Ja heel behulpzaam, heb je überhaupt de moeite genomen om de site zelf te bekijken en eventjes naar de datums te kijken? Wijsneus. Het is logisch dat in het begin van de oorlog meer doden vielen dan nu, dat zegt niets over hoe de situatie jaren daarvoor was. Dat soort cijfertjespropaganda is exact de reden waarom zij kunnen doen wat zij kunnen doen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef Royyy het volgende:
http://icasualties.org/Iraq/IraqiDeaths.aspx
En waar heb jij je geweldige info vandaan?Bericht in de Telegraaf zeker?
Dat doen die bevrijders net zo goed al dan niet veel erger.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef waht het volgende:
[..]
Doe geen moeite, sommige mensen hebben kennelijk liever dat een volk gemarteld en uitgemoord wordt door een dictatoriaal regime dan dat een volk bevrijd wordt met niet 100% zuivere motieven. En dan moet je uiteraard tegelijkertijd álle onderdrukte volken helpen anders ben je hypocriet.
Ten eerste heb ik nooit een vergelijking gemaakt met de situatie voor de oorlog, dus leer eens lezen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:34 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ja heel behulpzaam, heb je überhaupt de moeite genomen om de site zelf te bekijken en eventjes naar de datums te kijken? Wijsneus. Het is logisch dat in het begin van de oorlog meer doden vielen dan nu, dat zegt niets over hoe de situatie jaren daarvoor was. Dat soort cijfertjespropaganda is exact de reden waarom zij kunnen doen wat zij kunnen doen.
Nee dat doe ik, tevens ging het insurgents probleem grotendeels gepaard met de oorlog, dus ook een flut argument.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:43 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik nooit een vergelijking gemaakt met de situatie voor de oorlog, dus leer eens lezen.
Verder was het Iraakse leger kort na de invasie begin 2003 verslagen. De doden daarna zijn voor het overgrote deel veroorzaakt door insurgents, of tijdens gevechten tussen coalitieroepen en insurgents. En aan de aantallen is duidelijk te zien dat dit voor een groot deel de kop in is gedrukt, en het dus echt wel een stuk veiliger is dan zo'n 5 jaar geleden.
Als je het zou gaan vergelijken met aantallen doden voor de oorlog is het een flut argument, maar dat heb ik nooit gezegd, dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:45 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee dat doe ik, tevens ging het insurgents probleem grotendeels gepaard met de oorlog, dus ook een flut argument.
Dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik, miscommunicatie.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:51 schreef Royyy het volgende:
[..]
Als je het zou gaan vergelijken met aantallen doden voor de oorlog is het een flut argument, maar dat heb ik nooit gezegd, dat maak jij ervan.
Ik heb alleen een vergelijking gemaakt tussen de situatie zo'n 5 jaar geleden, en de situatie nu. En als er dan wordt beweerd dat het nu niet veiliger is...
Dat niet alleen maar als de bezetters weer terug gaan. dan worden die trainers mooi om zeep geholpen, die schieten er dus niets mee op,quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:51 schreef Royyy het volgende:
En als er dan wordt beweerd dat het nu niet veiliger is...
quote:Het is bij buitenlandse missies gebruik, maar niet verplicht om een zo breed mogelijk draagvlak in de Kamer te zoeken.
Gedoogpartner PVV heeft al aangegeven een nieuwe Afghaanse missie niet te zullen steunen.VVD en CDA hopen daarom op steun van D66, GroenLinks en de ChristenUnie om een meerderheid achter het plan te krijgen.
Je bedoelt een dictatoriaal regime dat in eerste instantie zelf door de "bevrijders" aan de macht is geholpen? Voor die Irakezen maakt het echt weinig uit, vermoord worden ze toch wel. Dat anderen hier nou een slaatje uit proberen te slaan en daarbij misschien een paar moordenaars doden vind ik niet echt lovenswaardig.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:28 schreef waht het volgende:
[..]
Doe geen moeite, sommige mensen hebben kennelijk liever dat een volk gemarteld en uitgemoord wordt door een dictatoriaal regime dan dat een volk bevrijd wordt met niet 100% zuivere motieven. En dan moet je uiteraard tegelijkertijd álle onderdrukte volken helpen anders ben je hypocriet.
No problem, kan gebeurenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:53 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen denk ik, miscommunicatie.
.quote:http://nos.nl/audio/18069(...)nslagen-in-irak.html
In Irak zijn bij dertien aanslag meer dan vijftig doden gevallen. Bijna overal was de politie het doelwit. Desondanks blijft een baan bij de politie populair, weet correspondent Bram Vermeulen in Bagdad
inderdaadquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:18 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee, totaal niet; het is veel chaotischer en gewelddadiger dan het ooit is geweest.
omdat het gaat over polities opleiden en dan wachten tot ze vermoord worden na de opleiding, als ze de straat op gaanquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef Basp1 het volgende:
Waarom hebben jullie het eigenlijk over irak, als de titel over afghanistan gaat? (ja ik ben te lui om alles terug te lezen)
quote:Op maandag 3 januari 2011 00:01 schreef Roi het volgende:
Boeiend, alleen Wilders zijn mening is van belang bij de PVV.
Jep. Maar Hoessein en z'n zonen zijn nu dood, en dat is goed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je bedoelt een dictatoriaal regime dat in eerste instantie zelf door de "bevrijders" aan de macht is geholpen? Voor die Irakezen maakt het echt weinig uit, vermoord worden ze toch wel. Dat anderen hier nou een slaatje uit proberen te slaan en daarbij misschien een paar moordenaars doden vind ik niet echt lovenswaardig.
En daar zijn partij niet democratisch is heeft hij nog altijd de final say, lijkt me zo.quote:
ja, nou het evenwicht in de regio is ook dood , was imo beter als Hoessein was gebleven als tegenwicht voor Iranquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:30 schreef waht het volgende:
[..]
Jep. Maar Hoessein en z'n zonen zijn nu dood, en dat is goed.
Dat moet nog maar blijken. Vooralsnog heeft Amerika zijn hand in een wespennest gestokenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:30 schreef waht het volgende:
[..]
Jep. Maar Hoessein en z'n zonen zijn nu dood, en dat is goed.
en die hand krijg je er niet meer uit zonder vingers kwijt te rakenquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:49 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken. Vooralsnog heeft Amerika zijn hand in een wespennest gestoken
quote:AMSTERDAM - Bijna zes op de tien Nederlanders zijn tegen een nieuwe missie in Afghanistan. Daarbij zouden 350 trainers en begeleidende militairen naar Afghanistan gaan om politie op te leiden. Alleen bij CDA-kiezers is er steun (56 procent) voor zo'n missie.
De aanhang van alle andere partijen is tegen, meldt opiniepeiler Maurice de Hond.
Gedoogpartner PVV heeft al aangegeven geen nieuwe missie te steunen. Daardoor moet de coalitie van CDA en VVD shoppen bij andere partijen om aan een meerderheid te komen. De PvdA heeft ook al afwijzend op de trainingsmissie gereageerd.
Twee derde van de ondervraagden vindt dat de missie ook niet door moet gaan als er slechts een kleine meerderheid is in de Tweede Kamer. Dertig procent vindt een kleine meerderheid wel voldoende.
Welke wapens?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja, nou het evenwicht in de regio is ook dood , was imo beter als Hoessein was gebleven als tegenwicht voor Iran
De hele wereld was blij met die Irak-Iran oorlogen en de USA kon fors wapens leveren
De regering heeft een broertje dood aan de mening van de kiezers , er moet weer iemand eeen dikke baan krijgenquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1789372/2011/01/06/Bijna-60-procent-Nederlanders-tegen-nieuwe-missie-Afghanistan.dhtml
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |