waarom rijdt de NS hier een halve dienst terwijl alle sneeuw weg is ? In Duitsland en Frankrijk ligt er iets meer sneeuw dan hierquote:Op vrijdag 31 december 2010 14:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee, maar dat is in andere landen niet anders. In Frankrijk hebben vorige week mensen meer dan een etmaal in een trein vast gezeten. Mij gaat het erom dat hier steeds naar andere landen verwezen wordt, dit terwijl daar de toestand nog erger is. Vorige week in Aachen niets dan ausfall, verspatung etc. ook daar werd niets omgeroepen etc.
http://www.weblogreizen.c(...)n-trein-naar-zuiden/
Beste kerel dit heeft met veiligheid te maken. Anders ontstaan er situaties als in Frankrijk. Och ja in andere landen is het stukken beter. Dan bekijk dit filmpje maar eens waar men mensen uit laat stappen. Dit was bijna een ramp geweest van ongekende orde.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom rijdt de NS hier een halve dienst terwijl alle sneeuw weg is ? In Duitsland en Frankrijk ligt er iets meer sneeuw dan hier
En in Nederland kan je makkelijk mensen uit een trein halen binnen een uur
Tja de landen die je noemt daar is het spoor onbetaalbaar voor westerse begrippen. Preventief onderhoud is onbetaalbaar in deze huidige tijd. Daar komt nog eens bij dat de mensen in die landen veel meer discipline hebben. Je moet eens weten dat treinen ook vertragingen oplopen omdat er assistentie bij moet komen, men aan de noodrem trekt, springers, koper stelers etc. Daarbij komt dat in die landen het aantal overwegen nihil is, het spoor alleen gebruikt wordt door desbetreffende maatschappij. Hier rijden ook goederentreinen en andere vervoerders op de sporen waar ook NS van gebruik maakt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:43 schreef macca728 het volgende:
in Japan, Singapore en Hong Kong is het OV veel beter geregeld.
Laten ze daar eens gaan kijken en kom niet met vb uit Frankrijk want daar heb ik het niet over en daar is het OV niet beter nee
In Nederland was het 15 jaar geleden ook veel beter geregeld. Ik ging school in Rotterdam 4 jaar ang en ben geen enkele keer te laat gekomen.
Nu werk ik 2 jaar in Rotterdam en ben al zeker 30x te aat gekomen door gebrekkig OV
ja omdat ze verkeerd materiaal hebben gekocht dat niet tegen sneeuw kan, om 8 extra zitplaatsen te creeren....quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:14 schreef koffiegast het volgende:
In Japan hebben ze ook wel een andere mentaliteit dan hier, en heeft NS materiaal tekort naar het schijnt...
Ik betaal met een DB BahnCard EUR 29,25. voor iedere lange afstand met ICE in Duitsland (ook vanuit Nederland).quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef raptorix het volgende:
Dat valt wel mee, dat is 500 kilometer, als ik met ICE naar Duitsland ga, betaal ik net zoveel voor een nog kortere afstand.
En wat dan nog?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:27 schreef twaalf het volgende:
[..]
Misleidend, daar rijdt JR maar een heel klein deel van de getoonde lijnen. De rest wordt gedaan door private maatschappijen.
Dus is het netwerk helemaal niet zo complex als jij doet overkomen, bovendien kun je de grote markt voor ov in Tokio, de voedingsbodem voor al die private maatschappijen, niet vergelijken met Nederland.quote:
Als je maar eens in de drie uur een trein laat rijden, dan is het minder moeilijk die op tijd te laten zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2010 11:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Deze treinen rijden misschien niet zo hard, maar vrijwel alle treinen arriveren en vertrekken punctueel in Rusland en voormalige sovjet-republieken.
Ook in de winter.
In Rusland kunnen ze het zich ook niet permitteren om de treinen stil te leggen als het sneeuwt, zoals we in Nederland doen, want dat zou betekenen dat de treinen 5 maanden per jaar niet rijden. De treinen zijn gewoon van betere kwaliteit.
qftquote:Op zondag 2 januari 2011 00:52 schreef IHVK het volgende:
De NS rijdt de drukste dienstregeling ter wereld en is daarbij gezien ook enorm punctueel.
In Rusland is punctualiteit niet zo moeilijk.
Ja grapjurk, dat werkt allemaal prima als het spoor heel lang en rechtdoor is, vlak, en je zet er zo'n locomotief op. Dan werkt het. Maar dat heb je hier niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:17 schreef RAVW het volgende:
Of de treinen uit de VS gebruiken .. en dan wij hier maar klagen als er 5 cm sneeuw ligt
Dan moet men in Japan gaan wonen als het daar zoveel beter is. De hele bedrijfscultuur is daar anders en dat geldt niet alleen voor het spoor. Ik hoef die robot cultuur hier niet in Nederland waar zelfmoord onder kinderen op plaats no. 1 staat wereldwijd.quote:Op zondag 2 januari 2011 08:33 schreef Lyrebird het volgende:
Grootste verschil met Nederland is dat Japanners hun beroep erg serieus nemen en altijd kwaliteit leveren, zelfs als ze er niet vet voor betaald worden.
JR is prima. Het gewone JR netwerk is een stuk trager dan het Shinkansen netwerk, met eigenlijk louter stoptreinen. Ze hebben ook zogenaamde rapid services, maar die zijn maar een klein beetje sneller dan de gewone service. Voor een Shinkansen betaal je 2x zo veel als voor de gewone service, maar dan ben je ook 2x sneller op de plaats van bestemming.
Korea heeft het KTX netwerk, dat erg op het Franse TGV netwerk lijkt. Dat is nog beter treinen. Als het niet sneeuwt dan. Afgelopen week was ik in Korea, en toen viel er daar plotseling ook een heleboel sneeuw, waardoor de KTX die wij moesten hebben maar liefst 5 minuten vertraagd was.
dus op wesley snijder na iedere volwassene in nederlandquote:Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Krijg je wel treinen waarin iedereen die langer is dan 1.50m zijn hoofd stoot.
Heel leuk en aardig dit. Maar daar hebben ze net even wat minder wissels als in Nederland.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:17 schreef RAVW het volgende:
Of de treinen uit de VS gebruiken .. en dan wij hier maar klagen als er 5 cm sneeuw ligt
true maar het is toch wel belachelijk dat die treinen elke keer falen? 10 vlokjes sneeuw en de helft van onze treinen werken niet meer 10 bladeren vallen uit de boom en hoppa vertragingquote:Op zondag 2 januari 2011 17:23 schreef henkde_j het volgende:
Heel leuk en aardig dit. Maar daar hebben ze net even wat minder wissels als in Nederland.
die wissels waren geen enkel probleem, totdat ProRail besloot dat ze niet meer hoefden te worden ingesmeerd om ze ontdooid te houden.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
true maar het is toch wel belachelijk dat die treinen elke keer falen? 10 vlokjes sneeuw en de helft van onze treinen werken niet meer 10 bladeren vallen uit de boom en hoppa vertraging![]()
en dan maar afvragen waarom er zo weinig mensen met OV gaan nou sorry ik pas ervoor meerdere pogingen gedaan (noodgedwongen maar toch) ik begin er niet meer aan
Zwitserland vormt geen onderdeel van de EU. Ze hoeven zich dus ook niet te houden aan Europese regelgeving met betrekking tot de scheiding van vervoerders en infrabeheerders, en al van dat soort regeldrift.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:55 schreef Cherna het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)sief_gebruikt-141861
Dus alleen Zwitserland zou op papier een nog beter systeem hebben in de EU.
Dat was ik nog vergeten ook. Hoef je niet te vragen als die regelgeving er niet zou zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zwitserland vormt geen onderdeel van de EU. Ze hoeven zich dus ook niet te houden aan Europese regelgeving met betrekking tot de scheiding van vervoerders en infrabeheerders, en al van dat soort regeldrift.
Huh, als ik op die site kijk, dan kost een DB Bahncard 50, 230 euro, en dan zou je 50 procent korting krijgen, hoe zit dat dan met die 29,25? Want als dat zo is dan is dat wel heel handig, vooral als je in Amsterdam woont, zeker als je vaak naar het zuiden of oosten wilt reizen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik betaal met een DB BahnCard EUR 29,25. voor iedere lange afstand met ICE in Duitsland (ook vanuit Nederland).
En dan jij lekker alle vrouwtjes in de trein aanranden, net als dat in Japan veelvudlig gebeurd?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:40 schreef zetalore het volgende:
Het nieuws liegt er niet om, de treinen zijn massaal kapot gegaan, NS beschuldigd van alles en iedereen behalve zichzelf, en alle klanten zijn gedupeerd.
We flikkeren gewoon al die nederlandse treinen met managment en al eruit in het ijsselmeer we zijn ze spuugzat, het is niks,was niks en wordt niks.
De Britse regering heeft dit al gedaan en heeft Hitachi gevraagd treinen te leveren. Mijn idee gaat nog verder in Japan rijden de treinen op tijd. We nemen gewoon alleen japanners aan, en geven het hele treinmanagment over aan de JR (Japan Rail)
Iedereen blij. Ja jij ook.
Als de overheid nou nog even de miljarden aan achterstallig onderhoud goed maken bij Prorail, dan zijn we een eind op weg.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb dus gewoon bijna nooit problemen met de NS... Syntus daarentegen... Maar de randstedelingen hebben dit jaar twee uurtjes vertraging gehad door een brand en de trein reed af en toe niet als het sneeuwde dus moeten we er kamer debatten over hebben en het management met pek en veren het land uit jagen. Al die vervelende boertjes voorbij Arnhem hebben dezelfde situatie bijna iedere week zonder dat er brand of sneeuw voor nodig is.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:49 schreef raptorix het volgende:
Het punt is dat de spoorwegen dommetje spelen, ze hebben overal aparte onderdelen van gemaakt, de exploitatie van de stations en het goederenvervoer zijn super winstgevend, personen vervoer lijkt op papier geen winst te maken, en dat gaat de NS huilen bij de overheid dat ze meer geld willen.
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De auto is wat dat betreft een veel interessanter transportmiddel.
Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mét files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:36 schreef zatoichi het volgende:
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....
En als iedereen auto gaat rijden, dan wordt dat vast ook weer duurder...
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra filesquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mét files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.
In de praktijk zal het bovenstaande niet gebeuren, want een gemiddeld student heeft geen rijbewijs en/of auto. Daarnaast zijn er genoeg andere mensen die afhankelijk zijn van het OV.
Nee.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:08 schreef macca728 het volgende:
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra files
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.quote:
In de lente zijn alle treinen nog kapot van de winter.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef ArcticBlizzard het volgende:
In de zomer zijn uitgezette rails de boosdoener
In de hefst zijn het de blaadjes
In de winter is het sneeuw of de lage temperatuur
De enige keer wanneer ze het weer niet de schuld hebben gegeven is in de lente, misschien dat ze dat dit jaar wel gaan doen.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.
Als alles stil komt te staan doordat wegen overvol zijn met forenzen en dagjestoeristen, dan zal men uitwijken naar bijvoorbeeld de haven van Antwerpen.
Dus wees blij dat een deel van het volk al dan niet bewust kiest voor het Openbaar Vervoer en de fiets.
Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?
Mensen die Pro NS zijn moeten eens naar Japan of Singapore of Hong Kong gaan.
Daar heb je hoogwaardig OV
In Frankrijk rijden de TGV's tenminste, in Nederland rijden ze niet omdat er geen HC aanweizg kan zijn
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
In welke zin is dit in hemelsnaam een reactie op mijn post?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.
nu is er geen sneeuw en rijdt de NS met een sterk verminderd aantal voertuigen rondquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen
Het is irreëel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.
En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten_!
en het gaat niet alleen over sneeuw.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen
Het is irreëel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.
En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten_!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |