Zo te horen gaat haar dat prima afquote:Alleen problemen met het uiten van haar ongenoegen.
Nou vaak is het niet. het is nu de 4de keer denk ik. Wat me dwars zit is dat het dan ook meteen echt extreem is. Er is geen tussenweg. Gister had ik goede hoop dat ze gewoon boos was, maar toen ging het over hele andere dingen en eindigde het weer in, welicht wil ik mij in de toekomst niet meer met je associeren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef Frag_adder het volgende:
Als zij vaak boos is, en jou van alles de schuld geeft, dan raad ik je aan hier eens met haar over te praten als ze gecalmeerd is.
Als ze dan geen volwassen gesprek kan voeren, en ook niet kan in zien dat ook niet alles jou schuld kan zijn, en zelfs weer boos wordt. Dan ben ik bang dat ze gewoon niet klaar is voor een relatie en echt eens bij zichzelf moet gaan denken waar het aan schort.
Want als ik dit zo lees, is dit eerder een zeepbel die op klappen staat. Dit hou je niet vol man als er niets verandert. Tegen een boos iemand ingaan schiet je niet veel mee op, inpraten werkt beter als ze rustig is. Maar als inpraten ook niet werkt, dan is het vrij hopeloos...
Dat klinkt inderdaad alsof ze op een geforceerde manier een einde wil maken aan de relatie. Daarnaast vind ik het ook wel erg veel om ieder weekend iets te gaan doen en om iedere dag contact te hebben. Misschien vindt ze het verstikkend en probeert ze dat op deze manier duidelijk te maken ? Boos worden is slechts een houding tegenover een situatie waar ze niet op een juiste wijze mee om kan gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:11 schreef jstrike het volgende:
[..]
Nou vaak is het niet. het is nu de 4de keer denk ik. Wat me dwars zit is dat het dan ook meteen echt extreem is. Er is geen tussenweg. Gister had ik goede hoop dat ze gewoon boos was, maar toen ging het over hele andere dingen en eindigde het weer in, welicht wil ik mij in de toekomst niet meer met je associeren.
Je typt in je verhaal dat ze de volgende ochtend doet alsof er niets gebeurt is. Dit moet je dus de kop in drukken. Het spijt mij om het te zeggen maar juist op dit moment, moet jij de tegen discussie aangaan. Vragen wat ze echt wilt en erachter komen waar de ruzies nou echt over gaanquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:11 schreef jstrike het volgende:
[..]
Nou vaak is het niet. het is nu de 4de keer denk ik. Wat me dwars zit is dat het dan ook meteen echt extreem is. Er is geen tussenweg. Gister had ik goede hoop dat ze gewoon boos was, maar toen ging het over hele andere dingen en eindigde het weer in, welicht wil ik mij in de toekomst niet meer met je associeren.
Mja, maar je bent neem ik aan geen 13. Dan zeg je "als jij niet normaal kunt reageren, ben ik weg. Dit is onder mijn niveau en je bereikt hier niets mee. Doei" Met iemand discussieren die helemaal flipt is zinloos. Op dit moment werkt het voor haar, want ze heeft altijd gelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:11 schreef jstrike het volgende:
Wat me dwars zit is dat het dan ook meteen echt extreem is. Er is geen tussenweg.
Dat denk ik eigenlijk niet. Ze was vanochtend weer smoorverliefd op me, en ik denk dat het haar ook wel speet, alleen dat laat ze dan niet merken door het te zeggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:15 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad alsof ze op een geforceerde manier een einde wil maken aan de relatie. Daarnaast vind ik het ook wel erg veel om ieder weekend iets te gaan doen en om iedere dag contact te hebben. Misschien vindt ze het verstikkend en probeert ze dat op deze manier duidelijk te maken ? Boos worden is slechts een houding tegenover een situatie waar ze niet op een juiste wijze mee om kan gaan.
Oh dat heb ik wel gedaan, maar de avond ervoor wanneer ze gekalmeerd is. Ze zegt ook zelf dat ze heel erg snel boos kan worden en het daarna gewoon achter zich kan laten...quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Je typt in je verhaal dat ze de volgende ochtend doet alsof er niets gebeurt is. Dit moet je dus de kop in drukken. Het spijt mij om het te zeggen maar juist op dit moment, moet jij de tegen discussie aangaan. Vragen wat ze echt wilt en erachter komen waar de ruzies nou echt over gaan
Oh ik discussier ook zeker niet als ze boos is. Dat lesje heb ik al geleerd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:18 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mja, maar je bent neem ik aan geen 13. Dan zeg je "als jij niet normaal kunt reageren, ben ik weg. Dit is onder mijn niveau en je bereikt hier niets mee. Doei" Met iemand discussieren die helemaal flipt is zinloos. Op dit moment werkt het voor haar, want ze heeft altijd gelijk.
En dan laat je haar bij jou komen met excuses.
Dit is wie ik ben. Ik zie geen nut in boos worden. Het helpt voor geen meter en je hebt er achteraf alleen maar spijt van. Dat heb ik haar ook uitgelegd en ze heeft het ook al een keer gemerkt dat haar eigen boosheid lelijk terug kan komen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:20 schreef schommelstoel het volgende:
Misschien moet jij wel is wat meer ruggengraat laten zien en wel is een keer boos worden.
Veel vrouwen houden ook niet van mannen die alleen maar rustig blijven en over komen als bet weter door rustig te blijven.
Misschien gaat ze zich wel vervelen aan jou laxe gedrag in opstand.
Omdat je meer aan het profiel van een psychopaat voldoet beste Maanvis.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik noem mezelf psycholoog, waarom twijfel je aan mijn vaardigheden?
Laat ik het zo zeggen,Ze mist pit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:22 schreef jstrike het volgende:
[..]
Dit is wie ik ben. Ik zie geen nut in boos worden. Het helpt voor geen meter en je hebt er achteraf alleen maar spijt van. Dat heb ik haar ook uitgelegd en ze heeft het ook al een keer gemerkt dat haar eigen boosheid lelijk terug kan komen.
Bijvoorbeeld dat ik met een selecte vriendengroep omga. Ze weet niet waarom ik alleen maar met dezelfde mensen omga. En ansich maakt het mij niet uit met wie ik omga, alleen is dit op dit moment de groep mensen die ik ken, als ik meer mensen zou kennen zou ik wellicht wat meer tussen vriendengroepen springen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:22 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Waar wordt ze precies boos om, geef eens een voorbeeld. Wat is voor jou het minste of geringste?
Zucht je een keer te veel of veeg je je kont af met de gordijnen? Bij het eerste heb jij gelijk bij het tweede kan ik me redelijk vinden in haar boosheid.
Dus voordat jij jouw vriendin hier laat afschilderen als borderliner zou je eerst even uit de doeken kunnen doen of ze om in onze ogen gegronde redenen boos wordt.
Maar wat vind ze dan van haar uitspraken. Meent ze die wel of niet?quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:20 schreef jstrike het volgende:
[..]
Oh dat heb ik wel gedaan, maar de avond ervoor wanneer ze gekalmeerd is. Ze zegt ook zelf dat ze heel erg snel boos kan worden en het daarna gewoon achter zich kan laten...
die meent ze, als in het kan ooit tot het einde van de relatie leiden. Maar ik vind dat spelen met semantiek, want als je zoiets zegt dan bedoel je dat op een veel kortere periode dan ooit.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:28 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Maar wat vind ze dan van haar uitspraken. Meent ze die wel of niet?
Kijk anders het topic even door, aapmens. Ik heb genoeg inhoudelijk gereageerd. Ik kreeg echter kokhalsneigingen van de hoeveelheid en ernst van je fouten, dus ik moest het gewoon even melden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:27 schreef schommelstoel het volgende:
Zelf nog iets te melden dat waarde vol is aan dit topic?
Post dan gewoon niet, en probeer dan al helemaal niet slim over te komen en of grappig.
In dat geval, als het meerdere keren is terug gekomen. Denk ik dat je er eens op in zal moeten gaan, en als ze daar niet heel erg van schrikt. Dat het toch niet gaat werken. Als in haar boosheid, dit altijd in haar opkomt, dan schort er iets. Sorry maar het is zoquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:31 schreef jstrike het volgende:
[..]
die meent ze, als in het kan ooit tot het einde van de relatie leiden. Maar ik vind dat spelen met semantiek, want als je zoiets zegt dan bedoel je dat op een veel kortere periode dan ooit.
Laten we wel even voorop stellen dat ze wel ergens een punt heeft (hoe klein het ook is) en dat ik de manier van uiten alleen nogal storend vind.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:56 schreef ssebass het volgende:
Ben inderdaad wel benieuwd als je zegt:"Oke dan stoppen we er nu toch mee, als dat is wat je zo graag wilt". Kun je meteen zien of ze schrikt of dat ze het echt meent. Als ze echt net zo veel om jou geeft dan zorgt ze wel dat het niet kapot gaat en anders weet je ook genoeg lijkt mij zo. Niet echt een fijne situatie maar emotionele chantage is ook niet fijn. Ze zal altijd wel iets vinden om je mee te chanteren, misschien later met de kinderen bijvoorbeeld.
Omdat je een chocolaatje deelt met een ander ? Nee, daar heeft ze geen puntje hoor ..quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:03 schreef jstrike het volgende:
[..]
Laten we wel even voorop stellen dat ze wel ergens een punt heeft (hoe klein het ook is) en dat ik de manier van uiten alleen nogal storend vind.
Daar zat ik zelf ook over na te denken. Er spelen nog andere zaken een rol dus ik wil dat ook niet meteen zo spelen. Maar het is wel iets waar ik over na zit te denken. Zowieso ga ik niet zodanig handelen dat ik alles op alles zet om de relatie levend te houden. Dat moet van 2 kanten komen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:58 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
In dat geval, als het meerdere keren is terug gekomen. Denk ik dat je er eens op in zal moeten gaan, en als ze daar niet heel erg van schrikt. Dat het toch niet gaat werken. Als in haar boosheid, dit altijd in haar opkomt, dan schort er iets. Sorry maar het is zo
De dame in kwestie kwam net terug uit korea en had mij kleinigheidje gegeven. De dame in kwestie valt niet in goede aarde bij mijn vriendin (maar ik wist niet dat ze zo negatief erover dacht). En ze voelt alsof ik andermans troep aan het geven ben met haar terwijl ik in mijn ogen alleen maar datgene wat ik kreeg wilde delen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:05 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Omdat je een chocolaatje deelt met een ander ? Nee, daar heeft ze geen puntje hoor ..
Mwa Gelukkig gebeurt het niet al te vaakquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:12 schreef DutchieBre het volgende:
Ik voorzie een spoedig einde van deze relatie. Niet omdat ik graag probeer te trollen, maar omdat je vriendin niet klaar lijkt voor iets serieus. Hoe kun je je in godsnaam nu druk maken over een chocolaatje dat je wil delen dat van een persoon komt die zij niet mag (waarom mag ze haar niet ? Is daar een gegronde reden voor ?). Je moet haar durven zeggen dat ze zich als een grote meid moet opstellen en zich over dit soort kleinigheden heen moet kunnen zetten, anders geraakt ze nergens op deze boze aardkloot ..
Ik heb het idee dat je haar iets te veel op een voetstuk plaatst. Door haar onzekerheid maakt ze daar dankbaar gebruik van door jou emotioneel te chanteren (dreigen met uitmaken, etc ..). Nogmaals, dat is geen gezonde basis voor een relatie !quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:18 schreef jstrike het volgende:
[..]
Wat betreft nergens geraken. Ze doet het aardig goed voor haarzelf, dus wat dat betreft is dat zeker geen argument.
Zo herkenbaar,..... en dit wil ik dus nooit meer. Liever alleen dan een vriendin die niet tegen enige vorm van kritiek kan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:46 schreef jstrike het volgende:
Wat nogal een verschil echter is, is het feit dat ik nooit boos ben (letterlijk nooit) en ze nogal uit haar slof kan raken voor het minste geringste (in mijn ogen dan). Het neemt dan vrijwel altijd ook de meest extreme vormen aan (Dreigementen dat ik wellicht niet degene ben met wie ze in een relatie wil zijn). Terwijl ik vaak daar rationeel over wil praten wanneer ik met iets zit.
mwa als daar de relatie van uitgaat dan moet het wel een hele zwakke relatie zijn geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:26 schreef BeSimple het volgende:
Wordt zelf dan 1x boos, en test het uit of ze dat zelf ook normaal vind? Spiegel haar gedraag. Je hebt een kans dat je haar verliest, maar ook een kans dat de relatie sterker wordt (en beter!).
Try it
geen excuus. Alleen even de situatie uiteen zetten. Ik heb nooit gezegd dat het ok is om te flippen en zeg het haar ook iedere keer als ze het doet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:28 schreef formerjellybean het volgende:
En weer een excuus voor haar. Ja ze heeft het druk, is het dan normaal om eerst te flippen en te dreigen met uitmaken en volgende dag te doen alsof haar neus bloed, nee.
Je laat zelf toe hoe iemand je behandelt , ik begin te snappen waarom ze het doet want je laat het toe.
Hoe oud ben je G?quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:26 schreef jstrike het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat ik met een selecte vriendengroep omga. Ze weet niet waarom ik alleen maar met dezelfde mensen omga. En ansich maakt het mij niet uit met wie ik omga, alleen is dit op dit moment de groep mensen die ik ken, als ik meer mensen zou kennen zou ik wellicht wat meer tussen vriendengroepen springen.
Gister ging het om een doosje chocola wat ik kreeg van een vriendin (die een vriend heeft), ik wilde dat delen met haar en ze flipte helemaal dat ik dat deed. Dat was wellicht ook niet zo heel slim geweest van mij, dat had ik ook meteen gezegd.
ja en ondertussen word het een patroon want het komt steeds terug . Blijkbaar doe je toch iets niet goed .quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:31 schreef jstrike het volgende:
[..]
geen excuus. Alleen even de situatie uiteen zetten. Ik heb nooit gezegd dat het ok is om te flippen en zeg het haar ook iedere keer als ze het doet.
Ik denk dat ze het wel beseft maar dat ze het gewoon niet wil uiten, want ze toont me op dit moment wel heel wat meer aandacht dan gister.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze flipt dus vanwege hele kleine dingen, en van excuses aanbieden heeft ze nog nooit gehoord.
Waarom niet? Vindt ze het niet erg wat ze doet? Of is zich zo dramatisch uiten haar normale manier van doen en meent ze niet wat ze zegt? Ze moet toch wel beseffen dat dramatisch doen over een paar chocolaatjes belachelijk is? Ongesteld of niet.
Mwa, ik zie nooit een reden in om boos te worden. Dan ben ik boos, nadat ik uitgeraast ben zit ik met hetzelfde probleem. Neemt niet weg dat ik wel geirriteerd wordt en teleurstelling ken.quote:Overigens: Letterlijk nooit kwaad worden is ook niet normaal. Misschien flipt ze daar wel op, dat je nooit je gevoel uit, behalve op een gerationaliseerde manier.
Alsjeblieft niet.. Sommige bitches zitten daar op te wachten. Dan heeft hij het allemaal gedaan en rent ze huilend naar de politie..quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:34 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Hoe oud ben je G?![]()
Af en toe een flinke tik kan ook weleens helpen.
Dat is niet wat ik zei, ze is verbaast en wellicht vind ze dat ook wel een negatief punt. Ik heb dat nooit zo ervaren en ik heb ook nooit er zo bij stilgestaan dat men dat als negatief kan zien.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:52 schreef formerjellybean het volgende:
Sorry maar je komt nu echt een beetje over als een voetveeg. Ze prijst hoe je controle is ?? Nee ze test uit tot hoever ze kan gaan en blijkbaar is dat heel ver.
In relaties kan het wel degelijk zo werken dat je als je nooit je gevoel toen en altijd alles kalm uit wil praten , dat de ander juist gaat testen hoever ze kan gaan. Ik vind trouwens wel erg raar dat je collega,s met je vriendin gaat vergelijken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:56 schreef jstrike het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zei, ze is verbaast en wellicht vind ze dat ook wel een negatief punt. Ik heb dat nooit zo ervaren en ik heb ook nooit er zo bij stilgestaan dat men dat als negatief kan zien.
Maargoed in het bedrijfsleven ben ik zo, en ik zou het sneu vinden als ik boos moet zijn in mijn priveleven terwijl ik tegen me collega's dat niet wordt. In mijn opinie schort er dan iets.
pciesquote:Op woensdag 5 januari 2011 10:29 schreef jstrike het volgende:
[..]
mwa als daar de relatie van uitgaat dan moet het wel een hele zwakke relatie zijn geweest.
Als je werkelijk nooit boos wordt, is dat natuurlijk niet negatief. Echter: mensen die nooit boos lijken te worden zijn in feite vaak binnenvetters..quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:56 schreef jstrike het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zei, ze is verbaast en wellicht vind ze dat ook wel een negatief punt. Ik heb dat nooit zo ervaren en ik heb ook nooit er zo bij stilgestaan dat men dat als negatief kan zien.
Maargoed in het bedrijfsleven ben ik zo, en ik zou het sneu vinden als ik boos moet zijn in mijn priveleven terwijl ik tegen me collega's dat niet wordt. In mijn opinie schort er dan iets.
Ok, ik ga kijken wat ik daarmee ga doen. Ik kan niet van de een op de andere dag kwaad worden als ik dat zeker de afgelopen 10 jaar niet ben geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:00 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
In relaties kan het wel degelijk zo werken dat je als je nooit je gevoel toen en altijd alles kalm uit wil praten , dat de ander juist gaat testen hoever ze kan gaan. Ik vind trouwens wel erg raar dat je collega,s met je vriendin gaat vergelijken.
Ik maak mijn bezorgdheden en ergenissen natuurlijk wel kenbaar. Heeft geen nut om dat niet te bespreken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je werkelijk nooit boos wordt, is dat natuurlijk niet negatief. Echter: mensen die nooit boos lijken te worden zijn in feite vaak binnenvetters..
zou je gewoon eens een keertje willen opzouten met je suffe gedoe, dank...quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Momentje..
[ afbeelding ]
Ja, klopt. En nu? Mag ik mezelf nu geen psycholoog meer noemen?
Hmm schiet me nu te binnen dat ze erg op haar moeder lijkt wat betreft onredelijkheid. Niet dat ik haar moeder ken (nog niet ontmoet, heel ander verhaal hele andere reden). Maar van de verhalen die ze me verteld is die ook onredelijk en blijft ze zelf ook maar gewoon stil als die aan het razen is aangezien daar niets tegen in aan het brengen is. Ik zal wel eens kijken of ze echt die kant op wil gaan, want erg prettig vind ze dat niet.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:37 schreef dikke_donder het volgende:
Ik heb het idee dat ze haar eigen gedrag niet onder ogen wilt zien en daarom geen excuses aanbied voor het schreeuwen en boos zijn. Ze 'vergeet' het snel in de hoop dat jij er geen punt van zal maken.
dat voorbeeld van je over de doos chocola is belachelijk dat ze daar boos om wordt. Ookal kan ze die meid niet uitstaan, dan nog kan ze gewoon weigeren chocola te nemen ipv uit haar panty te schieten
Ik heb het ook over de manier van uiten, dan bedoel ik het gebruik van dreigementen. Ze moet leren dat dat niet kan. Daarnaast kan het ook een uitlaatklep zijn voor de spanning en drukte met werk. Ik was ook vaak geirriteerd na de omschakeling van weinig doen naar heel veel werken en reizen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:03 schreef jstrike het volgende:
[..]
Laten we wel even voorop stellen dat ze wel ergens een punt heeft (hoe klein het ook is) en dat ik de manier van uiten alleen nogal storend vind.
Ja, zoals ik al zei, ze voelt dat het niet een dreigement is, ik voel dat anders. Ik kan het de volgende keer pas echt goedzetten. Enige wat ik nu kan doen is het erover hebben nogmaals. maar om eerlijk te zeggen, voel ik daar op dit moment weinig voor. Het was gister uitgesproken en ik wil het niet weer naar boven brengen. Zeker aangezien ze in haar reageren toch wel laat blijken dat het niet helemaal kosjer was wat ze deed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:57 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik heb het ook over de manier van uiten, dan bedoel ik het gebruik van dreigementen. Ze moet leren dat dat niet kan. Daarnaast kan het ook een uitlaatklep zijn voor de spanning en drukte met werk. Ik was ook vaak geirriteerd na de omschakeling van weinig doen naar heel veel werken en reizen.
Precies, maar ze leert er w.s. wel van. Als ze dreigt; Nou dan sodemieter je toch op vuile kuthoer!quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:29 schreef jstrike het volgende:
[..]
mwa als daar de relatie van uitgaat dan moet het wel een hele zwakke relatie zijn geweest.
Oh men.. Als ik dit zo lees zou ik ook de neiging krijgen om de grenzen van de redelijkheid, nou ja, rationalisatie, op te zoeken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:14 schreef jstrike het volgende:
[..]
Ik maak mijn bezorgdheden en ergenissen natuurlijk wel kenbaar. Heeft geen nut om dat niet te bespreken.
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg extreem herkenbaar!quote:Op woensdag 5 januari 2011 08:46 schreef jstrike het volgende:
Ik ben nu 5 maandjes in een relatie en ik ben nog even gek op haar als ik de het eerste moment was. Misschien nog wel meer. Ik heb met haar zoveel gedaan in die 5 maanden. Zo ongeveer elk weekend weggeweest en altijd contact gehouden. (bijna elke dag).
Wat nogal een verschil echter is, is het feit dat ik nooit boos ben (letterlijk nooit) en ze nogal uit haar slof kan raken voor het minste geringste (in mijn ogen dan). Het neemt dan vrijwel altijd ook de meest extreme vormen aan (Dreigementen dat ik wellicht niet degene ben met wie ze in een relatie wil zijn). Terwijl ik vaak daar rationeel over wil praten wanneer ik met iets zit.
Aangezien ze de enige is die altijd boos wordt en ik mijn problemen vaak wat rationeler en op rustigere momenten probeer uit te praten. Begint het te lijken alsof ik nooit iets goed doe. Immers, ze is de enige die boos wordt en ik geef haar op die momenten altijd gelijk (het heeft geen nut om met een persoon te discussieren wanneer die over de rooie is). Ik heb het al eens met haar erover gehad, en ze zou het proberen, maar gisteren was het weer raak, en dan is het niet achteraf nog dat ze sorry zegt (ze is daar echt heel spaarzaam mee), maar de volgende ochtend is het wel weer alsof er niets gebeurd is (vrolijk doorgaan met het leven).
Ik hou erg veel van haar en ik wanneer ik haar zie wordt ik nog steeds blij, maar ik weet ook niet wat ik hiermee aanmoet anders dan met haar te praten.
Er zijn wel wat andere zaken hieromtrent maar dit is eigenlijk de kern van het verhaal.
Dat is denk ik het belangrijkste probleem als iemand snel en vaak boos wordt. Als iemand boos is, bekijkt hij/zij de zaak niet meer door de ogen van de ander. Als hij/zij als de rust teruggekeerd is dat nog stééds niet ziet, heb je een probleem. Want hoe moet je dan doordringen tot de ander, en duidelijk maken wat jouw kant van het verhaal is? Zonder wederzijds begrip kom je niet ver samen.quote:Nu valt voor alle twee de zaken wat te zeggen. Ik begrijp haar punt, maar ze Lijkt mijn punt niet begrijpen. Maargoed, voortaan hoef ik dus nooit meer iets te delen met haar.
Jij brengt begrip op voor haar situatie, en dat is an sich lovenswaardig. Maar pas op, dat je niet teveel bezig bent met haar 'ruimte geven'. Des te langer dit soort dingen doorsudderen, des te moeilijker wordt het aan iemand duidelijk te maken dat zijn/haar gedrag niet klopt soms. En soms moet je ook even je poot stijfhouden om je eigen ruimte te claimen. Dat ze boos wordt als jij chocolaatjes met haar deelt bijvoorbeeld, is buiten proportie. Daar kan je dan beter meteen héél duidelijk over zijn (dus: geen compromis zoeken, hoe tegenintuïtief dat ook voelt), en het daarna laten (als ze daardoor nog bozer wordt, het zal ws niet meteen doordringen als ze zo pissig is).quote:Nou laat ik wat andere zaken uiteenzetten, dan begrijpen jullie wellicht mijn houding in deze. Ze is net een baan begonnen in een ander land en ze werkt nu een bijzondere hoeveelheid overuren. Ze moet echt haar draai nog vinden en deze relatie was eigenlijk ook niet echt iets wat in de planning stond (maargoed, is dat ooit het geval).
Aangezien ik weet hoe lastig zoiets kan zijn (werk zelf ook in het buitenland), probeer ik haar alle ruimte daarvoor te geven en daar heel relaxed mee om te gaan. En dat lukt ook wel aardig moet ik zeggen. Het doet nu overkomen dat het altijd ruzie is, maar dat is nu ook weer niet zo
alleen als het raak is, dan is het goed raak.
We kwamen elkaar al tegen in mijn topic, dus zal je niet verbazen dat ik me wel kan invoelen: ik snap je frustratie veel te goed. Niet tot iemand kunnen doordringen, iemand die niet ziet dat dingen bij hem/haar liggen en wel denken kritisch te zijn naar zichzelf..... is .. zo... frustrerend!quote:
ja precies........ maar dan voor de goede orde erbij:quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:15 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
We kwamen elkaar al tegen in mijn topic, dus zal je niet verbazen dat ik me wel kan invoelen: ik snap je frustratie veel te goed. Niet tot iemand kunnen doordringen, iemand die niet ziet dat dingen bij hem/haar liggen en wel denken kritisch te zijn naar zichzelf..... is .. zo... frustrerend!
ligt er ook aan of het dreigen is.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik vind dreigen met einde van een relatie iets voor kleine kinderen.
"Als jij niet doet wat ik zeg dan maak ik het uit!" (in die strekking).
Met zulke dingen moet je niet dreigen.
Hierboven wordt "dreigen met einde relatie=einde relatie" gezegd.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Maar voor je tot zoiets over zou gaan zou ik eerst eens serieus met haar praten dat jij daar serieus niet van gediend bent.
Dat vind ik rare logica , waarom zou iemand meewerken als steeds einde van relatie voor de voeten word gegooid.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:40 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ligt er ook aan of het dreigen is.
in mijn relatie ben ikzelf degene die het regelmatig heeft over het einde van onze relatie.
niet als dreigement, maar om aan te geven dat we aan het uiterste zitten.
zij geeft aan dat ze bepaalde dingen absoluut niet wil bespreken en ik geef aan dat dat voor mij juist absoluut noodzakelijk is (voor mij dus niet een wens maar een vereiste), omdat ik niet het idee van een prettige relatie kan hebben als bepaalde dingen niet bespreekbaar zijn en blijven zoals ze zijn. dus ik geef haar dan de keuze: werk er op 1 of andere manier aan mee (stel je open, doe suggesties, bespreek dit met vrienden, doe iets) om voorbij deze hobbel te komen, anders KUNNEN we simpelweg niet verder, en dan houdt het dus op.
ik noem dat niet dreigen, ik noem dat aangeven dat er geen mogelijkheden overblijven.
en de vriendin van TS zal het op dat moment ook zo voelen waarschijnlijk........ de vraag is alleen wat haar verstand erover zou zeggen, als ze dat gezond verstand bij de moeilijke onderwerpen zou kunnen betrekken zonder dat het gevoel er een overstemmende rol bij gaat spelen.
onder druk zetten: ik snap wat je bedoelt, en ik snap dat het zo kan voelen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:50 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat vind ik rare logica , waarom zou iemand meewerken als steeds einde van relatie voor de voeten word gegooid.
Als iemand daar steeds over zou beginnen zou ik ook zeggen bekijk het maar.
Het is namelijk alsof je dan al 1 voet buiten de deur hebt. Je kan beter op compromissen komen als je dat einde relatie helemaal uit beeld laat.
En ik zou me zelf al niet gaan openstellen als iemand juist aangeeft dat het de relatie kan kosten of niet . Mensen vertellen iets wanneer ze aan iets toe zijn, niet als een ander ze onder druk zet want dat is wel degelijk onder druk zetten.
Dit is zo dom te doen bij iemand die moeite heeft met vertrouwen. Jij denkt dat het wat oplost maar je maakt het juist erger.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:15 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
onder druk zetten: ik snap wat je bedoelt, en ik snap dat het zo kan voelen.
maar is niet mijn bedoeling, mijn bedoeling is juist: aangeven dat we eraan moeten werken omdat we allebei zo graag dat mooie plaatje (gelukkige relatie) willen bereiken.
ik probeer het allemaal zo positief mogelijk in te steken en uitgebreid aan te geven waarom ik het allemaal WEL wil. maar ook ik heb mijn grens van wat ik aan tegenslag en tegenwerking kan hebben, het punt waarop ik moedeloos word. ik ben ook maar eens mens.
en vaak is het trouwens ook gewoon een antwoord op een vraag van haar: "waarom moet dit of dat?" "omdat het zonder dat niet werkt, we MOETEN er wel iets aan doen, anders blijft het zoals het is en daar kan ik gewoonweg niet mee akkoord gaan (en jijzelf ook niet als je eerlijk bent) en dan zou het ondanks alle mooie gevoelens verstandiger zijn om ermee te stoppen. en dat willen we niet."
wat dat betreft is zij heel erg een type die absoluut vaak vragen stelt waarop ze het antwoord niet wil horen............ als ik antwoord geef ben ik de lul, als ik geen antwoord geef ben ik niet open en ben ik de lul.
ja ze heeft vertrouwensissues.
1 voet: klopt wel. ik heb altijd maar met 1 halve of hele voet in de relatie gestaan door genoemde problemen, ben ik altijd eerlijk en open over geweest. zou ikzelf ook graag anders willen, maar dat moet van beide kanten samen daarnaartoe groeien. zij kan niet van mij verwachten dat ik in 1 keer doe alsof alles koek en ei is. ik kan ook niet van haar verwachten dat zij zich ineens helemaal kwetsbaar opstelt. maar het zou kunnen beginnen met het vermelden van intenties in die richting.
Helemaal mee eens. Dreigen met einde relatie moet je niet doen, dan moet je gewoon einde aan je relatie maken. Bovendien, als je dat meer dan eens doet, hoe serieus moet je partner je dan nog nemen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef formerjellybean het volgende:
Jij ziet het niet als dreiging maar dat is het wel degelijk.
En er valt weinig naar toe te groeien als je het steeds voor haar voeten gooit, je zorgt alleen maar dat je van elkaar verwijderd dan naar elkaar toe te groeien.
Als je regelmatig op die manier je grenzen moet aangeven, denk ik dat je wel een problematisch relatie hebt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:40 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ligt er ook aan of het dreigen is.
in mijn relatie ben ikzelf degene die het regelmatig heeft over het einde van onze relatie.
niet als dreigement, maar om aan te geven dat we aan het uiterste zitten.
zij geeft aan dat ze bepaalde dingen absoluut niet wil bespreken en ik geef aan dat dat voor mij juist absoluut noodzakelijk is (voor mij dus niet een wens maar een vereiste), omdat ik niet het idee van een prettige relatie kan hebben als bepaalde dingen niet bespreekbaar zijn en blijven zoals ze zijn. dus ik geef haar dan de keuze: werk er op 1 of andere manier aan mee (stel je open, doe suggesties, bespreek dit met vrienden, doe iets) om voorbij deze hobbel te komen, anders KUNNEN we simpelweg niet verder, en dan houdt het dus op.
ik noem dat niet dreigen, ik noem dat aangeven dat er geen mogelijkheden overblijven.
en de vriendin van TS zal het op dat moment ook zo voelen waarschijnlijk........ de vraag is alleen wat haar verstand erover zou zeggen, als ze dat gezond verstand bij de moeilijke onderwerpen zou kunnen betrekken zonder dat het gevoel er een overstemmende rol bij gaat spelen.
Ik snap feestkabouter hier wel. Natuurlijk, je moet niet zomaar gaan roepen "als je dit niet doet is het uit!", dat komt neer op dreigen en emotionele chantage. Anderzijds is het wel fair om te zeggen waar het op staat: als jij het uit gaat maken als bepaalde problemen niet opgelost kunnen worden in je relatie, is het wel fair dat je aangeeft dat aan die problemen gewerkt moet worden willen jullie verder kunnen. Wat dat betreft is roepen dat je het uit gaat maken als... een moeilijk iets, een grensgeval. De vraag is wanneer het nog fair is, en wanneer het onheus gebruikt wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:15 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
onder druk zetten: ik snap wat je bedoelt, en ik snap dat het zo kan voelen.
maar is niet mijn bedoeling, mijn bedoeling is juist: aangeven dat we eraan moeten werken omdat we allebei zo graag dat mooie plaatje (gelukkige relatie) willen bereiken.
ik probeer het allemaal zo positief mogelijk in te steken en uitgebreid aan te geven waarom ik het allemaal WEL wil. maar ook ik heb mijn grens van wat ik aan tegenslag en tegenwerking kan hebben, het punt waarop ik moedeloos word. ik ben ook maar eens mens.
en vaak is het trouwens ook gewoon een antwoord op een vraag van haar: "waarom moet dit of dat?" "omdat het zonder dat niet werkt, we MOETEN er wel iets aan doen, anders blijft het zoals het is en daar kan ik gewoonweg niet mee akkoord gaan (en jijzelf ook niet als je eerlijk bent) en dan zou het ondanks alle mooie gevoelens verstandiger zijn om ermee te stoppen. en dat willen we niet."
wat dat betreft is zij heel erg een type die absoluut vaak vragen stelt waarop ze het antwoord niet wil horen............ als ik antwoord geef ben ik de lul, als ik geen antwoord geef ben ik niet open en ben ik de lul.
ja ze heeft vertrouwensissues.
1 voet: klopt wel. ik heb altijd maar met 1 halve of hele voet in de relatie gestaan door genoemde problemen, ben ik altijd eerlijk en open over geweest. zou ikzelf ook graag anders willen, maar dat moet van beide kanten samen daarnaartoe groeien. zij kan niet van mij verwachten dat ik in 1 keer doe alsof alles koek en ei is. ik kan ook niet van haar verwachten dat zij zich ineens helemaal kwetsbaar opstelt. maar het zou kunnen beginnen met het vermelden van intenties in die richting.
Je begrijpt haar punt?quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:08 schreef jstrike het volgende:
[..]
De dame in kwestie kwam net terug uit korea en had mij kleinigheidje gegeven. De dame in kwestie valt niet in goede aarde bij mijn vriendin (maar ik wist niet dat ze zo negatief erover dacht). En ze voelt alsof ik andermans troep aan het geven ben met haar terwijl ik in mijn ogen alleen maar datgene wat ik kreeg wilde delen.
Nu valt voor alle twee de zaken wat te zeggen. Ik begrijp haar punt, maar ze Lijkt mijn punt niet begrijpen. Maargoed, voortaan hoef ik dus nooit meer iets te delen met haar.
Das denk ik wel een serieus risico. Gebeurt voor je er erg in hebt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je begrijpt haar punt?
Wil je mij haar punt dan even uitleggen, want ik zie hem niet.
Het enige wat ik zie is dat zij jou zodanig in haar greep heeft, dat jij aan jezelf gaat twijfelen.
Over een poosje weet jij niet eens meer wie jij ook alweer was.
Als zij het daarvoor al niet uitgemaakt heeft, omdat ze je een slappe hap vindt.
dat is de situatie inderdaad bij mij.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:19 schreef bart1977 het volgende:
Jij wil er rationeel over praten, maar dat kan ze misschien helemaal niet. Daarvoor moet je namelijk duidelijk hebben, wat er rationeel in je hoofd speelt. Die verbinding tussen emotie en ratio heeft ze misschien nog niet gelegd.
Ik heb een relatie gehad met een hele intelligente vrouw. Kon woedend worden, echt angstaanjagend. Maar ze kon met al die intelligentie niet de link leggen tussen emotie en reden.
no shit Sherlock!quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je regelmatig op die manier je grenzen moet aangeven, denk ik dat je wel een problematisch relatie hebt.
dat ik verkeerde dingen doe: ja die zitten er absoluut tussen. helaas.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dit is zo dom te doen bij iemand die moeite heeft met vertrouwen. Jij denkt dat het wat oplost maar je maakt het juist erger.
Jij verwacht ook dingen die je zelf niet kan waarmaken, ik zou sowieso ook al niet iemand vertrouwen die eigenlijk al met 1 voet uit de deur is.
Als dingen zo gaan dat je steeds op een bepaald punt komen wat onoverkomelijk is stap er dan uit in plaats het steeds voor de voeten te gooien.
Schijnbaar pas je dan gewoon niet bij elkaar , wat bereik je ermee om steeds over een einde relatie te beginnen, dan kun toch ook wel op je vingers dat de ander op een gegeven moment zelf al zegt de koek is op en ik trek de sterker eruit .
Jij ziet het niet als dreiging maar dat is het wel degelijk.
En er valt weinig naar toe te groeien als je het steeds voor haar voeten gooit, je zorgt alleen maar dat je van elkaar verwijderd dan naar elkaar toe te groeien.
dat eerste: waar doel je op?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:36 schreef formerjellybean het volgende:
Jij verwacht ook dingen die je zelf niet kan waarmaken
ik zou sowieso ook al niet iemand vertrouwen die eigenlijk al met 1 voet uit de deur is.
Ik voel niet dat ik daar excuses voor hoef aan te bieden. Als ik iets ontvang dan accepteer ik dat, daar is niets vreemds aan. Echter wat ik wel gezegd heb is dat ik daar voortaan wat selectiever mee zal omgaan.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:01 schreef _Led_ het volgende:
Wel fijn dat nu uitgepraat is dat het eigenlijk impliciet dus door jouw gedrag komt, dan kun jij daar nu aan gaan werken.
Heb je 'r wel even je excuses aangeboden ?
Dus ze verzint een zwak excuus als reden om ruzie te gaan maken over iets waarvan ze weet dat het volkomen onredelijk is?quote:Op donderdag 6 januari 2011 04:30 schreef jstrike het volgende:
Ze zei dat het niet om de chocolaatjes ging maar het concept dat ik van een vriendin die ze niet mag een kadootje had geaccepteerd, maar ze kon schoorvoetend wel toegeven dat de reactie niet gepast was. Ze gaat proberen eraan te werken, maar er gaat een knop om bij haar als die emoties los komen.
Ik hoop niet dat ze dat als excuus voor haar gedrag gebruikt. Dat zijn juist twee hele goede redenen om een beetje zuinig te zijn op jou en jullie relatie.quote:Ze weet dat ook en ze zegt eraan te werken, maar dat neemt niet weg dat het ondertussen wel schade berokkent. Verder ben ik de eerste die echt dicht bij haar sta. Zelfs de wat hechtere vriendschap heeft ze de afgelopen 2 jaar niet echt gekend.
Sarcasme is niet je sterkste punt ?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:26 schreef jstrike het volgende:
[..]
Ik voel niet dat ik daar excuses voor hoef aan te bieden. Als ik iets ontvang dan accepteer ik dat, daar is niets vreemds aan. Echter wat ik wel gezegd heb is dat ik daar voortaan wat selectiever mee zal omgaan.
was dat sarcastisch bedoelt?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:06 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sarcasme is niet je sterkste punt ?
Boos worden en zeggen dat hij niet uitmaakt of het uit is of niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Uitmaken, kijken wat ze dan doet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |