abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91573519
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef HenkXL het volgende:

[..]

Geen probleem hoor, een studie afronden binnen 5 jaar en meerdere malen per week pilsen. Het ligt er maar net aan waar je overdag je prioriteiten legt.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb mijn prioriteiten bij het verkrijgen van een handicap gelegt, compleet eigen schuld, had ik maar moeten studeren. :|W
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:55:42 #177
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91573588
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:44 schreef HenkXL het volgende:
Ben het helemaal eens met dit wetsvoorstel.

Al die paupers die in 5 jaar het niet voor elkaar krijgen een studie te halen, verdienen het ook niet! Goede motivatie voor die lullo's die er met de pet naar gooien.
Maar belast de uni aub niet.

Nu kan ik waarschijnlijk niet promoveren, omdat ze het aantal promotieplaatsen met een derde verminderen. Nu zullen ze helemaal wel geen plek hebben voor een promovendus met een lichte handicap.

En ik werk echt hard! Sta nu een 8.5 :{
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:59:00 #178
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_91573767
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef HenkXL het volgende:

[..]

Geen probleem hoor, een studie afronden binnen 5 jaar en meerdere malen per week pilsen. Het ligt er maar net aan waar je overdag je prioriteiten legt.
Ik heb 't al eerder gezegd, iets strenger mag best. Genoeg lamlullende studenten om mij heen, die écht geen reet uitvoeren; zo werkt de wereld niet. Sterker nog: zelf ben ik ook een idioot doordat ik komend jaar pas ga beginnen met een studie waar mijn passie ligt. Mijn focus lag eerst op topsport, prima, ik ben er geen slechter mens van geworden. Ik ben best bereid daar de consequenties van te ondervinden, maar incrementalisme is het huidige kabinet blijkbaar vreemd. Zoals iemand al zei: dit is als een atoombom in zetten om kakkerlakken uit te roeien.

Mensen wijzen op verantwoordelijk gedrag: prima.
Studenten stimuleren hun studie af te ronden: prima
Aankomen met boetes die geen enkele student kan betalen: :')

Met uiteraard alle gevolgen van dien.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_91573912
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:59 schreef Ace-of-Spades het volgende:

[..]

Ik heb 't al eerder gezegd, iets strenger mag best. Genoeg lamlullende studenten om mij heen, die écht geen reet uitvoeren; zo werkt de wereld niet. Sterker nog: zelf ben ik ook een idioot doordat ik komend jaar pas ga beginnen met een studie waar mijn passie ligt. Mijn focus lag eerst op topsport, prima, ik ben er geen slechter mens van geworden. Ik ben best bereid daar de consequenties van te ondervinden, maar incrementalisme is het huidige kabinet blijkbaar vreemd. Zoals iemand al zei: dit is als een atoombom in zetten om kakkerlakken uit te roeien.

Als je mensen wilt stimuleren om door te studeren moet je een bindend studieadvies van 30 ECTS (of 35, 40) per jaar invoeren, maarja, dat levert geen geld op dus is het het overwegen ook niet waard.
pi_91573915
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:59 schreef Ace-of-Spades het volgende:

[..]

Je hebt het nu alleen over de studenten, maar vergeet de scholen niet. Die worden net zo hard gestraft voor het feit dat ze NIET a la INHOLLAND diploma's weggeven bij een pakje boter.

Probeer uberhaupt maar voor elkaar te krijgen dat je op school mag blijven als je eenmaal vertraging hebt.
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:04:43 #181
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_91574067
't Is dus ook te hopen dat ik niet geweigerd ga worden wegens mijn vertraging. Dat zou echt een hevige teleurstelling zijn.
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:05:36 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_91574105
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:46 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Hey, psst. De meeste betastudies hebben gewoon 2 jaar vertraging ingecalculeerd staan, anders zijn ze simpelweg niet te doen. Op een enkele hoogbegaafde bolleboos na. :*.
Is dit nou een steekhoudende verdediging?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_91574258
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het leek me weinig zinvol om met een uitgebreide argumentatie te komen op zo'n ondoordachte reactie.
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:16:48 #184
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91574735
quote:

[..]

Tsja. We kunnen ook het niveau van de betastudies omlaag gooien zodat het wel standaard in 3 jaar bachelor en 2 jaar master kan. Stage afschaffen is een goed begin - zeker voor de wat meer getalenteerde studenten die een uitdagend project kozen is de kans op vertraging immers groot.
Neem de deeltjesversneller in CERN. Als jouw project daarvan afhankelijk was heb je al een forse vertraging door de problemen met de magneten. Niet jouw schuld; je werk is ook nog steeds belangrijk maarja - wel vertraging.
Of je hebt net 6 maanden besteed aan het bouwen van een proefopstelling. Blijkt dat de fabrikant van het materiaal een foutje heeft gemaakt. Of het is precies uitgelijnde optica en verdomd - komt er een dronken chauffeur met zijn vrachtauto het terrein op waar hij niet mag komen. Triltril, weg zes maanden werk. Maarja, dan ben je dus natuurlijk lui en nutteloos.

Wiskunde enzo kan er bij natuurkunde en informatica ook wel uit. Begrijpen wat al die formules eigenlijk inhouden ? Achnee. Mathematica of Maple lost ze wel voor je op. Zelf hoef je ze niet te snappen, als je ze maar kan intikken.

Dus het zou wel kunnen. Maar of het slim is...

[ Bericht 13% gewijzigd door MisterSqueaky op 19-01-2011 19:24:12 ]
pi_91574916
Universiteiten en hogescholen zitten vol met ongemotiveerde studenten. Allen met de houding / motiviatie ''ik moet toch wat doen'' Gevolg hiervan is dat men al snel stopt of ellendig lange studievertraging op loopt. Daarnaast heeft men een studie gekozen met dezelfde motivatie. Na twee a drie jaar lanterfanten komen ze er dan toch eens achter, goh zou ik niet eens wat gaan doen? Of goh zou ik niet eens een andere studie gaan volgen? Vervolgens staat de meerderheid van deze groep vooraan in de rij wanneer een maatregel , zoals genoemd in dit topic, wordt doorgevoerd. Nou ik heb hier echt geen medelijden mee hoor, laat ze maar dokken. Kennelijk is dat de enige manier.

Uiteraard zijn er gevallen door onmacht, hiervoor zou zonder al teveel moeite een regeling moeten worden getroffen. Echter heb ik er vertrouwen in dat dit echt wel besproken is bij het desbetreffende wetvoorstel ( of is het inmiddels geen voorstel meer? )
pi_91574947
quote:

[..]

Ik hier een heel verhaal voor je getypt, alleen heb je daar nooit op gereageerd.
  woensdag 19 januari 2011 @ 19:22:42 #188
208890 June.
Seriously?
pi_91575102
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:14 schreef Hawkery het volgende:

En dan heb ik het nog niet over de misčre van de gemiddelde geneeskunde/technische student.
Zeer fijn inderdaad. Werk je voor nop >50u per week, waarbij je ook nog eens collegegeld moet betalen om te mogen werken en dan willen ze ook nog eens je ov afschaffen terwijl je elke dag met de trein naar het ziekenhuis moet :'(
Shine bright like a diamond.
pi_91576520
oh, tip van de dag:

don't feed the troll
Ja doei.
pi_91576723
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:46 schreef motorbloempje het volgende:

don't feed the troll
Grappen en grollen, trappen tegen trollen! :P
pi_91577472
oh, nou, dan gooi ik er nog maar even in dat ik zo ga leren voor een tentamen van een vak waar ik bar weinig aan heb gedaan, maar wat ik toch nog (stond niet in de planning) wil gaan halen.

Als je moet werken om je studie te betalen moet je keuzes maken, en een van de risico's van deze keuze hield ik dat ik moest werken op de momenten dat van dit vak 't college werd gegeven.
Dus ik dacht 'meh.. dan volgend jaar maar, desnoods in Engeland een vervangde module doen', maar nu wil ik het stiekem toch halen, wat betekent:

keihard 12 hoofdstukken Phonology inhalen en een groepsopdracht in m'n eentje inkoppen...

Het moet maar... luie student die ik ben ;(
Ja doei.
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:21:42 #192
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_91578884
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
oh, nou, dan gooi ik er nog maar even in dat ik zo ga leren voor een tentamen van een vak waar ik bar weinig aan heb gedaan, maar wat ik toch nog (stond niet in de planning) wil gaan halen.

Als je moet werken om je studie te betalen moet je keuzes maken, en een van de risico's van deze keuze hield ik dat ik moest werken op de momenten dat van dit vak 't college werd gegeven.
Dus ik dacht 'meh.. dan volgend jaar maar, desnoods in Engeland een vervangde module doen', maar nu wil ik het stiekem toch halen, wat betekent:

keihard 12 hoofdstukken Phonology inhalen en een groepsopdracht in m'n eentje inkoppen...

Het moet maar... luie student die ik ben ;(
Halbe Zijlstra is not impressed.

Chicks for free.
pi_91578934
die laatste is een heuse ' :') ' :D!
Ja doei.
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:27:03 #194
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_91579292
:') :') :') :') :') :') :')

Chicks for free.
pi_91579420
hoe oud is 't jong eigenlijk?
Ja doei.
pi_91579514
Zou Halbe nog zo stom grijnzen als de studenten zo onder het raam van zijn werkkamer zitten:

woensdag 19 januari 2011 @ 20:30:59 #197
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_91579597
Hij is een jaar of 40 meen ik.
Chicks for free.
pi_91579648
serieus? Hij ziet er uit als 28 ofzo :')
Ja doei.
pi_91579734
quote:
10s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:48 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Grappen en grollen, trappen tegen trollen! :P
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:35:06 #200
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_91579888
quote:
13s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:29 schreef von_Preussen het volgende:
Zou Halbe nog zo stom grijnzen als de studenten zo onder het raam van zijn werkkamer zitten:

[ afbeelding ]
Zover wil ik nou ook weer niet gaan. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')