abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90950205
Weetje hoe het voelt om elke dag te moeten leven in angst, hoe je elke dag beperkt word in je doen en laten gewoonweg omdat je bang bent, slapeloze nachten want stel je voor. Gedwongen een angstig bestaan te leven, wanneer houd het op??!

Iedere dag hebben er zóveel mensen mee te maken, maar er word zo weinig aan gedaan, waardoor dit voor sommige slachtoffers fataal afliep.
Het gezinsdrama in Zwijndrecht, Almere, het is toch te erg voor woorden.
De politie doet er niets aan! De boel moet dus eerst escaleren voor ze wat doen, en soms is het dan al te laat!

Als vrouw zijnde kom je vaak in gevallen van stalking in een blijf van mijn lijf huis of iets dergelijks, wat ook meestal niet de ideale omgeving is op zo een moment. Veel vrouwen omschreven deze ervaring als : Verschrikkelijk !

Wij horen niet in zo een huis geplaatst te worden 'omdat wij daar veilig zijn terwijl de dader ondertussen gewoon nog lekker rond huppelt en zijn gang kan gaan', wij horen gewoon thuis een normaal leven te kunnen lijden, niet bang te hoeven zijn voor elk geluidje, gewoon normaal boodschappen kunnen doen etcetera.

De dader, die moet aangepakt worden, die moeten opgesloten worden. Ze horen de dader direct op te pakken zodra hij aan de deur staat, niet pas nadat je tig keer 112 gebeld hebt.
Vaak is de politie ook zo laf om te zeggen dat ze wel bewijs moeten hebben, dat ze hem wel erop moeten betrappen maar zodra de politie arriveert heeft de dader natuurlijk de benen alweer genomen.

Ongelofelijk dit!

[ Bericht 1% gewijzigd door miszme op 06-01-2011 21:06:51 ]
pi_90950533
ok, wat is de bron/grond van je betoog?
En ja, bewijs is wel nodig natuurlijk. Vaak is stalking best moeilijk aan te pakken.

Verder is de procedure als volgt: Er wordt een 'aanzegging wederrechtelijke belaging' getekend door beide partijen, met daarin een omschrijving van de klacht. Als er dan nog gestalkt wordt, is de stelselmatigheid aangetoond en kan de verdachte worden aangehouden.
pi_90950623
Sorry.. heb hem even aangepast.

Is de eerste keer dat ik een topic start hier.
Momenteel heb ik zelf ook te maken met stalking al een jaar en vind het belachelijk dat er zo weinig aan word gedaan.
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:09:41 #4
329980 Taartjeh
In je Face-jeh
pi_90950704
Zit weinig inhoud in het verhaal
What is meant to be, will be.
pi_90950722
-edit- tyft op internetheld

[ Bericht 46% gewijzigd door Re op 07-01-2011 13:13:01 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:10:28 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90950746
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:08 schreef miszme het volgende:

Momenteel heb ik zelf ook te maken met stalking al een jaar en vind het belachelijk dat er zo weinig aan word gedaan.
Ok, vertel eens wat meer.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:11:59 #7
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_90950833
De politie moet toch ook bewijs hebben, wil jij graag mensen zonder bewijs kunnen veroordelen? Dat kan jou namelijk ook overkomen als iemand die jou niet mag maar vaak genoeg iets zegt of de politie belt. En ja dat is kut, maar als je iemand op kon laten pakken of laten veroordelen simpelweg omdat jij zegt dat hij iets doet dan was het extra kut.

Hang een camera of iets op zodat je bewijs hebt dat hij telkens langs komt?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_90950858
quote:

Ik vind het belachelijk dat wijven niet een alarm hebben als ze dit soort types al bij de eerste keer spreken? KOn je toch wel zelf voorspellen dat het een foute man was, niet? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_90951130
Vraag een paar sterke vrienden om die stalker eens 'aan te spreken'.
pi_90951248
De politie had al bewijzen maar kennelijk moet het écht escaleren voordat ze iets doen.
Ingetrapte deur, kapot raam, msn gesprekken, sms berichten, ja hij heeft vastgezeten maar kennelijk doet dat hem niets want hij gaat gewoon door.
pi_90951448
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:19 schreef miszme het volgende:
De politie had al bewijzen maar kennelijk moet het écht escaleren voordat ze iets doen.
Ingetrapte deur, kapot raam, msn gesprekken, sms berichten, ja hij heeft vastgezeten maar kennelijk doet dat hem niets want hij gaat gewoon door.
Waarom stalkt ie dan? Hij zal toch een rede hebben of zoiets?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_90951767
Ik heb een punt achter de relatie gezet want ik was achter dingen gekomen.
Een tijdje later kreeg ik een nieuwe vriend, wat hij kennelijk dus ook niet kon accepteren.
Het is gewoon een zieke geest en hij hoort achter tralies, walgelijk dat hij is.
Jankend bij mijn vader op de stoep staan omdat hij niet wist waar ik was ( ik had een break genomen en was op vakantie) maar vervolgens mij wel lopen bedreigen.
pi_90951851
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:27 schreef miszme het volgende:
Ik heb een punt achter de relatie gezet want ik was achter dingen gekomen.
Een tijdje later kreeg ik een nieuwe vriend, wat hij kennelijk dus ook niet kon accepteren.
Het is gewoon een zieke geest en hij hoort achter tralies, walgelijk dat hij is.
Jankend bij mijn vader op de stoep staan omdat hij niet wist waar ik was ( ik had een break genomen en was op vakantie) maar vervolgens mij wel lopen bedreigen.
Maar is er niemand in je omgeving die je kan helpen dan?
pi_90952094
In ieder geval moet ik maandag naar bureau slachtofferhulp. Hun gaan sowieso schadevergoeding regelen.
Verder word er weinig aan gedaan, maar ik heb a.s woensdag een gesprek met me advocaat en dan hoop ik dat er actie word ondernomen!
  donderdag 6 januari 2011 @ 21:35:39 #15
330026 WebbyS
A Legend Rising.
pi_90952267
Klote dat je het mee moet maken, je lijkt die persoon te kennen? (msn, sms gesprekken)
Maargoed je zoekt tips en dat is beginnen met geen contact meer wat je waarschijnlijk al gedaan hebt gezien zijn reactie erop.
Verder kan je iets hebben wat hem afschrikt, een hond of een vriend ofzo?

Werkt het niet dan even bij iemand logeren en vragen aan de buren even of ze je huis in de gaten houden en politie willen bellen.

Neem voor de zekerheid ook wat persoonlijke bescherming mee (niet dat er veel legaal is) al kan een hard geluid ook aandacht trekken van andere mensen wat die gast weer afschrikt die je lastig valt.

Meer schiet even niet te binnen op het moment dat ik als advies kan geven.

Sterkte!

Edit: Ik zie dat er al in de tijd dat ik mijn post geschreven hebt dingen bij gekomen zijn die mijn vragen beantwoorden.

[ Bericht 8% gewijzigd door WebbyS op 06-01-2011 21:38:32 (update!) ]
pi_90952472
Ik heb hier zelf ook genoeg ervaring mee, wat ze altijd vertelde was dat je zelf ook die persoon op heterdaad kan betrappen door bijvoorbeeld een foto te maken door het raam, beveiliging camera's zijn ook een optie, zo heb je in ieder geval bewijs dat hij vaak voor de deur staat.
pi_90952786
quote:

op fok hebben we de Fok!Knokploeg die jou wel wil helpen
pi_90952873
Ja ik ken die persoon wel, het is mijn ex.
Zit er nu ook hard aan te denken om een camera bij mijn deur te hangen ivm bewijs.
Heb ondertussen al een tijd geen contact meer met hem, maar hij komt nog steeds aan de deur.
En waarom? who knows.

De buren weten het ook en die zijn ook erg oplettend maar zijn dus ook niet altijd thuis.
Ik slaap ook regelmatig bij mijn vader als ik het hier niet trek als hij weer aan de deur is geweest.
Maar ik kan er gewoon niet meer tegen, ik woon alleen en vind het gewoon eng. Hij komt ook alleen savonds laat wanneer de meeste mensen slapen.
pi_90952992
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:46 schreef miszme het volgende:
Ja ik ken die persoon wel, het is mijn ex.
Zit er nu ook hard aan te denken om een camera bij mijn deur te hangen ivm bewijs.
Heb ondertussen al een tijd geen contact meer met hem, maar hij komt nog steeds aan de deur.
En waarom? who knows.

De buren weten het ook en die zijn ook erg oplettend maar zijn dus ook niet altijd thuis.
Ik slaap ook regelmatig bij mijn vader als ik het hier niet trek als hij weer aan de deur is geweest.
Maar ik kan er gewoon niet meer tegen, ik woon alleen en vind het gewoon eng. Hij komt ook alleen savonds laat wanneer de meeste mensen slapen.
In een eerdere post vertelde je dat je een andere vriend had genomen na hem, heeft die toen der tijd er niks aan gedaan? Of heb je deze vriend nu nog steeds?
pi_90953106
Echt super vervelend voor je TS. Hoop die wanhopige kut gozer oprot uit je leven, en rap. :(

Zou zelf gewoon zoveel mogelijk jezelf omgeven met vrienden door de dag heen, en 's avonds niet meer thuis slapen tot je er wat geruster op bent. Nu alleen slapen is gewoon iedere avond dood eng lijkt me.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_90953359
Ja die vriend heb ik nog steeds,maar die woont in het buitenland.
Dus die kan er weinig aan doen :(
pi_90953469
Nouja.. ik dacht dat het over was, de laatste keer dat hij aan me deur kwam was 27 sept.
Dus ik dacht hij geeft het op maar niets is minder waar.. meneer stond gister weer voor me deur.
Durfde weer me lichten aan te hebben snachts, durfde weer over straat etc. en dan begint het weer.
Zit nu dus ook met de lichten uit. Misschien komt hij dan niet, omdat hij dan misschien denkt dat ik niet thuis ben.
Ik word hier zo gek van..
pi_90953610
Gooi zijn prive gegevens op /b/
pi_90953626
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:56 schreef miszme het volgende:
Nouja.. ik dacht dat het over was, de laatste keer dat hij aan me deur kwam was 27 sept.
Dus ik dacht hij geeft het op maar niets is minder waar.. meneer stond gister weer voor me deur.
Durfde weer me lichten aan te hebben snachts, durfde weer over straat etc. en dan begint het weer.
Zit nu dus ook met de lichten uit. Misschien komt hij dan niet, omdat hij dan misschien denkt dat ik niet thuis ben.
Ik word hier zo gek van..
Ik snap hoe je je voel, je word beperkt in je leven op een mentale manier. Wat je in het begin zei klopt. Het moet altijd escaleren, of hij knalt jou overhoop (A.U.B. niet), of jij knalt hem overhoop.
pi_90953710
Was het voorheen dagelijkse stalking, TS?
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')