abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:18:14 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_91563635
Ik ben een student van 23 jaar die momenteel Rechtsgeleerdheid studeert. Ik zit momenteel in mijn eerste jaar van mijn studie en ik merk dat veel studenten een bijbaan hebben naast hun studie. Ik ben dus een van de weinige studenten die geen bijbaan heeft. Ik heb hier destijds bewust voor gekozen omdat ik dit keer wel mijn studie met een beter resultaat wil afronden. Hiervoor heb ik de hbo-opleiding MER afgerond en mijn studieresultaten gingen achteruit door mijn bijbaan als vulploegmedewerker. Ik werkte vooral in de avonduren en hierdoor was ik kapot als ik de volgende dag om 8:30 present moest zijn op school. Als student hoef ik mij geen zorgen te maken over dat ik mijn studie zelf moet betalen, want mijn ouders betalen het collegegeld (Ook al heb ik aangeboden om bij te springen wanneer het te duur gaat worden) Ik betaal wel mijn studieboeken en alle andere studiematerialen.

Echter ben ik aan het twijfelen gebracht door mijn financiële situatie en een aanbod die ik zojuist kreeg voor een paar losse klussen van een studentenuitzendbureau. Ik vraag mij af hoe lang ik nog zuinig aan moet doen voordat ik mijn spaarbuffer moet aanspreken. Gisteren heb ik trouwens het bericht gekregen dat mijn studiefinanciering een gift is geworden door mijn behaalde hbo-diploma. Af en toe krijg ik wat geld van mijn ouders, maar ik voel me soms echt een klaploper.

Dus TS zit met een dilemma: Zou ik een bijbaan kunnen nemen of moet ik de nadruk blijven leggen op mijn studie in het eerste jaar?
  woensdag 19 januari 2011 @ 15:23:39 #2
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_91563867
Afwachten hoe de studie bevalt , hoeveel uren je erin moet steken en wat voor resultaten je haalt.
Daarna kan je altijd nog kijken of je er een bijbaantje neemt of niet.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_91568489
Eerstejaars Rechtsgeleerdheid, hoeveel contacturen heb je daar nou? 8-10 ofzo. Kan je toch makkelijk op zaterdag oid een bijbaan nemen. Zorgen dat je doordeweeks studeert, op zaterdag werkt (en uitgaat ofzo) en op zondag compleet vrij bent.

Mij lukte het bij Rechtsgeleerdheid om een bijbaantje te hebben waar ik zo'n 1 à 2 dagen doordeweeks en op zaterdag werkte. Ging prima in combinatie met de studie, maar dat verschilt uiteraard per persoon.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:33:19 #4
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91570230
Rechtsgeleerdheid is prima te combineren met een bijbaan van ca. 8 uur per week (of meer) voor de gemiddelde student. Als je echter langer bezig bent met studeren dan gemiddeld moet je gewoon voor jezelf afwegen of je resultaten er niet te veel onder lijden.

Ik weet in ieder geval wel van wat vrienden van me die Rechten doen dat het wel op prijs gesteld wordt als je een bijbaan hebt gehad, toont toch wat doorzettingsvermogen en discipline. Alleen een bul stelt niet zoveel meer voor. Wellicht is het een mogelijkheid om bij een rechtswinkel te solliciteren aan het einde van het jaar, dan kan je je (hopelijk) goede resultaten gebruiken als argument waarom ze jou aan moeten nemen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_91572940
Ligt eraan he, als je niet rond komt moet je wel..

Als dat allemaal geen probleem is zou ik het mooi niet doen, lekker pilseng de hele week!
pi_91573137
Ik zou even het eerste jaar aankijken. Als je nou aan het einde van dit jaar merkt dat je alles makkelijk gehaald hebt en nog best wat tijd over hebt, kun je altijd nog op zoek gaan naar een bijbaan. Je ouders kunnen je blijkbaar financieel ondersteunen, dus zo noodzakelijk is een bijbaan dan toch niet? ;)

Ik ben zelf ook student en heb geen bijbaan, omdat ik me liever volledig op mijn studie concentreer. Ik werk alleen in de zomermaanden zodat ik zelf mijn collegegeld kan betalen, maar verder betalen mijn ouders alles :@ :+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_91573965
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:33 schreef finsdefis het volgende:
Wellicht is het een mogelijkheid om bij een rechtswinkel te solliciteren aan het einde van het jaar, dan kan je je (hopelijk) goede resultaten gebruiken als argument waarom ze jou aan moeten nemen.
Ik denk dat als je een bijbaantje wilt zoeken, je inderdaad beter bij een rechtswinkel of iets dergelijks kan gaan solliciteren. Financieel heb je het niet echt moeilijk, je hoeft dus niet per se een hoog loon te hebben. Concentreer je meer op de ervaring die je bij een eventuele bijbaan naast je studie kan opdoen.
pi_91574308
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:46 schreef Njosnavelin het volgende:

Ik ben zelf ook student en heb geen bijbaan, omdat ik me liever volledig op mijn studie concentreer. Ik werk alleen in de zomermaanden zodat ik zelf mijn collegegeld kan betalen, maar verder betalen mijn ouders alles :@ :+
Volledig op de studie willen concentreren, daar zijn er meer van. Ouders die alles betalen, daar zijn er wat minder van :P
pi_91577295
Als ik zou kunnen kiezen zou ik ook niet werken en me volledig op mijn studie richten, MAAR ik weiger afhankelijk te zijn van mijn ouders sinds ik studeer,dus ik werk gewoon. Nu wel iets teveel, maar ik vind het heerlijk om onafhankelijk te zijn en ook dát is weer een motivatie voor mij om mijn best te blijven doen bij mijn studie, omdat ik dit niet ál te lang ga trekken :P
Ja doei.
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:05:04 #10
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_91577739
Denk dat het ook niet verstandig is voor je baankansen om alleen maar te richten op studeren. Al helemaal niet bij de verzadigde arbeidsmarkt voor rechtsgeleerden. Zoals Kimochi zei is het dan gewoon zaak om iets erbij te zoeken wat je relevante ervaring geeft.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_91582338
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Volledig op de studie willen concentreren, daar zijn er meer van. Ouders die alles betalen, daar zijn er wat minder van :P
Haha ja daar heb ik ook geluk mee :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')