abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91691044
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:43 schreef Skv het volgende:
Net terug uit Den Haag. Veel links vies volk zeg. Weinig studenten zoals ik (ze ken).
viel mij ook op, toen ik naast me een wietlucht rook en om me heen zwarte paardestaarten en ongewassen koppen zag moest ik wel even m'n hoofd schudden. Maar goed, ze stonden er. Helaas beseffen de studenten zoals wij ze kennen blijkbaar niet wat er gebeurt. (ik geloof dat de regelen 70.000 man treft, er was +-15.000 man?)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:53:44 #277
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91691115
De type studenten die jullie graag zien zijn simpelweg te beroerd om op te komen dagen, dus je moet het hebben van het "vieze linkse tuig". Wel weer tekenend dat jullie nog de mensen die er staan om voor jullie belangen op te komen afzeiken. :')
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_91691355
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:27 schreef Mankatans het volgende:

[..]

Studenten hebben niet de macht om dit terug te draaien. Stel dat je allen zou stoppen (gebeurt toch niet) haalt het verder niets uit, het is immers je eigen keuze.
En wat gebeurt er als je allemaal zou stoppen? Dan krijg je dus een gigantische stroom aan uitkeringen (zowel studenten als docenten/hoogleraren). IB-groep kan vervolgens naar z'n geld fluiten, hele systeem stort dus volledig in. De macht die je met alle studenten kan uitoefenen is zo immens groot. Dat wordt onderschat.
pi_91691452
quote:
Net terug uit Den Haag. Veel links vies volk zeg. Weinig studenten zoals ik (ze ken).
Er was anders wel een hele stoet aan profs. in toga die meededen! Je zou er een kabinet mee kunnen vullen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 01:25:44 #280
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91692413
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Er was anders wel een hele stoet aan profs. in toga die meededen! Je zou er een kabinet mee kunnen vullen.
Niet zomaar "een stoet", het was een tocht van 800-1000 hoogleraren. Een derde van alle hoogleraren die dit land rijk is. Erg mooie actie.

De manifestatie zelf was erg gaaf; de handjes bij Zijlstra :D
pi_91695151
Dat de instellingen 3000e per jaar per langstudeerder moeten betalen is belachelijk. Verhaal die 3000e ook nog maar op de langstudeerder, dus dat hij/zij 6000e betaalt.

Als je 6 jaar nodig hebt om je studie af te ronden heb je toch het verstandelijk vermogen van een skippybal. En je mag niet verwachten dat de maatschappij (lees ik, ik blijf een hollander) dat tot in de eindigheid maar moet blijven betalen. Er moet ergens een grens getrokken worden, en 6 jaar lijkt mij meer dan genoeg om een studie af te ronden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe je het klaar kan krijgen om 6 jaar over een normale studie te doen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 03:25:20 #282
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_91695157
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 03:24 schreef dnvunzigeherder het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe je het klaar kan krijgen om 6 jaar over een normale studie te doen.
Dan word het tijd om eens om je heen te kijken.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:49:28 #283
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91697179
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:59 schreef Accordtje het volgende:

[..]

En wat gebeurt er als je allemaal zou stoppen? Dan krijg je dus een gigantische stroom aan uitkeringen (zowel studenten als docenten/hoogleraren). IB-groep kan vervolgens naar z'n geld fluiten, hele systeem stort dus volledig in. De macht die je met alle studenten kan uitoefenen is zo immens groot. Dat wordt onderschat.
Gewoon na de studie uit Nederland vertrekken! Leegloop van kennis, flikker maar op! Laat Henk en Ingrid dit land maar besturen :')

godse faal daar in den haag :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_91697413
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:49 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Gewoon na de studie uit Nederland vertrekken! Leegloop van kennis, flikker maar op! Laat Henk en Ingrid dit land maar besturen :')
Ik vraag mij idd al maanden af waarom Henk en Ingrid niet willen dat hun kind later kan studeren.
pi_91698467
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:49 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

godse faal daar in den haag :')
^O^
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:49:50 #286
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91699577
quote:
Dat de instellingen 3000e per jaar per langstudeerder moeten betalen is belachelijk. Verhaal die 3000e ook nog maar op de langstudeerder, dus dat hij/zij 6000e betaalt.

Als je 6 jaar nodig hebt om je studie af te ronden heb je toch het verstandelijk vermogen van een skippybal. En je mag niet verwachten dat de maatschappij (lees ik, ik blijf een hollander) dat tot in de eindigheid maar moet blijven betalen. Er moet ergens een grens getrokken worden, en 6 jaar lijkt mij meer dan genoeg om een studie af te ronden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe je het klaar kan krijgen om 6 jaar over een normale studie te doen.
Newsflash: je (eerlijk gezegd gok ik dat jij nog in de schuld staat bij de samenleving, dus jij betaalt sowieso niets) betaalt geen cent extra voor langstudeerders, dat is een leugen van Zijlstra.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_91699607
don't feed the troll ;(
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:51:49 #288
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91699636
Misschien dringt het eens tot mensen door als je het maar vaak genoeg blijft zeggen.
pi_91699681
ik heb me er al bij neergelegd dat oa. mijn eigen situatie vergeten wordt door mensen én dat het wordt gezien als m'n eigen schuld dat mn studie onbetaalbaar wordt :')

:r
Ja doei.
pi_91700127
quote:

Knuppel dat snap je de regeling niet, 1 jaar in je bachelor en 1 jaar in je master mét harde knip... dat is niet gelijk aan 6 jaar over een normale studie doen.
Ook beta-studenten mogen maar 2 jaar uitlopen terwijl zij 1 jaar extra moeten studeren.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_91700165
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 11:16 schreef Deliah het volgende:
Mooi stuk onderaan.

[..]

Goed stuk.

Op kamervragen n.a.v. dat stuk van die decaan uit Delft antwoordde de minister trouwens dat langstudeerders de maatschappij wel degelijk geld kosten, namelijk omdat ze nog niet fulltime werken en dus geen of minder inkomstenbelasting betalen. :')

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 12:13:48 ]
pi_91700299
Dat van die inkomstenbelasting is dan ook de enige rechtvaardiging voor die boete.
Maar men kan ook minder gaan werken en niet studeren of fulltime huisvrouw/ -man worden of iets dergelijks dan lopen ze ook inkomstenbelasting mis.
pi_91700546
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:15 schreef Deliah het volgende:
Dat van die inkomstenbelasting is dan ook de enige rechtvaardiging voor die boete.
Maar men kan ook minder gaan werken en niet studeren of fulltime huisvrouw/ -man worden of iets dergelijks dan lopen ze ook inkomstenbelasting mis.
Precies. Hen wordt ook geen boete opgelegd, en terecht.

Want met dat argument van de gemiste belastinginkomsten lijkt het wel alsof de burger er is voor de overheid, in plaats van andersom. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 12:23:20 ]
pi_91700561
tsja, zaken als wachtgeld moeten ergens van betaald worden :')
Ja doei.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:26:07 #295
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_91700642
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies. Hen wordt ook geen boete opgelegd, en terecht.

Want met dat argument van de gemiste belastinginkomsten lijkt het wel alsof de burger er is voor de overheid, in plaats van andersom. :r
Daarom ook nooit VVD stemmen, dan krijg je dat :')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_91700659
Ah, kijk aan, na de langstudeerders kunnen ze komen met boetes voor deeltijdwerkers en huisvrouwen. Zo komt die schatkist wel weer vol.
pi_91700800
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed stuk.

Op kamervragen n.a.v. dat stuk van die decaan uit Delft antwoordde de minister trouwens dat langstudeerders de maatschappij wel degelijk geld kosten, namelijk omdat ze nog niet fulltime werken en dus geen of minder inkomstenbelasting betalen. :')
Dan snap ik niet dat ze huisvrouwen, mensen met vervroegd pensioen enz. aanpakken, want die betalen dus ook geen of minder inkomstenbelasting.

Maar het laat wel goed zien waarom het gaat, ze willen niet een maatschappelijk (non-) probleem aanpakken, maar gewoon centjes hebben.
pi_91700922
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:31 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat ze huisvrouwen, mensen met vervroegd pensioen enz. aanpakken, want die betalen dus ook geen of minder inkomstenbelasting.

Maar het laat wel goed zien waarom het gaat, ze willen niet een maatschappelijk (non-) probleem aanpakken, maar gewoon centjes hebben.
En dat vanwege wanbeleid van de overheid jaren lang. Dus doordat zij zelf belachelijk beleid hebben gevoerd, gaan zij nu geld ophalen bij anderen om de fouten te herstellen.
pi_91700992
quote:
Uiteraard, want die studeren, je ziet daar alleen de profiteurs...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:42:36 #300
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_91701121
Het schrijnende is helemaal dat als iedereen zich nu aan de regels zou gaan houden en binnen 5 jaar zou afstuderen, er alsnog 370 miljoen uit het hoger onderwijs zal moeten komen. Hoe beter de studenten het vanaf nu dus doen, des te ernstiger wordt er dus gesneden in de HBO's en Universiteiten.

Het op willen lossen van 'een probleem' is gewoon een enorme wassen neus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')