Je hebt helemaal gelijk, ik heb mijn prioriteiten bij het verkrijgen van een handicap gelegt, compleet eigen schuld, had ik maar moeten studeren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, een studie afronden binnen 5 jaar en meerdere malen per week pilsen. Het ligt er maar net aan waar je overdag je prioriteiten legt.
Maar belast de uni aub niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:44 schreef HenkXL het volgende:
Ben het helemaal eens met dit wetsvoorstel.
Al die paupers die in 5 jaar het niet voor elkaar krijgen een studie te halen, verdienen het ook niet! Goede motivatie voor die lullo's die er met de pet naar gooien.
Ik heb 't al eerder gezegd, iets strenger mag best. Genoeg lamlullende studenten om mij heen, die écht geen reet uitvoeren; zo werkt de wereld niet. Sterker nog: zelf ben ik ook een idioot doordat ik komend jaar pas ga beginnen met een studie waar mijn passie ligt. Mijn focus lag eerst op topsport, prima, ik ben er geen slechter mens van geworden. Ik ben best bereid daar de consequenties van te ondervinden, maar incrementalisme is het huidige kabinet blijkbaar vreemd. Zoals iemand al zei: dit is als een atoombom in zetten om kakkerlakken uit te roeien.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, een studie afronden binnen 5 jaar en meerdere malen per week pilsen. Het ligt er maar net aan waar je overdag je prioriteiten legt.
Als je mensen wilt stimuleren om door te studeren moet je een bindend studieadvies van 30 ECTS (of 35, 40) per jaar invoeren, maarja, dat levert geen geld op dus is het het overwegen ook niet waard.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:59 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Ik heb 't al eerder gezegd, iets strenger mag best. Genoeg lamlullende studenten om mij heen, die écht geen reet uitvoeren; zo werkt de wereld niet. Sterker nog: zelf ben ik ook een idioot doordat ik komend jaar pas ga beginnen met een studie waar mijn passie ligt. Mijn focus lag eerst op topsport, prima, ik ben er geen slechter mens van geworden. Ik ben best bereid daar de consequenties van te ondervinden, maar incrementalisme is het huidige kabinet blijkbaar vreemd. Zoals iemand al zei: dit is als een atoombom in zetten om kakkerlakken uit te roeien.
Mensen wijzen op verantwoordelijk gedrag: prima.
Studenten stimuleren hun studie af te ronden: prima
Aankomen met boetes die geen enkele student kan betalen:![]()
Met uiteraard alle gevolgen van dien.
Je hebt het nu alleen over de studenten, maar vergeet de scholen niet. Die worden net zo hard gestraft voor het feit dat ze NIET a la INHOLLAND diploma's weggeven bij een pakje boter.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:59 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Ik heb 't al eerder gezegd, iets strenger mag best. Genoeg lamlullende studenten om mij heen, die écht geen reet uitvoeren; zo werkt de wereld niet. Sterker nog: zelf ben ik ook een idioot doordat ik komend jaar pas ga beginnen met een studie waar mijn passie ligt. Mijn focus lag eerst op topsport, prima, ik ben er geen slechter mens van geworden. Ik ben best bereid daar de consequenties van te ondervinden, maar incrementalisme is het huidige kabinet blijkbaar vreemd. Zoals iemand al zei: dit is als een atoombom in zetten om kakkerlakken uit te roeien.
Mensen wijzen op verantwoordelijk gedrag: prima.
Studenten stimuleren hun studie af te ronden: prima
Aankomen met boetes die geen enkele student kan betalen:![]()
Met uiteraard alle gevolgen van dien.
Is dit nou een steekhoudende verdediging?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hey, psst. De meeste betastudies hebben gewoon 2 jaar vertraging ingecalculeerd staan, anders zijn ze simpelweg niet te doen. Op een enkele hoogbegaafde bolleboos na..
Het leek me weinig zinvol om met een uitgebreide argumentatie te komen op zo'n ondoordachte reactie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dit nou een steekhoudende verdediging?
Tsja. We kunnen ook het niveau van de betastudies omlaag gooien zodat het wel standaard in 3 jaar bachelor en 2 jaar master kan. Stage afschaffen is een goed begin - zeker voor de wat meer getalenteerde studenten die een uitdagend project kozen is de kans op vertraging immers groot.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hier een heel verhaal voor je getypt, alleen heb je daar nooit op gereageerd.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zeer fijn inderdaad. Werk je voor nop >50u per week, waarbij je ook nog eens collegegeld moet betalen om te mogen werken en dan willen ze ook nog eens je ov afschaffen terwijl je elke dag met de trein naar het ziekenhuis moetquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:14 schreef Hawkery het volgende:
En dan heb ik het nog niet over de misčre van de gemiddelde geneeskunde/technische student.
Halbe Zijlstra is not impressed.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:00 schreef motorbloempje het volgende:
oh, nou, dan gooi ik er nog maar even in dat ik zo ga leren voor een tentamen van een vak waar ik bar weinig aan heb gedaan, maar wat ik toch nog (stond niet in de planning) wil gaan halen.
Als je moet werken om je studie te betalen moet je keuzes maken, en een van de risico's van deze keuze hield ik dat ik moest werken op de momenten dat van dit vak 't college werd gegeven.
Dus ik dacht 'meh.. dan volgend jaar maar, desnoods in Engeland een vervangde module doen', maar nu wil ik het stiekem toch halen, wat betekent:
keihard 12 hoofdstukken Phonology inhalen en een groepsopdracht in m'n eentje inkoppen...
Het moet maar... luie student die ik ben
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Grappen en grollen, trappen tegen trollen!
Zover wil ik nou ook weer niet gaan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:29 schreef von_Preussen het volgende:
Zou Halbe nog zo stom grijnzen als de studenten zo onder het raam van zijn werkkamer zitten:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |