abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90869361
Ik ben nu 5 maandjes in een relatie en ik ben nog even gek op haar als ik de het eerste moment was. Misschien nog wel meer. Ik heb met haar zoveel gedaan in die 5 maanden. Zo ongeveer elk weekend weggeweest en altijd contact gehouden. (bijna elke dag).

Wat nogal een verschil echter is, is het feit dat ik nooit boos ben (letterlijk nooit) en ze nogal uit haar slof kan raken voor het minste geringste (in mijn ogen dan). Het neemt dan vrijwel altijd ook de meest extreme vormen aan (Dreigementen dat ik wellicht niet degene ben met wie ze in een relatie wil zijn). Terwijl ik vaak daar rationeel over wil praten wanneer ik met iets zit.

Aangezien ze de enige is die altijd boos wordt en ik mijn problemen vaak wat rationeler en op rustigere momenten probeer uit te praten. Begint het te lijken alsof ik nooit iets goed doe. Immers, ze is de enige die boos wordt en ik geef haar op die momenten altijd gelijk (het heeft geen nut om met een persoon te discussieren wanneer die over de rooie is). Ik heb het al eens met haar erover gehad, en ze zou het proberen, maar gisteren was het weer raak, en dan is het niet achteraf nog dat ze sorry zegt (ze is daar echt heel spaarzaam mee), maar de volgende ochtend is het wel weer alsof er niets gebeurd is (vrolijk doorgaan met het leven).

Ik hou erg veel van haar en ik wanneer ik haar zie wordt ik nog steeds blij, maar ik weet ook niet wat ik hiermee aanmoet anders dan met haar te praten.

Er zijn wel wat andere zaken hieromtrent maar dit is eigenlijk de kern van het verhaal.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 januari 2011 @ 08:49:16 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90869400
Misschien is ze niet zo gek op jou als jij op haar. Of passen jullie niet bij elkaar.

Voor der rest: grow some balls, wanker.

Groetjes,

Krea.
pi_90869402
-weg met je onzin-

Flikker toch op met BL tenzij er een DSM IV classificatie aan hangt.

[ Bericht 74% gewijzigd door Daniel1976 op 05-01-2011 13:24:04 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90869553
Nee geen borderliner. Alleen problemen met het uiten van haar ongenoegen. Wel een andere kijk op vriendschap. Ze heeft geen vaste vriendengroep maar kent heel veel mensen waarmee ze eens in de zoveel tijd afspreekt.

Ik daarentegen heb een vaste vriendengroep.

Wat betreft balls. Yes, daar dacht ik aan. Misschien is dat wel zo, neemt niet weg dat ik het wel heel extreem vind om bij elke discussie zo ver te gaan met dreigen (want zo ervaar ik dat)
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:04:41 #5
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_90869626
Als zij vaak boos is, en jou van alles de schuld geeft, dan raad ik je aan hier eens met haar over te praten als ze gecalmeerd is.
Als ze dan geen volwassen gesprek kan voeren, en ook niet kan in zien dat ook niet alles jou schuld kan zijn, en zelfs weer boos wordt. Dan ben ik bang dat ze gewoon niet klaar is voor een relatie en echt eens bij zichzelf moet gaan denken waar het aan schort.

Want als ik dit zo lees, is dit eerder een zeepbel die op klappen staat. Dit hou je niet vol man als er niets verandert. Tegen een boos iemand ingaan schiet je niet veel mee op, inpraten werkt beter als ze rustig is. Maar als inpraten ook niet werkt, dan is het vrij hopeloos...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Redactie Frontpage woensdag 5 januari 2011 @ 09:05:52 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_90869646
quote:
Alleen problemen met het uiten van haar ongenoegen.
Zo te horen gaat haar dat prima af :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:07:48 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90869684
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Daniel1976 op 05-01-2011 13:24:23 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_90869744
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:04 schreef Frag_adder het volgende:
Als zij vaak boos is, en jou van alles de schuld geeft, dan raad ik je aan hier eens met haar over te praten als ze gecalmeerd is.
Als ze dan geen volwassen gesprek kan voeren, en ook niet kan in zien dat ook niet alles jou schuld kan zijn, en zelfs weer boos wordt. Dan ben ik bang dat ze gewoon niet klaar is voor een relatie en echt eens bij zichzelf moet gaan denken waar het aan schort.

Want als ik dit zo lees, is dit eerder een zeepbel die op klappen staat. Dit hou je niet vol man als er niets verandert. Tegen een boos iemand ingaan schiet je niet veel mee op, inpraten werkt beter als ze rustig is. Maar als inpraten ook niet werkt, dan is het vrij hopeloos...
Nou vaak is het niet. het is nu de 4de keer denk ik. Wat me dwars zit is dat het dan ook meteen echt extreem is. Er is geen tussenweg. Gister had ik goede hoop dat ze gewoon boos was, maar toen ging het over hele andere dingen en eindigde het weer in, welicht wil ik mij in de toekomst niet meer met je associeren.
pi_90869842
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:11 schreef jstrike het volgende:

[..]

Nou vaak is het niet. het is nu de 4de keer denk ik. Wat me dwars zit is dat het dan ook meteen echt extreem is. Er is geen tussenweg. Gister had ik goede hoop dat ze gewoon boos was, maar toen ging het over hele andere dingen en eindigde het weer in, welicht wil ik mij in de toekomst niet meer met je associeren.
Dat klinkt inderdaad alsof ze op een geforceerde manier een einde wil maken aan de relatie. Daarnaast vind ik het ook wel erg veel om ieder weekend iets te gaan doen en om iedere dag contact te hebben. Misschien vindt ze het verstikkend en probeert ze dat op deze manier duidelijk te maken ? Boos worden is slechts een houding tegenover een situatie waar ze niet op een juiste wijze mee om kan gaan.
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:15:32 #10
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_90869848
quote:

[..]

Je typt in je verhaal dat ze de volgende ochtend doet alsof er niets gebeurt is. Dit moet je dus de kop in drukken. Het spijt mij om het te zeggen maar juist op dit moment, moet jij de tegen discussie aangaan. Vragen wat ze echt wilt en erachter komen waar de ruzies nou echt over gaan :)
pi_90869878
Dreigementen niet pikken en haar geen gelijk geven. Zeg haar dat als ze niet normaal over dingen kan praten er helemaal niet gepraat wordt. Als je nu de piketpaaltjes niet zet wordt het een 'moeilijke relatie' :)
Lurf is the message and the message is Lurf
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 januari 2011 @ 09:18:17 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90869898
quote:
Wat me dwars zit is dat het dan ook meteen echt extreem is. Er is geen tussenweg.
Mja, maar je bent neem ik aan geen 13. Dan zeg je "als jij niet normaal kunt reageren, ben ik weg. Dit is onder mijn niveau en je bereikt hier niets mee. Doei" Met iemand discussieren die helemaal flipt is zinloos. Op dit moment werkt het voor haar, want ze heeft altijd gelijk.

En dan laat je haar bij jou komen met excuses.
pi_90869914
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:15 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad alsof ze op een geforceerde manier een einde wil maken aan de relatie. Daarnaast vind ik het ook wel erg veel om ieder weekend iets te gaan doen en om iedere dag contact te hebben. Misschien vindt ze het verstikkend en probeert ze dat op deze manier duidelijk te maken ? Boos worden is slechts een houding tegenover een situatie waar ze niet op een juiste wijze mee om kan gaan.
Dat denk ik eigenlijk niet. Ze was vanochtend weer smoorverliefd op me, en ik denk dat het haar ook wel speet, alleen dat laat ze dan niet merken door het te zeggen.

Verder stelt ze zelf voor om met vakantie te gaan. Ik heb zelf nu ik er over nadenk nog geen enkele vakantie ingeplanned. Eigenlijk zou ze deze week weer terug naar huis gaan maar koos er zelf voor om nog een weekje in mijn huis te blijven.
pi_90869938
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Je typt in je verhaal dat ze de volgende ochtend doet alsof er niets gebeurt is. Dit moet je dus de kop in drukken. Het spijt mij om het te zeggen maar juist op dit moment, moet jij de tegen discussie aangaan. Vragen wat ze echt wilt en erachter komen waar de ruzies nou echt over gaan :)
Oh dat heb ik wel gedaan, maar de avond ervoor wanneer ze gekalmeerd is. Ze zegt ook zelf dat ze heel erg snel boos kan worden en het daarna gewoon achter zich kan laten...
pi_90869948
Misschien moet jij wel is wat meer ruggengraat laten zien en wel is een keer boos worden.
Veel vrouwen houden ook niet van mannen die alleen maar rustig blijven en over komen als bet weter door rustig te blijven.

Misschien gaat ze zich wel vervelen aan jou laxe gedrag in opstand.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_90869962
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:18 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mja, maar je bent neem ik aan geen 13. Dan zeg je "als jij niet normaal kunt reageren, ben ik weg. Dit is onder mijn niveau en je bereikt hier niets mee. Doei" Met iemand discussieren die helemaal flipt is zinloos. Op dit moment werkt het voor haar, want ze heeft altijd gelijk.

En dan laat je haar bij jou komen met excuses.
Oh ik discussier ook zeker niet als ze boos is. Dat lesje heb ik al geleerd.
pi_90869983
Waar wordt ze precies boos om, geef eens een voorbeeld. Wat is voor jou het minste of geringste?
Zucht je een keer te veel of veeg je je kont af met de gordijnen? Bij het eerste heb jij gelijk bij het tweede kan ik me redelijk vinden in haar boosheid.

Dus voordat jij jouw vriendin hier laat afschilderen als borderliner zou je eerst even uit de doeken kunnen doen of ze om in onze ogen gegronde redenen boos wordt.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_90869990
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:20 schreef schommelstoel het volgende:
Misschien moet jij wel is wat meer ruggengraat laten zien en wel is een keer boos worden.
Veel vrouwen houden ook niet van mannen die alleen maar rustig blijven en over komen als bet weter door rustig te blijven.

Misschien gaat ze zich wel vervelen aan jou laxe gedrag in opstand.
Dit is wie ik ben. Ik zie geen nut in boos worden. Het helpt voor geen meter en je hebt er achteraf alleen maar spijt van. Dat heb ik haar ook uitgelegd en ze heeft het ook al een keer gemerkt dat haar eigen boosheid lelijk terug kan komen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:23:00 #19
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_90869997
Mijn vrouw is ook een stuk emotioneler dan ik en kan ook heel fel reageren op ogenschijnlijk 'kleine dingetjes'. Zelf ben ik ook erg nuchter. Emotionele mensen kunnen wel eens dingen roepen die eigenlijk niet menen en als je zelf heel nuchter en rationeel is dan komt dat heel raar en vervelend over.

Het enige advies dat ik heb is ermee leren leven. Je hoeft haar overigens niet altijd gelijk te geven, maar soms is het wel handig/verstandig. Dus "pick your battles".

Probeer over de problemen te praten als ze in een betere bui is, dus inderdaad niet wanneer ze "boos" is.
pi_90870018
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik noem mezelf psycholoog, waarom twijfel je aan mijn vaardigheden?
Omdat je meer aan het profiel van een psychopaat voldoet beste Maanvis.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90870062
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:22 schreef jstrike het volgende:

[..]

Dit is wie ik ben. Ik zie geen nut in boos worden. Het helpt voor geen meter en je hebt er achteraf alleen maar spijt van. Dat heb ik haar ook uitgelegd en ze heeft het ook al een keer gemerkt dat haar eigen boosheid lelijk terug kan komen.
Laat ik het zo zeggen,Ze mist pit.

Ik merk aan jou reageren en praten in dit topic dat je bijna over al al wel een antwoord op heb door te praten.
Natuurlijk moet je ook praten.dat wil nog niet zeggen dat je zonder passie en emotie moet praten.
Rationeel rustig praten kan bij sommigen frustratie opwekken.
Soms wil het voor twee mensen samen ook werken met meer pit, en dat is niet gelijk boos worden.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_90870068
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:22 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Waar wordt ze precies boos om, geef eens een voorbeeld. Wat is voor jou het minste of geringste?
Zucht je een keer te veel of veeg je je kont af met de gordijnen? Bij het eerste heb jij gelijk bij het tweede kan ik me redelijk vinden in haar boosheid.

Dus voordat jij jouw vriendin hier laat afschilderen als borderliner zou je eerst even uit de doeken kunnen doen of ze om in onze ogen gegronde redenen boos wordt.
Bijvoorbeeld dat ik met een selecte vriendengroep omga. Ze weet niet waarom ik alleen maar met dezelfde mensen omga. En ansich maakt het mij niet uit met wie ik omga, alleen is dit op dit moment de groep mensen die ik ken, als ik meer mensen zou kennen zou ik wellicht wat meer tussen vriendengroepen springen.

Gister ging het om een doosje chocola wat ik kreeg van een vriendin (die een vriend heeft), ik wilde dat delen met haar en ze flipte helemaal dat ik dat deed. Dat was wellicht ook niet zo heel slim geweest van mij, dat had ik ook meteen gezegd.
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:28:06 #23
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_90870109
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:20 schreef jstrike het volgende:

[..]

Oh dat heb ik wel gedaan, maar de avond ervoor wanneer ze gekalmeerd is. Ze zegt ook zelf dat ze heel erg snel boos kan worden en het daarna gewoon achter zich kan laten...
Maar wat vind ze dan van haar uitspraken. Meent ze die wel of niet?
pi_90870192
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:28 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Maar wat vind ze dan van haar uitspraken. Meent ze die wel of niet?
die meent ze, als in het kan ooit tot het einde van de relatie leiden. Maar ik vind dat spelen met semantiek, want als je zoiets zegt dan bedoel je dat op een veel kortere periode dan ooit.

[ Bericht 10% gewijzigd door jstrike op 05-01-2011 09:41:01 ]
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 januari 2011 @ 09:41:37 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_90870465
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:27 schreef schommelstoel het volgende:

Zelf nog iets te melden dat waarde vol is aan dit topic?
Post dan gewoon niet, en probeer dan al helemaal niet slim over te komen en of grappig.
Kijk anders het topic even door, aapmens. Ik heb genoeg inhoudelijk gereageerd. Ik kreeg echter kokhalsneigingen van de hoeveelheid en ernst van je fouten, dus ik moest het gewoon even melden.

Graag gedaan!

Groetjes,

Krea.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')