abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:11:15 #1
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_90666503
quote:
De PVV heeft geen principieel bezwaar tegen een missie in Afghanistan.

Dat laat buitenlandwoordvoerder Wim Kortenoeven weten aan BNR Nieuwsradio.

De tegenstand van zijn partij berust op de "betreurenswaardige staat waarin het defensieapparaat verkeert".

In kringen van de coalitie zou met belangstelling op de uitspraken zijn gereageerd. De nieuwe opstelling van de PVV biedt kansen. Als Defensie kan garanderen dat het de missie aan kan, vallen de bezwaren van de PVV weg.
Ik heb het altijd al gezegd. In een eerder topic heb ik er nog een discussie over gehad met LXIV, hij zal me gelijk moeten geven. Waarom zou de PVV ook tegen zijn? Opportunistische, hypocriete leugenaars dat het zijn. Afghanistan, here we come.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 06-01-2011 11:49:18 ]
pi_90666646
:D

"U draait en u liegt"
pi_90666833
Volgens Wilders op zijn twitter ( :') )

quote:
"Genoeg is genoeg" zoals collega Kortenoeven terecht stelt. De PVV steunt geen enkele missie naar Afghanistan waar dit kabinet ook mee komt!
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:23:41 #4
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_90666834
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:16 schreef IHVK het volgende:
:D

"U draait en u liegt"
Blijkbaar waren/zijn ze tegen een verlenging omdat defensie het volgens de PVV niet aankan (dus praktisch bezwaar), maar is er geen principieel bezwaar tegen een verlenging.

Dus in dit geval weet ik niet zeker (ken de eerde uitspraken van de PVV over dit onderwerp niet precies) of ze draaien en liegen. Op veel andere punten klopt het liegen en draaien van de PVV iniedergeval wel.

--edit--
Zie nu de Tweet van Wilders. Dus toch weer liegen en draaien van de PVV.
pi_90666884
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 10:23 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Blijkbaar waren/zijn ze tegen een verlenging omdat defensie het volgens de PVV niet aankan (dus praktisch bezwaar), maar is er geen princpieel bezwaar tegen een verlenging.

Dus in dit geval weet ik niet zeker (ken de eerde uitspraken van de PVV over dit onderwerp niet precies) of ze draaien en liegen. Op veel andere punten klopt het liegen en draaien van de PVV iniedergeval wel.
Mwoah dat zeggen ze nu. Ik weet het natuurlijk niet meer 100% zeker maar volgens mij was dit de boodschap naar het volk toentertijd: we hebben daar niks te zoeken
pi_90666909
quote:
Op vrijdag 31 december 2010 10:23 schreef Olga het volgende:

[..]

Ok , Nja het blijven idioten
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:27:39 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90666949
poppenkast
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:31:45 #8
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_90667061
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:25 schreef IHVK het volgende:

[..]

Mwoah dat zeggen ze nu. Ik weet het natuurlijk niet meer 100% zeker maar volgens mij was dit de boodschap naar het volk toentertijd: we hebben daar niks te zoeken
Nu zie ik 3 verschillende redenen:

1. we hebben daar niets te zoeken
2. wij hebben genoeg gedaan
3. ons leger is er niet op toegerust

Wat is het nou?

Overigens vind ik het bij de PvdA ook niet altijd even duidelijk of het nou 1 of 2 is.
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:33:38 #9
37248 BertV
Klei indiaan
pi_90667122
1 t/m 3 We hebben niks te willen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:44:46 #10
18159 Dlocks
pi_90667509
quote:

[..]

Je hebt gelijk. Nog paar voorbeelden:

quote:
Tijdens de formatiebesprekingen is expliciet afgesproken dat de 24 leden tellende fractie van Geert Wilders op dit punt het kabinet niet hoeft te volgen. Dat zal de PVV dan ook niet doen. De partij heeft herhaaldelijk uitgesproken dat Nederland niets te zoeken heeft in Afghanistan.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-missie-afghanistan/
quote:
De missie in Uruzgan loopt nu ten einde. Dat is goed. De PVV is tegen een langere aanwezigheid van Nederlandse militairen in Afghanistan.

Uit verkiezingsprogramma PVV: http://www.pvv.nl/images/(...)ingsProgrammaPVV.pdf
Overigens is 78% van de PVV stemmers ook tegen een trainingsmissie. Maar goed, als Wilders zegt dat het goed is en dat we moeten gaan dan zal er van die 78% weinig overblijven. :')
pi_90667530
Vraag is dan natuurlijk of de PVV vindt of we daar hadden moeten zijn gezien de staat van defensie...
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:34:00 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_90669301
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:44 schreef Dlocks het volgende:
Overigens is 78% van de PVV stemmers ook tegen een trainingsmissie. Maar goed, als Wilders zegt dat het goed is en dat we moeten gaan dan zal er van die 78% weinig overblijven. :')
PVV kiezers boiet het denk ik geen ene fuck, die stemmen op Wilders omdat Ali en Fatima hun leven afpakken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:34:49 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90669340
quote:
we hebben daar niks te zoeken
Ok, maar dus geen principiële bezwaren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90669501
poppekast...
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:42:57 #15
132191 -jos-
Money=Power
pi_90669686
Tsja elk normaal mens had dit toch al lang zien aankomen, alleen Henk en Ingrid niet.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:44:05 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90669741
Classic.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:46:39 #17
22944 Breetai
....Relax....
pi_90669858
Toch verbaasd dit me niks van de PVV. Je had er op kunnen wachten.
Straks zitten we in Afghanistan en hebben we een JSF terwijl defensie fors aan het inkrimpen is.

Wie hebben daar niks te zoeken.

Daarbij is onze defensie aardig uitgekleed op dit moment en toe aan een adempauze.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_90670337
Er staat alleen nergens dat ze een missie zullen steunen.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-missie-afghanistan/
pi_90670422
Ze hebben net zeker met hun Amerikaanse sponsor gepraat.
pi_90689795
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:11 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ik heb het altijd al gezegd. In een eerder topic heb ik er nog een discussie over gehad met LXIV, hij zal me gelijk moeten geven. Waarom zou de PVV ook tegen zijn? Opportunistische, hypocriete leugenaars dat het zijn. Afghanistan, here we come.
In principe niet tegen een missie zijn, maar gezien de staat van Defensie tegen een missie zijn heeft niets met liegen te maken, dus ik begrijp die hele heisa niet. Zover ik heb vernomen heeft de PVV wel altijd tegenstand geboden tegen een verlenging van een puur militaire missie.
pi_90721198
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:17 schreef Clan het volgende:

[..]

In principe niet tegen een missie zijn, maar gezien de staat van Defensie tegen een missie zijn heeft niets met liegen te maken, dus ik begrijp die hele heisa niet. Zover ik heb vernomen heeft de PVV wel altijd tegenstand geboden tegen een verlenging van een puur militaire missie.
Draaikonten, dat zijn het.
JSF, AOW, Afghanistan.........

Wordt vervolgd
pi_90725223
De PVV heeft een goed besluit gemaakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:41:33 #23
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90725870
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 20:17 schreef Clan het volgende:

[..]

Maar vinden dat je er niks te zoeken hebt, maar er niet principieel tegen zijn rijmt niet echt met elkaar vind ik.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:55:18 #24
18159 Dlocks
pi_90726648
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:59 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Draaikonten, dat zijn het.
JSF, AOW, Afghanistan.........

Wordt vervolgd
Je vergeet er nog een paar:

- Hoofddoekjesverbod Almere. Is breekpunt, is geen breekpunt meer, is nooit breekpunt geweest.

- Tegen aanbesteding openbaarvervoer Den Haag en neemt het op voor HTM werknemers. Nu voor aanbesteding en laat HTM werknemers in de kou staan.

- Sietse Fritsma: lidmaatschap gemeenteraad Den Haag is prima te combineren met het Kamerlidmaatschap. Niet vies van hard werken. Inmiddels weg als gemeenteraadslid. Pluche in de Tweede Kamer zit lekkerder en dan hoef je ook niet zo hard te werken. Wilders was al vrijwel direct gestopt als gemeenteraadslid in Den Haag.

En zo zal ik er ook nog wel een paar vergeten zijn.

Maar die van de AOW was toch nog wel het mooiste op het gebied van meerdere malen draaien in een tijdsbestek van een paar uur:

Verkiezingsavond: "De AOW-leeftijd is een breekpunt"
Verkiezingsavond na uitslag: "Nu intrekken van het AOW-breekpunt zou kiezersbedrog zijn"
Volgende ochtend: "De AOW-leeftijd is geen breekpunt meer"
Volgende ochtend: "Van kiezersbedrog is geen sprake"
pi_90726943
:D.

Ze schijnen er toch echt nog te zijn, PVV-stemmertjes.
pi_90728068
quote:

[..]

Je hebt gelijk. Nog paar voorbeelden:

[..]

[..]

Het zou me verbazen als maar 1% van die 78% Afghanistan zo aan kan wijzen op een kaart.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  zaterdag 1 januari 2011 @ 23:24:00 #27
pi_90728095
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:55 schreef Dlocks het volgende:

[..]

- Hoofddoekjesverbod Almere. Is breekpunt, is geen breekpunt meer, is nooit breekpunt geweest.

- Tegen aanbesteding openbaarvervoer Den Haag en neemt het op voor HTM werknemers. Nu voor aanbesteding en laat HTM werknemers in de kou staan.

- Sietse Fritsma: lidmaatschap gemeenteraad Den Haag is prima te combineren met het Kamerlidmaatschap. Niet vies van hard werken. Inmiddels weg als gemeenteraadslid. Pluche in de Tweede Kamer zit lekkerder en dan hoef je ook niet zo hard te werken. Wilders was al vrijwel direct gestopt als gemeenteraadslid in Den Haag.

Maar die van de AOW was toch nog wel het mooiste op het gebied van meerdere malen draaien in een tijdsbestek van een paar uur:

Verkiezingsavond na uitslag: "Nu intrekken van het AOW-breekpunt zou kiezersbedrog zijn"
Is de PVV toch in recordtijd een normale partij geworden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90729821
met welk argument zouden mensen voortaan op de pvv moeten stemmen dan? het blijkt nu dat de pvv net als ieder andere partij met de wind mee waait die op dat moment heerst, niks principes, niks breekpunten, niks "onze jongens uit afghanistan en in gouda inzetten" puur politiek opportunisme dus
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_90730381
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is de PVV toch in recordtijd een normale partij geworden.
Wilders is omarmd door het etablissement. Verzet is zinloos.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:32:09 #30
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_90760877
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Maar vinden dat je er niks te zoeken hebt, maar er niet principieel tegen zijn rijmt niet echt met elkaar vind ik.
Genau.

quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:00 schreef Monidique het volgende:
:D.

Ze schijnen er toch echt nog te zijn, PVV-stemmertjes.
Ach, en ze zullen PVV blijven stemmen, want internationale politiek interesseert geen hol. Denk je dat het CDA verkiezers heeft verloren door het rapport van de commissie Davids, die ondubbelzinnig stelde dat de partij een illegale oorlog heeft gesteund?

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 23:23 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Het zou me verbazen als maar 1% van die 78% Afghanistan zo aan kan wijzen op een kaart.
Als gehoord in de trein, "Uruzgan in Irak".
pi_90760943
Ik heb wel een principieel bezwaar tegen de PVV.
pi_90772303
Holy shit... de PVV draait zo veel dat ze er zelfs bij de PvdA nog duizelig van worden.

Je zult maar op deze onbetrouwbare honden hebben gestemd. Zeker de helft van hun standpunten ligt al in de prullenbak, of ze zijn 180 graden bijgesteld. Wat overblijft, zijn puur nog de voorstellen die onmogelijk uitvoerbaar zijn en de rancuneuze zaken, zoals verhoging van de BTW op cultuur (die overigens ook nog eens averechts werkt).

Het zou lachwekkend zijn als het niet zo verschrikkelijk triest en schadelijk voor Nederland was.
  zondag 2 januari 2011 @ 23:53:11 #33
273119 BeSimple
or die trying!
pi_90773898
PVV stemmers zijn idd niet zo slim, toch blijven ze standvastig. Niet zo standvastig als de PVV zelf... dat zijn details.
Laat me met rust!
pi_90774305
Boeiend, alleen Wilders zijn mening is van belang bij de PVV.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_90781238
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 22:55 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Je vergeet nog het draaien met betrekking tot het versoepelen van het ontslagrecht en het hervormen van de bijstand. Eerst was Wilders hier voor, maar toen bleek dat zijn stemmer er massaal door geraakt zouden worden, was hij ineens tegen.
  maandag 3 januari 2011 @ 08:28:59 #36
324665 meth77
to do or not to do
pi_90781374
quote:

[..]
[..]

Dat lijkt me ook, dat worden slechte P verkiezingen dan
pi_90782477
De PVV kan roepen en doen wat ze willen, zolang ze maar af blijven geven op alles wat Moslim is. Dat is werkelijk de enige reden dat de meeste mensen op ze hebben gestemd. *Dan ook nog blijven roepen dat ze geen one-issue partij zijn!
pi_90782728
Wilders, blijf svp bij je standpunt, we hebben niets te zoeken in Afghanistan.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:33:10 #39
324665 meth77
to do or not to do
pi_90881144
Mooi,woord is woord
http://www.telegraaf.nl/b(...)_missie__.html?p=1,1

quote:
Gedoogpartner PVV heeft aangegeven een nieuwe Afghaanse missie niet te zullen steunen.
VVD en CDA hopen daarom op steun van D66, GroenLinks en de ChristenUnie om een meerderheid achter het plan te krijgen. De PvdA wil geen steun geven aan een nieuwe missie met gevechtstaken
pi_90881217
Toch snap ik dat niet. Onze jongens vechten in Afghanistan tegen fundamentalistische moslims, dat soort waar Wilders zo'n hekel aan heeft en ons keer op keer voor waarschuwt (bijvoorbeeld met Fitna). Waarom zou hij dat niet willen steunen?
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:37:39 #41
324665 meth77
to do or not to do
pi_90881349
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:34 schreef Nielsch het volgende:
Toch snap ik dat niet. Onze jongens vechten in Afghanistan tegen fundamentalistische moslims, dat soort waar Wilders zo'n hekel aan heeft en ons keer op keer voor waarschuwt (bijvoorbeeld met Fitna). Waarom zou hij dat niet willen steunen?
Omdat een bezettingsoorlog niet de juiste weg is en we daar niets te zoeken hebben.
daarnaast is de hele Nederlandse bevolking tegen.

En wat lost het op.nu zijn ze in Irak systematisch de politie aan het uitmoorden die daar opgericht is, schiet toch niet op joh.
pi_90881459
Ze zijn het volk weer stevig aan het vertegenwoordigen, dat blijkt wel weer.
pi_90881569
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 22:28 schreef waht het volgende:
De PVV heeft een goed besluit gemaakt.
Een besluit gemaakt? :') Ik weet wat jij stemt! :') :')
Verder weet iedereen toch wat voor een oplichtersbende de PVV is, iets over een pot die de ketel verwijdt...
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:44:22 #44
324665 meth77
to do or not to do
pi_90881613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:43 schreef heegenees het volgende:

[..]

Verder weet iedereen toch wat voor een oplichtersbende de PVV is, iets over een pot de de ketel verwijdt...
nou dit is toch een juist en duidelijk besluit waar ze de meerderheid van het volk mee dienen
pi_90881678
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:04 schreef LWD-Godius het volgende:
Wilders, blijf svp bij je standpunt, we hebben niets te zoeken in Afghanistan.
Ja want daar staat hij bekend om :') Zijn alle Henkies en Ingrids in Nederland nou echt zo blind dat ze dat niet zien of zijn ze te dom om het te snappen? Iets zegt mij het laatste.
pi_90882585
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:44 schreef meth77 het volgende:

[..]

nou dit is toch een juist en duidelijk besluit waar ze de meerderheid van het volk mee dienen
In welk opzicht is de meerderheid erbij gebaat als een politieke partij a zegt en b doet?
pi_90882904
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:37 schreef meth77 het volgende:

[..]

Omdat een bezettingsoorlog niet de juiste weg is en we daar niets te zoeken hebben.

En wat lost het op.nu zijn ze in Irak systematisch de politie aan het uitmoorden die daar opgericht is, schiet toch niet op joh.
Bezettingsoorlog? Zoek eerst eens op wat dat betekent, voordat je zo'n onzin gaat roepen :')

En volgens jou is de situatie in Irak dus niet verbeterd ten opzichte van 5 jaar geleden? :')
pi_90883004
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Bezettingsoorlog? Zoek eerst eens op wat dat betekent, voordat je zo'n onzin gaat roepen :')

En volgens jou is de situatie in Irak dus niet verbeterd ten opzichte van 5 jaar geleden? :')
Nee, totaal niet; het is veel chaotischer en gewelddadiger dan het ooit is geweest.
pi_90883228
http://icasualties.org/Iraq/IraqiDeaths.aspx

En waar heb jij je geweldige info vandaan? :') Bericht in de Telegraaf zeker?
pi_90883479
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:15 schreef Royyy het volgende:

[..]

Doe geen moeite, sommige mensen hebben kennelijk liever dat een volk gemarteld en uitgemoord wordt door een dictatoriaal regime dan dat een volk bevrijd wordt met niet 100% zuivere motieven. En dan moet je uiteraard tegelijkertijd álle onderdrukte volken helpen anders ben je hypocriet.
pi_90883723
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef Royyy het volgende:
http://icasualties.org/Iraq/IraqiDeaths.aspx

En waar heb jij je geweldige info vandaan? :') Bericht in de Telegraaf zeker?
Ja heel behulpzaam, heb je überhaupt de moeite genomen om de site zelf te bekijken en eventjes naar de datums te kijken? Wijsneus. Het is logisch dat in het begin van de oorlog meer doden vielen dan nu, dat zegt niets over hoe de situatie jaren daarvoor was. Dat soort cijfertjespropaganda is exact de reden waarom zij kunnen doen wat zij kunnen doen.
pi_90883795
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef waht het volgende:

[..]

Doe geen moeite, sommige mensen hebben kennelijk liever dat een volk gemarteld en uitgemoord wordt door een dictatoriaal regime dan dat een volk bevrijd wordt met niet 100% zuivere motieven. En dan moet je uiteraard tegelijkertijd álle onderdrukte volken helpen anders ben je hypocriet.
Dat doen die bevrijders net zo goed al dan niet veel erger.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:36:00 #53
37248 BertV
Klei indiaan
pi_90883805
http://icasualties.org/Iraq/Nationality.aspx

Dit geeft ook wel duidelijk aan dat het allemaal dure symboolpolitiek is.
De VS is/was in oorlog, de UK doet wat mee, de rest is er alleen om er een internationaal tintje aan te geven.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_90884103
quote:
13s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:34 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ja heel behulpzaam, heb je überhaupt de moeite genomen om de site zelf te bekijken en eventjes naar de datums te kijken? Wijsneus. Het is logisch dat in het begin van de oorlog meer doden vielen dan nu, dat zegt niets over hoe de situatie jaren daarvoor was. Dat soort cijfertjespropaganda is exact de reden waarom zij kunnen doen wat zij kunnen doen.
Ten eerste heb ik nooit een vergelijking gemaakt met de situatie voor de oorlog, dus leer eens lezen.
Verder was het Iraakse leger kort na de invasie begin 2003 verslagen. De doden daarna zijn voor het overgrote deel veroorzaakt door insurgents, of tijdens gevechten tussen coalitieroepen en insurgents. En aan de aantallen is duidelijk te zien dat dit voor een groot deel de kop in is gedrukt, en het dus echt wel een stuk veiliger is dan zo'n 5 jaar geleden.
pi_90884199
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:43 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik nooit een vergelijking gemaakt met de situatie voor de oorlog, dus leer eens lezen.
Verder was het Iraakse leger kort na de invasie begin 2003 verslagen. De doden daarna zijn voor het overgrote deel veroorzaakt door insurgents, of tijdens gevechten tussen coalitieroepen en insurgents. En aan de aantallen is duidelijk te zien dat dit voor een groot deel de kop in is gedrukt, en het dus echt wel een stuk veiliger is dan zo'n 5 jaar geleden.
Nee dat doe ik, tevens ging het insurgents probleem grotendeels gepaard met de oorlog, dus ook een flut argument.
pi_90884433
quote:
13s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:45 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nee dat doe ik, tevens ging het insurgents probleem grotendeels gepaard met de oorlog, dus ook een flut argument.
Als je het zou gaan vergelijken met aantallen doden voor de oorlog is het een flut argument, maar dat heb ik nooit gezegd, dat maak jij ervan.
Ik heb alleen een vergelijking gemaakt tussen de situatie zo'n 5 jaar geleden, en de situatie nu. En als er dan wordt beweerd dat het nu niet veiliger is... :')
pi_90884543
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:51 schreef Royyy het volgende:

[..]

Als je het zou gaan vergelijken met aantallen doden voor de oorlog is het een flut argument, maar dat heb ik nooit gezegd, dat maak jij ervan.
Ik heb alleen een vergelijking gemaakt tussen de situatie zo'n 5 jaar geleden, en de situatie nu. En als er dan wordt beweerd dat het nu niet veiliger is... :')

Dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik, miscommunicatie.
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:01:22 #58
324665 meth77
to do or not to do
pi_90884866
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:51 schreef Royyy het volgende:

En als er dan wordt beweerd dat het nu niet veiliger is... :')
Dat niet alleen maar als de bezetters weer terug gaan. dan worden die trainers mooi om zeep geholpen, die schieten er dus niets mee op,
Ze willen wat verdienen en geven zich op en een paar jaar later worden ze weer opgegeven
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:04:07 #59
324665 meth77
to do or not to do
pi_90884998
De TT moet gewijzigd worden; geen, moet zijn, heeft

http://www.telegraaf.nl/b(...)nieuwe_missie__.html

quote:
Het is bij buitenlandse missies gebruik, maar niet verplicht om een zo breed mogelijk draagvlak in de Kamer te zoeken.
Gedoogpartner PVV heeft al aangegeven een nieuwe Afghaanse missie niet te zullen steunen.VVD en CDA hopen daarom op steun van D66, GroenLinks en de ChristenUnie om een meerderheid achter het plan te krijgen.

[ Bericht 14% gewijzigd door meth77 op 05-01-2011 16:12:35 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:05:03 #60
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_90885048
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef waht het volgende:

[..]

Je bedoelt een dictatoriaal regime dat in eerste instantie zelf door de "bevrijders" aan de macht is geholpen? Voor die Irakezen maakt het echt weinig uit, vermoord worden ze toch wel. Dat anderen hier nou een slaatje uit proberen te slaan en daarbij misschien een paar moordenaars doden vind ik niet echt lovenswaardig.
pi_90886834
quote:
11s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:53 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik, miscommunicatie.
No problem, kan gebeuren :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:48:25 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_90890776
Laten we het niet hopen, er moeten weer doden vallen zeker. en wat voor nu heeft het

Ik dacht trouwens dat de PVV ook tegen was
Die Iraakse politie wordt in Irak nu toch ook steeds vaker afgeknalt, ondanks dat ze daar geld verdienen
quote:
http://nos.nl/audio/18069(...)nslagen-in-irak.html
In Irak zijn bij dertien aanslag meer dan vijftig doden gevallen. Bijna overal was de politie het doelwit. Desondanks blijft een baan bij de politie populair, weet correspondent Bram Vermeulen in Bagdad
.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2011 17:53:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:55:37 #63
323876 michaelmoore
pi_90891219
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:18 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Nee, totaal niet; het is veel chaotischer en gewelddadiger dan het ooit is geweest.
inderdaad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90891817
Waarom hebben jullie het eigenlijk over irak, als de titel over afghanistan gaat? (ja ik ben te lui om alles terug te lezen)
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:18:32 #65
323876 michaelmoore
pi_90892585
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Basp1 het volgende:
Waarom hebben jullie het eigenlijk over irak, als de titel over afghanistan gaat? (ja ik ben te lui om alles terug te lezen)
omdat het gaat over polities opleiden en dan wachten tot ze vermoord worden na de opleiding, als ze de straat op gaan
pi_90893005
quote:
6s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:01 schreef Roi het volgende:
Boeiend, alleen Wilders zijn mening is van belang bij de PVV.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90893350
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Je bedoelt een dictatoriaal regime dat in eerste instantie zelf door de "bevrijders" aan de macht is geholpen? Voor die Irakezen maakt het echt weinig uit, vermoord worden ze toch wel. Dat anderen hier nou een slaatje uit proberen te slaan en daarbij misschien een paar moordenaars doden vind ik niet echt lovenswaardig.
Jep. Maar Hoessein en z'n zonen zijn nu dood, en dat is goed.
pi_90893785
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:23 schreef Olga het volgende:

[..]

En daar zijn partij niet democratisch is heeft hij nog altijd de final say, lijkt me zo.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:47:33 #69
323876 michaelmoore
pi_90894376
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:30 schreef waht het volgende:

[..]

ja, nou het evenwicht in de regio is ook dood , was imo beter als Hoessein was gebleven als tegenwicht voor Iran

De hele wereld was blij met die Irak-Iran oorlogen en de USA kon fors wapens leveren

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2011 19:37:19 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:57:24 #70
324665 meth77
to do or not to do
pi_90920981
top voor PVV
pi_90922375
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:30 schreef waht het volgende:

[..]

Dat moet nog maar blijken. Vooralsnog heeft Amerika zijn hand in een wespennest gestoken :')
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:31:50 #72
324665 meth77
to do or not to do
pi_90923759
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Dat moet nog maar blijken. Vooralsnog heeft Amerika zijn hand in een wespennest gestoken :')
en die hand krijg je er niet meer uit zonder vingers kwijt te raken
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:39:57 #73
pi_90924028
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1789372/2011/01/06/Bijna-60-procent-Nederlanders-tegen-nieuwe-missie-Afghanistan.dhtml
quote:
AMSTERDAM - Bijna zes op de tien Nederlanders zijn tegen een nieuwe missie in Afghanistan. Daarbij zouden 350 trainers en begeleidende militairen naar Afghanistan gaan om politie op te leiden. Alleen bij CDA-kiezers is er steun (56 procent) voor zo'n missie.

De aanhang van alle andere partijen is tegen, meldt opiniepeiler Maurice de Hond.

Gedoogpartner PVV heeft al aangegeven geen nieuwe missie te steunen. Daardoor moet de coalitie van CDA en VVD shoppen bij andere partijen om aan een meerderheid te komen. De PvdA heeft ook al afwijzend op de trainingsmissie gereageerd.

Twee derde van de ondervraagden vindt dat de missie ook niet door moet gaan als er slechts een kleine meerderheid is in de Tweede Kamer. Dertig procent vindt een kleine meerderheid wel voldoende.
pi_90925127
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja, nou het evenwicht in de regio is ook dood , was imo beter als Hoessein was gebleven als tegenwicht voor Iran

De hele wereld was blij met die Irak-Iran oorlogen en de USA kon fors wapens leveren
Welke wapens?
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:37:06 #75
324665 meth77
to do or not to do
pi_90926242
quote:
De regering heeft een broertje dood aan de mening van de kiezers , er moet weer iemand eeen dikke baan krijgen
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:38:19 #76
324665 meth77
to do or not to do
pi_90926297
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:11 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Welke wapens?
pijl en boog denk ik, of wat die zandhazen gebruiken, vast geen vliegtuigen ofzo
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:38:56 #77
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_90926319
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:11 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Welke wapens?
Die waar ze later naar op zoek gingen, maar waren vergeten dat die of al gebruikt of al vernietigd waren :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_90926509
Irak gebruikte vooral Russische wapens.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:46:53 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_90926652
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:43 schreef YellowBlacks het volgende:
Irak gebruikte vooral Russische wapens.
Dat was Iran. Irak had voornamelijk Amerikaanse wapens. Was dan ook meer een soort proxy oorlog in die tijd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_90927558
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat was Iran. Irak had voornamelijk Amerikaanse wapens. Was dan ook meer een soort proxy oorlog in die tijd.
Irak had voornamelijk Russische wapens, T55 en T62 Tanks, Mi24 helikopters, Mig21 en Mig23. Iran had Amerikaanse wapens, maar dit waren verouderde wapens van voor de Iraanse revolutie, toen de shia nog de macht had.
pi_90927782
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-naar-afghanistan/
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:23 schreef Olga het volgende:

[."Genoeg is genoeg" zoals collega Kortenoeven terecht stelt. De PVV steunt geen enkele missie naar Afghanistan waar dit kabinet ook mee komt!.]

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:23 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Blijkbaar waren/zijn ze tegen een verlenging omdat defensie het volgens de PVV niet aankan (dus praktisch bezwaar), maar is er geen principieel bezwaar tegen een verlenging.

--edit--
Zie nu de Tweet van Wilders. Dus toch weer liegen en draaien van de PVV.
Ik snap dat er een enorme afkeer is tegen de PVV maar wat is dit nu, hij ontkent en zegt dat hij geen enkele missie steunt qua Afghanistan. Wat heeft dit bericht dan weer met draaien te maken? Hij heeft altijd gezegd dat we daar niets te zoeken zouden hebben toch? Leg mij dat draaien in dit geval dan eens uit?

quote:
De enige zekerheid die Rutte nu heeft: bij zijn gedoogpartner de PVV hoeft hij niet aan te kloppen voor steun. Tijdens de formatiebesprekingen is expliciet afgesproken dat de 24 leden tellende fractie van Geert Wilders op dit punt het kabinet niet hoeft te volgen. Dat zal de PVV dan ook niet doen. De partij heeft herhaaldelijk uitgesproken dat Nederland niets te zoeken heeft in Afghanistan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:14:53 #82
324665 meth77
to do or not to do
pi_90927942
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:11 schreef paddy het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-naar-afghanistan/

[..]

Hij heeft altijd gezegd dat we daar niets te zoeken zouden hebben toch? Leg mij dat draaien in dit geval dan eens uit?
Sommigen zouden willen dat hij draaide, je kunt zeggen wat je wilt maar draaien van de mening dat doen ze niet, en dat is een positief punt.Ze verkondigen de mening van het Ned. volk
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:18:49 #83
324665 meth77
to do or not to do
pi_90928127
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)n_biologische_wapens
weapens of massdestruction werden door de USA geleverd, raar dat ze die later niet meer konden vinden
quote:
Chemische en biologische wapens
Het leger van Irak zette op grote schaal chemische en biologische wapens in.
Onder de chemische wapens die gebruikt werden waren mosterdgas, sarin en tabun. Irak produceerde ook VX maar het is onzeker of dit ook gebruikt is.

In totaal stierven meer dan 100.000 Iraniërs en Koerden aan de gevolgen hiervan.[3] Andere slachtoffers van deze verboden manier van oorlogsvoering worden nog steeds verpleegd en tienduizenden zijn voorgoed verminkt.[bron?]

De meeste chemische stoffen om wapens te kunnen maken, werden geleverd door westerse landen, zoals Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten.
Officieel was een verbod op levering van chemische stoffen van kracht, maar vrij algemeen wordt aangenomen dat dit verbod met medeweten van westerse landen omzeild is
pi_90929441
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:18 schreef meth77 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)n_biologische_wapens
weapens of massdestruction werden door de USA geleverd, raar dat ze die later niet meer konden vinden

[..]

Nederland heeft ook chemisch spul aan Saddam geleverd, maar aangezien het de Nederlandse wikipedia pagina is zet men dat er blijkbaar liever niet bij.
Sowieso, een wikipedia-pagina waar geen enkele referentie wat betreft deze info bijstaat, gebruiken als bron :')
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:59:30 #85
324665 meth77
to do or not to do
pi_90929935
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:49 schreef Royyy het volgende:

[..]

Nederland heeft ook chemisch spul aan Saddam geleverd, maar aangezien het de Nederlandse wikipedia pagina is zet men dat er blijkbaar liever niet bij.
Sowieso, een wikipedia-pagina waar geen enkele referentie wat betreft deze info bijstaat, gebruiken als bron :')
onderaan staan die referenties

quote:
Referenties
Country Studies - Federal Research Division, Library of Congress
Iran-Iraq War (1980-1988)
Schatting exclusief de burgerbevolking in nabijgelegen steden en familie en vrienden van de veteranen.

Mediabestanden
Voor meer mediabestanden zie de categorie Irak-Iranoorlog van Wikimedia Commons.
pi_90930621
En kijk eens naar de cijfertjes die erbij staan, die aangeven naar welk deel in de tekst ze verwijzen...
Niet naar info over leveringen van chemische producten.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:40:09 #87
324665 meth77
to do or not to do
pi_90931869
United States support for Iraq during the IranIraq war

http://en.wikipedia.org/w(...)ran%E2%80%93Iraq_war

Saddam was zelfs ereburger van Detroit
http://www.clickondetroit.com/news/2064887/detail.html
quote:
Detroit, Michigan, United States
Recipients include:
1980: Then-Iraqi President Saddam Hussein was awarded by Mayor Coleman Young for having donated hundreds of thousands of dollars to a local church.[58][59]

[ Bericht 18% gewijzigd door meth77 op 06-01-2011 15:22:42 ]
pi_90936936
Dit ging toch over de PVV die zogenaamd geen bezwaar zou hebben tegen een missie in Afghanistan wat achteraf onzin bleek?

Dat van Saddam Hoessein is al jaren bekend en ook niet ontkend. Maar dat is een andere discussie :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_90937879
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Irak was na de eerste Golfoorlog een mak lammetje. Iran had de grootste macht in de regio kunnen worden als ze 1) Irak tussen 1991 en 2000 hadden binnengevallen en 2) een kernwapen hadden gehad. Het evenwicht was, met andere woorden, na de eerste Golfoorlog weg.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Het moet nog blijken inderdaad. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:42:25 #90
323876 michaelmoore
pi_90940565
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 16:30 schreef paddy het volgende:
Dit ging toch over de PVV die zogenaamd geen bezwaar zou hebben tegen een missie in Afghanistan wat achteraf onzin bleek?

Dat van Saddam Hoessein is al jaren bekend en ook niet ontkend. Maar dat is een andere discussie :)
Juist, de PVV laat zich niet piepelen dus

de TT is dus Fout

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-01-2011 19:00:38 ]
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:17:02 #91
132191 -jos-
Money=Power
pi_90944962
quote:
Bronnen rondom Rutte melden aan BNR dat er een meerderheid is voor een politiemissie #BNR
https://twitter.com/freekewals/status/23078636823248896
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_90961659
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:37 schreef meth77 het volgende:

[..]

Zucht, het is geen bezettingsoorlog, ze staan het Afghaanse leger bij in hun strijd tegen de Taliban net als ze de Noordelijke alliantie hebben bijgestaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetting_(militair)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:31:58 #93
324665 meth77
to do or not to do
pi_90965859
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:51 schreef Clan het volgende:

[..]

Zucht, het is geen bezettingsoorlog, ze staan het Afghaanse leger bij in hun strijd tegen de Taliban net als ze de Noordelijke alliantie hebben bijgestaan.

Daar wordt verschillend over gedacht, feit is dat Nederland daar helemaal niets te zoeken heeft.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:35:45 #94
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_90965921
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:17 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat zou dan met hulp van D66, GL en CU zijn? Ben benieuwd wat ze daarvoor terug hebben gekregen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:10:13 #95
324665 meth77
to do or not to do
pi_90973238
ik denk een zondagsluiting in utrecht en een stel loslopende wilde hekgeiten op de veluwe, en D66, och dat is een van alles wat partij, die stemt met alles mee.
pi_90973411
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:31 schreef meth77 het volgende:

[..]

Daar wordt verschillend over gedacht, feit is dat Nederland daar helemaal niets te zoeken heeft.
Tja als mensen die de feiten niet kennen maar vanalles beginnen te roepen dan kan dat gebeuren :')
Nederland heeft ook nog steeds militairen in Bosnië zitten. Volgens jullie logica doen we daar dus ook mee aan een bezettingsoorlog?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:17:35 #97
pi_90973556
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 00:51 schreef Clan het volgende:

[..]

_O-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 13:18:20 #98
pi_90973585
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:35 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat zou dan met hulp van D66, GL en CU zijn? Ben benieuwd wat ze daarvoor terug hebben gekregen.
Boodschappen doen op zondag blijft illegaal.
pi_90977768
De ministerraad heeft vrijdag ingestemd met een nieuwe missie in Afghanistan.
Dat heeft het kabinet vrijdag bekendgemaakt na afloop van de ministerraad.

In een brief aan de Eerste- en Tweede Kamer schrijft het kabinet dat het gaat om een missie van 545 man.

Uitgangspunt is 'versterking van de civiele politie en de justitiële keten om het functioneren van de Afghaanse rechtsstaat te verbeteren'.

Bron, nu.nl

Ja ja, ze zijn om.
Alles voor de eigen loopbaan moet je maar denken.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:01:01 #100
pi_90978148
Alles voor de macht, alles voor de macht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')