dat ze waarschijnlijk niet goed bij elkaar passen. Zeker gezien de sfeer erna ook niet om over naar huis te schrijven was.
Althans, van wat er op tv te zien is.
Maar waarom zou iemand zich moeten verdedigen voor dingen die zij niet vertegenwoordigt? Frank ging tekeer over de biologische veeteelt en dat dat heus geen haar beter was. Maar Berber eet helemaal geen biologisch vlees. Ik vond het juist knap dat ze zich niet in een hoek liet drijven. Het was simpelweg haar discussie niet, hoe graag Frank dat ook wilde.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:37 schreef Loohcs het volgende:
[..]
De sfeer was idd al verpest, dus zwijgzaam toekijken om de sfeer te redden had geen zin. Dan kan je imho beter je 'tegenstander' van repliek dienen, ook om zelf wat beter uit de verf te komen. Frank was natuurlijk lomp bezig, maar toch.... als Berber wat meer argumenten had gehad (behalve "toen ik 6 was, vond ik 't zielig" en "ik heb ook documentaires gezien hoor") had Frank misschien ook niet zolang door kunnen gaan.
Wel een beetje vreemd dat Frank dat nog moest vragen. Na de brief, de speeddate, dagje uit en de evt. voorbereidingen voor de logeerpartij, zou het niet heel raar zijn geweest als het vegetariër-zijn al een keer ter sprake zou zijn gekomen.
Alleen Berber is helemaal geen consument van waar Frank het over wilde hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dit ook.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:25 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar waarom zou iemand zich moeten verdedigen voor dingen die zij niet vertegenwoordigt? Frank ging tekeer over de biologische veeteelt en dat dat heus geen haar beter was. Maar Berber eet helemaal geen biologisch vlees. Ik vond het juist knap dat ze zich niet in een hoek liet drijven. Het was simpelweg haar discussie niet, hoe graag Frank dat ook wilde.
Dat is een grondige analyse, alles meegenomen inlusief de positie van de betrokkenen en de temperatuur in de keuken! De 'theorie' dat ze hem niet meer moet en daarom geen moeite meer deed lijkt me nog waarschijnlijker. Maar toch blijf ik erbij dat ze wat meer tegengas had kunnen geven. Haar 'droomman'...dat zal wel snel minder zijn als ie haar zo aanvalt. Wat de andere twee doen maakt ook niet zoveel uit als je echt achter je eigen standpunt staat en even opstaan is ook niet zoveel moeite.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het ging ook over biologisch vlees, maar niet alleen. En zoals ik hierboven zeg, lijkt het mij wel belangrijk hoe je over deze principiële zaken denkt, zeker als je een relatie wil.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:25 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar waarom zou iemand zich moeten verdedigen voor dingen die zij niet vertegenwoordigt? Frank ging tekeer over de biologische veeteelt en dat dat heus geen haar beter was. Maar Berber eet helemaal geen biologisch vlees. Ik vond het juist knap dat ze zich niet in een hoek liet drijven. Het was simpelweg haar discussie niet, hoe graag Frank dat ook wilde.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:43 schreef Loohcs het volgende:
Dat is een grondige analyse, alles meegenomen inlusief de positie van de betrokkenen en de temperatuur in de keuken! De 'theorie' dat ze hem niet meer moet en daarom geen moeite meer deed lijkt me nog waarschijnlijker.
...bij staat.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:45 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik vergeet dat er ook nog eens een camerateam bijstaat.
Ook in letterlijke zin?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:20 schreef Silenus het volgende:
Dat mag gewoon aan elkaar hoor klein meisje.
Nee, maar dat weet hij ook wel.quote:
Dát snap ik zeker wel, moppie. Maar als je het op deze manier bedoelt is het een grammaticaal incapabele zin, en had het "Ik vergeet dat er ook nog eens een camerateam haar/Berber bijstaat" moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:40 schreef Silenus het volgende:
Het camerateam stond haar zeker bij, aangezien het zo gemonteerd werd dat Frank werd neergezet als de boeman en Berber als het schattige aangevallen meisje.
Maar dat snapt Succinyl ook wel.
quote:Royal Van Zanten biedt boerin Annemarie chrysanten aan
07-01-2011
In de uitzending van Boer zoekt Vrouw van zondag 2 januari jl. ontving boerin Annemarie een bos rozen van Adriaan, een van de kandidaten die bij haar op de boerderij kwam logeren. Annemarie: "Een bos chrysanten had minder in de smaak gevallen. Dat is niet mijn soort". Royal Van Zanten, veredelaar van onder andere chrysanten, kon dit natuurlijk niet over zijn kant laten gaan. De chrysant is een veelzijdig soort dat met zijn tijd mee gaat en elke woonkamer kan opfleuren. Om Annemarie hier van te overtuigen, heeft Royal Van Zanten haar een prachtig bloemstuk aangeboden. Het stuk is opgemaakt met Saba, een moderne chrysant met een rijk, fris en groen bloemenhart dat lijkt te exploderen in de sprankelende en swingende paars/witte bloemblaadjes. Annemarie's reactie: "Ik weet niet eens meer dat ik die uitspraak gedaan heb, maar dat dit mooi is kan ik natuurlijk niet ontkennen". Missie geslaagd!
Het lijkt me voor de meer intelligente lezers onder ons wel duidelijk dat het om Berber ging, ik vond het niet bepaald nodig om dat erbij te zetten. Uiteraard staat het camerateam Berber bij, wie anders? Frank? Judith? Anita? Die kwamen toch niet goed uit het fragment?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:46 schreef Succinyl het volgende:
[..]
Dát snap ik zeker wel, moppie. Maar als je het op deze manier bedoelt is het een grammaticaal incapabele zin, en had het "Ik vergeet dat er ook nog eens een camerateam haar/Berber bijstaat" moeten zijn.
Nerd.
Jezus, ik dacht dat dit een foto van 10 jaar geleden was en de aanleiding waarom ze nu niet van chrysanten houdt, ofzoiets.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Poeh, wat ziet ze er hier 'dagelijks' uit...![]()
![]()
Ondertussen pak ik de popcorn...
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:53 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de meer intelligente lezers onder ons wel duidelijk dat het om Berber ging, ik vond het niet bepaald nodig om dat erbij te zetten. Uiteraard staat het camerateam Berber bij, wie anders? Frank? Judith? Anita? Die kwamen toch niet goed uit het fragment?
Maar de volgende keer zal ik, om de ietwat onnozelere lezers van dit topic (lees: jij) alles wat duidelijker te maken, uitgebreider uitleggen wie of wat ik bedoel. Zodat ook jij het allemaal begrijpt.
Misschien kun je daarna ook voor de verandering een constructieve bijdrage leveren aan dit topic?
Dat weet ik ook wel schat, maar geef me dan iig nog wat kudo's voor mijn pogingen om dit recht te breien.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je zin klopte gewoon niet als dat had bedoeld...
Dat haarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Jammer voor jou dan, maar Femke gaat het echt worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:36 schreef Silenus het volgende:
Gijsbert valt echt niet op een vrouw die andere vrouwen beticht van 'geen inhouden hebben', terwijl inhouden enkelvoud is. Dus 'inhoud'.
Bovendien wil hij een slim meisje, dus niet iemand die controlschoonmaakfreak (voor zover dat een woord is) met een spatie schrijft en geen verbindingsstreepje gebruikt tussen 'hihihihihi' en 'meisje'.
Maar maakt verder niet uit. We kunnen niet allemaal inhouden hebben.
Dan heeft het een andere betekenis.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:20 schreef Silenus het volgende:
Dat mag gewoon aan elkaar hoor klein meisje.
Waarom zou ik dat jammer vinden? Moet Gijssie toch lekker zelf weten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:00 schreef Deckard het volgende:
[..]
Jammer voor jou dan, maar Femke gaat het echt worden.
Omdat je een hele profielschets van Gijs geeft alsof je hem van dichtbij kent.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat jammer vinden? Moet Gijssie toch lekker zelf weten.
Dat was toch gewoon om mevrouw XzshShanna even op haar plaats te zetten joh.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:10 schreef Deckard het volgende:
[..]
Omdat je een hele profielschets van Gijs geeft alsof je hem van dichtbij kent.
Ah, dergelijke shows zijn hun natuurlijke habitat. Misschien kan Grabanus wel aanpappen met Fiona Hering.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:55 schreef NouMooiNiet het volgende:
Zometeen de 3 broers bij Boulevard!
Gefeliciteerd! Je hebt de Nederlandse taal verrijkt.quote:
Je zult maar 1 van die 2 vrouwen zijn, dan haak je toch ook meteen afquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heeft degene die een e-mail en korte brief kreeg al een chick?
Nee, het zijn gewoon mensen hoor. Geen enkele reden om ze als 'geiten' af te schilderen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:18 schreef bloodymary het volgende:
Is een berber ook niet een soort geit, of zuig ik dat uit mijn duim?
Ik ken ze beter dan jij ooit zal!!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:17 schreef bloodymary het volgende:
Wat een gezeik hier de afgelopen twee pagina's. Houd eens op met gezeik over taal en het afzeiken van mensen hier die alle recht hebben om te doen alsof ze de boeren kennen omdat ze zo veel kijken en posten.
Haha maar zo ziet ze er toch de hele tijd uit?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Zoals ik eerder al zei, Frank hield dat betoog niet tegen Berber, maar over de rug van Berber heen tegen de camera. Kijk ook eens dat filmpje wat eerder in dit topic is genoemd, dan wordt ook duidelijk waarom.quote:Op woensdag 12 januari 2011 10:46 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik las hier dat de discussie met Frank best kon omdat het belangrijk is om te weten hoe je over bepaalde dingen denkt als je een relatie aangaat en dat het er dan best fel aan toe kan gaan.
Volgens mij als je elkaar leert kennen en aan het aftasten bent of je elkaar leuk vindt, dan lijkt het mij dat je eerst probeert om overeenkomsten met elkaar te zoeken ipv op 1 van de eerste dates al zwaar maatschappelijke onderwerpen aan te snijdenn.
Wat dat betreft was de poging van Annemarie aardig, maar met iets te weinig diepgang.
Als ik Berber was geweest was ik ala minute vertrokken. Los van de discussie vind ik het niet netjes om iemand die bij je op bezoek is, zo in een hoek proberen te zetten.
Het meest frapante vond ik de scene daarna (misschien prachtige montage) dat Frank wel compassie en aandacht van zijn meiden verwachtte over het lammetje.
Ik vond dat eigenlijk vrij asociaal om dat van haar te verwachten. Je kunt best vlees en groenten even apart houden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vond het sowieso netjes van Berber om in te stemmen met het voorstel dat ze het vlees eruit zou vissen.
Zal allemaal best, maar een meisje dat hij heeft uitgekozen omdat hij haar zo leuk vond, wordt dus de dupe van zijn frustratie tegen Marianne Thieme en co., alleen omdat ze vegetarier is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:16 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, Frank hield dat betoog niet tegen Berber, maar over de rug van Berber heen tegen de camera. Kijk ook eens dat filmpje wat eerder in dit topic is genoemd, dan wordt ook duidelijk waarom.
Filmpje: http://www.3ml.nl/gemist.php?id=1185
Ja, maar...quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond dat eigenlijk vrij asociaal om dat van haar te verwachten. Je kunt best vlees en groenten even apart houden.
Hij zegt letterlijk tegen haar: "Berber de Nederlandse consument maakt zich druk over antibioticagebruik in de veehouderij. Kun je daar meer over vertellen?"quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:16 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, Frank hield dat betoog niet tegen Berber, maar over de rug van Berber heen tegen de camera. Kijk ook eens dat filmpje wat eerder in dit topic is genoemd, dan wordt ook duidelijk waarom.
Filmpje: http://www.3ml.nl/gemist.php?id=1185
Vegetariër zijn is ook een ontzettende afknapper.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:29 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Zal allemaal best, maar een meisje dat hij heeft uitgekozen omdat hij haar zo leuk vond, wordt dus de dupe van zijn frustratie tegen Marianne Thieme en co., alleen omdat ze vegetarier is.
Zou mij niet verbazen als alle 3 de meiden op basis van deze actie afhaken.
Nou en? Ik ben geen Feyenoorder maar kan wel heel goed uitleggen wat niet deugt aan Feyenoord.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:19 schreef NouMooiNiet het volgende:
Hij zegt letterlijk tegen haar: "Berber de Nederlandse consument maakt zich druk over antibioticagebruik in de veehouderij. Kun je daar meer over vertellen?"
Hoezo moet zij daar een verklaring over geven? Ze is GEEN consument!
Om John Rambo maar even aan te halen: Berber drew first blood, not Frank.quote:
Wat is daar een afknapper op? Zolang je zelf vlees kan eten maakt dat geen fuck uit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:45 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Vegetariër zijn is ook een ontzettende afknapper.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou en? Ik ben geen Feyenoorder maar kan wel heel goed uitleggen wat niet deugt aan Feyenoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |