Ok, vertel eens wat meer.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:08 schreef miszme het volgende:
Sorry.. heb hem even aangepast.
Is de eerste keer dat ik een topic start hier.
Momenteel heb ik zelf ook te maken met stalking al een jaar en vind het belachelijk dat er zo weinig aan word gedaan.
Ik vind het belachelijk dat wijven niet een alarm hebben als ze dit soort types al bij de eerste keer spreken? KOn je toch wel zelf voorspellen dat het een foute man was, niet?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:08 schreef miszme het volgende:
Momenteel heb ik zelf ook te maken met stalking al een jaar en vind het belachelijk dat er zo weinig aan word gedaan.
Waarom stalkt ie dan? Hij zal toch een rede hebben of zoiets?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef miszme het volgende:
De politie had al bewijzen maar kennelijk moet het écht escaleren voordat ze iets doen.
Ingetrapte deur, kapot raam, msn gesprekken, sms berichten, ja hij heeft vastgezeten maar kennelijk doet dat hem niets want hij gaat gewoon door.
Maar is er niemand in je omgeving die je kan helpen dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:27 schreef miszme het volgende:
Ik heb een punt achter de relatie gezet want ik was achter dingen gekomen.
Een tijdje later kreeg ik een nieuwe vriend, wat hij kennelijk dus ook niet kon accepteren.
Het is gewoon een zieke geest en hij hoort achter tralies, walgelijk dat hij is.
Jankend bij mijn vader op de stoep staan omdat hij niet wist waar ik was ( ik had een break genomen en was op vakantie) maar vervolgens mij wel lopen bedreigen.
op fok hebben we de Fok!Knokploeg die jou wel wil helpenquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:08 schreef miszme het volgende:
In een eerdere post vertelde je dat je een andere vriend had genomen na hem, heeft die toen der tijd er niks aan gedaan? Of heb je deze vriend nu nog steeds?quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:46 schreef miszme het volgende:
Ja ik ken die persoon wel, het is mijn ex.
Zit er nu ook hard aan te denken om een camera bij mijn deur te hangen ivm bewijs.
Heb ondertussen al een tijd geen contact meer met hem, maar hij komt nog steeds aan de deur.
En waarom? who knows.
De buren weten het ook en die zijn ook erg oplettend maar zijn dus ook niet altijd thuis.
Ik slaap ook regelmatig bij mijn vader als ik het hier niet trek als hij weer aan de deur is geweest.
Maar ik kan er gewoon niet meer tegen, ik woon alleen en vind het gewoon eng. Hij komt ook alleen savonds laat wanneer de meeste mensen slapen.
Ik snap hoe je je voel, je word beperkt in je leven op een mentale manier. Wat je in het begin zei klopt. Het moet altijd escaleren, of hij knalt jou overhoop (A.U.B. niet), of jij knalt hem overhoop.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef miszme het volgende:
Nouja.. ik dacht dat het over was, de laatste keer dat hij aan me deur kwam was 27 sept.
Dus ik dacht hij geeft het op maar niets is minder waar.. meneer stond gister weer voor me deur.
Durfde weer me lichten aan te hebben snachts, durfde weer over straat etc. en dan begint het weer.
Zit nu dus ook met de lichten uit. Misschien komt hij dan niet, omdat hij dan misschien denkt dat ik niet thuis ben.
Ik word hier zo gek van..
Zou eerder pepperspray kopen voor TS. Hard schreeuwen natuurlijk ook, dat werkt zeer goed.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef WebbyS het volgende:
Misschien helpt het een zelfverdediging cursus te gaan volgen?
Als je niemand hebt die je bij kan staan dan het zelf maar oplossen en hem aanpakken. Soms helpt het ook om als hij aanbeld flink te schreeuwen, beetje publieke vernedering.
Het is dat ik ook een vriendin ken die er last van heeft en dat is wat zij dus doet, hard schreeuwen als die gast komt en het liefst vloekend met veel smeuige details over hem. Ieder zijn eigen ding toch? :p
als je hem wil steken, gooi dan eerst zijn prive gegevens online... er zijn vast wel wat mensen te paaien voor reverse stalkingquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef miszme het volgende:
Voorheen was het idd elke dag stalking, om ziek van te worden, ik durfde echt niets meer.
Begon net me leven weer op te pakken, en ben nu wéér bang.
Inderdaad binnekort escaleert het en dan steek ik hem gewoon overhoop. Kan er niet meer tegen.
X-Marker is nog beter! Daarmee maak je iemand voor 5 dagen blauw en het is ook nog eens legaal! Pepperspray is illegaal, dus daarmee zou je zelf ook in de problemen kunnen komen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:02 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
Zou eerder pepperspray kopen voor TS. Hard schreeuwen natuurlijk ook, dat werkt zeer goed.
Dat zou ik haar toch afraden, zij zal uiteindelijk degene zijn die boet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
als je hem wil steken, gooi dan eerst zijn prive gegevens online... er zijn vast wel wat mensen te paaien voor reverse stalking
meld zich...quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef Spartacus911 het volgende:
[..]
als je hem wil steken, gooi dan eerst zijn prive gegevens online... er zijn vast wel wat mensen te paaien voor reverse stalking
waarom? zij heeft die gegevens toch niet gegevenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Dat zou ik haar toch afraden, zij zal uiteindelijk degene zijn die boet.
Stalking is zeker een strafbaar feit, alleen om hem daarvoor te veroordelen is bewijs nodig. Als iemand word voorgeleid voor stalking zal die persoon ook een psychologisch onderzoek krijgen omdat in deze zaken stalkers ook tot TBS veroordeelt kunnen worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef miszme het volgende:
Ja daarom heb ik die pepperspray toen ook weggedaan..
Kan hem beter neersteken ofzo want politie doet niets.. ze zeggen we kunnen niets doen zolang hij geen strafbaar feit begaat, nee het moet eerst escaleren he voordat ze komen.
Volgens mij is stalking wel deglijk een strafbaar feit !!
?? Je wordt gestalked en dan valt dat niet onder urgentie. Zijn ze knetter daar? Heb je het vaker geprobeerd? (een ander gesproken).quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:17 schreef miszme het volgende:
Ja verhuizen dat is wel een goed idee.. maarja de woningbouw geeft geen urgentie dus kan nog lekker lang gaan duren
tuurlijk valt dat niet onder urgentie, dan kan iedereen die een andere woning wil wel zeggen dat hij/zij gestalkt wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef D_tjuh het volgende:
[..]
?? Je wordt gestalked en dan valt dat niet onder urgentie. Zijn ze knetter daar? Heb je het vaker geprobeerd? (een ander gesproken).
medische urgentie, dan krijg je een paar pakken kalmeringsmiddelen en mag je begeleid gaan wonen ergens.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef miszme het volgende:
Ik heb wel tig brieven gestuurd naar de woningbouw, heb zelf de woningbouw gebeld, bezocht. Maar ze vonden het geen reden. Misschien kan de psychiater wat voor me betekenen, misschien medische urgentie??
zat je toen in dezelfde situatie?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:28 schreef miszme het volgende:
Nee, heb dit huis ook met medische urgentie gekregen, en is gewoon een huurhuis niets begeleid wonen, heb ook geen medicijnen
Je vader wist dat je gestalked werd en dan geeft hij je nieuwe adres? Jezus christus.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:33 schreef miszme het volgende:
Jaa.. toen had ik ook al last van hem.
Maar me vader was zo dom geweest mijn nieuwe adres aan hem te geven terwijl ik net rust had.
Urgentie verklaring word alleen uitgegeven als er noodzaak is, waaronder stalking ook zou vallen als er bewijs van zou zijn. Daarnaast een medische urgentie verklaring verstrekken ze alleen als je fysiek of mentaal niet meer in staat ben om voor je zelf te zorgen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:37 schreef miszme het volgende:
Ja echt niet cool van hem ! Dankzij hem weer deze shit
Dienstplicht? Kan die niet een paar van die oud-militairen op hem af sturen. Zie je binnenkort ineens een zwart busje met mannen met bivak mutsen eruit springen en hem erin gooien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:30 schreef miszme het volgende:
Nee.. die woont in het buitenland en zit momenteel in dienstplicht
En jij gaat geen geweld gebruiken maar je verstand. Je verliest nog meer als je daadwerkelijk geweld gebruikt. Blijf doorzetten. Geef niet op. Houd je buren op de hoogte van dat je gestalked wordt, neem een camera in bezit waarmee jij foto's kan maken als hij weer voor je huis staat. Houd alles bij. Maak er een mooi dossier van.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:54 schreef miszme het volgende:
Nee lekker die gast zn gang laten gaan zeker, en niemand die wat doet. Dusja dan moet ik het zelf maar oplossen
Wat heb je zelf al gedaan dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:54 schreef miszme het volgende:
Nee lekker die gast zn gang laten gaan zeker, en niemand die wat doet. Dusja dan moet ik het zelf maar oplossen
Laat ook anderen verklaren met handtekening en datum etc.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:57 schreef miszme het volgende:
Ja ben al bezig met een logboek bijhouden wanneer hij aan me deur staat, wat hij doet etc.
Hij moet gewoon een leven zoeken
He verdorie gemiste kansquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:01 schreef miszme het volgende:
Een oude vriendin van mij spreekt wel met hem maar ik spreek haar niet meer.
Hoopte eigenlijk dat hij haar zou gaan lastigvallen maar helaas.. ze had kennelijk wel intersse in hem
Het kan heel angstig werken voor iemand die gestalkt wordt dus dat ze eraan denkt is niet raar, al raad ik het sterk af omdat het dus zoals ik eerder zei flink in de problemen brengt al leg je de nadruk op zelfverdediging. Zolang ze maar wel onthoud dat die gast ook maar een mens is en je er wat aan kunt doen met de tips die hierboven al door anderen worden gegeven.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:58 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Dan steek je hem toch neer, als je dat de beste oplossing lijkt, vooral doen.. lol
Hmm maar heb je wel echt duidelijk aan hem gezegd dat je hem niet wilt dnaquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:08 schreef miszme het volgende:
ja op de ramen bonken, schreeuwen door me brievenbus dat ik moet opendoen en tig keer aanbellen
Blijf van mijn lijf huis is toch veelste overdreven, die helpen wel bij mishandelingen etc maar niet bij zulke gevallen joh. Ze wordt toch niet mishandeld of ernstig bedreigd?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:10 schreef formerjellybean het volgende:
Dat lijkt me zo creepy, ik zou helemaal gek worden als ik dat had. Kan je niet misschien naar een blijf van mij lijf huis ofzo / of helpen die niet bij dat soort situaties ??
Dat is ook wel zo maar aan de andere kant als je constant in angst moet leven omdat hij weer voor de deur staat , dat is ook verre van de ideale situatie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:20 schreef LikeEmDead het volgende:
''iwannabehigh'', '' heb je hem wel duidelijk aan hem gezegd dat je hem niet wilt''. Ook al zou ze dit niet duidelijk hebben vertelt is dit nog steeds geen normaal gedrag. Daarnaast opties zoals een blijf van me lijf huis word jij weer beperkt in je leven.
Dat is waar, maar ik vind het belachelijk dat de politie zijn taak niet goed uitvoert. Ik kan begrijpen dat de politie niet iemand kan arresteren en veroordelen als hun geen bewijs hebben, maar het is de taak dat elke burger veilig kan leven dus vind ik het de verantwoordelijk dat de politie minstens patrouille kan houden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo maar aan de andere kant als je constant in angst moet leven omdat hij weer voor de deur staat , dat is ook verre van de ideale situatie.
Eigenlijk is het dan wachten tot het uit de hand loopt als je thuis blijft
Deal with it, das de pliesie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind het belachelijk dat de politie zijn taak niet goed uitvoert. Ik kan begrijpen dat de politie niet iemand kan arresteren en veroordelen als hun geen bewijs hebben, maar het is de taak dat elke burger veilig kan leven dus vind ik het de verantwoordelijk dat de politie minstens patrouille kan houden.
Zou jij zelf zo denken als iemand jou loopt te stalken? Iemand waar je bang voor ben.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Deal with it, das de pliesie.
Eens. Zou daar ook graag verandering in willen zien bij de politie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik vind het belachelijk dat de politie zijn taak niet goed uitvoert. Ik kan begrijpen dat de politie niet iemand kan arresteren en veroordelen als hun geen bewijs hebben, maar het is de taak dat elke burger veilig kan leven dus vind ik het de verantwoordelijk dat de politie minstens patrouille kan houden.
Nee maar echt, das de pliesie, werkelijk waar. Hun voeren hun taken in de meeste gevallen niet goed uit, doen wij niks aan dus leg je erbij neer.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Zou jij zelf zo denken als iemand jou loopt te stalken? Iemand waar je bang voor ben.
Das toch genoeg bewijsquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:32 schreef miszme het volgende:
Mishandeling heeft ook wel degelijk plaatsgevonden, ik reageer verder niet op hem als hij aan de deur staat te bellen
Dat zou nu goed voor jou uitkomen, omdat hij al bekend is bij de politie door zijn verleden met jou is het mogelijk om een contact en straat verbod aan te vragen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:34 schreef miszme het volgende:
Ja toen heeft hij al vastgezeten maar toen hij weer vrij was kwam hij gewoon weer aan de deur de hele tijd
lijkt mij ookquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:35 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Dat zou nu goed voor jou uitkomen, omdat hij al bekend is bij de politie door zijn verleden met jou is het mogelijk om een contact en straat verbod aan te vragen.
Daarom is het handig dat als hij voor de deur staat en hij een contact en straat verbod heeft dat jij dan een foto maakt. Op de camera word altijd tijd en datum geregistreerd. Je kan dat dan altijd als bewijs indienen ook al is hij al weg bij aankomst van de politie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:37 schreef miszme het volgende:
de politie zegt alleen maar dat ik 112 moet bellen als hij voor de deur staan, maarja als de politie arriveert is hij natuurlijk al weg he. ze doen echt zo weinig
Wat deden die vriendjes danquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:38 schreef miszme het volgende:
Straatverbod wil ik sowieso regelen, ik ga woensdag naar me advocaat.
Ik twijfel ook wel of straatverbod veel zin heeft aangezien hij toen hij vastzat ook zn vriendjes naar me huis stuurde.
Sorry honey, maar als de pliesie zulke bewijzen heeft, DOEN ze zowieso WEL wat! Heb ik meegemaakt in mijn omgeving (en nee, niet ik zelf) maar een meid stalkte een vriend van mij via sms etc en de pliesie heeft haar een brief naar huis gestuurd.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef miszme het volgende:
De politie had al bewijzen maar kennelijk moet het écht escaleren voordat ze iets doen.
Ingetrapte deur, kapot raam, msn gesprekken, sms berichten, ja hij heeft vastgezeten maar kennelijk doet dat hem niets want hij gaat gewoon door.
En de politie is zo goed ??? We hebben hier op de flat een meisje waarvan haar kind is gekidnapt door haar ex die nu in het buitenland zit, zij was bijna slachtoffer van eerwraak de kerel loopt nog steeds vrij rond .quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:41 schreef matthijs100 het volgende:
Ik vraag me af of het wel een serieus topic is, stalking is namelijk strafbaar in Nederland.
citeer" Hij,
* die wederrechterlijk stelselmatig opzettelijk
* inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer
* met het oogmerk die ander te dwingen
* iets te doen,
* niet te doen of
* te dulden
* dan wel vrees aan te jagen
* wordt, als schuldig aan belaging,
* gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie."
citeer" De belager valt lastig, volgt hinderlijk, post constant, belt 's nachts op enz., maar tot bedreigingen in de zin van het Wetboek van Strafrecht hoeft het niet te komen. Zou er wel bedreigd worden met een misdrijf, dan zijn de artikelen 284 en 285 van toepassing."
bron : http://www.seksueelmisdri(...)1:stalking&Itemid=76
Dus sinds 2000 kan iemand een gevangenisstraf van 3 jaar krijgen voor stalken.
Er werken ook mensen bij de politie die het helemaal eens met jou zijn, zij zijn ook maar met handen en voeten gebonden aan de wetgeving.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:04 schreef miszme het volgende:
ze moeten eens een x wat anders doen dan alleen verkeersboetes uitschrijven
Contact en straatverbod regelt de politie. Heb je geen advocaat voor nodig (die kan ook niks doen)quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:38 schreef miszme het volgende:
Contact verbod is redelijk ruim. geen contact is geen contact, dus ook niet via-via.quote:Ik twijfel ook wel of straatverbod veel zin heeft aangezien hij toen hij vastzat ook zn vriendjes naar me huis stuurde.
Dat iets strafbaar is wil niet zeggen dat het makkelijk te bewijzen is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:41 schreef matthijs100 het volgende:
Ik vraag me af of het wel een serieus topic is, stalking is namelijk strafbaar in Nederland.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waarom stalkt ie dan? Hij zal toch een rede hebben of zoiets?
Dream on...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:41 schreef matthijs100 het volgende:
citeer" Hij,
* die wederrechterlijk stelselmatig opzettelijk
* inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer
* met het oogmerk die ander te dwingen
* iets te doen,
* niet te doen of
* te dulden
* dan wel vrees aan te jagen
* wordt, als schuldig aan belaging,
* gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie."
citeer" De belager valt lastig, volgt hinderlijk, post constant, belt 's nachts op enz., maar tot bedreigingen in de zin van het Wetboek van Strafrecht hoeft het niet te komen. Zou er wel bedreigd worden met een misdrijf, dan zijn de artikelen 284 en 285 van toepassing."
bron : http://www.seksueelmisdri(...)1:stalking&Itemid=76
Zijn vriendjes werken mee aan de stalking? Waarom dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:38 schreef miszme het volgende:
Ik twijfel ook wel of straatverbod veel zin heeft aangezien hij toen hij vastzat ook zn vriendjes naar me huis stuurde.
Wat ik wel vind is dat er meer politie moet komen en de straffen een stuk zwaarder. Wat ik wel vreemd vind, zelf had ik een keer snachts met geluidsoverlast te maken en de politie kwam meteen en ze hebben bij die persoon, de deur ingetrapt. Ik vind dat stalken enzo toch een hogere prioriteit heeft.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:57 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
En de politie is zo goed ??? We hebben hier op de flat een meisje waarvan haar kind is gekidnapt door haar ex die nu in het buitenland zit, zij was bijna slachtoffer van eerwraak de kerel loopt nog steeds vrij rond .
Dus zo goed is de politie in Nederland niet, helemaal als je nu ook nog kijkt naar de incestzaak .
Ik praat het niet goed , maar ik kan me voorstellen dat je als slachtoffer op gegeven moment zelf wat aan moet doen, omdat je gewoon niet gehoord word.
Hoe vaak hoor je niet dat zulke zaken een dodelijke afloop heeft ??? Dat is toch dat in dat soort zaken een boel heel slecht door de politie georganiseerd is .
Ik ben het met je eens dat er meer politie moet komen zodat er grondiger onderzoek kan worden gedaan (ipv. alles wegbezuinigen en dat willen compenseren met privacybeperking). De straffen zijn naar mijn idee zwaar genoeg.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:07 schreef matthijs100 het volgende:
[..]
Wat ik wel vind is dat er meer politie moet komen en de straffen een stuk zwaarder. Wat ik wel vreemd vind, zelf had ik een keer snachts met geluidsoverlast te maken en de politie kwam meteen en ze hebben bij die persoon, de deur ingetrapt. Ik vind dat stalken enzo toch een hogere prioriteit heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |