abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90950205
Weetje hoe het voelt om elke dag te moeten leven in angst, hoe je elke dag beperkt word in je doen en laten gewoonweg omdat je bang bent, slapeloze nachten want stel je voor. Gedwongen een angstig bestaan te leven, wanneer houd het op??!

Iedere dag hebben er zóveel mensen mee te maken, maar er word zo weinig aan gedaan, waardoor dit voor sommige slachtoffers fataal afliep.
Het gezinsdrama in Zwijndrecht, Almere, het is toch te erg voor woorden.
De politie doet er niets aan! De boel moet dus eerst escaleren voor ze wat doen, en soms is het dan al te laat!

Als vrouw zijnde kom je vaak in gevallen van stalking in een blijf van mijn lijf huis of iets dergelijks, wat ook meestal niet de ideale omgeving is op zo een moment. Veel vrouwen omschreven deze ervaring als : Verschrikkelijk !

Wij horen niet in zo een huis geplaatst te worden 'omdat wij daar veilig zijn terwijl de dader ondertussen gewoon nog lekker rond huppelt en zijn gang kan gaan', wij horen gewoon thuis een normaal leven te kunnen lijden, niet bang te hoeven zijn voor elk geluidje, gewoon normaal boodschappen kunnen doen etcetera.

De dader, die moet aangepakt worden, die moeten opgesloten worden. Ze horen de dader direct op te pakken zodra hij aan de deur staat, niet pas nadat je tig keer 112 gebeld hebt.
Vaak is de politie ook zo laf om te zeggen dat ze wel bewijs moeten hebben, dat ze hem wel erop moeten betrappen maar zodra de politie arriveert heeft de dader natuurlijk de benen alweer genomen.

Ongelofelijk dit!

[ Bericht 1% gewijzigd door miszme op 06-01-2011 21:06:51 ]
pi_90950533
ok, wat is de bron/grond van je betoog?
En ja, bewijs is wel nodig natuurlijk. Vaak is stalking best moeilijk aan te pakken.

Verder is de procedure als volgt: Er wordt een 'aanzegging wederrechtelijke belaging' getekend door beide partijen, met daarin een omschrijving van de klacht. Als er dan nog gestalkt wordt, is de stelselmatigheid aangetoond en kan de verdachte worden aangehouden.
pi_90950623
Sorry.. heb hem even aangepast.

Is de eerste keer dat ik een topic start hier.
Momenteel heb ik zelf ook te maken met stalking al een jaar en vind het belachelijk dat er zo weinig aan word gedaan.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:09:41 #4
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_90950704
Zit weinig inhoud in het verhaal
What is meant to be, will be.
pi_90950722
-edit- tyft op internetheld

[ Bericht 46% gewijzigd door Re op 07-01-2011 13:13:01 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:10:28 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90950746
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:08 schreef miszme het volgende:

Momenteel heb ik zelf ook te maken met stalking al een jaar en vind het belachelijk dat er zo weinig aan word gedaan.
Ok, vertel eens wat meer.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:11:59 #7
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_90950833
De politie moet toch ook bewijs hebben, wil jij graag mensen zonder bewijs kunnen veroordelen? Dat kan jou namelijk ook overkomen als iemand die jou niet mag maar vaak genoeg iets zegt of de politie belt. En ja dat is kut, maar als je iemand op kon laten pakken of laten veroordelen simpelweg omdat jij zegt dat hij iets doet dan was het extra kut.

Hang een camera of iets op zodat je bewijs hebt dat hij telkens langs komt?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_90950858
quote:

Ik vind het belachelijk dat wijven niet een alarm hebben als ze dit soort types al bij de eerste keer spreken? KOn je toch wel zelf voorspellen dat het een foute man was, niet? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_90951130
Vraag een paar sterke vrienden om die stalker eens 'aan te spreken'.
pi_90951248
De politie had al bewijzen maar kennelijk moet het écht escaleren voordat ze iets doen.
Ingetrapte deur, kapot raam, msn gesprekken, sms berichten, ja hij heeft vastgezeten maar kennelijk doet dat hem niets want hij gaat gewoon door.
pi_90951448
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef miszme het volgende:
De politie had al bewijzen maar kennelijk moet het écht escaleren voordat ze iets doen.
Ingetrapte deur, kapot raam, msn gesprekken, sms berichten, ja hij heeft vastgezeten maar kennelijk doet dat hem niets want hij gaat gewoon door.
Waarom stalkt ie dan? Hij zal toch een rede hebben of zoiets?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_90951767
Ik heb een punt achter de relatie gezet want ik was achter dingen gekomen.
Een tijdje later kreeg ik een nieuwe vriend, wat hij kennelijk dus ook niet kon accepteren.
Het is gewoon een zieke geest en hij hoort achter tralies, walgelijk dat hij is.
Jankend bij mijn vader op de stoep staan omdat hij niet wist waar ik was ( ik had een break genomen en was op vakantie) maar vervolgens mij wel lopen bedreigen.
pi_90951851
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:27 schreef miszme het volgende:
Ik heb een punt achter de relatie gezet want ik was achter dingen gekomen.
Een tijdje later kreeg ik een nieuwe vriend, wat hij kennelijk dus ook niet kon accepteren.
Het is gewoon een zieke geest en hij hoort achter tralies, walgelijk dat hij is.
Jankend bij mijn vader op de stoep staan omdat hij niet wist waar ik was ( ik had een break genomen en was op vakantie) maar vervolgens mij wel lopen bedreigen.
Maar is er niemand in je omgeving die je kan helpen dan?
pi_90952094
In ieder geval moet ik maandag naar bureau slachtofferhulp. Hun gaan sowieso schadevergoeding regelen.
Verder word er weinig aan gedaan, maar ik heb a.s woensdag een gesprek met me advocaat en dan hoop ik dat er actie word ondernomen!
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:35:39 #15
330026 WebbyS
A Legend Rising.
pi_90952267
Klote dat je het mee moet maken, je lijkt die persoon te kennen? (msn, sms gesprekken)
Maargoed je zoekt tips en dat is beginnen met geen contact meer wat je waarschijnlijk al gedaan hebt gezien zijn reactie erop.
Verder kan je iets hebben wat hem afschrikt, een hond of een vriend ofzo?

Werkt het niet dan even bij iemand logeren en vragen aan de buren even of ze je huis in de gaten houden en politie willen bellen.

Neem voor de zekerheid ook wat persoonlijke bescherming mee (niet dat er veel legaal is) al kan een hard geluid ook aandacht trekken van andere mensen wat die gast weer afschrikt die je lastig valt.

Meer schiet even niet te binnen op het moment dat ik als advies kan geven.

Sterkte!

Edit: Ik zie dat er al in de tijd dat ik mijn post geschreven hebt dingen bij gekomen zijn die mijn vragen beantwoorden.

[ Bericht 8% gewijzigd door WebbyS op 06-01-2011 21:38:32 (update!) ]
pi_90952472
Ik heb hier zelf ook genoeg ervaring mee, wat ze altijd vertelde was dat je zelf ook die persoon op heterdaad kan betrappen door bijvoorbeeld een foto te maken door het raam, beveiliging camera's zijn ook een optie, zo heb je in ieder geval bewijs dat hij vaak voor de deur staat.
pi_90952786
quote:

op fok hebben we de Fok!Knokploeg die jou wel wil helpen
pi_90952873
Ja ik ken die persoon wel, het is mijn ex.
Zit er nu ook hard aan te denken om een camera bij mijn deur te hangen ivm bewijs.
Heb ondertussen al een tijd geen contact meer met hem, maar hij komt nog steeds aan de deur.
En waarom? who knows.

De buren weten het ook en die zijn ook erg oplettend maar zijn dus ook niet altijd thuis.
Ik slaap ook regelmatig bij mijn vader als ik het hier niet trek als hij weer aan de deur is geweest.
Maar ik kan er gewoon niet meer tegen, ik woon alleen en vind het gewoon eng. Hij komt ook alleen savonds laat wanneer de meeste mensen slapen.
pi_90952992
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:46 schreef miszme het volgende:
Ja ik ken die persoon wel, het is mijn ex.
Zit er nu ook hard aan te denken om een camera bij mijn deur te hangen ivm bewijs.
Heb ondertussen al een tijd geen contact meer met hem, maar hij komt nog steeds aan de deur.
En waarom? who knows.

De buren weten het ook en die zijn ook erg oplettend maar zijn dus ook niet altijd thuis.
Ik slaap ook regelmatig bij mijn vader als ik het hier niet trek als hij weer aan de deur is geweest.
Maar ik kan er gewoon niet meer tegen, ik woon alleen en vind het gewoon eng. Hij komt ook alleen savonds laat wanneer de meeste mensen slapen.
In een eerdere post vertelde je dat je een andere vriend had genomen na hem, heeft die toen der tijd er niks aan gedaan? Of heb je deze vriend nu nog steeds?
pi_90953106
Echt super vervelend voor je TS. Hoop die wanhopige kut gozer oprot uit je leven, en rap. :(

Zou zelf gewoon zoveel mogelijk jezelf omgeven met vrienden door de dag heen, en 's avonds niet meer thuis slapen tot je er wat geruster op bent. Nu alleen slapen is gewoon iedere avond dood eng lijkt me.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_90953359
Ja die vriend heb ik nog steeds,maar die woont in het buitenland.
Dus die kan er weinig aan doen :(
pi_90953469
Nouja.. ik dacht dat het over was, de laatste keer dat hij aan me deur kwam was 27 sept.
Dus ik dacht hij geeft het op maar niets is minder waar.. meneer stond gister weer voor me deur.
Durfde weer me lichten aan te hebben snachts, durfde weer over straat etc. en dan begint het weer.
Zit nu dus ook met de lichten uit. Misschien komt hij dan niet, omdat hij dan misschien denkt dat ik niet thuis ben.
Ik word hier zo gek van..
pi_90953610
Gooi zijn prive gegevens op /b/
pi_90953626
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef miszme het volgende:
Nouja.. ik dacht dat het over was, de laatste keer dat hij aan me deur kwam was 27 sept.
Dus ik dacht hij geeft het op maar niets is minder waar.. meneer stond gister weer voor me deur.
Durfde weer me lichten aan te hebben snachts, durfde weer over straat etc. en dan begint het weer.
Zit nu dus ook met de lichten uit. Misschien komt hij dan niet, omdat hij dan misschien denkt dat ik niet thuis ben.
Ik word hier zo gek van..
Ik snap hoe je je voel, je word beperkt in je leven op een mentale manier. Wat je in het begin zei klopt. Het moet altijd escaleren, of hij knalt jou overhoop (A.U.B. niet), of jij knalt hem overhoop.
pi_90953710
Was het voorheen dagelijkse stalking, TS?
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:01:35 #26
330026 WebbyS
A Legend Rising.
pi_90953766
Misschien helpt het een zelfverdediging cursus te gaan volgen?
Als je niemand hebt die je bij kan staan dan het zelf maar oplossen en hem aanpakken. Soms helpt het ook om als hij aanbeld flink te schreeuwen, beetje publieke vernedering.

Het is dat ik ook een vriendin ken die er last van heeft en dat is wat zij dus doet, hard schreeuwen als die gast komt en het liefst vloekend met veel smeuige details over hem. Ieder zijn eigen ding toch? :p
pi_90953844
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:01 schreef WebbyS het volgende:
Misschien helpt het een zelfverdediging cursus te gaan volgen?
Als je niemand hebt die je bij kan staan dan het zelf maar oplossen en hem aanpakken. Soms helpt het ook om als hij aanbeld flink te schreeuwen, beetje publieke vernedering.

Het is dat ik ook een vriendin ken die er last van heeft en dat is wat zij dus doet, hard schreeuwen als die gast komt en het liefst vloekend met veel smeuige details over hem. Ieder zijn eigen ding toch? :p
Zou eerder pepperspray kopen voor TS. Hard schreeuwen natuurlijk ook, dat werkt zeer goed. :)
pi_90953937
Voorheen was het idd elke dag stalking, om ziek van te worden, ik durfde echt niets meer.
Begon net me leven weer op te pakken, en ben nu wéér bang.
Inderdaad binnekort escaleert het en dan steek ik hem gewoon overhoop. Kan er niet meer tegen.
pi_90953977
Pepperspray :D helaas heb ik die weggedaan, had het voorheen wel.. maar toen was dit probleem nog niet.
pi_90954058
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:04 schreef miszme het volgende:
Voorheen was het idd elke dag stalking, om ziek van te worden, ik durfde echt niets meer.
Begon net me leven weer op te pakken, en ben nu wéér bang.
Inderdaad binnekort escaleert het en dan steek ik hem gewoon overhoop. Kan er niet meer tegen.
als je hem wil steken, gooi dan eerst zijn prive gegevens online... er zijn vast wel wat mensen te paaien voor reverse stalking :D
pi_90954118
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:02 schreef D_tjuh het volgende:

[..]

Zou eerder pepperspray kopen voor TS. Hard schreeuwen natuurlijk ook, dat werkt zeer goed. :)
X-Marker is nog beter! Daarmee maak je iemand voor 5 dagen blauw en het is ook nog eens legaal! Pepperspray is illegaal, dus daarmee zou je zelf ook in de problemen kunnen komen.
pi_90954180
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

als je hem wil steken, gooi dan eerst zijn prive gegevens online... er zijn vast wel wat mensen te paaien voor reverse stalking :D
Dat zou ik haar toch afraden, zij zal uiteindelijk degene zijn die boet.
pi_90954196
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:05 schreef Spartacus911 het volgende:

[..]

meld zich...
pi_90954221
Ja daarom heb ik die pepperspray toen ook weggedaan..
Kan hem beter neersteken ofzo want politie doet niets.. ze zeggen we kunnen niets doen zolang hij geen strafbaar feit begaat, nee het moet eerst escaleren he voordat ze komen.
Volgens mij is stalking wel deglijk een strafbaar feit !!
pi_90954247
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef LikeEmDead het volgende:

[..]

Dat zou ik haar toch afraden, zij zal uiteindelijk degene zijn die boet.
waarom? zij heeft die gegevens toch niet gegeven ;)
pi_90954399
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef miszme het volgende:
Ja daarom heb ik die pepperspray toen ook weggedaan..
Kan hem beter neersteken ofzo want politie doet niets.. ze zeggen we kunnen niets doen zolang hij geen strafbaar feit begaat, nee het moet eerst escaleren he voordat ze komen.
Volgens mij is stalking wel deglijk een strafbaar feit !!
Stalking is zeker een strafbaar feit, alleen om hem daarvoor te veroordelen is bewijs nodig. Als iemand word voorgeleid voor stalking zal die persoon ook een psychologisch onderzoek krijgen omdat in deze zaken stalkers ook tot TBS veroordeelt kunnen worden.
pi_90954591
even serieus, ken je niet een paar gasten die bij jou willen verblijven totdat je ex weer aan de deur staat? Met de politie in nederland schiet je blijkbaar niks op, dan maar eigen rechter spelen.
pi_90954593
Stalking is strafbaar, als de pleger op een structurele manier (de wet noemt dit stelselmatig) bezig is om inbreuk te maken op de persoonlijke levenssfeer van een ander, vaak de ex-partner. De stalker moet daarmee tot doel hebben om de ander te dwingen om bijvoorbeeld de relatie te herstellen of toch weer contact met haar aan te gaan, terwijl zij dat niet wil; soms heeft de stalker alleen maar tot doel om zijn ex-partner bang te maken. Om iemand voor stalking aan te klagen moet dus aan een aantal voorwaarden worden voldaan:

- Het gedrag van de stalker moet een structureel karakter hebben;
- De stalker moet dit opzettelijk doen en hij moet tot doel hebben om de ex-partner bijvoorbeeld ergens toe te dwingen of om haar bang te maken.

Belangrijk daarbij is dat de slachtoffer op enig moment aan de ex-partner heeft duidelijk gemaakt dat u haar gedrag niet op prijs stelt en wenst dat hij hiermee ophoudt. Hierbij kunt u ondersteuning van de politie vragen.

Wat kan de politie doen
In noodsituaties waarbij uw ex-partner u direct bedreigt, uw spullen vernielt of bijvoorbeeld uw woning probeert binnen te komen, kunt u het alarmnummer van de politie bellen (112). De politie zal zo snel mogelijk bij u komen om te proberen de acute dreiging te stoppen. Niet in alle gevallen heeft de politie de bevoegdheid om uw ex-partner dan ook werkelijk aan te houden en bij u weg te houden. Dat hangt van een aantal juridische voorwaarden af. Soms kan dat u het gevoel geven dat de politie u niet direct helpt maar alleen maar met uw ex-partner praat en haar hooguit wegstuurt.

Dat heeft dus te maken met de juridische grenzen van de bevoegdheden van de politie. Toch is het van groot belang dat u de politie wel belt, omdat de waarnemingen die zij doen belangrijk kunnen zijn voor de vervolgaanpak en worden vastgelegd in de computer.

Voor meer info:
Bron: website
Bron: Stichting Zijweg
Bron: Politie.nl
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:16:51 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_90954757
Ik heb ook een stalker gehad, dat heeft jaren geduurd. Iemand bombardeert je tot zijn eigendom of je het wilt of niet!!!

Ik heb er nog steeds last van, ook al is de man veroordeeld, ben ik verhuisd en heb ik er in praktische zin geen last meer van.
pi_90954826
Ja verhuizen dat is wel een goed idee.. maarja de woningbouw geeft geen urgentie dus kan nog lekker lang gaan duren :(
pi_90954933
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:17 schreef miszme het volgende:
Ja verhuizen dat is wel een goed idee.. maarja de woningbouw geeft geen urgentie dus kan nog lekker lang gaan duren :(
?? Je wordt gestalked en dan valt dat niet onder urgentie. Zijn ze knetter daar? Heb je het vaker geprobeerd? (een ander gesproken).
pi_90955011
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef D_tjuh het volgende:

[..]

?? Je wordt gestalked en dan valt dat niet onder urgentie. Zijn ze knetter daar? Heb je het vaker geprobeerd? (een ander gesproken).
tuurlijk valt dat niet onder urgentie, dan kan iedereen die een andere woning wil wel zeggen dat hij/zij gestalkt wordt.

Naar mijn weten is urgentie voor mensen die op straat dreigen te komen als ze niet snel een woning krijgen.
pi_90955012
Ik heb wel tig brieven gestuurd naar de woningbouw, heb zelf de woningbouw gebeld, bezocht. Maar ze vonden het geen reden. Misschien kan de psychiater wat voor me betekenen, misschien medische urgentie??
pi_90955347
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:20 schreef miszme het volgende:
Ik heb wel tig brieven gestuurd naar de woningbouw, heb zelf de woningbouw gebeld, bezocht. Maar ze vonden het geen reden. Misschien kan de psychiater wat voor me betekenen, misschien medische urgentie??
medische urgentie, dan krijg je een paar pakken kalmeringsmiddelen en mag je begeleid gaan wonen ergens.
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:27:42 #45
330026 WebbyS
A Legend Rising.
pi_90955382
Als je serieus zit te denken aan het afmaken van die gast dan is dat erg nadelig voor jouw, immers je wordt opgepakt en voor weet ik het hoeveel jaar de cel in gegooid.

Vandaar dus dat ik het zelfverdediging adviseerden, daarmee voel je je meteen veiliger als je knowhow hebt over hoe iemand uit te schakelen (niet als in vermoorden dus maar buiten bewust zijn brengen.) als je op straat of waar dan ook bent zonder dat het je in de problemen gaat brengen.
pi_90955413
Nee, heb dit huis ook met medische urgentie gekregen, en is gewoon een huurhuis niets begeleid wonen, heb ook geen medicijnen :)
pi_90955444
Als ik hem wat zou doen is dit zelfverdediging dus kunnen ze moeilijk wat doen
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:29:13 #48
330026 WebbyS
A Legend Rising.
pi_90955459
btw waarom komt je vriend niet als er jij in zo'n situatie zit naar je toe? Het eerste wat je wil is toch dat je partner veilig is?
pi_90955504
Nee.. die woont in het buitenland en zit momenteel in dienstplicht
pi_90955512
Laat je niet gek maken miszme, dat is die sneue vent niet waard.

M'n zus heeft twee jaar geleden ook last gehad van een ex-vriend die er niet mee kon leven dat het over was tussen hun. Dagelijks anoniem bellen / dreig smsjes / tientallen keren langs huis rijden / aanbellen, etc.. Politie kon inderdaad niets doen tot er een escalatie zou plaatsvinden.

Na een tijdje kreeg ze een nieuwe vriend, en die vond het op gegeven moment wel leuk geweest, heeft hem voor eens en voor altijd duidelijk gemaakt dat als hij zich nog één keer zou vertonen / bellen / wat dan ook, dat dat zijn laatste keer zou zijn geweest. Die belofte werd kracht bijgezet door iets wat je niet dagelijks in je gezicht gedrukt krijgt. En geloof me, die vent is heeft nooit meer iets van zich laten horen.

Nu wil ik niet zeggen dat dit de beste oplossing is voor je probleem, maar voor hem/haar/ons was het de enige en laatste oplossing. Niks doen helpt niet, politie doet nog minder, en jij blijft er dagelijks last van hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')