abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90959785
Niet met tuig omgaan/spelen, dan kom je ook niet in dit soort situaties.
pi_90960907
Weer ontopic maar succes met het aanvragen van straatverbod , ik hoop voor je dat er snel verandering in de zaak komt
  vrijdag 7 januari 2011 @ 01:41:38 #103
330999 matthijs100
Jezusismijnheer
pi_90962794
Ik vraag me af of het wel een serieus topic is, stalking is namelijk strafbaar in Nederland.

citeer" Hij,

* die wederrechterlijk stelselmatig opzettelijk
* inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer
* met het oogmerk die ander te dwingen
* iets te doen,
* niet te doen of
* te dulden
* dan wel vrees aan te jagen
* wordt, als schuldig aan belaging,
* gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie."

citeer" De belager valt lastig, volgt hinderlijk, post constant, belt 's nachts op enz., maar tot bedreigingen in de zin van het Wetboek van Strafrecht hoeft het niet te komen. Zou er wel bedreigd worden met een misdrijf, dan zijn de artikelen 284 en 285 van toepassing."

bron : http://www.seksueelmisdri(...)1:stalking&Itemid=76

Dus sinds 2000 kan iemand een gevangenisstraf van 3 jaar krijgen voor stalken.

[ Bericht 11% gewijzigd door matthijs100 op 07-01-2011 01:56:28 ]
pi_90969622
Het interesseert me geen reet of jullie twijfelen of dit topic real is of niet.
Al langer dan een jaar probeer ik van hem af te komen, hij heeft vastgezeten, ik doe elke keer meldingen als hij aan de deur staat, heb al een advocaat in handen genomen, de politie hier in HOORN doet geen kkmoer !!! en dat is wat me enorm boos maakt ! Gelukkig zit er wel een rechtzaak aan te komen en houd justitie zich bezig met de zaak.
pi_90970454
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 01:41 schreef matthijs100 het volgende:
Ik vraag me af of het wel een serieus topic is, stalking is namelijk strafbaar in Nederland.

citeer" Hij,

* iets te doen,
* niet te doen of
* te dulden
* gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie."

citeer" De belager valt lastig, volgt hinderlijk, post constant, belt 's nachts op enz., maar tot bedreigingen in de zin van het Wetboek van Strafrecht hoeft het niet te komen. Zou er wel bedreigd worden met een misdrijf, dan zijn de artikelen 284 en 285 van toepassing."

En de politie is zo goed ??? We hebben hier op de flat een meisje waarvan haar kind is gekidnapt door haar ex die nu in het buitenland zit, zij was bijna slachtoffer van eerwraak de kerel loopt nog steeds vrij rond .
Dus zo goed is de politie in Nederland niet, helemaal als je nu ook nog kijkt naar de incestzaak .
Ik praat het niet goed , maar ik kan me voorstellen dat je als slachtoffer op gegeven moment zelf wat aan moet doen, omdat je gewoon niet gehoord word.
Hoe vaak hoor je niet dat zulke zaken een dodelijke afloop heeft ??? Dat is toch dat in dat soort zaken een boel heel slecht door de politie georganiseerd is .
pi_90970699
Juist ik heb al n klacht ingediend
pi_90970713
ze moeten eens een x wat anders doen dan alleen verkeersboetes uitschrijven

[ Bericht % gewijzigd door Re op 07-01-2011 13:43:48 ]
pi_90971409
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:04 schreef miszme het volgende:
ze moeten eens een x wat anders doen dan alleen verkeersboetes uitschrijven
Er werken ook mensen bij de politie die het helemaal eens met jou zijn, zij zijn ook maar met handen en voeten gebonden aan de wetgeving. :{
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_90971597
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:38 schreef miszme het volgende:
Straatverbod wil ik sowieso regelen, ik ga woensdag naar me advocaat.
Contact en straatverbod regelt de politie. Heb je geen advocaat voor nodig (die kan ook niks doen)
quote:
Ik twijfel ook wel of straatverbod veel zin heeft aangezien hij toen hij vastzat ook zn vriendjes naar me huis stuurde.
Contact verbod is redelijk ruim. geen contact is geen contact, dus ook niet via-via.
pi_90971652
quote:

Dat iets strafbaar is wil niet zeggen dat het makkelijk te bewijzen is.
pi_90971670
Wat gebeurd er dan als je een straatverbod heb ??? Kunnen ze dan meer doen als iemand tegen zijn straatverbod ingaan ???
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:32:53 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90971772
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:22 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom stalkt ie dan? Hij zal toch een rede hebben of zoiets?
:'). Alsof er een goeie reden is om te gaan stalken.
Niet meer actief op Fok!
pi_90971904
Naar de motieven van daders werd al heel wat onderzoek verricht. Het ligt niet in onze bedoeling hier een overzicht te geven van de resultaten van deze onderzoeken, maar wel u een idee te geven waarom daders stalken.

Ook hier onderscheiden we een aantal categorieën:

Zij die de breuk met hun slachtoffer niet aanvaarden.
De stalker heeft een relatie met het slachtoffer gehad, maar kan of wil de breuk niet aanvaarden en stelt letterlijk alles in het werk om de relatie te herstellen.
Vaak was er tijdens de relatie al sprake van een scheefgetrokken machtsverhouding tussen de dader en het slachtoffer. De stalker kan het niet verdragen dat hij/zij het leven van zijn/haar (onderdanige) partner niet meer beheerst en wil dan ook opnieuw macht uitoefenen op zijn slachtoffer. Deze categorie is vrij gevaarlijk. De belagers deinzen vaak nergens voor terug om opnieuw macht over het slachtoffer te bekomen. De stalker gebruikt vaak een of meerdere van volgende technieken: bedreigingen, lichamelijke mishandeling, aanranding, verkrachting en zelfs moord. Deze stalkers zijn meestal mannen en worden door psychiaters beschreven als psychopathisch met meerdere persoonlijkheidsstoornissen. Zij hebben vaak een lage zelfwaardering, zijn extreem jaloers en emotioneel onvolwassen en vertonen gevoelens van machteloosheid.

De stalker wil een relatie met het slachtoffer.
Meestal kennen dader en slachtoffer elkaar, maar het kunnen net zo goed vreemden voor elkaar zijn. Er is echter nooit een liefdesrelatie tussen dader en slachtoffer geweest. Stalkers uit deze categorie zijn meestal collega's, kennissen of buren. De stalker wil een relatie met het slachtoffer en maakt avances, doch kent hierbij geen grenzen en stelt alles in het werk om in het leven van het slachtoffer binnen te dringen. Het gedrag van deze stalker is minder gevaarlijk dan deze van de eerste categorie alhoewel er ook vormen van agressie kunnen optreden indien het slachtoffer de liefdesgevoelens van de stalker niet beantwoordt. Vaak slaan de liefdesgevoelens van de stalker om in haat en de stalker zal het niet nalaten om het slachtoffer (of diens vrienden, familie en zelfs derden) te straffen. Uitspattingen van geweld komen in deze categorie voor maar zijn eerder uitzonderingen dan gewoonte. De meerderheid van stalkers in deze categorie zijn vrouwen.

De stalker leeft met het idee dat het slachtoffer avances maakt.
Deze stalkers hebben eveneens geen relatie gehad met hun slachtoffer. Zij leven echter met het idee dat het slachtoffer avances maakt. Wanneer het slachtoffer gewoon vriendelijk is tegenover de stalker, wordt dit door de stalker opgevat als liefdessignalen. De stalker ontwikkelt allerlei waanideeën over de verliefdheid van het slachtoffer. Meestal is deze stalker zich niet bewust van zijn/haar gedrag en lijdt aan geestesstoornissen en wanen. Vaak is de stalker een ongetrouwd persoon die een eenzaam leven leidt. Zij hebben een gemis in hun leven, namelijk een persoon die van hen houdt. Vaak zijn ze ook sociaal gestoord, niet in staat om een intieme- of vriendschapsrelatie op te bouwen en zijn tevens niet contactvaardig. De kans bestaat dat deze stalker ook gewelddadig gedrag vertoont. Soms geloven zij immers dat het ultieme middel om een reünie met hun slachtoffer te bewerkstelligen de dood van het slachtoffer is. Vaak belaagt de dader ook meerdere slachtoffers na elkaar. In deze categorie zijn zowel mannen als vrouwen vertegenwoordigd. Het slachtoffer is vaak iemand uit een hogere sociale klasse, waarnaar de dader enorm opkijkt.

http://www.sasam.be/indeling_stalkers.html
pi_90972824
quote:

citeer" Hij,

* iets te doen,
* niet te doen of
* te dulden

Dream on...

Ik zal je eens een horror verhaal van een vriendin van mij vertellen die meer dan 5 (!) jaar gestalked is door haar ex.

Eerst had hij hun gemeenschappelijke woning onbewoonbaar gemaakt nadat zij het uitgemaakt had en tijdelijk bij haar ouders ging wonen. De woning is met een verlies van ruim 27000 euro (was voor 2001 dus eigenlijk 60000 gulden) verkocht en dat terwijl ze al 10 jaar in de woning woonden en de waarde van de woning eigenlijk 27000 euro meer was geweest dan de hypotheek! Dus in principe was het totale verlies 54000 euro. Die schuld heeft ze alleen moeten dragen en afbetalen omdat ze hoofdelijk aansprakelijk waren en hij "geen inkomsten had en op de staat leefde".

Daarna heeft hij jaren lang haar bijna maandelijks de autobanden stuk gesneden (elke keer als ze een schuiladres voor haar auto had geregeld wist hij erachter te komen). Toen heeft ze uit nood maar haar auto weg gedaan. Ze had zelfs videobeelden waarop te zien is dat "iemand" de banden kapot snijdt. Aan alles was te zien dat het haar ex was maar omdat hij elke keer een sjaal of iets anders voor zijn gezicht had was het niet met 100% zekerheid te zeggen dat hij het was. Dus kon de politie niets doen. Daarnaast waren het camerabeelden van de openbare weg die niet gebruikt mochten worden door de politie (tenminste dat was toen blijkbaar nog niet toegestaan).

Hij heeft meer dan eens binnen gestaan bij haar door deuren te forceren. Ook sneuvelden er geregeld ramen. Als ze dan 112 belde was de vogel natuurlijk al lang gevlogen.

Als ze een nieuw vriendje kreeg werd die al vrij snel geintimideerd en in elkaar geramd door "onbekenden".

Ze had een uitgebreid dossier hierover aangelegt. Veel lag vast op videoband maar niets mocht baten. Ze had zowel aan de voor als aan de achterkant van haar huisje grote bouwlampen en camera's hangen. Ze was vaak doodsbang maar wilde zich niet laten wegjagen door haar ex.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Ze was eerst een collega van me en later een goede vriendin. Ik (en meerden) heb meer dan eens aangeboden om dat zielig figuur een lesje te leren. Dit weigerde ze omdat ze zich niet tot zijn niveau wilde verlagen. Ze heeft het al die jaren op de legale manier proberen op te lossen.

Maar behalve enkele gesprekken met de ex heeft de politie uiteindelijk niet veel gedaan. Hij had psychische problemen werd verteld en was dakloos dus ze konden hem ook niet altijd opsporen.

Op een gegeven moment heeft de ex waarschijnlijk het licht gezien en is het stalken opgehouden.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:18:53 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90973616
even een opruimslotje ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:45:21 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90974738
zo, weer opgeschoond van ontzettend veel rotzooi, het is jammer dat zo'n topic geen kans krijgt omdat er users zijn die het graag willen verzieken. Hou daar gewoon mee op.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_90974908
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:38 schreef miszme het volgende:
Straatverbod wil ik sowieso regelen, ik ga woensdag naar me advocaat.
Ik twijfel ook wel of straatverbod veel zin heeft aangezien hij toen hij vastzat ook zn vriendjes naar me huis stuurde.
Zijn vriendjes werken mee aan de stalking? Waarom dan?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:35:48 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90976880
Waarom blokkeer je die vent niet op MSN en waarom neem je geen ander telefoonnummer?
Daarnast is het een optie om als de politie niets doet hem tegen betaling in elkaar te laten slaan door een stel joegoslaven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:07:09 #119
330999 matthijs100
Jezusismijnheer
pi_90992040
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:57 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

En de politie is zo goed ??? We hebben hier op de flat een meisje waarvan haar kind is gekidnapt door haar ex die nu in het buitenland zit, zij was bijna slachtoffer van eerwraak de kerel loopt nog steeds vrij rond .
Dus zo goed is de politie in Nederland niet, helemaal als je nu ook nog kijkt naar de incestzaak .
Ik praat het niet goed , maar ik kan me voorstellen dat je als slachtoffer op gegeven moment zelf wat aan moet doen, omdat je gewoon niet gehoord word.
Hoe vaak hoor je niet dat zulke zaken een dodelijke afloop heeft ??? Dat is toch dat in dat soort zaken een boel heel slecht door de politie georganiseerd is .
Wat ik wel vind is dat er meer politie moet komen en de straffen een stuk zwaarder. Wat ik wel vreemd vind, zelf had ik een keer snachts met geluidsoverlast te maken en de politie kwam meteen en ze hebben bij die persoon, de deur ingetrapt. Ik vind dat stalken enzo toch een hogere prioriteit heeft.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:21:48 #120
330999 matthijs100
Jezusismijnheer
pi_90992833
Ik heb een idee, als we nou allemaal een email sturen aan de tweede kamerleden over dit probleem,
hier is de lijst met emailadressen.

http://www.tweedekamer.nl(...)_2010_118-213834.pdf

En dan aan de partijen die in de regering zitten. Ik heb weleens eerder een email gestuurd en van sommige kreeg ik een reactie terug.
pi_91003393
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:07 schreef matthijs100 het volgende:

[..]

Wat ik wel vind is dat er meer politie moet komen en de straffen een stuk zwaarder. Wat ik wel vreemd vind, zelf had ik een keer snachts met geluidsoverlast te maken en de politie kwam meteen en ze hebben bij die persoon, de deur ingetrapt. Ik vind dat stalken enzo toch een hogere prioriteit heeft.
Ik ben het met je eens dat er meer politie moet komen zodat er grondiger onderzoek kan worden gedaan (ipv. alles wegbezuinigen en dat willen compenseren met privacybeperking). De straffen zijn naar mijn idee zwaar genoeg.
Je zit met de bewijsbaarheid. Geluidsoverlast is simpel. Er is geen twijfel mogelijk over waar, wie en wanneer.. Stalking is gewoon heel lastig aan te pakken in een aantal gevallen. Bewijs maar eens dat je ex -die uiteraard ontkent - je autobanden steeds lek snijdt of zoiets. Dat krijg je alleen met een heterdaadje overtuigend bewezen.
pi_91646175
Ik raad TS aan om een goeie zakmes te kopen, en op training te gaan in een of andere vechtsport (krav maga hoor ik vaak van mensen :P ).

De andere opties zijn een hond, altijd in een groep lopen, of pepperspray (al is het illegaal in Nederland, ga je jezelf laten overvallen?) En denk je dat de overvaller vervolgens de politie belt? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')