Goed, dat versta ik dus onder een warming-up, ik zou zelf ook nog stretchen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:40 schreef Neelix het volgende:
Ik bouw inderdaad wel wat rustig op. Maar ik zie het nut niet zo van in om eerst een 5-10 minuten apart te gaan warmlopen voordat ik ga hardlopen. Ik bouw mijn eigen tempo gewoon rustig op.
Omdat je het fout kan doen moet je het maar niet doen is een beetje een non-argument.quote:en de discussie over stretchen ging ook verder dan alleen dynamisch vs statisch. Dat ligt voor een groot deel aan de sport en belasting die je doet. En daarnaast is het zo dat het grootste deel van de mensen verkeerd of op verkeerde momenten rekt en dan kan je het beter gewoon niet doen.
Als je het fout doet beschadig je je spieren al voor je begint met sporten. Dus dat vind ik bepaald geen non-argument.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Omdat je het fout kan doen moet je het maar niet doen is een beetje een non-argument.
Hoe lang ben je daar zoet mee geweest?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:29 schreef travelman het volgende:
Vorig jaar ben ik begonnen met hardlopen (heb altijd wel gesport nog nooit echt serieus aan hardlopen gedaan), maar kreeg na 2-3 maanden last van mijn hielspoor. Deze week heb ik eindelijk het rennen weer op kunnen pakken (met schema). Doel is om binnen 7-8 weken een mooie 5K te lopen.
Ik ben 32, wil 3-4 keer in de week gaan rennen met als doel mijn conditie te verbeteren, als er wat kilo's vanaf gaan, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:20 schreef Yrck het volgende:
Net toch gelopen! Les 1 van evy. De eerste helft ging goed maar de tweede helft bleef mijn muziek hangen dus heb de training iets aangepast.. Jullie hadden toch gelijk: sta te popelen om weer te gaan!
Lees ik nu verkeerd of begin je meteen met 4x5?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:56 schreef ClearOdds het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben deze week ook begonnen met hardlopen. Eerder al wel een tijdje gedaan, zonder schema en even met Evy. Nooit afgemaakt, kon me niet genoeg motiveren.
Deze keer met dit schema van http://www.runnersweb.nl/Training/Beginners/Beginnersschema-2.htm.
Heb nu 2 keer gelopen deze week, gaat heerlijk en smaakt naar meer !
Heeft hij waarschijnlijk voor gekozen omdat hij al wat ervaring/conditie heeftquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lees ik nu verkeerd of begin je meteen met 4x5?. Dat is wel erg zwaar voor een absolute beginneling! (was voor mij onmogelijk geweest). En loop je per week elke les dezelfde tijd? (als je snapt wat ik bedoel, voor mij was elke les anders).
Ah, ik zie het jaquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:43 schreef GotC het volgende:
[..]
Heeft hij waarschijnlijk voor gekozen omdat hij al wat ervaring/conditie heeftAls je kijkt naar beginnersschema 1, is dat het echte beginnersschema
Ik ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ah, ik zie het ja.
Lijkt mij suf trouwens: 3, 4 keer dezelfde les lopen. Ik wil altijd een beetje vooruit komen.
Toch wel 4-5 maanden, als ik zo terugdenk. Ben een paar keer bij de fysio geweest voor 'shockwave'. Maar het duurde wel lang voordat ik weer pijnvrij kon gaan rennen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe lang ben je daar zoet mee geweest?
Ja klopt, het schema begint met 4x5. Beetje pittig wel maar zoals ik al zei evy is niks voor mij. En dat eerste beginnersschema van die site is gebaseerd op 15 min lopen aan het eind van de rit..quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lees ik nu verkeerd of begin je meteen met 4x5?. Dat is wel erg zwaar voor een absolute beginneling! (was voor mij onmogelijk geweest). En loop je per week elke les dezelfde tijd? (als je snapt wat ik bedoel, voor mij was elke les anders).
Ik zou in het begin niet teveel uitgeven aan hardlopen. Koop goeie schoenen en kijk verder eerst of het echt wat voor je isquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef Yrck het volgende:
Zin om vandaag weer te gaan lopen. Klote dag gehad dus even afleiding.. Alleen ik denk dat een dag rust beter is dan het over belasten en straks helemaal niks meer kunnen..
Wat raden jullie mij aan: lopen met of zonder hartslagmeter? Of is dit iets voor de ervaren lopers?
Niet doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:11 schreef Yrck het volgende:
Zin om vandaag weer te gaan lopen. Klote dag gehad dus even afleiding.. Alleen ik denk dat een dag rust beter is dan het over belasten en straks helemaal niks meer kunnen..
Heb goede schoenen, sport sokken en sport kleding. Vind voorlopig wel even genoegquote:Op woensdag 5 januari 2011 17:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou in het begin niet teveel uitgeven aan hardlopen. Koop goeie schoenen en kijk verder eerst of het echt wat voor je is.
Ik heb overigens wel een hartslagmeter, maar gebruik hem eigenlijk niet. Ben ook vergeten waar 'ie precies nuttig voor is trouwens. Ik geloof het allemaal wel
.
Ja zoiets had ik al gelezen hier. De verleiding was groot om toch te gaan. Morgen dan maar!quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Niet doen.de rustdagen hebben doel, als je die overslaat belast je jezelf teveel zelfs als t allemaal lekker voelt op dat moment.
2 topics: Tsja, die discussie is al een hele tijd bezig, maar sommige mods willen graag ook een topic in LIF voor hardlopers.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:46 schreef Slickk het volgende:
Bedankt voor de tip van RunKeeper Pro, kwam dat in dit topic tegen. Erg fijne applicatieGebruik hem alleen voor de totale afstand en tijd, bliepjes en dergelijke niet nodig.
Maar ehm, waarom zijn er eigenlijk 2 topics? Ik kwam een topic tegen in LIF maar hier is ook weer een topic, beide dezelfde naam.Bepaalde reden?
Zelf net begonnen met hardlopen, 3 weken geleden al een keer en afgelopen dinsdag weer opgepakt. Vandaag weer gelopen. 6km in 32 minuten, 11km/uWel met een kort stukje lopen tussendoor, verder prima.
Nu alleen nog goede schoenen kopen, iemand nog aanraders? Loop eigenlijk alleen maar op wegen/stoep, heel soms in het bos op harde zandgrond.
Ah oké, maakt mij verder ook niet uit maar kon niet uit de OPs afleiden waarom het zo was.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:36 schreef GotC het volgende:
[..]
2 topics: Tsja, die discussie is al een hele tijd bezig, maar sommige mods willen graag ook een topic in LIF voor hardlopers.
Schoenen: Ga naar een hardloopwinkel en laat je daar adviseren. Flap en ik zijn naar De Hardloopwinkel gegaan, voor een camera gelopen en met die beelden hebben de medewerkers schoenen voor ons geadviseerd. Beste wat je kan doen imo, en niet duurder daardoor.
Mmm kosten kunnen erg verschillen. Tussen de 80-130 kan je wel verwachten, maar dan heb je wel de service+juiste schoenen. Bv: Ik kwam er na een tijd achter dat mijn schoenen kraakten (heb een extra zooltje erin). Schoenen mee naar winkel, nieuwe zooltjes gekregen. Ook zeiden ze dat als ze bleven kraken, ik vrijblijvend nieuwe schoenen zou krijgen. Schoenen waren al zeker een jaar oud.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:41 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ah oké, maakt mij verder ook niet uit maar kon niet uit de OPs afleiden waarom het zo was.
Hmm oké, hoeveel was je toen ongeveer kwijt voor schoenen?Ik heb er wel vaker over gehoord, wil het zelf ook liever dan zomaar een paar schoenen aanschaffen. Hardlopen op asfalt komt veel meer op m'n spieren aan dan ik gewend was met voetbal op gras.
Haha oké, dan hou ik me er ook maar stil over, vroeg het me alleen af.quote:Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef GotC het volgende:
[..]
Mmm kosten kunnen erg verschillen. Tussen de 80-130 kan je wel verwachten, maar dan heb je wel de service+juiste schoenen. Bv: Ik kwam er na een tijd achter dat mijn schoenen kraakten (heb een extra zooltje erin). Schoenen mee naar winkel, nieuwe zooltjes gekregen. Ook zeiden ze dat als ze bleven kraken, ik vrijblijvend nieuwe schoenen zou krijgen. Schoenen waren al zeker een jaar oud.
En idd onduidelijk over die 2 topics, maar zal er maar niet teveel over zeggen. Heb al een keer een note daardoor gekregen.
Een note krijgen is heul niet erg. Das gewoon een standaard handeling, een ban krijgen, das pas wat bereikenquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:45 schreef GotC het volgende:
En idd onduidelijk over die 2 topics, maar zal er maar niet teveel over zeggen. Heb al een keer een note daardoor gekregen.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:15 schreef ClearOdds het volgende:
Zojuist weer gelopen. 5km in 33 min. Loop lekker op schema zo! Was lekker, alleen veel te warm aangekleed waardoor ik mezelf toch iets opblies als het ware..
Ben wel benieuwd eigenlijk waarin de meeste hier lopen met deze temperaturen. Ik had een (dikke) trui en een t shirt aan met een trainingsbroek. Vooral die trui was veel te warm.
Runkeeper is trouwens wel een hele prettige app zeg, daar heb ik erg veel plezier van! Bedankt nog voor de tips daarover in het topic!
Soms moet je door op karakter, dat heeft iedereen. Volgende keer gewoon weer in flow.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook gelopen vandaag. Ging niet zo lekker, liep het rondje met moeite uit.
Het waait inderdaad superhard, helemaal hier pal aan de kust! Ik liep op een gegeven moment zo'n 100meter achter de duinen een flink open stuk met wind tegen....dat viel echt niet mee!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:33 schreef DarkElf het volgende:
goed zeg!
wat een wind trouwens! en tis gewoon twaalf graden
net dus 3e keer gelopen. baal best dat mijn conditie achteruit gegaan is n die blessureweken. liep makkelijk 45 min, 7 km maar nu was 24 min les lang genoeg even. Nou ja conditie opbouwen gaat gelukkig altijd snel genoeg.
eerste stuk was wind tegen bij mij en dat ging aanzienlijk langzamer dan de restquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:11 schreef Dos37 het volgende:
Haha hier ook flinke wind. Eerste stuk tegen de wind in gelopen toen iets te veel krachten verbruikt volgens mij want daarna kwam ik amper nog vooruit
waar heb je ze gekocht?quote:Op zondag 9 januari 2011 11:35 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb gisteren lekker nieuwe schoenen gekocht en liep nu 8 km volledig pijnvrij. Mijn benen leken ook minder moe. Top dus.
Welke ga je doen?quote:Op zondag 9 januari 2011 12:15 schreef Yrck het volgende:
Straks (rond drie uur) ook maar weer eens gaan lopen!
Wil 2 trainingen van Evy doen (als het lukt qua conditie)
Schijnt dat echte hardloopsokken dat wel sterk verbeterenquote:Op zondag 9 januari 2011 12:50 schreef ClearOdds het volgende:
Vanmorgen ook weer gelopen. Ging super, 6,6 km in 40 min.
Wat gaat je conditie met sprongen vooruit zeg, gingen de spieren ook maar zo snel
Had ook wel veel profijt van het dragen van een hardloopshirt vandaag, stukken koeler!
Heb wel een blaar gekregen tussen mijn tenen gewoon, dat is erg storend.
Nou loop ik niet op speciale sokken oid, zou dat wat schelen?
de 2e en 3e training van week 1. Na vandaag hoop ik week 1 afgesloten te hebben zodat ik morgen met week 2 kan beginnen!quote:
In 1 keer? Slim als je net begint (!).quote:Op zondag 9 januari 2011 12:15 schreef Yrck het volgende:
Straks (rond drie uur) ook maar weer eens gaan lopen!
Wil 2 trainingen van Evy doen (als het lukt qua conditie)
Hier ben ik het mee eens.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In 1 keer? Slim als je net begint (!).
Misschien niet zo handig inderdaad.. Begin gewoon met twee en dan dinsdag 3! Dan duurt het maar iets langerquote:Op zondag 9 januari 2011 13:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In 1 keer? Slim als je net begint (!).
Klopt! Zal het schema netjes gaan volgen!quote:Op zondag 9 januari 2011 13:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens.
Effe teruggelezen, en je bent echt net begonnen he Yrck? Hou je dan gewoon aan t schema van Evy, daar heb je meer aan dan zelf dingen te gaan verzinnen.
Verstandig!quote:Op zondag 9 januari 2011 13:12 schreef Yrck het volgende:
[..]
Klopt! Zal het schema netjes gaan volgen!:$
Heb je uiteindelijk meer aanquote:Op zondag 9 januari 2011 13:11 schreef Yrck het volgende:
[..]
Misschien niet zo handig inderdaad.. Begin gewoon met twee en dan dinsdag 3! Dan duurt het maar iets langer
Oke bedankt, duidelijk maar gauw naar de winkel voor hardloopsokken!quote:Op zondag 9 januari 2011 12:57 schreef GotC het volgende:
[..]
Schijnt dat echte hardloopsokken dat wel sterk verbeterenDraag ze ook altijd, nog nooit een blaar gehad.
Tussen je tenen een blaar trouwens
Pilates? Yoga wilde ik tzt gaan doen, zal gelijk eens kijken of ze dan ook Pilates erbij kunnen doen. Fietsen is een optie (als ik een fiets zou bezitten).quote:Op zondag 9 januari 2011 13:50 schreef GotC het volgende:
Zwemmen, fietsen, pilates (erg goed, weet ik uit eigen ervaring)..
Pilates is wel effe wat heftiger dan yoga als je het mij vraagtquote:Op zondag 9 januari 2011 14:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Pilates? Yoga wilde ik tzt gaan doen, zal gelijk eens kijken of ze dan ook Pilates erbij kunnen doen. Fietsen is een optie (als ik een fiets zou bezitten).
Da's altijd goedquote:Op zondag 9 januari 2011 18:41 schreef Yrck het volgende:
Even nog een vraagje: het hardlopen begint nu aardig te komen (het ritme) dus dat is prima.
Is het verstandig om bijvoorbeeld 1 of 2x de fiets te pakken en rustig beetje door Arnhem te fietsen? Heb nu al een half jaar niet gefietst en het leek mij wel lekker om dit erbij te doen. Heb het over een gewone herenfiets dus geen racefiets etc.
Bedankt voor de tip, mooie app, ga hem morgen direct proberen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:15 schreef Neelix het volgende:
Runtastic Pro is gratis op 9 januari, voor iPhone, Android en BlackBerry
http://itunes.apple.com/us/app/runtastic-pro/id366626332?mt=8
http://runtastic.com/en/apps
Beetje jammer, het is gewoon een ordinaire trial. Geeft niet, met noem het dan niet 'gratis'...quote:Op zondag 9 januari 2011 21:09 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, mooie app, ga hem morgen direct proberen.
Bij mij staat nergens dat het een trial is? Gisteren met Android gedownload.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:35 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Beetje jammer, het is gewoon een ordinaire trial. Geeft niet, met noem het dan niet 'gratis'...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |