Huh, als ik op die site kijk, dan kost een DB Bahncard 50, 230 euro, en dan zou je 50 procent korting krijgen, hoe zit dat dan met die 29,25? Want als dat zo is dan is dat wel heel handig, vooral als je in Amsterdam woont, zeker als je vaak naar het zuiden of oosten wilt reizen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik betaal met een DB BahnCard EUR 29,25. voor iedere lange afstand met ICE in Duitsland (ook vanuit Nederland).
En dan jij lekker alle vrouwtjes in de trein aanranden, net als dat in Japan veelvudlig gebeurd?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:40 schreef zetalore het volgende:
Het nieuws liegt er niet om, de treinen zijn massaal kapot gegaan, NS beschuldigd van alles en iedereen behalve zichzelf, en alle klanten zijn gedupeerd.
We flikkeren gewoon al die nederlandse treinen met managment en al eruit in het ijsselmeer we zijn ze spuugzat, het is niks,was niks en wordt niks.
De Britse regering heeft dit al gedaan en heeft Hitachi gevraagd treinen te leveren. Mijn idee gaat nog verder in Japan rijden de treinen op tijd. We nemen gewoon alleen japanners aan, en geven het hele treinmanagment over aan de JR (Japan Rail)
Iedereen blij. Ja jij ook.
Als de overheid nou nog even de miljarden aan achterstallig onderhoud goed maken bij Prorail, dan zijn we een eind op weg.quote:Op maandag 3 januari 2011 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb dus gewoon bijna nooit problemen met de NS... Syntus daarentegen... Maar de randstedelingen hebben dit jaar twee uurtjes vertraging gehad door een brand en de trein reed af en toe niet als het sneeuwde dus moeten we er kamer debatten over hebben en het management met pek en veren het land uit jagen. Al die vervelende boertjes voorbij Arnhem hebben dezelfde situatie bijna iedere week zonder dat er brand of sneeuw voor nodig is.
quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:49 schreef raptorix het volgende:
Het punt is dat de spoorwegen dommetje spelen, ze hebben overal aparte onderdelen van gemaakt, de exploitatie van de stations en het goederenvervoer zijn super winstgevend, personen vervoer lijkt op papier geen winst te maken, en dat gaat de NS huilen bij de overheid dat ze meer geld willen.
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De auto is wat dat betreft een veel interessanter transportmiddel.
Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mét files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:36 schreef zatoichi het volgende:
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....
En als iedereen auto gaat rijden, dan wordt dat vast ook weer duurder...
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra filesquote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mét files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.
In de praktijk zal het bovenstaande niet gebeuren, want een gemiddeld student heeft geen rijbewijs en/of auto. Daarnaast zijn er genoeg andere mensen die afhankelijk zijn van het OV.
Nee.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:08 schreef macca728 het volgende:
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra files
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.quote:
In de lente zijn alle treinen nog kapot van de winter.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef ArcticBlizzard het volgende:
In de zomer zijn uitgezette rails de boosdoener
In de hefst zijn het de blaadjes
In de winter is het sneeuw of de lage temperatuur
De enige keer wanneer ze het weer niet de schuld hebben gegeven is in de lente, misschien dat ze dat dit jaar wel gaan doen.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.
Als alles stil komt te staan doordat wegen overvol zijn met forenzen en dagjestoeristen, dan zal men uitwijken naar bijvoorbeeld de haven van Antwerpen.
Dus wees blij dat een deel van het volk al dan niet bewust kiest voor het Openbaar Vervoer en de fiets.
Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?
Mensen die Pro NS zijn moeten eens naar Japan of Singapore of Hong Kong gaan.
Daar heb je hoogwaardig OV
In Frankrijk rijden de TGV's tenminste, in Nederland rijden ze niet omdat er geen HC aanweizg kan zijn
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
In welke zin is dit in hemelsnaam een reactie op mijn post?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.
nu is er geen sneeuw en rijdt de NS met een sterk verminderd aantal voertuigen rondquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen
Het is irreëel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.
En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten_!
en het gaat niet alleen over sneeuw.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen
Het is irreëel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.
En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten_!
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:38 schreef Ascendancy het volgende:
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen?_!
Dat is hooguit op de A27 en A28 het geval.
Er gaan in heel Europa duizenden mensen het ziekenhuis in of dood door de mede door het verkeer veroorzaakte luchtvervuiling. ook meegenomen in je koste plaatje?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?
Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financiële plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst.
Nice, trikolon + repetitio + retorische vraag + climax.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?
Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financiële plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Je staat hoe dan ook voor het eerstvolgende stoplicht stil. Het heeft helemaal geen zin om zoveel autoverkeer te faciliteren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten?![]()
In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad.
Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet.
Nee hoogwaardig OV levert veel meer op voor de economie, maar dat zijn vooral indirecte opbrengsten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je staat hoe dan ook voor het eerstvolgende stoplicht stil. Het heeft helemaal geen zin om zoveel autoverkeer te faciliteren.
Er gaan per jaar in Nederland 800 mensen omdat ze hun huis niet goed luchten, ga je daar ook even om jammeren?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er gaan in heel Europa duizenden mensen het ziekenhuis in of dood door de mede door het verkeer veroorzaakte luchtvervuiling. ook meegenomen in je koste plaatje?
En hoe heeft het zover kunnen komen dat er geen ruimte is? Het is niet alleen wegenbouw, maar het complete RO-beleid waarmee alles begint. Eerst van het idee afstappen dat OV per definitie de oplossing is van alle vervoersproblemen. Dat is, vooral in Nederland, zelden het geval. Men moet ook van het idee afstappen dat OV en vervanger is van de auto, want dat is het niet, het zijn compleet verschillende modaliteiten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:54 schreef Ascendancy het volgende:
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten?![]()
In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad.
Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet.
En wat zie je in mijn eerdere reactie staan als je verder kijkt dan je wijsneus lang is?quote:En openbaar vervoer moet je uiteindelijk wel faciliteren. Al is het maar voor studenten.
Want als je het OV wegbezuinigd en tegelijkertijd de ruimte in Utrecht gaat opofferen voor asfalt, waar moeten die studenten dan heen
quote:Kom dan zelf niet met boude opmerkingen dat iemand die je niet kent iets basaals over het hoofd zou zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn in den beginne beide manieren om je te transporteren over langere afstanden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En hoe heeft het zover kunnen komen dat er geen ruimte is? Het is niet alleen wegenbouw, maar het complete RO-beleid waarmee alles begint. Eerst van het idee afstappen dat OV per definitie de oplossing is van alle vervoersproblemen. Dat is, vooral in Nederland, zelden het geval. Men moet ook van het idee afstappen dat OV en vervanger is van de auto, want dat is het niet, het zijn compleet verschillende modaliteiten.
Maar je wilt wel effectief snijden in het OV. Waardoor minder mensen het gaat gebruiken en OV nog onrendabeler worden.quote:[..]
En wat zie je in mijn eerdere reactie staan als je verder kijkt dan je wijsneus lang is?
Als jij het meest vitale probleem van het bouwen van meer wegen in je argumentatie voor het gemak maar even achterwege laat, dan is het niet meer dan logisch dat ik veronderstel dat je het over het hoofd ziet. Zeker omdat ik je als persoon niet ken en iedereen hier van alles zonder kennis van zaken kan schreeuwen.quote:[..]
Kom dan zelf niet met boude opmerkingen dat iemand die je niet kent iets basaals over het hoofd zou zien.
Een goed RO-beleid is dat je voldoende ruimte reserveert voor (toekomstig) infrastructuur. Daarbij dient rekening gehouden dat de vraag naar autogebruik groter is dan waar nu rekening mee gehouden wordt. Dus bij het ontwikkelen van nieuwe woonwijken ruimte reserveren voor uitbreiding van wegen en parkeerplaatsen. Dat gebeurt nu veel te weinig. Nieuwbouwwijken worden bijkans benauwd dicht op elkaar gebouwd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:12 schreef Ascendancy het volgende:
Wat versta je eigenlijk onder een compleet RO beleid dat ook daadwerkelijk problemen gaat oplossen.
Je insinueert wederom dat ik niet bekend ben met de materie zonder te over welke kennis ik beschik.quote:Daarnaast is het kosten-baten plaatje uiteraard niet zo simpel als wegenbelasting en accijns
Citeer eens waar ik gezegd heb dat ik het huidige OV wil afbreken?quote:Hoe wil je het faciliteren terwijl je het OV afbreekt.
...
Maar je wilt wel effectief snijden in het OV.
Discussie gaat hier niet over OB vs auto.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een goed RO-beleid is dat je voldoende ruimte reserveert voor (toekomstig) infrastructuur. Daarbij dient rekening gehouden dat de vraag naar autogebruik groter is dan waar nu rekening mee gehouden wordt. Dus bij het ontwikkelen van nieuwe woonwijken ruimte reserveren voor uitbreiding van wegen en parkeerplaatsen. Dat gebeurt nu veel te weinig. Nieuwbouwwijken worden bijkans benauwd dicht op elkaar gebouwd.
[..]
Je insinueert wederom dat ik niet bekend ben met de materie zonder te over welke kennis ik beschik.
[..]
Citeer eens waar ik gezegd heb dat ik het huidige OV wil afbreken?
Zeg dat maar tegen de rest. Ik heb in den beginne al aangegeven waarom het prijskaartje van het OV omhoog moet, precies in de lijn met het onderwerp van dit topic.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:38 schreef macca728 het volgende:
Discussie gaat hier niet over OB vs auto.
Open lekker een eigen topic.
En in Albanië is de toestand zelfs nog erger. Wat te denken van de staat van het spoor bij de Caminho do Ferro do Benguela (Angola). Of de Chemin de Fer du Etat du Republique Democratique du Zaire. Ik bedoel maar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
Denk je ook aan het feit dat de Nederlander zich anders gedraagt dan de gemiddelde Japanner etc etc. ja Rover die ook alsmaar klaagt. Maar over de opvoeding van het Nederlandse volk hebben ze het nooit.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
E
[..]
En in Albanië is de toestand zelfs nog erger. Wat te denken van de staat van het spoor bij de Caminho do Ferro do Benguela (Angola). Of de Chemin de Fer du Etat du Republique Democratique du Zaire. Ik bedoel maar.
Maar ik woon niet in Angola, Albanië of Zaïre en ook niet op een eiland waar het altijd regent en waar men niet aan seks doet (Engeland).
Als je dan toch wilt vergelijken, vergelijk is graag met mijn eigen land (ik bedoel hier Nederland en Fryslan mee, allebei dus) maar in de tijd dat ik net geboren was in de jaren '80 toen alles nog wel gewoon functioneerde en de treinen gewoon op tijd reden.
En anders als je naar het buitenland wil kijken, vergelijk dan eens met Noorwegen, Singapore, Zwitserland, Taiwan, Japan. En dan komen we er slecht van af.
In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zaïre of erger nog Engeland.
Juist Engeland is het grootse voorbeeld van private maatschappijen. En laat het nu juist daar een puinhoop zijn. Een rit van Noord naar Zuid dan heb je misschien wel 6 verschillende kaartjes nodig omdat je van maatschappij naar maatschappij moet hollen met een beetje pech. Heb ik het nog niet over uitval en vertragingen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:24 schreef axis303 het volgende:
^^^
Met andere woorden, we hebben de liberalisering in nederland niet ver genoeg doorgevoerd, aangezien de landen die je noemt wel allemaal private partijen op het spoor hebben, wellicht afgezien van Zwitserland.
Verklaar dan maar eens waarom de NS 20 jaar geleden wel heel betrouwbaar was en de laatste jaren totaal niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Denk je ook aan het feit dat de Nederlander zich anders gedraagt dan de gemiddelde Japanner etc etc. ja Rover die ook alsmaar klaagt. Maar over de opvoeding van het Nederlandse volk hebben ze het nooit.
Heb ik het nog niet over de infrastructuur en dichtheid van het net hier in Nederland. En ook niet dat de lijnen in Japan specifiek voor die maatschappij zijn.
Maar dat kwartje schijnt niet te vallen . Althans voor de meeste niet
Waarom Nederland vergelijken met EU landen ?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Juist Engeland is het grootse voorbeeld van private maatschappijen. En laat het nu juist daar een puinhoop zijn. Een rit van Noord naar Zuid dan heb je misschien wel 6 verschillende kaartjes nodig omdat je van maatschappij naar maatschappij moet hollen met een beetje pech. Heb ik het nog niet over uitval en vertragingen.
En Nederland kun je alleen met EU landen vergelijken als je al een vergelijking wilt maken wat ik persoonlijk onzin vind. Met Aziatische landen is onzin en kan niet omdat de cultuur totaal verschilt met de EU(dus ook de regelgeving)
quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zaïre of erger nog Engeland.
Kom eens met bewijzen dat het 20 jaar geleden allemaal zo veel beter reed...quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Verklaar dan maar eens waarom de NS 20 jaar geleden wel heel betrouwbaar was en de laatste jaren totaal niet.
Ik ben nooit voorstander geweest met het vergelijken waar jullie altijd meteen mee smijten. De EU haal ik aan omdat de EU nu eenmaal regels voorschrijft waar ook de NS zich aan dient te houden en omdat het cultuur verschil binnen de EU nu eenmaal niet zo groot is als met Azie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom Nederland vergelijken met EU landen ?
Vergelijk maar met de jaren hiervoor, je zegt het zelf, de cultuur is hier heel anders ook vergeleken met landen als Frankrijk en Engeland.
Dat is inderdaad onzin. Het kan en moet beter maar het gaat nu echt niet zo slecht hoor.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
[..]
Kom eens met bewijzen dat het 20 jaar geleden allemaal zo veel beter reed...
Ja hoor het gaat heel goed....quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onzin. Het kan en moet beter maar het gaat nu echt niet zo slecht hoor.
In de PR inderdaad. Maar doen ze het werkelijk slechter dan 20 jaar geleden (op de beeldvorming na)?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor het gaat heel goed....
ProRail smeert de wissels niet in, resultaat bevroren wissels
Jaar later beloven ProRai en NS beterschap, zeggen winterklaar te zijn in reclamespots en bij de eerste de beste sneeuw ligt het halve wagenpark eruit.
Dan faal je als bedrijf.
Met alle respect voor alle complexe factoren, maar daar moet een bedrijf zich op aanpassen en op voorbereiden. Reizigers hoeven geen rekening te houden met het feit dat een bedrijf winst moet maken of kosten moet besparen of zich aan allerlei regels moet houden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik ben nooit voorstander geweest met het vergelijken waar jullie altijd meteen mee smijten. De EU haal ik aan omdat de EU nu eenmaal regels voorschrijft waar ook de NS zich aan dient te houden en omdat het cultuur verschil binnen de EU nu eenmaal niet zo groot is als met Azie.
20 jaar geleden reden er veel minder treinen op het spoor. Je moet bv het aantal IC treinen bv van Eindhoven naar Amsterdam eens vergelijken met 20-30 jaar geleden. Het net is overvol.
Trouwens 30 jaar geleden waren er ook al zat vertragingen. Als scholier destijds kan ik daar wel over meepraten. Daarbij komt de wereld veranderd en dat geld niet alleen voor het spoor. Kosten moeten worden beperkt en men moet ook nog winst maken. Daarbij worden de eisen van de EU ook steeds strenger die natuurlijk ook een vermogen kosten wil je hier aan voldoen.
En voor ik het vergeet. Een spoorwegen organisatie is een van de meest complexe vormen van bedrijvigheid waar ook nog eens veiligheid van het grootste belang is. Ook dit wordt vaak vergeten
Nogmaals ook dit heb ik al eerder gezegd: Het kan natuurlijk altijd beter en dat er zaken mis gaan is waar. Maar om nu NS zo af te kraken als zijnde flut organisatie waar het altijd mis gaat kan ik me totaal niet in vinden.
nou lag 20/30 jaar geleden het halve wagenpark eruit en reden er toen een maand lang overal kortere treinen ? En toen had je ook strenge winters, 2 elfstedentochten achter elkaarquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de PR inderdaad. Maar doen ze het werkelijk slechter dan 20 jaar geleden (op de beeldvorming na)?
Jij stelt iets, ik niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou lag 20/30 jaar geleden het halve wagenpark eruit en reden er toen een maand lang overal kortere treinen ? En toen had je ook strenge winters, 2 elfstedentochten achter elkaar
Daar word je mee geconfronteerd. Geen geld, geen onderhoud. Ik heb het in het begin gezegd: wil je meer zekerheid? Dan moet je ook meer betalen. Als je vindt dat de reclames misleidend zijn dan stap je maar naar de reclamecodecommissie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:15 schreef macca728 het volgende:
Met alle respect voor alle complexe factoren, maar daar moet een bedrijf zich op aanpassen en op voorbereiden. Reizigers hoeven geen rekening te houden met het feit dat een bedrijf winst moet maken of kosten moet besparen of zich aan allerlei regels moet houden.
NS heeft zelf gezegd winterklaar te zijn, o.m. in dure reclamespots. Dan mogen ze daar ook op beoordeeld worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |