SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.owh, foei! Mo! Dat mag niet!Ja doei.
Als je verder geen toekomst hebt, wat is dan het alternatief?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zover wil ik nou ook weer niet gaan.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je verder geen toekomst hebt, wat is dan het alternatief?
Pak dan een pistool en verf zn muur met de inhoud van je schedel. Dan heeft ie tenminste nog zoiets van: 'he gadverdamme.' Als hij nu zn gordijnen dichtdoet en de journalist zit in de file zit je daar weg te fikken voor niks.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Defenestrationquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En hoe lost het beboeten van universiteiten dat probleem op?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:19 schreef HenkXL het volgende:
Universiteiten en hogescholen zitten vol met ongemotiveerde studenten. Allen met de houding / motiviatie ''ik moet toch wat doen'' Gevolg hiervan is dat men al snel stopt of ellendig lange studievertraging op loopt. Daarnaast heeft men een studie gekozen met dezelfde motivatie. Na twee a drie jaar lanterfanten komen ze er dan toch eens achter, goh zou ik niet eens wat gaan doen? Of goh zou ik niet eens een andere studie gaan volgen? Vervolgens staat de meerderheid van deze groep vooraan in de rij wanneer een maatregel , zoals genoemd in dit topic, wordt doorgevoerd. Nou ik heb hier echt geen medelijden mee hoor, laat ze maar dokken. Kennelijk is dat de enige manier.
zoals ik al zei, don't feed the trollquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:23 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
En hoe lost het beboeten van universiteiten dat probleem op?
quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Defenestration
Dit.
heb je het nieuwe MangoRedChili topic al gezien?quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:37 schreef finsdefis het volgende:
We hebben toch een stel atoomwapens hier liggen? Waarom blazen we dan niet gewoon alle studentensteden op. Zijn we ook af van de luie studenten.
En zo proberen ze goedkeuring voor een belachelijke maatregel te krijgen. "het kan erger, dus dit is prima".quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:01 schreef -XX- het volgende:
Meer dan één jaar?
Oh...ik dacht dus al met één jaar studievertraging.
Valt me dan nog mee..
Het kabinet zou dit plan best eens kunnen aannemen, alleen dan voeren ze de langstudeerboete alsnog door, want dan hebben ze dubbel geld!quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ultieme reddingspoging HO beleid?
Blijkbaar is het advies van de Raad van State niet heel positief uitgevallen voor Zijlstra.
Waarom maak jij je er eigenlijk zo druk om? Tis niet zo alsof jij ooit nog een opleiding zult gaan doenquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:13 schreef ethiraseth het volgende:
Maar dan moet je toegeven dat iemand anders het beter wist dan jij, en dat is blijkbaar onmogelijk voor een politicus.
Het is inderdaad niet meer van deze tijd om solidair te zijn met andere generaties.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom maak jij je er eigenlijk zo druk om? Tis niet zo alsof jij ooit nog een opleiding zult gaan doen
Niet als het aan de regering ligt nee.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom maak jij je er eigenlijk zo druk om? Tis niet zo alsof jij ooit nog een opleiding zult gaan doen
Waarom maken mensen in Nederland zich druk om honger in Afrika, over de schending van mensenrechten in China, over de arme positie van boeren en midden-Amerika of dichter bij huis, trekken mensen zich het lot van dak- en thuislozen aan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoelang ben je eigenlijk al bezig?quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niet als het aan de regering ligt nee.
Bachelor gehaald in 3 jaar en 2 maanden, mijn masterfase nog niet begonnen, ook al sta ik nu 2,5 jaar ingeschreven. En ik ga, als deze regeling doorgaat, beboet worden omdat ik wel betaald heb maar geen college heb gevolgd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoelang ben je eigenlijk al bezig?
Ai, afgestraft worden is nooit leuk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bachelor gehaald in 3 jaar en 2 maanden, mijn masterfase nog niet begonnen, ook al sta ik nu 2,5 jaar ingeschreven. En ik ga, als deze regeling doorgaat, beboet worden omdat ik wel betaald heb maar geen college heb gevolgd.
Echt een duidelijk gevalletje groepsdenken. Misschien ga ik er mijn master-onderzoek wel over doen over een jaartje.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het kabinet zou dit plan best eens kunnen aannemen, alleen dan voeren ze de langstudeerboete alsnog door, want dan hebben ze dubbel geld!
Echt, dat het kabinet niet eens luistert naar betere alternatieven die hetzelfde effect hebben is schrijnend.
Klopt, diezelfde betrokkenheid die er met studenten niet is. Vijf miljard voor ontwikkelingshulp, YES WE CAN! Kenniseconomie? Zeker weten, laten we beginnen met bezuinigen!quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom maken mensen in Nederland zich druk om honger in Afrika, over de schending van mensenrechten in China, over de arme positie van boeren en midden-Amerika of dichter bij huis, trekken mensen zich het lot van dak- en thuislozen aan?
Betrokkenheid heet dat.
quote:Anna Drijver
De actrice speelt als dirigent de hoofdrol in de nieuwe serie 'Levenslied'.
Halbe Zijlstra
Morgen massaal studentenprotest verwacht in Den Haag.
John de Mol
De mediamagnaat over 'The voice of Holland" en zijn grote succes.
500 euro collegegeld in Belgiequote:Op donderdag 20 januari 2011 21:05 schreef motorbloempje het volgende:
nou, de Harting beurs krijg ik nietdus nu alles zelf maar betalen...
3500 pond collegegeld in de UK
1700 euro collegegeld in Nederland
3000 euro boeteyay
Jawel, en geloof het of niet; dit probeerde hij recht te lullen door te zeggen dat de regering het geld NU nodig heeft en niet pas over 6 jaar.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:30 schreef ethiraseth het volgende:
Hij repte zeker met geen woord ook over het feit dat het met terugwerkende kracht wordt ingevoerd, en hopen huidige studenten zich niet konden voorbereiden hierop?
!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:23 schreef skudkind het volgende:
[..]
Jawel, en geloof het of niet; dit probeerde hij recht te lullen door te zeggen dat de regering het geld NU nodig heeft en niet pas over 6 jaar.
bij jou is het ook een optelsom?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
500 euro collegegeld in Belgie
4700 in Nederland.
yay
Ik kan in Belgie voor het bedrag wat ik in Nederland aan collegegeld moet gaan betalen zowel studeren als een jaar huur betalen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 08:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
bij jou is het ook een optelsom?
als je in dat jaar ingeschreven hebt gestaan als student wel, anders niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:09 schreef Corina1988 het volgende:
HELP! Ik snap het niet zo goed. Geldt deze maatregel ook voor studenten die een half jaar een studie hebben gedaan, gestopt zijn en daarna meer dan een jaar gewerkt hebben en nu opnieuw een studie doen (en waarvan het diploma wel in 4 jaar behaald wordt)?
quote:Jannormaal schreef op 20-01-2011 21:14
Ik heb hier een (hopelijk) wat objectiever stuk geschreven dat de klachten van studenten wat minder laat overkomen als een belangengroep die vooral lekker lang wil studeren en wat meer als een objectieve oproep om zinloze/oneerlijke maatregelen tegen te houden.
Wat er mis is met de kabinetsplannen voor het hoger onderwijs, op een rij:
1) Langstudeerders hoeven inderdaad niet door de staat ondersteund te worden, maar dat was al niet zo. De studiefinanciering geldt alleen voor nominale studieduur en bij veel studies dekt het collegegeld van 1700 euro al de kosten van het onderwijs: dwz. 1700 euro dekt de hoor- en werkcolleges (bij ons, natuurkunde, letterlijk 1 docent die voor 20-50 studenten een bord vol schrijft), stages en practica kunnen duurder zijn, maar die moet een nominaalstudent ook doen en ik heb nog nooit gehoord dat iemand een stage of practicum opnieuw moest doen: studievertraging komt zover ik weet altijd door niet-gehaalde tentamens. Langstudeerders betalen nu al collegegeld over hun extra jaren zonder dat ze studiefinanciering krijgen. Dus zij betalen hun extra studietijd nu al zelf. Een boete is gewoon het heffen van belasting, niet het terugvorderen van kosten! Als door de boete studenten sneller gaan studeren kunnen we aankijken tegen een andere vorm van bezuiniging, dan wordt het geld ergens anders opgehaald, eigenlijk een beetje zoals bij politieboetes: als er minder overtredingen worden begaan verhoogt men gewoon de boete per overtreding, bij roken wordt de belasting per pakje ook gewoon verhoogd als er minder mensen roken, want het gaat eigenlijk om de inkomsten voor de staat, niet om het ontmoedigen van gedrag, deze inkomsten worden veilig gesteld zodat politici Henk en Ingrid niet voor het hoofd hoeven te stoten met een verhoging van bv. de inkomensbelasting.
2) Het kabinet doet alsof studeren 8000 euro per jaar kost, maar je komt alleen aan zulke bedragen als je de kosten van stages en practica ook meerekent (die je maar een keer doet, hoe lang je ook studeert) en dan nog wat sjoemelt door bv. alleen naar de duurste studies te kijken en de docentensalarissen te delen door het aantal studenten (docenten besteden in werkelijkheid maar een paar uur per week aan doceren, de rest van de tijd zijn zij gewoon onderzoekers).
3) Dan is het nog zeer de vraag of de kosten van hoor- en werkcolleges wel lineair toenemen met het aantal studenten, maw. maken 5 langstudeerders, die bij een college aanschuiven bij 40 nominaalstudeerders, het college eigenlijk wel 1/8 duurder? Ook nu al krijgen universiteiten slechts geld per student voor de nominale studieduur: de kosten van langstuderen zijn dus sowieso niet voor de belastingbetaler.
4) Alle maatregelen die nu genomen worden gelden voor alle studies: dat het bij een studie van 4 jaar een stuk makkelijker is om die studie in 4+1 of 4+2 jaar te halen dan bij een 5 of 6-jarige studie (die vaak ook nog eens moeilijkere studies zijn) wordt compleet vergeten.
5) Zittende studenten worden met terugwerkende kracht genaaid. Wie 3 jaar geleden begon deed dat misschien in de veronderstelling dat hij/zij alleen maar kon studeren omdat er studiefinanciering in de master bestaat, pech gehad dan... Ook gaat er niet echt een waarschuwende werking uit van een boete voor mensen die die boete nu al te pakken hebben, want ze kunnen niet terug in de tijd om zichzelf te waarschuwen dat ze harder moeten studeren. Stoppen voor je bachelor af is is geen optie, want dan zit je met een grote schuld bij DUO, geen master doen is bij sommige opleidingen (bv. geneeskunde of natuurkunde) ook geen optie omdat je dan geen werk kunt vinden, dus je zit dan in de val en wordt uitgeknepen.
6) Dat er straks geen studiefinanciering meet bestaat voor masters zien we niet terug in een belastingverlaging. Dit is dus gewoon een belastingverhoging voor mensen die studeren, degenen die niet studeren betalen trouwens nog steeds evenveel belasting, hoe rijmt dat met de uitspraken dat de arbeider de studie van de advocaat betaalt en dat dat maar eens afgelopen moest zijn?
7) Waarom krijgen universiteiten en hogescholen ook een boete voor langstudeerders en krijgen zij nog steeds betaald per afgestudeerde student? Dat moedigt juist genadezesjes aan wat juist voor een verslechtering van het onderwijs zorgt.
8) Tenzij er enorm veel (en duur, met veel ambtenaren) toezicht komt zullen de hogere kosten voor studeren gewoon doorgerekend worden aan de samenleving. Dit is te zien in de VS waar studenten alles zelf betalen of lenen, waardoor zij meer geld voor hun diensten vragen. Zo is een doktersbezoek onbetaalbaar in de VS. Als gevolg hiervan komt de rekening juist meer bij de armen te liggen (belasting die je betaalde voor de studiefinanciering is inkomensafhankelijk, ligt dus vooral bij afgestudeerden, de hogere kosten bij de dokter die alles zelf moest lenen zijn voor iedere patient, arm of rijk).
9) De bezuinigingen worden gecompenseerd met extra investeringen, zo werd ons beloofd. Helaas, gaan de bezuinigingen nu in, de investeringen pas rond 2015, voor een volgend kabinet dus. Bij dit soort plannen is het vaak zo dat men hoopt dat de beloften vergeten worden en de uitvoering ervan dus kan verwateren. Reken maar dat het volgende kabinet zal zeggen dat het niet kan worden gehouden aan beloften van een vorig kabinet. De bezuinigingen zijn dus al binnen, maar de investeringen, die zullen we waarschijnlijk in sterk verkleinde versie terugzien, misschien zelfs wel helemaal niet.
Gelooft u mij, de simpele student, niet? Misschien kan een professor van de TU Delft u wel overtuigen: www.lr.tudelft.nl/live/pagina....
Overigens vindt ik wel dat het voor de gebruikelijke politici niets zal uitmaken: de 4-jarige alfa/gamma pretstudies die zij doen moet je toch echt wel binnen 6 jaar kunnen halen, anders verdien je het ook niet. Zij zullen echter wel geraakt worden door het wegvallen van de studiefinanciering in de masterfase, maar daar hoor ik da Costa jammer genoeg niet over.
Op kosten van de baas.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Sommige stukjes hebben wel een erg huilie titel en doen de zaak meer kwaad dan goed.
Zoals deze. Je talenten ontplooien tijdens je studie wordt onmogelijk http://opinie.volkskrant.(...)die_wordt_onmogelijk
Loonslaven moeten ook 40 uur in de week werken. Hoe ontplooien zij hun talenten?
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:23 schreef skudkind het volgende:
[..]
Jawel, en geloof het of niet; dit probeerde hij recht te lullen door te zeggen dat de regering het geld NU nodig heeft en niet pas over 6 jaar.
En dan wel in eigen tijd. Ik hoef niet te zeggen dat mijn werk niet afkomt omdat mijn cursus voorrang heeft, of mijn hobby for that matter.quote:
De overheid betaalt slechts 1 studie voor de nominale studieduur, alles wat je er langer over doet komt al uit je eigen zak.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:28 schreef Swiffer het volgende:
Studenten kunnen op kosten van de overheid leren.
Dit is een vergelijking tussen twee dingen die niet op elkaar van toepassing zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Sommige stukjes hebben wel een erg huilie titel en doen de zaak meer kwaad dan goed.
Zoals deze. Je talenten ontplooien tijdens je studie wordt onmogelijk http://opinie.volkskrant.(...)die_wordt_onmogelijk
Loonslaven moeten ook 40 uur in de week werken. Hoe ontplooien zij hun talenten?
Nederlanders hebben hoeveel miljard euro aan liquide spaarvermogen? Zullen we die dan allemaal ook maar een boete van 10% van hun spaarvermogen geven omdat ze het geld aan het economisch verkeer ontrekken, en de overheid zo inkomsten misloopt?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 17:08 schreef ethiraseth het volgende:
Rutte heeft ook al gezegd dat het hoger onderwjis niet tegemoet wordt gekomen, herhaalt nog eens de leugen dat er honderden miljoenen aan liquide vermogen is en dat er maar bureaucratie moet worden teruggedrongen. Want ja, al die studentassisten die les geven, dat kan niet, daar moeten echte studenten voor komen. Waar dat van betaald moet worden is van lucht blijkbaar. Universiteiten moet maar "beter geld uitgeven".
Haha inderdaad, zo frustrerend....totaal niet ingaan op de argumenten maar alleen hun eigen simpele symboolpolitiek blijven volgen. Zolang de kiezer daarin trapt....quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:08 schreef ethiraseth het volgende:
Verder moest ik wel lachen om Zijlstra die zei "als toekomstige leiders van Nederland mogen jullie wel wat beter naar de argumenten van anderen luisteren". Als huidig leider hoeft dat blijkbaar niet, aangezien zowel Zijlstra als Rutte zeggen dat ze zich geen fuck aantrekken van alle tegenargumenten.
Opzich is het slim gespeeld mensen hebben snel een "gutfeeling" dat een langstudeerder heel veel geld kost. Dat dit feitelijk helemaal niet zo is laten ze achterwege.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:13 schreef Theoden het volgende:
Wat ik vooral jammer vind is dat straks met de verkiezing weer iedereen op CDA en VVD gaat stemmen, ondanks dit alles. Ik zal echt er verbaasd zijn als dat niet gebeurt.
Alle tegenargumenten komen dan snel al over als gehuil van verwende mensen die hun privileges bedreigd zien.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:28 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Opzich is het slim gespeeld mensen hebben snel een "gutfeeling" dat een langstudeerder heel veel geld kost. Dat dit feitelijk helemaal niet zo is laten ze achterwege.
Dit soort trucjes hebben ze vast niet geleerd uit boeken, maar door bestuur o.i.d.: Langstudeerdersquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Alle tegenargumenten komen dan snel al over als gehuil van verwende mensen die hun privileges bedreigd zien.
Macht van de massa mensen...quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:11 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Haha inderdaad, zo frustrerend....totaal niet ingaan op de argumenten maar alleen hun eigen simpele symboolpolitiek blijven volgen. Zolang de kiezer daarin trapt....
Ben het helemaal met je eens, dat idee was mij ook al eens door het hoofd gegaan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Macht van de massa mensen...
Dit zou je als studenten zijnde genadeloos moeten afstraffen. Massaal kappen met de studie. Allemaal een uitkering aanvragen (werkloosheid). Vervolgens zijn alle docenten ook overbodig, dus die kunnen de WW in. De IB-Groep zal ineens alle uistaande leningen moeten gaan terugvorderen, echter dat kan die student niet betalen. Zo trek je het hele systeem volledig onderuit.
Uiteraard kost dat ons allemaal heel veel geld, maar dit is waarschijnlijk de enige manier om door te dringen tot de politiek in dit land. Als één geheel kunnen de studenten gewoon zoveel macht uitoefenen. Als je Tunesië als voorbeeld pakt dan zie je wat de macht van de massa kan bereiken.
Tja, helaas denkt iedereen alleen aan zichzelf.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dit zou je als studenten zijnde genadeloos moeten afstraffen. Massaal kappen met de studie. Allemaal een uitkering aanvragen (werkloosheid). Vervolgens zijn alle docenten ook overbodig, dus die kunnen de WW in. De IB-Groep zal ineens alle uistaande leningen moeten gaan terugvorderen, echter dat kan die student niet betalen. Zo trek je het hele systeem volledig onderuit.
Uiteraard kost dat ons allemaal heel veel geld, maar dit is waarschijnlijk de enige manier om door te dringen tot de politiek in dit land. Als één geheel kunnen de studenten gewoon zoveel macht uitoefenen. Als je Tunesië als voorbeeld pakt dan zie je wat de macht van de massa kan bereiken.
Studenten hebben niet de macht om dit terug te draaien. Stel dat je allen zou stoppen (gebeurt toch niet) haalt het verder niets uit, het is immers je eigen keuze. Enige wat je dus kunt proberen is middels deze protesten laten weten hoe je erover denkt, en hopelijk de publieke opinie wat te veranderen. De echte macht ligt bij de hoogleraren, als die gaan staken wordt het pas interessant.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
viel mij ook op, toen ik naast me een wietlucht rook en om me heen zwarte paardestaarten en ongewassen koppen zag moest ik wel even m'n hoofd schudden. Maar goed, ze stonden er. Helaas beseffen de studenten zoals wij ze kennen blijkbaar niet wat er gebeurt. (ik geloof dat de regelen 70.000 man treft, er was +-15.000 man?)quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:43 schreef Skv het volgende:
Net terug uit Den Haag. Veel links vies volk zeg. Weinig studenten zoals ik (ze ken).
En wat gebeurt er als je allemaal zou stoppen? Dan krijg je dus een gigantische stroom aan uitkeringen (zowel studenten als docenten/hoogleraren). IB-groep kan vervolgens naar z'n geld fluiten, hele systeem stort dus volledig in. De macht die je met alle studenten kan uitoefenen is zo immens groot. Dat wordt onderschat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:27 schreef Mankatans het volgende:
[..]
Studenten hebben niet de macht om dit terug te draaien. Stel dat je allen zou stoppen (gebeurt toch niet) haalt het verder niets uit, het is immers je eigen keuze.
Er was anders wel een hele stoet aan profs. in toga die meededen! Je zou er een kabinet mee kunnen vullen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:43 schreef Skv het volgende:
Net terug uit Den Haag. Veel links vies volk zeg. Weinig studenten zoals ik (ze ken).
Niet zomaar "een stoet", het was een tocht van 800-1000 hoogleraren. Een derde van alle hoogleraren die dit land rijk is. Erg mooie actie.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Er was anders wel een hele stoet aan profs. in toga die meededen! Je zou er een kabinet mee kunnen vullen.
Dan word het tijd om eens om je heen te kijken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 03:24 schreef dnvunzigeherder het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe je het klaar kan krijgen om 6 jaar over een normale studie te doen.
Gewoon na de studie uit Nederland vertrekken! Leegloop van kennis, flikker maar op! Laat Henk en Ingrid dit land maar besturenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:59 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je allemaal zou stoppen? Dan krijg je dus een gigantische stroom aan uitkeringen (zowel studenten als docenten/hoogleraren). IB-groep kan vervolgens naar z'n geld fluiten, hele systeem stort dus volledig in. De macht die je met alle studenten kan uitoefenen is zo immens groot. Dat wordt onderschat.
Ik vraag mij idd al maanden af waarom Henk en Ingrid niet willen dat hun kind later kan studeren.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:49 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Gewoon na de studie uit Nederland vertrekken! Leegloop van kennis, flikker maar op! Laat Henk en Ingrid dit land maar besturen
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 09:49 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Gewoon na de studie uit Nederland vertrekken! Leegloop van kennis, flikker maar op! Laat Henk en Ingrid dit land maar besturen
godse faal daar in den haag
Newsflash: je (eerlijk gezegd gok ik dat jij nog in de schuld staat bij de samenleving, dus jij betaalt sowieso niets) betaalt geen cent extra voor langstudeerders, dat is een leugen van Zijlstra.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 03:24 schreef dnvunzigeherder het volgende:
Dat de instellingen 3000e per jaar per langstudeerder moeten betalen is belachelijk. Verhaal die 3000e ook nog maar op de langstudeerder, dus dat hij/zij 6000e betaalt.
Als je 6 jaar nodig hebt om je studie af te ronden heb je toch het verstandelijk vermogen van een skippybal. En je mag niet verwachten dat de maatschappij (lees ik, ik blijf een hollander) dat tot in de eindigheid maar moet blijven betalen. Er moet ergens een grens getrokken worden, en 6 jaar lijkt mij meer dan genoeg om een studie af te ronden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe je het klaar kan krijgen om 6 jaar over een normale studie te doen.
Knuppel dat snap je de regeling niet, 1 jaar in je bachelor en 1 jaar in je master mét harde knip... dat is niet gelijk aan 6 jaar over een normale studie doen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 03:24 schreef dnvunzigeherder het volgende:
Dat de instellingen 3000e per jaar per langstudeerder moeten betalen is belachelijk. Verhaal die 3000e ook nog maar op de langstudeerder, dus dat hij/zij 6000e betaalt.
Als je 6 jaar nodig hebt om je studie af te ronden heb je toch het verstandelijk vermogen van een skippybal. En je mag niet verwachten dat de maatschappij (lees ik, ik blijf een hollander) dat tot in de eindigheid maar moet blijven betalen. Er moet ergens een grens getrokken worden, en 6 jaar lijkt mij meer dan genoeg om een studie af te ronden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe je het klaar kan krijgen om 6 jaar over een normale studie te doen.
Goed stuk.quote:
Precies. Hen wordt ook geen boete opgelegd, en terecht.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:15 schreef Deliah het volgende:
Dat van die inkomstenbelasting is dan ook de enige rechtvaardiging voor die boete.
Maar men kan ook minder gaan werken en niet studeren of fulltime huisvrouw/ -man worden of iets dergelijks dan lopen ze ook inkomstenbelasting mis.
Daarom ook nooit VVD stemmen, dan krijg je datquote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Hen wordt ook geen boete opgelegd, en terecht.
Want met dat argument van de gemiste belastinginkomsten lijkt het wel alsof de burger er is voor de overheid, in plaats van andersom.
Dan snap ik niet dat ze huisvrouwen, mensen met vervroegd pensioen enz. aanpakken, want die betalen dus ook geen of minder inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed stuk.
Op kamervragen n.a.v. dat stuk van die decaan uit Delft antwoordde de minister trouwens dat langstudeerders de maatschappij wel degelijk geld kosten, namelijk omdat ze nog niet fulltime werken en dus geen of minder inkomstenbelasting betalen.
En dat vanwege wanbeleid van de overheid jaren lang. Dus doordat zij zelf belachelijk beleid hebben gevoerd, gaan zij nu geld ophalen bij anderen om de fouten te herstellen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat ze huisvrouwen, mensen met vervroegd pensioen enz. aanpakken, want die betalen dus ook geen of minder inkomstenbelasting.
Maar het laat wel goed zien waarom het gaat, ze willen niet een maatschappelijk (non-) probleem aanpakken, maar gewoon centjes hebben.
Uiteraard, want die studeren, je ziet daar alleen de profiteurs...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:43 schreef Skv het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |