Pragmaticus? Ik beschouw mezelf toch als rationeel en verwerp in sommige situaties de absoluut empirische waarheid en ben in veel opvattingen een praxeoloog. Maar soit, elke term, zeker politiek gezien, heeft een andere bijsmaak.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Conservatisme is geen specifieke rechtse eigenschap. De SP is inderdaad ook akelig conservatief. Verder kom je op mij over als een pragmaticus. Maar goed, dat zijn we in wezen allemaal.
Ik blijf het oneens zijn met je, hoeveel boeken van Karl ik ook zal lezen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
nope. maar dat rechts geen klap weet van het door hen zo gehate marxisme is allang duidelijk.
@AHitler hard werken zorgt voor veel stress, doe het dus rustig aan. Harde werkers plegen vaker #zelfmoord. Nee, politiek is niets voor jou.quote:
Mocht het ooit tot rassenrellen komen, dan hoeft daar niet per se een negatieve werking vanuit te gaan/quote:
Godwin!quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mocht het ooit tot rassenrellen komen, dan hoeft daar niet per se een negatieve werking vanuit te gaan/
Veel meer risico (financieel en in de planning).quote:
Doe eens een gok waar het ontwikkelingshulp terecht komt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, vandaar dat rechts de ontwikkelingssamenwerking stop wil zetten. Het mag immers niet te goed gaan.
Jaja, het aloude dictator-argument. Je kunt natuurlijk ook onderzoeken hoe het beter kan, in plaats van simpelweg de geldkraan dicht te draaien.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Doe eens een gok waar het ontwikkelingshulp terecht komt.
Ze moeten uiteraard niet gelijkwaardig aan ons worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, vandaar dat rechts de ontwikkelingssamenwerking stop wil zetten. Het mag immers niet te goed gaan.
Vertel eensquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Doe eens een gok waar het ontwikkelingshulp terecht komt.
Ik snap het ook wel maar dan wel op basis van de juiste argumenten (en dan nog vind ik de argumenten voor sterker, we bulken hier van het geld en de welvaart daar kunnen we best wat van delen).quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:
Microkrediet werkt niet (vinden veel economen nu) en aidsbestrijding is prima, maar ik snap best dat hier stemmen opgaan om de ontwikkelingshulp wat terug te draaien.
Ik vind bijvoorbeeld Dambisa Moyo, een Zambiaans econome en schrijfster van het boek Dead Aid: Why Aid is Not Working and How There is a Better Way For Africa een goede inspiratiebron om het hele dogma van een bepaalt percentage afstaan aan ontwikkelingshulp grondig te herzien. De bezuinigingen van het huidig kabinet zijn, zoals met meer plannen, een stap in de goede richting, maar missen de kern van het punt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel maar dan wel op basis van de juiste argumenten (en dan nog vind ik de argumenten voor sterker, we bulken hier van het geld en de welvaart daar kunnen we best wat van delen).
Dus dan moeten we er eigenlijk maar mee stoppen?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind bijvoorbeeld Dambisa Moyo, een Zambiaans econome en schrijfster van het boek Dead Aid: Why Aid is Not Working and How There is a Better Way For Africa een goede inspiratiebron om het hele dogma van een bepaalt percentage afstaan aan ontwikkelingshulp grondig te herzien. De bezuinigingen van het huidig kabinet zijn, zoals met meer plannen, een stap in de goede richting, maar missen de kern van het punt.
Het gaat niet om 0,5% of 0,7% van het BNP, het gaat om het afstaan van geld om enigszins een soort collectieve schuld af te kopen en anderzijds het hele jaar maar te doen alsof we o zo solidair zijn met donker Afrika.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |