is het debat ergens te volgen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wanneer ga jij ook alweer? Je roept al tijden dat je weggaat.
Oh en Zijlstra zit in de penarie @ TK.
Politiek24.nl. Maar het is nu afgelopen zo te zien? Of misschien nog een klein stukje na de schorsing, maar om 4 uur is er een nieuw debat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
is het debat ergens te volgen?
Top van het bedrijfsleven, die had ik helaas in de discussie nog gemist, maar ik kan me geheel vinden in wat ze stellen, immers vragen bedrijven van studenten ook gewoon dergelijke vaardigheden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:09 schreef ethiraseth het volgende:
http://www.studerend-nederland.nl/
Brief van een lading topmensen uit het bedrijfsleven en politiek die oproepen tot het niet uitvoeren van de bezuinigingen en het zoeken naar een andere weg. Onder andere getekend door (voormalig) topmensen van Unilever, Shell, Heineken en Philips, toch niet de minste bedrijven binnen Nederland.
Natuurlijk is dat zo. Puur uit eigenbelang. Hoe meer "geleerden," hoe minder PVV-stemmers.quote:Op woensdag 19 januari 2011 15:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Stiekem fapt de PVV op al de 'verwaande studentjes' die nu in paniek zijn.
Kijk ze eens rennen! Haha, net goed!
Soms denk ik dat de PVV niet alleen maar een hekel heeft aan moslims, maar ook aan geleerdheid.
't Zelfde hier. Een student die is begonnen op het HBO om zijn P te halen, een verkeerde studiekeuze op de universiteit heeft gemaakt (1 jaar), en nu nota bene op zijn plek zit op een University College, op cum laude niveau op het moment. Deze regel zou ervoor zorgen dat ik vanaf volgend schooljaar eventjes 3000 euro mag neertikken per jaar. Omdat 'ik zo lui ben'.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:01 schreef motorbloempje het volgende:
Echt, ik probeer er niet teveel aan te denken, anders begin ik écht met janken
Als ik dit had geweten dan was ik er wellicht nooit meer aan begonnen, maar juist nu ik eindelijk perfèct op m'n plek zit krijg ik (net als heel veel anderen in hetzelfde schuitje) dit op m'n dak, en dat terwijl ik nooit een luie student geweest ben![]()
Maar dat niet alleen. Het is een soort inherente haat. Kan het moeilijk uitleggen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:49 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Puur uit eigenbelang. Hoe meer "geleerden," hoe minder PVV-stemmers.
Hm ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Een soort wantrouwen dat geleerdheid opwekt bij die mensen. Te veel denken en te weinig doen, in hun visie. Dus "doen" ze maar iets dat in dat tweedelige wereldbeeld past, en inderdaad, blind voor kritiek hierop (duidelijk gevalletje groepsdenken).quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar dat niet alleen. Het is een soort inherente haat. Kan het moeilijk uitleggen.
Volgens mij houdt men graag vast aan een simpel wereldbeeld, en dan heb je weer zo'n irritante wijsneus die zegt dat het allemaal zo zwart wit niet is.
Lees ook maar eens wat interviews met Hero Brinkman. Die denkt echt dat je dommer wordt van meer opleiding.
Precies!quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:36 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Hm ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Een soort wantrouwen dat geleerdheid opwekt bij die mensen. Te veel denken en te weinig doen, in hun visie. Dus "doen" ze maar iets dat in dat tweedelige wereldbeeld past, en inderdaad, blind voor kritiek hierop (duidelijk gevalletje groepsdenken).
Zit in (vrijwel) hetzelfde schuitje. Werk ook 24 uur, wilde vanaf september teruggaan om mijn master eindelijk af te maken, mag ik extra gaan dokken omdat ik twee jaar wel collegegeld heb betaald, maar door omstandigheden geen college heb gevolgd.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, ik zou zeggen van wel. Ik heb mijn overwegingen rustig gemaakt en gekeken naar de toen geldende regels en toen besloten dat het te doen moest zijn, mits ik er veel bij werk.
Werk nu 24 uur in de week, 14 uur colleges en rond de 25 uur zelfstudie erbij.. lekker vol werkweekje dus.. en straks is dat niet eens genoeg om de boel (studie + levensonderhoud) te bekostigen..
Dat is al helemaalquote:Op woensdag 19 januari 2011 18:07 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zit in (vrijwel) hetzelfde schuitje. Werk ook 24 uur, wilde vanaf september teruggaan om mijn master eindelijk af te maken, mag ik extra gaan dokken omdat ik twee jaar wel collegegeld heb betaald, maar door omstandigheden geen college heb gevolgd.
We rippen nu wel lekker op de PVV, ondanks dat het wel klopt dat er veel mensen met een simpel wereldbeeld tussen zitten (riep al als puber dat het verstandig zou zijn het stemrecht te beperken tot een bepaald opleidingsniveau), maar komt dit hele plan niet uit de koker van het CDA?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:49 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Puur uit eigenbelang. Hoe meer "geleerden," hoe minder PVV-stemmers.
Hehe dat is uiteraard ook wel weer zo. Het is natuurlijk ook makkelijk om studenten af te kraken, vanuit beide groepen. Henk en Ingrid denken dat het lui, werkschuw tuig is dat alleen maar zuipt en voor moraalriddertjes geldt hetzelfde, hoewel een andere oorsprong.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
We rippen nu wel lekker op de PVV, ondanks dat het wel klopt dat er veel mensen met een simpel wereldbeeld tussen zitten (riep al als puber dat het verstandig zou zijn het stemrecht te beperken tot een bepaald opleidingsniveau), maar komt dit hele plan niet uit de koker van het CDA?
Die partij heeft er volgens mij helemaal veel (ideologisch) belang bij dat het studentenleven kapot gemaakt kan worden:
- Het gezuip en geneuk in het studentenleven is per definitie goddeloos en tegen de wil van god, dus moet dat worden voorkomen (wat er in die kerkgenootschappen gebeurd laten we dan maar even achterwege);
- CDAers zijn meestal mensen die een christelijke boekwinkel, schoenmaker, ambtenaar of andere middenstandsberoepen hebben, waar je per uitstek geen hoge opleiding voor nodig hebt;
- hoe hoger de bevolking opgeleid is, hoe meer ze loskomen van het "geloof", omdat men dan inziet dat er (wetenschappelijk) geen basis is voor geloof. Wetenschap en religie gingen nooit goed samen;
Nee, dit hele plan klinkt voor mij eerder naar een wereldbeeld wat zich kenmerkt door benepenheid, intellectueel onvermogen / onwil, kleinburgerlijkheid en dat soort dingen. Iets wat je veel eerder bij de achterban van het CDA zou vinden dan bij de goddeloze, shagrokenende en 10 kinderen van 10 verschillende mannen hebbende PVVer.
Ik zou dus voorstellen dat studenten op zondag lekkere zuip- en neukorgies in de openbare parken van christelijke gemeenten gaan houden, puur om die mensen te sarren die denken dat ze ons onze toekomst kunnen ontnemen en ons in een kleinburgerlijk keurslijf kunnen dwingen.
Hey, psst. De meeste betastudies hebben gewoon 2 jaar vertraging ingecalculeerd staan, anders zijn ze simpelweg niet te doen. Op een enkele hoogbegaafde bolleboos na.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:44 schreef HenkXL het volgende:
Ben het helemaal eens met dit wetsvoorstel.
Al die paupers die in 5 jaar het niet voor elkaar krijgen een studie te halen, verdienen het ook niet! Goede motivatie voor die lullo's die er met de pet naar gooien.
Het zal je verbazen hoor, ik ken ook verschillende CDA'ers, en ondanks dat ze gedeeltelijk met de tijd meegegaan zijn hebben ze bij verschillende zaken nog wel heel erg beperkte opvatting (sex is niet vies, maar wel bijzonder, net zoals geneugten in het algemeen, en mogen derhalve slechts er beperkt wordne genoten).quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:31 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Mwuah, k vraag me af hoe sterk de Christelijke basis van het CDA werkelijk nog is.
't Laatste idee van von_Preussen ben ik dan wel weer voorstander van.
Uit een ander topic:quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:44 schreef HenkXL het volgende:
Ben het helemaal eens met dit wetsvoorstel.
Al die paupers die in 5 jaar het niet voor elkaar krijgen een studie te halen, verdienen het ook niet! Goede motivatie voor die lullo's die er met de pet naar gooien.
Het zal wel duidelijk zijn waarom HenkXL geen verdere aandacht verdient.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:42 schreef HenkXL het volgende:
Ligt eraan he, als je niet rond komt moet je wel..
Als dat allemaal geen probleem is zou ik het mooi niet doen, lekker pilseng de hele week!
Geen probleem hoor, een studie afronden binnen 5 jaar en meerdere malen per week pilsen. Het ligt er maar net aan waar je overdag je prioriteiten legt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het zal je verbazen hoor, ik ken ook verschillende CDA'ers, en ondanks dat ze gedeeltelijk met de tijd meegegaan zijn hebben ze bij verschillende zaken nog wel heel erg beperkte opvatting (sex is niet vies, maar wel bijzonder, net zoals geneugten in het algemeen, en mogen derhalve slechts er beperkt wordne genoten).
Sailliant detail is dat de studentes die uit een christelijke omgeving komen en nu onder de plak van hun ouders vandaan komen juist de grootste sletjes zijn. Dus als je gewoon makkelijk wilt scoren kan je het beste een christelijke studentenvereniging bezoeken, van de jongens daar heb je sowieso geen concurrentie.
[..]
Uit een ander topic:
[..]
Het zal wel duidelijk zijn waarom HenkXL geen verdere aandacht verdient.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |