abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90775014
Heb dus gewoon bijna nooit problemen met de NS... Syntus daarentegen... Maar de randstedelingen hebben dit jaar twee uurtjes vertraging gehad door een brand en de trein reed af en toe niet als het sneeuwde dus moeten we er kamer debatten over hebben en het management met pek en veren het land uit jagen. Al die vervelende boertjes voorbij Arnhem hebben dezelfde situatie bijna iedere week zonder dat er brand of sneeuw voor nodig is.
pi_90794096
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik betaal met een DB BahnCard EUR 29,25. voor iedere lange afstand met ICE in Duitsland (ook vanuit Nederland).
Huh, als ik op die site kijk, dan kost een DB Bahncard 50, 230 euro, en dan zou je 50 procent korting krijgen, hoe zit dat dan met die 29,25? Want als dat zo is dan is dat wel heel handig, vooral als je in Amsterdam woont, zeker als je vaak naar het zuiden of oosten wilt reizen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90794139
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:40 schreef zetalore het volgende:
Het nieuws liegt er niet om, de treinen zijn massaal kapot gegaan, NS beschuldigd van alles en iedereen behalve zichzelf, en alle klanten zijn gedupeerd.

We flikkeren gewoon al die nederlandse treinen met managment en al eruit in het ijsselmeer we zijn ze spuugzat, het is niks,was niks en wordt niks.

De Britse regering heeft dit al gedaan en heeft Hitachi gevraagd treinen te leveren. Mijn idee gaat nog verder in Japan rijden de treinen op tijd. We nemen gewoon alleen japanners aan, en geven het hele treinmanagment over aan de JR (Japan Rail)

Iedereen blij. Ja jij ook.
En dan jij lekker alle vrouwtjes in de trein aanranden, net als dat in Japan veelvudlig gebeurd?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90794197
Krijgen we die Japanners er zeker ook bij... Toen ik daar in Japan met de trein ging sprong er eentje voor de trein; heb meer dan een uur in een door de airco ijskoud geworden trein gezeten; dat was echt mijn minste ervaring van de hele vakantie...
pi_90794408
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb dus gewoon bijna nooit problemen met de NS... Syntus daarentegen... Maar de randstedelingen hebben dit jaar twee uurtjes vertraging gehad door een brand en de trein reed af en toe niet als het sneeuwde dus moeten we er kamer debatten over hebben en het management met pek en veren het land uit jagen. Al die vervelende boertjes voorbij Arnhem hebben dezelfde situatie bijna iedere week zonder dat er brand of sneeuw voor nodig is.
Als de overheid nou nog even de miljarden aan achterstallig onderhoud goed maken bij Prorail, dan zijn we een eind op weg. ;) En tsja, op zo'n drukbezet spoornet is het soms krap. Die nieuwe winterdienstregeling zorgde er dan wel voor dat toen in Utrecht alles plat lag, in de rest v'h land de treinen nog aardig goed door bleven rijden toen er 900km file op de diverse wegen stond.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:19:27 #81
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90847746
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:49 schreef raptorix het volgende:
Het punt is dat de spoorwegen dommetje spelen, ze hebben overal aparte onderdelen van gemaakt, de exploitatie van de stations en het goederenvervoer zijn super winstgevend, personen vervoer lijkt op papier geen winst te maken, en dat gaat de NS huilen bij de overheid dat ze meer geld willen.
:?

Zowel personen- als goederenvervoer zijn niet winstgevend. De aanleg en onderhoud wordt nooit en te nimmer terugverdiend door de kilometerprijs die vervoerders betalen.

Pas als de prijzen van een treinkaartje verdubbeld en alle kortingsregelingen afgeschaft worden kun je misschien net quitte draaien. Als men ook nog eens de luxe wil van een minimale vertraging kan een treinkaartje rustig 4x duurder worden dan nu. De auto is wat dat betreft een veel interessanter transportmiddel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90852326
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De auto is wat dat betreft een veel interessanter transportmiddel.
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....

En als iedereen auto gaat rijden, dan wordt dat vast ook weer duurder...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:54:07 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90857229
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:36 schreef zatoichi het volgende:
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....

En als iedereen auto gaat rijden, dan wordt dat vast ook weer duurder...
Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mét files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.

In de praktijk zal het bovenstaande niet gebeuren, want een gemiddeld student heeft geen rijbewijs en/of auto. Daarnaast zijn er genoeg andere mensen die afhankelijk zijn van het OV.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90861578
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mét files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.

In de praktijk zal het bovenstaande niet gebeuren, want een gemiddeld student heeft geen rijbewijs en/of auto. Daarnaast zijn er genoeg andere mensen die afhankelijk zijn van het OV.
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra files

Dus wees maar blij dat er OV is en bij grote steden is het vaak sneller. Ik ben in 20 min op mijn werk met OV, werk in het centrum van Rotterdam, vlak naast een metrohalte en bespaar me behalve tijd ook parkeerkosten ( en reken de tijd dat je moet lopen van de parkeerplaats ook mee

Er zijn ook mensen die bewust voor het OV kiezen :) :)
pi_90861875
Overheid heeft natuurlijk wel boter op haar hoofd, OV moet bezuinigen en dat gaat ten koste van de kwaliteit, dat is logisch.

Dus pomp er meer geld in en je verdient het terug met een groeiende economie.

Maar NS moet reizigers wel goed informeren, geldt trouwens voor alle OV.
Vandaag was er weer een grote metrostoring in Rotterdam (defecte metro) en het gebrek aan informatie was weer belachelijk
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:20:00 #86
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90862143
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:08 schreef macca728 het volgende:
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra files
Nee.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90877084
In de zomer zijn uitgezette rails de boosdoener
In de hefst zijn het de blaadjes
In de winter is het sneeuw of de lage temperatuur

De enige keer wanneer ze het weer niet de schuld hebben gegeven is in de lente, misschien dat ze dat dit jaar wel gaan doen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:12:25 #88
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90895845
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nee.
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.
Als alles stil komt te staan doordat wegen overvol zijn met forenzen en dagjestoeristen, dan zal men uitwijken naar bijvoorbeeld de haven van Antwerpen.

Dus wees blij dat een deel van het volk al dan niet bewust kiest voor het Openbaar Vervoer en de fiets.
pi_90897206
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef ArcticBlizzard het volgende:
In de zomer zijn uitgezette rails de boosdoener
In de hefst zijn het de blaadjes
In de winter is het sneeuw of de lage temperatuur

De enige keer wanneer ze het weer niet de schuld hebben gegeven is in de lente, misschien dat ze dat dit jaar wel gaan doen.
In de lente zijn alle treinen nog kapot van de winter. :')
pi_90897405
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:37:34 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90897603
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
:') :') :') :') :')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90901057
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?

Mensen die Pro NS zijn moeten eens naar Japan of Singapore of Hong Kong gaan.
Daar heb je hoogwaardig OV

In Frankrijk rijden de TGV's tenminste, in Nederland rijden ze niet omdat er geen HC aanweizg kan zijn
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:32:59 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90901253
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.
Als alles stil komt te staan doordat wegen overvol zijn met forenzen en dagjestoeristen, dan zal men uitwijken naar bijvoorbeeld de haven van Antwerpen.

Dus wees blij dat een deel van het volk al dan niet bewust kiest voor het Openbaar Vervoer en de fiets.
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90901322
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:36:50 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90901488
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...
Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90901523
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?

Mensen die Pro NS zijn moeten eens naar Japan of Singapore of Hong Kong gaan.
Daar heb je hoogwaardig OV

In Frankrijk rijden de TGV's tenminste, in Nederland rijden ze niet omdat er geen HC aanweizg kan zijn
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen :')

Het is irreëel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.

En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten :') _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90901584
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen? :') _!
Dat is hooguit op de A27 en A28 het geval.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90901639
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.
In welke zin is dit in hemelsnaam een reactie op mijn post?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90901719
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen :')

Het is irreëel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.

En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten :') _!
nu is er geen sneeuw en rijdt de NS met een sterk verminderd aantal voertuigen rond

Waarom ? Omdat ze niet tegen sneeuw kunnen.
Dat is faalbeleid, zeker omdat de NS bij hoog en laag had gezegd EN NOG STEEDS ZEGGEN dat ze winterklaar waren
pi_90901831
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen :')

Het is irreëel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.

En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten :') _!
en het gaat niet alleen over sneeuw.

In de herfst zijn er blaadjes, in de zomer is het te heet. In de winter is het te koud.
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:47:30 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90902121
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:38 schreef Ascendancy het volgende:
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen? :') _!
Dat is hooguit op de A27 en A28 het geval.
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?

Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financiële plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:50:57 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_90902337
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?

Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financiële plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst.
Er gaan in heel Europa duizenden mensen het ziekenhuis in of dood door de mede door het verkeer veroorzaakte luchtvervuiling. ook meegenomen in je koste plaatje?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_90902364
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?
Nice, trikolon + repetitio + retorische vraag + climax.

:')
pi_90902576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?

Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financiële plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst.
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten? :D
In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad.
Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet.
En openbaar vervoer moet je uiteindelijk wel faciliteren. Al is het maar voor studenten.
Want als je het OV wegbezuinigd en tegelijkertijd de ruimte in Utrecht gaat opofferen voor asfalt, waar moeten die studenten dan heen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90903128


[ Bericht 100% gewijzigd door macca728 op 05-01-2011 21:03:26 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:04:24 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_90903206
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten? :D
In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad.
Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet.
Je staat hoe dan ook voor het eerstvolgende stoplicht stil. Het heeft helemaal geen zin om zoveel autoverkeer te faciliteren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_90903420
quote:
3s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je staat hoe dan ook voor het eerstvolgende stoplicht stil. Het heeft helemaal geen zin om zoveel autoverkeer te faciliteren.
Nee hoogwaardig OV levert veel meer op voor de economie, maar dat zijn vooral indirecte opbrengsten.

Maar mensen zonder visie kijken alleen maar de cijfers die in hun voordeel spreken.

Wat dit trouwens te maken heeft met het falen van de NS weet ik niet.
Als je gewoon goede treinen had gekocht had je de rest van de winter met een volledig wagenpark kunnen rijden ipv een kwart
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:25:33 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90904475
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er gaan in heel Europa duizenden mensen het ziekenhuis in of dood door de mede door het verkeer veroorzaakte luchtvervuiling. ook meegenomen in je koste plaatje?
Er gaan per jaar in Nederland 800 mensen omdat ze hun huis niet goed luchten, ga je daar ook even om jammeren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:34:45 #109
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90905116
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:54 schreef Ascendancy het volgende:
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten? :D
In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad.
Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet.
En hoe heeft het zover kunnen komen dat er geen ruimte is? Het is niet alleen wegenbouw, maar het complete RO-beleid waarmee alles begint. Eerst van het idee afstappen dat OV per definitie de oplossing is van alle vervoersproblemen. Dat is, vooral in Nederland, zelden het geval. Men moet ook van het idee afstappen dat OV en vervanger is van de auto, want dat is het niet, het zijn compleet verschillende modaliteiten.

quote:
En openbaar vervoer moet je uiteindelijk wel faciliteren. Al is het maar voor studenten.
Want als je het OV wegbezuinigd en tegelijkertijd de ruimte in Utrecht gaat opofferen voor asfalt, waar moeten die studenten dan heen :')
En wat zie je in mijn eerdere reactie staan als je verder kijkt dan je wijsneus lang is?
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom dan zelf niet met boude opmerkingen dat iemand die je niet kent iets basaals over het hoofd zou zien.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90911525
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En hoe heeft het zover kunnen komen dat er geen ruimte is? Het is niet alleen wegenbouw, maar het complete RO-beleid waarmee alles begint. Eerst van het idee afstappen dat OV per definitie de oplossing is van alle vervoersproblemen. Dat is, vooral in Nederland, zelden het geval. Men moet ook van het idee afstappen dat OV en vervanger is van de auto, want dat is het niet, het zijn compleet verschillende modaliteiten.
Het zijn in den beginne beide manieren om je te transporteren over langere afstanden.
De ruimte is er niet, omdat eerst de woningbouw en dan pas het vervoersprobleem komt. Tevens omdat sommige bouw simpelweg noodzakelijk is, ook al is het niet te faciliteren met een goed wegennet. Hiermee doel ik bijvoorbeeld op Uithof-Utrecht Centraal.
Wat versta je eigenlijk onder een compleet RO beleid dat ook daadwerkelijk problemen gaat oplossen. Hoe wil je het faciliteren terwijl je het OV afbreekt.
Want je stelt immers voor om de infrastructuur voor auto's de voorkeur te geven boven OV. Maar die infrastructuur is niet te faciliteren en qua ruimte is een OV infra sowieso efficienter. De busbaan in de binnenstad van Utrecht heeft een veel hogere capaciteit dan een reguliere weg op dat traject. En heeft binnen Utrecht ook veel opstoppingen vermindert. Zonder dat OV zat jij daarom nog langer in je auto.

Daarnaast is het kosten-baten plaatje uiteraard niet zo simpel als wegenbelasting en accijns :')
quote:
[..]

En wat zie je in mijn eerdere reactie staan als je verder kijkt dan je wijsneus lang is?

Maar je wilt wel effectief snijden in het OV. Waardoor minder mensen het gaat gebruiken en OV nog onrendabeler worden.
Assen als Utrecht Centraal-Amsterdam Centraal zijn al lang rendabel. Ook met pro-rail erbij. En daarnaast leveren ze veel geld op dat bespaard wordt door files en het faciliteren van werkgelegenheid en mobiliteit. Beiden leveren veel geld op voor de economie.
quote:
[..]

Kom dan zelf niet met boude opmerkingen dat iemand die je niet kent iets basaals over het hoofd zou zien.
Als jij het meest vitale probleem van het bouwen van meer wegen in je argumentatie voor het gemak maar even achterwege laat, dan is het niet meer dan logisch dat ik veronderstel dat je het over het hoofd ziet. Zeker omdat ik je als persoon niet ken en iedereen hier van alles zonder kennis van zaken kan schreeuwen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:35:45 #111
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90912786
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:12 schreef Ascendancy het volgende:
Wat versta je eigenlijk onder een compleet RO beleid dat ook daadwerkelijk problemen gaat oplossen.
Een goed RO-beleid is dat je voldoende ruimte reserveert voor (toekomstig) infrastructuur. Daarbij dient rekening gehouden dat de vraag naar autogebruik groter is dan waar nu rekening mee gehouden wordt. Dus bij het ontwikkelen van nieuwe woonwijken ruimte reserveren voor uitbreiding van wegen en parkeerplaatsen. Dat gebeurt nu veel te weinig. Nieuwbouwwijken worden bijkans benauwd dicht op elkaar gebouwd.

quote:
Daarnaast is het kosten-baten plaatje uiteraard niet zo simpel als wegenbelasting en accijns :')
Je insinueert wederom dat ik niet bekend ben met de materie zonder te over welke kennis ik beschik.

quote:
Hoe wil je het faciliteren terwijl je het OV afbreekt.
...
Maar je wilt wel effectief snijden in het OV.
Citeer eens waar ik gezegd heb dat ik het huidige OV wil afbreken?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90912916
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een goed RO-beleid is dat je voldoende ruimte reserveert voor (toekomstig) infrastructuur. Daarbij dient rekening gehouden dat de vraag naar autogebruik groter is dan waar nu rekening mee gehouden wordt. Dus bij het ontwikkelen van nieuwe woonwijken ruimte reserveren voor uitbreiding van wegen en parkeerplaatsen. Dat gebeurt nu veel te weinig. Nieuwbouwwijken worden bijkans benauwd dicht op elkaar gebouwd.

[..]

Je insinueert wederom dat ik niet bekend ben met de materie zonder te over welke kennis ik beschik.

[..]

Citeer eens waar ik gezegd heb dat ik het huidige OV wil afbreken?
Discussie gaat hier niet over OB vs auto.
Open lekker een eigen topic.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:44:44 #113
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90913277
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:38 schreef macca728 het volgende:
Discussie gaat hier niet over OB vs auto.
Open lekker een eigen topic.
Zeg dat maar tegen de rest. Ik heb in den beginne al aangegeven waarom het prijskaartje van het OV omhoog moet, precies in de lijn met het onderwerp van dit topic.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:08:08 #114
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90921255
E
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
En in Albanië is de toestand zelfs nog erger. Wat te denken van de staat van het spoor bij de Caminho do Ferro do Benguela (Angola). Of de Chemin de Fer du Etat du Republique Democratique du Zaire. Ik bedoel maar.

Maar ik woon niet in Angola, Albanië of Zaïre en ook niet op een eiland waar het altijd regent en waar men niet aan seks doet (Engeland).

Als je dan toch wilt vergelijken, vergelijk is graag met mijn eigen land (ik bedoel hier Nederland en Fryslan mee, allebei dus) maar in de tijd dat ik net geboren was in de jaren '80 toen alles nog wel gewoon functioneerde en de treinen gewoon op tijd reden.
En anders als je naar het buitenland wil kijken, vergelijk dan eens met Noorwegen, Singapore, Zwitserland, Taiwan, Japan. En dan komen we er slecht van af.

In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zaïre of erger nog Engeland.
pi_90921640
^^^
Met andere woorden, we hebben de liberalisering in nederland niet ver genoeg doorgevoerd, aangezien de landen die je noemt wel allemaal private partijen op het spoor hebben, wellicht afgezien van Zwitserland.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:02:42 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90924804
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
E

[..]

En in Albanië is de toestand zelfs nog erger. Wat te denken van de staat van het spoor bij de Caminho do Ferro do Benguela (Angola). Of de Chemin de Fer du Etat du Republique Democratique du Zaire. Ik bedoel maar.

Maar ik woon niet in Angola, Albanië of Zaïre en ook niet op een eiland waar het altijd regent en waar men niet aan seks doet (Engeland).

Als je dan toch wilt vergelijken, vergelijk is graag met mijn eigen land (ik bedoel hier Nederland en Fryslan mee, allebei dus) maar in de tijd dat ik net geboren was in de jaren '80 toen alles nog wel gewoon functioneerde en de treinen gewoon op tijd reden.
En anders als je naar het buitenland wil kijken, vergelijk dan eens met Noorwegen, Singapore, Zwitserland, Taiwan, Japan. En dan komen we er slecht van af.

In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zaïre of erger nog Engeland.
Denk je ook aan het feit dat de Nederlander zich anders gedraagt dan de gemiddelde Japanner etc etc. ja Rover die ook alsmaar klaagt. Maar over de opvoeding van het Nederlandse volk hebben ze het nooit.
Heb ik het nog niet over de infrastructuur en dichtheid van het net hier in Nederland. En ook niet dat de lijnen in Japan specifiek voor die maatschappij zijn.
Maar dat kwartje schijnt niet te vallen . Althans voor de meeste niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 06-01-2011 12:15:48 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:09:04 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90925027
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:24 schreef axis303 het volgende:
^^^
Met andere woorden, we hebben de liberalisering in nederland niet ver genoeg doorgevoerd, aangezien de landen die je noemt wel allemaal private partijen op het spoor hebben, wellicht afgezien van Zwitserland.
Juist Engeland is het grootse voorbeeld van private maatschappijen. En laat het nu juist daar een puinhoop zijn. Een rit van Noord naar Zuid dan heb je misschien wel 6 verschillende kaartjes nodig omdat je van maatschappij naar maatschappij moet hollen met een beetje pech. Heb ik het nog niet over uitval en vertragingen.

En Nederland kun je alleen met EU landen vergelijken als je al een vergelijking wilt maken wat ik persoonlijk onzin vind. Met Aziatische landen is onzin en kan niet omdat de cultuur totaal verschilt met de EU(dus ook de regelgeving)
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90926153
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Denk je ook aan het feit dat de Nederlander zich anders gedraagt dan de gemiddelde Japanner etc etc. ja Rover die ook alsmaar klaagt. Maar over de opvoeding van het Nederlandse volk hebben ze het nooit.
Heb ik het nog niet over de infrastructuur en dichtheid van het net hier in Nederland. En ook niet dat de lijnen in Japan specifiek voor die maatschappij zijn.
Maar dat kwartje schijnt niet te vallen . Althans voor de meeste niet
Verklaar dan maar eens waarom de NS 20 jaar geleden wel heel betrouwbaar was en de laatste jaren totaal niet.

En kom niet met maar 5% van de treinen heeft vertraging, want vertragingen korter dan 5 min tellen niet mee en treinen DIE NIET RIJDEN ook niet.
pi_90926224
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Juist Engeland is het grootse voorbeeld van private maatschappijen. En laat het nu juist daar een puinhoop zijn. Een rit van Noord naar Zuid dan heb je misschien wel 6 verschillende kaartjes nodig omdat je van maatschappij naar maatschappij moet hollen met een beetje pech. Heb ik het nog niet over uitval en vertragingen.

En Nederland kun je alleen met EU landen vergelijken als je al een vergelijking wilt maken wat ik persoonlijk onzin vind. Met Aziatische landen is onzin en kan niet omdat de cultuur totaal verschilt met de EU(dus ook de regelgeving)
Waarom Nederland vergelijken met EU landen ?
Vergelijk maar met de jaren hiervoor, je zegt het zelf, de cultuur is hier heel anders ook vergeleken met landen als Frankrijk en Engeland.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:48:22 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_90926710
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zaïre of erger nog Engeland.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Verklaar dan maar eens waarom de NS 20 jaar geleden wel heel betrouwbaar was en de laatste jaren totaal niet.
Kom eens met bewijzen dat het 20 jaar geleden allemaal zo veel beter reed...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:54:33 #121
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90927013
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom Nederland vergelijken met EU landen ?
Vergelijk maar met de jaren hiervoor, je zegt het zelf, de cultuur is hier heel anders ook vergeleken met landen als Frankrijk en Engeland.
Ik ben nooit voorstander geweest met het vergelijken waar jullie altijd meteen mee smijten. De EU haal ik aan omdat de EU nu eenmaal regels voorschrijft waar ook de NS zich aan dient te houden en omdat het cultuur verschil binnen de EU nu eenmaal niet zo groot is als met Azie.

20 jaar geleden reden er veel minder treinen op het spoor. Je moet bv het aantal IC treinen bv van Eindhoven naar Amsterdam eens vergelijken met 20-30 jaar geleden. Het net is overvol.
Trouwens 30 jaar geleden waren er ook al zat vertragingen. Als scholier destijds kan ik daar wel over meepraten. Daarbij komt de wereld veranderd en dat geld niet alleen voor het spoor. Kosten moeten worden beperkt en men moet ook nog winst maken. Daarbij worden de eisen van de EU ook steeds strenger die natuurlijk ook een vermogen kosten wil je hier aan voldoen.

En voor ik het vergeet. Een spoorwegen organisatie is een van de meest complexe vormen van bedrijvigheid waar ook nog eens veiligheid van het grootste belang is. Ook dit wordt vaak vergeten
Nogmaals ook dit heb ik al eerder gezegd: Het kan natuurlijk altijd beter en dat er zaken mis gaan is waar. Maar om nu NS zo af te kraken als zijnde flut organisatie waar het altijd mis gaat kan ik me totaal niet in vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 06-01-2011 13:17:45 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90941166
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

[..]

Kom eens met bewijzen dat het 20 jaar geleden allemaal zo veel beter reed...
Dat is inderdaad onzin. Het kan en moet beter maar het gaat nu echt niet zo slecht hoor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90941787
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onzin. Het kan en moet beter maar het gaat nu echt niet zo slecht hoor.
Ja hoor het gaat heel goed....

ProRail smeert de wissels niet in, resultaat bevroren wissels

Jaar later beloven ProRai en NS beterschap, zeggen winterklaar te zijn in reclamespots en bij de eerste de beste sneeuw ligt het halve wagenpark eruit.

Dan faal je als bedrijf.
pi_90941954
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hoor het gaat heel goed....

ProRail smeert de wissels niet in, resultaat bevroren wissels

Jaar later beloven ProRai en NS beterschap, zeggen winterklaar te zijn in reclamespots en bij de eerste de beste sneeuw ligt het halve wagenpark eruit.

Dan faal je als bedrijf.
In de PR inderdaad. Maar doen ze het werkelijk slechter dan 20 jaar geleden (op de beeldvorming na)?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90942017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben nooit voorstander geweest met het vergelijken waar jullie altijd meteen mee smijten. De EU haal ik aan omdat de EU nu eenmaal regels voorschrijft waar ook de NS zich aan dient te houden en omdat het cultuur verschil binnen de EU nu eenmaal niet zo groot is als met Azie.

20 jaar geleden reden er veel minder treinen op het spoor. Je moet bv het aantal IC treinen bv van Eindhoven naar Amsterdam eens vergelijken met 20-30 jaar geleden. Het net is overvol.
Trouwens 30 jaar geleden waren er ook al zat vertragingen. Als scholier destijds kan ik daar wel over meepraten. Daarbij komt de wereld veranderd en dat geld niet alleen voor het spoor. Kosten moeten worden beperkt en men moet ook nog winst maken. Daarbij worden de eisen van de EU ook steeds strenger die natuurlijk ook een vermogen kosten wil je hier aan voldoen.

En voor ik het vergeet. Een spoorwegen organisatie is een van de meest complexe vormen van bedrijvigheid waar ook nog eens veiligheid van het grootste belang is. Ook dit wordt vaak vergeten
Nogmaals ook dit heb ik al eerder gezegd: Het kan natuurlijk altijd beter en dat er zaken mis gaan is waar. Maar om nu NS zo af te kraken als zijnde flut organisatie waar het altijd mis gaat kan ik me totaal niet in vinden.
Met alle respect voor alle complexe factoren, maar daar moet een bedrijf zich op aanpassen en op voorbereiden. Reizigers hoeven geen rekening te houden met het feit dat een bedrijf winst moet maken of kosten moet besparen of zich aan allerlei regels moet houden.

NS heeft zelf gezegd winterklaar te zijn, o.m. in dure reclamespots. Dan mogen ze daar ook op beoordeeld worden.
pi_90942198
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

In de PR inderdaad. Maar doen ze het werkelijk slechter dan 20 jaar geleden (op de beeldvorming na)?
nou lag 20/30 jaar geleden het halve wagenpark eruit en reden er toen een maand lang overal kortere treinen ? En toen had je ook strenge winters, 2 elfstedentochten achter elkaar
pi_90942573
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou lag 20/30 jaar geleden het halve wagenpark eruit en reden er toen een maand lang overal kortere treinen ? En toen had je ook strenge winters, 2 elfstedentochten achter elkaar
Jij stelt iets, ik niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:53:00 #128
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90943790
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:15 schreef macca728 het volgende:
Met alle respect voor alle complexe factoren, maar daar moet een bedrijf zich op aanpassen en op voorbereiden. Reizigers hoeven geen rekening te houden met het feit dat een bedrijf winst moet maken of kosten moet besparen of zich aan allerlei regels moet houden.

NS heeft zelf gezegd winterklaar te zijn, o.m. in dure reclamespots. Dan mogen ze daar ook op beoordeeld worden.
Daar word je mee geconfronteerd. Geen geld, geen onderhoud. Ik heb het in het begin gezegd: wil je meer zekerheid? Dan moet je ook meer betalen. Als je vindt dat de reclames misleidend zijn dan stap je maar naar de reclamecodecommissie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')